keskiviikko 31. joulukuuta 2025

Hyvin nukuttu yö vaikka muuta luulivat, kun heräsin yökön käyntiin ovellani yöllä. Herään niin pieneen räpsähdykseenkin, mutta nukahdan heti uudestaan

 Herään yleensä yökköjen käyntiin ovellani kopsahtaa oveni hiukan mihin herään. Mutta nukahdan yleensä heti uudestaan. 

Kun tiedostan että oveni on lukossa, ei pääse kun avaimella ovestani sisään. Mutta herään oven aukeamiseen yöllä, se on minulta normaali reaktio, varmistan ettei ole vääriä kulkijoita ovellani. 

Niin paljon olen paskaa saanut ottaa vastaan yöllisiä ikkunoista kulkijoita aikoinaan siviilissä, polttopullo isku ikkunastani. Tiputin ikkunasta kiipeilijän yhdellä nyrkkeilyhanskan iskulla. Se ei meinannut herätä vielä aamullakaan. Se kaveri tapettiin ruotsissa, ei enää kiipeillyt ikkunoistani eikä minua uhkaillut. Paskainen loppu oli silläkin. 

Polttopullo isku kaveri oli porukan kiltein kaveri. En tiedä sen kohtalosta, yleensä niilläkin on paskainen loppu. Onhan polttopullo isku todella vaarallinen toiminta, voi siinä palaa koko kerrostalo ja syyttömiä palaa ja aineelliset vahingot olla kovat.

Ikkunasta kiipeillyt oli vissiin joku gorilla ja pantu minut ja muitakin hoitamaan Keravalla. Mutta aiheutin sille paskaisen lopun, oli se kumminkin ihan tavallinen taapertaja. Vaikka riski vahva kaveri olikin lähti varmaan ruotsiin karkuun. 

tiistai 30. joulukuuta 2025

Vähän olivat minulle talomme töitä laittaneet. Maanantaina ja sunnuntaina, mutta minä luin Vantaan Sininauhan Sahatien paikassa itseni verto työntekijäksi. Hommasin siellä myös Hygienia passin, eli voin toimia muiden apuna.

 Niin se on taas Joulu taputeltu syöty jouluruuat ja juhlat juhlittu. Joulupaketit saatu ja joulu laulut laulettu. Mukavaakin aikaa on joulun aika hiljaista se on vaan lepoa ja rauhaa. Huomenna alkaakin minulla työpäivät, siivousta on huomenna ja  pyhänä, minulla eli helpolla pääsen. Toki on minulla päivätoimintaa muina päivänä. 

Täytyy nyt saada toi punttisali treenit tuohon päiväohjelmaani olen ollut niin kova treenaamaan aikoinaan. Jos nyt vaan toi jatkuva eteisvärinäni sydämessäni antaa mahdollisuuden treeneihin. Treenasin toki ennen ilman eteisvärinää, mikä tuli vantaan sininauhan sahatien talossa minulle. Löi varpaastani ruusun sahatiellä mikä levisi sydämeen asti siellä. Lähtö oli todella lähellä, tiputukseen jouduin ja sillä pelastivat henkeni.

Olen levännyt koko päivän, en edes kaupoille lähtenyt menen huomenna. Tyypin 2 klugosomani kollageeni ehkä alkaa niveliin auttamaan olen ennenkin siitä saanut apua.

Paljon olen lukenut kollageenista ja hyviä  tuloksia siitä ollut itsellänikin. Ei tämmöinen paikka ole minua varten, on niin sairasta porukkaa talossamme. Katsotaan nyt  soitan huomenna KAN- kotiin johtajalle yritän päästä uskovaiseen parannuksen tehneiden yhteisöön. Missä JUMALAN HENKI ON LÄSNÄ.

Kyllä sitä kaipaa tässä iässä jo omieni pariin. Entisten parannuksen tehneiden Venkuloiden pariin. Yritän pyytää huomenna aamusta tilaamaan minulle hammaslääkäriin särkypäivystyksen. Yritän saada poistettua useamman juuren ylhäältä hampaistani. 

Kyllä sydänvikaiselle, olisi hammashoito pahuksen tärkeää. Muuten voi lähteä taas myrkytystila hampaistani uudestaan liikkeelle. Kerran jo lähti varpaastani paha myrkytystila sydämeen asti. Kyllä toi särkypäivystys toimii nopeasti pääsee yleensä samana päivänä hoitoon.

Yritän saada pidettyä alahampaani suussani, ylähampaat pysyy proteeseina huonommin näin sanoi minulle hammaslääkäri.

Ulkomaan hoitsu kysyi vointiani sanoin että nivelet ovat hiukan paremmat. Ei särje ja kolota paikkoja niin paljon, kai toi lepääminen on auttanut. Olen vaan nukkunut sängyssä tämän päivän

 Tosiaan on paremmat tänään olleet nivelet ja lihakset ei ole särkenyt niin paljon paikkojani. Alkaisiko glukosomani kollageeni tuotteeni auttanut kipuihini. On ne ennen auttanut kipuihini toki söin niitä pitempään niihin aikoihin. Pitää niitä syödä kuukausia että ne auttavat.

Katsotaan onko tullut pamol särkylääke nekin auttavat kipuihini jonkun verran. Toivotaan nyt että pystyn kivuiltani töitä talossamme tekemään. Kello on 16.13 kohta onkin meillä ruokailu, toivotaan että pääsen keittiölle toiseen taloon. Onkin vissiin ruoka toisessa talossa meillä

Oli aamupala sitten levyraati. Ulko ovi paukkuu hirveästi kaiken aikaa, harmittaa kun kulkee jengiä edestakaisin siitä. Paukuttaa ne ulko ovea jatkuvasti edestakaisin kulkiessaan.

Saimme hoitajan kanssa maksettua yhdessä 30 euron taksi kyydin talolle. Onhan se hyvä että on maksussa maksut talolle. Eihän toi nyt kova maksu ole 30 euroa kyyti talolle. Kai se oli Hyvinkään sairaalalta kyyti tänne hoitopaikkaan. Hyvä että on nekin nyt sitten maksettu pois, ettei jää roikkumaan heti laskuja heille.

Haluan hoitaa heti maksuni laskuni järjestykseen talolle. Tänään ja huomenna pääsisi kuulemma kaupalle, kunhan nyt vaan saisi vatsani kuntoon.  

Että kaupoille pääsisin kun kränää vatsani jatkuvasti matkalla. Kyllä on perkelettä että ostin uuden puhelimen enkä osaa edes sitä käyttää. On tämä Motorolan puhelin liian vaikea minun käyttää. Entinen Lumiani oli helppotoiminen mutta aikansa elänyt rikki se oli monella tavalla.

maanantai 29. joulukuuta 2025

Oli iltaruualla pinaattikeitto kananmunalla. Iltapalalla oli leipää ja juustoa leivälle, jugurttia sekä mehua ja teetä.

 Oli ihan hyvä iltapala meillä, tuli siitä vatsa täyteen. Kello 20 oli iltapala lääkkeet olivat sen jälkeen. Minulla menee joku kevyt hullun lääke, enhän vuosiin ole syönyt lääkkeitä. Enkä meinaa syödä kun tästä talosta pois lähden. Minä en syö vapaaehtoisesti enkä muutenkaan lääkkeitä, mistä menee järki päästä täysin. Minulla menee vaan nykyään niin kevyt lääkitys ettei se mieltäni heilauta mihinkään suuntaan.

Ikävää tässäkin talossa on kun porukka läväyttää ulko oven kovaa kiinni. Kyllä sitä säpsähtää kolahdukseen semmoista pauketta ovi pitää. Hoitaja sanoi että ovesta se johtuu, sanoin että olen sen kokeillut ja oven saa nätisti kahvasta kiinni.

Monissa muissakin paikoissa on ollut ovien kanssa ongelmaa. Kun ne kolahtelee niin kovaa kiinni että ihan säpsähtää siitä. Joissakin on lukon salpa ollut huonosti, toisissa on ollut huonot tiivisteet. Jotain vikaa ovissa on ollut, kuluvaa tavaraa ne on joten siitä johtuu oven pauke. Saranakin kuluu paikoiltaan pikku hiljaa ja vaatii sekin säätöä ja laittoa. 

Aina näissä paikoissa on ovien kanssa jotain ongelmaa ollut. Muuten ne pitää kovaa pauketta, kiinni laitettaessa. Mutta olen saanut yleensä huoltomiesten kanssa asian hoidettua. Ja homma on pelannut ja ovet toimineet hyvin, vähimmällä selviää rasvaamalla oven lukko ja saranat. Mutta monessa paikassa olen oikeassa ollut ovien kanssa, ja sillä vika saatu korjattua.

Helkkari alkaa pyhien jälkeen talollamme työsalin työt toimimaan. Minä voin tehdä jotain kevyitä putsarin hommia. En ala taas urakalla tekemään joitakin nippeli hommia..

 Joissakin työsaleissa pakotetaan mielisairaat tekemään väkisin töitä. Ihan paska duuneja teettävät  mielenterveys ihmisillä. Ja nämä reppanat tekevät tyytyväisinä, kehuvat oikein miten ahkeria ovat olleet. 

Yksi kaveri aikoinaan työsaleilta kuka musiikkia teki kertoi yhdestä mieshoitajasta että otti se lavallisesta jotain nippeli hommia hyvät rahat. Ja mielenterveys ihmiset saivat siitä lavasta ihan pilkkahinnan. Onhan se ikävää jos ei itse tajua oikeuksiaan, ja on vaan tyytyväinen osaansa.

Minulle on vaan varma etten paska duuneja ala tekemään, pilkka hinnalla. Kunhan nyt vaan saisin rahaa jostain kasaan ja pääsisin maailmalle. Kaverini sanoo samaa että häivy helvettiin suomesta, mutta raha ratkaisee sekä sairaudet. Onhan minulla sairauksia monenlaista, sydänkin alkoi temppuilemaan jatkuvan eteisvärinän löi päälle minulle.

Harmittaa kovasti kun en tajunnut uudessa kämpässäni elää ihmisiksi. Otin Whiskyä, Konjakkia, Rommia sekä Brändiä. Kaljaakin meni aika paljon porukan kanssa. Mutten jatkuvasti uudessa kämpässä juonut vaan silloin tällöin. Kipuihin, suruuni, yksinäisyyteen.

sunnuntai 28. joulukuuta 2025

Jäi ruokailu eilen illasta mahani oli niin kovalla samoin aamulla oli kovana. Pitsaa ei kuulemma saa tilata talolle, ei kuulu tämä taajamaan.

Katson nyt jos tilaan taksin huomenna ja menen sillä kaupalle. Jotain evästä saisi olla, omia ruokia illasta ainakin. Kun saisi tilattua taksin jonkun kanssa kimppaan, se olisi halvempaa silloin. Viina ja kaljamäen tyypin kanssa en taksia ota, ne saavat mennä omilla kyydeillään. Ikävä kun hoitaja sanoi äsken etteivät pitsaa lähde tuomaan tänne asti, kun ei kuulu tämä taajamaan menee yli rajojen.

Uuden lääkkeen nimi on Elogius 5 mg. Vissiin verenohennuslääke. Oli meillä äsken hernekeittoa, leipää,  koti kaljaa, maitoa. Eilen meni viimeiset kinkut, minä söinkin kevyesti melkein ilman kinkkua. Iltaruoka jäi eilen väliin oli vatsani niin kovalla. Kyllä sai punnertaa naama punaisena, sain onneksi tänään pegorionia vatsan toimintaan. Yritän saada kaksi kertaa päivässä Pegorionia lähtisi sillä vatsani paremmin toimimaan.

Täytyy nyt ostaa omilla rahoilla Levolagia ja pegorionia saan niillä vatsani toiminaan paremmin. Kunhan nyt saisi ne itselleni ovathan ne ravintolisiä.  Yritän huomenna aamusta saada henkilökuntaa ja jotain kaveria salille.

Oliko kaverilla yhtään laatikoita edes maksalaatikkoa, kinkkua, porkkanalaatikkoa. Oliko edes rosollia tai joulu silliä. Kyllähän jouluna täytyy jouluruuat olla. 

Kerran super Hessun kaverini kanssa haimme autollani Kalevan kaupan roskiksesta illalla ruokaa. Ihan syötävää siellä oli, tuttu kauppias vaan kovasti ihmettelin kun haen Jouluruokia roskiksesta. 

Isäni oli jo tervarissa kävimme isäni kanssa nostamassa rahaa sen tililtä pankista. Ei muija antanut ,isäni melkein itki että me olemme yhteisesti töitä tehneet. Löi muija kortin katki vaikka isäni sanoi ettei hän ole missään valvonnassa. Saako siis näin tehdä, oma poika pannaan jouluna syömään roskiksesta. Jäi auki pankissa millä oikeudella muija löi pankkikortin saksilla katki.

lauantai 27. joulukuuta 2025

Jäi minulta kello 17 ruokailu vatsani oli niin jumissa, ettei tullut mieleenkään uutta ruokaa sinne työntää. Kun ei vanhakaan ole tullut ulos se tekee ikäväksi oloni. Otan illasta tänään Pegorion vatsan toiminta lääkkeen.

Onneksi sain isolla työllä vatsani tyhjennettyä, ihan verta tuli perseestä niin koville punnerrus otti. Mutta tyhjeni onneksi vatsani mikä olikin parasta. Otan illasta vatsantoiminta lääkkeen Pegorion silloin sen pitäisi huomenna aamusta toimia. Pyydän tänä iltanakin yhden Pegorion ettei se taas mene tukkoon uudestaan. 

Jos jaksan huomenna aamusta lähteä kävelemään tietä pitkin pienen lenkin, tuolla isolla tiellä. Kyllä se liikunta on parasta toimintaa vatsalleni elimistö silloin toimii kokonaisuudessaan.  Sitten pyydän salille alakertaan biljardia ensiksi ja sitten punttisalia. On se niin päin parempi kun biljardissa häviää hienosäätö puntilla. 

 Kymmenen kertaa olen pessyt saippualla ja käteni hangannut oikein kunnolla. Tänään sain aamusta puhdasta muutenkin päälleni kun kävin eilen illasta suihkussa. Pesimme myös koneella ainoat vaatteeni. Mietin tilata pitsan tekisi se hyvää, matka on vaan aika pitkä kylille noin 8 kilometriä. Eiköhän siinä ehdi pitsa jäähtyä. Vähän on nälkäkin minulla kun en ehtinyt päivälliselle kello 17. Vatsani ei päästänyt minua syömään, kränäsi se niin pahasti. Ruoka aika olisi kyllä listan mukaan kello 17.30 asti. Menin katsomaan ruokailua noin kello 17.20. Mutta oli siellä jo linjasto kiinni

Helvetti kun läväyttää porukka ulko ovemme kovaa kiinni joku sanoi että se pamahtaa automaattisesti kovaa. Se ei paikkaansa pidä jos oven kahvasta hiljaa laittaa sen saa laitettua ilman pauketta.

Se on hirveän kovaa oven pauke, kun iso painava oli jysähtää kiinni. Mutta kun tosiaan nätisti painaa oven kahvasta kiinni, se menee ihan hiljaa kiinni. Olen sen kokeillut ovemme kanssa monta kertaa, ja yhtään se ei pauku. 

Olen niin saakelin paljon kärsinyt noista ovien paukutteluista, monissa paikoissa sitä ovea on paukutettu. Se on todella ärsyttävää jos juuri on nukahtamassa ja joku paukauttaa ison ovemme kovaa kiinni. Kyllä ovemme niin kovaa paukahtaa että siihen kyllä herää heti.

Ohkolan sairaalassa nostin mekkalan oven paukkeesta. Kun naapuri kämpän ovea paukuttivat kovaa kanssa kiinni. Laittoi huoltomies oveen tiivisteen ja sen jälkeen se meni hiljempaa kiinni. Eihän kukaan kestä kovaa oven pauketta aamusta iltaan.

perjantai 26. joulukuuta 2025

Ikävää kun talossamme olevan kaverin nainen on kuollut. Kuulin siitä jo aikoinaan pikkulintujen niin minulle laulavan. Ja kuulin kaverin täällä siitä puhuvankin. Ihmettelen miksi kaveri tällaisessa hoitopaikassa on.

Olisi hienoa jos ja viitsisin ottaa kaverin kanssa puheeksi, minunkin pitkän reissuni kun melko hupia kiinni olin. 

Oli tuomioni monen yhteensattuman summa, ihmettelin vaan kun kytät sanoivat että minulle leivotaan hupituomiota. Talossamme olevalta kaveriltakin naisensa on kuollut. 

Jos ja kun saivat oman isäni minua myrkyttämään pahoilla lääkkeillä. Olin isäni antamista lääkkeistä ihan sekaisin, en muuten olisi uskonut isästäni tuollaista. Kun tiesi isäni minut jo linnoista pelimieheksi. 

On meillä täällä olevan kaverin kanssa surua molemmilla kovasti. Kun minäkin olin melkein kymmenen vuotta raittiina kun Pia Saari Ukkola lupasi minua odottaa 9 vuotta. Mutta tippui Pia koneella vuonna 89 suomessa. Kuoli siinä onnettomuudessa 7 Pia Saari Ukkola yhtenä.

Kyllä se JUMALA meitä koettelee rankemman mukaan. Miksi näin siis voi olla, toiset tekee hyvääkin paljon elämässään. Mutta huomaa vaan ihmiset meidän pahat tekomme.

Nukuin kahvista ruokaan kello 16.45. Kohta onkin sitten ruoka ja nälkä onkin minulla kova.

Kohta tuleekin sitten meille ruoka näkyy Keravan kaveri istuvan meidän talomme yhteisessä tilassa telkkaa katsomassa. Toivotaan etteivät ole minua vastaan kun syyttä leivottiin minulle tuomio. Poliisit sanoivat että leivotaan minulle hupituomio. Miksi näin voi olla mitä pahaa olen tehnyt niin paljon. Tulihan minulle niin paha ja pitkä tuomio. 

Olisin syyllisenä luistanut mestoilta enhän nyt niin sekaisin ollut ja tyhmä että jäisin mestoille jos olisin tehnyt jotain. Venäläisen kaverimme kanssa emme edes apua saaneet kaverille. Minulle sanoivat vaan hätäkeskuksessa että työnnä vaan viinaa kaveriisi, ja Venäläiselle kaverillemme sanoivat että opettele suomen kieli ennen kun soitat hätäkeskukseen. 

