lauantai 31. tammikuuta 2026

Päivä menee painollaan pakkasta on paljon ulkona. Mukava on kun sain radion kellarista tavaroistani. Hienoa on kun pyöräni oli tallessa, Hyrylän terveysaseman parkissa, pääsen kohta pyöräilemään kylille.

 Kuulemma noin 7 kilometriä on matkaa kylille, se menee nopeasti pyörälläni. Kunhan nyt vaan saan ilmaa pyöräni renkaisiin. Uskoisin että täältä pumppu löytyy pyörääni, Toivotaan nyt että löytyisi pyörä  kavereillekkin pääsisimme porukalla kylille. Olisi mukava käydä vaikka ravintolassa tai pitsalla syömässä. Toki siis selvinpäin on ryypyt otettu minun kohdaltani, jo terveyteni tähden. Sydämeni ei kestä enää ryypätä eteisvärinäni on niin paha.

Todella kovasti ihmettelen että oli pyöräni tallessa Tuusulan Hyrylän terveyskeskuksen edessä. Oli siinä kyllä sulkia muutamia ohjaustangossa eli ehkä tiesivät sen olevan Papa Kain Abaccin pyörä. Sillä nimellä toiset minut tuntee, ja tavarani saavat yleensä olla tallessa. 

Vantaan Sininauhan Sahatien talossa kyllä alkoivat minultakin varastamaan. Siksi sieltä hakeuduin muihin hommiin luin siellä Vertoksi ja hommasin hygienia passin. Mutta sekopäitä varkaita en auttele mistään hinnasta. Vaikka säälinkin nuoria narkomaaneja ja juoppoja, paskaa en ota heiltä vastaan mistään hinnasta.

perjantai 30. tammikuuta 2026

Katson nyt 1.2.2026 asti alkaako puhelimeni toimimaan on siinä liikaa latausta, niin sanoi tietokoneeni. Saldon pitäisi alkaa silloin toimimaan.

Toivotaan nyt että saldo alkaisi toimimaan puhelimessani, puhelimessani on nyt liikaa saldoa. Näin tietokoneeni ilmoittaa. Olisihan se hienoa että saisin soiteltua taksille puheluita. Olen ladannut paljon saldoa puhelimeeni, siksi puhelimeni herjaa puheluita.

Näin sanoi puhelimeni tiedosto katson nyt huomenna saanko uuden tiedon puhelimestani.. Pääsisin nyt iskuun ja treenikuntoon,  talomme salilla treenaten. On talossamme erittäin hyvä sali, paras mitä on missään koskaan ollut. Kyllä tämän talon salilla pääsisi erittäin hyvään kuntoon.

Saisi jonkun kaverin mukaan treeniin. On täällä pari riskiä nuorempaa kaveria, ihan treenarin oloisia. Yritän saada yhtä nuorempaa kaveria treenaamaan se on riski kaveri. Rauta sillä varmaan nousee kevyesti. Minä aloitan tosissani treenit kunhan loppuu lihas nivel kipuni. Onhan hyvä täällä kun on täällä salillamme nyrkkeilysäkkikin.  Iso kunnollinen säkki löytyy saliltamme saa siihen vetää kunnon iskuja. Kestää iso säkki kunnon iskuja saa vetää täysillä säkkiin.

Kumman kauan viipyy yksi kaveri piti sen tuoda minulle yksi energiajuoma. Porukka kyllä puhuu että tekee kyseinen kaveri ohareita. Onhan minulla tililläni rahaa, mutta nyt ei tililläni ollut kun kolikoita. Saan niillä yhden energiajuoman janooni. Kunhan edes yhden energiajuoman saisin kaupasta tyydyn siihen. Ostan kaverille sitten jotain kun pääsen kauppaan. Kyllä olen maksanut  aina hyvät hakupalkat.

Olisiko nyt puhelimeni toiminut ei vaan tule taksille soitot läpi. Jos on määrätyille puheluille estot päällä.

Sanoi hoitajat ettei ole saldoa minulla, koneeni sanoo että on liikaakin minulla saldoa ja siksi pätkii puhelimeni. Katsotaan nyt jos joku osaisi puhelintani käyttää. En usko muuta kun käyttäjissä olevan vika liikaa hämmentelijöitä puhelimellani. Kunhan vaan alan yksin rauhassa katsomaan koneeltani ohjelmia ja toimintoja. Sieltä saan toiminnot näkymään, ennenkin olen yksin löytänyt kaikki puhelimestani rauhalla ja maltilla. 

Olen kaksi puhelintani itse asentanut ja yksin tutkien ja säätäen. Ja hyvin osannut puhelimeni asentaa ja laittaa asennukset. Hyvä etten tänään lähtenyt kaupungille puhelintani asentamaan, olisi se maksanut maltaita. Täytyy vaan itse yrittää asennella puhelintani sen minkä osaan. Soitan ulkomaan taksille ja kysyn siltä neuvoa puhelimeeni jos se täällä päin pyörisi. Maksaisin sille jonkun verran jos se asentaa puhelimeni

Tarvitsen lenkkipuvun ja lenkkitossut että olisi kevyempi liikkua ja liukkaalla pysyisi pystyssä. Tarvitsisin myös suorat housut, kengät, takin, paidan, villapaidan. Alusvaatteita sukkia ym. Eli kyllä vaatteisiin rahaakin taas menee.

torstai 29. tammikuuta 2026

Olisi hyvä jos joku hoitaja katsoisi puhelintani. Saisin taas tietää onko siinä joku esto päällä. Pitää päästä liikkeeseen katsomaan kuitilta tilanne.

Löysin onneksi kuitin puhelimeeni, sillä saan palvelua puhelinkaupalleni. Kyllä minun tarvitsee saada apua puhelimeeni. Joku tässä puhelimessani pätkii kun toiset puhelut toimii toiset ei. Hyvä että löysin kuitin puhelimestani sekä laturistani saan niillä takuulle palvelua. Pitäähän puhelimeeni saada varmuus ja toimimaan tämä varmuudella. Kun henkilökunta selittää ettei ole saldoa. 

Netti sanoo että on liikaa saldoa puhelimessani, ja siksi se pätkii. Ota nyt tästä sitten selvää mikä on oikein tässä Luulisi että puhelimeni kertoisi mikä siinä on. Kun on älypuhelin kyseessä osaisi se kertoa mikä puhelintani vaivaisi. Tietokoneeni sanoo että on liikaa saldoa puhelimellani. En tiedä miten on asian laita, olenhan voinut ladata liikaakin saldoa tililleni.

Ikävää kun ei puhelimeni toimi selittää yksi hoitaja ettei ole minulla saldoa varmaan puhelimessani. Kyllä uskon olevan kun olen paljon sitä ladannut, ja toiset puhelut tulee läpi.

 Kumma on puhelimeni välillä yhdistää välillä ei, täytyisi nyt saada puhelimet menemään läpi. Katsotaan nyt mitä teen puhelimeni kanssa. Jos nyt saisin kyydin joltain taksilta tai muulta. Menen liikkeeseen mistä ostin puhelimeni ostan uuden luurin erilaisen vaan mikä toimii paremmin. Kyllä tämä luuri toimii kun tulee toiset läpi toiset ei. On vaan joku häikkä puhelimessani esteenä olisiko estoja luurissani. Joku puhelu tulee läpi toinen ei tule. Kaverin puhelut tulee hyvin läpi.

keskiviikko 28. tammikuuta 2026

Tuli taas laskuja sairaankuljetukselta. Seniori ohjaaja sanoi että otan kaikki uudet laskuni talteen. Piti heidän ne käsitellä luulin että ottaa he ne maksuun. Mutta ei seniori ohjaaja lähti pois töistäni.

 En ymmärrä miksi seniori ohjaaja järjestettiin pois töistäni. Hoitiko se liian hyvin hommiani kun sai se niin paljon aikaiseksi. Huonekaluja, ruokaa, palavereihin se tuli mukaani todella hyvin se hoiti asioitani. Siksikö se jäi pois töistäni jos se liikaa paneutui töihini, se oli niin hyvin mukana hommissani. Tämä  viimeinen reissuni järjestettiin vähän kusettamalla minua. 

Luulin että olisi ollut viinakatko Tuusulan terveysasemalla. Mutta tulikin aika paska reissu sieltä Nurmijärven ja Hyvinkään sairaaloiden kautta hoitopaikkaan landelle. Kunhan olisi nyt hoitohenkilökunta uskovaista porukkaa silloin voisi joku kääntyä JUMALAN TIELLE.

Minä kaipaan uskovaista seuraa ympärilleni, silloin on oma uskoni varmalla tiellä. Sanotaan että seura tekee kaltaisekseen. Uudessa paikassa olisi uskon sanoma sydäntäni lähellä. Siksi kaipaan parannuksen tehneitä venkuloita ympärilleni. Pitäisi saada tekstiä vanhoista linnan venkuloista parannuksen tehneistä. Alkaa vaan olemaan pois porukkani kuka haudassa kuka missäkin.

En saa apua puhelimeni laitossa, kyllä se saataisiin pelaamaan jonkun henkilökunnasta kanssa. Kun joku puhelu tulee läpi ja toiset eivät

Ei voi silloin olla puhelin rikki kun osa toimii osa ei. Yksi henkilökunnasta selittää että on minulla saldoa liian vähän. Koneeni sanoo että on liikaa saldoa minulla siksi se on jotenkin lukittunut. Muutenkin kummia on henkilökunta kun eivät kanssani katso konettani ja yhdessä sitä katso. Kyllä se yhdessä saataisiin toimimaan, selitti tämä hoitaja että he joutuu maksamaan loppupeleissä laskuni verojen muodossa. Sanoin että siinähän maksatte se on teidän häpeänne. 

Minulle on ihan sama kuka maksaa laskuni, tyhmyydestä sakotetaan saavat veroistaan maksella. Katson nyt jos ei huomenna toimi puhelimeni, sitten teen jotain. Jos otan pyöräni ja poljen Lopella ja hyppään kapakasta taksiin. Kyllä ne saa kapakkaan taksin tilattua, en lähde ryyppäämään otan vaan taksin lennosta. Painan Hyvinkäälle  samaan liikkeeseen mistä ostin puhelimeni, laitatan luurini toimimaan liikkeessä.

Kyllä jostain pitää saada kaikki tiedot nollattua puhelimestani, ja uudestaan tiedostot täytettyä

Nukuin aamupalaan ja lääkkeisiin siitä takaisin nukkumaan. Nukun taas koko päivän tänään väsyttää minua niin paljon.

 Parempi nukkua koko päivän saa univelkoja nukuttua tämän päivän. Uni on hyväksi minulle tulee siinä hermo lepoa. Kello on 10.30 ehdin vielä nukkua aamusta hetken. Ruoka on vissiin 11.30 pääsen syömään silloin.

Nyt menen vielä nukkumaan hetkeksi jos uni tulisi minulle. Pienet unet tekee vielä hyvää jos nukkuisin 11.30 pitkät unet tulisi silloin minulle. Katsoin juuri uutta puhelintani enkä sitä osaa käyttää on se minulle niin outo. Harmi kun en saa uutta puhelintani toimimaan on se niin outo minulle. Olisi pitänyt ostaa samanlaisia mitä kaksi minulta varastettiin niitä olisin osannut käyttää.

tiistai 27. tammikuuta 2026

Pamppu antoi numeron mikä piti pelata luurissani. Muttei puhelimeni toimi silläkään numerolla. Katsotaan nyt jos tulisi nuori pamppu huomenna töihin, ja yhdessä yrittäisimme opiskella puhelintani.

On tämä niin vaikea ongelmallinen luuri vaatii tämä pampun kanssa yhteispeliä ja ajan kanssa tutkimista. Koitan nyt tutkia puhelintani tämän illan jos saan tässä numerot näkymään. Vaikea tämä luuri on niin paljon ja pitkään olen rukannut puhelintani.

Välillä tämä puhelin on toiminut välillä, ei katsotaan nyt saanko tänään tämän toimimaan. Nyt menen levolle alkaa minua väsyttämään. Kävimme biljardilla  ja nostelin painoja vähän, tekee punttisali erittäin hyvää minulle. Alkaa painon nosto väsyttämään minua kunnon rasite toimii minulla. Yksi nainen potilaista oli outo minulle vittuili se suoraan minulle. Sanoen että puhun paljon, vaikka  hiljaisen miehen maineessa olenkin

Eipä vaan kukaan saa puhelintani toimimaan, pätkii tämä Motorola aina samalla lailla. Eipä tässä luurissa ole muuta vikaa varmaan kun käyttäjässä

 On nämä älypuhelimet niin hankalia käyttää kaiken näköisiä juttuja näissä on. Satoja säätöjä näissä on ihan hupi juttuja löytyy näistä. Tarvitsen vaan yksinkertaisen puhelimen missä ei mitään erikoista ole. Taidan taas laittaa vanhan puhelimen toimimaan, se on helppo ja latausta riittää reilusti.

Kunhan nyt Oskari osaisi opettaa minua puhelimen kanssa. Mieluummin käyttäisin uutta älypuhelintani kun vanhaa lumiani mikä on ihan paska jo nykyään. Illasta laitan pyykkini pesuun ainoat pääli vaatteeni saan ne huomiseksi päälleni kuivana jos nyt vaan homma pelaa. Laitan talon kalsarit ja verkkarit yöksi saa yöksi puhdasta päälleni. Nyt lähden kahville olisiko se naapuri talossa.

Oli lounas äsken kanaa ja perunaa salaattia päälle. Oli hyvä ruoka maistui se hyvälle ostan ehkä kaupasta jauheliha makaroni hömpötystä, sipulia minulla onkin.

 Teen yksinkertaisen ruuan taas kerran Jauhelihaa makaronia sipulia mausteita. Se on makoisa ja maustettu hyvänmakuinen, nopea  tehdä ja säilyy jääkaapissa hyvin. Ostan myös keksejä, limuja, energiajuomia karkkeja, suklaata Herkku päivä on tänään minulla.

Oskarin kanssa katsomme yhdessä puhelintani eiköhän se selviä yhdessä katsomalla. Uskon niin täytyyhän se saada yksi puhelin toimimaan. Eihän tämä nyt niin vaikea voi olla käyttää, uskon kahteen mieheen asennuksen onnistuvan. Oli äsken hyvä ruoka kana lasagne meillä. Hyvä kun pääsemme kaupoille kohta saan mässyjä taas kerran.

Ostan herkkuja taas kerran en ala tarjoilemaan kellekkään vaikka varmaan pummaavat karkkia minulta. Syököön omia karkkejaan niin kun minäkin teen. Energia juomatkin maistuu välillä minulle saan potkua siitä. Piristää energia juoma minua kovasti harvoin niitä juon.

Uusi päivä lähti tarinaani ja uudet kujeet. Eipä kukaan osaa uutta Motorolan puhelintani laittaa pelaamaan.

 Huono homma kun ei kukaan osaa uutta Motorolan puhelintani laittaa toimimaan. Olen jo pari viikkoa yrittänyt saada puhelintani saada toimimaan, eipä kukaan osaa laittaa sitä pelaamaan. Vituttaa kun ostin näin vaikean puhelimen mikä on näin vaikea käyttää.

