lauantai 2. kesäkuuta 2018

Olisinhan päässyt historiaan jos olisin tehnyt paremman keikan kun suuri junan ryöstö, Ronald " Ronnie " Arthur Biggs. Mahdollisuudet siihen olivat hyvät.

Puhuin jo Keravan nuorisovankilassa urani aloitettaessa 16-17 vuotiaana en ihan muista tota olinkohan jo 17 täyttänyt. Sanoin Hämeenlinnan kaverilleni Alulle että otetaan kaikki hommat hanskaan suomessa ekaksi.

Pyörin yötä keravalla ja kun ei ollut mitään kylillä menin Postin taakse ja kysyin Isosta postiautosta missä kaksi kaveria oli menossa aamuyöstä Helsinkiin pääpostiin. Jonkun kerran menin kavereiden kyydissä taisin sanoa että pääsisikö vielä yksi turvamies kyydissä stadiin. Ja niin pääsin kyydissä olisin voinut lypsää kavereillta mitä kuskaavat. Ja tehdä liidin silloin kun olisi ollut arvopostia tekoryöstön ja panna omaisuudet liiveihin. En tiedä mitä kuskasivat siinä, pääsin vaan Helsinkiin kyydissä kun tosiaan ei Keravalla ollut yöllä mitään tekemistä.

Perustin telkkahuollon meni meiltä telkkoja moneen taloon. Olisin voinut tunkea kamaa täyteen telkat ja pojat tyhjentäneet koneet sellissään. Kaverillani oli ensimmäisiä huumekoiria Suomessa. Tuli Mara Nokalle aikoinaan ekalle reissullani tuli Mara selliini ja kysyi mitä sinä Kaitsu täällä teet sanoin vaan että lähdin hommiin. Siinä vanhanliitonmiehet katselivat kun huumekoira makasi lattialla jaloissani ja joimmeko kaakaot Maran kanssa.

Kun Äidin maidosta jo olen tiennyt B - vitamiinien vaikutukset ryyppäämiseen. Panin rumaa sossun muijaa en tiedä sainko sen takia ilmaseksi vitamiinit toki oli minulla Allergia lisän nimellä ilmaiset vitamiinit. Sain ilmaseksi kovimmat B -vitamiinit mitä sai ilman reseptiä Tiogtonit sai niitä heittää kuuttakin naamaan päivässä. B 6 Ja B 12 ovat tärkeät kun ryyppäisi, toki minä tulin niin kipeäksi viinasta etten voinut pitkiä putkia juoda. Vielä kun sitä myrkkyä Sorpusta ja Aperitaa joimme vaikka parempaakin olisi ollut vei varmaan se paska monta hautaan oli niin paha litku se.

Pääsin Riihimäen keskusvankilassa Vastaanottonarikkaan töihin. Olin yksin poikien vaatevarastoissa hommissa. Sanoin Vissiin jollekkin että voisivat pojat jättää kamat taskuun vaikka povariin kun pamput luottivat minuun saisin sieltä otettua kamat ja vaikka putsareitten mukana roudaamaan vaikka kuinka paljon tavaraa sisään.

Tuli minua Uskon Veljeni Seppo Hankkiokin tapaamaan keskellä päivää. Mitä pojat ihmetteli että keskellä arkipäivää työaikana tuli Kaitsulle tapaaja. Sanoin muistaakseni Pampuille että mekääs nyt muualle on meillä liikeasioita ja niin jäimme Sepon kanssa kaksisteen toimistoon.

Olisin kaikki pannut likoon autellen venkuloiden perheitä ja yhdistänyt kaikki Jengit mitä linnassa jo yritin kaikki linnat melkein pyörittyäni. Mutta kuulin että olisi Atilla ja Bongollakin tullut jotain Vääntöä talossa mitä ihmettelin kun ei ollut meillä minun aikanani mitään ongelmia talossa. Tämä nyt on vaan kuulopuhetta Atista ja Bongosta kuulin että olisi Atikin kuollut.

Vedin kavereille A ja B ryhmän koripalloryhmät pääsin joka ilta melkein pois sellistäni en ollut Riksussa kun kerran sairaslomilla hupia vielä. Mutta kyllä menin mielelläni seuraavana aamuna töihin kun oli sairaslomalaiselta sellin ovi  kiinni illan ja kuuntelin kun pojat Bingistä pelasivat Kongilla teki niin paljon mukaan pelaamaan.

Olisi ollut vantaan rahapajalla kaveri sisällä hommissakin. Olisihan siellä ollut paperia kun eihän raha ole kun paperia ei sen arvokkaampaa. Olisin toiminut Robin Hoodina ja jakanut rahaa eli paperia köyhille rekka-autosta suoraan. Uskon kaverillani olisi ollut pari helikopteriakin käytössään vaikka olisi päässyt siitäkin historiaan että olimme venkuloineet parin alan miehen pakenemisen Riksun pihalta helikopterilla.

Lukekaa nuorempi polvi miten viilasin melkein Hemmin ja Tenkulan ja yhden liinatukan ulos Riksusta en vaan orkanisoinut asiaa loppuun kun en  minä kotoani halunnut hatkata saunareissuiltani. Lukekaa stooriani kun olin hatkassa jalasmökissäni Mäyräkorven Keisarin Masan tontilla Pojan Äidin kanssa siinä asuimme. Masalla oli siinä päätalossaan Suomi Konelistooli valmiina pahapäille. Kerran Tuli Tuttuni Kari Kurppa jonkun klopin kyydissä armeijan Sisulla hakemaan minua viinakauppaan taisin panna tenujussin asialle kun leimasi se aina linnasta vapauspassini kerran kuussa kun eivät sitä kyttiksen siipirakennuksessa tunteneet muijat.

Olisihan ihmisten elämä muuttunut niin kun minäkin huomasin kun on rahaa voi tehdä kaikkea kivaa tarjota ihmisille mutteivät ketkään alkaneet tarjoamaan  takasin. Panin Inkerin rahat vaalityöhöni tekemällä kaikki tyytyväisiksi.

Inkeri teki elämäntyönsä hoitessaan Isoisääni Sotaveteraania Infalidia kotona hautaan asti ja vielä mummonikin niin kauan kun jaksoi kotona sitä hoitaa sitten taisi vielä hoitaa sitä tervarissakin. Isoisäni ei antanut viedä kättään rintamalla vaikka räjähtävä luoti sen melkein vei. Tuli hän vielä sillä koukkukädellään toimeen työkaluviilarina Keravan Ornossakin.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

Kaveri tuli kaupasta annoin sille 50 euroa rahaa mukaan. 5 euroa se toi takaisin ison kassillisen se toi karkkia ym.

Rahaa menee vähän liikaakin kaupoille. Tuli eilen taas noin 190 euroa takuu eläke tuli eilen. Se on hyvä raha tuntuu se ihan hyvältä. Rahaa ...