Minä pelästyin kun kaverissa ei mitään ruumiillista jälkeä ollut. Luulin että sen sairas maksa oli poksahtanut, kun kaverilla ei ollut kun kuukausi elinaikaa. Maksansa oli sillä niin huonossa kunnossa. Venäläinen kaverimme puhui hyvää suomea omalla aksentillaan.

Heräsin aamupalalle yhdeksän maissa. Koro kroppa kipeänä polvet ovat pahimpina särkee niitä jatkuvasti. Särkylääke Pamol on loppu sekä melatoni minkä pitäisi minulle unta antaa.

Koko kroppani on ollut pitkään kipeä, polvet pahimpina niveliä ja lihaksia särkee. Varmaan paljon paikallaan olleena sairaaloissa, on kipeyttänyt paikkani. Vaatii kroppani liikettä muuten varmuudella jämäyttää paikat pahoin. Ja nyt olen todella kivulias koko kropaltani. 

Oikea polveni on mennyt pahoin rikki jalkapalloa pelatessa kentällä. Ja sanoi hoitaja lääkäreineen ettei vasempaankaan polveeni voi enää muuta tehdä kun tekonivelen.

Eli tekonivelillä pärjäisin varmaan vielä jonkun aikaa liikenteessä. Kunhan kipuni häviäisivät ne ovat niin kovat välillä, ei meinaa pystyä jaloillani enää kävelemään.  Välillä on polveni paremmat välillä huonommat kelikin vaikuttaa polviini. Kylmää kosteaa vuorotellen siitä polveni kipeytyy itsekseen. Nyt menen peiton alle lämpöiseen otan lämpöisen peiton päälleni.

torstai 25. joulukuuta 2025

Söin tänään täysin kasvispitoista ruokaa, joulu laatikoita Ym. Tekisi mieli vielä pitsa tänään tilata, on minulla sen verran nälkä vielä. Pitsa ja kokis maistuisi herkkua se olisi ja vähän mässyä.

Olisi nyt pyöräni tallessa Tuusulassa mestoilla mihin sen jätin. Tässä uudessa paikassa pyörä olisi kesällä todella tärkeä. Pääsisi täältä pyörällä hyvin kulkemaan kylille, kaupoille ostoksille. Muuten saa seniori ohjaajat hommata minulle uuden pyörän. On kunnolleni todella tärkeä pyöräily, kun olen polvi rikkoinen. 

Oikea polveni on vammautunut pahoin jalkapallossa kentällä pelatessa. Ja vasenkin polveni vaatisi keinonivelen. Näin sanoi hoitaja lääkäreineen, että polvet ovat molemmat pahoin rikki. Syön nyt polviini Glukosaminia kollageenia, sen tuotteen pitäisi pitkällä tähtäimellä auttaa ja vahvistaa rustoa polvessa. Olen ennenkin syönyt tuotetta mikä tuli hollannista mutta se oli turhan kallista minulle. Nyt olen ostanut tuotetta apteekista, en osaa vielä sanoa toimiiko tuote. Olen syönyt sitä vasta niin vähän aikaa etten vaikutusta vielä tiedä.

Olisi se luojan lykky että polviini joku parantava voima tulisi. Ihmeparantumisia on kyllä kohdallani sattunut muutamia. Astmat, allergiat, migreenit. Paha viinapirukin on päästäni hävinnyt. Ennen join pakosti mutta en enää, voin juoda mutta myös olla juomatta. Ja mieluummin olen juomatta en juoppona halua hautaan mennä. Olen sen juopon elämän nähnyt ja se ei mukavaa elämää ole. Juoppona en halua elää ja ihmisten hyljeksimänä

Yritän nyt päästä täältä uudesta paikastani, uskovaiseen yhteisöön mitä tämä ei tunnu olevan. Kaipaan hengellistä seuraa kaltaisiani. 

Missä saa ylistää ja kunnioittaa JUMALAA HERRAAMME. Silloin minunkin uskoni vahvistuu herrassa. Mutta herkkänä ihmisenä lipeän helposti pahuuden teille, ja niin sanotuille huonoille teille. Viina tulee helposti minulle kuvioihin, seura tekee helposti kaltaisekseen. Paska sakissa kun vaeltaa joutuu itse samaan paskaan.

25.12.2025 joulupäivä, joulu alkaa kohta olemaan ohitse. Oli meillä äsken jouluruoka, en kinkkua syönyt olen ilman lihaa ollut jonkun aikaa. Jos nivel ja muut kivut ja kolotukset taas helpottaisi minulla.

 Olen ennenkin päässyt kivuista ja kolotuksista lihattomana ollen. Lopetin aikoinaan kokonaan lihan syönnit pitemmäksi aikaa, ja oloni parani huomattavasti kasvis ravinnolla. Yritän nyt samaa lopettamalla lihan syönnin kokonaan jos se taas auttaisi kolotuksiin ja kipuihini

Nytkin otin eilen iltaruokana vaan kasvispitoista, samoin äsken lounaalla otin kasvispitoista ruokaa. Eiköhän se kevennä ruokailuani pikkuhiljaa, eihän sitä heti tapahdu parannusta ruuan suhteen. Mutta pikku hiljaa kevenee ruoka tottumukseni. Olin pitkään yhdessä paikassa ihan kasvisravinnolla, ja hyvin jaksoin niihin aikoihin. Puntti kulki hyvin ja nivelet ja paikat olivat kunnossa.

Vaatii se pitempää aikaa kevennettäessä ruokavaliota, ei se tapahdu hetkessä vuodenkin kun jaksaa ja pystyy olemaan kevyemmällä alkaa siinä jo jotain tapahtumaan.

keskiviikko 24. joulukuuta 2025

Hain yhden 500 mg Pamol särkylääkkeen nivel ja lihas särkyihin. On säryt nykyään olleet jatkuvia, vatsaan en saanut neutralisoivaa Novalux lääkettä. Toivotaan nyt että särkylääke auttaa uneeni.

Huomenna pyydän alakerran punttisalille vuoroa, aamusta heti kovaa punttitreeniä sillä se kipu poistuu. Kun saa lihaksisto liikettä sekä nivelet toimintaa.   Harmittaa vaan kun syytettiin minua hupia kaikesta enkä saanut ketään puhumaan minun puolestani.

Asianajajatkin olivat minua vastaan, suoraan todistajatkin valehtelivat päälleni. Minä en saanut edes puheenvuoroa asiassani, miksi siis näin voi olla. Että kytätkin suoraan sanoi että sinulle Kaitsu leivotaan hupituomio. Juontaako kaikki nuoruudestani yhden homon takia poliisit vaan varoitti minua nuorena tulevaisuudesta. Olen siitäkin kirjoittanut paljonkin ja tuntuu että nuorena sanomiset toteutuvatkin nyttemmin. Niin paljon olen saanut paskaa ottaa nykyään vastaan, että alan uskomaan nuorena poliisin puhumisiin.

Ikävää vaan jos elämäni on pilattu vaikken minä ollut tehnyt mitään. Homo ja homot yrittivät tehdä minulle pahaa. Mutta eivät onnistuneet siinä vaan kohtasivat paskaisen lopun. Tauti ja taudit sairaudet söivät heidät. Ikävää on jos jonkun kiltin nuoren pojan elämä pilataan joidenkin sairaiden toimesta.

Kello on 16.47 on ruokailu hetken päästä kello 17. Taas saamme jouluruokaa varmaankin kinkkuja oli kaksi eilen mitkä laittoivat uuniin, kai niistä riittää vieläkin syötäväksi.

Alkaa huomenna taas viikko töihin en täällä ala, on vissiin jotain nippeli hommia tässäkin talossa.  Eipä minua kiinnosta mitkään nippeli hommat eikä muutkaan paska hommat. Voin osallistua siivoukseen keittiöllä, lakasta ja pyyhkiä keittiön lattian ruokailun jälkeen. Se olisi minulle ihan simppeli homma mikä minulle vanhalle hörhölle kävisi.

On polveni ja muutkin nivelet ja paikat, niin pahuksen kipeät nykyään. Etten niillä kivuilla mitään pysty enkä voi tehdä. Sairaalassa Hyvinkäällä menin täysin tukkoon. Kuukauteen emme päässeet kun kaksi kertaa pikaiseen salille. Kyllä siinä jäykistyi kroppa pahoin, vaatii kroppani jokapäiväistä vetristelyä jumppaa ja venyttelyä. Ikäni treenanneena kaipaa sitä jatkuvasti aina vaan kovempaa jumppaa.

Kyllä jokainen jumppari, treenari tietää jumpan merkityksen kropan hyvinvoinnille. Onhan sitä kun erimies treenanneena vetreä, vahva, vireä, iskussa oleva. Nyt alan treenaamaan talomme salilla tosissani, on täällä siihen hyvät mahdollisuudet. Iso sali hyvillä telineillä monia laitteita siellä on, tärkeä minulle on nyrkkeilysäkki. Täytyy nyrkkeilysäkki vaan nostaa kattoon kiinni.

Saa säkkiin purkaa energioita hyvin, kuntonyrkkeily on niin hyväksi minulle. Ja miksei muille saa siinä purettua akressioita muualle jos semmoisia on jollain. Minua pidetään väkivalta miehenä mikä ei paikkaansa pidä. Koskaan en ole ollut kouluissakaan junnuna väkivaltainen, enkä linnoissa vuosia lusineena. Olenhan ikäni treenannut monia lajeja laidasta laitaan. Muttei se minusta tee väkivaltaista maine voi sitä olla. Muttei se tee minusta semmoista, ikäni ei ole selvänä minulla sattunut mitään.


On Jouluaatto 24.12.2025 nukuin aamusta pitkään aamupalalla vaan kävin. Nukkuen jouluruokaan asti kello 11.45. Osa jäi katsomaan vielä joulurauhan julistuksen. Minä tulin lepäämään ja kirjoittelemaan.

En jaksanut jäädä kuunetelemaan joulurauhan julistusta, sen niin usein kuunneltuani. Monena jouluna sen olen kuunnellut, Suomen Turusta. Nyt sen jätin väliin, söin vaan hyvän jouluruuan, söin samaa kun muutkin kinkkuakin meni. Vaikka on minulle kasvisruoka tehty vissiin.

Syön kevyempää ruokaa kun ennen, usein syön kevyttä kasvisruokaa sillä pääsen kuntoon. Sain jo aikoinaan kasvisruualla verenpaineeni ja kolestroolit kohdalleen. Kaipaa vaan joskus sitä lihaakin mutta harvemmin lihaa syön. Punaisen lihan olen vähentänyt minimiin syön punaista lihaa harvemmin nykyään.

En kaipaa punaista lihaa enää niin paljon kun ennen. Jauhelihakin alkaa maistumaan jo pahalta Tuusulan Hyrylän kämpillä teimme rullatuoli kaverin kanssa aika usein makaroni hömpötystä. Miksi sitä sanoimme makaronia, sipulia,  pakaste juureksia, jauhelihaa ne sekaisin siitä tuli riittoisa ruoka. Söi siitä usean päivän kun pienissä rahoissa ja ruuissa olimme.

Broileria teimme silloin kun rahaa oli enemmän, se broileri oli kevyempää ja parempaa ruokaa. Toki ajatuksella kokaten ja rahaa enemmän uhraten, tekee sitä enemmän herkkuja. Löytyyhän netistä ja keittokirjoista ohjeita ruuan laittoon. Vaikka minkälaiseen herkkuruokaan saa sieltä ohjeet.

tiistai 23. joulukuuta 2025

Oli iltapala ja lääkkeet äsken, olen vastaan lääkkeitäni en sitten tiedä muista. Aika tokkuraisen oloista on osa porukkaa. Minulle ei vaan lääkkeet sovi yritän nyt saada ne pois lääkärin kanssa.

Menee minulla nyt aika lievä lääkitys, mutten mitään niistä tarvitse. Otin kyllä vapaaehtoisesti yhden särkylääkkeen Pamolin 500 mg. Ja vitosen Melatonin. Jos Pamol auttaisi kipuihin ja melaton univaikeuksiini. On olleet nivelet kipeät polvista alkaen, on polveni rikkoutuneet jalkapalloa pelatessa. Sanoi hoitaja ettei ole muuta tehtävissä kun keinonivelet molempiin polveeni.

En enää tässä iässä viitsisi niveliä lähteä operoimaan, on se niin iso operaatio silloin. No katsotaan nyt joulu huomenna jos punttisali vähän rauhoittaisi fiiliksiä talossamme. Joku nais ihminen tuntuu karjuvan eläimellisiä karjahduksia toisella kongilla. Yritän nyt saada nukuttua hyvät unet. Hyvää unta ja kauniita unia.

Hyvää joulua aatonaaton odotusta on 23.12.2025 Huomenna on sitten aatto ja jouluruuan syöntiä. Kaksi isoa kinkkua näkyi hoitajalla eilen olevan, katsotaan nyt saanko kinkkua kun olen melko kasvisruokailija.

Kyllä minulle joulukinkku maistuisi kyllähän jouluna kinkku kuuluu jouluruokaan. Onhan kinkku niin pahuksen hyvää jouluruokaa. Lämmintä kinkkua kun vielä saisi niin kun lapsena oli se todella makoisaa.

Tuusulan lihansavustamolla kun tuli tuoretta saunapalvia uunista oli se todella makoisaa. Ei mikään ollut sen parempaa. Olin kyllä pitkään kasvisruokailija sain verenpaineeni ja kolestrolit laskemaan normaaleiksi. Pelkällä ruokavaliolla laski arvot normaaleiksi en tarvinnut siihen lääkeitä ollenkaan.

Hyvää aatonaaton odotusta täältä palvelukodistamme, huomenna saamme varmaan jouluruuan kinkkua sun muuta. Haen täältä uskovaiseen yhteisöön vaikka KAN- kotiin. Kaipaan uskovaiseen yhteisöön pois niin sanottujen mielenterveys potilaiden luota. Kovissa lääkkeissä monet mielenterveys ihmiset täälläkin kulkee. 

En vaan jaksa enää mielenterveys potilaiden kanssa toimia. Enkä juoppojen ja nistien kanssa on se niin rassaavaa työtä. Pidän sitä kohdallani työnäni, kun en kuulu kumpaakaan porukkaan. Olen sen näyttänyt toteen luin vertoksi ja hommasin hygienia passin vantaan sininauhan sahatien talossa. Enkä sininauhan sahatien talossa lääkeitä syönyt. Enkä niitä siellä tarvinnut vaikka kova sekin talo oli.

Otin sahatien talossamme jos otin, mutta viinapiru oli päästäni kuollut pitkällä hupituomiollani. Herkkänä ihmisenä seurakin tekee kaltaisekseen, ja porukka on ryypännyt ja vetänyt kamaakin taloissamme. Oli niissä vaikea olla ilman viinaa, huumeisiin en ole koskaan seonnut. Sitähän monet todella ihmettelee etten todella herkkänä ihmisenä ole huumeisiin seonnut.

Nyt sitten vaan JUMALAN SIUNAAMAA RAUHAA TÄLLE JOULULLE.

Hyvin tuli taas nukuttua melatoni antaa varmaan unta minulle. Nukuin vielä aamusta ruokailuun asti kello 12.

Nukuin vielä ruuan jälkeen kello 13.10 asti kohta on taas kahvi meillä. Sitten on varmaan joulu lounas meillä. Pyydän tänäänkin toisen talon salille vuoroa, että pääsen taas puntille nostelemaan rautaa. Tekee puntin nosto niin pahuksen hyvää minulle, rauta oli kevyttä taas eilen. 

Tein koneella, rintaa, olkapäitä, käsivarsia ym. Sekä tangolla tein hauista oli ihan sopiva treeni pitkästä aikaa.  Toivotaan että pääsemme tänäänkin talomme salille puntin nostoon.

Tekee raudan nosto niin pahuksen hyvää minulle, kulkee fyysinen ja psyykkinen niin käsi kädessä keskenään. Kun on hyvä fyysinen kunto niin silloin on psyyke paremmalla mallilla. Sen olen ihan konkreettisesti kokenut. 

Samoin kun on raha asiat hyvällä mallilla, on silloin henkinen puolikin parempi senkin kokeneena. Rahalla saa ja se on turha kieltää, perse auki on kaikesta paitsi ei pääse mihinkään ei voi ostaa mitään. 

Jos vielä on asunnoton ei pääse edes hotelleihin asumaan, mitä minä jouduin paljon aikoinaan harrastamaan. On hotellielämä todella rankkaakin puuhaa, ei sekään ole mukavaa puuhaa. Kun ei aina tiedä mihin päänsä kallistaa ja onko tilaa hotelleissa.

maanantai 22. joulukuuta 2025

Iltalääkkeeni otettu sekä särkylääkkeen ja uneeni melatonin. Toivotaan nyt että niillä unen saan, ja puntti salin rauhoittaneen fiiliksiä.

Kysyn huomennakin taas punttisali käyntiä, rauhoittaa se ja niveliä voitelee. Oloni on nytkin heti vetreämpi. Huono oli osanotto puntille ja biljardiin, kaksi meitä oli yhden hoitajan kanssa salilla. Kun alkaisivat minuun luottamaan ja pääsisin yksin salilla käymään. Täytyy yrittää saada säkki salilla kattoon kiinni. Uusi iso säkki siellä salilla oli uuden veroinen säkki siellä oli.

Katson taas miten hyvin nukun ensiyöni menen huomenna sitten salille puntille ainakin. Innostuin jo tänään salilla vääntämään rautaa.

Pelasi yksi potilas ohjaajan kanssa biljardia, minä nostelin rautaa. Tein koneella rintaa, olkapäitä, käsivarsia. Sekä tangolla tein hauista useita sarjoja. 

Tulee puntilla aina niin hyvä olo treenistä, tänään tein aika kevyen treenin. Katson nyt pääsenkö täältä uskovaiseen paikkaan asumaan. Muutenkin vähän ahdistaa tämä uusi paikka määrätyistä syistä. Onhan tämä niin korvessakin pitkä matka on stadeille. 

Pikku kyliä on lähellä, kaipaan ihan vieraaseen paikkaan. Missä minua ei tunneta ollenkaan , kun tuntuu että jengi tietää vaan pahat tekoni. Tuntuu ettei hyvät tekoni ole kenenkään tiedossa. Helkkari kun olisi linnan aikaisia kavereita vielä hengissä. Saisin silloin minäkin varmaan kavereita, muistaa ne varmaan hyvät tekoni linnoissa.  Monia linnoja kiertäneenä tulin kaikkien kanssa toimeen talossa kun talossa.

