sunnuntai 31. toukokuuta 2026

On päivä mennyt hyvin syöty ja levätty kunnolla. Iltapala on vielä yksi nainen huuteli minulle että haista vittu. Sanoin sille paska housulle että pakko haistaa mistä päin tuulee. Paskat sille meni kerrankin käytävällä housuun.

 Eli kyllä se nainen haisee paskalle ja vitulle. Pesisi itsensä niin ei haisisi niin pahalle. Paska housu nainen on valuu sillä paska housuun välillä, kuset tulee vaipoista välillä. Ja viitsii muille huudella tommoisia ilkeitä. Onhan se ilkeä ihminen itse haisee, ja kusee ja paskantaa ja muille huutelee. En nyt kerro missä nainen vaikuttaa, ettei tule minulle ongelmia. Olen hiljaa tästä paikasta ettei tule ongelmia kyseisestä paikasta.

Miksihän se on muille ilkeä ja vittumainen vittuilee se muille haistattaa vittua muille. Haukkuu se muita ja on ilkeä olen ollut erittäin kiltti naiselle antanut karkkeja sun muuta.

Huusi se syyttä tänään muiden kuunnellen minulle ruokatilassa että haista vittu. Täytyy sanoa sille että pakko haistaa kun sieltäpäin tuulee.

En jaksa ja viitsi olla sille enää ystävällinen kun sekin on vittumainen minulle ja muille. Nainen on henkilökunnalle myös ilkeä uhkaa henkilökunta naista huone hoidolla jatkuvasti. Mutteivat huonehoitoon sitä laita kumminkaan jää se uhkailun tasolle.

Harmi kun ei ole minulla sähköpostin salasanaa en pääse yhteyksiin sen kautta mihinkään. Pitää saada  sähköpostin salasana että pääsen eteenpäin koneella.

Oli muussi lihakastikkeella hyvää sekin oli.

Söin ison annoksen ruokaa oli se niin hyvää sitä, oli siinä myös peruna salaattia. Oli sekin maistuvaista erittäin hyvää. Koneeni pätki hiukan äsken heitti ruudun pieneksi mutta hoitajan kanssa saimme suurennettua näytön takaisin.

Hyvä että osaa henkilökunta käyttää konetta ja kaveri osaa saamme silloin apua koneen käytössä. Ei mene sormi suuhun koneen käytössä vaan osaamme edetä koneella. Kävin kello 15 katsomassa olisiko vielä kahvia jäljellä ei ollut enää. Oli kahvit loppu kaikki meiltä jäin ilman kahvia ei ollut keittiölläkään yhtään kahvia. Ikävää että kahvi pääsi loppumaan olisin kupin juonut sitä, olisi maistunut kupillinen kahvia.

Kyllä kupillinen maistuu kahvia mielellään minulle hyvin. Piristää kupillinen minua kunnolla yksi kuppi menee liika on liikaa kahviakin.

lauantai 30. toukokuuta 2026

Aamu meni tuli uunimakkara muusilla. Oli se hyvä ruoka maistuvaista.

 Katsotaan nyt mitä  tulee illasta joku keittoruoka varmaankin. On uunimakkara muusilla tosi hyvä ruoka minusta. Siihen salaatti ja sinappia sekaan, on se maistuvaista ruokaa. Katsotaan nyt mitä tulee illasta keittoa varmaankin. Päivällä oli uunimakkara muussilla oli se herkkua minulle.

Nyt lähden katsomaan iltaruokaa tulee se kohta. Iltapalalla tuli rieska ja makkaraa juustolla teetä mehua. Oli taas riittoisa iltapala. Tulee tänään suomi kanada lätkämatsi kello 21. Menee siitä loppuotteluun toinen. Toivotaan nyt että suomi menisi loppuotteluun kanadan tai usan kansa. Tulee varmaan suomi kanada kova matsi kun taistelee ne loppu otteluun pääsystä.

On kanada kova porukka taistelee ne voitosta.niin kun usakin. Suomi joutuu koville niiden kanssa. Menikö Norja loppuotteluun näin luin juuri texti televisionista,

Katsotaan nyt peliä kunhan se vaan alkaa yhdeksän maissa. Aamusta menen taas suihkuun ja vaihdan vaatteet puhtaisiin. Tekee se taas hyvää olla puhtaissa vehkeissä ja puhtaana. Haluan olla puhtaissa vaatteissa aamusta iltaan. Kuulin juuri ettei ole kanada hävinnyt yhtään peliä tähän mennessä. Eli tiukka on  kanadan porukka. Mutta niin on suomikin tiukka porukka maa pelaamaan. Suomi vei voiton eli  meni suomi loppuotteluun.

Pesimme hoitajan kanssa pyykkini. Kohta on ruoka muussi ja makkara.

 Onkin hyvä ruoka muussi ja makkara se maistuu minulle hyvin. Tuli muussin kanssa myös salaattia, eritäin hyvä ruoka oli. 

Yksi nainen sanoi että valehtelin aikaisemmin kun sanoin että on parfyymit kiellettyjen listoilla sekä muut käryä levittävät aineet. Ei maalaus tarpeitakaan saa käyttää astman ja allergian takia. Monessa paikassa ne ovat kiellettyjen listoilla.

Kyseinen nainen on  ihan perseestä huutaa ja möykkää se osastolla. Häiriten koko taloa uhkailee se muita ja vittuilee ihmisille. Pääsisi vaan eroon tommoisesta naisesta täysin kyrpä se on

perjantai 29. toukokuuta 2026

Tulee joku musaohjelma telkasta. Arttu Viskari esittää musaa.

 Täytyy kohta alkaa nukkumaan ajoissa. Hetken katselen musa ohjelmaa hyvää musaa tulee telkasta. Onhan uni todella tärkeää minulle joten nukun hyvin unet. Otin puolikkaan särkylääkkeen pamolin jos se antaisi unta minulle.

