lauantai 28. helmikuuta 2026

Parempi on vointini otin kello 21.40 yhden särkylääkkeen Pamolin. Jos se yhtään auttaisi kipuihini toivotaan nyt että auttaa ne.

 Otin särkylääkkeen Pamolin illasta jos se yhtään auttaisi kipuihini. Toivotaan nyt että saan unenpäästä kiinni ensi yönä. Olen aamusta nukkunut hyvin heräten hoitajan ovelle tuloon. Käyn huomennakin suihkussa että pääsen puhtaaksi ja saan puhdasta vaatetta päälleni.

Katson nyt jos jotain  kivaa vielä keksin koneeltani. Päivä mennyt nukkuessa kirjoitellessa jumpatessa syöden. Kunhan nyt saan kipuni hallintaan, alan pyöräilemään, salilla käymään puntilla, säkkiä hakkaamassa biljardia pelaamassa. Kaikkea mukavaa mitä vaan voi salilla tehdä. On täällä hyvä sali tilaa siellä on ja hyvät vehkeet.

Päivä on mennyt jumpaten, leväten, syöden kipuni ovat hiukan hellittäneet. Tunnin päästä onkin sitten iltapala, saamme taas leipää ym.

Tulee taas leipää juustoa makkaraa se on hyvä satsi saa mahan täyteen. Kahvia tai teetä saamme myös maitoa kaljaa tulee. Huomenna onkin sitten sunnuntai olisi nyt lepoa vielä sunnuntain jälkeenkin. Ei yhtään työt kiinnosta minua nippeleitä pussittaa ei vähempää voisi kiinnostaa.

Meneehän tämä levollakin nukkua hyvin ja  kohta alkaa pyöräily kelitkin, pääsee pyöräilemään kaupoille. Kyllä tämä vajaa kymmenen kilometriä menee kevyesti pyörällä. Kunhan vaan pyöräni kestää, ja äijän kunto antaa periksi ja kondis kestää. Uskon niin aina vaan päivä päivältä kunto yleensä paranee. Nyt vaan tuli joku outo vaiva kun kipeytyi jalat ja selkä.

Nyt avaan kelan sivun ja katson mitä siellä on tietoja. 

Oli ruoka äsken kello 17. Lihakeittoa mikä oli kypsää ja hyvää. Nyt elämäni tarinaa alfa ja omega alku ja loppu.

Oli kypsä lihakeitto erittäin hyvää, kävin tänään myös  suihkussa ja vaihdoin vaatteeni. Taas on puhdasta päällä ja muutenkin puhdas olo. Yritän saada puhelimeni toimimaan en pääse sillä yhteyksiin taksiin. En tiedä miksen, olisi mukava ostaa ruokaa ja muutakin herkkua, apteekissa pitäisi päästä käymään.

Tänään en ehdi enää kauppaan menee liian tiukalle huomenna ehtii kaupoille lähteä. Kyllä saldoa pitäisi minulla puhelimessani olla. Kokeilin sitä tänään ja hälytti taksi minulla. Latasin eilen saldoa taksiin kympillä, eli pitäisi riittää se hetken.

Pitäisi päästä apteekkiin ostamaan tyypin kaksi kollageenia glukosaminia sekä testomaxia.  Olisi ne hyväksi kropalleni lihaksille nivelille panohaluille. Täytyy nyt yrittää ne saada tuotua sisään, vissiin ne ratsaa tullessa kuulin niin. Kysyn pampuilta lähtiessä saanko tuoda omia ravintolisiä sisään. Luulisi ettei siihen estettä olisi, mutta varmista asian kumminkin.

On tämä talo muutenkin kummallinen ja tiukka ei mikään toimi. Riitelee vaan hoitajat ja potilaat keskenään. En ymmärrä miksi tämä talo riitelee koko ajan. Ei pitäisi tämmöisessä palvelutalossa olla riitaa koko ajan. On ehkä potilas aineisto semmoista että menee riidaksi henkilökunnan kanssa jatkuvasti. Olen kyllä kiertänyt monia  taloja ja aina löytyy jokunen riitelevä talo. Vaikeita asukkaitakin on ollut taloissamme.

Oli aikainen herätys hoitajan herätellessä. Aamupala ja päivä ruoka joku pihvi oli minulla muilla oli muuta.

Tulikin hoitaja hakemaan minua suihkuun vaihdoin myös vaatteet. Taas on puhdas olo minulla  kokonaan pesty kaveri. Tulin juuri suihkusta ja avasin koneeni nyt tarinaani blogin muodossa. Ikävää kun radioni rutisee vaikka kuinka kääntää sitä mihin asentoon.

Nyt täytyy yrittää saada rahojani ulos tililtäni sijoituskohteistani. On vaikea saada sijoituskohteistani rahojani luulisi että olisi se helppo tililtä siirtää toiselle tilille. En ymmärrä miten se voi olla niin vaikeaa siirto suorittaa.

Kohta onkin kahvi meillä kello 14 saamme kahvit silloin .

perjantai 27. helmikuuta 2026

Oli äsken makkara keittoa tein myös käsipainoilla ja kahvakuulalla treenejä. Teen treenejä sen mukaan minkä pystyn kivuiltani.

 Tein jo eilen käsipainoilla ja kahvakuulalla treenejä. Tekee treenit pahuksen hyvää pienillä painoilla ei sitä tarvitse repiä isoilla raudoilla. Hyvin tuntui käsipainoilla tehty treeni, rintaa käsivarsia koko yläkroppa tuntui olevan treenattu. Tänään jatkoin uudestaan treenejä, samoja liikkeitä tein.

Nukuin myöhään tänään aamusta unta vaan riitti, olen alkanut nukkumaan aamusta  pitkään. Oli hyvä ruoka tänäänkin, kohta onkin taas leipää, makkaraa, juustoa, teetä, kahvia, maitoa, piimää kaljaa. Tulee iltapalaa kohta kello 20 eli kello on nyt 18.13. Vielä on iltapalaan aikaan voihan se tulla aikaisemminkin.

Toivotaan nyt että pääsisin uuteen paikkaan missä olisi henki läsnä. Kaipaan hengen heimolaisia elämääni samanhenkisiä ihmisiä. Vanhan liiton venkuloita kaipaan elämääni, parannuksen tehneitä ihmisiä.

Ikävää kun yksi kaveri maalaa täällä vissiin tauluja. Paha käry haisee käytävillä asti pesee se kuulemma vessassa pensseleitäkin. Ei perkele semmoinen peli vetele, minulla on astma, allergia, ja eteisvärinä sydämessäni.,

Otan asian puheeksi johtajan kanssa ei se vetele semmoinen touhu. Joku kuri pitää olla silläkin maalarilla odottaisi kesää että pääsisi maalaamaan ulos. Tai kysyisi voisiko se maalata alhaalla isossa tilassa, jos siellä ei käryt leviäisi pitkin. Yksi hoitaja ei ottanut mitään kantaa kun kysyin maalaamisesta ja protestoin siitä.

Minä en terveyttäni pilaa enempää maalin käryillä. Olen aina vältellyt käryjä ja hajuja ja näinkin hyvin säilynyt niiltä. Ihmettelin todella henkilökuntaa etteivät ottaneet enempää kantaa hajuihin. Selvä liuottimen haju oli käytävällä, sanoin siitä henkilökunnalle. Olisi pitänyt henkilökunnan heti ottaa maalaaminen puheeksi. Ja pensseleiden pesut vessassa, semmoinen käry sieltä tuli. Eihän käry  kaikkia häiritse minä reagoin pahoin allergikkona ja astmaatikkona. Nyt kun tuli vielä eteisvärinä pahana minulle.

Oli äsken perunalaatikkoa erittäin hyvä ruoka, söin paljon sitä ja keitettyä porkkanaa.

Söin ison annoksen perunalaatikkoa ja porkkanaa olihan taas hyvä ruoka, porkkanakin uppoaa nykyään. Ovat sanoneet Meilahden allergia sairaalassa aikoinaan että olen allerginen porkkanalle. Olin pahiten allerginen porkanalle mutta syön vaikka kuinka paljon eikä siitä tule mitään.

Kumma vaan että sain porkkanasta aikoinaan allergia oireita testeissä muttei  ei tule mitään oireita. Söin äskenkin ruualla porkkanaa eikä mitään tullut. Oli hyvä ruoka peruna laatikko lihaa ja perunaa. Keitettyä porkkanaa oli myös siivuina mikä oli hyvää eikä allergioita yhtään tullut siitä.

torstai 26. helmikuuta 2026

Päivä kuluu omalla painollaan pitäisi keksiä jotain tekemistä. Harmi kun rahani ovat vähissä en keksi mitään tekemistä ilman rahaa.

Raha ratkaisee todella paljon elämässäni pääsisi reissun päälle. Lähtisin ulkomaille heti jos rahani riittäisivät olisi se niin mukavaa turistina pyöriä.

Oli iltapala äsken leipää rasvalla ja leikkeleillä jugurttia oli myös. Puhuin vielä maalin kärystä talossa joku liotin aine haisee talossa. En usko että turhaan haistan sen se haju on aika vahvaa välillä. Kyllä käryn on muutkin huomannut mutteivat ne ole sitä reagoineet.

Minulla on astma allergia eteisvärinä mitkä kyllä reagoivat vaivaan ja käryyn. En kestä  yhtään käryjä keuhkoihini. 

Olen nukkunut koko päivän, kohta on kumminkin ruoka puolen tunnin päästä.

 Kello on 16.35 ruoka on kello 17 saadaan kanakeittoa, se on hyvää nukuin kahvin ohi. Hakivat minua kahville kelli 15   mutten jaksanut lähteä. Nyt lähden kanakeitolle on niin nälkäkin minulla. Harmi kun en jaksanut kauppaan lähteä, olisi ollut mukava kokata ruokaa. Olisihan se mennyt jauhelihamakaroni hömpötyskin sipulia reilusti siihen ja suolaa ja mausteita.

Markku lähtee sunnuntaina kauppaan, pääsee kuulemma yksi saattaja mukaan. Lupasi se minut ottaa mukaansa kauppaan. Lupasin ostaa sille röökiaskin siitä hyvästä, ostan sille röökiaskin. Ostan itselleni ruokaa ja herkkuja. Tänään on vasta torstai vielä on sunnuntaihin aikaa. Onhan se röökiaski aika kova hinta kyydistä.

Mutta pitäähän minun saada ostokseni kaupasta kun en mennyt kauppaankaan viimeksi, polveni  ovat niin kipeät etten pääse isoon autoon. On niin vaikea mennä isoon autoon kyytiin polveni ovat niin kipeät. Heijastuu polvista selkään kipuni, hiukan on tänään ollut paikat paremmat levossa ollessani. Pieneen taksiin mahdun istumaan mahdun paremmin istumaan. Pahus kun ei saa taloissamme kokkailla oikein ollenkaan. B talossa ei voi kokata ollenkaan, pitää sieltä tuoda ruuat A talolle. Eikä ole jääkaappia meillä sielläkään. Huonosti on hommat hoidettu täällä keittiöllä.

keskiviikko 25. helmikuuta 2026

Oli juuri iltapala leipää juustoa makkaraa tuli mahani täyteen sillä. Kohta käyn nukkumaan ajoissa ennen kymmentä.

 Nukun taas kunnon unet kun yleensä herään liian aikaisin. Nukun yleensä kello 22-7 välisen ajan aamusta herään monesti hoitajien herätykseen kello 7- 8 välillä. Ei Jannesta  ole kuulunut mitään, pyysi se 10 euroa ruokarahaa. Vähän epäilen sen ruokaa ostavan on porukoihin luotto mennyt. Olen niin paljon pettynyt niihin.

On monet pettänyt luottamuksen ja ostanut ihan muuta rahoillani. Nyt soitan Heikille mitä sille kuuluu onko se opiskelunsa saanut loppuun. Heikki on kunnon uskovainen hiljainen rauhallinen kaveri.

Ikävää on kun Heikiltäkin sydämensä reistaili Santunkin sydämeen tuli häikkää. Minunkin sydämeni reistailee kummallista kun kaikilla sydän juttua tuli.

Lepäilin huoneessani hoitaja toi huoneeseen ruuan. Kipuni ovat koko kropassa kovat, otin pamol särkylääkkeen vähän helpottaa kipuni.

 Vähän kivut helpottaa Pamol särkylääkkeellä mittasi hoitaja kuumeen ei ollut kuumetta eli influenssaa ei taida olla. Joku pöpöhän tämä on kun monta päivää on särkenyt koko kroppaa. Lähtee jaloista kipu ja leviää siitä selkääni.

Kohta lähdenkin syömään tulisi hyvä ruoka harmi kun en päässyt kaupoille mukaan. Olisi voinut ostaa jotain hyvää ruokaa pitsaa tai makaroni hömpötystä. Makaronia, jauhelihaa, sipulia, suolaa mausteita. Se olisi hyvä ruoka tein sitä viimeksi, nyt se täytyy heittää pois on se mennyt vanhaksi.

Toi johtaja ruuan huoneeseeni päivällä, toi se myös särkylääkkeen. En nyt tarvitse särkylääkettä ettei tule liian usein sitä otettua. Pamol särkylääke on turhan mieto lääke pitäisi päästä apteekkiin ostamaan tulehdus kipulääke.

On oloni taas hiukan parempi ei särje niin paljon niveliä polvetkin ovat paremmat.

Nukuin pitkään aamusta jalka ja selkä kipuni vaivasi, Hoitaja haki minua syömään kello 11.45. Toi se ruuan huoneeseeni kun niin kivulias olin etten päässyt ruokatilaan.

En voi Esaa tavata niin kun suunniteltiin jalka ja selkä kipuni ovat niin kovat. Tekisi mieli lähteä sairaalaan vastaanotolle jos ne siellä tutkisivat paremmin jalka ja selkä kipuni. Jokuhan kipu siellä on hoitaja puhui issiaksesta hoitaja sanoi kerran ettei ole vasemmassa jalassakaan muuta mahdollisuutta kun nivelen vaihto.

Nyt vaan kirjoittelen elämäni tarinaa alfa ja omega. Hyvinkään sairaala olisi lähinnä tätä paikkaa. Se olisi lähin minun sairaala joten se toimisi minun sairaalana. Pitäähän särkyni saada loppumaan varmaan lääkkeistä johtuvaa lääke särkylääke tämä on. 