Olisiko tänään ohjaajalla aikaa katsoa kanssani uutta älypuhelintani että oppisin sitä käyttämään. On se niin vaikea minulle käyttää. Ulkomaan taksiltani ostamani Opon puhelin, oli minulle helppo käyttää. Harmi kun sekin varmaan varastettiin sahatiellä, se vaan hävisi illalla oli se pöydältäni hävinnyt.

Tuli ulkomaan naishoitaja minua hakemaan toisen talon alakerran puntti ym. Salille puntille ja biljardia pelaamaan on siellä iso hyvä sali, hyvillä treenivehkeillä. Vielä kun saamme talon nyrkkeilysäkin kiinnitettyä kattoon.

Yllätyin oikein miten pahuksen hyvät treenivehkeet täällä on. Löytyy täältä pysty nostoon, penkkiin telineet, jalkakone, rinta olkapää teline. Rautaakin löytyy minulle riittävästi, kun toisissa paikoissa niitä ei ole riittävästi ollut. Kuulin pojilta että on linnoissa vähennetty rautaa kavereilta. En muuta syytä siihen keksi kun sen etteivät pojat pääse treenaamaan itseään liian riskiksi. Keksii kaverit sellijumppia vaikka lisää treeneihin.

Minun aikoina saimme mitä painoja vaan kun Seutulan työsiirtolassa toimin urheiluvetäjän tittelillä. Sain sen aikaisesta VAHOSTA Vankeinhoito osastosta mitä urheiluvälinettä vaan pystyimme Seutulan työsiirtolassa käyttämään. Eivät olleet aikaisemmat urheiluvetäjät tajunneet tai viitsineet vaatia leirille uusia välineitä ym.

Tilasin pamppujen kautta uutta puntti tankoa, painoja. Pingis mailoja, tennismailoja, palloja ym. Pääsimme uusilla treenaamaan ei ollut aikaisemmat vetäjät ymmärtäneet että kuuluu Vahosta meille uutta tavaraa.

Nukuin hyvin yöni pari kertaa nivel kivut vaan herätti. Otin illasta lääkkeeni sekä tarvittavana Pamol 1 g särkyyn lisäksi otin uneen melatonin. Antoi ne paremman unen melko pitkään ja rauhallisen.

Alan nyt pommittamaan uskovaisia urakalla, että pääsen uskovaisten pariin. Lähden mihin vaan uskovaiseen paikkaan missä JUMALAN RAUHA JA RAKKAUS ON LÄSNÄ.

Tarvitsen ja kaipaan omieni pariin oikeiden uskovaisten pariin. Missä JUMALAN henki vaeltaa sielusta sieluun. Kyllä uskovainen tarvitsee uskovaisen seuraa ja hengen läsnäoloa. Muuten on usko koetuksella ja sielunpaholainen pääsee iskemään herkkään kaveriin. Kiusaukset käyvät silloin koviksi ja lankeaminen käy helposti.

Olen parissa hengen heimolaisten paikassa ollut ja hyvin pärjännyt. Raittiina olen niissä pysynyt auto ja moottoripyörä niissä minulla oli. On vaan yksi paikka vaihtanut omistajaa sekopää paikka se oli viimeksi.

sunnuntai 21. joulukuuta 2025

Oli iltapala toisen talon ruokatilassa. Aika ikävää tuli vastaan meidän talon yhdessä vessassa. Näkyi sieltä olleen vessapaperi loppu, joku järjenjättiläinen oli pyyhkinyt käsipyyhkeeseen perseensä.

Soitin toimistoon kysyin miten toimin kun pyyheliina oli paskassa. Enhän vaan voinut jättää asiaa siihen, vaikka voikin tulla heti minulle uudelle hankaluuksia. Kun tietää missä olemme, mielenterveys ihmisten paikassa. Minä en sotke paikkoja, huomaan kyllä jos vessapaperit on lopussa. Soitin ettei kukaan ehtisi sotkea lisää pyyhkeellä.

Olisin toki itse voinut hakea vessapaperia aikaisemmin, kun huomasin sen vähissä olleen. Nyt sitten tiedän että pitää vessapaperia hakea toimistosta. Enhän sitä voinut uutena tietää, luulin että joku siivooja sen hoitaa. 

No luinhan Vantaan Sininauhan Sahatien talossa itseni Verto koulutuksen sekä Hygienia passin hommasin siellä. Eli pitäisi minun saada tässäkin talossa sen mukainen kohtelu. Eli täytyy minun saada lääkkeet itseltäni loppumaan, jos eivät lopeta minulta psyykelääkkeitä häivyn huisin helvettiin tästäkin talosta. Kevättä kohti tässä mennään, pärjää sitä metsissäkin asuen kesällä.

Siksi soitin asiasta toimistoon, ettei paska leviä joka puolelle pyyhkeestä. Oli sitä paska touhua jo Hyvinkään sairaalassa, vanhempi kämppäkaverini sotki paskallaan kaikki paikat. 

Se ei mukavaa touhua ole paskalla sotkea kaikki paikat. Kun se paska leviää niin helposti, kun veri kaikkialle. Hyvinkään kaveri sotki, vaikka yritin sitä estää sotkemasta paskallaan kaikkia paikkoja. 

Mutta toki ihmettelin kanssa hyvinkään sairaalan osasto 2. 4 krs. Henkilökuntaa mikseivät heti  toimineet ettei paska leviä joka puolelle. Tuli pitkän ajan päästä vaalea naissiivooja. Sekä tummapintainen mies siivooja saivat he paskat poistettua. Mutta aina helpommalla selviää kun heti hoitaa homman. Mutta kiitos heille ei levinnyt paskasta minuun mitään paska tautia, mitä pelkäsin noroviruksen sairastaneena Hiekkaharjun Kielokodossa.

Oli talossamme juuri ruoka kello 17. Söin kevyen kasviskeiton leipää en alkanut vaatimaan, oli jaolla vaan näkkileipää.

Oli hyvä kasviskeitto jotain kanan tapaista se oli, en siitä selvää saanut mitä se oli. Iltapala tulee vielä kello 20 ja lääkkeet mistä minun pitää päästä eroon nopeasti. Koitan pärjätä huomiseen asti jos silloin menen kauppaan. Tekee mieli herkkuja energia juomia ym. En tähän aikaan enää viitsi kaupoille lähteä, taksilla se olisi mentävä ja se on kallista kyytiä.

Kyllä se olisi mukava taas siskollani viettää joulujuhlaa, niin kun ennenkin siskoni ja vanhempani olivat paikalla. Syötiin hyvin ja lapset saivat lahjoja oli se mukavaa aikaa. Miksihän kaikki sukulaiset isäni, äitini, sisarukseni ja poikani minut hylkäsi. Ikään kun olisin joku spitaalinen tai muuten saastunut. Poikaani todella ihmettelen kun perheineen minut hylkäsi kokonaan. Miksihän näin tekivät yhteyksiä pidettiin jonkun verran pitkällä tuomiollani. Mutta kun siviili häämötti hylkäsivät minut täysin, ei mitään yhteydenottoa pojalta perheineen. 

Nyt täytyy panostaa minun heti hammashoitoon alkaa hampaani olemaan niin huonossa kunnossa. Pitää poistattaa minun ylhäältä kaikki juuret mitkä ovat alkaneet jo vaivaamaan. Sydän juttuja kun pitää hampaat olla kunnossa, muuten se voikin mennä todella pahaksi.

Oli kello 14 kahvittelu ja lääkkeet kenellä ne menee. Aika hiljaista meininki tässä talossa. Työsali toimintaa löytyy talostamme, alakerrassa kuulemma sitä on. Minä yritän ja kaipaan uskovaisten luokse tässä talossa ei herraan sanaa jaeta ihmeemmin.

Minä kaipaan että Pyhä Henki on läsnä enemmän ihmisiä, silloin pysyy itse paremmin uskon tiellä. Kaipaan hengellistä seuraa ja hengellisiä kokouksia enemmän. En ymmärrä miksen löydä ja pääse, kunnon uskovaisten paikkoihin. 

Missä sanalla olisi voima ja porukka kuuntelisi ja ymmärtäisi JUMALAN RAKKAUDEN VOIMAN. Olen ollut muutamissa uskon paikoissa missä sanalla oli voima. Oli minulla Uuden-Kasvun kodissa moottoripyöräni ja auton siellä ostin. Olin kaverin kanssa sähköverstaalla hommissa. Tein myös öljyntorjunta mattoa siellä, ja Samarian autolla heitin hyväntekeväisyys ajoja. Isolla pakettiautolla ajoin pitkin stadia vakituisen kuskin istuessa apumiehen paikalla. Yritti ne vissiin minusta kuskia firmaan, ja hyvin auto pyörikin stadissa.  


lauantai 20. joulukuuta 2025

Oli äsken iltapala ja lääkkeet kello 20. Kahvia leipäviipaleita makkaralla ja juustolla, sekä vispipuuroa. Otin myös iltalääkkeeni sekä tarvittavan Melatonin.

On Melatoni 3 mg joten kovempi se on kun kaupan Melatoni mikä on vaan 1.9 mg. Kehutaan sitä hyvänä tuotteena, minua se vaan pyörryttää ja päätäni alkaa särkeä sen otettuani. Mutta Melatoni on yksilöllistä toisilla kuulemma se toimii hyvin, toisilla ei se toimi ollenkaan. Otin kyllä tänä iltana taas yhden melatonin jos se alkaisi minulla vaikuttamaan.

Ikävä kun täällä on yksi kaveri samoilta kyliltä mistä minä olen. Ja maineeni tuntien, voi olla etteivät minusta välitä yhtään. Mutta pysyn omissa oloissani, en ole kenenkään kanssa missään tekemisissä. 

Ikävää se on kun verto olen ja sain hygienia passinkin. Sain ne vantaan sininauhan sahatien talossa. Kyllä sitäkin titteliä pitäisi saada noudattaa ja sen mukaan elää. Sen tittelin arvoista elämää yritän noudattaa, sahatiellä ja Tuusulan kämpässä se oli todella vaikeaa. Kun muitakin juoppoja niissä oli ja muutakin meni kun kaljaa ja viinaa minä tyydyin pelkkään viinaan ja kaljaan toki yhden pamin voisin rapulaan ottaa. Kunhan olisin edes yhden saanut raitistumaan vaikka Vantaan Sininauhan Sahatien talosta. Luulin että olisi Tuusulasta Hyrylästä kaveri raitistunut, muttei niin käynyt joi se jatkuvasti.

Silloin kyllä minäkin ryyppäsin seura tekee kaltaisekseen. Ei itse juoppona itsekkään sitä pysy silloin raittiina kun toinen oli sekaisin. Ja kun sekin rullatuolilla joutui liikkumaan, oli se pahuksen kiukkuinen kaveri. Vielä kun veivät siltä sen sähkörullatuolin, oli se kylillä istunut siinä sammuneena. Ambulanssi oli kutsuttu paikalle ja niin lähti siltä tuoli. Yritti se saada minua sitä kaupoille työntämään. Sanoin että jos ja kun uskossa olisit työntelisin sinua kaupoille joka päivä. Mutten kaljasieppoa kaupoille työnnä, juoppoa ei kannata auttaa juomaan oli sitten vaivainen tai ei. Isäni sanoi samaa, eikä minulle viinarahaa antanut oikein koskaan, vaikka sillä rahaa oli.


Oli äsken ruokailu meillä toisen talon ruokatilassa. Oli kanakeittoa maitoa kotikaljaa leipää en ehtinyt ottaa kun tarjosi hoitajat näkkileipää. Sanoin etten pysty vähillä hampaillani sitä syömään.

 En sitten jäänyt vaaleaa leipää odottamaan kun muuta en huonoilla hampaillani pysty syömään. Pitää minun alkaa panostamaan hampaisiini, pitää poistaa ylhäältä juuret mitä on hampaistani jäänyt. Olen ennen yrittänyt pitää hampaat suussani mitä olen pystynyt. Mutta nyt alkoikin hajoamaan toinen toisen vierestä. Oli nastaa suussani mutta nyt on kaikki paskana suussani.

Kello on 16.35 tulee ruoka seuraavaksi meille keittiöltä. Syömme toisen talon ruokatilassa, katsotaan nyt miten menee täällä alku. Suunnistan kyllä täältä korvesta muualle heti kun vaan pääsen.

On tämä kaukana kaikesta, ja muutakin voi tulla eteen en nyt sitä tähän laita. Pitää minun saada pakkolääkitykseni lopetettavaksi. En lääkkeitä halua syödä, ja täällä uudessa paikassa pakotetaan niitä syömään. Minulle ei lääkkeet sovi yhtään, tulen niistä vaan sairaaksi. Siksi viihdyin Vantaan Sininauhan Sahatien paikassa kun siellä ei pakotettu minun psyykelääkkeitä syömään.

Muuten en olisi ollut sahatiellä päivääkään, opiskelin verto koulutuksen ja hommasin hygienia passin. Kun siellä keittiölläkin toimin. Kyllä vantaan sininauhan sahatien paikassa ohjelmaa ja vauhtia riitti. 

Rakastin sitä porukkaa kun omia lapsiani juopot ja narkomaanit ovat sydäntäni niin lähellä. Itse olen myös juoppo, keneltä on vaan se pahuksen viinapiru päästä kuollut. Otan jos otan mutta viinapiru ei enää pane juomaan. Olenhan sen juoppouden tähän ikään ja kärsimykseen nähnyt.

Niin paljon olen viinan takia kärsinyt, hupituomiotkin lusineena. Harmi vaan kun sanoi hoitaja äsken että tässä talossa vaaditaan lääkkeiden syönti. Olen ollut pitkään ilman psyykelääkkeitä enkä niitä halua syödä, enkä niitä tarvitse. Olen sen näyttänyt, kehutaan minua hyväkuntoiseksi ja terveeksi kun olen ilman lääkkeitä. Mutta kun muutaman lääkkeen olen syönyt toteaa hoitajat lääkäreineen että olen sairas.

En jaksaisi enää hoitohenkilökunnan kanssa pelleillä, ja näytellä elokuvat ovat eriasia.

Niin se taas lähti uusi päivä täällä uudessa paikassa, täällä landella. Starttaan täältä johonkin uskovaiseen yhteisöön, missä JUMALAN Henki on läsnä. Kaipaan herran sanaa ja JUMALAN rauhaa.

 Kohta on meillä kahvi talossamme oliko se nyt kello kaksi vai 13.30 en muista sitä nyt tarkkaan. Hyväähän se kahvi tekee ikävää kun talossamme ei ole omaa keittiötä, missä voisi keittää omat kahvit. Kai sitä voi huoneessaan keitellä kahvit ja kaataa vessan pyttyyn ylimääräiset. Kävikin hoitaja ovellani äsken, kysyi hoitsu haluanko tänään mennä saunaan. Sanoi se myös että on B-talossa kahvit  Jouluun asti kello 15.30.

Eipä paljon ole talossamme minulla ohjelmaa. Hengellisyyttä ei ole ollenkaan, mikä onkin iso miinus talossamme. En vaan millään ymmärrä, miksen pääse kunnon uskovaisten pariin asumaan. Kai todellisia uskovaisia jossain asuu keiden parissa henki vaeltaa.

perjantai 19. joulukuuta 2025

Ulkomaan hoitaja kävi illasta huoneessani. Laittoi se aikataulut ruokailusta muutenkin se opasti minua, porukan kanssa toimiessa. Sanoin että olen jo niin vanha kettu piireissä ettei minua kuseteta helposti.

Enhän nyt hevillä kenellekkään rahaa näissä taloissa anna edes lainaksi. Luottomiehet ovat eriasia ne hoitaa kyllä takaisin lainaamansa rahat. Aina olen lainaamani saanut takaisin .Ja aina olemme puhumalla selvinneet, asiat ovat niin menneet parhaiten. Silloin luotto säilyy kun hommat hoituu aina jatkossakin.

Kohta pääsen iltapalalle saa talossa vissiin yöksikin jonkun yöpalan. Näin luki ohjeessa talosta että saa yöpalankin jos en väärin lukenut. Onhan se hyvä jos saa yöpalankin täällä, aamupalaan on muuten niin pahuksen pitkä aika. Täytyy nyt yrittää päästä viikonlopuksi kaupoille, täytyy nyt saada omaakin evästä pöytään.

Kohta lähden iltapalalle katsotaan nyt mitä siellä saadaan. Täytyy pyytää myös toimiston puhelinnumero jos tulee vaikka sairauskohtaus  tai muuta.

Oli ruoka kello 16.30 pääsimme vähän aikaisemin. Kyselin hoitajalta punttisalia emme sen kanssa oikein yhteisymmärrykseen päässeet. Mutta muuttoilmoitus saatiin sen kanssa tehtyä.

Ulkomaan naiselta kuka töissä täällä on sain sitten selville missä on punttisali. Täytyy huomenna aamusta pyytää salille tekemään kunnon treenit. Kaipaa koko kroppani salia, kovaakin treeniä tarvitsee elimistöni. Olenhan linnoissa ja muissa hoitopaikoissa treenannut kovaakin monta kertaa viikossa.

Katsotaan nyt mitä täällä eteen tulee voi olla lyhytkin reissuni tässä talossa. Katsotaan sanoo lääkäri jos tulee ongelmia täällä, silloin lähden muualle. Ulkomaat minua kyllä kutsuu saisin siellä parasta hoitoa. 

Harmi vaan kun en omaa asuntoa saanut silloin kun sain kolmet perinnöt, olisi elämäni ollut ihan erilaista silloin. En olisi ryyppymieheksi silloin alkanut ollenkaan, olisin laittanut viimeisen päälle nätin kodin itselleni. 

Baari kaapissa olisi juomani pysyneet niin kun monesti ennenkin sen ollessa täysi. Olen sen juoppouden kyllä nähnyt, vieraille saisi olla Baari kaapissani tarjoiltavaa jos niille seurassa maistuu.

Tulin Hyvinkään sairaalan kautta mihin minut vääryydellä laitettiin. Tänne landelle pieneen yksikköön, katsotaan nyt miten lähtee täällä menemään. Uskovaisista en tiedä talossamme mutta olen täältä heihin yhteydessä.