Pankki asiamme meni ihan perseelleen emme saaneet mitään apua pankista. Ellei kaveri sitten saanut apua luulen niin että se sai. Minulla oli turha reissu käyn torstaina uudestaan kello 15. Antoivat silloin uuden ajan paremmalla ajalla. Torstaina 4.6.2026 kello 15.

Kävimme kaverin ja hoitsun kanssa pankissa. Ei ollut siitä mitään hyötyä käynnistä.

 Jäi seuraavaan kertaan pankissa käynti  neuvoo ne silloin paremmin meitä. Jäi kaverilta ja minulta opastus vähiin emme saaneet apua puhelimeen kaveri olisi avainlukuja tarvinnut. Minulla olisi ollut muutakin kun avainlukuja.

 Täytyy nyt saada asiat kuntoon koneella pankin sivut tasapainoon. Olen saanut käytettyä pankin sivuja tähän asti mutta  nykyään on ongelmia ollut. Onkin pankissa  aika 4.6.2026 klo. 15. Uskotaan ja luulen että olisi silloin aikaa meillä pankin sivuja käyttää. Kaverit menivät kahteen mieheen punttisalilla, minä en kivuiltani mennyt vaan otin särkylääkkeen kipuihini. Yritän päästä kivuistani eroon pikku hiljaa että pääsen säryistäni ja salille.

Kyllä täytyy minun päästä kivuistani ja säryistäni eroon. Olen kova treenari ollut aina monta kertaa viikossa treenannut eikä ole kipuja ollut. Nyt on vaan säryt yltäneet niin kovaksi ettei treenit onnistu. Otin puolikkaan pamol särkylääkkeen jos se auttaisi kipuihini.

torstai 28. toukokuuta 2026

Suomi voitti Tsekin 4-1 vei suomi peliä. Hyvä niin meni suomi jatkoon.

 En nyt tiedä ketä vastaan vielä pelaavat välierät vielä on pelaamatta varmaankin. Mutta suomi on jatkossa varmaankin tämän päivän voitolla tsekeistä 4-1. Eli hyvältä pelit näyttää tällä hetkellä. Toivotaan nyt että pääsee suomi jatkoon mitali peleihin. Pääsisi se kolmen parhaan joukkoon taistelemaan pronssista edes, toki kultamitalista olisi mukava taistella.

Tuli Anneli Auerista juttua telkasta syyttäjä ei valittanut joten ne ovat miesystävänsä kanssa syyttömiä. Kyllä on perkelettä minä sain hupituomion 9 vuotta ja Auer vapautetaan ja korvaukset se saa vielä kovat.

Päihde ongelma soten suurin ongelma tulee juuri siitä ohjelmaa uutisissa. Huomenna pitää minun mennä suihkuun ja vaihtaa vaatteet. Olenkin haisevissa vaatteissa alusvaatteeni ovat jo likaiset. Vaihdan tänään vaatteeni ja huomenna käyn suihkussa ja vaihdan vielä vaatteeni. Kyllä tekee suihkuttelu hyvää ja vaatteiden vaihto. 

Vanhusten kärsimyksistä puhutaan A-studiossa. Miten vanhukset ovat väliinputoajia kärsii vanhukset niin paljon. Pitäisi minunkin päästä vaikuttamaan asioihin vanhustyö tärkeimpänä.

Voisi käydä huomenna saunassakin tekisi sauna hyvää minulle. En ole tässä talossa saunassa käynytkään. Täytyy alkaa saunomaan taas olen ollut kovakin saunomaan aikoinaan.

Täytyisi päästä minun vanhustyöhön se on sydäntäni lähellä. Kun itse jo olen vanhus tai sitä ikäluokkaa.

On 50 minuutin päästä ruoka meillä. Kebab ja kasvis kebab on ne hyviä ruokia.

Kyllä kebab  maistuu minulle ja toki kasvis kebabkin otan tavallisen kebabin.. On kebab minun herkkuani sitä syön mielelläni. Puhui kaveri kuolleesta vaimostaan ikävää mutta elämä on sitä elää ja kuolla. Ikävää että kaveri joutuu asumaan tämmöisessä mestassa kun ei se pärjää kotonaan vaimonsa kuoleman takia. Kyllä monet sekoaa päästään vaimojensa kuoleman jälkeen tai miehensä.

On puolisonsa kuolema niin kova paikka sekoaa siinä pahasti puolisonsa. On tämä kyseinen kaveri aika kiukkuinen kaveri tiuskii se porukoille. Minulle tarjoavat varmaan kasviskebabia mutta otan tavallista, kasvis kebab olisi tilalle mutta kyllä tavallinen menee minulle. Olen kela allergikko en kebab kala ei mene alas kunnolla se jää nieluuni.

On  mukava kun on pöydälläni VERTO todistus sekä HYGIENIA passi. On todistus niistäkin suorituksista. Vantaan sininauhan sahatien  paikassa ne kävin suorittamassa. Onhan nekin todistukseni niistäkin suorituksista. 

keskiviikko 27. toukokuuta 2026

On 45 minuutin päästä iltapala ja lääkkeet. Päivä tulee täyteen ja pääsemme nukkumaan. Oloni on vähän jo parempi kivut paranee pikku hiljaa.

 Nivel kipuni ovat hellittäneet pikku hiljaa, en ole tarvinnut särkylääkkeitä niin paljon. Pamol särkylääkkeitä en ole syönyt  niin paljon nykyään. Se on hyvä ettei mene särkylääkkeitä jatkuvasti olen yrittänyt vähentää särkylääkkeitä.