Täytyy nyt saada sossut katsomaan puhelintani pelaamaan, on puhelintani monet yrittänyt asentaa toimimaan. Muttei ole kukaan osannut sitä asentaa toimimaan. Tänään olisi kauppa reissu meillä toimitaan nyt että pääsen edes kauppaan. Saisi mässyjä täytyy ostaa suolasta sekä mässyjä karkkeja suklaata limuja energia juomia.

maanantai 26. tammikuuta 2026

Kävelin pihalta isoa tietä kohti, tuli ulkomaan naishoitaja perääni huutaen mihin menen. Huusin mitä sitten jaloittelen vähän, en mihinkään ollut menossa. Huusin ulkomaan naishoitsulle etten missään linnassa ole enkä ole dementikko.

 Kummaa toimintaa, toki onhan hyvä jos on niin sairaita ihmisiä toiset, että eksyvät jo kotitiellä. Minä en niin sairas ole onhan minullakin sydän sairautta ja muutakin. Olenhan monen sairauden mies siksi varmaan minustakin ovat huolissaan. Sydän on reistaillut pahiten, nyt  sydämeni on jaksellut paremmin. Kun lopetin viinan kanssa läträämisen sydänkin alkoi toimimaan paremmin.

En juo enkä tupakoi yhtään siksikin vointini on parempi, kuntoni on paljon parempi ilman viinaksia ja tupakan savua. Mitä en itse savua sisääni vedä mutta muut polttelee lähellä, se on passiivista tupakointia.

Kumma  ettei puhelimeni ala toimimaan niin kun eilen ja aamulla itsestään. Oli puhelimessani vaan latausta liikaa sekin oli mahdollista. Minulle se oli outoa että liikaa voi ladata, oli se täysin outoa minulle.

Toivon nyt että puhelimeni alkaa toimimaan itsekseen. Uskon että siinä on vaan liikaa latausta kun se  pari kertaa on lyönyt toimimaan puhelimen. Eilen illalla ja aamusta tänään täytyy tänään yrittää saada puhelintani toimimaan. En ymmärrä hälyttikö puhelimeni niin kun kaveri sanoi tänään. Että olisivat ne soitelleet minulle pari kertaa tänään.

Yritin soitella Taksille kun ei siitä kuulunut mitään. Tänään se aamulla hetken toimi, mutta nyt se meni taas mykäksi.

Kumma vaan kun puhelimeni hetken toimii ja sitten menee mykäksi. Luin  googlesta siellä on käytössäkin jotain vikaa katsoin googlelta onko vika jatkuvaa. Toivotaan nyt että korjaantuu vika itsestään ja saan soiteltua.

Toivotaan että mies pamppu osaa asentaa puhelintani Motorolaa, harmi kun en kysynyt Obon puhelinta liikkeestä. Se oli minulle helppo käyttöinen käyttää, Honor oli myös aika helppo, tämä Motorola on niin pahuksen vaikea  käyttöinen. Kyllähän tämä on helppo semmoiselle kuka tätä osaa käyttää. Minulle tämä on täysin hebreaa niin vaikea käyttöinen.

On vissiin parasta soittaa Ulkomaan taksille ja pyytää siltä apua jos saisin siltä uuden puhelimen. Ostin Ulkomaan kuskilta yhden puhelimen ja se toimi hyvin niin kauan ennen kun se  varastettiin.

sunnuntai 25. tammikuuta 2026

Ulkomaan hoitsu otti puheeksi nuoren naisen taksin tilauksen. Onneksi se ei saanut minulle taksia tilattua. Hoitajat puhuivat kaupanteosta hänen kanssaan.

Ymmärrän toki sairaita, potilaita kun on talossamme paljonkin. Ei voi aina tietää mikä riivaa ketäkin, mutta sairaita he ovat. Onneksi sainkin puhelimen itse toimimaan, asentamalla sitä kaikella tavalla. Nyt on puhepaketteja ja saldoa paljon puhelimessani.

Sain taksin talolle kello 9. menen kaupoille aamusta tulen samalla taksilla takaisin. Teen vaan meno paluu reissun. Kokkaan talolla omat ruuat, jotain herkkuja mitä saan syödä itsekseni. Ostan energiajuomia suklaata karkkia ja muita herkkuja. Ostan myös pari pussia karkkipusseja porukalle jakoon.

Katson nyt ostanko tupakka topan, porukalle kimppaan. Voisin sen itse jakaa porukalle ettei yksi vie kaikkea. Tupakan himo on tämän talon porukalla todella kova, jämiäkin keräävät porukka tupakka katokselta. Kyllä todella ihmettelen tupakan himoa, että alentuvat jämiä keräämään. Onhan tupakan himo muissakin paikoissa ollut kova alentuvat niissäkin jämiä surkimukset keräämään.

Hienoa on että puhelimeni alkoikin pelaamaan itsekseen. Vai tuliko jostain muusta numerosta tilaus, en usko, no näen aamulla viimeset numerot mistä olen tilannut. Taas stoppasi puhelimeni ei kauaa kestänyt se toiminnassa. Tulee nuori pamppu tänään töihin, se kuulemma osaa hyvin puhelimia käyttää. Katsotaan nyt osaako se laittaa tämän Motorolani toimimaan. Jos tässä on vaan vikaa käytössä kun se hetken toimi sain ladattua puheaikaa hetken muttei se kauaa pelannut

Ei saanut nuori nainen soitettua vanhuspalvelun kautta minulle taksia. Vaatii se jonkun muun numeron kautta soittoa.

Kyllä on vaikeaa yksi pahuksen puhelin numeron soitto. Luulisi että henkilökunta osaisi sen soittaa talomme puhelimesta. Ei perkule voi olla näin helvetin vaikeaa yhden numeron soitto. Eivät vaan halua henkilökunta soittaa numeroita. 

Onhan se heiltä palvelua soitella takseja meille, vaatii se palvelua henkilökunnalta. Katsotaan nyt jos nainen saa toisesta numerosta soitettua taksin. Sen numero meni vanhuspalveluun vaatii se tavalliseen numeroon soittoa.

Olisi nainen paremmassa kunnossa menisimme sen kanssa baariin syömään tai pitseriaan. Nuori nainen on vaan huono jaloistaan ja muutenkin aika köpö. Katsotaan nyt saako se lähteä syömään Pitseriaan. Huomenna onkin sitten jo tiistai alkaa kauppareissut ja keskiviikkona ne jatkuu. 

Yritän päästä kauppareissuun itseni mukaan Tiistaina tai Keskiviikkona saisin kokattua  hyvät omat ruuat asunnollani. Ostan kanaa ja makaronia salaattia ym. Seuraavaksi päiväksi teen makaronia ja jauheliha hömpötystä sipulia reilusti sekaan. Rasvaa sekaan sipulia reilusti makaroni jauheliha hömpötystä voin lämmittää seuraavana päivänäkin. Se on helppo täyttävä ruoka uppoaa se helposti

Päivä menee vitutuksilla kun puhelimeni ja kelloni pätkii. Molemmat pelaa miten sattuu puhelimeni patteri katkoo. Uusi puhelimeni on minulle niin vieras etten osaa sitä käyttää ja apua en talosta saa

 Ostin hätäpäissäni Hyvinkäältä hoitajan kanssa, Motorolan puhelimen mikä on minulle täysin vieras. Oli minulla aikoinaan Obon ja Honorin puhelimet ne oli helpot minulle käyttää. Puhuu ne että yksi mies hoitaja osaa niitä käyttää. Mutta eipähän asiamme etene yhtään, monta päivää olen ollut ilman luuria. Kunhan nyt pääsisi Hyvinkäälle luuri kauppaan juotan vaikka kuppilassa jonkun jurriin että apua saan puhelimeni käytössä.

Hoitaja alkoi piipittämään että tämä on päihteetön paikka. Sanoin etten minä juomaan ala jos jollekkin paukun pari tarjoan avusta. Katson nyt saanko Oskarilta huomenna apua puhelimellani. Katson nyt hoitajaa joko se osaisi minua auttaa puhelimeni laitossa. Helpottaisi se huomattavasti minua puhelimellani olisi se hienoa että omatoimisesti saisimme luurin pelaamaan.

lauantai 24. tammikuuta 2026

Päivä on mennyt omalla painollaan, kaveri puhui että sunnuntaina pääsen Hyvinkäälle kaupoille mukaan ostoksille. En vaan tajunnut tarkoittiko kaveri huomista sunnuntaita.

 Olisihan se hyvä jos tupakka askin hinnalla pääsen kaupungille. Saisin nyt vaan semmoisen puhelimen mikä pelaisi minulla hyvin ja olisi helppo käyttöinen Eipä ne välitä semmoista viedä kun ne halpoja on. 

En huomannut kysyä kaverilta kyydistä huomenna, onko se huomenna. Haen samalla vaatetavaraa ja ruokatavaraa. Syömme hyvät ruuat huomenna kavereiden kanssa. Ostan ,housut, takin, villapaidan, alusvaatteita, sukkia. Ostan myös nasta lenkkarit kelien takia alkaa taas olemaan niin liukasta keleillä.

Täytyy kysyä kaverilta jos taksin kanssa söisimme ruuat jossain raflassa. Voisin tarjota ruuat taksille ja kaverille.. Tupakka askin kaveri pyysi kyydistä, se on halpaa kyytiä.

Pahus kun latasin monta latausta eipä vaan yksikään auennut minulle.

 Kumma on vaan kun ei ota puhelimeni latauksia vastaan. Olen varmaan ladannut sitä liikaa. Samoin yksi sekopää huutaa hulluja huoneessaan. Luulisi että puhelimeni ottaisi lataukset vastaan. Varmaan yli 60 euroa tuli latausta puhelimeeni.

Pitäisi päästä Hyvinkäälle tai Riihimäelle kaupoille. Toivotaan nyt että saisi jotain tosta Motorolastani mikä on uusi mutta paketista jo otettu. Kunhan nyt pääsisin Hyvinkäälle samaan kauppaan mistä puhelimen ostin. Jos saisin jotain takaisin ostamastani puhelimesta ostan samanlaisen Opon tai Honorin puhelimen mitkä ostin vantaalla. Tämä Motorolan puhelin on todella outo minulle en osaa tätä yhtään käyttää.

Opon puhelin oli minulle helppo ja kätevä käyttää sain itse siihen pankin Mobiilinkin laitettua. Kallistahan se on puhelimien kanssa vaihdella kun sahatien rotat varasti minulta siellä. Täytyy kysyä joltain puhelimen käyttöä, kun tämä Motorola ei toimi vaikka latasin paljon saldoa tänään.

Kyllähän se olisi hyvä ja hienoa osata puhelinta käyttää. Kaikki tietokoneesta ja älypuhelimestani tietää olisihan silloin niistä enemmän iloa ja hyötyä minulle. Seniori ohjaaja kyllä sanoi Hyvinkään polin naisille. Että osaan ikäisekseni hyvin tietokonetta käyttää, sanoin että opeta minua päivä niin osaan koneelta kaiken. Eihän sitä voi osata ellei kukaan sitä opeta näyttää.

Toivotaan nyt että pääsen Hyvinkäälle tai Riihimäelle puhelintani opettelemaan. Paras olisi mennä samaan liikkeeseen mistä ostin puhelimeni. Ostan Opon puhelimen se oli minulle melko helppo toiminen. Kyllä minä tarvitsen älypuhelimen että pystyn toimimaan sen kanssa.

Uusi älypuhelimeni ei toimi kunnolla en saa taksia tilaukseen. Selittää ne vaan että olen tiistaina päässyt kauppaan. Mikä ei paikkaansa pidä en ole kaupoille päässyt.

Minun pitää päästä isolle kylälle hakemaan uusi puhelin. Kun tämä älypuhelimeni ei toimi en saa taksia tällä tilattua. Alkoi yksi hoitaja selittämään että olen päässyt tiistaina kaupoille. Mikä ei  paikkaansa pitänyt, täytyy minun päästä isolle kylälle hakemaan uusi puhelin. En osaa tätä uutta puhelintani käyttää lyö  tämä vaan estoa puhelimen päälle. Eikä kukaan osaa sitä avata auki yksi mieshoitaja kuulemma osaa käyttää tämmöistä. Mutta eikö halua auttaa minua vai ei se viitsi.

perjantai 23. tammikuuta 2026

Kumma taas kun pitkään juttelin illasta hoitsun kanssa. Huomisesta taksi kyydistä aamusta minulle. Outoa oli ettei yökkö tiennyt siitä keskustelusta mitään.

 Kumma vaan on todella jos ei info mene perille. On kyllä perkelettä jos ja kun ei tosiaan mene tieto perille. Pitää se infon mennä perille toinen toiselle, mutta ei tunnu se menevän. Kun tuntuu olevan muutenkin vaikeaa olla kaupoille pääsy. 

Kunhan nyt pääsisin avustamaan jengiä semmoiseen paikkaan. Missä olisi vanhanliiton Venkuloita parannuksen tehneitä. 

Luinhan vantaan Sininauhan Sahatien paikassa itseni Vertoksi ja sain hommattua Hygienia passin. Voin antaa vertaistukea porukalle mielelläni sitä tukea jaankin porukalle

Minunkin tarvitsee ostaa vaatteita päällys ja alusvaatteita. Ostan työvaatteita ne kestää paremmin ja veryttely puvun tossuineen. Olen mielelläni Vertaistuki henkilö saan auttaa porukoita sielulla ja sydämelläni.  Autan mielelläni henkeen ja vereen porukoita, monissa paikoissa sitä tehneenä.

Ihmettelen sitä vaan kun olen kieltäytynyt lääkkeistä, minulle sopimattomana. Ja kun en ole syönyt pitkään aikaan lääkkeitä tarpeettomana. Olen aina hoitopaikoissa sylkenyt lääkkeet viemäriin mahdollisuuden mukaan. Ja kumma vaan pitävät hoitajat lääkäreineen minua terveenä. Eikö se ole ristiriitainen asia olen siis terve ilman lääkeitä.

Pitkä on ollut päivä puhelinta laittaen. En saanut puhelintani toimimaan mikä on huono homma. Odotan iltapalaa innolla, aamulla tilaan taksin ja lähden kaupoille.

Kyseli hoitaja mitä teen taksilla kylille mennessäni, sanoin että käyn ravintolassa ja muutakin toimin. Käyn kaupassa kylillä, kokkaan ruokaa, ostan herkkuja teen kanaa varmaankin perunoita keittelen salaattia teen. Menemme punttisalille talolla sekä pelaamme biljardia salilla. On  meillä paras sali mitä on missään koskaan ollutkaan.

Kohta on iltapala ja lääkkeet meillä talolla, hoitsu kysyi kun yksin viihdyn omissa oloissani niin paljon. Minä vaan viihdyn yksin lepäillen nukun paljon, kun on minulla univelkaa niin paljon. Tykkään nukkua paljon univelkoja pois. Olen kylmäherkkä en viihdy kylmässä olen niin herkkä kylmälle.  Mielummin kuumaa kun kylmää, lämpö ei luita riko.


Kyllä on perkelettä kun en osaa älypuhelintani käyttää. On puhelimeni käyttö ihan outoa minulle, en ymmärrä siitä mitään. Alkuun osasin siitä jotain mutta nyt se on ihan sekaisin.

 Katsotaan nyt jos yksi hoitaja osaa siitä jotain minua opettaa, tulee se  maanantaina töihin. Yritän nyt saada itse jotain selvää käytöstä, eihän uusi puhelin hajalla voi olla. Käyttäjässä on vaan vikaa sen ymmärrän kyllä.