Toivotaan nyt että Verto titteli auttaa minua eteenpäin menossa. Sain myös Verto lisäksi Vantaalla Sahatiellä Hygienia passin. Toivotaan että Verto titteli kattaa minulle jotain järkeviä palveluita. Annan vanhoilla, sairaille huumeväelle, juopoille ihmisarvoista kohtelua. Autan heitä niin paljon kun pystyn, kunhan vaan antavat minulle rauhan siihen.

Oli kahvi talossa jäätelön ja mehun kanssa, ruoka tulee seuraavaksi meille. Onkin minulla hiukan nälkä, täytyy kysyä pääseekö tänään vielä kaupalle. Taksille kyllä sanoin että käydään samalla kyydillä kaupalla kun tänne ajoimme. Ei ottanut taksi kantaa asiaan, eli kaupassa käynti jäi tältä erää.

Olisihan se mukavaa syödä omia eväitä huoneessaan, leipää, makkaraa, juustoa ym. Pitäisi minun saada itselleni Glukosamini Kollageeni valmiste. Sekä testo max tuotteeni saa nähdä saanko sitä edes henkilökunnan jakamana. Nälkä on minulla kova aina laitoksissa, nyt lähden katsomaan punttisalin talosta. On talossa kuulemma jonkunlainen punttisali, se on plussaa ikäni treenanneena. Olenkin nykyään todella jumissa kropaltani ilman treeniä olleena pitkään. Nyt aloitan talossamme  kovan treenin monipuolista treeniä tehden.

torstai 18. joulukuuta 2025

Nuori kämppäkaverini lähti tänään aamusta lähti se kohti kotikaupunkiaan Porvoota. Ennen pidin Porvoota rauhan ja rakkauden kaupunkina.

Nykyään ihan kammoan Porvoota  niin paljon paskaa sain ottaa siellä vaan vastaan. Oli porukka niin outoa nykyään siellä, asuin uskovaisessa yhteisössä mikä mätti pahoin. 

En saanut siellä sitä rauhaa mitä sieltä hain. Pahinta  siellä oli pakkolääkitykseni muuten olisin jäänyt paikkaan pitemmäksi aikaakin. Lukekaa miten oli palohälytyksiä jatkuvasti siellä. Sairasta touhua on tämä Suomessa jatkuvasti olen palotilanteissa. 

Yritetäänkö minut polttaa elävänä kun jatkuvasti hälyttää hälyttimet, ja minun pitää sammuttaa.  Oli Porvoon uskovaisessa yhteisössä, 13 kertaa hälytykset kolmeen kuukauteen. Luulisi jo että se olisi tilastollisesti outoa ja panisi virkakoneiston varuilleen. Selkin Samarian talossa oli sähköyhtiön mukaan vaara talossa ja joutuivat lyömään yöksi virrat pois talosta. Olin koko yön varuillani ikkuna talvellakin raollaan.

Olen kirjoittanut monesta muustakin palotilanteesta tai lähellä olleesta. Tuhopolttoja tullut kohdalleni polttopulloa heitetty kämppääni missä oli armeijasta tullut kaverikin. Jengin kiltein poika oli asialla selvitin senkin tilanteen viisaudella maltilla ja järkevyydelläni. Ei tämmöisten kilttien poikien paikka ole linnoissa. Lukekaa mitä nuorena kiltti poika Mika Kotilainen teki. Muutti se nimensä Miika Norovirraksi ja muuttui täysin sekopääksi. No tuttu poliisi kertoi että Miika Norovirralla oli paskainen loppu. Poltti porukka Miikan siinä bussipysäkillä missä yksi paloi.

keskiviikko 17. joulukuuta 2025

Toivotaan nyt että lande paikka on rauhaisa ja levollinen. Yritin uskon asioista puhua video haastattelussa mutten oikein saanut ääntäni kuuluville. Olen omalla tavalla uskossa ollut aina, se kiinnostaa muita tai sitten ei.

Onhan jumal asiat olleet aina sydäntäni lähellä. Kovaakin elämää viettäneenä mutta aina kumminkin uskossa olleena. Ihminen on heikko ja lankeaa synnin kiroihin niin helposti, Mutta sanotaan että JUMALAKIN ON PITKÄMIELINEN JA  ANTEEKSI ANTAVA. Kuka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Paneeko sanonta teitä miettimään, uskon näin vaikea on kysymys. 

Pari kaveria yritti minulta lainata pientä summaa tupakka  rahaa. En alkanut veivaamaan koneella muutaman euron raha määrää tupakan takia. Aika tasan nyt ollaan heidän kanssaan, pitäisi vaan niiden päästä laina ikeestä irti. Muuten on jatkuvasti siinä laina kierteessä, koskaan ei pääse vapaaksi lainakierteestä. 
Katson nyt mitä teen saakin kaveri tänään torstaina rahaa, meni eilinen päivä nukkuessa. En ehtinyt lainaa laittaa, ja nyt ei kaveri tarvitse kun se saa itse kuulemma tänään rahaa. Tulee takuueläke 22.12. 2025 katsotaan nyt tuleeko se maksu jo aikaisemmin mutta 22 päivä takuueläke viimeistään. Vajaa 200 euroa taas tulee rahaa, pitää minun maksella kyllä laskujani. Että saan niitä tasapainoon laskut pitää saada tasapainoon. 
Että saan asua ja syödä paikoissa mihin haemme mestaa minulle. Onhan se parempi semmoinen paikka missä tulee ruoka talosta. Muuten jää syöminen huonoksi ja harvoin tulee syötyä kunnon lämmintä ruokaa.

Sain tänään hoitajalta tietää että maaseudun paikkaa veti minulla. Pääsen Perjantaina lounaan jälkeen muuttamaan. Hyvä niin saisin vaan tavarani mukaani, pyöräni olisi Tuusulasta tärkeä saada että pääsen kulkemaan.

Tänään sanoi Hoitaja aamusta että perjantaina lounaan jälkeen on muutto. Olisi hyvä jos pääsisin itse tekemään muuttoani, saisin silloin myös polkupyöräni mukaani Tuusulan Hyrylän terveysasemalta. Olisi pyöräni minulle todella tärkeä, kulkemiseen uudessa paikassa kaupoille. Kuulemma uudessa paikassa kauppa olisi melko lähellä, pyörämatkan päässä.

Kaveri vähän taas pelotti että voi olla tämäkin uusi paikka huumetaloja, mitä ne ovat nykyään vähän kaikki missä olen ollut. Vantaan Sininauhan Sahatien yksikössä luin itseni Vertoksi sain siellä myös Hygienia passin kun siellä autoin keittiölläkin, juopoilla ja narkomaaneille kokkailin. 

Olisin jäänyt Vantaan Sininauhan Sahatien yksikköön. Jos olisi sieltä juoppoudesta tai huumehelvetistä edes yksi noussut. Töppään aina itse kun niin herkkä taiteilija sielu olen, että retkahdan itse juomaan helposti. Olihan sekin mukavaakin panna rahaa menemään kun perintöjä sain äitini kuoltua.

Panin kaikki perintöni menemään ja meinasin kuolla. Varpaastani lähti myrkytystila mikä meni sydämeen asti. Joimme Whiskyä ja Konjakkia joka päivä mutta elimistöni reagoi myrkytystilaan asti. Jouduin Peijaksen sairaalaan tiputukseen asti, siellä saivat minut jonkunlaiseen kuntoon. Jatkuva eteisvärinä jäi sydämeen asti. Neljät lääkkeet siihen nyt menee jatkuvana joka päivä. Siksi join monet perintöni kun ei vanhempani, lapseni, eivätkä sisarukseni, minusta yhtään välitä.

tiistai 16. joulukuuta 2025

Pakkolääkitykseni ja pakkohoitoni pitää saada jo kohdaltani loppumaan. Olen niin kauan ja pitkään kärsinyt henkilökunnan kanssa. 12 kertaa lusineena kuritushuone tuomiotkin

Mikseihän minua koskaan ole ennen linnoissa myrkytetty henkilökunnan kautta hullun lääkkeillä. Pitkällä hupituomiollani alettiin myrkkyjä taloissa minulle työntämään. Uskalsivat sen  tehdä kun ei nykykaarti minua linnoissa tunne. Ennen eivät olisi edes pamput uskaltaneet minulle myrkkyjään työntää mitä lääkkeiksi sanovat. Olisihan varmaan myrkyttämisestäni noussut aika haloo. 

Luin juuri suomen itsemääräämisoikeudesta lääkkeillä. Ei saisi suomessa pakottaa ihmistä hupia lääkkeitä syömään. Mutta tietäähän nämä lääkärit, kun ääntä liikaa pitää hiljennetään kaikella tavoilla.

Olen pitkään ja usein, pitänyt ääntä turhasta pakkolääkityksestäni. Siksi jo pakko kun vuosia syljin hullun lääkkeeni vessanpyttyyn. Toteaa hoitajat lääkäreineen että olen kunnossa kun syön lääkkeitä. Ja kumma vaan on, kun monessa paikassa potilaat ei puhu mitään lääkärin kanssa. Vaan menee lääkärit hoitajien puheilla täysin. 

Miten pahuksessa voi näin siis olla. Hoitajat  puhuu paskaa niin paljon, sen paljastaneena monessa paikassa. Toivotaan nyt että pääsen uuteen rauhan ja rakkauden tyyssijaan landelle. Saisin nauttia luonnon rauhasta, samoillen metsissä ym. 

Olen sylkenyt monessa paikassa, lääkkeeni lavuaariin tai vessan pyttyyn. Ja kehuvat henkilökunta että olen hyvässä kunnossa. Eikö se ole aika ristiriitainen asia, kun syön lääkkeeni olenkin kumma vaan sairas. Ja kun en syö  toteavatkin kummasti vaan terveeksi. Uudessa paikassani, jos se vetää vaadin kyllä heti lääkkeeni lopetettavaksi lääkärin kautta. Muuten häivyn heti omille teilleni sieltäkin. 

Kevättä kohden menemme, teltan ja makuupussin ostan sillä pärjää hyvin. Siitä retkelle vaan johonkin leirintäalueelle nauttimaan suomen kesästä. Untuva makuupussissa sitä pärjää kylmälläkin, aika pitkään kylmässäkin.

Alkaa vaan tuota ikää olemaan ja sairauksiakin on minulle tullut somaattisia vaivoja. Siksi en enää kadulle viitsisi lähteä ei vanha  sairas mies kadulla enää pärjää.

Oli palaveri tänään haetaan minulle landelta paikkaa. On paikka kaukana kaikesta ehkä siellä pärjään paremmin. Jos vaan on juopot ja narkomaanit kaukana elämästäni.

Elämän täytyy voittaa ja se ei onnistu sekopäitten parissa. Vantaan Sininauhan Sahatien nähneenä, ja Tuusulan Hyrylän paikan nähneenä. Juoppoja narkomaaneja on joka puolella ei mitään rauhaa niissä ollut. 

Toki omaa tyhmyyttäkin niissä oli kun itse aloin niissä juomaan. Kyllä sitä pärjää joissakin paikoissa raittiina ollen, jotkut juopot ja narkkarit arvostaakin raittiita ihmisiä. Mutta kumma kun se toinen puoli haluaa pilata toisten raittiuden. Häiritsee ne varastaa selviltä ja muutenkin pilaa raittiiden elämää.

Miksi siis minultakin aloitte varastamaan. Kaksi älypuhelintani, nettiasemani, rahaa taskustani ja hienon koriste tikarini veitte. Panin reiluun kuukauteen noin 24 tuhatta euroa menemään rahaa hauskan pitämiseen. Ja sitten aloitte vielä varastamaan miksi siis näin teitte, annoin jos minulta pyydettiin. Ja oli mistä antaa alkuun oli hyvin rahaakin minulla. 

Panin kolmet perinnöt menemään peräjälkeen ja hauskaakin oli. En pojalleni perheineen antanut yhtään enkä muulle suvulle. Kun eivät he ole minusta koskaan yhtään välittäneet. Menkööt sukuni ja muutkin  huisin vittuun elämästäni. Pitkään jaksoin mutta mittani tuli täyteen kaikkea paskaa. 

Nyt pakenen niin sanotusti vuorille, lähden täysin landelle jos vaan kaikki menee putkeen. Pääsen kirjoitusrauhaan maalle pois kaikesta humusta ja sumusta. Jäi vaan Tuusulan paikka auki minulle. Miksi siis alkoivat siellä kaikki täysin piruiksi talossamme minulle.  

Häiritsivät minuakin jatkuvasti, viisi kertaa oli rullatuoli tyyppi nurin kärryllään. Ottivat siltä sähkörullatuolinsa pois, yritti se  minua saada työntelemään sitä kaljaa ja viinaa hakemaan tavallisella tuolillaan. 

Siksiköhän se minuakin pääsi lyömään kämpilläni rullatuolistaan. Kun olivat sen kuulemma  vasikoineet, kamaa Keravan vankilaan perseessään tuovan. Näin kertoi rullatuoli kaveri itse minulle. Kummallista kun vasikointia pidetään linnoissa todella rumana puuhana. 

Serkkuni poika on Keravan vankilassa vanginvartijana, köntti tulikin nistin perseestä. Muuttui kaverilla tyyli minua kohtaan kun serkkuni pojasta puhuttiin. Olen ylpeä serkun pojan urasta nelinkertainen suomen mestari kiekonheitossa. Toiseksi se tuli MM-puntilla ikämiehissä se on jo ylpeyden aihe. 

Lukekaa miten olen pamppujakin kuriin pistänyt Riihimäen keskusvankilassa . Silti olen niiden kunnioituksen saavuttanut puolustaessani vankitovereiden oikeuksia. Vartan pattereiden hinnoista nostin haloon. Se oli vanhanliiton aikoja mitä nuori kaarti ei edes muista. Köyliön paloista puhui minulle Pyttyläiset jo Huittisten Varavankilan aikoihin. Olin Huittisiin liian nuori kun olin vasta 17 vuotias ja ikäraja taisi olla 21 vuotta. Onhan noita juttuja Siuntion ja Seutulan työsiirtoloissa piti kavereita jeesailla. Ja hyvillä mielin niin sanottuja vankitovereitani jeesailin.

maanantai 15. joulukuuta 2025

Tarvitsen kohta uuden avainlukulistan alkaa tämä vanha olemaan jo niin kulunut ettei kohta numeroita siitä kaikkia näy.

 Kuluu tämä uusi avainlukulista nopeasti tämä on nykyään niin iso. Kuluu lista taskussa ollessa hankaa lista kaikkeen, pieni taitettava lista oli kätevämpi. Mutta pienestä listasta ei nähnyt numeroita kunnolla oli ne niin pienellä siinä.

Olen pitänyt avainlukulistaani toimistossa tallessa ja turvassa, on se ollut henkilökunnan takana kuitattuna. Silloin se on  heidän vastuulla jos se katoaa esimerkiksi tai häviää johonkin. Muutenkin on parempi että on avainlukulistani toimistossa se ei kulu silloin taskussa niin paljon.

Kuluu avainlukulistastani kulmat taskussa sen ollessa hankaa se kaikkeen. Nyt suljen tietokoneeni ja alan nukkumaan kämppä kaverini onkin nukkunut koko aamun.

Oli videon välityksellä keskustelu asunto naisen kanssa. Hakevat ympäri vuorokautista valvontaa olevaa paikkaa minulle, missä on ruokailu ym.

Tarvitsee sydän juttuni jo ympäri vuorokautista valvontaa olevaa paikkaa, sydämeni eteisvärinä välillä varoittelee. Nyt olin päihteettömänä kuukauden joten voivat uuden verenohennuslääkkeen määrätä, se ei kestä alkoholia kuulemma yhtään. 

Muutenkin on turvattua asuminen valvotussa paikassa, jos yölläkin  tulee jotain häiriötä. Katsotaan nyt mistä ja mitä paikkaa tarjoavat minulle. Kysyivät tänään video keskustelussa käykö kauempaakin paikka. Minulle kyllä sopii landeltakin mesta, pääseehän sitä autolla kylille.

Lääkäriin ja hammaslääkäriin pitää minun päästä nopeasti. Hampaani alkavat olemaan niin huonossa kunnossa, että poistoja on niissä paljon. Sydänvikaisen pitää huolehtia hampaistaan hyvin tulehduksia ei saa suussa olla. Voi tulehdus levitä sydämeen asti huonoista hampaista. 

sunnuntai 14. joulukuuta 2025

Vähemmän olen tänään kirjoitellut ei vaan runosuoni ole kukoistanut tänään. Pitäisi saada taas tulemaan tekstiä sydämestä mitä jengi mielellään lukisi.

 Kunhan nyt vaan saisin rauhan ja rakkauden paikan, päihteettömän missä seuraakin olisi minulle. Joku uskovainen yhteisö olisi mukava paikka, parissa kunnon uskovaisessa paikassa olleena. Teko uskovaiset saavat kyllä  pitää paikkansa, ne ei minua kiinnosta. 

Niin paljon paskaakin olen saanut ottaa vastaan, vedetään uskovaisen roolia. Vaikkeivat he tiedä JUMALASTA yhtään mitään. Semmoisia ei PYHÄ HENKI KOSKETA yhtään. PYHÄ HENKI kun koskettaa ihmistä kokee sen muutkin ympärillä olevat helposti. PYHÄN HENGEN KOSKETUS on silloin käsin kosketeltavissa. 

Syntyy HENGEN VOIMASSA ihmeparantumisia uskovaiset sen kokee JEESUKSEN käsien parantavan voiman. Olen omakohtaisesti kokenut ihmeparantumisia nuorena miehenä. Monet sairaudet parantuneet JUMALAN parantavalla voimalla. Olen vaan herkkänä elänyt pahuuden vallassa ja ryyppymiehenä ollut.

Nyt pitäisi minun päästä pois sekopäisten lääkäreiden ja hoitajiensa vaikutusvallasta. Vuosiin en ole syönyt hullun lääkeitään ja toteavat  kummasti minut terveeksi, vaikken siis ole lääkkeitä syönyt. Mutta kun muutaman syön toteavatkin kummasti sossuja myöten että olen sairas. Eli miksi siis söisin hullun lääkkeitä. Mitkä eivät minulle yhtään sovi ja sekopäiseksi  tekee. 

Miten perkeleessä näin tekevät olen 12 kertainen kuritushuone vanki , ja minulla on laki ja lääketiede takana.  Isompi sossun herra sanoi minulle että ota kaikki vääryys kirjallisena ja lakimies siihen. Yksi lakimies sanoi, että on minulla laki ja lääketiede niin hyvin hallussa, että riittää kun hän tulee videolla keskusteluun mukaan. 