Olen ollut ilman psyykelääkkeitä ja vointi ollut ihan hyvä. Helvetti ellei lääkäri lopeta psyykelääkettä lopetan ne itse en niitä tarvitse enkä halua syödä. Tulee heti sairauksia ja kipuja ja kolotuksia psyykelääkkeistä. Ne eivät  yhtään sovi minulle vapinoita ja tutinoita tulee niistä.

Vantaan sininauhan sahatiellä toimin verto työntekijänä hygienia passin hommasin siellä keittiöllä töissä olleena.. Autoin porukoita niin paljon kun pystyin alkoivat vaan minultakin varastamaan porukat se ei mukavaa ollut ja siihen hermostuin. Kävin vantaalla ulkojumpilla koko ajan ja vointini oli hyvä. Ei mitään kipuja ja kolotuksia siellä ollut. 

Vaikka jumppasin koko ajan ei edes lihaskipuja ollut siellä. Olisin jäänyt vantaalle sahatielle hommiin viihdyin siellä juoppojen ja narkomaanien kanssa. Kovaahan touhua siellä oli puukot ja puntarit heiluivat siellä välillä. Mutta minä tykkään kovasta toimista ja aksonista. Poliisia karhu ryhmää konepistoolein, ambulanssia, palokuntaa kävi vantaan sininauhan sahatien talossa jatkuvasti

tiistai 24. helmikuuta 2026

Päivä mennyt mukavasti iltapalaan lopeteltiin. Lepäilin söin hyvin siivottiin hoitajan kanssa huoneeni. On kipuni kropassani niin kipeä.

 Täytyy soittaa Esalle jos Velipuolelleen Jannelle  laitan rahaa tililleen. On muuten oloni erittäin hyvä kaikesta huolimatta. Kroppani kivut ovat vaan kovat kokonaisvaltaiset. Polveni ja selkäni ovat pahasti kipeät mutta pärjään näillä. Soitin Esalle äsken teimme tapaamiset huomiseksi, jos nyt vaan rahani antaa periksi. Pitäisi kyllä olla nuuka minun ja Esan, viinaa en ota yhtään. On  se pahuksen viinapiru kuollut päästäni.

Yritin tavoitella Esan velipuolta olisin Jannelle lähettänyt muutaman kympin ruokarahaa. Viimeksi Janne oli vähissä rahoissa.

Oli ruoka äsken kaalilaatikko erittäin hyvää puolukka hillolla. Salaatti leipä rasvalla maito kalja.

 Tykkään erittäin paljon kaalilaatikosta on se herkkuani, siihen puolukka hilloa sekaan. Kyllä se oli hyvää, lisääkin olisin sitä ottanut muttei saanut enempää sitä. On vissiin sauna päivä tänään minä kävin eilen muistaakseni suihkussa ja sain parit uudet alushousut. Uusia sukkia sain monta paria on nyt minulla taas puhdasta  päälleni.

En jaksa ja viitsi joka päivä käydä suihkussa enkä saunassa käy usein. En oikein ole sauna ihmisiä harvoin saunoin. Kipuni on vähän hellittänyt kipulääkkeillä ja liikkumisella. Tein äskenkin terassilla pientä venyttelyä, mikä hyvää tekikin. Pitää nyt pyytää alakertaan puntille ja biljardille.

Saan taas kroppani toimimaan jumpalla venyttelyllä ja treenillä. Kovaa treeniä kroppani vaan vaatii sillä se kipu ja kolotus lähtee. Olen ennenkin kovalla treenillä pitänyt kroppani kunnossa ja iskussa.

Annoin yhdelle kaverille rahaa yhteen energia juomaan toivotaan nyt nyt että se tuo sen kaupasta. Energia juoma maistuu minulle, janoon se tekee ihan hyvää. Toivotaan että se muistaa sen tuoda, uskon niin kun sillä on pienet ostot.

maanantai 23. helmikuuta 2026

Päivä mennyt ja särky on koko kropassa kova, otin illasta yhden särkylääkkeen..

Kyllä osaa särkeä koko kroppaa jaloista selkään. En tiedä mistä johtuu säryt on vaan kokonaisvaltainen särky. Mikähän on Jannen tilinumero laittaisin  sille sen pyytämän rahan. Saisi poika ruokaa kunhan vaan se menee ruokaan.

On ollut pitkään minulla särkyä välillä pahempana välillä helpottaa. Kyllä minä kavereita autan, ruokaa saamaan ettei niiden tarvitse pölliä sitä. Eikä nälissään olla kyllähän jengin tarvitsee ruokaa saada. Jos vielä yöksi saisi toisen pamolin särkylääkkeen. Voisi se auttaa jonkun verran yksi ei auta yhtään.

On ollut kumma haju vessoissamme haju on ikään kun tinneriä. Kuulinkin että yksi tyyppi maalaa vissiin tauluja huoneessaan.

Ei perkele tämmöinen peli vetele, minä astmaatikkona en ala hengittämään myrkkyjä. Miksi perkeleessä henkilökunta ei puutu asiaan kun olen siihen puuttunut pahasta kärystä. Ja henkilökunta tietää sen maalaamisesta. Paha haju on ikään kun tinneriä tai muuta ohennus ainetta.

Miksi perkeleessä henkilökunta hyväksyy maalaamisen, eikä siihen puutu muutkaan asukkaat. Käry on vessassa kova ja paha. Olen melko varma sen touhuista kun kysyi tänään viimeksi hoitsu  siltä oletko tänään maalannut. Miksi perkeleessä hyväksyvät sen maalaamisen. Löisivät katki maalaamisen kun sitä ei kaikki kestä.

Miksi siis antavat maalata sen, olen melko varma sen maalaamisesta. Kun olen kuullut henkilökunnan puhuvan maalaamisesta. Minä en ottaisi puheeksi asiaa ellei henkilökunta siitä olisi puhunut. Eikä deodorantti haise tollaiselta. Katsotaan nyt mitä teen  asialle en kauaa jaksa maalaamista jos se sitä on.

Oli jauheliha keitto minulla muilla oli broileri keitto. Ihan syötävä keitto sain täyden lautasellisen kun ainoana otin jauhelihakeittoa. Laitoin polveeni apteekista ostamani tarrakiinnityksellä olevan siteen.

Oli taas hyvä keitto jauhelihakeitto sain täyden lautasellisen kun tuli minulle kaikki loppukeitto. Tuli maha täyteen koko lautasellisen sain. Panin tiukan apteekista ostamani kiristys siteen vasempaan polveeni. Se on tarrakiinnityksellä kiinni, katsotaan auttaako se mitään.

On oikea polveni mennyt rikki futiksessa mutta vasenkin kränää ja on rikki. Sanoi hoitohenkilökunta ettei ole muuta tehtävissä polviini. Kun keinonivelet molempiin polviin, onhan se ikävää kun aina olen pelannut vuosia.

Olin pitkään kivuton polvistani, mutta kumma vaan kun hiljensin tahtia alkoivatkin kivut. Olisi pitänyt vaan jatkaa treenejä kovalla tahdilla. Luistelin, futasin, ajoin enduroa ja crossia. Treenasin nyrkkeilyä juoksinkin jonkun verran. Ja paikat kesti ihan hyvin mikähän perkele yhtä äkkiä jalkoihin tuli kun petti ne alta.

Veimme hoitajan kanssa television alakertaan ja otimme sieltä pöydän. On ne omiani muutakin tavaraa on siellä. Täytyy tuoda tänne ylös tavarani vaatteita ym. Televisioni ei toimi täällä kun ei ole täällä kaapeli yhteyttä.

 

Oli ruoka lihakastike ruokana. Hyviä ruokia on taas ollut meillä.

Pamppu haki minua kahville, kävin juomassa keksi kahvit piristyin hyvin nukkuen jonkun aikaa. Nyt odotan ruokailua ja mikä on kello 17. Haimme pampun kanssa tavaroitani alakerrasta varastosta. On nyt osa tavaroitani huoneessani, mikä onkin hyvä. Haen vielä kahvinkeittimen tänään, saan keitellä porukalle kahvia.

Onhan se mukava keitellä porukoille kahvit, on minulla hyvä keitin millä keitän kahveja. On aika pieni huone minulla ei paljon mahdu tavaraa huoneeseeni. Pääsisi jo kohta ajelemaan pyörällä kylille kaupoille, konjakki maistuisi  pieni  tilkka, lääkkeenä mutten taida ottaa edes lääkkeenä. En viitsi edes lääkkeenä ottaa ryyppyä. 8-16 senttiä maistuisi menisi se ihan lääkkeenä.

Täytyy jostain ostaa pyörän pumppu mikä kävisi pyörään ja autoon. Jos kävisi henkilökunta kaupungilla ja ostaisi pumpun. Saisi pumpattua itse ilmaa renkaaseen vaatii rengas ilmaa. Muuten tulee ongelmia kumin kanssa jos se tyhjenee liikaa. Jos ja kun pääsisin kaupungille ostaisin yleispumpun mikä kävisi kaikkiin renkaisiin.

Kohta muuttuu kelit suliksi ja pääsee pyöräilemään kylille. Se olisi mukavaa saisi ostettua evästä kaupasta. Ei tarvitse autokyytiä vaan pääsee pyörällä itse. Täytyisi saada kirjoitettua tarinoitani elämästäni. Mikä purisi ihmisiin faktaa tulemaan.

Heräten aikaisin aamupalalle sitten oli ruokailu. Äsken oli perunat ja nakkikastike erittäin hyvä kastike.

 Oli puuro aamusta leipineen äsken oli nakkikastike perunalla kasviksilla. Oli erittäin hyvä ruoka äsken riittoisa ja hyvä. Söin neljä perunaa tuli mahani täyteen. Vihanneksia en tällä kertaa ottanutkaan nakkeja otin reilusti. Tuli mahani täyteen katsotaan nyt mitä syön päivällä.

Kyllä täällä ruuilla pärjää, välillä on kevyempää ruokaa mikä hyväksi onkin minulle. Olenkin keventänyt ruokaani syön välillä kasvisruokaa. Tekee kevyempi ruoka välillä hyvääkin minulle. Tulee täällä aamupala Lounas päivällinen iltapala. Kyllä niillä pärjää hyvin vatsa on täynnä.

Nukuin aika hyvin ja pitkään. Heräsin aamusta levänneenä aloin siivoamaan kämppääni, lakanoiden vaihtoon.

Hoitaja meni kahville tulee se minua auttamaan kahvinsa jälkeen. On lakanoiden vaihto yksin niin vaikeaa hommaa. Ei se onnistu yksin joutuu siinä venyttämään niin paljon lakanaa. Kaksisteen se onnistuu aina helposti. Joutuu venyttämään lakanaa patjan päälle, siksi se on vaikeaa. Patja on niin iso että on lakana siksi vaikea siihen venyttää päälle.

Kai me se saadaan kahdestaan venytettyä se siihen päälle uskon niin voimaa ja tekniikkaa se tarvitsee. Tulisi nyt se hoitaja sieltä kahvilta että pääsisimme hommiin. Missähän se hoitaja viipyy, kun piti sen tulla auttamaan minua. Siivouksessa jäi kaikki kesken piti lakanat vaihtaa ensiksi. Siitä se alkaisi ja jatkettaisiin siitä.

sunnuntai 22. helmikuuta 2026

Ilta joutaa iltapala tulee juuri saan nauttia leipää ym. Onkin sunnuntai tänään katsotaan alkaako huomenna työt.

 Pysyn kyllä kaukana talomme töistä, en mitään nippeleitä ala rakentamaan. Tuhansien sarjoja niitä tehdään. Pussittavat tuhansien sarjoja, ei todella kiinnosta ne minua. Katsoin tullessani niiden tekoa eikä vähempää voisi kiinnostaa. Jos niitä joudun tekemään lähden heti talosta pois. Hyppään autoon ja  menoksi.

Minun hermoni ei kestä tommoista nippeleiden tekoa. Voisin putsarin hommia tehdä en vaan kestä pölyä yhtään tukehdun siihen. Täytyy minun päästä kaltaisteni pariin hengelliseen työhön. En ala paska duuneja enää tekemään, vapaaehtoisesti voin tehdä jotain duunia. Keittiö töitä tai muita, kokkailla astioita pestä ym.

En urakalla enää ala paska duuneja tekemään, olen niistä saanut ihan tarpeekseni. Olen eläkkeellä siksi en ala paska duuneja tekemään.  Tulee kuukauden päästä minulle vuosia 70 täyteen eli alkaa työni  olemaan tehty näissä taloissa. En usko että voivat pakottaa minut töitä tekemään väkisin tässäkään talossa.

Tulee kuulemma hoitajamme töihin huomenna, siltä pitää kysyä kuulemma pakkolääkitys. Minä lopetan vaikka väkisin lääkkeeni tulee niistä niin paska olotila minulle. Vaikkei tulisikaan lääkkeistä mitään oloja riittää kun pakotetaan niitä syömään. Ja tiedän etten tarvitse lääkkeitä yhtään.

Pitää huomenna aamusta pyytää myös Markukselta pöytääni alhaalta. Samoin telkkaa ostamaan pyydän hoitajaa. Onhan se mukava telkka, olla huoneessani, musaohjelmia, urheilua, elokuvia, uutisia ym.

Pitää päästä minun kaupungille ostoksille tarvitsen housut, takin paitoja, saappaat. Alusvaatteita, kalsareita paitoja,  sukkia vaikka  niitä sainkin hoitajalta. Puhelimellani pärjään hyvin vaikka alkuun se temppuili pahasti. Ei se ladannut puheaikaa millään.

Oli hyvä ruoka päivällä, muussi ja lihakastike erittäin täyttävä ja hyvä. Tiistaina onkin taas kauppapäivä, teen oman ruuan silloin. Jos tekisi kanaa silloin pannulla paistaisi

 Voisi ehkä tehdä ehkä makaronia ja jauhelihaa siitä hömpötystä on se minusta hyvää ja riittoisaa. Toki olisi kunnon ruoka herkullista tehdä, palapaistia tai muuta. Uuniinkin olisi mukava tehdä jotain mutta estää henkilökunta tehokkaan kokkailun. Ei ole kun A- talolla hella joten joutuisi sinne viemään ruuan.