Täytyy nyt vaan kirjoitella tietokoneella tekstejäni. Käsinkin kirjoitan paljon tekstejä, tekisi  vielä lähteä  taksilla kaupoille. Tulee vaan kello jo niin paljon, eivät henkilökunta enää varmaan hyväksy taksi kyytiä, tulee ilta  kohta mieluummin menee aamusta kaupoille. 

Äkkiähän tästä taksilla kaupoille lähtisi jos vaan saisi jonkun soittamaan taksin. Yksi kaveri kyllä sanoi että hänellä on puhelin. Kallista taksi kyyti kyllä on, ottaa se kuulemma 30 e. sivu kun taksia  käyttää.

Pitää minun mennä Hyvinkäälle samaan liikkeeseen mistä ostin tämän nykyisen älypuhelimeni. En hallitse tämän käyttöä millään, on tämä niin pahuksen hankala käyttöinen.

Harmi kun en osaa uutta älypuhelintani käyttää, on se täysin hebreaa minulle. Samoin harmittaa lihas ja nivelkipuni, aina jotain kielteistä tulee vastaan.

Mies hoitaja tulee kuulemma alkuviikosta töihin, ja sen pitäisi osata puhelinta käyttää. Voihan se olla vaan käyttäjässä vika on tämä niin hankala käyttöinen puhelin. Minulla oli varastetut sahatiellä Opon ja Honorin puhelimet, ne olivat helppo käyttöiset puhelimet. Johonkin ne hävisi siellä ja nettiasemani ruokarahani  hävisi ja hieno koristetikarini

Nyt katson netistä älypuhelimeni käyttöohjeita, jos sieltä niitä löytyisi pääsisin itse puhelintani käyttämään. Ei löytynyt Motorolani käyttöohjeita netistä. Vaikeaksi menee käyttö puhelimellani, täytyykö se mennä Hyvinkäälle samaan liikkeeseen mistä puhelimeni ostin. Uskon ja luulen vaan että on käyttäjässä syy puhelimeeni.

torstai 22. tammikuuta 2026

Viikonloppuna täytyy päästä säkkiä hakkaamaan ja punttia vääntämään. Pelataan myös biljardia salilla, on talolla erittäin hyvä punttisali

Paras sali on tässä talossa mitä on missään ollut, iso ja avara. On tilaa hakata säkkiäkin ja biljardille on hyvät tilat. Hyvät ovat punttivälineet löytyy rautaa paljon ja telineitä. Pääsisi nyt vaan viikonloppuna nostelemaan,  saisin kunnolla väännettyä. Lähtisi taas kivut lihaksista ja nivelet lähtisi liikkumaan.

Harmittaa vaan lihas ja nivel kipuni, ovat ne todella pahoja. Ehkä siksi kun en tehnyt mitään Nurmijärven enkä Hyvinkään  sairaaloissa. Pääsi sitä jäykistymään pahoin niissä. Ja siksi nivel kipujakin tuli pahoja.

Kunhan nyt saisin lihakset ja nivelet liikkumaan kun pääsen jumpille. Kyllä siinä kipuni lähtisi taas kropastani. Huomenna aloitan jumppani, ensiksi lihakset liikkumaan ja nivelet. Kyllä ne ennenkin ovat alkaneet liikkumaan, pikkuhiljaa aloittelen. Täytyy taas alkaa pitämään itseään vetreänä jatkuvalla jumpalla. Jokapäiväinen jumppa pitää kyllä minut vetreänä. 

Taas aloitan aamusella venyttelyllä, jatkuva venyttely kyllä pitää minut vetreänä. Jos aloitan kuudella kertaa viikossa jumpalla se tuntuu paljolta mutta minulle se sopii.

Puolen tunnin päästä kello 13 on etäpalaveri sossujen kanssa. Katsotaan nyt mitä ne haluavat minusta varmaan maksuja maksella.

Onhan minulla maksuja perseellään aika paljonkin, isoja maksujakin pystyssä. Täytyy nyt saada maksettua laskuja, pikkuhiljaa vähentää niitä. Kyllä maksuja saa hoidettua pikku  hiljaa. Vähentää lasku kerralla sillä ne vähenee, isoja laskuja maksella osa kerrallaan. Kyllä olen maksellut kaikki laskuni pois mitä on tullut minulle. Kyllä laskuni vähenee maksamalla niitä pikkuhiljaa.

Haluan saada laskuni kaikki hoidettua pois pikkuhiljaa. Helpottaa se kummasti kun saa laskuni maksettua. Onhan minulla ollut joskus luottotiedot kunnossa, sain pankista siihen aikaan lainaa. Helpotti se niihin aikoihin hyvin elämää. Aina sain kaiken kun luottotiedot pelasi kunnolla.

keskiviikko 21. tammikuuta 2026

Selvisi tänään että on minulla huomenna 22.1.2026 etänä video keskustelu. On se kello 13 eli jää kaupassa käynti huomiselta.

 Täytyy nyt paneutua huomiseen video keskusteluun kello 13 päivällä. Olisi minulla kyllä huomiselle asiaa kylille. Pitäisi kaupoilla käydä ruoka ostoksille. Ostan perunoita ja kanaa pannulle paistettavaksi. Laitan kylmään osan ruokaa saan siitä syödäkseni myöhemmäksi.

Kyllä se on mukava itselle kokata jotain mukavaa helppoa. Leipää höysteillä, makkaraa, juustoa leivän päälle. Kanaa perunoita maitoa salaatteja, kyllä sitä nauttii omista ruuista. Katson nyt jos huomenna  vasta soitan taksin, en nyt ala kiirehtimään taksin kanssa. Ehdin huomenna taksin soittaa ettei ole sen odotettava minua.

Täytyisi päästä ostelemaan vaatetavaraa verkkarit, tossut, farkut, takki . Rahaa menisi paljon vaatteisiin. Mutta isompaan kauppaan pitää päästä että saan ostettua tavarani.

Kyllä sitä täytyy saada vaatetavaraa kunnolla että pääsen pukeutumaan kunnolla sukkia myöten. Ostin keravan porukoille  kaikkea vaatetavaraa. Asuin poikien kanssa ja rahaa meni hukkaan kaikki. Paskaa alkoivat tekemään isojen poikien nimeen, alkoivat pikkupiipertäjät kiristämään minua. 

Huomenna katson mitä teen, olisi mukava päästä Hyvinkäälle ostoksille. Olisi se vähän isompi kaupunki ja löytäisi sieltä paremmin tavaraa. Vaatteita ja kaikkea muuta ostaisin sieltä vaatetta ainakin ostaisin. Nasta lenkkarit pitää kyllä ostaa kun olen kaatuillut tavallisilla kengillä.

Muuten onkin oloni taas parempi, Pamol särkylääke tuntuu auttavan hiukan. Särky helpottaa hiukan minua polveni on paremmat. On vaan ikävä kun heijastuu polvi särky muualle.

Maailman politiikan arkipäivää. Äärettömyydestä äärettömyyteen ikuisuudesta ikuisuuteen.

Alfa ja Omega Alku ja Loppu. Siitä löydämme tulevaisuuden elämäni tarinat. Kyllä sitä tarinaa löytyy elämästäni. Kohta pääsemme kahville on palaveri kohta loppunut verkosto palaveri henkilökunnalla oli. katson nyt menenkö huomenna kylille, Markku sanoi että on taksi noin 30 euroa sivu. 

Eli olisi matka noin 60 euroa yhteensä, se olisi vaan turhan kallista ellei kaveri tule mukaan ja maksa toista matkan puolta. Ei ole minulla maksaa noin kovaa summaa matkasta. Jos vielä kurvailee kylillä jonkun matkaa tulee siitä lisää kilometrejä taksiin.

Kello tulee 17 kohta on ruoka meillä oli kahvi päivällä piparilla. Nyt tulee vissiin joku kasvis liha keitto näin kuulin hoitajan puhuvan. Oli ruoka äsken juures lihakeitto oli se maistuvaista keittoa. Syön välillä pelkkää vihreää, lihaton olen sain sillä verenpaineneni ja kolesterolit kohdalleen. Välillä syön lihaakin jossain muodossa. Kaipaa sitä lihaakin välillä pelkkä vihreä alkaa maistumaan pahalta.

Haki hoitaja minua syömään, oli muilla kalaa minulla oli kasvis pihvi. Se oli hyvä ruoka maistuvaista se oli, salaattiakin otin reilusti.

Tekisi mieli lähteä kaupoille ostamaan herkkuja, energia, juomia, suklaata, karkkia maistuisi minulle herkut taas tänään. Katson nyt huomiseen kauppa reissuani jos venyttäisi sen huomiseen. Olisihan se mukavaa kokkailla  talomme keittiöllä. Jos tekisi perinteisen makaroni jauheliha mössön, sipulia ja mausteita paljon sekaan. Se olisi helppo ruoka nopea tekoinen helppo, maistuvainen ruoka ja täyttävä se olisi.

On seuraavaksi kahvit toisella talolla B-talolla, maistuukin taas kahvit minulle. Pitää ottaa kahvin keitin alakerran varastosta, saa sillä keitellä omat kahvit. Kallistahan kahvi on mutta omat kahvit maistuu välillä.  Ikävää on kun on minulla tavaraa aika paljon, pitäisi ne saada johonkin mahtumaan. Jos pitäisi ne varastossa, pyöräni otan kohta käyttööni. Pääsee pyörälläni jo kohta liikenteeseen, olen kyllä  ajellut kesät talvet pyörälläni. Kesä renkailla olen ajellut pahoilla keleilläkin, ei ole minua haitannut liukkaus.

Mitenhän kaveri pärjää nykyään rullatuolillaan haukkuen yläkerran uskovaisia vammaisia. Siellä se varmaan ryyppää edelleen haukkuen muita. Kai se saa työntöapuja talolla kyllä sen narkomaani ystävät sitä auttavat. Minä kypsyin siihen tyyppiin täysin, juoppo sekakäyttäjä se oli. Katsotaan nyt saako se huikan katki epäilen sitä kyllä. Löi se saatanan rullatuoli vammainen minua naamaan syyttä kämpilläni. Siihen loppui meidän ystävyys olen sitä syöttänyt ja juottanut puoli vuotta. Missä kiitos siltä kaikesta hyväntekemisestäni.

Haimme tavaroitani alhaalta varastosta, pyörän jätin vielä varastoon se on hyvässä kunnossa siellä. Radion ja jotain pientä tavaraa otin varastosta. Telkkani ei täällä toimi vaatii se uuden telkan täällä.

Uudella telkalla pitäisi näkyä täällä ohjelmat täytyy nyt kysyä uutta telkkaa onko se nyt joku HD telkka. Kaapeli telkka oli Tuusulan Hyrylässä siellä ei antenni telkka näkynyt. Täytyy nyt ostaa HD telkka jostain minun. Kai niitä saa halvalla jostain puhuivat 50 e 100 e eli halvalla saa niitä.

Otimme varastosta jotain tavaroitani suurin osa on vielä siellä. Hommia ei tänään ollutkaan joten hiekoitin vaan väyliä tupakka paikalle. Olihan sekin työtä hiekka on tärkeää ettei kukaan kaadu väylällä, se on pahuksen liukasta. 

Kun vielä Crokseilla kävelevät käytävällä ja se on todella liukas tossu siinä. Kaaduin vantaan sininauhan sahatien paikassa suoraan takaraivolleni siellä, lyöden pahasti takaraivon jäähän.

Rusahti oikein takaraivoni niin kovaa se osui jäähän. Kaverini vieressäni pelästyi kaatumistani niin kovaa se sattui.

tiistai 20. tammikuuta 2026

Täytyy huomiseksi pyytää punttisalille nostelemaan ja biljardille. Jos saisin nivel kipuja helpottumaan, monesti liikunta helpottaa särkyyni.

Täytyy kohta mennä kysymään huomiseksi aamuksi salivuoroa. Jos vaikka kello 9-10 välillä pääsisin salille jonkun kaverin kanssa. Toi yksi kaveri pyysi kerran biljardia minut pelaamaan, täytyy siltä tänään kysyä salille menoa. Samalla nostelen painoja ,sillä kipuni häviää nivelistä ja lihakset alkaa pelaamaan. 

Olen vaan niin jäykkä toimettomuudesta, kahdessa sairaalassa en liikkunut oikeastaan yhtään. Siitä johtuu varmaan kipuni ja jäykkyyteni, ikäni liikkuneena kaipaa sitä kroppa liikuntaa jatkuvasti. Hyvät välineet on salillamme, kyllä niillä saa kropan liikkeelle. Nurmijärven ja Hyvinkään sairaaloissa en liikuntaa saanut ollenkaan.

Kunhan nyt pääsisimme salillemme huomenna,  saisin lihakset ja nivelet taas  liikkumaan ja vetristymään. Vuoden kun jaksaisi taas jumpata ja salilla käydä, alkaisi sitä taas kroppa toimimaan. Käynkin nyt katsomassa onko mies pamppu vielä töissä, jos se veisi tänään salille. 

Menee huomiseksi salille menoni lupasi pamppu sen. Hyvä niin että saan taas treenit alkamaan siitä se lähtee pikku hiljaa. Teen vaikka väkisin treenejä, kovalla treenillä vetristyy taas paikat. Ikäni treenanneena kaipaa sitä kovaakin treeniä. Katson nyt huomenna miltä treeni tuntuu pitkästä aikaa.

Sossujen päällikkö sanoi että on minulle hyvä muisti muihin ikäisiini asiakkaisiin verrattuna. Minulla on ilmiömäinen muisti kunhan ei vaan muistiani rassattaisi lääkkeillä.

No heitin vaan lonkalta vuokrani entiseen asuntoon ja muitakin laskuja, ajatukseni pelaa kun partaveitsi. Ainoa huono puoli on lääkitykseni mikä jarruttaa ajatustani. Tänäänkin palaverissa naureskelivat henkilökunta jutuilleni. 

Lääkkeet vaan hidastaa ajatukseni kulkua sekä muutenkin häiritsee ajatustani. Psyyke lääkkeet ovat minulle niin pahoja myrkkyjä, jarruttaa ne niin paljon ajatustani. Välillä ajatus säteilee mutta muuten ajatukseni on hakuteillä. Kehuu ajatustani henkilökunta muistiani, herkkänä ajatukseni kulkee hyvin.

Olen ajattelija siksi ajattelen suuria ajatuksiakin. Elämän politiikan arkipäivää syntyjä syviä.

Nukuin pitkään, menin työsalille myöhässä. Join kahvin ja lakaisin lattioita otin työsalilla löysästi.

 Vituttaa työsalin duunit kaikella tavalla en jaksa tehdä siellä yhtään mitään. Jotain nippeleitä pitäisi pakata pusseihin kymmeniä tuhansia. Ei perkule kiinnosta ne duunit, huuteleekin jo joku hoitaja joitakin jo työsalille. Eikö ole edes ruokatuntia meillä, töitä on vaan koko ajan. 

Lähden helvettiin koko paikasta jos tämä paikka on vaan pakkotöitä kaiken aikaa. Ymmärrän jos olisi puoli päivää töitä ja siitä lepoa puoli päivää.