Olen pystynyt nukkumaan yöni paremmin ilman  kipujani. Toivotaan että pääsemme kaverin kanssa pankkiin perjantaina se on ainoa päivä kun se on auki. Toivotaan että ovat talosta yhteydessä pankkiin ja homma pelaisi sinne päin. On pankki auki perjantai kello 10- 13 välisen ajan.

Kunhan nyt vaan tilaisivat ajan pankkiin ajan tilaukseen. Silloin homma pelaisi ja saisin ajan varmaan. Kaverinikin on käärmeissään kun se ei ole päässyt pankkiin hoitamaan asioitaan. Kaverilla olisi vaan verkkopankki tunnuksien laitto koneelle. Eli ei sillä ole mitään ihmeellistä nopea toiminta sillä on.

Oli paha tulipalo kerrostalossa johtui se rapusta johtuvaksi savu nousi rapussa kerroksiin.

Nousi savu rapussa kerroksiin pahoin seurauksin koko kerros paloi. Savu nousee rapussa vapaasti ilmavirran mukana ja sen mukaan vahinko kertyy. Rasvassa oleva grilli oli se yksi tekijä  tässä tulipalossa. Isompi haaveri syntyi siitä ja isompi olisi tullut ellei sitä olisi saatu sammutettua.

Lupaa säätiedote räntää ja sadetta huonoa keliä eli ei kivaa keliä ollenkaan. Oli tulipalo Helsingissä ja vaarallinen tilanne oli päällä. Onneksi ei henkiä menetetty tulipalossa vahinko vaan oli kova..

Oli möykkäävän naisen syntymäpäivät tänään. Katsotaan nyt tuleeko vielä räntäsadetta meille.

Huonoksi tuntuu kelit menevän räntää tuntuu satavan vielä. Kelit menee vielä huonoksi meille räntää tuntuu vielä satelevan meillä. Perjantaina pitää kyllä päästä kaverin kanssa pankki asioille. On meillä tärkeitä pankki asioita molemmilla.

Pakko on päästä minun pankki  asioille tärkeitä asioita on minulla. Pitää saada pankin sivut tasapainoon verkkopankit kuntoon. On ne ihan sekaisin nykyään miksi sitä en tiedä. Toivotaan nyt että kelit pysyy hyvänä. 

tiistai 26. toukokuuta 2026

On kyllä pirun väärin kun toisessa paikassa vaaditaan syömään lääkkeitä. Ja toisissa paikassa ei lääkkeitä edes tarjota. Minä en psyyke lääkkeitä tarvitse enkä syö kun väkisin.

Olen sen näyttänyt etten lääkkeitä tarvitse ollen  syömättä niitä. Ja hoitajat lääkäreineen ovat pitäneet minua terveenä. Ilman lääkkeitä menee lääkkeistä pahuksen huonoon kuntoon. Sivuoireet ovat lääkkeistä kovat siksi en lääkkeitä syö. Täällä pitää syödä lääkkeitä kun ottavat verikokeita seuraavat ne pitoisuuksia.

Olen monessa paikassa ollut syömättä ja henkilökunta pitänyt minua terveenä. Sitten kun olen muutaman syönyt ovatkin pitäneet sairaana. Olen 12 kertaa lusinut enkä ole lääkkeitä joutunut syömään. Työsiirtoloissa monet tuomiot lusinut eikä niissä lääkkeitä syödä.

Eli mikä tässä mättää suomessa kaikki on ihan perseellään. Pakkolääkitykset ihmisillä mistä varmaan sairastuu. Psyykelääkkeistä menee ihminen ihan sekaisin se on nähty. Vihaan näitä myrkyttäjiä todella paljon ne pitäisi saada tuhottua kaikki myrkyttäjät. 

Tulee tätä tekstiä tälle päivälle maailman politiikan arkipäivää. Elämäni tarinat alku ja loppu alfa ja omega.

 Oli keitto meillä äsken jotain lihakeittoa taisi olla. Oli ihan syötävä ruoka suklaata otin päälle. Oli hyvä ruoka ja suklaa jälkiruuaksi. Olen vähän vähemmän kirjoitellut nykyään ei vaan ole runosuoni kukoistanut niin paljon. Täytyy saada runosuoni kukoistamaan taas kunnolla.

Isän pojan ja pyhän hengen nimeen. Usko toivo ja rakkaus ja tärkein on rakkaus. Tulee erämaasta ohjelmaa ampuu ne kaneja ja kulkevat moottorikelkoilla ja koiravaljakoilla. Mielenkiintoinen ohjelma kisailevat kelkoilla.

Huomenna pitääkin sitten pestä pyykkini on minulla korillinen taas pyykkiä. Likaiset panen pesuun että saan puhdasta päälleni. Eipä minulla paljon likaisia pyykkejä ole, korillinen sen saan pesuun.

Käänsin telkan ykköselle on siellä vikaa lähetyksessä, on siellä häiriötä linjoissa. Kai se kohta yhdistää kanavan.

Muistin että oli pyykkini pesukoneessa. Mutta oli ne menossa vasta koneeseen.

Muistin että oli pyykkini pesukoneessa mutta olikin ne huoneessani  pyykkikorissa. Laitan pyykkini koneeseen heti kun hoitaja tulee mestoille. Muistin laittaneeni eilen pyykkini koneeseen mutta muistin väärin.

Muutenkin muistini pätkii aika pahoin, välillä en muista asioita millään. Olisiko dementiaa minullakin niin kun oli isälläni paha dementia. Se voi olla perinnöllistä sairautta isältä pojalle. Katsotaan nyt käynkö dementia testeissä, kerran jo niissä kävin Ohkolan sairaalassa. Ei silloin löytynyt dementian poikasta minulta mitään oireita.

Toivon nyt että tulee KAN- kodista yhteyden ottoa uudesta paikasta. Lähtisin mielelläni uuteen paikkaan missä olisi herran sana lähellä. JUMALAN siunausta kaipaan näihin paikkoihin. Kohtalo tovereita elämääni haluan JUMALAN sanan seuraajia.