Sain jo Nikinmäen Attendon lopettamaan toimintansa. Luulin että alkaa suma Suomessa siitä purkautumaan. Mutta ei mitään sama saatanan paska vaan jatkuu toisissa paikoissa.

Taisi naapuri kämpän nuorempi nainen seota päästään. Hirveää huutoa alkoi sieltä kuulumaan ja muutakin kolinaa ja pauketta

Hirveä mekkala alkoi naapuri kämpässä, nuori kimma varmaan sekosi päästään. Huutoa ja muuta meteliä sieltä alkoi kuulumaan. Toivotaan että lyövät tytölle piikin perseeseen ja vievät rundiin. 

Pienemmästäkin on rundiin joutunut, minäkin syyttä Peijaksessa ja Jorvissa, onneksi ulkomaalaiset ovat minut sieltä Jorvissakin pelastaneet. Ihan hirveitä olen kokenut eristettynä olleena, saavat suomalaiset tehdä omilleen ihan mitä vaan, miksi siis voi näin olla. Että minuakin suurta hyväntekijää kidutetaan eristettynä päivästä toiseen. 

Kestää ihminen fyysistä kidutusta aika paljon, mutta henkinen kidutus rasittaa pahoin. Kyllä kiduttamiseni on ikuiset jäljet sieluuni jättänyt, ikinä ne arvet eivät parane.

Kävi kämppäkaveri minulle kaupassa ja hoitaja apteekissa. Nyt on hoitajan tuomia kollageeneja 120 kappaletta, toi se isomman purkin. Se on hyvä riittää niitä nyt pari kuukautta kaksi päivässä otettuna. Toivotaan nyt että auttaisi kollageenit polvikipuihini ja toki muihinkin nivel kipuihin. Olen ennenkin saanut apua kollageenista söin aikoinaan netistä tilaamaani kollageenia.

Hyvä jos saivat huutajan möykkääjän rauhoittumaan, tai poistettua osastolta. Onkin ollut aika  rauhallista mestoissa missä olen ollut, ja hyvä niin vantaan sininauhan sahatien paikassa oli kyllä ohjelmaa kovasti. Minä nyt sain olla sahatiellä aika rauhassa, mutta varmaan siksi kun kokkailin porukoille aamupalan ja osallistuin aina ruokaryhmään. Panin rahaakin siellä menemään aika paljon, mutta olin paljon liikenteessä.  Yökerhoissa istuimme porukan kanssa paljon, söimme hyvin ja joimme parasta. Luin Verto työntekijäksi ja hommasin hygienia passin vantaan sininauhan sahatien talossa. Nyt on hyvä että lääkäri suostui antamaan kollageenin minulle itse hankittuna. Luotan siihen valmisteeseen nivelille ja muutenkin kolotuksiini.

lauantai 13. joulukuuta 2025

Vähän hiljaista on blogissani, pitäisi saada ihmisten silmät avautumaan totuuksille. Usko toivo ja rakkaus ja tärkein on rakkaus. Isän pojan ja pyhän hengen nimeen Aamen.

Saisi taas tapahtua maailman laajuinen hyvä teko maailmassa, että ihmiskunnan silmät taas aukeaisi. Ja usko taivaan isään vahvistuisi. 

Pyhässä Hengessä on niin hyvä vaeltaa, jokaisen taapertajan maan päällä. Usko siirtää vuoriakin sanotaan, ja se pitääkin paikkansa ketkä uskon ovat kokeneet sillä tasolla, että on heidät pyhä henki parantanut. 

Pyhässä hengessä on hyvä vaeltaa toistakaamme se vielä. Ylistää ei voi koskaan liikaa, se kuuluu kaukaisuuteen maan äärestä maan ääreen. Ikuisuudesta ikuisuuteen äärettömyydestä äärettömyyteen.

Hoitsun kanssa kävimme kaupassa tuossa lähellä. Harmi kun se sanoi tullessamme että olisi siinä talossa ollut apteekkikin. Olisin tarvinnut glukosaminia kollageenia on se minulta loppu. Ja olen sen hyväksi todennut nivelilleni.

Ihmettelen hoitajan ajatusta, kyllä sille puhuin glukosaminista kollageenista jo mennessämme kauppaan. Minä en apteekkia siinä talossa huomannut missään olisin silloin varmaan hakenut klukosaminia.  

Täytyy seuraavalla kerralla kysyä myös testosteroni tuotteen ostoa, jos henkilökunta on mukana siinä. Meni pitkään ennen kun sain kollageenin omista tavaroistani, monelle henkilökunnasta siitä sanoin. Että puhuvat siitä lääkärille kun se ei heillä sairaalassa reseptillä ollut. 

glukosamini Kollageeni on minua ennenkin auttanut, en kyllä usko että se luuloa on, polveni ovat olleet pahasti kipeät. Jalkapallossa meni oikea polveni kentällä pahasti rikki Ambulanssilla jouduin sairaalaan, ja hoitaja sanoi ettei vasempaankaan ole enää muuta tehtävissä kun keinonivelen laitto. Että repikää siitä huumoria ettei glukosamini kollageeni auttaisi. Se on vaan tässä sairaalassa outoa ettei sitä millään saa edes itse ostettuna naapurin apteekista.

Samoin on minulle testosteroni tuotteeni on sitäkin siviili säkissäni. Nekin on vanhenevalle hyväksi olen niitäkin siviilissä syönyt ja hyväksi tuotteen todennut. Sitäkään eivät tässä sairaalassa anna edes reseptillä.

Mitä se niille kuuluu jos joku testosteroni tuotteita syö. Pitäisi niiden olla hyväksi niin moneen, tippuu jo 35 vuoden jälkeen  testosteroni mieheltä. Masennusta, lihasmassaa lähtee, ja tärkein panohalut häviää pikkuhiljaa. Minulle on panohalut tärkeimmät ne eivät saa hävitä, olin niin aktiivinen nuorena. 

Paneskelin aamuin illoin ketä vaan huvitti, pitivät naiset minua kovana hässimään nuorempana. Sain naiset antautumaan heti ensikerralla, osasin kiihottaa ne niin äärimmilleen. Todella harva nainen pystyi kiimaltaan, lähestymistäni välttämään. Olivat he ensi kosketuksestani jo polviin asti märkänä, ja lopun osaatte jo arvata. Rojut ränniin ja pohjia myöten, siitä se orgasmi tuli naisiini syntyi lapsia tai ei. En siitä välittänyt aina melkein panin paljaalla, sillä halusin ison perheen.  

Naispanokaverini halusivat kanssani lapsia, niin monet minulle sanoi. Kai olin sitten niin kysytty kaveri, linnat vaan erakuoivat minut jäi naiskaverini. Silloin tällöin löysin jonkun panokoneen, naisen kenen kanssa sain pallit tyhjennettyä. 

Olisihan noita vaimoehdokkaita ollut pitkin elämääni, nuoruuden panokavereitakin tuli uudestaan pari elämääni. Yksi sossun muija, vakuutusvirkailijaa, kolme pankkitoimi henkilöä. Olisi olleet naiseni hyvillä viroilla jos rikollinen olisin ollut, kai yskän ymmärrätte. 

Olisin tällä ajattelulla ja Venkulan ajatuksella tyhjentänyt mitä tilejä vaan. Telkkoja meni taloihin paljon, meidän kautta. Vastaanotto narikalla olin yksin töissä, Riihimäen keskusvankilassa. Olisin varmaan ollut miljoona miehiä jos määrätylle uralle olisin lähtenyt. En alkanut organisoimaan mitään erikoista linnoissa. 

Ehkä siksikin kun olivat tuomioni niin pieniä, lyhyillä kakuilla selvisin. Vaikka olikin siskoni sen aikaisen miehen isä Erkki Kyander ja kouluni johtaja opettaja Martti Oksanen Tuusulan kihlakunnan oikeudessa minulla usein lautamiehinä. Kovennettua laista piittaamattomana tuomitsivat minut usein. 

Sillä saivat minulle kovennettuja tuomioita kuritushuone tuomiotkin lusineena. Saivat minulle pitempiä reissuja että pysyin selvänä,  ja kunnossa monella tavalla. Pitkä hupituomioni mikä todella hupia minulle leivottiin. Se vaan rassasi pääni sekaisin, kostoa kaikille minulle paskaa tehneille sillä jaksoin lusia hupituomioni. 

En vaan usko anteeksi antamiseen ja toisen posken kääntämiseen. On päälleni valehdeltu niin paljon, lukekaa mitä minulle on tehty. Todella kovasti ihmettelen etten oikeutta saa mistään. Miksi siis näin voi olla pahantekijät saavat anteeksi syntinsä, minä syyttäkin lusineena kärsin siviilissäkin edelleen.

perjantai 12. joulukuuta 2025

Olen todella ihmetellyt jonkun aikaa kun olen kipeä koko kropaltani. Nivelet särkee joka paikasta polvirikko minulla on ollut mutta nyt on muitakin kolotuksia minulla.

 Kämppä kaverini nuorempi mies, teki sellijumppia tänäänkin. Minäkin yritin tehdä muttei kroppani kestänyt yhtään etunojapunnerrusta, mitkä ovat olleet minulle vahvoja. Täytyy kyllä huomenna aamusta pyytää salille, tekemään kunnon treenit, menee muuten vanha äijä ihan jumiin. Teen huomenna jos salille pääsen tehokkaat jumpat koko kropalle.

Täytyy vaan alkaa taas kova tehokas treeni kunhan pääsen taas vapaalle tai semmoiseen paikkaan missä pääsen treenaamaan. Jatkuvalla treenaamisella olen saanut pidettyä koko kropan kunnossa. Vetreyttä on minulta löytynyt hyvin notkeana olen pysynyt.

Otin äsken yhden Opamoxin kevyen rauhoittavan sekä särkylääke Pamolin. Jos ne unta antaisivat minulle ainakin ne ovat parhaiten toimineet minulla. Ei tule niistä pahoja huimauksia ja muitakaan sivuoireita.

Nyt suljen koneeni ja laitan sen lattialle suojaan. Alan ajoissa nukkumaan että olen aamulla skarpissa kunnossa. Täytyy aamusta heti pyytää jossain vaiheessa salille. Aamulla kun sen ilmoittaa voihan se sali silloin vetää jossain välissä päivää. Eivät voi ainakaan sitä kieltää ettei ole siitä puhuttu.

Kello on tasan 20 eli ilta joutaa, iltapala oli ja äsken oli lääkkeet. Menee psyykelääkitys minulle täysin turhana, haluaa lääkärit hoitajineen tuhota minut täysin. Miksi siis näin voi olla suomessa kohdallani.

 Ihmettelen todella miksen mistään saa apua niin paljon hyvääkin tehneenä. Monet tilanteet pelastaneena tulipalovaaroja ollut, mitkä olen nopealla ja rohkealla toiminnallani saanut hoidettua. Pitää tulipalo vaarassa toimia heti, ja nopeasti silloin ei tilanne pääse niin pahaksi. 

Mutta miksi  myrkyttävät minua syyttä psyykelääkkeillään väkisin vielä. En ole mielisairas, olen alkoholisti keneltä on viinapiru kuollut päästä. Olin melkein kymmenen vuotta raittiina, ja elämä muuttui siinä ajassa. Tuli minulle ihan eri arvot elämääni, aloin katsomaan elämää ihan eri tavalla.

Nyt vaan kun pääsisin maanantaina puhumaan seniori ohjaajan ja sossumme kanssa kahdestaan. Vaadin sitä jo siksi kun lähti kummasti, seniori ohjaaja muihin hommiin oudosti. Oli seniori ohjaaja minun puoltani heti alkuun asioissani. Puhuvat jostain kirjoittelustani heille, en varmaan ole heitä mollannut. Vaan olen kehunut heitä kaikesta miten paljon hyvää ovat tehneet eteeni. 

Toki voi olla että rivien väleistä ovat lukeneet, kun ihmettelin Hyrylän tervarin tapaamistamme kun piti sen olla varpaastani johtuvasta myrkytystilasta juttua. Mutta tapaaminen koskikin psyykkistä vointiani. Mikä on muuten hyvä, tarvitsen vaan päihteettömän paikan, missä olisi JUMALAN HENKI LÄSNÄ. Eikä todella mistään löydy raitista uskon paikkaa, missä olisi varmuudella kaikki parantaneet tapansa. Tai aina olleet uskossa väkeviä, silloin olisin minäkin uskossani väkevä.

Kello on jo 17,25 päivä alkaa kohta olemaan pulkassa niin sanotusti. Iltapala ja lääkkeet vielä tässä on sitten vaan unta odottamaan. Huomisesta alkaakin sitten taas viikonloppu toivotaan että pääsemme salille.

Missähän osastolta on yksi kaveri, muista paikoista tuttuni oli se tällä  osastolla muutaman päivän. Nyt ei kovaa treenari kaveria ole näkynyt talossamme. Tunsi kaveri noita tuttuja nyrkkeilijöitä, tutuilta saleilta missä olen treenannut. Aika huonoksi jäi siviilissä aikuisena treenit, nuorena olimme paljon saleilla. Olen syntynyt Keravalla Eeron tien salin talossa asuessamme, muutimme Helsinkiin siitä. Tulimme takaisin Keravalle ja treenit alkoivat Eeron tien talon salissa.

Linnoissa tuli treenattua sitäkin kovemmin, jatkuvaa treenaamista se siellä oli. Silloin sai rautaa tankoon niin paljon kun halusi, kuulin jostain että on jossain rajoitettu raudan määrää. Tein myös monissa paikoissa fyysistä duunia, lapiohommia metsurin hommia Ym. 

Pysyi sitä jo duuneissa hyvässä kunnossa taloissa. 12 kertaa lusin monia duuneja tehden. Ikävä on niitä linnojen ja työsiirtoloiden hyviä aikoja. Ikävä myös linnojen veljiäni mitkä ovat jo kohta kaikki poistuneet tästä ajasta.

Päivä lähtenyt käyntiin nukuin pitkään aamusta, aamupalan jälkeen. Oli päiväruoka ja kahvi äsken kello 13.30 kohta laitan koneeni kiinni ja otan päiväunet.

Harmi kun tietokoneeni ykkösakku ei lataa näyttää se 0 % täytyy ottaa kone mukaan ja vaihdattaa uusi akku tähän peliin. Saahan näitä tietokoneita nykyään  halvalla. 

Tulikin juuri pamppu huoneeseemme haluaa se tyytyväisyys kyselyyn vastaukset. Voinhan sen paperin täyttää en ole ihan pettynyt ollut palveluun. Vähän aktiivisempia saisivat olla asioissani, kylille pitäisi minun päästä vapaasti kaupoille Ym. Kun vapaaehtoisesti menin Tuusulan Hyrylän terveysasemalle. Miksi siis minulle lyötiin täällä sairaalassa M.1 ja M. 3 paperit kouraan, ne on pakkohoito päätös paperit . 

Miksi siis sitä vaan kysyn, että vapaalta joutuu syyttä pakkohoitoon. Se ei mene minulle jakeluun, miksen saanut olla Nurmijärven terveysasemalla katkolla niin kauan että uuden rauhan ja rakkauden paikan olisin saanut. 

Pidän kohteluani kusettamisella ja kun vielä ovat kirjoitelleet että olisin ikävää kirjoitellut sossulleni. Minähän olen kehunut sossujani, ovat he saaneet niin paljon hyvää tehtyä asioissani. 

Ruokaan lahjakortin, lakanoita. Pöydän tuoleineen, lampun verhoja, astioita kaikki on sossulta toiminut. Miksi siis olisin sossuja vastaan ollut ovat he niin ihania minulle olleet. Seniori ohjaaja pani heti tuulemaan ja alkoikin heti tapahtumaan. 

Ihmettelen vaan kun puhutaan että olisin siitä jotain kirjoitellut, kumma vaan kun se alkoi minua paljon auttamaan. Järjestettiinkin se kummasti vaan muihin hommiin. Seniori Ohjaaja on ollut todella kiltti ja ystävällinen minulle todella paljon se on minua auttanut. 

Omien töittensä lomassa on se saanut järjestettyä minulle aikaa palavereihini. Muuten olen yksin kusessa palavereissani, pitää minulla olla joku oma palavereissani. 

Lakimies sanoi että on minulla laki ja lääketiede niin hyvin hallussa, että riittää kun hän tulee videon välityksellä palavereihin.

torstai 11. joulukuuta 2025

Yksi mieshoitaja sanoi että tällä viikolla katsotaan asioitani kaupungille. Tänään kuulin että on kyseinen mieshoitaja lomilla, toisen oman hoitajan piti ottaa minuun tänään yhteyttä ei ole vielä kuulunut siitä mitään.

Olisi minulla tärkeitä asioita kaupungille apteekkiin hakemaan glukosamiinia kollageenia polvirikkoihini, jalkapallossa on mennyt oikea polveni rikki pahoin. Ja kuulemma vasempaankin auttaa enää keinonivel ovat polveni niin huonossa kunnossa kuulemma. Mutta minä uskon kollageenin tehoon sitä syötyä ennenkin. Mutta se vaan että sitä pitää syödä jatkuvasti ei siihen saisi katkoja tulla.

Samoin tarvitsen apua uuden puhelimeni kanssa en osaa sitä käyttää. Ja kaupungille pitää päästä myös pankki asioiden kanssa että saavat OP- pankista avattua uuteen puhelimeeni mobiilin. Harmittaa kovasti kun Vantaan Sininauhan sahatien talossa varastivat kaksi puhelintani. Ulkomaan taksi kaveriltani sain halvalla uuden puhelimen minkä sain hyvin pelaamaan, sydämeni takia Peijaksen  sairaalassa ollessani yöllä osasin naputella puhelimeeni mobiilin ja facebookin.

Lähti varmaan jonkun mukaan sahatiellä kaksi älypuhelintani, nettiasema, viimeiset ruokarahani, sekä hieno koristetikarini. Että tämmöistä porukkaa oli siellä, kannatti siellä vertoksi opiskella sekä hommata hygienia passi. Kun siellä keittiöllä toimin koko ajan kun talossa olin. Pitihän  reppanoille puurot ja kahvit keittää, muuta sain todella harvoin niille laittaa. Ei puurolla ja kahvilla oikein vuorokautta elänyt. Harvoin tein aamusta kolmio leipiä ja joskus harvoin sai kananmunia keittää. Yritin olla aina aamusta valmiina ettei aamupala mennyt ohi, jos joku oli nimensä listaan laittanut eikä tullut silloin jäi porukka ilman aamupalaa.