On minulla kello 13 sossujen tapaaminen, toivotaan että olisi  tuttu sossu palaverissamme saisimme sen kanssa asioitani hoidettua eteenpäin. Sen kanssa meillä on synkannut niin  hyvin kaikki asiamme. On se saanut hoidettua asioitani pahuksen hyvin pöydät tuoleineen lamput ym. se on saanut hoidettua minulle.

maanantai 19. tammikuuta 2026

Päivä mennyt paremmin kipuni ovat hellittäneet hiukan. Polvet ja selkä kipuni ovat hellittäneet pikkasen

Olisiko kipuni taas paranemaan päin, ne välillä helpottavat jonkun verran ja taas alkavat uudestaan. kelitkin aiheuttavat kivuissa pakkanen ja kostea välillä. Toivon että alkaa kipuni hellittämään, että pääsen kovan treenin aloittamaan.  On meillä hyvä iso sali talossamme  missä saa todella kovaakin treeniä tehdä.

Aloitan kovan treenin talossamme heti kun kipuni helpottaa. Ajoin taas hiukseni kaikki tänään pois, malli muuttui taas täysin kaljuksi. Sopiihan minulle kaljukin kampaus välillä mennään kaljunakin. Kunhan eivät skininä ala pitämään. Menen kaljulla kampauksella taas jonkun aikaa, onhan kalju helppo hoitoinen. Vähän pyyhkäisee niin taas on kunnossa.

Polveni ovat kipeät ja heijastuu se selkään asti. Luulisi että alkaisi glukosamini tyypin 2 kollageeni auttamaan. Ainakin se on ennen auttanut minua hyvin, pitää vaan syödä niitä pitempi aika jatkuvasti. Kyllä niistä on puhuttu pitemmän aikaa että ne auttaa.

Kohta onkin sitten iltapala leipää lisukkeilla juomaa ym. Lääkkeitäkin menee jonkun verran minulle haluan ne lopettaa heti muuten menisi hyvin jos ja kun pääsisin lääkkeistä eroon. Tulee tokkurainen olo lääkkeistäni siksi en niitä halua enkä hyväksy syöväni. Olen ilman lääkkeitä hyvässä kunnossa, mutta lääkkeillä olen tokkurassa zompina. Minulle ei lääkkeet käy yhtään, puuroutuu puheeni niistä pahoin. Ja toiminta tökkii pahoin

Toivotaan nyt että sossut saa huomenna lopetettua lääkkeeni. Vetoan huomenna itsemääräämis oikeuteen se on pykälä mikä pitää toteutua ihmisillä. Pitää sitä pykälää henkilökunnan noudattaa se on lakisääteinen asia.

Jäin aamusta kämpilleni ei töitä ollutkaan minulla varmaan. Pesin kämppäni ja vaihdoin petivehkeeni, oli siinäkin hommaa ihan tarpeeksi.

 Ei vissiin ollutkaan minulla tänään töitä työsalilla. Eikä voisi vähempää ne työsalin hommat kiinnostaa mieluummin toimisin putsarina talossa. Muutenkin olen ihan täynnä töitä näissä taloissa. Paska duunia pienellä palkalla ei nämä työt kiinnosta yhtään. Nippeleitä pussittavat mikä on pitkästyttävää hommaa.

Mieluummin teen vaikka putsarin hommia pyyhin lattioita ja siivoilen muutenkin. Onhan minulla jo ikääkin eläkeläiseksi. Ei luulisi enää minun töitä tekemään pakotettavan jos vapaaehtoisesti tekisi jotain hommaa.

Kyllä pitäisi jo päästä minun eläkkeelle tässä iässä.  Teenhän mielelläni jotain välillä ennen kun vaan makailen paikallani

sunnuntai 18. tammikuuta 2026

Oli taas paikat kipeät aamusta herättyäni. On nyt muutakin kipuja kun polvet, polvissa on molemmissa enää uuden nivelen asunnus.

 Ikävää kun särkee selkääkin nyt yöllä ja siihen ei auta oikein mitään. Pamol särkylääkkeitä olen ottanut muttei niistä apua ole ollut. On pamol 500 mg ne ovat mietoja, olen kokonaisvaltaisesti kipeä koko kropaltani. En vaan tajua ja ymmärrä mikä minua vaivaa kun särkee kaikella tavalla. Polveni oli ensiksi kipeät mutta nyt se on levinnyt jo selkäänkin.

Täytyy nyt vaan uskoa ja toivoa ihmeparannusta voittaakseen kipuni. Olenhan kyllä ennenkin voittanut kovatkin kipuni, usko siirtää vuoriakin uskon kyllä ihmeparannuksiin. Itse niitä kokeneena parantunut monesta vaivasta kivut ja sairaudet ovat hävinneet. Migreeni, allergia, astma viinapirukin pitkällä työllä. Hulluus on päästäni hävinnyt, jos sitä sitten on ollutkaan. Ilman lääkkeitä lusinut 12 kertaa terveenä olleena.

Kumma kun ennen minua pidettiin kiinni viinapirun takia. Mutta kumma kun se viinapiru lähti päästäni. Alkoivat hoitamaan pakkolääkityksillä ja pakkohoidoilla. Miksi näin voi tehdä piru on päästäni pois siksi en tarvitse hullun lääkkeitä pakkohoidoilla. Olen sylkenyt lääkkeet pois kumma vaan ovat silloin terveenä pitänyt. Eikö se ole ristiriitainen asia syljen pois niin todetaan terveeksi. Ja jos syön todetaan sairaaksi. 

Ostin metodisti kirkon jälkeen kaupasta evästä ja maitoa. Mutta ehdimme syömään talolle kasvissose keittoa, pahaa se oli mutta terveellistä.

Eihän toi kasvissose keitto hyvää ole mutta terveellistä kumminkin se on. Vatsalle kasvissose keitto on todella hyvää ja terveellistä. Nyt täytyy etsiä vanhoja kirjoituksia, haluan ne lukuun vanhoilla teksteillä.

Kyllä jäi tänään viimeiseen kertaan Metodisti kirkkoa, niin saatanan pitkästyttävää siellä oli. Puhuvat ne ihan puhumisen halusta ihan paskaa. Vanhempi saarnamies puhui eikä meinannut lopettaa millään. Uskovainen autokuskimme puuttui kiroiluuni tullessamme. Sanoin vaan että olen katupoika siksi kiroan. 

Saatanan tekopyhät hurskastelijat monissa paikoissa niistä on usko niin kaukana kun yö päivästä. Monet vetää täysin roolia kokouksissa, ihmettelen miten  voivat toiset kuunnella pitkiä saarnoja. No puhukoot paskaa niin paljon kun haluavat minä en niiden puheisiin usko. Puhuvat ummet lammet paskaa niin paljon kun suuhun tulee. Toki onhan oikeita uskovaisia seassa, mutta sekaan mahtuu kaiken näköistä. Se ei katso mitä lahkoa se on paskan lässyttäjiä kieroja on vähän joka lähtöön lahkosta välittämättä.

Hyvä että löytyi piponi ja hanskani repustani mitä en yhtään muistanut niitä sinne laittaneeni. Kun huomenna varmaan alkaa duunit aloitan pihaduuneilla taas aamusta. Onhan monet uskossaan väkeviä ja luottavat hengen voimaan.

Päivä mennyt kävimme talosta tyypin kanssa sen kaverin autolla metodisti kirkossa. Kyllä taas riitti sitäkin kirkkoa niin saatanan pitkästyttävää oli saarna.

 Oli pahuksen pitkästyttävää paskan puhumista sielläkin kirkossa. Oli ne Metodisteja kai sekin joku saakelin lahko on. Minä en tommoisista välitä oli ihan paskan lässytystä. Niin pitkää paskaa lässytti saarnamies.

Menimme talostamme yhden kaverin kanssa sinne autolla. Kirosin vähän johan auto kaveri puuttui siihen sanoin että olen katupoika ja puhun siihen malliin. Tulee kaverin kyyti aina hakemaan sitä seurakuntaan. Tuleehan sitä kirottua todella helposti, seurakin tekee kaltaisekseen. Harmittaa kun hävisi pipo ja hanskat johonkin tarvitsen niitä pihalla. 

Löysin pipon ja hanskat repustani olin ne työntänyt reppuni pohjalle. Hyvä että löysin hanskani ja pipon, on ne tärkeät minulle täällä jos ulkohommiin joudun.

lauantai 17. tammikuuta 2026

Telkkani ei toiminut eli ostan uuden telkan arkena. Kunhan nyt saisin kipuni hallintaan, nivelkivut ovat kovat minulla.

 Pitkään ovat nivel kivut vaivanneet minua polvirikko jalkapallossa on tullut, ja kuulemma toinenkin polvi rikki ja tekoniveltä vailla. Katson nyt lähdenkö vielä nivelen vaihtoon tässä iässä ja näillä sairauksilla. 

Saisin nyt autokyydin kaupunkiin ostoksille, telkka, verkkarit,  talvi nastalenkkarit, ja muuta ostoksia sukkia ym. vailla. Rahaa menee taas hyvin mutta tarvitsen tavaroitani vaatteeni ovat vähissä.

Takki ja housut paitoineen ,kengät vielä mene minulla, onhan minulla nahkakengät mitkä ovat hyvät, kunhan vaan saan kengännauhat kenkiini. Olen kyllä kusessa rahojeni kanssa lupaisi sossu kyllä heiltä tulevan rahat ostoksiini ja asunnon hommaamisessa. Puhu sossu asunnosta kellokoskelta, mutta kuulemma sielläkin on narkomaaneja näin kuulin. Eikä semmoisissa paikoissa pysty asumaan sen olen huomannut.

Kyllä minun täytyy saada rauhan ja rakkauden tyyssija, rakkauden  paikka missä jumalan henki vaeltaa väkevänä. Muuten ei elämäni muutu herkkänä retkahdan hetkessä. En vaan kestä juoppoja enkä narkomaaneja selvänä. Silloin kun örveltää samalla tavalla ei mitään väliä, mutta itse raittiina se ei onnistu millään.

Päivä menee ruokailu oli, ja äsken oli kahvi piirakalla. Sain televisioni huoneeseeni muttei se näy täällä kun puuttuu HD yhteys varmaan minun telkastani.

Tarvitsee kuulemma uusimmissakin telkoissa HD yhteys joten se ei näissäkään näy.  Olisihan se mukava että telkka näkyisi täällä, en ole yli puoleen vuoteen telkkaa nähnytkään. Täytyy pyytää arkipäivänä joltain kyytiä kaupungille telkkaa ja vaatteita ostamaan. Ostan veryttelypuvun ja nasta lenkkarit ettei mene nurin liukkaalla. Farkutkin ostan ja sukkia sekä alusasuja, pitkiä kalsareita sekä paitoja. 

Muitakin paitoja täytyy ostaa rotsin alle. Monenlaisia vaatteita tarvitsen uusiksi vaatteiksi. Vaatteita ja kenkiä minulla muutama pari onkin mutta lisääkin tarvitsen. Katson nyt onko minulle lenkkarit ja maiharit tavaroissani. Yhdet risat maiharit siellä on mistä on pohja hiukan irti. Kastuu niissä jalka kun laskee kenkä lunta kenkään.

Nyt täytyy tilata hammaslääkärin päivystys aika joku aamu. On alkanut kipeytymään hampaani ylhäältä missä on vaan juuret jäljellä. Täytyy nyt alkaa paneutumaan hammashoitoon kunnolla ja proteesia suuhuni järjestämään.

Onhan se sydänvikaisella vaarallista huonot hampaat, voi lähteä vaikka mikä bakteri sydämeen asti. Kerran jo lähti varpaastani johtuva myrkytystila sydämeen asti. Jatkuva eteisvärinä jäikin sydämeeni vaivaten sydäntäni. Toivotaan nyt että auttaa uusi lääke paremmin sydämeen.

Oli ruoka äsken kello 11.30 kalaa oli muilla minulla allergikolla oli liha pihvejä. Vähemmän syön lihaakaan olen melko kasvisravinnolla elävä.

 Olen siirtynyt kevyempään ravintoon, melko kasvispitoiseen ruokaan. On oloni kasvisruualla paljon kevyempi, verenpaineet laskeneet ja kolestroli parempi. Muutenkin oloni on kevyempi kasvisravinnolla pitäisi päästä tänään käymään myös pankkiautomaatilla rahaa nostamassa.

Oli hyvä ruoka äsken lihapihvejä oli minulla muilla oli kalaa. Minulle ei oikein kala mene tulee siitä allergioita. Pahojakin allergioita on tullut kalasta minulle joskus. Lohi on minulle pahaksi siitä tulee pahimpia oireita. Tonnikala meni joskus treenatessa mutta sekin lyö nykyään nieluni tukkoon.

Menee nieluni täysin tukkoon kalasta, pitää laittaa sormeni kurkkuun että saan oksennettua nieluni auki. Menee nieluni niin pahasti joskus välillä tukkoon. Hienoissa ruokaravintoloissa olen joutunut oksentamaan nieluni auki. Kun on nieluni tehnyt tulpan eikä mikään ole mennyt nielustani alas.

perjantai 16. tammikuuta 2026

Päivä on mennyt leväten nukkuen koko päivän. Oli varmaan töistä vapaata minulta jouduin eilen tekemään nippeli hommia. Tänään sanoivat että pääsen putsarin hommiin. Piti minun saada tänään telkka taloomme toimimaan jos oma telkkani toimisi täällä, muuten ostan uuden telkan itselleni.

Paras kun menemme telkkaliikkeeseen ostamaan telkan ja muut, jos tarvitsee muuta siihen antennijohtoa tai muuta. Onhan se varminta liikkeen kanssa asioida, silloin se homma toimii ja saa kaiken tarvittavan. Nyt alkaa melatoni vaikuttamaan alan kohta nukkumaan väsymykseeni. Pitkään on mennyt ennen kun melatoni alkoi vaikuttamaan monta viikkoa siinä on mennyt.

Ilkeää kun kulkee jengi noista ovista mitkä eivät pelaa kunnolla, hakkaa ne niitä kovalla tavalla. Ne  menee helposti kiinni kun kahvasta painaa ne kiinni ja loksauttaa kiinni. En ymmärrä miksi toiset hakkaa niin kovaa ovia kiinni.

Huomenna olisi Hyvinkäällä seurakunta kunhan nyt vaan pääsisi mukaan. Harmi kun tulee puhuttua henkilökunnalle kaiken näköistä. Parasta olisi pitää vaan mölyt mahassaan. Enhän nyt vasikoi mitään, omia asioitani vaan puhun. Olen 12 kertaa lusinut ja aina sanottu että kannattaa vaan lusia omia juttujaan. Sillä sitä on pärjännyt omista asioista huolen pitäneenä.

Mies hoitaja tuli pyytämään syömään minut. Olikin perunalaatikkoa ruokana, oli se hyvää ruokaa. Söin reilusti sitä ja salaattia söin myöskin Tänään saan telkkani huoneeseeni toivon vaan että saan telkkani toimimaan, ettei tämä ole kaapeli televisio.

Epäilen tämän olevan antenni televisio missä ei näy kaapeli telkka ollenkaan.  Niin kauan Tuusulan Hyrylän asunnolla tutkimme telkkaamme emmekä saaneet sitä toimimaan. Täytyy nyt ostaa uusi kaapeli toiminnalla oleva telkka. Kai tuolta löytyy netistä joku halpa kaapeli televisio näiltä kulmilta.