Eli vaikeaksi menee kokkailu kuskaten ruokaa talosta toiseen. B- talolla ei ole hellaa ollenkaan kuulemma, joten vaikeata on kokkailu siellä. Kohta onkin iltapala meillä leipää makkaraa juustoa. Maitoa teetä juustoa makkaraa.

Hyvä niin tulee myös iltalääkkeet, mitkä pitäisi minun  kohdaltani saada loppumaan. En halua niitä syödä enkä niitä tarvitse ollenkaan. Olen ollut pitkään ilman lääkkeitä vuosia enkä niitä tarvitse sen  olen näyttänyt vuosien saatossa. Pitää nyt päästä lääkärin vastaanotolle että lopettaa se lääkkeeni.

Onhan itsemääräämisoikeus suomessa ja muutenkin haluan lopettaa neuroleptit kun menen vaan niistä huonoon kuntoon. Olenhan sen näyttänyt pitkään ilman olleena lääkkeitä ja hyvässä kunnossa olleena. Monessa hoitopaikassa ilman lääkkeitä olleena hyvässä kunnossa.

Oli ruoka äsken perunamuussi ja lihaa oli se hyvää. Salaattiakin oli sekaan.

Otin myös maitoa ja kaljaa herkullista se oli hyvää lihaa oli mitä toki olen vähentänyt paljonkin.  Olin täysin vegaani ja kasvisruokailija pitkään ja vointi oli hyvä. Kasviksillakin pärjää hyvin välillä tekee vaan lihakin hyvää. Ihminen on kyllä kaikkiruokainen siksi syönkin lihaakin välillä. Sikaa en syö kun pakosti naudan liha menee kyllä välillä ja kana menee.

Avasin koneeni taas tänään 22.2.2026 pidin taukoa päivän. Eilisen jälkeen tauotin päivän mutta nyt jatkoin kirjoittelua tänään 22.2.2026. Viimeset matsit tulee lätkää kisoissa. KANADA. USA matsi tuntuu tulevan juuri nyt niitä ne huutaa siellä. Kohta onkin ruoka kello 17 kello on nyt 16.15.

lauantai 21. helmikuuta 2026

On kipuni välillä helpommat nyt taas helpottaa. Mietin soittaisiko toimistoon ja pyytäisin vielä yhden Pamolin särkylääkkeen.

Voihan se olla että Pamol särkylääke auttaisi jos kaksi ottaisi niitä. Onhan se aika mieto lääke mutta usko kaataa vuoriakin. Pitää vaan olla usko vahva minullakin sillä se vuorikin kaatuu. Olenhan parantunut monesta sairastelustani. Herran siunauksella siunaus on vahva ja väkevä.

Minä olen aina uskonut ja todennut rukouksen voiman. Monista sairauksista parantuneena ihan sen konkreettisesti kokeneena. Saisi nyt nukuttua hyvät unet ettei huominen olisi taas rankka. Pääsisi aamusta heti toimintaan.

Kaikki paikat ovat kipeät lihakset nivelet koko kroppaa särkee. Otin yhden pamol särkelääkkeen ei se auttanut yhtään minua. Katson nyt huomenna pääsenkö sairaalaan lääkitsemään itseäni

 Pitäisi minun Päästä sairaalaan lääkitsettäväksi kipu on niin kova. On vaan kipu lisääntynyt pahemmaksi, vaatii kroppa kovempaa särkylääkettä. On kyllä outo särky vantaan sininauhan sahatien paikassa ei särkyjä yhtään ollut. Ja sielläkin tein keittiötäitä, pihatöitä, puntilla kävin. 

Voi olla että johtuu särkyni liikkumattomuudesta. Olin liikkumatta parissa sairaalassa kuukauden ja  siellä kyllä ehti paikat kipeytyä pahoin. Huomasin että kipeytyi paikkani liikkumattomuudesta. Nyt alan taas liikkumaan pikkuhiljaa, jumppaa omalla kropalla ja käsipainoilla ja kahvakuulalla. 

Katson jos huomenna saan alakerrasta käsipainoni ja kahvakuulani, pääsen taas niillä treenaamaan,  kovaakin treeniä saan niillä tehtyä. Olen niillä treenannut hyviä treenejä, tehojakin saa niillä tehtyä.

Tässä talossa on kyllä alakerrassa pahuksen hyvät treenivälineet. Puntit, säkki, biljardi. Kunnon oleskelu tilat ajan kulutukseen. Siellä kun vaan innostuisin käymään treenillä. Katson nyt jos innostuisin lähtemään kaupungille ostoksille. Toivotaan nyt ettei  puhelimeni ladannut saldoa puhelimeeni.

Katson nyt jos ottaisin pyöräni alakerrasta olen ajanut kesät talvet. Alkaisi kelit jo lauhtumaan ja pääsisi ajelemaan suojalla.


Maailman politiikan arkipäivää Alfa ja Omega Elämäni Tarinat Alku ja Loppu.

Elämäni tarinat kerron maailman tarinoita, kutsu käy maailmalle. Pitää minun päästä jo maailmalle kutsu käy elämäni tarinat. Olen jumittunut suomeen liikaakin pois pitää täältä päästä äkkiä. Elämäni valuu suomessa ihan hukkaan. Kunhan tapaisin uskoveljiä ja siskoja kenellä olisi samanlainen kutsumus kun minulla.

Silloin vetäisi usko minuakin maailmalle. Täytyy saada uskoni kantamaan ja elämän voittamaan. Olin lapsesta ja nuoresta aika hulivili mutta uskoni oli siihen aikaan väkevä. Ja minua kunnioitettiin siihen aikaan linnoissa ja muualla.

Kovan kaverin kirjoissa kuljin lusin 12 kertaa kuritushuone tuomiotkin. Kovien kavereiden talossa Riihimäen keskusvankilassakin. Kovia väkivalta juttuja lusin ja muitakin pyssy hommia. Pyssyt ja puukotkin ovat heiluneet minulla. Riihimäen keskusvankilassa lusin vankiohjaajana Seutulan sen aikaisessa työsiirtolassa lusin Urheiluvetäjän tittelillä. 

Kuulin ettei enää Seutulan työsiirtolaa olisi miksihän se on lopetettu. Siellä oli kuri ja herran nuhde, tykkäsin lusia Seutulassa. Pidimme kovat pojat siellä kurin ja herran nuhteen. Riihimäen Keskusvankilassa toimin vankiohjaajana vedin koriksia piti perustaa A ja B ryhmät. Vintin aulassa pelasimme oli kavereita niin paljon että piti kaksi ryhmää perustaa.

Olenhan näistä kirjoitellut mutta kun on nämä asiat sydäntäni lähellä. Ihmettelee monetkin kun puhun hyvistä  linnojen ajoistani. Minulle linnojen ajat olivat parasta aikaa elämässäni. Siksi kun oli minulla paljon siihen aikaan kavereita. En viinalla pilannut linnoissa elämääni. Enkä huumeisiin ole seonnut koskaan

Kyllä on tämän talon touhut kun lastentarhaa tuli ulkomaan hoitaja suihkun jälkeen. Kyselemään minulta kävinkö suihkussa ja koska ja missä suihkussa.

Hermostuin jo sen uteluihin sanoin että olen aikuinen ja osaan käydä itse suihkussa. Kyllä on perkelettä ettei uskota ja olla varmoja että on suihkussa käyty. Sain siltä kahdet parit kalsareita hyvä niin olikin kalsarini vähissä. Nyt on minulla taas kalsareita useat parit, ostan vielä muutamat parit kalsareita. Silloin niillä pärjään hyvin.

Tämä on aika vittumainen talo vääntää ja kääntää henkilökunta potilaiden kanssa. Joka perkeleen asiasta on täällä niillä keskenään asiaa, info ei mene perille ollenkaan puhuu mitä vaan mikään ei mene jakeluun. Huudetaan ja rähistään kaiken aikaa keskenään.

Kiitin kalsareista sain kahdet niitä pärjään taas niillä pitkään. Kohta saakin vetää lyhyet kalsarit päälle. Niitä minulla onkin useat parit ne riittää minulle. Onhan tämä potilasaineistokin aika ärsyttävää siksi pinna tiukalla myös henkilökunnalla. On vaan pahuksen ärsyttävää kaikkien toiminta.

Katsotaan nyt pääsenkö KAN - kotiin tai johonkin uskovaiseen yhteisöön. Olisihan se mukavaa päästä uskovaiseen yhteisöön. Missä olisi JUMALAN HENKI LÄSNÄ. Semmoisessa yhteisössä henki olisi läsnä ja yhteisöllisyys lähellä. Olen parissa semmoisessa uskovaisessa paikassa ollut, ja nautin niissä oloista. Täytyy nyt arkena ottaa puheeksi semmoinen paikka. On tässä talossa vielä paha toi pakkolääkitys mitä en hyväksy. Se on ihan perseestä huono olo siitä lääkkeestä vaan tulee. Menee minulle useampi lääke.

Ulkomaan hoitaja tuli hakemaan minua saunaan tai suihkuun. Kävin suihkussa ja vaihdoin vaatteeni, taas on puhdasta päälläni.

On taas puhdas olotila päällä puhtailla vaatteilla. Sain ostettua  sukkia kaupasta ja hoitaja antoi nipun sukkia minulle. Kestää taas sukat minkä kestää aika äkkiä ne kuluu puhki pesuissa. Täytyy ostaa vielä alusvaatteita kaupoista ne ovatkin vähissä. Ihmettelen miten kuluu sukat niin äkkiä puhki minulla, parit pesut niin on sukat puhki. Täytyy nyt yrittää ostaa semmoiset sukat mitkä kestää muutamat pesut.

Alusvaate kerrasto ostettava lyhyitä kerrastoja minulla onkin. Laitos kerrastoja ne kestää paremmin. Saisi vaan laitoskerrastoja ne kestää paremmin. Kisat ovatkin vissiin loppu kohta ainakin. Porukka katsoo kisoja on viimeiset lajit menossa. Jotain hiihtoja tulee vielä, nyt menen nukkumaan hetkeksi väsyttää minua paljon.


perjantai 20. helmikuuta 2026

Kolmas erä lähtee kohta suomi johtaa 2-1 Kanadaa vastaan. Veisi nyt suomi pelin tiukoille ottaa, Kanada on kova porukka.

 Olisihan se yllätys jos suomi pelin voittaisi, mutta näinkin voi käydä. Hyvähän suomikin on välillä ollut vienyt maailmanmestaruuksiakin. Radiosta kuului juuri että alkaa kolmas erä lätkää, veisi nyt suomi pelin. Tiukaksi vetää pelin on se nyt 2-1 suomelle.

Kanada voitti pelin 4-2 tiukka oli peli olisi voinut toisinkin käydä. Pahus kun pääsisi huomenna kaupoille, tekisi mieli herkkuja mässyjä. Kokkailisin ruokaa vaikka kanaa ja muuta maistuisi kana uunissa tai pannulla tehtynä.

Kyllä herkut maistuisi minulle kunnon ruokaa ja mässyjä. En vaan saa taksia tilattua puhelimellani en tiedä miksen, jostainhan se johtuu. Ei yhdistä puhelimeni taksille millään. Joku hoitaja sanoi ettei minulla ole saldoa, se ei paikkaansa pidä saldoa on paljon puhelimessani. Latasin puhelimeeni 60-70 euroa eli kyllä se riittää pitäisi.

Puhepaketteja on puhelimessani monta niillä ei vaan  saa taksia soitettua kuulemma. Vaatii se saldoa puhelimeen mitä olen ladannut monta euroa. Huomenna menenkin aamusta suihkuun ja vaihdan vaatteita. Olenkin paskaisissa vaatteissa, alusvaatteet ja muutkin vaihdan aamusta huomenna. Onhan minulla puhdasta päälleni kaikki saan  vaihdettua.

Oli äsken hyvä ruoka broileri pata, oli se maistuvaista. Juomana kaljaa salaattia erittäin hyvää se oli.

Tulee vielä iltapala leipää makkaralla ja juustolla. Oli taas tänään hyvä ruoka kebappia pullien muodossa. On talossa erittäin hyvä ruoka yleensäkin., eipä ole tarvinnut omiaan tehdä pahemmin. Kerran olen tehnyt makaroni hömpötyksen, makaronia jauhelihaa sipulia suolaa. Siitäkin jäi puolet syömättä ei vaan maistunut sitä enempää.

Kanaa tekisi mieli tehdä ja keitetyt perunat ne maistuisi hyvin. Katson nyt mitä teen jatkossa lähdenkö maailmalle elämään. Tekisi kyllä mieli lähteä ei vaan tee viinaa mieli. Olen vaan niin herkkä että ryyppy tulee herkästi kuvioihin mukaan. Harmi vaan jos poikani on perheineen ulkomailla eikä minuun ota yhteyttä ja pyydä mukaansa espanjaan.

Olisi sillä hoitaja vaimona olisin turvassa sen perheen luona. Mutta eihän poika perheineen minusta yhtään välitä. En ymmärrä miksei poika minusta välitä yhtään. Luulin kun siviiliin pääsen pitkältä hupituomioltani poika perheineen ottaa minuun heti yhteyttä.

Broileri kiusaus tulee seuraavaksi kello 17. On siihen puoli tuntia aikaa vielä onkin taas vähän jo nälkäkin taas.

 Onhan taas hyvät ruuat tälle päivälle nautin kunnon ruuasta parille päivälle. Eilen tuli kebap pullia  todella hyvää oli sekin samoin tänään oli hyvä päiväruoka. On talossa hyvät ruuat viimeisen päälle tulee ruuat.

Nyt lähden ruokatilaan odottamaan ruokaa. Katsotaan nyt tuleeko tänään leipää ruuan kanssa saisi kyllä tulla. Leipä tekee todella hyvää ruualla, leipä ja rasva tekee hyvää. Otin kiusausta ja maitoa sekä kaljaa leipää ei ollutkaan.

Tulee vielä iltapala leipää juustoa makkaraa eli iltapalalla tulee vielä  hyvääkin. Kunnon iltapala tulee tänään.

Tuli henkilökunta hakemaan minut syömään. Oli hyvä ruoka peruna lihapullat salaatti.