Ruokaryhmä oli tiistaina ja torstaina jos olivat listaan nimensä laittaneet. Minäkin yritin pitää ruokaryhmää yllä, siihen aina melkein ilmoittautuneena. Talossa sai tehdä talomme pieniä töitä, sai siitä ihan kohtuullisen korvauksenkin. Määrätty porukka meitä osallistui aina talomme eri töihin. 

Saihan siitä mukavan tupakka rahan ja miksei meiksi, kaljaakin jonkun tölkin. Sai siitä tarjota kavereille kun hekin aina minulle tarjosivat omistaan. Kaikesta huolimatta mitä  tapahtui, ikävä on niitä nuoria hurjapäitäkin. Kunnon porukkaa siellä oli se on vaan kun viina ja huumeet vie porukkaa. 

Onhan hekin kaikki JUMALAN OMIA kunhan sen vaan itse ymmärtäisivät. Siunaan ja rukoilen vantaan sininauhan sahatien porukan puolesta. Uskon ja toivon että sieltä joku pelastuu uskon ja raittiuden tielle. ISÄN POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN AAMEN.

Päivä mennyt hyvin nukuin aamusta pitkään. Jumppasin hetken kun alkaa kroppani jäykistymään ja kipeytyy paikat. Huomiseksi yritän saada meille kuntosalin. Pappi kävi jonkun muusikon kanssa meitä laulattamassa ei tullut potilaista muuta kun minä.

Huono on näköjään osanotto mihinkään, salilla meitä on ollut pari kertaa kaksi potilasta. Eipä toi salikaan usein ole ollut meillä, saisi se olla ainakin kolme kertaa viikossa. Menee vaan pahuksen jäykäksi, kun on paljon paikallaan täällä osastolla. Pitää vaan alkaa taas tekemään sanomiani sellijumppia, tekee niitä nuori kämppäkaverini usein. Pysyy sellijumpilla hyvin vetreänä, jos vaan viitsii ja jaksaa tehdä niitä usein.  Pari kertaa päivässäkin kun tekee omalla kropalla jumppia, sillä pysyy kroppa aktiivisena ja vetreänä. 

Tietokoneella menee äkkiä jäykäksi ja kankeaksi jos siinä vaan istuu monta tuntia päivässä. Pyydän nyt huomiseksi jumppa salia meille, tekisi pieni voima harjoittelukin minulle hyvää. Pääsisi  salille huomenna aamupäivästä heti, piristäisi se päivää kummasti. 

Täytyy nyt kysyä omahoitajalta nuorelta naiselta kenen kanssa jo puhelin käytiin taksilla hakemassa, käyntiä pankkiin ja apteekkiin. Täytyy pankista laittaa pankin mobiili pelaamaan, soitin pankkiin ja kuulemma ei tarvitse siihen aikaa tilata. Olisi hyvä kun joku istuisi viereeni ja opettaisi puhelimen ja tietokoneen käyttöä. 

Seniori ohjaaja sanoi polin naisille että Kaitsu osaa ikäisekseen hyvin konetta. Sanoin monta kertaa, etten voi paremmin osata jos ette istu koko päivää vieressäni ja opeta kaikki napit ja nappulat. Jos ei kukaan opeta mitä tulee mistäkin nappulasta ei sitä voi millään oppia

Blogi näyttää että pitäisi minun saada sieltä ensimmäinen maksuni. Olen tavoittanut maksurajan siellä, toivotaan nyt että saan rahani.

Nukuin aamusta kello 11 asti ruokailu oli silloin, heräsin ruuan jakoon. Olen taas alkanut nukkumaan paremmin vantaan sininauhan sahatien ja Tuusulan paikan jälkeen, on uni alkanut maistumaan. Onkin ollut minulla univelkaa paljon, muutamista paikoista. 

Linnoissa nukuin hyvin ja työsiirtoloissa kovaa duunia ja kovaa treeniä. Ja muutenkin oli linnoissa minun aikoina rento meininki, kaikki olivat frendejä niihin hyviin aikoihin.

Veli ei veljeä lyönyt niin sanotusti kun minä lusin sekopäät ja muut kusipäät pysyivät kaukana meistä niihin hyviin aikoihin.

Riihimäen Keskusvankila oli siihen aikaan hyvä talo lusia. Kovien miesten talona sitä pidettiin,  kurikakunkin ehdin lusia. Minä en itseäni koskaan ole kovana kaverina pitänyt, annoin mielestäni Riihimäen-Keskusvankilassa veljeyttä kavereille. Vankiohjaajaksi minut laittoivat vedin vintin aulassa A. ja B ryhmän koriksia. Kenkä Keravana minut tunsivat kaverit siihen aikaan.

keskiviikko 10. joulukuuta 2025

Iltapala tuli sen perään iltalääkkeet. Mitkä täysin turhia minulle ovat, ikäni lusineena 12 kertaa kuritushuone tuomiotkin enkä hullun lääkkeitä ole syönyt. Työsiirtoloihin ei sekopäitä otettu siellä piti kuri ja herran nuhde olla.

Soitin kavereille ja kerroin miten minulle hupia taas pahaa tehdään. Valehdellaan suoraan päälleni, että minä olisin jotain aiheuttanut Nurmijärven tervarissa. Olin sielläkin koko ajan oikeassa tapahtumista, ja mitään ei siellä minulla ollut. 

Luulin että saan olla siellä viina katkolla, uuteen verenohennuslääkkeeseen asti. Olisi minulla ollut 2.11.2025 kontrolli päihteettömyydestä. Mutta pelkkää pahaa haluavat vaan henkilökunta minulle aiheuttaa. Olen täysin oikeassa asioissa, mutta päälleni ihan valehdellaan asioita. 

Miksi siis näin voi olla, luulin kun sain Nikinmäen Attendon hirviö paikan lopetettavaksi. Luulin että alkaa suma siitä suomessa purkautumaan. Mutta kumma oli että oli yksi naishoitaja Nikinmäestä, vantaan sininauhan sahatien huumetalossa töissä. Kumma oli vaan että tekee paskaa toisessa paikassa ja pääsee jatkamaan paskan tekemistä toisessa mestassa.

Kyllä  alkaa mittani olemaan täynnä suomen sairaanhoitoa, mielenterveys ja päihdepuolella varsinkin. Olen kirjoitellut ja paljastanut niin paljon paskan tekemistä suomessa suomalaisten taholta.

Isompi sosiaali pamppu sanoi Tikkurilan kirkolla että ota Kaitsu kaikki epäkohdat kirjallisena ja lakimiehesi siihen. Lakimies sanoi että on minulla laki ja lääketiede niin hyvin hallussa että riittää että hän tulee videon välityksellä keskusteluun. Miksi siis saan ottaa pahaa vastaan kaikilta tahoilta. Oikeassa olen mutta ihan valehtelemalla päälleni asioita saan vaan pahuutta kokea ihmisiltä. Miksi siis näin voi olla ehkä siksi ettei ihmisillä ole edes omatuntoa. Saisi semmoiset paholaiset tuupertua ennen aikojaan elontiellä.

Kämppäkaverini nuori mies teki sellijumppia huoneessamme. Minä tein kanssa muutaman etunojapunnerruksen ne ovat olleet vahvuuteni. Nyt ei montaa pystynyt tekemään, koko kroppani on ollut pitkään todella kipeänä.

 En vaan ymmärrä muuten kivuliaisuuttani kun liikkumattomuus. Olen vaan makaillut ja kirjoitellut paljon siksi varmaan on paikat olleet kipeät. Ennen tein parikin kertaa niin sanottua sellijumppaa päivässä siinä pysyi vetreänä ja hyvässä kunnossa fysiikka ja psyyke. Kulkeehan psyyke ja fysiikka käsi kädessä, kun on psyyke iskussa silloin on myös fysiikka monesti hyvässä kunnossa. Ja toiste päin sama juttu, siksi olen molempia pitänyt huippukunnossa aina kun se on ollut mahdollista.

Olen nyt vaan lepsutellut treenin kanssa monta viikkoa. Ja se tuntuu kropassani pahoja kipuja ja kolotuksia on se pitänyt päällä pitkään. Ja se johtuu liikkumattomuudestani sen tiedän kokemuksesta. Nyt teksti seis ja lataamaan puheaika pakettia puhelimeeni. En jaksa muistaa latasinko jo kuukausi sitten paketin puhelimeeni mutta varmuudeksi lataan nyt paketin.

Kyllähän pyörrytti yöllä ja vielä aamusta pahasti. Meni pyörrytys ohi aamupäivän aikana kun nousin sängystä liikenteeseen

Otin useampia lääkkeitä illasta se varmaan aiheutti pyörrytyksen. Yhteisvaikutus oli lääkkeillä niin huono, ei varmaan muuten olisi tullut paha pyörrytys minulle. Onneksi aamusta ylös noustessani ja ylös jäätyäni helpotti pyörrytys minulla. Oli kyllä todella paha pyörrytys, kun menin takaisin pitkälleni pyörrytti todella pahasti.

No onhan toki minua ennenkin pyörryttänyt pahoin, noustessani ja pitkälleen mennen pyörryttää pahoin. Nyt meni pyörrytys ohi itsestään, hyvä niin ei ole pyörrytys mukavaa minulle. En taida jaksaa tänään salille lähteä, ei vaan ole siihen fiiliksiä. Uskon että pääsee tänään jengi salille, kun on semmoiset hoitajat töissä tänään. 

Olisi sali käynti piristävää kavereille yksi kova treenari tuli osastolle, olen kaverin kanssa  samoilla  saleilla treenannut siviilissäkin. Katson nyt huvittaako salille meno minua, luulen että menen pötkölleni sänkyyn. Koneeni näyttää että olisi ykkös akku pois pelistä nollaa % se näyttää. Pitää viedä kone johonkin huoltoon akun vaihtoon.

Kohta tuleekin ruoka meille katsotaan saammeko keitto ruokaa, katson nyt pyydänkö tänään kanttiiniin henkilökuntaa mukaan. Voisi kanttiinista herkkuja taas hakea mässytettävää tekee taas vähän mieli.

Päivä meni nukkuen kello 11 asti. Siitä syömään ja pystyyn nyt odotan kello 13.30 kahveja. Pitkä on odottavan aika tulee sossut vasta ensiviikon maanantaina pitämään palaveriaan. Asumisesta puhutaan niiden kanssakin.

Minä lähden vaikka vanhainkotiin dementikkojen pariin kunhan vaan pääsen rauhan ja rakkauden taloon. Luulisi että joku uskovainen paikka minulle löytyisi, missä olisi JUMALAN RAKKAUS LÄSNÄ. 

Olen parissa uskovaisessa paikassa ollut ja henki oli niissä läsnä. Siksi niissä oli henki ,selkin sen aikainen Uuden-kasvun koti ja Porvoon Bethelem koti kun niissä ei pakotettu minua hullun lääkkeitä syömään. Oli niissä hyvä ilmapiiri töitä tehtiin ja hommat pelasi hyvin. 

Oli minulla moottoripyöräni selissä minkä ostin Ridasjärven holistilassa ollessani. Pyysi hyvinkään holistilassa saarnamies Martti minua uuden-kasvun kotiin asumaan. 

Menin hyvinkään kautta  Seliin sain töitä ja asunnon Hyvinkäältä. Sain heti ajettua kortin Selissä Uuden-Kasvun kodissa. Vähän johtaja ja muutkin ihmetteli kun enduro moottoripyöräni sinne toin. Otin tuntumaa prätkääni pitkin peltoteitä ajellen ja montulla ajelin. Lohjan harju tuli tutuiksi ja krossi monttu siellä

tiistai 9. joulukuuta 2025

Päivä mennyt juuri oli kello 20.30 lääkkeiden jako. Kyllä taas vituttaa olla lääkityksessä syyttä omaa tyhmyyttäni. Kun menin Tuusulan Hyrylään tervariin luullen siellä viinakatkon olevan. Vaatii uusi verenohennuslääke päihteettömyyden. Kusetettiin minua pahasti ja nyt olen taas hullujen huoneella pakko lääkityksessä.

Kyllä sitten osaa minua rankasti vituttaa kun taas halpaan menin, ja ajauduin miinaan. Vapaaehtoisesti menin katkolle Hyrylän terveysasemalle. Ja nyt olenkin sairaalassa taas pakko lääkityksissä, kyllä se saatanasti syö miestä olla hupia kiinni. 

Sekopäät ja nistit sahatielläkin saivat tehdä mitä vaan. Olisin siellä pysynyt auttaen nuoria narkomaanejakin mutta kaikki oli turhaa, Vertoksi opiskelin ja hommasin hygienia passin. Kokkasin porukoille ja yritin saada edes yhden elävän sielun pelastetuksi, mutta ei kukaan sieltä noussut. Ja viimeinen pisara oli kun alkoivat he minultakin varastamaan. Kaksi älypuhelintani, nettiasema viimeinen ruokarahani lompakostani liivieni taskusta vietiin. Viimeisinä iltoina talossa lähti hieno koriste tikari. 

Siksi harmittaa touhu kun panin noin 24 tuhatta euroa kuukaudessa menemään rahaa. Panin siksi äidiltäni perinnöksi jäämiä rahoja kurkusta alas. Kun ei poikani eikä siskot eikä äitini välittänyt minusta yli  20 vuoteen. Odotin siskoni minulle kertovan äitini olinpaikan ja voinnin. 

Hoidin poikaani lapselle tärkeimmät 7 ensimmäistä vuotta, isäni poikaani pilaten. Isäni kasvatus oli ihan perseestä, hoidin poikaa kun omaani vaikka isäni epäili muutakin. Kun pojan äiti kulki missä milloinkin ja kenen kanssa sattui. Pojan äiti taisi lopettaa kulkemisen ja rauhoittui, silloin annoin pojan heille. Eli helppoa oli heidän siitä alkaa pojalle isäksi ja äidiksi. 

Kyllä tämä saatanan elämä sitten osaa vituttaa  niin saatanasti. Jaksan vaan elää että näkisin maailman lopun tulevan

Päivä mennyt syöden, leväten, koneella ja kynällä kirjoittaen. Kävimme oma hoitajan kanssa kanttiinissa ostin keksejä, karkkia, energiajuoman. Salilla kävimme siviilistä tutun treenarin kanssa pamppu vei talomme salille. Mutta olikin ikäväksi sali juuri silloin käytössä, eli meiltä jäikin sitten treenit tältä päivältä.

Hyvää olisi treenit tehneet tänään, olen niin saakelin kipeä koko kropaltani ollut monta päivää. En ymmärrä mistä johtuu koko kropan kivuliaisuus. En ole treenejäkään tehnyt moneen päivään muutama päivä sitten kävimme salilla. 

En ole niin sanottuja sellijumppiakaan tehnyt moneen päivään. Eli ei johdu lihaskivut  sieltäkään, ymmärtäisi sen jos olisin tehnyt omalla kropalla treenejä. Kaveri tekee joka päivä vissiin treenejä huoneessamme, mutta se onkin nuori kundi jaksaa se treenata. Täytyisi se tehdä tänään ainakin venytyksiä huoneessamme, saisi huomiseksi itsensä jo iskuun. 

Kyllä venyttelyllä paikat aukeaa ja vetristyy. Olen nyt ollut pitkään paikallani, nukkunut paljon ja lepuutellut sängyllä. Kyllä se laiskottelu kostautuu ja paikat menee jumiin ja kangistuu. Katson nyt mihin minut taas pannaan ja sijoitetaan. Yritän päästä johonkin uskovaisten pitämään paikkaan. Missä olisi kuri ja herran rauha. Jos on ainoita vaihtoehtoja psyyke lääkkeiden syönti asumiselle. Silloin lähden kadulle kuolemaan, asuhaan sitä muitakin vanhuksia kadulla. Minä en varmaan kauaa kadulla eläisi, sairauksia on minulla jo sen verran. Sydämeni eteisvärinä välillä varoittelee ja astma ehkä alkanut vanhana uudestaan. Jatkuva koko kropan särky on outoa, kun eivät ole mitään siihen löytäneet. No joskushan täältä lähdetään olisihan se mukavaa asua uskovaisessa yhteisössä. Nukkua omieni parissa pois tästä ajanlaskusta.

maanantai 8. joulukuuta 2025

Ilta joutaa kello on 20.40 kohta haen unilääkkeeni ja alan nukkumaan. Se lääke on kevyt rauhoittava mikä antaa unen aamuun. Siitä ei sivuoireita mitään tule antaa se vaan unta.

Huomenna täytyykin pyytää salille treenaamaan ja ulkoiluun sisäpihalle. Vaikka se tuntuukin vastenmieliseltä kun eläin häkissä. Luulisi että saisin kaikki vapaudet kun itse hakeuduin Tuusulan Hyrylän terveysasemalle katkolle. Olen siis vapaaehtoisessa hoidossa, olisivat puhuneet Hyrylän terveysasemalla siitä katkosta, että se olikin Nurmijärven terveysasemalla. Mistä saatanat vääryydellä minut kuskasivat hihnoissa Hyvinkään sairaalaan, suljetulle osastolle. Olisinhan heti lähtenyt helvettiin Hyrylän Tervarista jos olisin siellä jo tiennyt että Hyvinkään sairaalaan joudun suljetulle osastolle.

Mietin lähteä helvettiin Hyrylän Terveysasemalta ja hakea pari pulloa Whiskyä ja pari isoa Monopoli konjakkia. Mutta kun elämän täytyisi voittaa, uskoin taas sairaanhoito henkilökuntaa. Olisi minulla ollut päihde kontrolli 2.11.2024 että olisivat voineet uuden verenohennuslääkkeen minulle antaa. Nyt se lääke on muutaman päivän minulla mennyt sydämeni takia. 

En nyt ole niin vihalla täällä sairaalassa, kun sain syyttäkin häädön talostamme. Valehtelivat siellä saatanat vanhemmat sairaat ihmiset päälleni että kiusaan ihmisiä, ja olisin varastanut siellä. 

Täyttä paskaa tämmöiset syytteet, sanoi kyllä seniori ohjaajani että päälleni yritetään, oikeusmurhaa. Yrittävät saada jotain paskaa taas päälleni, että olisin agressiivisiä viestejä laittanut. Ei kuulu tapoihini en voi mitään jos puhelimeeni tulee koviakin soittoja. 