Kaipaan hengen heimolaisia elämääni sanassa kulkijoita ketä pyhä henki koskettaa. Silloin hengessä olemme väkeviä ja elämäni muuttaa suunnan uskon tielle. Toivotaan että uskovaiset ottaa yhteyttä minuun hengen asioissa uskon tielle.

Rukoilkaa puolestani että pääsen hengen heimolaisten pariin uskovaisten ihmisten. Kaipaan niin paljon uskovaisten pariin uskon ihmisten.

Oli ruokamme juuri 11.30 kasvis pihvi muussilla salaattia oli myös.

 Oli ihan syötävä ruoka meillä hyvä pihvi oli meillä, kasvis pihvi tuntui olevan. Siihen muussi  ja  salaatti, oli maistuvainen ruoka. On hyvä kun tulee kevyttä ruokaa meille, välillä kasvis pitoista.

Nuori kaveri lainasi pyörääni kaupoille se meni sillä.  Toi se minulle karkkia suklaata taas on minulla herkkuja.  On polveni taas paremmat  ei särje niitä niin paljon. En ole ottanut tänään särkylääkettäkään, ja on olo parempi ei  ole särkyjä  niin paljon.

Yritän vältellä särkylääkkeitä mahdollisimman paljon ettei turhaa syö lääkkeitä, ei ne ole terveellisiä. Muutenkin yritän päästä eroon lääkkeistäni tulee niistä vaan sairaaksi sivuoireita monenlaisia niistä tulee. On oloni parempi ei särje niveliä niin paljon nykyään, en ole lääkkeitäkään syönyt niin paljon enää.

Huutelee hoitaja porukkaa päivätoimintaan mitä lie tehdään kuulemma värjätään jotain. Menen katsomaan mitä tekevät B-talossamme värjätään jotain. Värjäsin hevosen Pegasoksen yksisarvisen tuli siitä hieno väreillä.

maanantai 25. toukokuuta 2026

Oli pihalla tumppi talkoot röökin jämiä keräsivät porukka. Heittelee porukka jämiä pihalle paljon on jämiä pihalla.

 Hoitajat panivat porukan keräämään jämiä pihaltamme etupihalta ja takapihaltamme. Kerääntyy paljon jämiä pihalle ajan kanssa. Heittelee porukka pihalle jämiä paljon piha täynnä niitä on. 

Minä otin harjalla etupihalta tapettuja kärpäsiä mitä oli paljon. Harjalla otin niitä niin paljon kun sain antoi Marika minulle harjan. Oli varmaan joku parvi kärpäsiä pölähtänyt siihen kun oli niin paljon niitä.

Pitäisi päästä toteuttamaan VERTO työtäni kävin verton koulutuksen vantaan sininauhan vantaan talossamme. Siitä pitäisi saada hyöty siitäkin hyödystä ja koulutuksesta. Samoin pitäisi saada hyöty hygienia passistani menee  koulutukseni ihan hukkaan. Menee koulutukseni ihan hunningolle pakko lääkityksellä ja muulla paskalla. Pitäisi saada minun kolutukseni kaltaista  kohtelua.

Ei mikään vedä talossamme muuta kun ikkunat ja ovet. Asiat ovat ihan perseellään.

  En pankki asioille pääse millään enkä muille asioille. Pitäisi päästä kylille asioille kauppaan juuri pääsen pikaiseen. Muttei apteekkiin pääse eikä muille asioille. Olisi minulla asiaa osuus-pankkiin ja muitakin asioita pitäisi päästä hoitamaan.

Katsotaan nyt vetääkö pankki asiani kaverin kanssa meitä olisi kaksi pankkiin menossa. Pankki on perjantaisin vaan auki raha asioille. Toivotaan nyt että pääsemme pankkiin perjantaina. Pääsisi nyt aloittamaan hammashoitoni poistattamaan huonot hampaani suustani. Ylhäältä saisi repiä kaikki hampaat pois ja alhaaltakin paikata mitä paikattavana on. Vissiin kesäkuussa aloittavat hammashoitoni menee siihen aikaa vielä. 

Kukahan senkin hammashoitoni maksaa se ei halpaa ole, on minulla niin paljon risoja hampaita suussani. Saisi nyt kelan tai sossun maksamaan hammashoitoni silloin se olisi hieno homma ja kannattaisi tehdä.

Heräsin aamusta aikaisin aamupalalle menin uudestaan nukkumaan. Nyt kirjoittelua blogiini elämäni tarinat.

 Uutta tarinaani tällä päivälle otin yhden 1000 mg pamol särkylääkkeen nivel särkyihini. Jalat ja selkä särkee pahoin, ei pääse sängystä pystyyn. Kivut ovat niin pahat minulla kropassani eikä mikään auta ei edes särkylääke. Otin kumminkin yhden 1000 mg pamolin särkyyn auttoi tai ei.

Odotan vaan että särky loppuisi pikku hiljaa on särkenyt minulla niin pitkään paikkoja. Ei toi särkylääke pamol auta yhtään minua vaikka on se 1000 mg. On minulle määrätty 500 mg mutta otan 1000 mg jos se auttaisi jonkun verran paremmin.

Saisin nyt kunnon tehokkaan särkylääkkeen mikä toimisi minulla särkyyn paremmin. Pitäähän minun saada särkyyni apuja on särkenyt minulla niin pitkään. 

sunnuntai 24. toukokuuta 2026

Tuli hoitaja sanomaan minulle siivoanko ruokatilan. Yksi nuori nainen häiritsi minun työtäni huutamalla ja möykkäämällä.