Tuli monta lihapullaa oli myös perunoita ja salaattia, reilusti tuli lihapullia. Vatsa tuli täyteen niistä otin perunoita ja lihapullia. Aamulla hoitsu jotain sanoi kun bio jätteisiin heitin ruokaa jonkun verran. Ei vaan maistunut enempää, pakkohan se oli bio jätteisiin ne heittää. Siksi se bio jäte kippo on että sinne heitetään ylimääräiset. Kummaa jupinaa hoitajalta.

Mihin sitten ne kippaan ellen bio jätteisiin, turhaa jupinaa henkilökunnalta en halua tuommoista rutinaa turhaan kuunnella. Siihen bio jätteeseen ne kuuluu kipata jos ei muualla mahdu.

torstai 19. helmikuuta 2026

Ilta joutaa iltapala oli juuri kuuntelen lätkä matsia radiosta. Olympia radio tulee juuri.

 Alkaa kisat olemaan lopuillaan viimeisiä pelejä tulee. Hyvinhän noita on seurannut radiostakin, mukana olen pysynyt peleissä. Mukava oli kun sain sukkia monta pakettia, vähissä ne ovatkin minulla. Nyt on taas sukkia monta pakettia.

Toivotaan nyt että saan telkan ostettua viikolla, tori.fi olisi kyllä halvempi tarjous. Sieltä saisi ilmaiseksi telkkoja, jos ja kun seuraisi vaan tarjouksia. Mutta ei 130 euroa ole paljon ehjästä telkasta saa sillä uuden telkan. Takuu on voimassa uudessa telkassa.

Ilta joutaa saan uuden television parin päivän sisään. Haemme sen hoitajan kanssa.

 Onhan se telkka mukava kaveri en tunne itseäni niin yksinäiseksi. Kisoja urheilua elokuvia uutisia ym. Kyllä telkka on täällä ihan ykkösasia kun olen niin yksinäinen talossa. Mies hoitaja antoi minulle useita pareja sukkia. Aika useita reikiä on osastomme seinissä potkittu tai lyöty jollain. Olen kaikki reiät katsonut  ettei mene minun piikkiini ne ovat olleet seinissämme ennen minun tuloa taloomme.

Onhan hyvä aina merkata reiät ja muutkin risat mitä löytyy. Muuten voi joutua itse ne makselemaan ja tässä talossa oli monta reikää seinissämme. Pääsisi jo huomenna telkka ostoksille kaupungille. Saisin myös veryttelypuvun ja tossut kevyt olisi liikkua silloin.

Kummasti on nuhaa ja muuta sairautta ilmassa köhää ja yskää on minulla. On minulta mennyt rahaa sinne tänne sain liikaa maksettua laskua takaisin 64.90 e. Onhan se mukava saada ylimääräisiä takaisin. Auttaa  se raha uuden telkan ostossa. Onhan se ikävä kun meillä oli televisio myynti ja huolto, ja kumminkin minä olen ilman televisiota.

Hyvä kun sain uuden puhelimen toimimaan vähän oli vaikeuksia alkuun. Taksi ei vastaa en tiedä miksei saldoa pitäisi olla.

 Kokeilen tallennettuja viestejä, tuntuu ne häipyvän koneeltani. Hyvä niin onhan ne turhia tekstejä, olisi hyvä jos saisin taksin soitettua puhelimellani. Pääsisi yhteyksiin ihmisten kanssa. ostan kaupungilta uuden television sanoi hoitsu että olisi siellä 32 tuumainen hyvä telkka.

Kyllä se minulle riittäisi pöytäkoneeksi uusi kone takuilla olisi se hyvä, ensi viikolla sen saisin. Voisimme käydä myös vaateostoksilla samalla. Verkkarit tossut ja muitakin vaatteita pitää ostaa. Farkut takki kalsareita paitoja. Kun nyt saisin sossusta vaaterahaa ja telkkaan rahoja. Pitää niiden ottaa huomioon myös puhelimeni hinta siihenkin meni rahaa.

Oli kahvi äsken kohta on punttisali ja biljardi alhaalla. Minä en pysty osallistumaan kipujeni takia, nivel ja lihas kipuni ovat niin pahat.

 Oli äsken kahvi sitten on punttisali ja biljardi, minä en voi osallistua kipujeni takia. On minulla pitkään särkenyt nivelet ja lihakset. Olen joutunut syömään pitkään särkylääkkeitä, mitkä eivät minua auta yhtään. Särky on jatkuvaa lihaksissa ja nivelissä. Voisihan sitä kevyttä punttia tehdä salilla tekisi se niin hyvää kunnon punttisali treeni.

Katson nyt mitä teen jaksanko punttisalille mennä. Biljardia ainakin pystyn tehdä, siinä ei rasitu lihakset eikä se käy nivelille. Olisihan se punttisali minulle tärkeä, pääsisi sitä iskuun puntilla. Kunnon punttisali treeni se tekisi minulle hyvää.

Oli ruoka äsken kalaa muilla minulla oli kebat pyörykät. Oli myös muussia ja salaattia erittäin hyvä ruoka oli taas kerran.

 Olihan erittäin hyvä ruoka muussia kebab pyöryköitä sekä kasviksia. Kyllä maistui hyvälle ruoka, söin reilusti sitä. Lisääkin olisi tehnyt mieli ottaa jos olisi sitä jäänyt vielä, mutta vähiin meni se ruoka. Söin loppuun asti ruuan oli se niin hyvää, että kaikki meni kipoista.

Muilla oli muussia ja kalaa lohifilettä varmaankin minulla oli kebab pyöryköitä ja hyvää sekin oli. Nyt tekisi mieli lähteä kävelylle tielle. Saisi vähän jaloitella ja happea veri kiertäisi kun on paikat pahuksen kipeät. Lihakset ja nivelet särkee olen syönyt särkylääkkeitä mitkä eivät minua auta paljonkaan.

keskiviikko 18. helmikuuta 2026

Oli iltapala äsken leipää ym. Nyt yritän saada unen ajoissa.

 Päivä mennyt kohta alan nukkumaan ajoissa. Koneeni tekee taas omia juttujaan jotain  outoja se näyttää. Toivotaan nyt että koneeni toimii normaalisti. Tulisi nyt lääkärin vastaanotto että saisin lääkkeet pois itseltäni. Häivyn tästä talosta ellei lääkkeet lähde ja muutenkin kan kotiin asumaan. Haluan uskovaiseen yhteisöön asumaan. Kan kodissa on jumalan henki läsnä paremmin kun tässä talossa.

Sveitsi teki juuri helpon maalin suomea vastaan töppäsi suomi ja Sveitsi rankaisi heti.

 Kumma teksti tulee tähän näytölle eipä se pahemmin haittaa mutta on kiusallinen vaiva. Mistähän tekstin saisi pois näytöltä, jostain olen sen varmaan klikannut päälle. Täytyy nyt kysyä joltain ylimääräistä tekstiä mistä sen saisi pois.

Kohta lähden syömään  alkaa kello olemaan jo niin paljon. Oli iltapala äsken leipää lisukkeilla jugurttia mehua. On vielä pullaakin minulla syön sitäkin vielä, aika köyhä on  tarjoilua kun ei saa mitään jääkaappiin. Eikä saa pannulle mitään kunnon  ruokaa eikä keitettäväksi. Olisihan se mukava saada kanaa pannulle, perunoitakin olisi mukava keittää. Tai riisiä kanalla jos se vaan menee alas.

Minulta ei aina mene riisi alas vaan jää se nieluuni, en ymmärrä mistä se johtuu.

Nukuin äsken hetken heräten juuri äsken. Olin ihan unessa jonkun aikaa. Nyt hereillä kisoja kuunnellen.

Tulee kisoja radiosta ampumahiihtoa kisat jatkuu edelleen. Kisoja tulee vielä pitkään viikon ainakin oli yksi kaveri ihan sekaisin, olisiko käynyt se sähköhoidossa. On kaveri uskossa siksi ihmettelen miksi se käy sähköhoidossa. Sähköhoito tuhoaa ihmisen aivot täysin. Kaveri oli kun zompi kun se talutettiin ruokatilaan syömään.

Muuten kaveri on ihan okei mutta näköjään sähköhoidon aikana on se ihan sekaisin. Minä en kyllä vapaaehtoisesti sähköhoitoa antaisi itselleni antaa. Miksihän se hyväksyy sähköhoidon siitä se varmaan menee sekaisin. Ainakin yksi kaveri sanoi että se oli sähköhoidossa.

Eihän kukaan täyspäinen anna vapaaehtoisesti sähköä laskea päähänsä, se tuhoaa niin paljon aivoja. Kaveri oli ruokalassa äsken ihan kuutamolla vapiseva hermoraunio. Sain jo kielokodossa nuoren 26 vuotiaan tyttölapsen pois sähköhoidosta. Hoitaja otti minut mukaansa Peijakseen missä puhuin lääkärille sähköhoidon lopettamisesta. Ja se lopetettiin nuori nainen oli sähköhoidosta ihan sekaisin. Annoin vähän rakkautta naiselle. Ja se auttoi siihen JUMALANI JA MINUN RAKKAUS auttaa olen saanut parannettua monia ihmisiä. Kun vaan usko on väkevä ja vahva.

Ruoka oli äsken perunaa ja kanaa salaatilla. Hyvä oli ruoka maistuvaista.

 Oli äsken ruoka perunaa kana kastikkeella oli se maukas ruoka söin kolme perunaa. Luulen  että on kahvi seuraavaksi, siivosin A- talolla lattian lakaisin ja pyyhin pöydät. Pulla kahvit on kello 14 suunnilleen. Pitäisi saada elämäni tarinaa kirjoitettua, maailman politiikan arkipäivää. Pitää saada runosuoni kukoistamaan ja tarinaa tulemaan. Runojakin saisi tulla elämäni tarinaa.

Olenhan kirjoitellut paljon elämästäni. Kirjoittelen faktaa en satuja fiktiot ovat muita varten. Totuudessa on mukava pysyä. Elämäni Tarinat Alfa ja Omega Alku ja Loppu siitä löytyy tarinaa elämästäni. Lukekaa ja pysykää totuudessa.


Aamu tuli nukuin myöhään aamusta tuli naishoitoja minua hakemaan.

Heittää tekstin kummasti näytölle näkyy se päälle toisen tekstin. Katson nyt mitä pystyn tekemään näytölle ei mukava tommoinen näyttö koneella. Jostain sen saa kyllä pois näytöltä, kunhan vaan tietäisin mistä. Täytyy kysyä henkilökunnalta siitä, joku säätö se on mistä se lähtee pois.

Pyysi hoitaja minut kahville kohta joku varmaan keittää omistaan kahvit. Sanoi hoitaja että pitäisi maksaa lasku, näkyi se olevan taas sairaankuljetus maksu. Seniori ohjaaja sanoi että heille alkuperäiset laskut. Jos nyt oikein käsitin maksaisiko ne silloin laskut sieltä kautta. Olisi se hienoa jos ja kun maksaisivat laskut sossujen kautta. Eipä nuo sairaankuljetus kyydit kovia ole selviää niistä helpolla.

Mutta kyllä nekin täytyy maksaa pois, ettei ne kaadu päälle. Pommittaa henkilökunta niitä päälleni jatkuvasti. Eipä laskuni kuulu hoitajille millään tavalla, on laskuni ihan henkilökohtainen asia. Maksan sen minkä pystyn sitä mukaan panen maksuun. Kyllä pitää laskut maksaa pikku hiljaa pois, muuten menee ulosottoon liikaa laskuja. Sitten onkin laskujen kanssa kusessa kun niitä lankeaa liikaa laskuun.

tiistai 17. helmikuuta 2026

Päivä mennyt oli iltapala äsken, nyt kirjoittelua hetki ja sitten unta ajoissa. Yksi nuorempi nainen taas väänsi itkua kun ei se saanut tupakkaa ja herkkuja.

 Vääntää henkilökunta jatkuvasti jonkun kanssa jostain asiasta. Yleensä tupakasta ja herkuista, pienestä on aina tässä talossa kaikki kiinni. Minä en jaksaisi kinata koko ajan kaikesta pienestä. Ihmettelen kun henkilökuntakin lähtee mukaan potilaiden vääntöön kaikesta pienistä asioista. Kummaa vääntöä on henkilökunnalla, luulisi että kerran sanoisivat ja sillä selvä.

Pitäisi olla henkilökunnalla augrotiteettia  saadakseen asukkaat kuriin. Mutta yhtä vääntöä on talossa muutamat huutaa ja möykkää jatkuvasti. Eipä henkilökunta soittanut minulle taksiakaan en tiedä miksi.

En ymmärrä miksei puhelimeni yhdistänyt taksille. Joku häikkä puhelimessani oli mutta ei olisi ollut iso asia soittaa taksia henkilökunnan puhelimesta. Taas toi ulkomaan nainen huutaa meidän talossa, asuu se toisessa talossa. Karjuu se jotain en saa  selvää kun se kieliä puhuu.

Kävimme kaupassa ruuan jälkeen ostin herkkuja myös terveellistä. Banaaneja, mustikoita, vadelmia ym. Herran Jumala mikä paloharjoitus oli talossa. Kun henkilökunta huusi kaikki pihalle

 Olisi pitänyt pitää paloharjoitus yöllä, kun kaikki nukkuu ja vaikka savukone työntämään savua sisään. Nyt päivällä kaikki olivat hereillä ja ehtivät ulos äkkiä. Helvetti mitä toimintaa talossa  on mikseivät toimi niin kun sanon  ja käsken. Yöllä savukoneen toimiessa olisivat ne nähneet melkein tositilanteen tapaisen tilanteen.

Olen monta tilannetta ja läheltä piti tilannetta selvittänyt. Nopealla tilanne tajulla ja ajatuksen voimalla. Nopea käsitys kyky ja toiminta varmuus. Lukekaa blogeistani tilanteista sattuneista ja läheltä piti, tuhotöitä ja muita tulipalo tilanteita sattunut kohdalleni. 

Ovat minut selkenyt putkaan  selvinpäin ja joku sytytti tuleen putkia varmaankin. Polttopullo tullut ikkunastani yöllä sisään kun nukuin porukan  kanssa. Hoitopaikkoja ja sairaaloita sytytetty tuleen. Miksi siis minut yritetään polttaa elävältä. Ei ole polttokuolema mukava siis miksi sitä kohdallani yritätte.