Olen todella tyytyväinen seniori ohjaajan ja sossun toimintaan, Tuusulan Hyrylässä. Sain heti heiltä lahjakortin kauppaan eli sain ruokaa ja lakanoita antoi seniori ohjaaja minulle. Pöydät tuoleineen ja lampun astioita sekä verhot he saivat kelalta. 

Että kiitos vaan seniori ohjaajalle sekä sossulle Tuusulaan, jos luette tarinoitani.  Olette todella ihania ihmisiä, ihan kyynel vierähti kiltin Kai pojan silmiin kun kävitte luonani. Että joku viitsii tällaista linnan venkulaa juoppoa autella. Eli iso kiitos siitä teille minulla ei ole koskaan itselläni ollut omaa sänkyä eikä pöytää tuoleineen.

Päivä mennyt hyvin syöden, kirjoitellen, leväten, äsken oli iltapala meillä. Kohta tulee lääkkeet mitkä ihan paskaa on minulle, lopetan heti siviiliin päästyäni lääkkeet. Tulee lääkkeistään niin sairaaksi sivuoireet kovat

Olen ollut pitkään monissa paikoissa ilman lääkkeitään. Ja lääkärit hoitajineen ovat todenneet minut hyvä kuntoiseksi lääkkeillä, vaikken siis ole niitä edes syönyt. Mikä perkeleen oikeus on lääkäreillä ja hoitajilla pilata ihmisen elämä, hullun lääkkeillään. Ja on todella rassaavaa sylkeä lääkkeet viemäriin, ja esittää että hyvin toimii lääkkeet. Vuodesta toiseen pelleillä henkilökunnan kanssa, miksi siis pakotetaan myrkkyjä syömään. Kun olen sen näyttänyt turhaa olevan kohdallani. 

On vaan psyykkeelle todella rasittavaa pelleillä syövänsä lääkkeitä. Siksi se panee puntariin kumpi on parempi pelleillä syövänsä, vai syödä ja olla zompina. Psyyke lääkkeet vie kaiken elämisen halun häviää siinä tunteet kaikki treeni jää luovuus ihmisestä häviää. Elämisen halukin häviää monet tuttuni ovat siksi  tehneet itsemurhiakin. Ja paha kun viedään  seksi mieheltä kokonaan.

Häivyn vaikka suomesta huisin vittuun, että pääsen saatanoista myrkyttäjistäni eroon. Lääkäreistä hoitajineen, suomessa ei potilaat edes paljon puhu lääkärin kanssa kun se hoitajien puheilla määrää lääkkeitään.

Päivä menee omalla painollaan saisin nyt sen uuden päihteettömän paikan nopeasti. Että pääsisin ihmisten pariin missä viihdyn, kunhan nyt vaan olisi se lääkkeetön raitis paikka. Psyykelääkkeitä en siellä ala syömään, mistään hinnasta.

Psyykelääkkeet pilaa elämäni täysin, siksi en mene paikkaan missä niitä syötetään. Yrittää ne tuhota monissa uskovaista esittävissä paikoissakin, psyykelääkkeillä ihmisen elämän täysin. Minulle ei käy mikään lääke sen monesti kokeneena, tulen vaan niin sairaaksi lääkkeistään. Psyykelääkkeet ovat pahinta mitä voi olla menee niistä niin sekaisin. Lääkkeillä häviää PYHÄN HENGEN KOSKETUS ihmisestä kokonaan.

Ikävää kun kävimme nuoren naishoitajan kanssa taksilla, kaupoilla ostin Motorolan puhelimen. Ja laturin en vaan osaa käyttää puhelintani, se on niin vaikea käyttää. Joitakin perusasioita osaan puhelimestani, muttei se riitä. Pitäisi sitä osata kaikki puhelimestani, että siitä hyötyä minulle olisi. 

Katsotaan nyt jos ja kun tulee seniori ohjaaja ja sossu, vissiin ensiviikolla minua tapaamaan, jos heillä on aikaa opastaa puhelimeni käytössä. Heillä säteilee tämmöiset hommat paremmin kun minulla. Kehui seniori ohjaaja minua kahdelle psykin hoitajalle tapaamisessamme Hyrylän  tervarissa. Että osaan ikäisekseni hyvin tietokonetta käyttää. Olen sanonut mukaville kaunokaisille sossuille ja hoitajille että istukaa viereeni tunneiksi ja opettakaa konetta. Silloin voi sieltä jotain jäädä minulle muistiin.

Paljon ovat minua seniori ohjaaja sossun kanssa auttanut. Huonekalut asuntooni Ym. kaikkea muuta hyvää ovat he tehneet hyväkseni.

Miksi siis heistä olisin pahaa kirjoittanut, onkohan taas jonkun miina minulle. Pahalta vaan tuntuu tommoinen kirjoittelu, mikä ei mitenkään paikkaansa pidä. Miksi siis joku tai jotkut, yrittää seniori ohjaajan ja sossumme välejä kanssani pilata. Toivotaan nyt ettei seniori ohjaaja ja sossu mene  tommoiseen miinaan. 

Tajuaahan he viisaana että on teksti ihan kieroilua heitä vastaan. Olenhan voinut kovaakin tekstiä laittaa kun on hermo tiukalla, vääryydellä minut sairaalaan psyki osastolle. Pääsisin nyt Ridasjärven huoltolaan tai sosiaalisairaalaan Haarajoelle jos ne toimisivat joku. 

Ei vaan enää ole vanhaa liittoa kuulemma niissäkään. Vanha liitto alkaa olemaan jo pois pelistä, olemme väliin putoajia. Yli 65 vuotiaita olemme, muttemme vielä ihan 70 täyttäneitä. Voisihan sitä jo mennä johonkin vanhojen paikkaan. Alkaa tässä itselläkin jo askel hidastumaan, sairauksiakin alkaa minulla jo olemaan sydän juttua astmaa ym. 

Nyt lähden toimistoon katsomaan, tuliko aamusta uusi verenohennuslääke minulle. Olin päihteettömänä kuukauden, eli voivat antaa uuden verenohennuslääkkeen, vaatii se lääke täysin päihteettömyyden. Olen sitoutunut päihteettömyyteen jo terveyteni takia. Sekä juoppouden nähneenä se ei juoppous minua kiinnosta, olen sen viinapirun voittanut eli saanut sen saatanan päästäni. Olen herkkä elämän taiteilija retkahdan helposti juomaan, mutta se saakelin viinapiru on päästäni lähtenyt. Ei ole minulla pakkomiellettä juomiseen, se on päästäni täysin hävinnyt. Juon jos juon mieluummin olen juomatta jo uuden lääkkeen tähden.

sunnuntai 7. joulukuuta 2025

Kaveri käski minun laittaa valitus hallinto oikeuteen ja niin tein. Kaveri sanoi että olen alkanut lepsuksi kun en saa edes valitusta aikaiseksi .Täytyyhän minun oikeutta saada asiaani kun oikeassa olen muuta ei valituksellani ole varmaan hyötyä tulee ne suoraan takaisin korppi ei Korpin silmää nokin

Olenhan matkan varrella laittanut useita valituksia sisään. Monista väärinkäytöksistä ja epäkohdista hoidossani ja päätöksissä. Nytkin tuli täysin väärä päätös, siirrettäessä minut toiseen sairaalaan syyttä väärillä perusteilla. 

Olisin nyt saanut olla Nurmijärven terveyskeskuksessa kontrolliin asti, että raittiina olen ollut. Ja uusi eteisvärinä lääke voidaan minulle antaa. Olisin myös ollut Nurmijärven terveysasemalla uuteen paikkaan asti, että olisi raittiuteni jatkunut ja kestänyt. Enkä muutenkaan enää halua mennä asuntooni missä ei raittiina pysty olemaan. Kun muitakin juovia on talossamme seura tekee kaltaisekseen.

Tulikin hälytys äsken talossamme kirjoitellessani, laitoin nopeasti ulkokengät jalkaani jos tulee pihalle lähtö. Loppui hälytys nopeasti, menin kumminkin ulkokengissä käytävälle, huusivat henkilökunta että vaara ohi. Joten tulin kämppääni takaisin, nyt menen juomaan automaatista kahvin.

Yö meni hyvin nukkuen salijumppa eilen illasta teki hyvää. Tänään aamupalan jälkeen nukkuen puolille päivään. Nyt odotan päivä ruokaa on se jo tulossa.

Kaveri kysyi taas tälle päivälle salia, täytyy hoitajalta sitä taas kysyä. Mutta ymmärtää sen kun ovet ovat lukossa. Onhan salilla käynti täällä valvottua toimintaa, vaikka olemme vanhoja treenareita kaikki. 

Olemme valvomatta käyneet salilla siviilissä, kaverini ja minä. Vuosia olemme treenanneet valvomatta, ja hallitsemme homman. Minäkin treenasin linnoissa ja työsiirtoloissa valvomatta. Yölläkin nostelin Riihimäen Keskusvankilassa pannulla, lämmittäjänä ollen. Oli pannulla halkoklaanilla penkki ja tanko tein paljon penkkiä ja hauista  sekä ojentajia lisäksi pystypunnerrusta tein tangolla. 

Tangolla ja penkillä pystyi tekemään monia liikkeitä. Nukuin päivällä lappu ovessa että lämmittäjä nukkuu. Päivällä unien jälkeen menin päiväulkoiluun nostelemaan rautaa sai siinä treenattua tarpeeksi yhdelle päivälle.

lauantai 6. joulukuuta 2025

Päivä mennyt vitutuksilla kun ei mitään ole, mutta itseäni syytän kun Hyrylän terveysasemalle luulin pääseväni katkolle. Nyt sairaalassa M.1 ja M.3 päätöksellä eli syyttä kiinni.

Eipä täällä muuta ole kun kuluttaa aikaa, nukkua ja kirjoitella blogiani ja kynällä kirjoittelua. Kävimme yhden kaverin ja hoitajan kanssa salilla tänään, se piristi kummasti fiiliksiä. 

Tein koneella muutamia liikkeitä, sekä käsipainoilla olkapäitä ja käsivarsia. Kevyt oli treenini tällä kertaa mutta ihan sopiva pitkästä aikaa. Olimme salilla kello 17.40- 18.20 välisen ajan suunnilleen. En nyt niin kellon mukaan mennyt mutta  treeni tuli tehtyä, ihan sopiva treeni tälle päivälle. 

Kämppis teki eilen sellijumppia huoneessamme, ihan mukavan näköisen treenin se teki. Minunkin pitäisi alkaa tekemään niin sanottuja  sellijumppia, pysyisi siinä hyvässä iskussa. Nyt laitan sähköisesti valituksen menemään Hallinto-Oikeuteen. Pitäähän minun alkaa oikeutta saamaan elämässäni jostain päin

Oli kello 16 ruoka äsken lihakeitto, jälkiruokana oli kakku pala oli taas hyvä ruoka maistuvaista se oli. Nyt haen kohta silmätipat kuivasilmäisyyteeni ovat silmälääkärit puhuneet kaihistakin.

Yksi lääkäri puhui minulla kaihi olevan, toinen tutki pitkään Järvenpäässä ja totesi ettei kaihia olisi minulla. Eli mitä teen varmaan tutkitutan vielä kolmannella lääkärillä, ennen kun uskon ketään. Jos se toteaa kaihin minulla olevan silloin menen leikkaukseen. 

Silmä on niin herkkä paikka, etten ihan helposti anna niihin koskea. Pitää minun olla sata varma  että tarvitsen leikkauksen, ennen kun annan silmiini kajota. Kaksi yksisilmäistä on jengiini kuulunut Pertti Helander Nappula, siltä meni silmä Luukin leirintä alueella, reilussa nyrkkitappelussa. 

Olin nuori kundi mutta yksin menin Luukkiin selvittämään stadilaisten joukkoon, Nappulan tilannetta. Ja tutkimuksiini nojaten, totesin sen silmän menetyksen olevan yhteensattumien summa. Eli reilu nyrkkitappelu oli ollut, se jäi vaan minulle auki mikä silmän vei, paine, sormus vai mikä. No sille ei enää voinut mitään silmä oli menetetty ja siihen oli tyydyttävä. Nappula  taisi saada isot korvaukset siitä, silmäähän raha  ei korvaa. Hyvin Nappula pärjäsi yhdelläkin silmällä, oli se ravintola Korson Pubissa tiskin takana Baari Mikkona.

Sariin tutustuin Haakassa oli se semmoinen hipin oloinen nuorempi nainen. Sen tuttu miesystävä oli murtanut Sarin oven ja ampunut ikkunaan reiän. Aika jehu taisi sen kaveri olla, luulin ja uskoin Sarin kaveriaan pelkäävän. Minä tulin kuvioihin, ei Sarin tarvinnut enää pelätä kaveriaan. Olin niihin aikoihin tiukassa kunnossa, ostin Sarille pyörän.

 Pyöräilimme Ruskea suolla poliisien hevostallien luonakin, pitkiä pyörälenkkejä teimme. Saria ei yksi silmäisyys haitannut pyöräilyä. Kerran Sari oli suihkussa, minä lojuin sohvalla huusi Sari että  silmä meni viemäriin. Oli se pessyt tekosilmäänsä suihkussa ja se livennyt viemäristä. No se silmä meni, uuden teetimme Helsingissä Kaisaniemen kadulla. Kyllähän sitä yhdelläkin silmällä tulee toimeen, kyllähän se rajoittaa elämää kun näkökenttä supistuu.

Oli lääkkeet ja aamupala aamusta jouduin taas toimistosta hakemaan Glukosamanin se ei tullut muiden lääkkeiden jaossa. Eli vaikeaksi menee sen saanti illoin aamuin.

Polvet ovat heti paremmat syötyäni taas Glukosaminia jos se siitä johtuu. Voihan se olla vähän uskon asiakin, vaikka en usko siihen niin pahasti ovat polveni kipeät olleet. Jalkapallossa on mennyt oikea polveni pahasti rikki, ja vasempaankin saa enää hoidon keinonivelestä. Näin sanoivat lääkärit hoitajineen että molempiin polviin saa enää avun keinonivelestä. On polveni kyllä niin pahasti välillä kipeät, että panee se miettimään keinoniveltä molempiin polviini.

Poksahti oikea polveni kun sai edesmenneet kaverini Wingvistin Eekon ja Ruuskasen Jussi pelaamaan fudista huonossa hapessa kentälle. Näkivät he fudis palloni kämpilläni siitä pelaamaan. Kikkailin ja vedin ilmasta, ja alas tullessa poksahti polveni pahoin. Kentältä jouduin ambulanssilla Keravan terveyskeskukseen. Lääkäri Lehtovuoren Tuomo passitti vaan kotiin minut kepeillä. Pitkään itse treenasin polveni kuntoon, punkteerattiin polveani muttei paljon nestettä tullut siitä. 

Kopran Markku passitti minut polvestani Eiran sairaalaan. Kun jouduin kerran sen vastaanotolle polvestani, mutta eivät voineet tehdä Eirassa mitään. Kun juovuksissa olin ja viinaa kassissa pari pulloa.


perjantai 5. joulukuuta 2025

Aikainen herätykseni kello 3 maissa uudestaan nukkumaan heräten kello 5 pintaan. Hampaat vähän särkeneet tai juuret eihän minulla paljon hampaita enää ole, pitäisi poistattaa juuretkin suustani.

Heräsin tosiaan jo kello kolmen maissa onneksi menin uudestaan nukkumaan ja herätykseni kello 5 maissa. Siitä pystyyn odottamaan kello kuutta ja hiljaisuuden loppumista, sai automaatista kahvia aukesi se kello kuusi. Nyt hyvin levänneenä pystyyn kaakaolle tekisi mieli vielä kahvit juoda koneesta.

Saa automaatista ihan hyvää kahvia kuumaa ja eri makuisia viisas kone se on. Nyt suljen tietokoneeni ja otan puhelimen latauksesta että pääsen sänkyyni nukkumaan vielä hetkeksi. Nukun vielä aamupalaan asti väsyttää minua niin rankasti vielä. 

Nukuin aamusta vielä hetken, tuntuu väsyttävän  aina vaan enemmän kun nukkuu nukuin ruokaan asti aamusta tuli ruoka vähän yli 11. Muussia ja broileria porkkana raasteella, oli taas erittäin hyvä ruoka. Jälkiruokakin oli joku kiisseli

Ilta joutaa oli iltapala ja hetken päästä lääkkeet. Sain omista Gollageenin ja uuden lääkkeen verenohennukseen hyvä niin luottaa lääkärit minuun että viinasta pysyn irti. Siksi voivat uuden verenohennuslääkkeen antaa.

Vaatii uusi veren ohennuslääke päihteettömyyden, mihin olen sitoutunut elämän pitää voittaa. Kunhan en vaan joudu enää asuntooni menemään, siellä en raittiina pysty olemaan. On talon porukka minua vastaan ja muutenkaan siellä en pysty rauhassa olemaan. 

Katson nyt mitä eteen tulee, jotenkin vaan en uskalla ihmisiin yhtään luottaa. Niin paljon olen ihmisiltä saanut pahuutta  vastaan ottaa. Ihan sadismia olen joutunut kokemaan monilta tahoilta. Juuri luin tämän talon lääkäreiden M. 1 ja M. 3 päätöksiä. Niin saatanan hulluja diagnooseja tekevät minusta. Pitää kyllä olla lääkäreiden täysin sekopäitä tai todella pahoja ihmisiä. Niin hirveitä ovat minusta kirjoitelleet pahuutta heissä on oltava ja paljon. Huomaan heti ihmisestä mitä ne on, tämän talon lääkäreiden kanssa ei kyllä synkkaa yhtään. En määrätyistä syistä uskalla mainita sairaalan nimeä missä olen. Mutta paljastan kaiken pahuuden taas kun pääsen vapaaksi.

Kaveri haastoi minut taas tänäänkin sakkia pelaamaan. Ei ajatukseni pelannut tänään sakissa ollenkaan, muutenkin katkoo minulla tänään ajatus pahoin. Johtuen varmaan psyyke lääkkeistäni Deprakine ja Olantsapiini. Niillä katkoo kyllä ajatus pahoin en saanut mitään järkevää sakissa aikaiseksi.