Haluan käytetyn telkan enkä mitään jätti kokoa olevaa mitä on helppo liikutella. Pitää telkan hinta haitari olla 50 e-200 e. Niillä pitäisi saada telkan mikä toimii. Jää vähän tekstini kesken kun ohjelmaa on meillä niin paljon. On ruokailua kahvia ja kaikkea muutakin ohjelmaa talossamme.

Hoitaja tuli herättelemään noin kello 7.30 siihen heräsin. Jäi aamupala väliin kumma etteivät huomanneet minun puuttuvat aamupalalta ja lääkkeiltä. En ollut koko päivänä tänään töissä.

Moppasin huoneeni kostealla mopilla, pölyt lähti sillä haluan pölyt pois huoneestani. Olen pöly allergikko siksi pidän huoneeni pölyttömänä. Toivotaan nyt ettei tänään töitä ollut päivän ohjelmassa ei näy päivätoimintaa. Onhan päivätoiminta ihan paska duunia, nippeleitä saa plarata monta tuntia.

Harmittaa vaan kun eivät minua aamupalalle herättäneet aamusta, olen alkanut nukkumaan paremmin aamusta. Kävi hoitaja aamusta ovellani, mutten muista ehdinkö käydä aamupalalla kyllä lääkkeet pitää ottaa eli kävin varmaan aamutouhuilla.

Kello oli 7.30 kun heräilin ylös aamutouhuihin. Parta pitäisi käydä ajamassa ja hiukset, koneeni ajaa kaiken joten en sillä viitsisi ajaa. Koneeni skraappaa ihan pohjia myöten ei sekään hieno kampaus ole. Käyn kylän parturissa ajattamassa partani ja hiukseni. Katson nyt jos viikonloppuna pääsisi parturiin ajamaan karvani lauantaina se olisi varmaan auki. 

torstai 15. tammikuuta 2026

Aamusta olin hetken nippeleitä alakerran työtilassa plaraamassa. Menin pihatöihin ei hermo kestä paskaduuneja. Tilasin taksin kylille mutta lupasivat pääseväni talon autolla kun viimeksi jäin pois kyydistä

Tulihan se halvemmaksi talomme autolla kaksi pitsaa hakea, ja iso limu oli kalliita. Saisin nyt pyöräni äkkiä käyttööni ja kelit semmoisiksi että voisin pyöräillä. Eihän kylille ole matkaa kuulemma kun noin 8 kilometriä.

Helposti sitä pyöräilee tommoisen matkan vielä kun olisi kesä ja aurinko paistaa. Aurinko paistaa ja linnut laulaa taitaa tulla kesä. Kaljakin maistuisi minulle muttei uskalla leikkiä yhtään. Uusi verenohennuslääke menee mikä ei viina kestä yhtään. 

Mutta kipeä olen vaan kummasti ollut, pyörryttää minua ja muutenkin on huono olo. Olen saanut nukuttua paremmin nykyään. Nyt menen ajamaan hiukseni ja partani taidan ajaa kokonaan kaikki karvat naamastani pois. Menenkin ehkä aamusta parturiin en viitsi ihan kaikkea karvoitusta ajaa siistin vaan hiukseni ja partani. Onhan se siistimpi ajamalla vähemmän, siistimällä vaan. 

Omalla koneellani lähtee koko karvoitus naamasta ja hiukseni. Olenhan kaljuna hiukan kumman näköinen sekään karvaton kuosi ei sovellu minulle.

Päivä menee työsalin merkeissä. Ei kyllä yhtään ne nippeli hommat kiinnosta, en ole niitä missään jaksanut tehdä. Olen ollut keittiöllä hommissa, nykyään en enää töissä ala urakalla olemaan.

On ne työsalin hommat täysin paska duuneja ei niissä ole mitään järkeä. Yritän nyt luistaa ne hommat täysin taas tässäkin talossa. 

Jos pääsisin talonmiehen hommiin, pihatöitä tekemään. Lumihommia tekemään jämiä ja roskia keräämään.. Olisi ne mukavampia hommia tekemään, omia hommia olisivat ne. Olen ennenkin tehnyt pihatöitä ja viihtynyt niissä hommissa. Olen jo siinä iässä ettei enää työt kiinnostaisi voisin jotain kahvin keitto puuhaa tehdä. Mutten mitään pakkoduuneja enää ala tekemään. On ne duunit jo ohi työsalien pakkotyöt. 

Vuosia sitten tein keittiöllä töitä työsaleilla urakalla  tein silloinkin hommia. Kyllä minulla aika kuluu muutenkin pyöräillen kirjoitellen koneella ja kynällä. Punttisalilla käyden aika kuluu hyvin. Taidan leikata hiukseni ja partani tänään parranajo koneellani. Koneeni leikkaa vaan kaiken pois siitä se on huono sillä ei saa tasattua määrämittaiseksi.

keskiviikko 14. tammikuuta 2026

Toivotaan nyt että pyörässäni on ilmaa ja muutenkin se toimii. Samoin toivon että televisioni toimii, näkyy näissä taloissa olevan kyllä antennit katoilla. Kun edellisessä paikassa oli kaapeli yhteydet.

Saisin silloin telkkani näkymään olisi se mukavaa. Täällä on vaan ihan pahvia seinät kuuluu kaikki seinistä läpi. Huomenna täytyykin lähteä kaupoille ostoksille, ostan ruokatavaroita ja herkkuja. Mässyjä tekee kovasti minun mieli, syötävää sekä karkkia suklaata ym. 

Tänäänkin tekisi mieli lähteä ravintolaan. Voisihan sitä lähteä johonkin hyvään ravintolaan syömään, eihän sitä tarvitse ryyppäämään lähteä. Voihan sitä sivistyneesti ravintolaan syömään mennä. Tekisi mieli soitella ulkomaan taksilleni, jos siltä taas puhelimen saisin halvalla. Ostin siltä kerran Opon puhelimen oli sitä minun helppo käyttää. Varastettiin sekin puhelimeni vaan minulta vantaan sininauhan sahatien talossa.

On toi isompi pankin avainluku lista herkkä kulmista menemään rikki. Minultakin alkaa lista kulumaan juuri rikki se on herkkää pahvia. Täytyy saada uusi avainlukulista kunhan pankille pääsen. Huomenna pyydän jotain soittamaan taksin talolle saa taksi odottaa minua kaupoilla. Käyn nopeasti vaan kaupassa haen eväät ja palaan samalla taksilla takaisin. Voisinhan toki käydä syömässä ravintolassa tai jossain pitseriassa.

En päässyt kaupoille tänäänkään, en mahtunut kipeillä nivelillä autoon. Vaikken iso ole oli vaan muuten vaikeuksia kyydin kanssa. Jätin väliin kyydin ja lähdin kävelemään pois. No huomenna saan tavarani pois varastosta talosta. Vietiin ne sinne tänään Tuusulan Hyrylästä

Olisi nyt hyvä keli pyöräillä, ei ole täältä kun 8 kilometriä kylälle matkaa. Helppo matka mennä pyörällä sinne kaupoille. Reppu selkään ja tavarat sinne kämpillä kokkaamaan evästä, kyllä sillä taas nälkä lähtee. Vaikka makaroni kana hömpötystä tekemään, sipulia paljon siihen sekaan. 

Voisi ehkä  tehdä vaikka makaroni hömpötyksen. Olisi se halvempi jauhelihalla, makaronilla, sipulilla, juureksilla. Kerma viilillä seostettuna antamaan makua ym. Ostan myös mustikka keittoa sekä proteiini juomaa. 

Leipää ja makkaraa juustoa herkkuja ostelen, leivän päälle. Proteiini rahkoja ostan muutaman, saa niistä voimaa ja kun on lihakseni nivelet kipeät kaipaa sitä proteiineja paljon. 

Ikävää kun en osaa uutta Motoralan puhelintani käyttää. Olisi puhelin minulle tärkeä kanssakäymiseen muiden kanssa, olen ihan jumissa uuden puhelimeni kanssa. Olen opetellut puhelimeni käyttöä ja hyvin menee.

 Hirveää pauketta ja kolinaa pitkin taloa ovet paukkuu ym. En päässyt kaupoille tänäänkään vaikka nimeni oli jo eilen listassa. Olisi se ollut mukava kokkailla tänään ruokaa talomme keittiöllä. Kävimme tänään Tuusulassa Hyrylässä  hakemassa tavarani asunnoltani. Mistä sain heti häädön, melko perättömästä valehtelivat päälleni.

Ilkeää tommoinen valehtelu suoraan kauheita asioita varmaankin puhuvat paskaa päälleni. Muitakin joi talossamme ja muutakin meni muttei se mitään, minun viinan ottooni puututtiin heti. Autoin siinäkin talossa ihmisiä niin paljon kun pystyin. 

Toki oma vikani kun otin konjakkia ja brändiä kipuihin, suruuni yksinäisyyteeni siinä talossamme, mutta kun muitakin ryyppy ihmisiä siinä talossa oli. Seurakin kun tekee kaltaisekseen siksikö alkoivat päälleni paskaa tekemään. Luin Vantaan Sininauhan Sahatien talossa itseni Verto työntekijäksi. Luin myös itselleni Hygienia passin kun siellä keittiöllä paljon toimin. Toimin paljon vantaan Sininauhan talossa aamukokkina. Osallistuin myös ruokaryhmään piti siihen aina aamusta osallistua että se ryhmä toimi päivällä.

tiistai 13. tammikuuta 2026

Vähän runosuoneni pätkii lääkityksen takia. Huomaan tekstieni karkaavan mihin sattuu. Mutta toivotaan nyt että hallinto-oikeuden valitukseni menee läpi ja saan oikeutta.

Olen kaksi valitusta laittanut Hallinto-Oikeuteen, kohtelustani ja pakkolääkitykseeni. Toivon ja uskon että menee ne läpi, ainakin kovaa tekstiä sinne laitoin. 

Lääkkeiden itsemääräämisoikeudesta ym. Olen ollut pitkään ilman lääkkeitä ja hyvin pärjännyt ilman lääkkeitä. Ja hoitohenkilökunta toteaa minun terve olevan siis miksi toiset hoitajat toteaa että tarvitsen lääkkeitä.

Onhan se todella ristiriitainen asia toiset pitää sairaana ilman lääkkeitä. Toiset toteaa sairaaksi lääkkeillä. Miten siis voi näin olla vuosia olen syömättä lääkkeitä ja terveenä pitävät.

Luin verto työntekijäksi itseni ja hommasin hygienia passin. Vantaan Sininauhan sahatien talossa, missä autoin sen minkä pystyin juoppoja ja narkomaaneja. Niin sanottu viinapiru on päästäni kuollut, melkein kymmenen vuoden raittiudellani. 

 Otin jonkun verran mutta viinapiru on päästäni kuollut. Nyt löin kokonaan katki uusi verenohennuslääke eteisvärinääni vaatii ihan raittiuden. Elämän pitää voittaa ja minä en halua puliukkona hautaan mennä. Olen hyvässä kunnossa lääkkeillä treenaan kovaakin harrastan monia lajeja.

Kävin iltasuihkussa äsken kello 18.30 kello on nyt 18.45. Pääsen puhtaana reissuun hakemaan tavaroitani ja pyörääni. Katson huomenna puhelintani jossain liikkeessä jos osaisivat ne neuvoa sen käytössä.

Pitäähän tommoista puhelinta osata jossain liikkeessä jonkun käyttää. Kunhan nyt saan asetukset kohdalleen. Sieltä sen käytön oppii kantapään kautta. Liike mikä myy tämmöisiä puhelimia  osaa siellä myös niitä käyttää. Minä opin Opon puhelimeen käytön aika äkkiä.

Onhan kaikissa älypuhelimissa omat konstinsa käytössä. Minä opin Peijaksen sairaalassa yöllä rauhassa tutkien laittamaan Mobiilin ja facebokin Opon puhelimeeni. Ihan yöllisen rauhan ollessa sairaalassa sain kaikki laitettua puhelimeeni. 

Harvoin on sydän osastolla ihan rauhallista, mutta silloin oli ja siksi sain puhelimeeni kaikki asennukset laitettua. Toivotaan nyt että huomenna saamme puhelimeeni aseteukset laitettua yhdessä. Kyllä ne yhdessä pitää asetukset mennä kohdalleen. Olenhan ne ennenkin saanut asetukset kohdalleen. Eihän ne nyt voi niin mahdottoman vaikeita olla. Kahdestaan toisen kanssa menee ne mukavasti läpi.

maanantai 12. tammikuuta 2026

Oli äsken iltapala ja lääkkeet, mistä pitää päästä nopeasti eroon. Olen monessa paikassa ollut ilman lääkkeitä, ja hyvin pärjännyt elämässäni. Minulle ei sovi mikään psyyke lääke.

Katson nyt menenkö huomenna Riihimäelle ostoksille puhelin pitää saada vaihdettua sekä vaatteita ostettua. Rahaa menee kyllä paljon taas muttei mitään voi pakko mikä pakko. 

Puhelin ostokseni oli Hyvinkäältä hoitajan kanssa huono idea. Kun emme  sen kanssa mitään tienneet niistä. Myyjä löi Motorolani vanhanliiton puhelimen käteeni mitä en osaa edes käyttää. En varmaan enää löydä samaa ostaria enää Hyvinkäältä mistä löytäisin saman liikkeen. 

Eikä minulla ole kuittiakaan puhelimestani, mikä on huono homma sillä osoittaisin puhelimen ostoni. Saamasta liikkeestä saisin varmaan samaan hintaan uuden puhelimen. Sillä enhän tee tällä Motorolan luurilla mitään enhän osaa tätä käyttää. Enhän kyllä usko olevan kun käyttäjässä vikaa. Pitäisi saada Motorolan puhelimeni pakettiin takaisi. Silloin menisi se uudesta puhelimesta. Tämä oli jotain 60-70 euron hintainen

Pahus kun otin nuoren naishoitajan mukaani Hyvinkään psykipolilta ei se tiennyt mitään puhelimista. Ja liikkeen kaveri myi motorolan vaikea käyttöisen puhelimen

Menen nyt seuraavana arkipäivänä kaupungille ostoksille ostan helppokäyttöisen puhelimen kaupungilta. Täytyyhän minulla olla puhelin mitä osaan käyttää täydellisesti, on puhelin minulle niin tärkeä jos tulee jotain sairauskohtauksia tai muuta. Pääsen puhelimella yhteyksiin viranomaisiin, lanssiin ym.

Täytyy nyt ottaa puheeksi talomme johtajan kanssa uudesta Kan- kodista paikkaa. Kaipaan hengellistä ravintoa ei riitä pelkkä ruoka. Tässä talossa on aina vääntöä henkilökunnan ja henkilöiden välissä. Täällä ei käy uskovaisia ollenkaan pitämässä kokouksiaan. Mitä minä uskovaisena kaipaan hengen heimolaisena sitä kaipaa hengen ravintoakin.

Kyllä sitä uskovaisena kaipaisi uskon sanomaakin, täällä vaan yksi kaveri vissiin on uskossa. Ja minä haluan ja kaipaan Hengen kosketustakin, sillä kun on parantava voima. Tässä talossa työnnetään vaan lääkkeitä paljon ihmisiin. Mutta  toivotaan nyt että saan hengen ravinnolla, ihmisiä parannukseen. Yritän nyt löytää kyliltä samanhenkisiä kun minä. Pitäähän täällä olla  samanhenkisiä kylillä ja puhelimeni osaavia laittaa.