Huusi nuori nainen vaatien nikotiini tablettia. Ihmettelen miten henkilökunta uhkailee nuorta naista huone hoidolla. Mutteivat ota sitä niskasta kiinni ja  vie huoneeseensa, voisi se rauhoittua huoneessaan. Jätin siivoamisen sikseen en kestänyt sitä huutamista puolin ja toisin. Kun ei henkilökunta saanut naista lopettamaan huutamistaan.

Menin takaisin B- talolle siivoamaan lakaisin lattian ja pyyhin pöydät. Puhuttiin hoitajan kanssa edunvalvonnasta mitä paskaa ne minulle on tehneet. Meni edunvalvonnan kautta paljon rahaa minulta mihin milloinkin.

Ihmettelen miten hoitavat hommiaan tässä talossa emme päässeet kaverin kanssa osuus-pankkiin perjantaina. On osuuspankki auki vaan perjantaina olisi silloin pitänyt päästä sinne hoitamaan asioitamme.

A-talolla hoitaja veti herneen nenään kun puhuin edellä mainitsemistani asioista. Kyllä nämä on hoitajia eivät kestä mitään. Pääsisin nyt muuttamaan toiseen paikkaan uskovaiseen venkuloiden taloon. Ketkä olisivat parantaneet tapansa.

Huutava  nainen on täysin sekopää muija, huutaa ja möykkää kaiken aikaa. Katsotaan nyt mitä yksi kaveri huusi B- talolla hoitajalle huoneestaan jotain. Hoitaja kuka veti herneen nenäänsä huusi sille että hän menee kohta kirjaamaan. Tarkoittiko sitten minua ja juttujani.

En nyt uskoisi että minusta olisi asiaa sillä ollut, nämä ovat vaan kummallisia henkilökunta. Mutta uskon että tulen toimeen näiden kanssa. Porukan puolta pidän talossamme henkilökunnan ja asukkaiden. Sovittelen VERTON tittelillä ihmisten välejä VERTO työntekijä on  mukava olla. Sain myös vantaan sininauhan sahatien talossa hygienia passin. Toimin siellä myös keittiöllä, missä kiitos siitäkin työstäni.

Otin yhden 1000 mg pamolin kipuihini mitkä on kokonaisvaltaisia. Nivelissä pahat kivut oli päiväkahvit meillä äsken.

 On ollut pitkään kipuja minulla jaloissa ja selässä. Mistä se leviää koko kroppaan en ymmärrä mistä kipuni johtuu. Pamol särkylääke hieman auttaa 1000 mg  tehoilla. Otan sen isomman särkylääkkeen 1000 mg 500 mg ei auta yhtään.

Kohta on ruoka reilun tunnin päästä tulisi hyvä  ruoka meille taas kerran. Auttaisi taas särkylääke minua särkyihini jaloista selkääni. Saisi jo mennä säryt minulta ohi, ovat kipuni riivanneet minua jo pitkään. Öisinkin on kovat nivel kivut jatkuvasti mihin ei särkylääkkeetkään auta yhtään mitään.

Hoitaja tuli juuri hakemaan minua syömään kello 17 ruokailuun. Palataan asiaan myöhemmin. Oli taas hyvä ruoka jauheliha laatikkoa maistui se hyvältä. Tuli ruuasta vatsa täyteen riittävästi sitä taas oli. Lisääkin olisin voinut ottaa ruokaa mutta täyttihän toikin jo vatsan. Tuli kiisseli vielä jälkiruuaksi se oli makoisaa.

lauantai 23. toukokuuta 2026

Otin yhden 1000 mg pamol särkylääkkeen. Särkyihini niveleni särkee kovasti selkää ja polviani.

Taas on kipuja nivelissä polvista heijastuu selkään asti. Ikävää kun emme päässeet pankkiin kaverini kanssa eilen vaikka oli se luvattu reissu. Piti meidän päästä hoitamaan pankki asioitamme pankkiin. En nyt tiedä miksemme päässeet pankkiin eilen, vaikka oli luvattu reissu.

Kyllä on perseestä ettei mikään tässä talossa vedä, ei edes pankkiasiamme toiminut. Ja meillä oli kaverini kanssa tärkeä pankkiasia. Pidän vaan pankkiasiani omana tietonani en anna mitään tietoja muille. En avainlukuja enkä pankkikortin numeroita.

Tuleekin juuri telkasta hupi ohjelma mister Bean. Se on parasta huumoria mistä minä pidän todella hyvää herjaa saa siinä nauraa todella kunnolla. Loppuikin juuri Mister Bean on se lyhyt pätkä saisi olla se pitempi saisi nauraa enemmän.

Tuntui Mister Bean jatkuvan todella se on hauskaa ohjelmaa. Tilasi Bean tartar pihvin mitä se yrittää jemmailla kukkapurkkeihin ym. Nauran ihan kippurassa mister Beata katsellessa on se niin hyvää huumoria. Olihan taas naurettava Mister Bean todella hyvää huumoria se on.

Syöty on päiväruoka nyt odotan päivällistä. Kohta se tulee tunnin päästä kello 17. Elämäni tarinat alfa ja omega alku ja loppu.

 Hyvät on ruuat talossamme maistuvaista tulee aina ja riittoisaa. Hyvää on ruokamme ja tarpeeksi sitä saa. Tuleekin joku luonto ohjelma kertovat juurista ja luonnon tuotteista. Luonnosta saa kaikenlaista tervettä ja makoisaa. Ammatti mies siinä esittelee kasveja, kyllä löytyy kaikkea hyvää luonnosta.

Kohta lähden syömään iltaruokaa,  lounasta tulee taas joku hyvä ruoka. Tulisi nyt joku hyvä ruoka kun on minulla vähän nälkäkin. Tuli nakkikeittoa meille riittoisaa sekin oli juureksilla höystetty, sitä oli porkkanaa ym.