Minä vaan osaan ja pystyn toimimaan tilanteen  mukaisessa tilanteessa. Ja olen toiminut tilanteen mukaan. Ohkolan sairaalan tuhopolttaja poltti kaksi kertaa eikä kukaan reagoinut mitään. Miksei minua kuulusteltu murhapolttajan toimista, kun tiesin kaverin touhuista. Se oli kaveri osastoltamme kaksi kertaa se tuikkasi tuleen  osastot.

Porvoon Skarpensin tien paikassa oli 13 kertaa palohälytykset kolmeen kuukauteen. Se on tilastollisesti aika epätodennäköistä. Hirveää toimintaa oli sielläkin kun uskovaiset ottivat vaan hälyttimiä pois seinistä.

Kyllä perkele on maailmassa saatanalliset voimat mitkä hallitsee. Ja tämä ym. ovat tapahtuneet todistellusti. Muutenkin on tapahtunut aika moisia saatanan voiman näyttöjä. Lukekaa olen kirjoittanut aika paljon maailman menosta siitäkin paikasta selkin paikka mukana.

Nukuin päivälliselle asti 11.40 tuli ruualla makkarat muusilla. Oli herkkua meillä kasviksia sekaan.

Otin muussia ja  kaksi makkaraa siihen, sekaan otin sinappia oli se hyvää ruokaa. Otin reilun annoksen muussia ja kaksi makkaraa, mitkä täytti hyvin. Olen melko kasvisruokailija mutta syön myös välillä lihaakin. Nytkin meni makkaraa pari palaa hyväähän makkara oli. uunimakkara maistuu minulle.

On uunimakkara herkkuani harvoin syötynä, todella  harvoin sitä syön. Nyt söin uunimakkaraa  kaksi palaa ja maistui hyvältä. Muussikin maistuu välillä hyvältä. Oli ruoka taas B- talossa harvoin se on A- talossa. Jotain erikoistilaisuutta voi olla A- talossa. Hyvä ettei ole vielä töitä talossa en jaksa mitään nippeleitä alkaa vääntämään. Tuhansia nippeleitä pitää pussittaa pienempiin pusseihin. On noi nippeli hommat todella vastenmielisiä ei kyllä yhtään ne kiinnosta.

Pitää pyytää joku soittamaan taksi minulle ja mennä kaupoille jos se onnistuu, täältä päästä ei taksin tilaus onnistunut. En ymmärrä miksei taksi vastaa minulle. Ei riitä kuulemma saldo minulla, kyllä pitäisi riittää. Otin saldoa  sekä paketin puhelimeeni siksi ihmettelen miksei se riitä. Piti olla reilusti saldoa ja paketteja erikoista jos ei riitä saldo minulla.

maanantai 16. helmikuuta 2026

Särky on kova, pamol särkylääke ei auta yhtään minua. Pientä liikettä huoneeni siivouksessa, se auttoi hiukan. Liike auttaa niveliini saa siinä kroppa liikettä.

Jonkun aikaa on vielä iltapalaan 50 minuuttia ruokailuun saamme silloin iltapalan. Onkin jo hiukan nälkä minulla jos tulee taas joku ilkeä hoitaja kuskiksi huomenna emme saa kokata keittiöillä. Sanoivat alkuun että saamme kokata B talon keittiöllä. Kerran sain tehdä makaronia ja  jauhelihaa, eipä se hyvää ole. Tekisin mieluummin perunoita keittäen ja kanaa pannulle. Salaattia,  leipää, makkaraa, juustoa päälle. Kaikkea hyvää leivän päälle ja kahvia siihen.

Kyllä sitä kaipaa herkkuja kunnon omaa ruokaakin välillä . Onhan täällä melko hyvät  ruuat mutta välillä kaipaa muutakin. Leipää höysteillä, makkaraa, juustoa, maksamakkaraa. Jäätelöäkin kaipaisi välillä kunhan vaan se säilyy matkan ajan. Uskon että pakkasessa säilyy katson nyt huomenna jos jäätelöä ostan. Voisi porukoille  tarjota joillekkin.

Särky on nivelissä kova otin yhden pamol särkylääkkeen. Toivotaan että nyt pamol auttaisi niveliin ja polvikipuun.

On taas särkyni ollut kovempaa, nivelille ja selkääni. Välillä on särky helpompaa välillä kovempaa. Polvista kipu monesti alkaa ja leviää siitä selkääni. On kipuni melko kovaa ailahtelee se välillä. Kohta saadaan ruokaa kalalaatikko sekä kasvislaatikko. Otan kasvislaatikkoa  se menee allergiselle mitä olen toisille ruuille.

Pitäisi  saada tekstiä tulemaan tarinoihini elämäni tarinat alku ja loppu. Alfa ja Omega. Tulin A-talolle ruuan syötyäni söin kasvispadan mikä oli hyvä ruoka ja riittävä. Tuli kasvispata leipää, ei tullutkaan nyt päivällisellä maitoa sentään sai ja kaljaa, otin vaan maidon. On oloni vähän parempi ehkä pamoli särkylääke alkaa auttamaan. Alkaa oloni vähän tasaantumaan ololtani toivotaan nyt että särky hellittää.

Päivä mennyt leväten syöden syntymäpäiviä viettäen. Oli kahdella syntymäpäivät meillä saimme kahvia ja kakkua.

 Oli hyvä tarjoilu kakuilla ja kahvilla. Minulla oli vissiin tänään nimipäivä. Että oli juhlapäiviä tänään monella päivät. Oli minullakin tänään sängyn petauspäivä se on vastenmielinen homma. Siivosin myös huoneeni lakaisin ja moppasin. Taas on huoneeni siisti roskat pois ja pölyt pyyhitty.

Olen pölyallergikko siksi en siedä pölyä yhtään, ja pyyhin siksi usein pölyt huoneestani. En erillistä käskyä tarvitse siivoamiseen. Pyyhin kostealla mopilla usein huoneeni eli ei tule pölyä huoneeseeni.

Kyllä märällä rätillä ja kostealla mopilla pyyhittäessä, pölyt pysyy poissa. Olen aina siivonnut hyvin asuntoni, haluan olla siisti siviilissä ja linnoissa sekä muissa laitoksissa. Viimeisen päälle siisti olen ollut. Oma kämppä on aina ollut viimeisen päälle siisti ei yhtään roskia eikä muuta paskaa ole nurkissa.

sunnuntai 15. helmikuuta 2026

Kello on 18.38 iltapala tulee noin kello 19. Tulee leipää, leikkeleitä, kahvia, kaljaa, piimää, maitoa ym. Tulisi nyt kevät pääsisi pyörällä liikkumaan. Kaupoille olisi mukava päästä pyöräilemään.

Olisi kaupalle meno matka noin 6-7 kilometriä saisi ostella herkkuja kaupasta. Harmi kun suostuin tänään makselemaan ison laskuni. On nyt mennyt paljon laskuihin rahaa. Annan nyt ne mennä ulosottoon laskuni ennen kun puutun niihin. Sitten vasta alan niitä makselemaan.

Eipä niillä ole kiire ennen ulosottoa ja perintää. Vuokra sekä sähkölasku ovat  tärkeimpiä ne tulee vastaan heti ja siksi pitää pakollisena heti maksaa. Pitäisi taas löytää kirjoittelulle ajatusta, että runosuoni alkaisi kukoistamaan. Herkkää sanahelinää saisin taas saada paperille runoja sekä muuta herkkää.

Olisi nyt niin hyväkuntoista porukkaa  että jaksaisivat polkea pyörällä kylille. Minä kyllä pyöräilen tommoisen matkan noin 15-16 kilometriä edestakaisin. Ilmaa pitää vaan saada pyöräni renkaisiin ne ovat hiukan vajaat. Täytyy kysyä henkilökunnalta pumppua että saan pumpattua ilmaa.

Kyllä se helpottaa kun pääsen pyöräilemään kylille, pääsee ostoksille kaupoille. Täytyy nyt pyytää lääkäriltä Klugosamiinia kollageenia sekä Testo Maxia. Ei se pitäisi olla lääkäristä kiinni ravintolisät. Ne auttavat minua moneen  vaivaan. Toivotaan ettei huomenna vielä ala työtoiminta , olisi jotain muuta toimintaa huomenna. Yritän päästä  siivousryhmään se olisi omatoimista hommaa.

lauantai 14. helmikuuta 2026

Ikävää kun ei kaksi hoitajaa antanut minulle kahvilla ollenkaan, kahvin kanssa hunajaa. En kahvista tykkää mutta hunajan kanssa se menee. Kummallista että puuttuvat hunajan syöntiini.

Tuovat hoitajat jatkuvasti minulle laskuja, millä niistä selviän siinäpä onkin kysymystä. Luulisi että voisin vaan repiä laskuni kun ne on jo perinnässä. Ulosotossa ja minimi toimeentulolla ollessa luulisi että repisivät laskuni. Miksi ne niitä perivät minulta jatkuvasti, en varmaan ala makselemaan isoja summia.

Tarvitsen kaikki säästöni mitä kasaan saan, jos tulee minulle rahanmenoa kun maailma kutsuu. Sossulta pitäisi saada vaaterahat en ole saanut sossuilta mitään vaatteisiin. Seniori ohjaaja sai huonekaluja ym. minulle. Söivät kummasti seniori seniori ohjaajan pois hommistani siksi varmaan kun se hoiti asioistani niin hyvin.

Oli seniori ohjaaja minun puoltani monessa asiassani. Siksi varmaan halusivat sen minun  hommistani pois kun liikaa se minua auttoi. Harmi kun ei ole minulla seniori ohjaajan puhelin numeroa puhelimessani. En saa mistään kiinni, seniori ohjaajaa uusi sossukaan ei ole sitä minulle antanut.

On senioriohjaaja sossu minua autellut todella paljon. Siksi varmaan se joutui lopettamaan hommat kanssani kun liikaa oli minulle ystävällinen. Näin varmaan uskon olleen korppi ei  korpin silmää noki.

Päivä menee nukuin ruokaan asti kello 11.30. Avasin tietokoneeni blogin ja kirjoittelen tarinaani. Kohta menen taas nukkumaan päiväunet.

Rahaa on vielä tililläni jonkun verran mikä onkin hyvä, saan maksettua laskuja. Pitää maksaa pari laskua vielä pois, sähkölaskua ym. On minulla kyllä muitakin laskuja maksussa, mitkä pitää hoitaa maksuun. Onhan tärkeä maksaa rästissä olevat laskut maksuun.

Nyt olen maksanut vuokranmaksut ja sähkölaskut maksuun. Ne on ensisijalla maksuissa, muuten tulee minulle ongelmia laskuissa. Maksoin ison vuokralaskun ja pienen sähkölaskun pois.

Katson nyt mitä pystyn vielä seuraavaksi makselemaan pois. Jotain laskuja siellä vielä on rästissä, mitä pitää maksella pois.

Mutta makselen sitä mukaa kun pystyn makselemaan niitä. Vuokria on maksussa jokunen varmaankin entiseen paikkaan. Olen maksanut laskujani hyvin pois ei paljon ole niitä rästissä. Muutama lasku siellä on rästissä.

Melko tarkkaan olen maksanut laskujani pois, ei pitäisi siellä yhtään laskua roikkua päällä. Katson nyt kaikki paperini mitä niissä on, alhaalla kellarissa pitäisi olla kaikki laskuni. Saisin maksettua laskuni pois haluan hoitaa laskuni maksuun kaikki.

perjantai 13. helmikuuta 2026

Päivä mennyt kisoja katsellen pääsiäistä viettäen. Syöden hyvin leväten nukkuen.

Huomenna täytyy varmaan ottaa pyöräni varastosta, ja katsoa sen kunto. Renkaiden ilmanpaineet ja muutenkin mutterit ja ruuvit kiristää. Pitää pyörä aina huoltaa talven jäljiltä renkaiden ilmanpaine on tärkeätä.

Luulisi että olisi pumppu talossamme kun pyöriäkin on porukalla. No huomenna se selviää kun pyydän pumppua henkilökunnalta. Katsotaan nyt löytääkö miehet pumpun, lupasi yksi mieshoitaja että katsotaan sen kanssa varastosta tavaroitani. Telkkani ei näy tässäkään talossa kun on tässäkin talossa kaapeli televisio. Ja minulla on vaan antennitelevisio mikä ei riitä tässä talossa pitäisi olla kaapelitelevisio

Pitää huomenna pyytää henkilökuntaa katsomaan netistä TORI.FI sieltä löytyy kaikkea ja varmaan minulle telkka halvalla. Kuulin että 50 euroon löytyy telkkoja  sieltä.

Alkaisi nyt kelit paranemaan ja sulamaan pääsisi pyöräilemään se riittäisi minulle siinä hermo lepää kun pääsee pyöräilemään.

Uusi teksti lähti käyntiin syötiin päiväruoka ja tekemämme laskiaispullat. Oli ne hyviä katselimme samalla kisoja.

Tulee kisoja vielä telkasta ,aika lopussa alkaa ne olemaan. Suomelta ei ole vissiin kun yksi mitali hiihdosta. Kuulin radiosta että suomi johtaa Ruotsia vastaan 3-1 vissiin lätkää pelaavat. En ole pahemmin seurannut kisoja, mutta lätkää tuntuu olevan mitä pelaavat.

Hyvähän se olisi jos ruotsin voittaisivat. Onhan Ruotsi aina ollut suomelle rakas vihollinen. Koskahan Esa pystyy maksamaan 100 euron velkansa minulle takaisin. Olihan se mukava kun pystyin sitä auttamaan muuttorahalla. Olihan se rankkaa että kuoli juuri isänsä, kun piti meidän isänsä kanssa jutella. Onneksi oli minulla rahaa tilillä joku tonni, kyllä siitä pystyi satasen lainaamaan.