Kello on 16,31 ruoka on kohta onkin jo nälkä minulla. Tuoksui kalakeitto, mitä en tuossa muodossa pysty syömään. Tuoksui se lohikeitolta ja se ei uppoa minulle.

Sitten syön vaan leipää juustoa ja makkaraa, tomaattia ja kurkkua päälle. Tonnikala menee jossain muodossa joskus minulle. Ennen kun treenasin pystyin tonnikalaa syömään, mutta nykyään tonnikalakin tökkii nielussani. 

Kävinkin tässä välissä syömässä kello 17. Söin lihakeittoa ja leipä viipaleen makkaralla ja juustolla, tomaattia vielä päälle. Maistui se minulle olen lihaa vähentänyt aika paljon. Punainen liha on minulta jäänyt vähiin, ja siitä oloni parantunut paljon. On minulta mennyt tonnikala alas nielustani. Mutta sekin tökkii nykyään pahoin, en tiedä miksi näin on. Lyö tonnikala nieluuni tulpan mikä ei alas mene millään.

Huomenna onkin meidän porukalla kauppareissu päivä kun pyhät sekoitti päiviä. Teen kanaa makaronilla tai perunoilla juureksia siihen. Katson nyt jaanko ruokani jonkun kanssa en viitsisi yksin vaan kokkailla. Voinko jonkun kaverin kanssa jakaa ruokani jos saan takaisin joskus joltain. Onhan täällä ainakin yksi Keravalainen kaveri.

 Kyllä se minut muistaa sieltä varmaan. Siinä on hyvät ja huonot puolensa  asiassa että saman kylän poikia on. Voi tulla esille mistä jonkun mielestä lusin vaikka kytätkin sanoi että leivotaan minulle hupituomiota. Miksi olen kyttienkin silmätikkuna kysyn sitä vaan. Niin sanottuna uhrina mennyt kaveri ja minä olimme kyttien hampaissa aina vaikka rahaakin meillä oli. Lusin kaveristani hupituomioni vaativat 9 vuotta taposta. 

Millä se ei millään olisi voinut mennä en ymmärrä miksi kimpussamme aina olivat. Kaverillani olisi ollut noin kuukausi elin aikaa jäljellä. Maksansa oli kuulemma niin loppu kun se joi vaan kaiken aikaa. Miksi minulle hupia tuomio leivottiin. Venäläiselle kaverillemme sanoivat vaan hälytyskeskuksessa että opettele suomen kieli kun hän hädissään sinne soitti. Minulle sanoivat että työnnä vaan viinaa kaveriisi.

sunnuntai 11. tammikuuta 2026

Päivä menee omalla painollaan, huomenna yritän päästä taksilla kaupoille. Yritän päästä A-talon keittiölle kokkailemaan on täällä A- talolla keittiö. Teen varmaan kanaa pannulla ja keitän makaronia tai perunoita siihen keittojuureksia. Leipää maksamakkaraa makkaraa juustoa maitoa Ym.

Teen oikein herkkuja huomenna kunhan vaan taksin numero toimii. On minulla sekaisin numerot taksiin. Ei ole minulla suoraa numeroa kylämme taksiin, olisi se helpompi siihen ottaa yhteyttä, saisi nopean oman taksin tänne.

Ulkomaan tutusta taksistani en ole kuullut mitään pitkään aikaan. Voihan se olla että löi se välimme poikki en tiedä. Paljon meni sen kanssa rahaa pyöriessä, luulen että on parasta antaa sen olla omissa oloissaan. Tuhansia meni sen kanssa pyöriessä pitkin stadeja ja maakuntia. Oli se mukava ulkomaan taksi ajelutti pitkin poikin minua.

Näytin sille replica Beretan sekä hienon erikoisen tikarini kaksi älypuhelintani nettiasemani ruoka rahani. Kaikki sininauhan sahatien paikassa hävisi. Vaikka vertoksi siellä opiskelin ja hommasin hygienia passin. Oli minulla vaikenemis velvollisuus siksikään en kyttiä paikalle pyytänyt. 

Luulin että henkilökunta panee tuulemaan ja tavarani löytyy. Kyllä ne väkivalloin olisi löytynyt jos olisin maksanut joille tavaroitteni löytymisen. Luulin vaan että rakkaudellani saan tavarani takaisin. Kaikki se narkomaani juoppo porukka varasti mitä irti saivat.

Huomenna tilaan taksin talolle, pyydän ton yhden tyypin mukaani se tuntuu taksilla usein liikkuvan. Minä en puhelintani osaa käyttää siksi se vaikeaa onkin uudella puhelimellani.

Jos toi yksi rullaattori kaveri lähtisi kaupoille mukaani. Ostaisin ruuat meille kaupasta tekisin ruuat meille talomme keittiöllä. Toisen talon keittiöllä on mahdollisuus tehdä ruokaa. Katson nyt teenkö makaronia ja kanaa tai jauhelihaa ja makaronia. Sipulia siihen reilusti ja mausteita siitä se tulisi taas hyvä herkku.

Voisi toki ostaa myös perhe pitsan ja limua olisi siinäkin syömistä reilusti. Olisi vaan mukava pitää kämpillä leipää ja makkaraa sekä juustoa. Saisi tehdä huoneessani makkara juusto leipiä. 

Olen nyt ollut pari kuukautta raittiina jo uuden verenohennuslääkkeen takia. Se uusi lääke ei ryyppyä kestä yhtään vaatii uusi lääke päihteettömyyden. Herralle kiitos tästäkin ajasta olen ollut raittiina joskus melkein 10 vuottakin.

Pitkään olin raittiina ennen Pian lento onnettomuutta missä 7 kuoli Pia yhtenä. Silloin olin yli 9 vuotta raittiina retkahdin silloin. Mutta se saakelin viinapiru oli päästäni kuollut. Otin jos otin mutta se viinapiru oli kuollut päästäni.

 Olen vaan huomannut että se saakelin seura tekee kaltaisekseen. On todella vaikea olla itse selvinpäin muiden vieressä juodessa.

Kumma vaan kun Pia Saari Ukkola lupasi minua yhdeksän vuotta odottaa. Kumma vaan kun sen aikaa pysyin raittiina. Nälkä on vähän minulla tekisi mieli kokata osastolla, jos keittäisi makaronia ja paistaisi jauhelihaa. Sipulia siihen sekaan ja kunnon mausteet. 

Ikävää on kun eivät tuo kuulemma pitsaa tänne asti kun on tämä taajaman ulkopuolella. Toki varmaan kun maksaa tarpeeksi tuovat tänne pitsan. Raha ratkaisee kaiken, sillä saa mitä vaan maailmassa. Melkein ainakin rakkautta ei ole raha ratkaisee. Sen konkreettisesti kokeneena.


Nukuin kello 14 asti hakivat minua bingoon. En mennyt vaan nukuin olin niin väsynyt yön jälkeen. Kohta onkin sitten bingon jälkeen kahvi hetki.

Täytyy jotain tehdä ja touhuta en vaan voi sängyssä olla. Vaikka väsyttääkin minua kovasti, pitää minun saada univelat nukuttua pois. En vaan jaksa valvoa uniani väsyttää niin kovasti minua ohjelmani. Nyt lähden kahville alkaa se kohta, kahvi ja pipari tulee kohta.

Tulikin kahvi ja jäätelö kulhossa piristi se kunnolla minua. Jäätelö on todella piristävää kahvin kera, kuuma ja kylmä tekee hyvää. Hunaja oli loppu se on hyvää kahvin kera, tykkään kahvista hunajan kera. Minunkin tekisi talolle ostaa jäätelöä, muttei se säily talolle asti kylmänä. Nyt olisi kyllä takakontissa autossa kylmä, voisi se säilyä siellä. Katsotaan nyt mitä mieltä on kuski jäätelöstä uskaltaako takakonttiin sen laittaa, säilyykö se siellä.

lauantai 10. tammikuuta 2026

Olisi ollut mukava jos olisi ollut täällä landella joku mukava pieni kyläkauppa. Pidin niistä kyläkaupoista sai niistä kaiken tarpeellisen.

Mutta noin 8 kilometriä on lähimpään kauppaan, pyörälläni se olisi lyhyt matka polkea. Toivotaan nyt että olisi pyöräni tallessa terveysaseman edessä. 

Olisi pyöräni minulle erittäin tärkeä, pääsisin pyörälläni kuntoilemaan joka päivä kylille. Pääsisi pitsalle ja kaupoille reppu selässä, on pyöräily minulle todella terveellistä toimintaa liikuntaa hyvässä muodossa.

Juoksisin joka päivä varmaan mutta kun jalkapallossa rikki mennyt polveni estää juoksemisen. Meni oikea polveni niin pahasti rikki. Ja vasenkin vaatii jo keinonivelen  ei ole niissä muuta tehtävissä. Mutta yritän porskutella näillä millä mennään,

Välillä on polvet paremmat välillä huonommat kelikin vaikuttaa niihin ja niiden toimintaan. Sääkelin vaihtuvuus tekee polville hallaa. Talossamme on erittäin hyvät treenimahdollisuudet puntit ja säkki mikä pitää vaan  saada kattoon ruuvattua kiinni. Monenlaista konetta ja käsipainoja niillä saa kyllä treenattua kovaakin.

Kunhan nyt vaan kipuni paranisisivat on nivelkipuni rasittaneet minua pahasti


Kello on 15.40 alkaa ruokailu lähestymään. Joku sanoi etteivät pitsaa tuo tänne taajaman ulkopuolelle. Uskon kyllä että rahalla tuovat mihin vaan, voi vaan pitsa jäähtyä tänne asti tuotuna.

Katson nyt mitä ruokaa tulee, jos on huono ruoka tilaan taksin ja käyn kyliltä taksilla kaupoilta ruokaa hakemassa. Täällä on vaan huonoa kun ei ole kun A- talossa jääkaappi.  Keittiö on kyllä  A-talossa mutta pitää sekin pyytää auki jos kokkaa jotain.

Eli surkeaa on toiminta siltä puolelta, keittiö homma surkeaa pääsee jos pääsee keittiölle pyydettäessä. Harmi kun meni Tuusulan Hyrylässä vointini niin huonoksi. Että kaipasin ryyppy katkoa, ja uskoin siihen että se olisi ollut Hyrylän Terveyskeskuksessa. Tulihan siitä reissu minulle mutten jaksanut niiden meidän talon juoppojen kanssa. Alkoi vaan kunto menemään niin huonoksi. 

Olisin voinut hakea pari isoa brändi pulloa, siitä se olisi taas iloksi lähtenyt. En vaan jaksanut enää kahta sekopäätä talossamme, alkoivat he niin hankalaksi siinä. Ja mummot ja mammat hyväksyivät niiden touhut minä sain heti varoituksia talossamme. Sekakäyttäjiä ym. löytyi sieltä niin kun vantaan sininauhan sahatien paikasta.

Kävi henkilökunta taas minua pyytämässä musatapahtumaan mukaansa en mennyt sanoin lepääväni. En vaan jaksanut osallistua musatapahtumaan.

Nukuin vaan päiväunia, väsyttää niin kovasti lääkkeet minua. Psyyke lääkkeet väsyttää ja melatoni vielä siihen päälle. Kyllä tässä alkaa piristymään kevättä kohti mennessä, pääsee punttisalille rautaa vääntämään.

Katsoin juuri kotelostani monitoimi veitseni ei ollut niissä hammastikkua, mitä olisin tarvinnut hommissani. On minulla muutamat monitoimi veitset kotelossani.

Ovat kätevät monitoimi veitset saa niistä moneen tarvitsevaan tarpeeseen.  On minulta kytät ottaneet yhdet monitoimi veitset ja hävinnyt muutamat. Monitoimi veitseni ovat moneen toimintaan, enkä niitä halua kytille menettää, ei luulisi niiden niihin puuttuvan kun niitä kaupasta saa ostaa. 

Olen ostanut yhdet monitoimi veitset Prismasta ja kahdet Lidlistä mitkä ovatkin minulla pysyneet. Mutta Lidlin vehkeet ovatkin lusikka haarukka veitsi mallia. Ne ovat kun armeijan mallia ruokailu välineet ehkä siksi olen ne saanut pitää itselläni taskussani.

perjantai 9. tammikuuta 2026

Kello on nyt 20.26 oli äsken lääkkeet ja iltapala. Yhtä rutinaa ja vääntöä on siinäkin toiminta. Valitusta ja vääntöä puolin ja toisin potilaat valittaa ja henkilökunta samoin.

Ei jaksaisi semmoista toimintaa porukoilta, yksi kaveri puhui uskon asioista käy se sunnuntaina kokouksessa tuttunsa kanssa. 

Potilaat ruinaa kaiken aikaa, ja henkilökunta lähtee siihen mukaan. Aikuiset ihmiset jaksaa ruikuttaa, mutta lääkkeistä päätellen ovat aika kipeää porukkaa. Semmoiset määrät menee näillä lääkkeitä, mitä minä en tarvitse sen toteen näyttäneenä. Monessa paikassa ilman lääkkeitä olleena.

Kyllä harmittaa kun ei näitä porukoita yritetä parantaa, minun kyvyilläni tekevät vaan näistä potilaista pökkelöitä avuttomia zompia. Eivät ikinä porukat parane tulevat nämä vaan enemmän sekaseksi lääkkeillään.

Ihminen on Homo Sapiens viisas ajatteleva ihminen yksilö persoona. Vievät nämä perkeleet hoitajat lääkäreineen kyvyt ja halut ihmisiltä. Näkee ihmisistä naamasta kun lakkaa saamasta. Tunteettomia outoja toiset zompia.

Kävin äsken käytävällä hajuja siellä oli, joku kaveri kuulemma maalaa huoneessaan. Eipä olisi se suositeltavaa huoneessakaan kun hajuja tulee käytävälle asti.

Samoin pitäisi olla Hyasintti kielletty kasvi, jouluna niitä annetaan. Meillä on käytävällä kaksi Hyasinttia ja haju on sen mukainen. Tämmöinen yhteisö pitäisi siis kieltää, tommoiset touhut maalaaminen ja kasvit. Voihan niistä joku saada allergisen kohtauksen, on niiden käry niin vahva.

Katson nyt lähdenkö huomenna kylille kaupoille, kallista se on lähteä kaupoille. Mutta tekee mieli tehdä omia ruokia. Huono talo tämä siitä kun ei ole edes jääkaappia huoneissa. Ei ole viemäriäkään huoneissamme, jos saisi luvan käyttää B- talomme keittiön jääkaappia. Minusta tulee joku haju käytävälle ei vahvana mutta tunnistaneena.

Olisihan se niin mukava itse kokkailla aamusta heti. Mietin vaan teenkö kanaa ja perunaa salaattia siihen. Saisihan sen siitä jääkaappiin kylmään odottamaan seuraavaa ruokailua. Ostan leipää juustoa makkaraa maksamakkaraa. Juomaksi ostan maitoa sekä limuja sekä pari energia juomaa. 

Voisi siitä syödä uudestaan lämmittäen paistin pannulla illasta. Toivotaan nyt että suostuu henkilökunta kokkailuuni. Pitää minun saada myös testomax ravintolisäni. Voi olla siitä johtuvaa kivulias oloni ja muistakin vitamiineista tai niiden puutoksesta.