Kyllä oli perkelettä ettemme päässeet kaverini kanssa perjantaina pankkiasioita hoitamaan. Olisi ollut meillä sen kanssa tärkeitä pankkiasioita hoidettavana. Minkähän takia ei tässä talossa mikään vedä ja toimi vaikka olimme aikaisemmin jo ilmoittaneet pankkiasioista.

Perjantaina piti päästä pankkiin asioitani hoitamaan olisi se silloin ollut auki. Kaverillakin olisi ollut pankkiasioita  silloin, sen piti saada avainluku listat. Mutta ohi ne veti taas meidän asiamme miksi sitä en tiedä.

perjantai 22. toukokuuta 2026

Kävin kysymässä yöksi särkylääkettä A-talolta. Sanoi henkilökunta että sain jo kello 16 särkylääkkeen. Joten eivät voineet antaa sitä vielä.

Olisin ottanut yötä vasten yhden särkylääkkeen vielä, kun kipuni vaivaavat taas minua pahoin. Tuleekin telkasta stereroideista ohjelmaa huume kauppaahan se on. Minulle on kanssa tarjottu Steroideja treenin tehostajaksi. Mutten ole ottanut niitä koskaan en tarvitse niitä. Olen treenannut ilman hormoneita en niitä kaipaa enkä syö.

Alkaa tätäkin tekstiä tulemaan paljon tällä päivälle. Pääsisi nyt kivuistani eroon että pääsen kunnon jumpille. Alakerran tiloissa punttia ja nyrkkeily säkkiä hakkaamaan. Kaipaan kunnon puntti treeniä kovaa puntin nostoa isoilla painoilla niin että tuntee lihaksissa. Kroppani ja pääkoppani kaipaa kovaakin treeniä, menen alakerran salille heti kun alkaa kipuni hellittämään.

Talossamme on todella hyvät treeni mahdollisuudet monia laitteita löytyy alakerran saliltamme. Missään talossa ei ole ollut näin hyviä treeni mahdollisuuksia. Tulee elämäni biisi telkasta loppuu se juuri ikävää olisi ollut mukava kuunnella musiikkia. Kun radioni ei toimi rutisee se pahasti, sain tuolissani toimimaan radioni paremmin. Toivotaan nyt että radioni pelaa paremmin. Kalasatamassa on ollut tulipalo kerrostalossa. Ikäviä tommoiset huolimattomuudesta johtuvat tulipalot.

Oli päivällä kalakeittoa minulla oli allergian takia jauheliha keitto. Ihan syötävä keitto se oli maistuvaista.

 Ikävää kun en osaa puhelintani vieläkään käyttää on se ihan outo minulle. Kaveri on yrittänyt sen käyttöä opettaa mutten silti osaa sen käyttöä. On sillä samanlainen puhelin mutta se on minulle täysin hebreaa. En osaa puhelintani käyttää se on niin vaikea käyttöinen.

Oli ruoka äsken kalakeittoa, minulla oli kala allergikkona jauheliha keittoa. Oli se hyvää keittoa maistuvaista oli nyt käyn heittämässä pienen pyörälenkin kokeilen pärjäänkö pyörälläni. Kun viimeksi apteekki reissulla jäin matkalle pyörrytti niin paljon. Tulin  silloin jonkun autokyydillä takaisin talollemme.

Tekisi mieli lähteä kapakkaan syömään ja istumaan alkoholittomalle siiderille. Viinaa en ota ei vaan tee yhtään mieli sitä. Olisi nyt isolla kaverilla pyörä, lähtisi se mukaan reissuun. Varmaan se lähtisi paukulle parille. En päässyt edes ambulanssilla enkä poliisien kyydillä kyliltä talollemme. Mikä oli täysin väärin se on heitteille jättö. Kyllä apteekissa pyysin soittamaan apua minulle oli vointini niin huono.

Nukuin pitkälle päivään tänäänkin, nyt pystyyn pankkiin emme päässetkään kaverin kanssa tänäänkään. Kusettavat henkilökunta meitä vaan jatkuvasti. En tiedä miksi luvataan vaan pankilla muttei mikään vedä.

Kyllä on perkelettä että luvataan pankilla muttei mitään tapahdu talossa. Olisin tarvinnut pankin apua asioissani muutamissa. Raha asioissani tarvitsen pankin apua tilien tarkastelussa. On minulla raha asiani ihan sekaisin, tarvitsen niihin apua. Että saan asiani tasapainoon tänään olisi pitänyt päästä meidän pankkiin asioimaan.

Miksihän ei pankkiin millään pääse täältä kun pyörälläni en pääse pyörryttää minua niin paljon pyöräily. Kerran meinasin jo pyörtyä kylillä apteekissa käydessäni. Onneksi joku mies antoi autokyytiä autollaan apteekista talollemme. Pääsin silloin apteekista talollemme enkä pyörtynyt.

Huono oli vointi silloin meinasin pudota kadulle. Pyöräni jouduin jättämään apteekille en sitä saanut mukaani autoon. Onneksi oli ystävällinen mies henkilö apteekissa, kun apteekin henkilökunta ei saanut talostamme edes apua, kyydin olisin tarvinnut sieltä. Kyllä oli surkeaa palvelua että sairas heitetään kadulle. Oli kaksi hoitajaa vastassa kun tulin talolle, mitattiin paineet ja pulssi otettiin. Oli paineet ja pulssi ihan sekaisin silloin. Oli alapainetta minulla silloin kummasti vaan. Yleensä paineeni ja pulssini ovat koholla. Yleensä paineeni ovat koholla silloin oli paineeni ja pulssini matalat.

En ollut pitkään aikaan liikkunut yhtään siksi varmaan paineeni oli mitä vaan. Nyt olen yrittänyt liikkua jonkun verran kävelyllä ja jumpilla. On vaan pakotettu minut liikkumaan jonkun verran. Pitää saada paineneni pysymään normaaleina ja siihen auttaa liikunta

torstai 21. toukokuuta 2026

Puolen tunnin päästä on ruokailu meillä. Broileri keittoa tulee meillä.