Esa on kyllä reilu takaisin maksaja, minulle on kyllä pakko maksaa ja parempi maksella. Olen kyllä niin tiukka takaisin perijä, jos ei hyvällä sitten pahalla otan rahani. Yleensä saan rahani takaisin hyvällä kautta rantain tulee velkani takaisin.

torstai 12. helmikuuta 2026

Päivä mennyt urheilua katsellen pitkin päivää. Soitin toimistoon pyysin yökköä tuomaan pari pamol särkylääkettä. Kipuihini polviin ja koko kroppaan.

 On polvista alkaen kipuja sekä selkään heijastuvaa. En osaa oikein tiedostaa mistä kipu tulee, polvista selkään ainakin. Odotan yökköä lääkkeeni saadakseni, sitten käyn ajoissa nukkumaan. Huomenna katsomme taas kisoja en  tiedä koska ne loppuu.

Ei ole oikein runosuoni kukkinut pitkään aikaan. En tiedä miksei ole kirjoittelu innostanut pahemmin.. Pitäisi saada lääkkeet pois minulta ne eivät minulle yhtään sovi. Ajatukseni tökkii psyyke lääkkeillä. Toivotaan nyt että lääkäri on minun puolellani ja lääkkeet jää listoilta. 

En psyyke lääkeitä halua syödä enkä niitä tarvitse. Sen olen näyttänyt kun pitkään olen niitä ilman ollut. Ja kumma henkilökunta on  pitänyt  minua terveenä ilman lääkeitä. Jos eivät lääkkeistä luovu olen pakotettu häipymään tästäkin talosta. En ala pakosti syömään psyyke lääkkeitä. Otan sydänlääkkeeni mitkä ovat pakotettu syömään.

Nakki laatikko punajuurella oli ruokana, oli se hyvä ruoka nälkä lähti sillä.

 Maksoin vuokra laskuni minkä näytin ulkomaan hoitajalle. Vaatii ne vielä todisteen maksusta siitä toimistoon. Sanoin vähän tylysti että maksu on maksettu ja sillä hyvä. Sanoin että voin kyllä näyttää tiliotteestani maksun. Täytyy nyt illasta näyttää tilitietoni että on lasku maksettu.

Oli hyvä ruoka tänään päivällisellä oli nakkilaatikko punajuurella, se maistui hyvin. Iltapala tulee vielä leipää juustoa makkaraa ym. Tuli vääntöä maksuni laskusta, sanoin etten vierailla näyttele laskujani. Kumma ettei puhetta usko, voihan olla että on jotkut tyhjäpäät jättäneet vuokriaan maksamatta, ja olleet siksi kusessa. Katson nyt yritänkö saada taksia paikalle  jos menisin isolle kylälle ostoksille.

Tunnin päästä on ruoka tulisi nyt hyvä ruoka ja riittoisa. Odottelen kevättä ja pyöräkelejä pääsisi kylille pyöräilemään. Tykkään pyöräillä, alta kymmenen kilometriä olisi kylille matkaa.

Eihän toi kymppi ole pyörällä pitkä matka reppu selkään ja kaupoille. Kunhan nyt vaan polveni paranesi ja selkä mihin asti kipuni on levinnyt. Onhan toki nivel lihas kipuni levinnyt koko kroppaani. Minä kyllä poljen kylille pyörälläni. Sanoivat porukka että noin 16 kilometriä on edestakaisin. Eipä se ole pitkä matka minulle, kunhan vaan saan ilmaa pyöräni renkaisiin.

Harmi kun hävisi kallis hyvä Feltin pyöräni. Sillä olisi polkenut kevyesti pitkiä matkojakin Sadan kilometrin lenkkejäkin olisin ajellut sillä pyörälläni. Ostin Feltin pyörän Lunberin liikkeestä Keravalta. Juballe ostin sieltä helkkarin hyvän perus pyörän Helkaman. Kaikki se saatanan huumeväki pani menemään. Kyllä narkomaanit on kuonaa kaikki ne vie mitä irti saavat. Meni pyörät meni tabletit ihan kaikki vaatteita myöten. Miksi siis näin viitsitte minulle tehdä. Kun niin hyvin teitä olen hoitanut syöttänyt juottanut.

Päivä menee hakivat minua saunaan, en lähtenyt kun kävin eilen suihkussa. En jaksa pestä itseäni jatkuvasti suihku riittää.

Kyllä eilinen suihku riittää tälle päivälle, en ole likainen en ole niin sauna ihminen. Menimme rentoutus  ryhmään B-talon aulaan, kuuntelimme rentouttavaa tekstiä. On kahvi seuraavaksi, nälkäkin olisi vähän, suolaista tekisi mieli.

Mukava tommoinen rentoutusryhmä, rentouttaa se hyvin. Rauhallista jutustelua ja rentouttavaa musiikkia. Nyt on kahvi seuraavaksi se ei kyllä oikein maistuisi, en ole kahvin ystävä. Hunajan kanssa kahvi kyllä menee muuten ei se maistu.

Olimme tunnin rentoutusryhmässä väsyttämään se alkoi hyvin. Tulin lepäämään huoneeseeni alkoi väsyttämään rentoutusryhmä pötkötin sängylläni. Nyt avaan omankannan katson sairaustietojani.

keskiviikko 11. helmikuuta 2026

Päivä mennyt olympialaisia katsellen. Suomi hävisi slovekeille 4-1 lätkän. Ei lätkässä hyvältä näytä hiihdossa tuli yksi pronssi.

Katson nyt  lähdenkö suunnistamaan maailmalle espanjassa poika vissiin asuisi. Turkki kiinnostaisi minua kovasti, sielläkin hiukan  heilahdellen. Otin Turkissa Suomalaisen kanssa yhteen, ja voittajaksi tulin. Siksi kiinnostaisi minua Turkki hieno maa ja hieno kansa.

Katsotaan nyt mitä teen suomen pölyt kyllä pitää saada  pudistettua jaloistani. Sotilaana on ihan sama missä liikun, Missä vaan on toimintaa sitä kaipaan. Olen vaan saanut suomesta tarpeekseni alkaa tämä maa mättämään niin pahoin.

Aamu joutaa hoitaja herätti minut ja patisteli suihkuun. Aamupala ja aamutouhut oli söin aamupalan.

 On kohta päiväkahvit ja pulla tai keksi soitti minulle sossu puhuttiin KAN- kodista. Sinne on kuulemma vaikea päästä mutta katsomme jotain uskovaista paikkaa maaliskuussa. Kaipaan kyllä mieluisempaa paikkaa uskovaista porukkaa. 

Kun pääsisin parannuksen tehneiden uskon veljien paikkaan. Entisten venkuloiden paikkaan kun pääsisin. Olisi se hienoa parannuksen tehneiden paikkoihin pääsy. Kyllä on minulla kaipuu omieni pariin uskovaisten pariin. 

Missä olisi JUMALAN HENKI LÄSNÄ. Kyllä tässä iässä jo kaipaisi omieni pariin, kunnon uskovaisten. Minä kyllä näen ja kuulen heti päältä onko ihminen uskossa oikeasti. Monenlaista toimijaa on ollut matkalla. Voi ihminen olla mielestään uskossa vaikkei sitä pohjimmiltaan ole.

Harmi kun yritin aikoinaan tavoitella uuden- kasvun kotia Pauli Rantanen oli kuollut. Olisin tehnyt siitä oman paikan. Uskon talon meikäläisten turvasataman. Olen kiertänyt niin pahoja paikkoja uskovaistakin esittävien.

Jos luette uskovaiset tätä tarinaa ottakaa yhteyttä minuun. Ja tarjotkaa todellista uskovaisten paikkaa minulle. Kai Hyvönen Puh. 0466853329   kaitsu.hyvonen@gmail.com

tiistai 10. helmikuuta 2026

Ilta joutaa kello on 21.03 . Oli iltapala meillä söin kevyesti kun oli minulla omaa evästä.

 Onhan mukava kun olen saanut uuden puhelimeni toimimaan. Alkuun oli vaan vaikeuksia sen käytössä. Lataukset eivät toimineet millään enkä saanut ladattua puheaikaa. Mutta nyt osaan käyttää puhelintani saan soitettua valmiit puhelut. Puheajan lataukset vaan tökkii en sitä osaa tai saldo ei riitä. Meni päivämäärät sekaisi minulla. Nyt ne on taas tasapainossa yritän pitää päivämäärät tasapainossa.

Pääsin mukaan kaupoilla eipä se paljon anna. Ei pääse kokkailemaan talolla vaikka keittiö on meilläkin. Tommoiset mässyt eivät minua kiinnosta, ihan turhanpäiväistä ruokaa.

Puhuttiin porukan kanssa autossa edunvalvonnasta, kerroin miten vietiin edunvalvonnan kautta paljon rahojani. Monta kymmentä tuhatta hävisi tai johonkin hupiin meni rahani. Olen kovasti vastaan edunvalvontaa ja siksi henkilökunta on minua vastaan. Kai niillä on omalehmä ojassa, minulle tekivät paskaa paljon edunvalvonnan kautta.

Ihmettelen miksi viitsivät porukka kehua edunvalvontaa. Vaikka minua kusetettiin sen kautta pahasti. Mentiin Hoitaja Jussi Saarenpään kanssa Hyvinkään maistraattiin. Alkoihan muija piipittämään, että nyt perutaan valvonta heti kun hän nyt näkee minut paikan päällä. Kusetetaan pahasti Hyvinkään toimiston kautta ihmisiä. Reppanat saavat ehkä joskus vähän rahaakin kasaan niin kaikki viedään niiltä. Niin kun minulle kävi, oli minulla rahaa monta kymmentä tuhatta niin yhtä äkkiä veivät kaikki.

Ulosottomiehet sanoivat ettei heillä ole minulla mitään pystyssä aikoinaan puhuivat niin. Luulin että saan pidettyä luottotietoni puhtaana ja  lainapään pankkiin auki. Alkuun näyttikin hyvänä sain pankista lainaakin ulos. Olisihan se ollut hyvä jos pankkiin olisi lainapää ollut auki. Olisin pikkuhiljaa kohottanut lainani summaa.

Nukuin melko koko päivän petasin kävin syömässä ja kahvilla. Koville otti säryn takia mikä oli jatkuvaa. Nyt vähän helpottaa iltaa kohden särkylääkkeellä ja ehkä muutenkin.

 Auttaa särkyyn vähän särkylääke mikä onkin hyväksi että saa nukuttua säryiltäni. Iltaa kohden muutenkin välillä särky vähän helpottaa. Otin 1 g särkylääkkeen sekä muut lääkkeeni sekä nukahtamiseen melatonin. 

Olisihan se hyvä että säryt menisi ohi kun kohta alkaa  pyöräily kelit parin kuukauden päästä. Olen kova pyöräilemään pitkiäkin matkoja, olisi mukava kylille pyöräille.

Pääsisi nyt huomiseksi eroon kivuistani edes hetkeksi. Heijastuu se jaloista selkääni, ja koko kroppa on kipeänä. Pitää soitella ulkomaan taksilleni jos sen saisin kiinni. Voisi sen pyytää Kaverini hakemaan jos lähtisimme reissun päälle. 

Minä en pysty juomaan mutta Esalle voisin tarjota. Kyllä kaverilleni voisi maistua kuppilassa pienet ryypyt. Minä voisin vaan syödä hyvät ruuat, kaverini voisi pari ryyppyäkin ottaa. Minulta on jo uuden eteisvärinä lääkkeeni takia viina kielletty. Ei siihen käy edes lääke konjakki näin, uskon voin vielä lääkäriltä sen varmistaa.

maanantai 9. helmikuuta 2026

Annoin yhdelle kaverille 3,50 euroa piti sen tuoda yksi energiajuoma. Eipä kaveri tuonut sitä, nosti henkilökunta aika haloon ettei täällä tuoda mitään. Ärähdin siitä mistä voin tietä ettei saa tuoda yhtä juomaa.

Ärähdin haloon mistä tietäisin ettei saa tuoda yhtä juomaa. Puhuin korkeammasta hallinto-oikeudesta. Pyysi hoitaja minut toimistoon ja antoi rahani takaisin minulle. Pyysin anteeksi ja sanoin etten enää anna rahaa kaverille juomiin. Sanoin etten voinut tietää juoman tuomisesta Kaveri on kuulemma kusettanut muitakin röökeissä ym. Olisin kaverille antanut hakupalkkaa toisen juoman.

Hoitajat pyysi minut toimistoon, luulin että valittavat asiasta. Mutta olivatkin he ystävällisiä ja antoivat rahani takaisin. Oli pieni raha minkä annoin kaverille 3,50 euroa energia juomaan.

Kysyin meidän A talolla särkylääke Pamolia. Pyysin kahta 500 mg eli 1 g. Että olisi se vähän edes auttanut polvi ja selkä kipuuni.

 Kävin hakemassa hoitajalta B talolta kahta pilleriä 1 mg sitä. Helvetti ei antanut hoitaja kun yhden 500 mg. Pamolin mikä ei yhtään oikein auta mitään. on se ihan samantekevä ottaako sitä ollenkaan. Tonninen vähän auttaa jotain, on selkäsärky niin ikävä kipu tila.

Olen nyt kokenut pitkään selkä polvi kipua, alkaa se polvista ja leviää selkään. On kivut niin pahuksen pahat olleet katson nyt auttaako kahvi selkääni. Ihme on kun potilas itse tietää paremmin kipunsa ja tilanteensa ja osaa sen mukaan toimia Olen joskus rikkonut pahoin polveni jalkapallossa  ja siitä ehkä juontaa selkäsärkynikin. Välillä on ollut polvi särky parempi välillä pahempi, ja siitä heijastanut se selkääni

Nyt polvi selkä särkyni on ollut tosi pahana pitempään, on särky ollut jatkuvaa. Glugosamani kollageeni ei auta yhtään polveeni. Täytyykin nyt ottaa yksi lääke jos se auttaisi vähän. Olen kohta Hyvinkään sairaalan jälkeen syönyt purkillisen. Glugosaminia Kollageenia eikä se ole auttanut yhtään naishoitaja haki sitä minulle Hyvinkään  apteekista purkin. Nyt pitäisi saada vielä askillinen Testo Max ravintolisiä. On se testoihin, lihaksiin, panohaluihin, ja muihin lihaksia tarvitseviin toimintoihin.

sunnuntai 8. helmikuuta 2026

Kyllä on perseestä Nurmijärven ja Hyvinkään sairaalat. Menin katkolla sydämen eteisvärinän takia. Tuusulan Hyrylän terveysaseman terveysasemalle. Paskaa sainkin ottaa vaan vastaa pakkohoitoihin jouduin maaseudulle.