Tuli ulkomaan hoitaja minua hakemaan syömään. Hyvä niin muuten olisikin jäänyt päivällinen väliin oli hyviä lihapullia kyllä ne maistuivatkin hyviltä.

Nukuin aamusta koko aamun, siivoilin vähän lakaisin ja moppasin lattian. Lakanoiden vaihtoon en alkanut siitä on vasta muutama päivä aikaa. Nyt menen taas nukkumaan vähäksi aikaa väsyttää minua vieläkin. Jos vielä tunnin pari nukkuisi tekisi se vielä hyvää. On lakanoiden vaihdosta vasta muutama päivää minulla. Olenhan toki talossa jo ollut jonkun viikon, tykkään kyllä olla puhtaissa petivehkeissä. 

Nyt paneudun hammashoitoon seuraavaksi, revitytän ylhäältä kaikki risat pois. On minulla jatkuva eteisvärinä, se vaatii hampaiden hoitoa. 

Täytyy sydänvikaisen hampaat olla kunnossa, ei tulehtuneita yhtään saa suussa olla. Onhan noita tulehduksia tullut porukoille risoista hampaistaan. Risoista hampaista voi lähteä sydämeen tulehdus päälle. Ja se ei hyvä ole se voi olla menoa silloin.

torstai 8. tammikuuta 2026

Oli kello 16 osastollamme kirjainleikki kirjaimista keksimme sanoja. Heitin G kirjaimen se olikin monella todella vaikea. Kaveri vieressäni vapisi samalla lailla kun minäkin, lääkkeistä varmaan silläkin johtuvaa, muutenkin kisa pätki pahoin päässämme.

Pientä vapinaa kaverilla minulla on samanlaista, lääkkeistä johtuvaa se on kun vapinat loppuu lääkkeet lopetettuani. Minulla on lääkkeistä samanlaista vapinaa samoin eilen polilla käydessämme, ei kieli kääntynyt suussani. 

Mistä sanoinkin hoitajalle, että oltaisiin tultu iltapäivästä. Ei tullut kommunikoinnista polin hoitajan kanssa mitään. On todella vaikeaa vuorovaikutus, keskustelu hoitajan kanssa kun lääkkeet panee örveltämään. Haluan ensi sijaisesti heti lääkkeet lopetettavaksi minulta. 

Lääkkeistä ei ole minulle mitään hyötyä. Niistä erossa pitkään oltuani ja vointini on ollut hyvä. Olen sylkenyt monissa paikoissa lääkkeet viemäriin. Ja henkilökunta on ollut sitä mieltä että olen ollut silloin hyvässä kunnossa. 

Vertoksi luin vantaan sininauhan sahatien yksikössä itseni. Hommasin siellä myös Hygienia passin. Tykkäsin siellä olla kun en ollut siellä pakkolääkityksissä. Onhan päihde ja mielenterveystyö sydäntäni lähellä. Siksi alalla olen, kunhan vaan saisin ammattia vastaavaa työtä ja toimenkuvan. Vantaan Sininauhan Sahatien talossa toimin aamukokkina kokkailin, tiskasin, siivoilin käytäviä, sekä pihoja. Monenlaisia hommia siellä tein. Kävin myös ulkojumpilla kaupungilla. Tein myös koviakin sellijumppia kahvakuulalla ja käsipainoilla.

Kunhan olisin saanut edes muutaman nousemaan juoppoudesta ja huumehelvetistä. Olisi silloin työni tuottanut jotain tyydytystä elämässäni. Riitti minulle se porukka kun alkoivat minultakin varastamaan. Viimeinen ruokarahani, kaksi älypuhelintani, nettiasemani, hieno lahjaksi saamani erikoinen koriste tikarini. Että tämmöistä porukkaa siellä olikin 24 tuhatta euroa panin menemään kuukauteen rahojani siellä ollessani. Yökerhoja hauskan pitoakin, juomaa ja ruokaa oli parasta kaiken aikaa. Lähdin Tuusulaan vantaan sininauhan talosta. Mutta sielläkin sai muut juoda ja häiriköidä minä otin niin johan tuli valehtelemalla varoitus. Miksi siis näin voi olla maailmassa suomen saatanoiden maassa.

Heräten aikaisin mutta uudestaan menin nukkumaan aamusta. Nukuin ruokailuun asti kello 12 siitä nukkuen tähän kello 13.53.asti. Nyt odotan kahvia kello 14.30 ja siitä nukkuen.

 Väsyneenä menee päivä ja unta vailla nukun vaan päivän.. Päivän vaan nukkuen, menen sänkyyn peiton alle lämpöiseen peiton alle. Hyvä kun eivät ole töihin pakottaneet pakkotyöt ovatkin ikäviä. En ala mitään nippeleitä lajittelemaan. On täällä vissiin semmoistakin hommaa ja niihin en ryhdy.

Sanon henkilökunnalle että kirjoittelen tarinoitani ja treenaan punttisalilla siinä onkin työni talossa. Muuhun en ryhdy töihin täällä ja siinä onkin treenini talossamme. En mitään paska duuneja ala tekemään mistä ei edes makseta paljon mitään.

keskiviikko 7. tammikuuta 2026

Aamusta menimme Hyvinkäälle psykin naisen tapaamiseen. Näin heti sen naamasta ettei oikein synkkaa meidän asiat. Puhuin myös itsemäärämisoikeudesta ei ottaneet mitään kantaa siihenkään.

Semmoinen laki on suomessa ja sitä pitäisi henkilökunnan noudattaa. Eipä nämä hoitajat paneudu kun jupinaan ei tässä talossa oikein mitään saa potilaat, ovat omissa oloissaan. Jupinaa vaan saa vastaansa  mutta onhan potilas aineistokin semmoista. Mutta minä olenkin juuri tullut taloon, en ole sisään päässyt vielä talomme porukkaan.

Haen samanhenkistä porukkaa hengen heimolaisia, kun löytäisin uskoon tulleita vanhan liiton konnia. Sieltä kyllä löytyisi samanlailla ajattelevia kunhan vaan pääsen sisään piireihinsä. AA- kerhoistakin voisi löytyä samanhenkisiä ihmisiä.

Olen kyllä nukkunut aika hyvin pitkään aamusta. Mutta levoton on uneni ollut määrätyistä syistä. Oli tänään kaupungilla sairaalassa psykin polin naisen tapaaminen. Surkea oli tapaaminen kielteinen vastaanotto oli naiselta. Kun yritin saada lääkkeet lopetettavaksi itseltäni, ei ottanut polin muija siihen mitään kantaa. Pitäisi alkaa taas sylkemään lääkkeet viemäriin, on lääkkeet niin paskaa minulle. Huimaa ja tekee ne ihan paskan olon. Monia  sivuoireita lääkkeet tekee minulle, ilman lääkkeitä pitävät minua henkilökunta terveenä.

Soitin tänään KAN-kotiin mielenterveys ja päihde paikkaan. On ne hengellisiä paikkoja siksi niissä viihtyisin paremmin kun täällä. Täällä on enemmän varmaan mielenterveys potilaita. En sitten tiedä minä vaan kaipaan enemmän JUMALAN SANAA YMPÄRILLENI.

Lukisi nyt joku päättäjä tekstejäni uskon ihminen. Olen käynyt vantaan sininauhan sahatien paikassa vertokoulutuksen ja hommasin hygienia passin. Eli olen valmis päihde ym. työhön.

Herättivät aamusta aikaisin kello 8 maissa. Aamupalalle ja polille tapaamiseen, menimme polille kello 10.30. Kirosin koko reissun olin niin väsynyt ja poikki minkä kerroin polin naiselle

Ei ole mukava tavata polilla henkilökuntaa väsyneenä ja tokkurassa. Ei silloin synkkaa ja yhteistyö pelaa hyvä kun saa sanan, suustaan mongertaa sitä vaan sanat menee sekaisin. Minulla menee sanat sekaisin johtuuko sitten lääkkeistä ja väsymyksestä. 

Mongertaa sitä vaan ihan siansaksaa sekaisia ihan puhuu. Lääkkeet tekee niin pahaa minulle ovat kehuneet minua kovasti, miten hyvässä kunnossa olen ollut lääkkeillä. Vuosia vaikken ollutkaan syönyt pitkään aikaan niitä. Siksi se on pahuksen ristiriitainen asia kun sitten muutaman syön. Kirjoitetaan oikein sossuja myöten miten sairaskin olen.

Kun en syö kehutaan hyväkuntoiseksi ja kun syön pidetään sairaana. Miksi näin voi siis olla siksi vetoan itsemääräämis oikeuteen. Haluan lääkkeet itseltäni pois ne eivät sovi minulle tulen niistä vaan sairaaksi ja huonokuntoiseksi. Olen sen näyttänyt monessa paikassa olleena ilman lääkkeitä. 

Ja olleena hyvässä kunnossa pelastaen ihmisiä tulipalo tilanteistakin. Useita palo tilanteita pelastaneena ja toimien tilanteissa. Ensi sammutus ja alkutilanteet ovat ratkaisevia. Lukekaa olen paljon niistä kirjoitellut miten lähellä on olleet tilanteet.

tiistai 6. tammikuuta 2026

Olikin kello 17 kevyt ruoka taas Pataatti keittoa, vihreää tuleekin melko usein. Onkin minulla hiukan nälkä taas, ei oikein vihreä vie nälkääni.

Sain vaalean leipä siivun kun en näkkäriä voi syödä vähillä hampaillani. Parempaakin ruokaa olen syönyt kun tässä talossa, mutta meneehän näilläkin. Olen tottunut kaikenlaiseen välillä parempaa välillä huonompaa. 

Pitsan  hakuunkin on matkaa yli  taajaman, eivät kuulemma tuo ne yli taajaman. Kai ne toisivat jos maksaisin ylimääräistä kyydistä. Harmi kun on täällä kaikki niin kaukana ei mikään ole lähellä. 

Nyt odotan vaan KAN- kodin johtajan yhteydenottoa Pääsisin toimimaan vertona ja toteuttamaan hygienia passiani. Hommasin ne vantaan sininauhan sahatien paikassani, ei vaan sieltä yksikään parantanut tapojaan. 

Kun yksikin pelastuisi antaisi se minulle paljon. Muutaman kun saisin vedettyä uskon tielle olisi se minulle luojan lykky.  Ja työni tuottaisi tulosta kun pääsisin samanhenkisten vanhanliiton venkuloiden pariin. Ketkä olisivat kohdanneet pyhän hengen kosketuksen ja parantavan voiman. Haluan Uskovaisten pariin itse uskossa olevana. Haluan tuoda uskoani muille ja jakaa sitä ihmisille. Mutta vaikeaa on työni näissä paikoissa missä olen vaikuttanut.

 



Uusi päivä lähti menemään kohta on ruoka meillä kello tulee 17. Tulisi nyt hyvä ruoka kun on nälkäkin minulla.

Olen keventänyt ruokavaliotani melko kasvispitoiseksi syön melkein vaan vihreää. Illasta otan leivän kanssa makkaran ja juuston, eli en ihan vegaani ja kasvisruokailija ole. Mutta melko pitkälle syön vaan vihreää kasviksia juureksia ja muita vihreitä. Tomaatti kuuluu mieli ruokiini, olen vaan hampaistani niin huono. Nyt olen menossa hammashoitoon heti kun pääsen, saan silloin hampaani hoidettua. Poistettua ylhäältä juuret ja alas tekohampaat. 

Alkoi hajoamaan nasta hampaita ylhäältä, niin alkoi vierestä hajoamaan samalla. Ja se olikin hampaideni menoa vierestä vietiin. Eihän siinä kestänyt vieressäkään kun tuki hävisi vierestä. Pitkään yritinkin pitää omia hampaita ylhäälläkin nastoja ym.

Huomenna onkin minulla psyki poli sitten on tavaroiden haku ja pyöräni haku jossain vaiheessa Tuusulasta. Toivotaan nyt että olisi pyöräni tallessa terveysaseman edessä. Pyöräni on minulle todella tärkeä, liikkumiseen pääsen kaupoille sillä. Hommaan vaan uuden ehjän rinkan tai ison repun. Liikun repullani pitkiä matkojakin tavaroitteni kanssa. Saan repussani tai rinkassa kuskattua tavaroitani hyvin.

maanantai 5. tammikuuta 2026

Tuli hoitsu illasta huoneeni ovelle kyselemään kuulumisia. Kerroin että hyvin menee, uutta paikkaa odotellessa enemmän uskon paikkaa. Etsin enemmän vanhanliiton paikkoja parannuksen tehneiden.

Keskiviikkona olisi minulla Hyvinkään psykipolilla aamusta aika ja samaan aikaan olisi muutto. Katsotaan nyt kumma tehdään ensiksi, molemmat ovat todella tärkeät. Sossun hommaamat tavarani olisivat todella tärkeät, kun en ole koskaan saanut sossuista yhtään mitään huonekaluihin ym.

Toiset saavat ensiasuntoon kaiken tarvittavan miksen minä. Sitä todella ihmettelen olenhan hyvissä asunnoissakin asunut. Parketit, saunat olleet asunnoissani en vaan ole sitä ymmärtänyt miksen ole saanut ensiasuntoon tavaroita. Mietin jos veisin minivarastoon huonekaluni ja ostaisin untuvamakuupussin muuttaisin siihen asumaan. 

Teltta siihen ja erakoksi asumaan, on vaan tuota tavaraa siunaantunut sen verran. Tietokone ym. sähkövehjettä mitkä tarvitsee sähköä. Samoin sairasteluni vaatii lanssin läheisyyttä 

Tulee taas mieleen pitkä hupituomioni, miksihän se piti minulle järjestää. Päälleni valehdeltiin todistajien toimesta. No onneksi alkaa asianomaiset kuolemaan käsiini.

Nautin niin perkeleesti kun asianosaiset kuolee käsiini. Menee viranomaisia  ja valehtelevia todistajia, nyt ne menee rulla tuoleilla ja rollaattoreilla. Menee heidän ohitseen autolla, prätkällä, tai pyörällä puhaltaa niin saatanan kyrvät ovat nurin. Toivon että vihamieheni satuttavat itsensä ja loukkaantuvat pahoin. Halvaantumista niille toivon ja syöpää ym.

Ihmettelen miksi päälleni puhuttiin paskaa, vääryydellä tehtiin minulle hupituomio. Minkä kaikki taloissa tiesivät, valehtelivat vähän kaikki päälleni. Pahimpiin paikkoihin heittivät ilman tuomiota kärsimään.

Mutta sen vaan sanon etten  raamattuun siinä mielessä usko. Että antaisin anteeksi ja kääntäisin toisen poskeni siihen paskaan. Kiduttamiseni on ollut niin kovaa ja rankkaa että kostossa on ollut hyvä elää. Ja siksi olen jaksanut kostoa vaan ajatellen. 

On kusipäitä jo sortunut elontiellä ja sortuu kaiken aikaa. Siitä minä nautin ja elän kusipäitten sairastuessa kenellä on syöpää kenellä muuta. Mitä enemmin ne kärsii sitä enemmän minä heidän kärsiessään nautin.