Sakki meni alkuun melko hyvin, mutta sitten tuli minulle outoja katkoksia päähän. Luovutin sakin kun katkoi minulla niin pahoin siirrot. Muutenkin huomaan puheessani katkoksia pahojakin. Unohtelen nimiä ja puhun eriasioista kun tarkoitan, se on ikävää. 

Sakki vaatii ajatuksen kirkkautta, silloin siitä syntyy kunnon peliä. Harmittaa vaan kun tietää pystyvänsä parempaankin mutta hoitajat lääkäreineen vievät älynkin ihmisiltä lääkkeillään. Depragine ja Olantsapini ovat minulle täyttä myrkkyä, ja henkilökunta pakottaa sitä syömään. 

Pelasin tänäänkin hyvää sakkia, mutta sitten vaan tuli outoja katkoksia pelissä. Ajatus karkasi omille teilleen ja peli ei enää kiinnostanut minua, joten käänsin kuppini ja luovutin pelin. En häviön pelossa vaan pelin katkoksien takia. Minua ei peli  silloin kiinnosta yhtään jos lääkkeillä viedään ajatus muualle. Yleensä pystyn selvällä päällä keskittymään hyvin sakkiinkin ajatukseni pelaa selvänä ollessani.

torstai 4. joulukuuta 2025

Aamu joutaa oli aamupala ja sen jälkeen lääkkeet, ei tullut siinä jaossa Glukosaminia Kollageenia hain sen omistani toimistosta.

Sovittiin lääkärin kanssa että hommaan itse Glukosaminin Kollageenin apteekista ja henkilökunta jakaa sen minulle toimistosta. Se järjestely sopii minulle hyvin, uskon Kollageenin tehoon sitä aikoinaan vuosia syöneenä. Pitää vaan sitä tuotetta syödä jatkuvasti, muuten tehot  tuntuu häviävän. Puhui kyllä lääkäri ettei ole polviini enää muuta tehtäessä kun tekonivelet, uutta kuulemma molempiin polviini. On kuulemma polveni jo niin sökönä ettei auta muu kun tekonivelet. 

Katson nyt lähdenkö enää niin isoon operaatioon, näinkin vanhana ja  sairaanakin. Toki olen hyvässä iskussa vieläkin ikäni urheilua harrastaneena, laitoksissa kovaakin treeniä tehden. 

12 kertaa lusin kuritushuone tuomiotkin kuri loppui vuonna 75. Linnat ja muut laitokset, ovat pitäneet minut hyvässä kunnossa, vuosia niitä kiertäneenä. Treeniä terveet elämäntavat terveellinen ruoka. 

Halusi naislääkäri minua tavata päivällä. Puhui se että saan itse hommaamaani Glukosomania kollageenia polvirikkoihini. Talosta sitä ei saa se ei ole reseptivalmiste.

Uskon Kollageenin tehoon sitä aikoinaan vuosia syöneenä. Kyllä taas ihmettelin nuorta hoitajaa sekä mieshoitajaa, kun niillä ei taaskaan ollut mitään infoa annettu kollageenistani. Muutenkin sanoin niille iltalääkkeiden jaossa, miten voi niillä pätkiä noin pahasti. Kun ollaan tietokone ajassa ja ne eivät tiedä mistään mitään, miksei info heitä tavoita tässä talossa. Lääkäri sanoi päivällä että voin itse hommata Glugosomaanit Kollageenin.

Antoi yksi mieshoitaja minulle päivällä yhden Kollageenin nyt en illasta sitä saanut. Toivotaan nyt että aamusta sen saan taas. Sanoi vaan iltahoitaja että hänellä on muuta tietoa kun sanomani info, minä sanoin että kummaa vaan on heidän info jos minulla muuta tietoa on. Kohta alan nukkumaan katson nyt haenko lievän rauhoittavan Bentson, voi sillä uni tulla paremmin ja antaa paremman unen. Paras unilääke minulle olisi ruumiillinen työ ja kova treeni. Puhtailla nukun parhaiten ilman lääkkeitä siis, kemialla en nuku häviää silloin niin sanotut eläimen vaistot minulta. 

Eläin minussa lääkkeillä häviää vaistot häipyy minusta. Herään puhtailla ollessani pieneenkin häiriöön tulipalojakin pelastanut muutamat vaistoillani ja nopealla toiminnalla. Missä kiitos ja kumarrus niistäkin toiminnoista kielokoto,  Samaria, monia tulihommia ollut  läheltä piti tilanteita. Mutta nopealla toiminnalla olen selvittänyt muutaman tilanteen. Kumma vaan ettei ole tilanteet lehtiin ja uutisiin päätyneet. 

Yksi hoitaja täällä kyllä sanoi että Ohkolan sairaalan tuhotyö yritys olisi lehtiin päätynyt. Miksei minua tultu haastattelemaan kun tiesin koko tilanteen ja syyllisen. Eivät ensimmäisellä kerralla evakuoineet porukkaa, ja  sytytti kaveri uudestaan. Huusin ensimmäisen palon jälkeen miten saa murhapolttaja kulkea siellä vapaana.

Päivä mennyt taas omalla painollaan. Haastoi kaveri minut sakki peliin sairaalassa, satuin vielä voittamaan pelin siitä rinta kaarella minulla oli.

Luuli kaveri että olen helppo vastustaja sakissa, mutta olen loppupeleissä sakissa aika vahva, vaikka itse sanon. Alussa luulee monetkin minua helpoksi vastustajaksi. Se sisältyy usein strategiaani, lopussa kiitos seisoo niin sanotusti. 

Nytkin vein kaveria, uutta vastustajaani lopussa kun kuori ämpäriä. En antanut vastustajalleni mitään mahdollisuuksia lopussa. Siihen strategiani usein perustuu annan kaverille löysiä ja sitten isken kovalla kädellä. 

Kai minä sitten olen jonkun tason pelaaja, kun voitan aika hyviäkin vastustajia. Onhan sakki aika fiilis peli, syntyy siinä toki todella hyviäkin pelejä. Linnoissa pelasin paljon ja ryyppyporukassani pelattiin paljon sakkia. Emme ehkä siksi ihan  rapajuoppoja oltu, kenttä koplaksi meitä sanottiin. Keravan keskuskentällä kokoonnuttiin usein pelasimme ja urheilimme paljon. Ja toki joskus, yleensä viikonloppuna hiukan viinaksia maistelimme. Kimmoja ja kundeja kuului kenttäkoplaamme fillareilla, sitten mopoilla ja siitä autoihin ja prätkiin siirryimme.

Minä tykkäsin ajaa mieluummin kaksi pyöräisillä eli prätkillä. Oli niitä muutamia elämäni varrella, jos olisin vaan jäänyt Espoon hautausmaalle traktori kuskiksi olisin ajellut Harley Davidsonilla se oli jo poikien haaveena lapsena. Mutta tuli Masalassa asuessani hautausmaan hommia tehden hovioikeuden tuomio voimaan. Siitä lähdin viikoksi stadeille rientoihin dokaamaan ja rälläämään. Ja siitä lusimaan, pyysi ne minua takaisin hautausmaan hommiin linnojen jälkeen. Mutta kun pölkkypää olen jäin entisiin kujeisiin eli doku porukoihin. Ja taas viina vei kiltin herkän Kai pojan mennessään.

keskiviikko 3. joulukuuta 2025

Kyllä vituttaa niin rankasti kun kusettivat minut reissuun. Piti olla 2.11.2015 kontrolli päihteettömyydestä uuden verenohennuslääkkeen vuoksi. Luulin että pääsen vaan viina katkolle, mutta tulikin sairaala reissu M.1. ja M.3. Päätöksillä.

Menin Tuusulan Hyrylän terveysasemalle missä luulin viina katkon olevan. En jaksanut talossamme olla selvinpäin kun muitakin juoppoja siellä oli. 

Seura teki kaltaisekseen, en jaksa enkä kestä juoppoja enkä muitakaan sekaisin olevia itse selvänä ollen. Mutta kun juo itsensä samalle ääliö tasolle niin ei mitään väliä mistään, örveltää sitä samalla tasolla. Ihmettelin vaan taloamme kun muut sai juoda mutta minulle heti häätö. 

Lähdin reissuun Tuusulan Hyrylän terveysasemalle missä luulin viina katkon olevan. Tulikin taksikyyti Nurmijärven Terveysasemalle katkolle. Olin siellä viikon, luulin että saan olla uuteen paikkaan siirtymiseen asti. Mutta heittivätkin sairaalaan M.1 ja M.3 päätökset päälle. Kyllä perkeleet minua kusettavat kaiken aikaa ja pahasti. 

No nyt katson jatkon mihin minut siirtävät, enhän nyt tänne sairaalaan jää noin hullun päätöksillä. Olisin luullut kun olen saanut  niin paljon hyvääkin tehtyä, paljastaessani monia pahoja hoitopaikkoja. Että alkaisin kiitosta ja kunniaa saamaan maailmaa myöten.

Kyllä on perseestä psyykelääkkeiden kanssa. Ylilääkäreitä myöten ottaa ne turhana pois, Vertoksi luin ja Hygienia passin hommasin. Vantaan Sininauhan Sahatien paikassa.

Nyt kusettamalla minä olen taas kiinni ja lääkityksessä. Menin Tuusulan Hyrylän terveysasemalle katkolle, mutta selvisikin ettei siellä ole nykyään viina katkoa. Uusi eteisvärinä lääkkeeni  vaatii ihan päihteettömyyden. 

Mutta meidän Hyrylän talossa en selvänä jaksanut olla. Kipuihin, suruuni ja yksinäisyyteen otin brändiä, konjakkia sekä whiskyä. Talossa ottivat muutamat muutkin, yksi tyyppi joi koko ajan. Tuli vaan minun ottamisestani hirveä haloo talossa. Muut saivat juoda ja häiritä minua ainakin jollain tavalla. Ja sanotaan että seura tekee kaltaisekseen, vaikea on selvänä olla jos toiset juovat jatkuvasti. Juoppo retkahtaa niin helposti, vielä kun olen niin herkkä elämäntaiteilija. 

Olisin saanut asua talossamme vielä ensimmäisen varoituksen jälkeenkin, mutta kun alkoivat muut vuokralaiset vittumaiseksi. Lähden heti pois  talosta, kunhan nyt vaan saisin oman turvasataman rauhan ja rakkauden paikan. Takana päin puhujia olivat vanhemmat sairaatkin ihmiset talossamme. Luulin että puhallamme niin sanotusti yhteiseen hiileen talossamme. Kun minulla alkaa myös ikää olemaan ja sairauksiakin jo löytyy. Eipä minulla siinä asumassani kylässä mitään ollut, kaikki frendit sieltäkin olivat kuolleet. Vanhaa liittoa ei enää paljon ole hengissä, lusineita kavereitani on tosiaan vähän.

Laitoin eilen lomapaperin vetämään, pitäisi minun päästä osuuspankkiin laittamaan mobiilin toimimaan. Olisi pankin mobiili minulle erittäin tärkeä että pääsisin pankin sivuille.

Tässä talossa ei vedä näköjään mikään, pari kertaa olen päässyt kanttiiniin ja kerran kahden pampun kanssa käymään asunnollani. Sain onneksi tänään ladattua puhelimeeni puheaikaa. Olisi vaan pitänyt luottaa vaistoihini, ja hakea Hyrylässä juomaa viinakaupasta. 

Kusettivat minua luulemaan, että olisi  viina katko ollut Hyrylän terveysasemalla. Luulin kumminkin että saa olla Nurmijärven terveyskeskuksessa sen ajan, että saan puhtaat testit uuteen lääkkeeseeni. Kysyivät oliko Nurmijärven tervarissa jotain ongelmia. Ei ollut muuta kun kysyin nuorelta naishoitajalta yhdestä dementiaa sairastavasta, kuka häiritsi talossa muita. Kysyin siis naishoitajalta nukkuuko kyseinen dementiaa sairastava kun sitä ei ollut koko päivänä näkynyt. 

Toki olin huolissani siitäkin vanhemmasta sairaasta ihmisestä. Jos olisi hoitaja vastannut että dementikko on nukkunut koko päivän. Silloin olisin itse myös mennyt nukkumaan ajoissa. Kun tiedän jos päivän se dementikko rouva nukkuu, pörrää se silloin taas koko yön toisten ovilla ja huoneissa. Ja taas olin oikeassa tämä nuori naishoitaja joutui ajamaan dementikko naista pois toisten huoneista keskellä yötä. 

Ja helvetti jos tämmöisen nuoren naishoitajan valittelulla, tuli minulle lähtö tänne sairaalaan. Ja millä helvetillä idiootti vieras lääkäri määrää minulle M.1 diagnoosin. Tuli vielä perään kaksi pölvästiä mies ja nais hoitajat. Hakivat pellet vielä M. 3. Paperiin nimen helvetti mitä idiootteja on tämänkin talon henkilökunta.

Tiesin heti jo yöllä, että tulee minulle taas syyttä ongelmia tämän nuoren naishoitajan taholta. Olisi kaikki ollut kunnossa, kun olisi nuori naishoitaja vaan sanonut mikä on dementikko naisen tilanne. Ainakin sen kertonut nukkuuko se dementikko nainen. Häiritsi dementikko minua Nurmijärven terveyskeskuksessa kaiken aikaa, pyörimällä öisin ovellani monesti. Mutta en siitä hepulia saanut sillä dementia on vaikea ikävä sairaus. Isälläni oli sydänvika ja  dementia  vaikea semmoinen, jäi isäni suoraan hoitoon. Teki isäni hulluja temppuja sairautensa takia joten olin pakotettu sen hoitoon hommaamaan.

Miksihän olen melkein aina oikeassa, mutta saan silti vaan paskaa ottaa vastaan. Ihan sairaanhoito henkilökunnalta lääkäreiltä ja hoitajilta. Ovat he olleet niin pahasti väärässä minun kohdallani. Olen alkoholisti, en mielenvikainen ainakaan suomalaisten kriteereiden mukaan. Ihmettelen vaan suomen ja suomalaisten touhuja, niin sairaita hoitajia lääkäreineen on tullut vastaan. Täysiä sekopäitä pahoja ihmisiä on paljastunut vuosien varrelta. Onhan mielenterveys ala vaikeaakin potilaat ovat mitä ovat. Minä nyt olen niin kovapäinen että kestän paljon, mutta henkinen väkivalta ylittää välillä jo käsityskykyni. Sanotaanhan että intiaani kestää paljon fyysistä kipua mutta henkinen rassaa pahoin.

tiistai 2. joulukuuta 2025

Heräten kello neljä uudestaan vielä nukkumaan ja unta aamuun asti. Kello on nyt 7.14 ja hyvin levänneenä uusiin askareihin tällä päivälle.

Pitäisi minun päästä kaupungille OP- pankkiin ja R- kioskille, pankista pitäisi saada mobiili toimimaan ja R- kioskilta uusi latausaika kuukaudeksi. Nyt lyön koneeni hetkeksi sammuksiin ja nukun vielä hetken. On univelkaa minulla sen verran että täytyy vielä yrittää nukkua hetkin ettei ole ihan silmät ristissä.

Jatkankin tähän kirjoittelua kello on 13,08 kohta saadaan päiväkahvit kirjoittelen vielä hetken, kahvin jälkeen menen vielä nukkumaan hetkeksi. Sain ladattua puheaikaa puhelimeeni tietokoneellani. Hyvä niin on taas puhelimessani kuukauden paketti se kestää hetken. On paketti parempi kun saldoa mikä menee nopeasti. Toimistoihin tarvitsee vaan saldoa siihen ei käy paketin liittymä.

Päivä mennyt leväten, syöden, kanttiinissa käyden. Pitkäksi käy aika, mutta ei olisi kämpilläkään muuta tekemistä kun ryypätä. Toivotaan nyt että pääsen täältä suoraan johonkin Rauhan ja Rakkauden paikkaan.

Kun nyt löytyisi joku todella kunnon uskovien paikka, missä kokisin rauhan elämälleni. Olen ollut Selkin sen aikaisessa Uuden - Kasvun kodissa Pauli Rantasen paikassa ja siellä oli hyvä olla. Olin siellä alkuun sähköverstaalla hommissa, tein myös siellä öljyntorjunta mattoa. Pauli oli kehittänyt sen öljyntorjunta maton, pidin sitä hyvänä ideana. Oli minulla Selkissä Enduro Husgvarna moottoripyöräni ajoin siellä Nummelan montulla ja pitkin harjua. Ostin myös Nurmijärven autoliikkeestä ison uuden karhean Mazdan. 

Pauli Rantanen laittoi minut Leksan apumieheksi ruotsiin haalari kuormaa hakemaan. Isolla paketti Mersulla, piti minun toimia ikään kun turvamiehenä. Leksa kun meinasi nukahtaa rattiin pois päin Ruotsista tullessamme. Piti Leksa väkisin saada apumiehen paikalle nukkumaan, kun sen silmät alkoivat pilkkimään. 

Heitin pari kofeiini pilleriä suuhuni ja ajoin pitkän matkaa Tukholman satamaan. Harmi vaan kun laivan ravintolassa kohtasin nuoruudesta tutun kaverin. Innostuin laivan baarissa hiukan viinaksia ottamaan. Tultiin satamaan ja Leksa ajoi Selkiin. No juoppo kun olen lainasin Leksalta yhtä paketti autoaan että sain enduro moottoripyöräni autoon. Hain Tenu Uutun Juhan Keravalta mukaani ja lähdimme viinojen kanssa. Pastorin Steniuksen Juhan luokse kohti Villähdettä mökkiään. Joimme siellä soitin selkiin uskovaisille tulivat ne hakemaan meitä, autoineen sieltä mökiltä.

Pauli Rantanen taisi pienen hepulin ottaa kun se passitti minut Selkin hommista. Porvooseen Betlehem  kotiin missä pysyin raittiina keräsin roskia ja siivoilin pitkin Porvoota. Löytyisi vielä tommoisia rauhan ja rakkauden paikkoja. Mitkä olisivat täysin raittiita, sillä me juopot olemme niin herkkiä ihmisiä. Seurakin tekee kaltaisekseen, kaipaan täysin parannuksen tehneiden  seuraa.

Alfa ja Omega

Oli iltapala äsken herkkuja oli tarjolla. Täytyy olla rukouksessa väkevä

 Oli iltapalalla tonnikala salaattia leipää juustoa. Kaikkia herkkuja oli taas tarjolla. Otin myös lääkkeeni hullun lääkkeet debrakinen ym. ...