Tulee hyvä keitto meille broileri keittoa se on herkkua minulle. Tykkään kevyestä keitosta maistuu se minulle. Käänsin  telkkani kanavaa tulee täältä eduskunnan kyselytunti täyttä paskaa saa taas kanavalta. Mutta katsotaan nyt  tätä skeidaa selittää edustajat omiaan eduskunnassa.

Olikin ruokana broileri salaatti ja patonki, eli ei keittoa. Mutta hyvää oli salaattikin, kylmänäkin se meni hyvin. Kylmä salaatti patongilla oli erittäin hyvää kastiketta päälle. Maistui salaatti todella hyvin minulle oli se erittäin hyvää.

Katson blogin kirjoittelun ohellani televisiota, hyvä elokuva menee telkasta. Joku vanhan ajan kyttä juttu englannista. 

Nukuin aamusta heräten vaan vaihtamaan petivehkeet. Henkilökunta vaan herätti minut aamupalalle.

Oli aamusta siivoukset lattian lakaisu ja moppaukset kostealla. Puhtaat lakanat vaihdettiin sänkyyni, taas on puhdasta sängyssä. Onhan se mukava puhtaissa petivehkeissä olla sängyssään.

Viikon olen aina kerrallaan lakanoissani ennen kun vaihdan puhtaat lakanat. Ne ei viikossa likaannu niin pahoin. Kun alusvaatteet vaihdan useammin pysyy silloin lakanatkin puhtaampana pitempään. On tietokoneeni pysynyt viileämpänä puhallettuani siitä pölyjä pois. Otin koneeni toiste päin ja puhalsin ritilöiden välistä pölyjä pois.

Varmaan siitä lähti pölyjä pois sisältä, kovalla puhalluksella. Alapuolen ritilän väleistä puhalsin kovaa pölyjä pois. Ja lähti sieltä pölyä pois reilusti. Toki joku ilman paine pumppu olisi hyvä olla puhallukseen koneesta. Olisi joku ilmanpaine kompressori millä saisi puhallettua kunnolla paineella. Kyllä puhaltamalla saa lähtemään pölyä koneesta myöskin.

keskiviikko 20. toukokuuta 2026

Päivä menee omalla painollaan. Hyvällä fiiliksellä käsipainoja sekä kahvakuulaa treenaten. Tehoja tulee kropastani kovaa treenatessani.

Tein taas kerran kovat treenit äsken kahvakuulalla sekä käsipainoilla. Alkoi taas veri kiertämään käsivarsissa, puudutukset hävisi käsistä. Olen tiennyt huonon oloni johtuvan verenkierrosta ja huonosta treenistä. 

Olen ikäni treenannut joten kroppani kaipaa kovaa treeniä. Alkaa käsivarsissa veri  kiertämään ja puudutukset häviää. Onkin käsivarsissani ollut puudutusta jatkuvasti jonkun aikaa. Toivotaan nyt että jumpilla puudutukset häviää.

Tuli heti parempi olo jumpilla teen vielä tänään jatkossa jumppia. Teen väsymyksiin asti jumppia tehoja löytäen. Tulee telkasta elämäni biisit ohjelma. Mukava musiikki ohjelma pidän siitä hyvästä musiikista. 

Tulee uusi tuntematon sotilas telkasta Aki Louhimiehen elokuva. On ne hyviä elokuvia tuntemattomat.

On puolen tunnin päästä ruokailu kello 17. Tietokonetta ja telkkaa katselen mukava kun on omat pelit.

 Tuleekin joku remontti ohjelma telkasta, mukavia ohjelmia saa katsoa omasta telkasta. Tiukkaa vääntöä remontti ohjelmasta. Home vaurioista tarinaa monenlaista, oma telkka on mukava itsellä olla. Saa katsella mitä vaan huvittaa telkasta. Ei ole kukaan määräämässä mitä telkasta katson, katson siis mitä vaan huvittaa.

Olen ronkeli telkka ohjelmien suhteen, en katso mitään skeidaa telkasta. Tänäänkin katsoin ihan asia ohjelmia. Vähän muutenkin katson telkkaa dokumentteja ja urheilua lentoturmia kun naiseni tippui vuonna 89 lentokoneella  ja Pia Saari Ukkola kuoli siinä. Menehtyi siinä onnettomuudessa 7 henkeä. Olin 9 vuotta selvinpäin kun Pia lupasi minua odottaa sen aikaa.

Retkahdin silloin juomaan, mutta se pahuksen viinapiru oli päästäni kuollut. Otan jos otan mutta osaan olla myös kuivana. Ja mieluummin olen selvänä nyt olen ollut kohta taas vuoden selvänä. Eikä viinaa tee yhtään mieli. Pia Saari Ukkolan muistoa kunnioittaen pysyn raittiina. Rakastin Piaa yli kaiken, oli se hirveää että lentokoneella tippuu.

En saanut pyykkejäni pesuun enkä jaksanut kaupoille lähteä. Surkeaa on hommani talossamme.

 Puhuivat huomisesta pyykin pesua kun on huoneen siivous. Kaupoille en jaksanut lähteä vatsan toimintani takia, toimii se miten sattuu. On minulla karkkeja vielä jäljellä ne riittää vielä jonkun aikaa.

On perjantaina pankki päivä pääsemme varmaan silloin myös kauppaan käymään. Toivotaan että on meitä ainakin kaksi pankissa asioijaa silloin pääsemme pankkiin varmaankin. Voihan olla etteivät minua yksin vie pankki asioille, eivät ole ainakaan vielä vieneet.