Jään Kaupungille 7.1.2026 keskiviikkona ostan vaatteita kysyn puhelimeeni neuvoja en siitä muuten ymmärrä mitään. On se motorolan puhelin ja minulle täysin outo. Olisi vaan pitänyt ostaa se helppo käyttöinen opon puhelin sitä osasin hyvin käyttää. peijaksen sairaalassa osasin yöllä laittaa siihen Mobiilin ja facebookin itse näkymään.

Päivä menee omalla painollaan ruokailua kahvittelua. Yhteisökokous meillä oli kahvittelun kanssa oli se toisessa talossa meillä. Kirjoitan tämän stoorin ja sitten menen peiton alle lämpöiseen.

 Kaveri puhui pöydässämme taas kuolleesta naisestaan, kyllä olin oikeassa että pikkulinnut ovat laulaneet sen naisen kuolleen. Katsotaan nyt viitsinkö kertoa, minunkin naiseni kuolleen lento onnettomuudessa vuonna 89 suomessa.

Se on suomessa todella harvinaista että lento onnettomuudessa kuolee ihmisiä suomessa varsinkaan. Rikos poliisi Kari sanoi vuosien päästä onnettomuudesta. Pia Saari Ukkolan naiseni selvinneen lento onnettomuudesta. Mutta ei  Naiseni Pia Saari Ukkola kuoli siinä, yksi tuttuni tuttu siitä selvisi. Rikospoliisi Karilla oli väärää tietoa lento onnettomuudesta. Kaksi moottorinen kone siinä tippui siinä.

sunnuntai 4. tammikuuta 2026

Oli äsken juuri iltapala talossamme, riittoisa ravinteikas, kurkkuja kahdenlaisia, tomaatteja löytyy että vitamiineja kyllä löytyy, aamusta menee minulla pillereinä monivitamiineja.

Olen taas keventänyt ravintoani kasvispitoiseksi. Tulen toimeen kevyemmälläkin ravinnolla, huomenna mietin hakea kumminkin amerigano pitsan. Siinä on vissiin kebab lihaakin, mutta katsotaan nyt löytyy sieltä kyllä kasvispitoisia pitsojakin. 

Jos pysyisi täysin kasvispitoisissa ruuissa, pakkanen tuntuu paukkuvan nurkissa. Semmoista pauketta pakkanen pitää nurkissani. Kummallista pauketta se pitää nurkissani. Kai se nurkistani tulee en muuta keksi. Jatkuukin ääntely nurkissani, tuntuukin muuttuvan ääntely rapinaksi. Olisiko hiiret tai rotat asialla voivat olla, alkuun oli vaan äänet erilaisia.

Jos menisin taksilla kylillä noin 8 kilometriä jäisin sinne kaupoille, katsoisin siellä tilanteen. Olisi vielä matkaa toinen mokoma kylän keskustaan. Tulisin kylän keskustasta taksilla kämpilleni, tulisin keskustasta taksilla pitsa mukanani asunnolleni. 

Lähtisikö joku kaveri mukaani voisimme käydä alkoholittomalla inkivääri oluella. Löytyisi kapakasta varmaan joku kuuma alkoholiton rommikin. Minä en enää viinan kanssa ala läträämään. Menee kaikki pieleen kaksi paikkaa lauloin pystyyn. Ja kolmet perinnöt join kaikki kurkusta alas. 

Terveyteni alkoi reistaamaan sydän petti myrkytystila tuli jalastani en todella huumeista vaan rikki menneestä varpaastani. Uskon että meni varpaani rikki lyödessäni sen kellokosken sairaalassa pöydän jalkaan. 

Siitä lähti ajan kanssa myrkytystila leviten varpaastani eteenpäin. Jouduin Peijaksen sairaalaan mihin en menne kun väkisin vietynä eli tajuttomana.

Kyllä siinä olisi ollut hyvä lähtökohta kolmilla perinnöillä alkaa elämään. Olisi siinä ollut hyvä startata elämisen alkuun. Toki kusettivat rahani kaikki minulta, piti minun juuri alkaa säästämään. Naisieni kanssa piti panna säästöön ja alkaa sijoittelemaan rahojani. Olisin fiksuilla säästökohteilla saanut rahani poikimaan pikkuhiljaa. Poikani siskoni sukulaiset eivät minusta välitä miksi siis elää yksinäistä elämää.

Oven kolautukset ovat vaan jatkuneet ovessamme. Eivät osaa porukka hiljaa laittaa oveamme kiinni, mitä todella ihmettelen kauhea pauke siinä käy.

Kyllä todella ihmettelen kun toisen talon porukkakin kulkee meidän ovestamme. Ja oikein paiskaavat ovemme kiinni niin kovaan paukahduksen siitä kuuluu. Menee ovemme hiljaa kahvasta painaen nätisti lukkoon. Mikseivät siis tee näin kun ovemme ei mene lyömällä lukkoon, paukahtaa se vaan takaisin auki.

Olen ovemme toiminnan kokeillut monta kertaa, ja lyömällä se ei todella kiinni mene. Painamalla ja kahvasta painaen se toimii hyvin. Miksihän eivät tosiaan saa päähänsä, etteivät löisi oveamme kiinni. Herää siinä aina kun ovemme pamahtaa kiinni, niin kovan paukahduksen ovi pitää. Minäkin asun eri siivessä talossamme mutta hyppään melkein ilmaan niiden lyödessä oven kiinni.

Päivä on mennyt levätessä pitkin päivää. Söin vaan päiväruuan ja takaisin nukkumaan, onkin niin kovasti minua väsyttänyt pitemmän aikaa.

En ymmärrä mikä minua voi niin kovasti väsyttää niin kovasti. Kohta lähden kohti A. taloa ruokailuun on se siellä taas tänään. 

Onkohan siivous tänään taas minulla, taitaa olla keittiön siivous minulla. Taitaa olla parempi katsoa se listasta. Ettei mene siivoukset päällekkäin jonkun kanssa, listasta sen näen pöydän pyyhintä lattian lakaisu sekä lattian lakaisu. Se on pieni homma sen tekee nopeasti Lähden nyt katsomaan kenellä on keittiön ruokatilan siivous.


lauantai 3. tammikuuta 2026

Tuli nukuttua melko hyvin pari kertaa yöllä heräten. Heräsin kun yökkö kävi taskulampulla ovellani. Oli aamupala ja ruoka päiväruokana oli joku laatikko, äsken oli pipari kahvilla. viideltä on vielä ruoka ja illasta on iltapala.

Että kyllä täällä ruokaa saa yllin kyllin, monta kertaa päivässä on ruokailu. Yritän kyllä monesta syystä päästä toiseen paikkaan, missä olisi saman henkistä uskovaista venkulaa.  Parannuksen tehnyttä venkulaa niin kun minäkin. 

Olenhan ollut aina uskossa uskoni vaan huojuu sinne tänne. Ihminen on erehtyväinen ja hairahtuu helposti. MUTTA JUMALAKIN ON PITKÄMIELINEN JA ANTEEKSI ANTAVA.

Oli Uuden-Kasvun koti aikoinaan hyvä paikka meikäläiselle. Tein siellä monenlaista hommaa oli minulle siellä enduro moottoripyöräni. Ajoin heti ajokortin siellä, sain sen laakista läpi. Ostin Nurmijärven autoliikkeestä uuden karhean ison Mazda auton. Niillä kävin kovasti seuroissa Nummelassa ym.

Olin Uuden-Kasvun kodissa sähkö verstaassa hommissa ja tein öljyn torjunta mattoa. Pidin johtajan Pauli Rantasen ideoimaa Öljyntorjunta matto ideaa hyvänä.

Paljon ajoin Nummelan montulla ja Lohjan harjua pitkin Enduro 400 cc Moottoripyörälläni. Sai sillä siellä aika vauhdit harju kesti hyvin ajaa. Pinta oli kun keväällä mopolla ajamamme henkikanto, lisää vaan vauhtia ja ei kun menoksi.

perjantai 2. tammikuuta 2026

Päivä taas mennyt ilta tulee, iltapala oli ja lääkkeet. Kohta yritän saada nukuttua otin jo kevyen unilääke melatonin.

Harmi kun en osaa enää Patelle laittaa viestejä teksteistäni. Haluaisi se saada tietoonsa paljonko on minulla lukijoita. En nyt jaksa alkaa hakea, mistä ne tulee jostain ne saan esiin. 

Täytyy nyt huomenna kysyä isolta kaverilta sakin pelaamista. On meillä haaste heitetty jos saisimme tilattua pitsan sen kanssa. Voisin minä maksaa pitsan ja syödä sitä pelin ohella, kaverin kanssa söisimme sen kimppaan. 

Olisihan se mukavaa jos rahaa nyt olisi minulla. Tilaisin koko porukalle perhepitsat, ikäväähän se on osa jättää ilman. Mutta on pitsan tilaukset niin pahuksen kallista, ei siihen ole kaikille varaa tilata.

Tulin juuri B-talolta kahvilta ja kuivakakulta. Nukuin päivällä hetken melatonin antaa unta minulle päivälläkin vielä.

On alkanut melatoni antamaan unta minulle vielä päivälläkin. Nukuin äskenkin vielä ruuan jälkeen kahviin asti. Pitäisi oppia Motorolan puhelintani käyttämään, on se täysin vieras minulle. En osaa puhelimeni toimintoja käyttää yhtään. 

Ja se tekee käyttämisen ikäväksi kun puhelin olisi tärkeä minulle. Mutta vieras sen toiminta on täysin minulle, olisi puhelimeni toiminta tärkeää minulle. Täytyy nyt mennä kaupungille johonkin alan liikkeeseen mistä avun saan puhelimeni toimintoihin paneutumisen. Olen valmis maksamaan opettamisesta puhelimeni toimintoihin. Olisihan se pahuksen tärkeä osata puhelimeni toiminnot.

torstai 1. tammikuuta 2026

Iltapala alkaa kohta ikävä kun emme saa itse tehdä ruokaa. Menee rasvani pilalle kun ei keittiöllä oli jääkaappia täällä. Antaa henkilökunta tehdä meidän valvotusti jotain täällä.

 Eipä oikein ilman rasvaa pysty mitään tekemään keittiöllä. Paistaminen tarvitsee rasvaa ellei sitten tee sika jauhelihaa se on niin rasvaista, että sen paistaminen onnistuu ilman rasvaakin jotenkin. Jos ostaisi seuraavaksi makaroni mössöä eli makaronia .jauhelihaa .sipulia, juureksia. 

Saahan siitä tehtyä parit eväät syö siitä kunnolla pari kertaa.

Kohta onkin meillä iltapala ja lääkkeet kello on nyt 19.30. On minulla hyvin rahaa yli 2 tuhatta euroa sitä on säästössä. Kunhan nyt vaan osaisi lähteä ulkomaille nauttimaan elämästä. Löytäisi vaan jonkun uskovaisen yhteisön jostain päin maailmaa. Pääsisi rauhan ja rakkauden pariin. 

Arska hommasi passin ja ehdotti se Montenegroon lähtöä siellä ei kuulemma ole luovutuksia. Mutta Arska veti itsensä huonoon kuntoon, ryyppäsi se ja poltti röökiä. Kuoli Ari ,vaimonsa jäi yksin ehti ne tehdä tyttölapsen. Ikävä on Aria paskainen loppu taisi sillä olla, meni se niin huonoon kuntoon.

En tiedä alkaisiko jo nivel ja muut kivut hellittämään. Olen saanut särkylääke Pamolia sekä kollageeni klugosamania . Pystyn jo sitomaan kengän nauhani sekä varjonyrkkeilyä tekemään.

Varmaan ravintolisä ja särkylääke auttaa kipuihini, olen niitä syönyt useamman päivän. Ja uskon niiden tehoavan kipuihini, olen ennenkin syönyt tyypin kaksi Kollageenia ja se on auttanut ennenkin. Eli ei se ravintolisä ihan uskon asia vaan ole, vaan on siitä todellista apua.

Kohta lähden syömään, en ole tänään oikein mitään syönytkään. Pikkasen muussia ja perunasalaattia sillä ei pärjää pitkään vaatii kroppa muutakin. Tuhdimpaa ravintoa olen nyt ollut kasvisravinnolla, vaatii keho vaan lihaakin välillä. Syön naudan lihaa jos ja kun sitä vaan tulee, sikaa en syö kun pakosti. Sika ei minulle oikein uppoa millään on se semmoinen otus.

Toivotaan nyt että tulisi illasta hyvä ruoka meille, joku hyvä täyttävä. Pitäisi saada jotain mukavaa iskevää kirjoiteltavaa minun pitkästä aikaa. Olen pitkään ollut hiljaa runosuoneni ei ole kukoistanut, vaatii se hyvän fiiliksen että tekstiä taas alkaa tulemaan.

Ei ole meillä A-talossamme keittiö auki, porukan jätettyä kuulemma helloja päälle. Eikä siellä ole edes jääkaappia eikä huoneissa ole jääkaappia. Eli ruuan laitto onkin aina toivotonta osaston keittiöllä.

Niin henkilökunta sanoi ettei siksi ole helloja kun on jäänyt helloja päälle. Ihmettelen kumminkin miksei ole jääkaappia keittiöllä. Minulla oli rasva paketti yön yli huoneessani ei sitä enää voi käyttää. 

Kyllä täytyy tästä talosta päästä äkkiä pois täyspäisten pariin. Kaipaan kaltaisteni, parannuksen tehneiden Venkuloitten seuraa. Missä JUMALAN HENKI ON LÄSNÄ.

Kai nyt jostain löytyy samanhenkisten seuraa mikä minäkin olen. Olen niin kovan koulun läpi käynyt, mikä ei tapa se kovettaa. 

Kaipaan saman polun käyneitä VIA DOLOROSAN käyneitä kavereita. Ja semmoisia ihmisiä ympärille, ketkä eivät enää vaan hykertele ristin juurella vaan toimivat meidän hyväksemme. Niin paljon saa vaan paskaa ottaa vastaan joka paikassa.

Nukuin vähän katkonaisesti yöni. Kävin aamusta aamupalalla sekä syömässä kello 12. Olen kala allerginen joten en saanut päivällä kun muussia ja perunasalaattia.

 Kevyt oli päivä ruokani perunamuussia ja peruna salaattia oli se köyhä ruoka minulle. Olen kyllä syönyt kalapuikkoja enkä ole niille ollut allerginen. Lohelle olen kyllä allerginen todistettavasti olen sen kokeillut. 

Kai kaloissa on eri öljyjä mille on allerginen, lohi on aika öljyinen kala ja sille olen allerginen. Olen muutaman kerran kokeillut lohta syödä ja oireet ovat olleet pahat. On suustani limakalvot turvonneet pahoin. Siksi en viitsi lohta suuhuni laittaa, ettei tule oireita minulle kalasta. Joskus aikoinaan treenatessa olen pystynyt tonnikalaa syömään , nykyään ei tonnikalakaan mene nielustani. 

Kävi henkilökunta juuri hakemassa meitä A - talon väkeä päivätoimintaan B- talolle. Elokuvaa katsomaan ja kahville kysyin onko se pakollinen ei kuulemma ollut. Joten en siihen osallistunut, ei vaan kiinnosta toiminta en elokuvista välitä.

Alfa ja Omega

Oli iltapala äsken herkkuja oli tarjolla. Täytyy olla rukouksessa väkevä

 Oli iltapalalla tonnikala salaattia leipää juustoa. Kaikkia herkkuja oli taas tarjolla. Otin myös lääkkeeni hullun lääkkeet debrakinen ym. ...