 Kyllä on perkele touhua tämän suomen maan touhut. Pomputellaan meikäläistä miten vaan, mieluiten menen katkolla ja lopetan juomisen. Omieni parissa uskon veljien ja sisarien parissa. Saatanan elukat järjestivät Hyvinkään sairaalassa vaan M. 1 ja M. 3.3 päälle syyttä

Olen ollut vuosia syömättä hullun lääkkeitä enkä niitä tarvitse. Sitten tulee joku saatanan puoskari kuka määrää hullun lääkkeitä ja taas mennään. Hullun kirjoissa syyttä miten voi näin siis olla. Vuosia en syö hullun lääkkeitä ja terveenä pidetään. Vertoksi luin ja hommasin hygienia passin. Olen auttanut vuosia nuoria juoppoja sekä narkomaaneja.

Kirjoitan vielä tähän VERTO työntekijänä sekä HYGIENIA passin saaneena.

Sain Verton ja Hygienia passin vantaan Sininauhan sahatien talossa. Meni ne heti laakista läpi parhailla pisteillä sain ne menemään. Ihmettelin että näin hyvin meni pisteet, kun oli häiriötekijöitä koko yön luonani. Koko yön rööki paloi ja kalja maistui, ei mitään rauhaa ollut. Vaikka tiesin että oli testit aamusta meillä. Kaverilla oli kymmeniä tölkkejä olutta ei siinä yhtään rauhaa ollut

Hygienia passissa oli yksi virhe väärin olisi ollut siinä 40 kysymystä 7 olisi saanut olla väärin. sanoi vetäjä että olisit senkin lukenut niin sekin ollut oikein. Heitin ihan lonkalta kysymykset. En ihan tyhmä ole tämmöisissä kysymyksissä. No hienoa tuntea itsensä näinkin teräväksi, melkein kaikki kysymykset oikein.

Marseillo piti minua tyhmänä talossa se kun oli ollut vuoden siinä talossa selvänä. Kaikkea se tosiaan osasi korjata. Minä tiesin muista asioista jotain tiedän ihmisen elinkaaresta psyykkeestä. On hengellinen puoli lähempänä sieluani. Olen enemmänkin hengen miehiä en maanpäällisen tien kulkija.

Kunhan nyt vaan pääsisin hengelliseen yhteisöön. Missä saisin tuoda hengellisyyttäni esiin. Kaipaan hengen väkevyyttä uskon veljeyttä. Luulen että löytyy vielä joku hengen heimolaisten paikka minulle. Uskovainen vanhojen venkuloiden paikka missä hengen hegemonia vaikuttaa.

lauantai 7. helmikuuta 2026

Kirjoitan vielä tähän vähän tarinaani kumma vaan blogia syntyy.

 Katsoimme naisten  jääkiekko USA - SUOMI peliä USA voitti oliko se 5-0. Eli suomea vietiin pahoin mutta taisi suomen naiset olleet juuri kipeänä pahoin. Nyt käyn nukkumaan kun sain melatonin tänään alkaa se väsyttämään koko yön.

Iltapala syötiin porukan kanssa leipää höysteitä, oli se hyvää iltapala. Nyt käyn nukkumaan ajoissa, että saan nukuttua kunnon yöunet. Hyvät yöunet porukoille.

Toivotaan nyt että melatoni tulee tänään minulle. Kyllä se jeesaa unensaantiin uskotaan että on se tullut.

Olen syönyt melatonia pitkän aikaa ja se on alkanut auttamaan. Se on kovempaa kun kaupan melatoni kaupassa on 1.9 mg. Apteekista saa 4.9 mg. Eli se on kovempaa kyllä se puree paremmin. Olen sitä jonkun aikaa syönyt. Uskon sen tehoon pitkällä tähtäimellä.

Tehoja löytyy apteekin melatonista. Saan sillä nukuttua paremmin ja pitempään. Otan sen tänään taas illalla aikaisin. Uskon että se toimii minulla, tuntuu se paremmin toimivan.. Kun sen melatonin ajoissa ottaa se auttaa silloin paremmin. On mennyt päivämäärät kirjoituksissani ihan sekaisin minulla täytyy nyt saada päivämäärät kohdalleen.

Lukisi nyt kaveri Tuusulasta tekstejäni ja saisi ne se tasapainoon. On nämä ihan sekaisin päivämäärät heittää miten sattuu.

perjantai 6. helmikuuta 2026

Soitin kämpiltäni toimistoon, kysyin tuliko Melatoni tänään puhuivat että tänään sen pitäisi tulla. Saisi paremmin nukuttua aamuun asti muuten uneni kärsii.

On kipuni hellittäneet paremmaksi tänään ja se on hyvä. Muuten on kivulias yö taas minulla viime yönä heräsin usean kerran. Varmaan kun hoitajat kulkivat monesti kämpässäni. Sanoi yökkö että kävi se neljä kertaa huoneessani. Toi yökkö äsken melatonin minulle jos se alkaisi auttamaan pikku hiljaa. 

Nyt täytyy alkaa treenaamaan tiukempaa että pääsen kivuista ja kolotuksista eroon. On minulla käsipainoni ja kahvakuulani alakerrassa tuon ne tänne ylös. Missä saan vääntää rautaa tiukasti alkaa siinä kivut ja kolotukset häipymään.

Päivä mennyt leväten nukkuen ja kirjoitellen. Äsken oli iltapala sämpylää höysteillä, kahvi kalja ja maito. Lihas nivel kivut ovat hellittäneet jonkun verran, särkylääke taitaa auttaa.

 Kivut ovat vähän hellittäneet päivän mittaan, alkaa kipu jaloista polvet pahimmat. Sieltä se heijastuu perseen kautta selkään asti. Otin yhden särkylääke pamolin, jos se yhtään auttaisi mitään.  

On Pamol niin lievä lääke, voihan se olla että on uskon asia lääkkeen vaikutus. Nyt on kyllä polvikivut paremmat ei särje niitä paljonkaan.

Käyn tänään ajoissa nukkumaan että pääsen aamusta ylös aikaisin. Soitan toimiston numeroon,  kokeilen vastaako numero. Kyllä pitäisi numero vastata.

Kyrpä vammainen naapurini kievarintieltä heittää lokaa silmiini vieläkin. Tommoinen paskaläjä se olikin käytti minua hyväksi puoli vuotta. Syötin ja juotin kaveria. Haukkuu se minua ja rätköttää päälleni.

 Olisiko siitä kun suomen romanit olivat sen vasikoineet huumeita tuovan keravan vankilaan. Ja serkun poikani oli siltä huume hivakan löytänyt perseestään. Onhan se kova juttu että linnoissa vasikoidaan. Mutta näin kaveri kertoi tummien tehneen. Ja oli se vihainen romaneille. Mikko on siis vanginvartija Keravan vankilasta.


Oli ruoka äsken en aamupalalla käynytkään. Nyt oli ruoka peruna laatikko, maistui se hyvin. Olikin nälkä minulla kun en aamulla syönytkään mitään.

Peruna laatikko oli ruokana nyt päivällä maistui se hyvin kun aamulla jäi aamupala väliin. Kyllä se täytyy aamupala käydä syömässä tulee muuten nälkä päivällä. Otin myös salaattia sekä kotikaljaa, maitoa otin myös lasillisen.

Leipää ei tule tänään muuta kun keitolla, näkkileipää voisi saada. Mutta kun on hampaani niin huonot en voi näkkileipää niillä syödä siksi jätän sen väliin. 

torstai 5. helmikuuta 2026

Täytyy lääkäriltä kun tapaan sen. Pyytää Glukosaminia Kollageenia sekä Testo Maxia. On niissä hyviä aineosia tarvitseviani.

 Katsotaan nyt koska tapaan lääkärin henkilökohtaisesti ilman hoitajiani pyydän vitamiinejani ja ravintolisiäni. On ne kyseiset tarpeeseen kunhan vaan pääsen puhumaan lääkärin kanssa.

 Kun menee puheet melkein vaan hoitajan ja lääkärin kanssa. Se ei anna mitään ei potilaat pääse puhumaan lääkärin kanssa ollenkaan. Harvoin olen päässyt lääkärin kanssa kahdestaan puhumaan. Siksi se onkin pahuksen turhauttavaa. Lääkäri ei tiedä mistään mitään potilaan  asioista.

Pyydän lääkäriltä Glukosamini Kollageenia sekä Testo Maxia. Kyllä se vaatii lääkärin ja potilaan  kommunikointia. Pyydän myös tehokkaampia särkylääkkeitä, särkeviin niveliini ja lihaksistoon. On nyt ollut nivelet ja lihaksisto pitkään minulla kipeä. En tiedä miksi särkee paikat niin pahasti nykyään.

Ovat särkeneet pitkään paikat minulla, onko kylmästä ja kosteasta. Voihan se johtua ilmastakin kivut ja säryt. Olen toki ollut liikkumatta pitkään Nurmijärven terveysasemalta asti ja jatkui liikkumattomuus Hyvinkään sairaalassa. Olen kovaa treenannut aina, puhumaani sellijumppaakin tehnyt. Siksi nyt olen jumittunut pahoin kun treenit ovat jääneet vähemmälle.

Aloitan heti salillamme jumpat kun saan kropan toimimaan. Kunhan alkaa kroppa toimimaan silloin alkaa kovat treenit. Nyt lähden hakemaan melatoni ravintolisäni unen saantiin. Kyllä se auttaa varmaan nukkumiseen näin uskon, olen sitä syönyt jonkun aikaa.

On taas tullut monia laskuja pitemmältä ajalta. Haaste tuli Tuusulan käräjäoikeuteen ei minulla ole mitään käräjille

 Pitää nyt yrittää saada maksettua laskujani, pitää niitä saada tasapainoon. Onhan noita rästissä enemmänkin. Ellen sitten lähde karkuun ulkomaille rahojeni kanssa. Sitäkin olen ajatellut pitempään, kyllä minä pärjään lintsillä metsissä asuen. Saisin pidettyä rahani jemmassa omissa bisneksissäni.

Pitäähän rahani pitää  jemmassa ettei kukaan vie niitä. Olen niin paljon säästänyt rahojani ja pitkään. Siksi haluan rahani pitää jemmassa. Eihän minulla paljon ole, mutta nämäkin pidän piilossa yhteiskunnalta.

Tein vielä tänään jauheliha makaroni hömpötystä. Oli sitä vielä puoli kattilallista, hyvää se oli tänäänkin vielä. Tarjosin siitä kaverille kehui sekin sitä vielä.

Ihan syötävää oli makaroni mössöni jäi sitä vieläkin kattilaan huomiseksi. Teen aina reilusti makaroni jauheliha ruokaani, saa siitä syödä monta annosta. Sipulia, suolaa, mausteita, tulee siitä ihan hyvä ruoka, ,sipulia reilusti. 

On se yksinkertainen reilu ruoka, riittää siitä monelle. Siviilissäkin teimme kavereiden kanssa monesti makaroni jauheliha ruokaa. On se ravitseva riittoisa ruoka syö sitä monet.

Mitenhän se Porvoon Ari jakselee vieläköhän se hengissä  on kun niin paskaa ja pahaa minulle puhui. Täysin paska läjä se kundi oli Epellekkin puhui hulluja. Kiisti se puheensa, kumma vaan kun sen puhelimesta oli viestit tulleet. Saisi sekin paskaläjä poistua maan päältä. Miten se olisi muuten ollut mahdollista ellei se olisi niitä itse laittanut puhelimeensa.

Ulkomaan tuttunikin ihmetteli kaverin puheita, minä en tiennyt mitään paskan puheista. En huumeita käytä siksi en niiden kanssa pelaa. Olen huumeista vapaa en pelaa niiden kanssa millään tavalla.

Oli aamupala puuroa ym. Kohta on ruoka en tiedä mitä tulee päivällä. Minulla on vielä makaroni mössöä itselläni.

 Teen tänään jossain vaiheessa makaroni mössöni, päivällä voisin sen tehdä. Makaroni jauheliha sipuli ruokani on se herkkua minulle. Teinkin sen jo valmiiksi nyt vaan lämmitän sen.

Tein sen pari päivää sitten valmiiksi nyt vaan lämmitän sen, ja siitä valmis syötäväksi. Ketsuppia minulla onkin iso pullo. Ostin ketsuppia ison pullon se riittää pitkäksi aikaa. 

Tykkään makaroni hömpötyksestä, on se riittoisa hyvä ruoka. Tein sitä ison kattilallisen makaronia jauhelihaa sipulia mausteita. Laitoin vielä ketsuppia ruokaani.


keskiviikko 4. helmikuuta 2026

Oli äsken 4.2.2026 kello 17 makkara pata sekin oli hyvä ruoka.

 Oli hyvä makkara pata äsken reilu ravitseva täyttävä ruoka se oli. Päälle tuli raejuustoa ja punajuuri salaattia, oli sekin todella hyvää ruokaa. Katsotaan nyt lämmitänkö vielä tänään, makaroni hömpötystä. Voihan sitäkin lämmittää vielä vähän tänään. Saan senkin syötyä pois kaapista

Eihän sitä viitsi turhaan pitää kaapissa, menee se huonoksi pitemmän päälle. Nälkä onkin vähän vielä minulla jos söisin makaroni hömpötyksen pois. Toivotaan nyt että pääsisin KAN - kotiin pian olisi siellä pyhän hengen kosketus varmaan lähempänä kun täällä. Täällä on vääntöä ja kääntöä henkilökunnan ja asukkaiden välillä vähän väliä. Ihmettelen henkilökunnan käytöstä potilaita kohtaan toki onhan potilasaineistokin hankalaa. Kyllä henkilökunta potilaiden kanssa tekee paikan ja täällä ne ovat hankalia.

Kunhan nyt saisin kaikki uskoon täällä, mutta mitä vielä ei henkilökunta eivätkä potilaat  ole uskossa. Ja siksi ne ovatkin hankalia ihmisiä, uskossa olisivat ne toisenlaisia. Onhan se ikävää kun eivät uskossa ole kukaan.

Olisi se mukavaa jos ja kun uskossa kaikki olisivat. Silloin olisi PYHÄN HENGEN KOSKETUS LÄSNÄ.

Tuli hoitaja minua hakemaan kahville ja keksille kello 14.45. On minulla eilistä ruokaakin vielä jäljellä. Jos söisin sitä tänäänkin vielä makaroni jauheliha mössöä.

 Saisi senkin syötyä pois kaapista, riittää siitä vielä tälle päivälle. Tein eilen sitä ison kattilallisen, on vähän huono olo minulla vieläkin. Täytyy syödä omat ruuat pois ensiksi, ettei siitä huonovointiseksi tule. Makaronia laitoin aika paljon siihen hömpötykseen ison laatikon tein sitä ruokaa. 

Kyllä sitä riittää kavereille jaettavaksi on siinä iso laatikko. Keitin makaronin ja paistoin jauhelihan ja sipulia paljon siihen. Sanotaan sitä porukoissa makaroni hömpötykseksi. Nopea täyttävä ravitseva ruoka se on. Olemme   tehneet sitä usein siviilissä dokatessa se on nopea helppo tehdä.


tiistai 3. helmikuuta 2026

Kävin kaupassa tänään jauhelihaa ja makaronia ostaen, Sekä herkkuja suklaata ja energiajuomia . Vapaata töistä mikä hyvä onkin pari viikkoa ainakin.

 Olen niin tarpeeksi saanut paska duuneista, en jotain nippeleitä jaksa ruuvailla. Haluan vaan lepäillä tänään kävin kaupassa ja ostin makaroni jauheliha ruokaa. Ostin myös energiajuomia sekä suklaata. 

Harmittaa kun ei talossa ole kukaan uskossa ei henkilökunta eikä potilaat. Yksi kaveri vetää uskovaisen roolia en sitten tiedä onko tosissaan. Minä uskon omalla tavallani taivaan isään maan ja taivaan luojaan.

Olen aina ollut uskovainen omalla tavallani korkeamman voiman johdateltavana. Onhan elämässäni sattunut niin paljon ihmetekoja. Lukekaa olenhan niistä paljon kirjoittanut. Itselleni ja kavereille sattuneita ihmetekoja. Monia ihmetekoja sattuneena ihan kongreetttisesti  sattuneita. Olen paljon niistä kirjoitellut ihmetekoja toisensa jälkeen.

Lähti uusi päivä tälle vuorokaudella. Oli 3.1.2026 yhteisökokous ja kahvit kakulla. Valittamista on puolin ja toisin.

Henkilökunta valittaa ja potilaat valittaa, siinä samalla. En nyt sano missä paikassa olen ettei tule taas ongelmia minulle. Pitäähän tämä ottaa puheeksi kun on jupinaa puolin ja toisin. Toivon pääseväni KAN - kotiin siellä on pyhä henki läsnä paremmin kun tässä talossa. Kaipaan PYHÄN HENGEN läheisyyttä porukoissa. KAN kodissa on PYHÄN HENGEN KOSKETUS lähellä kun on siellä uskovaisia ihmisiä talossa enemmän kun täällä.

Onhan tässä talossa potilas aineistokin vaikeaa henkilökunta on niiden kanssa vaikeassa tilanteessa. Vääntää ja kääntää asukkaat jatkuvasti melko vaikea hoitoisia potilaita ovat nämä. Minä olen käynyt niin kovan koulun läpi, etten hetkessä hätkähdä. Puhun potilaista mutten kerro missä olen olenhan verto. On minulla vaitiolovelvollisuus siksi en puhu jengistä kun anonyymeistä.

On kummaa valittamista tässä talossa yksi sun toinen valittaa kaikesta. Siksi lähden heti maailmalle kun vaan pääsen lähtemään. Ulkomaat minua kutsuu poikakin on vissiin maailmalla. Siskoni on maailmalla vanhempani ovat kuolleet Omaiset ovat kuolleet minulla ei ole mitään vaimo ehdokkaani ovat kuolleet.

Päivä mennyt iltapalaa odotellen kohta se tulee puolen tunnin päästä. Noin kello 19 maissa saa taas pötyä pöytään.

 Onkin toi syöminen tämän talon kohokohta se tekee hyvää syöminen. Melko hyvät ruuat täällä onkin ja ihan riittoisa ruoka. Nyt on vielä hyvä kun sain ton irtopatterin, onkin ollut kylmä kämpässäni pahasti. Eiköhän nyt lämpene huoneeni irtopatterilla, täytyy nyt vaan säätää patteri sopivaksi.  Ettei tule liian kuumaksi patteri, sopivaksi vaan.

Tämä huone on päätyhuone siksi varmaan on tämä ollut kylmä huone. Nyt tuntuu tämä lämpenevän pikkuhiljaa. On ollut tämä päivän lämpenemässä ja tuntuu tehoavan lämpöä tulevan. Nyt nukkumaan aamuun asti.

maanantai 2. helmikuuta 2026

Lepäillen tämän päivän siivoten, kämpän liinavaatteiden vaihto. Pyykin pesua kaikki puhtaaksi kaikki kuntoon taas kerran.

 Hoitajan kanssa yhdessä siivoten, koko kämpän pesuun liinavaatteet kämpän lakaisu ja moppaus. Huomenna alkaakin sitten taas vissiin työt, nippeleiden lajittelu ei enempää voi kiinnostaa se homma. On se niin pirullista hommaa pussittaa nippeleitä.

Tulisi nyt hyvä tuhti ruoka tänään, on hiukan nälkäkin minulla maistuisi kunnon ruoka minulle. Kohta onkin ruoka meillä kello on 16.13 tulee se vissiin noin kello 17 mennessä. Kunnon liharuoka saisi tulla vaikka olenkin keventänyt lihan käyttöä jonkun verran. Kyllä ihminen lihaakin tarvitsee ravinnokseen moniruokainen on ihminen.

Lääketieteen tohtori Pekka Puska ajoi pohjoiskarjala Projektin läpi. Teki hän hyvää työtä sielläpäin maailmaa.

Oli töistä tänään vapaata hyvä niin, ei ne minua kiinnosta. Jotain nippelin lajittelua ei vähempää voisi kiinnostaa. Aloitan putsarin hommat salilla jos vaan se sopii.

 Muutenkaan ei voisi kiinnostaa työt yhtään, muutamia  senttejä siitä tienaa ja minua ei kiinnosta paska duunit. Jos aloitan putsarin duunit salilla se voisi olla minulle parempi duuni. Olen vaan pölyallergikko joten sekin voi olla minulle pahaksi pölyn takia.

Olen niin pahuksen herkkä pölylle joten  voi olla etten kestä salin pölyä, olen kaikelle  pölylle allerginen. Huonepölykin on pahasta, toki tekisin mielelläni töitä mitä vaan mistä vielä maksetaan vielä vähän kehotusrahaa.

Kyllä sitä mielellään tekeekin jotain kun vaan makaa paikoillaan. Olen aina tehnyt linnoissakin duunia monenlaisia. En ole maannut sairas sellissä enkä palikoilla lusinut.

sunnuntai 1. helmikuuta 2026

Kello on 20,44 oli juuri iltapala äsken, oli se riittoisa mukavan täyttävä. Puhelintani en saa toimimaan vieläkään.

Ikävää kun en saa puhelintani toimimaan, en muuta kun pakolliset toiminnot. Sehän tässä harmittaa kun on puhelimeni minulle niin tärkeä. En saa soitettua tällä luurilla enkä mobiilia pankkiin.. En ymmärrä miksei tämä Motorola toimi. Kukaan ei neuvo, tai osaa neuvoa minua luurin kanssa. En ymmärrä miten tämä Motorolan luuri voi olla niin vaikea toimintansa kanssa.

Olisin uhrannut rahaa paljon ja mennyt taksilla kaupunkiin liikkeeseen. Missä olisin ostanut semmoisen helpompi toimisen puhelimen. Mutta kun en saa taksia täältä talolta tilattua, tuntuu henkilökunta estävän sen kaikella tavalla.

Luulisi että kaikki haluaisivat puhelimeni toimivan uusi puhelin on osaksi pimeä. Toivotaan nyt että on vaan liikaa latausta puhelimessani. Näin tietokoneeni sanoi minulle, silloin se lähtee pelaamaan itsestään.

Helvetti kun toisen siiven tyyppi kulkee tästä meidän päädyn ovesta röökille. Hakkaa se ovea kun heikkopäinen, kun se ei mene kunnolla kiinni. Olen sitä neuvonut nostamaan ovea se joskus auttaa oven kiinni menoon. Kumma on vaan ettei henkilökunta saa mitään aikaiseksi oven kanssa. Luulisi että saisivat henkilökunta huoltomiehen paikalle ovea laittamaan. Niin kovan paukkeen kaveri pitää oven kanssa. Ihmettelen miksi se käyttää meidän siiven ovea kun ovi ei toimi kunnolla. Menee siinä unet on pauke niin kova.

Kohta lähden syömään joku keitto kuulemma tulee meille. Nälkä onkin minulla jonkun verran toivotaan nyt että tulee maistuvainen ruoka meille.

Pääsisi nyt täältä kaupoille ja kokkailemaan ruokaa itse. Sipulia minulla onkin tekisin jauheliha hömpötyksen. Makaronia paistettua sipulia jauhelihaa mausteita. Siitä se syntyisi mössö, mitä söisi monta päivää, sanomme sitä makaroni mössöksi. Kunhan nyt pääsisi huomenna kaupoille, ostoksille mössö tavarat hakemaan.

Kanasta saisi paremman mössön ja perunoista keittäen niitä. Muttei ole aikaa niiden keittämiseen niin  sanoivat henkilökunta. Keitetyt perunat, ja kana kastike se maistuisi paremmin. Pahus kun  olen kylmissäni vaikka laitoin pari puseroa päällekkäin. Panin pari aluspaitaakin päällekkäin mutta  silti minua paleltaa pahoin.

Kädetkin on ihan jäässä vaikka sisällä olen, voi olla että sydämen vajaatoiminta tekee sydämessäni häiriötä. Sanoivat henkilökunta että minulla on liian vähän saldoa sanoin ettei voi olla. Latasin niin monella kympillä, ettei saldo voi olla loppunut.

Saisin nyt taksin kiinni ja tilattua sen paikalle kämpilleni. Menisin taksilla kaupoille ainakin, tai kaupungille katsastamaan puhelimeni. Kun on puhelimessani jotain outoa kun se ei hälytä kun muutamissa numeroissa. Ehkä olisi paras mennä kaupungille ostamaan uusi tutumpi puhelin. Opon puhelin olisi varmaan parempi minulle sitä osaisin käyttää hyvin.


Kello on 15,14 ehtisi ennen ruokailua, nostella puntteja sekä pelata biljardia. Alakerran salilla on meillä erittäin hyvä sali täällä. Hyvät puntti mahdollisuudet ja biljardi

Olisi pitänyt aamupäivästä pyytää salille, olisi siinä ollut paremmin aikaa. Se sopii henkilökunnalle paremmin aamusta salille. Katsotaan huomenna aamusta salia jos se kävisi niille huomenna paremmin. Teemme biljardia, punttia, säkin hakkuuta monipuolista treeniä teemme.

Olisi nyt auringon paistetta huomenna ja alkaisi jo sulamaan lumet. Pääsisi jo sulalle ei sentään vielä pyöräilemään pääsisi se olisi mukavaa sulalla.


Taas lähti uusi teksti menemään päivä on mennyt lusiessa. Kylmää riittää pakkasia, meille tänne suomeen.

Katsotaan nyt mitä se tekee jatkossa pakkasille, kylmää se tekee ihmiset ovat koetuksella. Nyt lähden kahville ja pullalle jos se lämpöä antaisi minulle. On niin perkeleen kylmä meillä täällä. 

Nastoilla kyllä pärjäisi täälläkin liukkailla, en ilman nastoja viitsi ajaa liukkailla. Oli minulla joskus Feltin pyörä siinä oli nastat alla. Sillä pääsi liukkailla hyvin eteenpäin, johonkin sekin pyörä hävisi minulta. En tiedä mihin sekin pyörä minulta hävisi, Porvoo Helsinki akselilla sekin pyörä minulta hävisi. Pyöräilin nastoilla Feltillä talvella ja hyvin pääsin matkaan.

Tulisi nyt äkkiä kevät ja kesä, alkaisi lämpenemään ilmat päästäisiin polkemaan pyörällä. Olisihan se mukavaa polkea pyörällä kylille. Pääsisi pyörällä ravintolaan ja pitseriaan toki vaan syömään. En enää ryyppyä ota se on päästäni lähtenyt. Viinapiru on ohi jo terveyteni takia. Eteisvärinä lääkkeeni ei siedä yhtään uutta verenohennuslääkettä.

Pitää kyllä kysyä lääkäriltä kestääkö eteisvärinä lääke, lääke konjakin 8-16 senttiä. Olisi se mukava hiukan maistella, lääkkeenä jonkun sentin. Muuten olen ihan ilman ei ole tuskaa minulla

Uusi kuukausi lähti taas menemään helmikuu. Nimipäivä kuukausi maaliskuulla onkin sitten syntymäpäivä tulee silloin 70 vuotta täyteen.

Onhan se hienoa kun pääsin pois vantaan sahatien ja tuusulan kievarintien paikoista. Nyt kun vielä pääsisin uskovaisten paikkaan uuteen mestaan. Hengen heimolaisten pariin uskonveljien ja siskojen. Silloin olisin onnellinen elämässäni. Täytyy nyt yrittää painaa uskoveljien paikkoja maakunnista. Tämäkään nykyinen paikka ei ole hengellinen paikka. Uskon asiat  eivät ole läsnä tässäkään talossa mitä minä kaipaan.

Minä kaipaan uskon ihmisten seuraa. Siksi olisi tärkeää että heidän seuraansa pääsisin. Oltaisiin rukouksissa väkeviä JUMALA kutsuisi niissä meitä.

Alfa ja Omega

Oli iltapala äsken herkkuja oli tarjolla. Täytyy olla rukouksessa väkevä

 Oli iltapalalla tonnikala salaattia leipää juustoa. Kaikkia herkkuja oli taas tarjolla. Otin myös lääkkeeni hullun lääkkeet debrakinen ym. ...