Huomenna onkin minulla siivous päivä samalla pesen pyykkini. Kummaa on talomme touhu muiden mukana pääsee pankkiinkin. On perjantaina pankki päivä, Manu kun menee pankkiin pääsen sinne minäkin. Saan varmaan asiani pankin kanssa hoidettua silloin.

Oli pastorin pitämä tilaisuus äsken lauloimme ja kuuntelimme sanaa, oli sillä nuori tyttö mukanaan nätti pimu oli tyttö.

tiistai 19. toukokuuta 2026

Jumalan rauhaa ja rakkautta. Yksinäiseksi tunnen itseni yksin muttei yksinäinen.

 Yksinäiseksi tunnen itseni vaikka ihmisiä onkin ympärilläni. Lätkästä onkin vissiin välipäivä. Katsotaan huomenna ketä taas pelaa. Suomella menee hyvin peleissä kolme peliä kolme voittoa.

Katselen telkkaa tulee joku suomalainen elokuva televisiosta aika hyvä leffa tuntuu olevan. Onhan mukava  omaa telkkaa katsella. Televisio on kun toinen kaveri minulle saan siitä yhteyttä muihin. Kanssa käyntiä muihin ihmisiin. Nyt pääsen perjantaina varmaan pankki asioille kun on jollain muullakin asiaa pankkiin. Silloin homma pelaa talossa kun muilla on asiaa kylille.

Täytyy nyt hoitaa kaikki asiani samalla kertaa pari asiaa pankissa. Pankin mobiili sekä sijoituskohteeni kaksi asiaa samalla kerralla. Ikävää on kun on kylille pitkä matka, olisi minulla tosiaan pyörä talolla. Mutten jaksa sydän kipeänä polkea kylille. Sydämeni varoittelee matkasta pyöräillessä jatkuva eteisvärinä on minulla paha. Ja se estää matkan teon pyörällä alkaa pyörryttämään minua pahasti verenpaineet heittelee miten sattuu.

Kerran jo jäin kylille apteekkiin kun en saanut talosta edes apua hakemaan minua sieltä pois. Eli kyllä on perkelettä ettei auteta sydän sairasta autokyydillä. Kyllä niin perkeleesti ihmettelin talomme porukkaa. Ei edes ambulanssia lähetetty minua hakemaan. Olisi luullut että edes kytät olisivat antaneet kyydin talolle. Verenpaineeni olivat ihan sekaisin varoitti ne kovasti.

Kirjoittelin pitkin päivää blogiani elämäni tarinat alku ja loppu.

 Tarinaani tulee pitkin päivää elämästäni, tulee vielä iltapala kello 19.30. Pitäisi saada vielä parannettua elämäni tarinaa. Olen ollut hiukan tyhjäkäynnillä kirjoituksillani, runosuoni ei ole kukoistanut kunnolla. Mutta nyt täytyy saada runosuoni kukoistamaan paremmin

Katson kirjoitteluni ohella ruoka ohjelmaa kokki ja kaveri  tekevät ruokaa. Minäkin syön terveellisemmin kunhan se vaan on mahdollista. Olin pitkään vegaani ruokailija sekä kasvis ruokailija. Ja kondis oli silloin todella hyvä niihin aikoihin. 

Verenpaine ja pulssi sekä kolesterol oli hyvällä mallilla. Sain tänään pienen laskun hammashoidosta riihimäellä. Mikä ei paikkaansa pidä minulta ei ole siellä 4 kuukausi poistettu hammasta. Mitenhän voivat kusettaa noin rankasti, tuli sieltä lasku hupia. Miksi noin voi olla ihmettelen sitä vaan. Kävimme hammaslääkärissä muttei minulta hampaita poistettu yhtään. Selvisi että on hammashoito lasku eri ihmiselle tarkoitettu. Pyyteli henkilökunta anteeksi laskua kun tuli hammashoito minulle oli se jonkun naisen lasku.

Nukuin kello 14 asti iltapäivään. Juuri heräsin iltapäivästä väsyttää kovasti minua vieläkin. Menen vieläkin sänkyyn nukkumaan ruokailuun asti.

 Nukun kello  14 asti ruokailuun väsynyt olen kovasti katson nyt jaksanko nukkua ruokailuun asti. Annoin Manulle rahaa tuo se minulle herkkuja kaupasta. Toivotaan että kaveri saa tuotua herkkuja kaupasta minulle. Kun toiset hoitajat ovat vastaan toisille tuoden.

 Kyllä Manu saa repussaan tuotua piilossa tavarat. Taisivat lähteä jo kaupalle minä en lähtenyt mukaan kauppaan. Kun ei mahdu autoon kunnolla istumaan on kyyti niin ahdasta. Ostan suklaata juusto pyörylöitä fani paloja. Ostan vielä energia juomat meille.

Herkkuja ostan kaikenlaista kahvi tulee kello 14.30 katsotaan tuleeko siinä keksiä. Kyllä herkut maistuu minulle kummasti, herkkuja kahvilla tekee hyvää.

maanantai 18. toukokuuta 2026

Suomelta on kaksi pelaajaa jäähyllä. Tuli heti maali usa peliä on noin kuusi minuutti jäljellä peli on siis 4-2.

Toivotaan nyt että suomi pitää pelin hallussaan oli suomella jäähyjä. Mutta tekivät ne maalin nopeaan tahtiin. Suomi pelaa hyvää peliä , siksi ne viekin peliä  6-2 ,  4.04 peliaikaa jäljellä kyllä suomi varmaan  vie pelin. Nyt lähden B talolle odottamaan ruokailua tulee se kohta vartin päästä pitäisi sen tulla.

Onkin nälkä minulla kova tulisi hyvä riittoisa iltapala yleensä tulee leipää juustolla ja makkaralla. Toivotaan nyt että tulee riittoisa hyvä iltapala.

Suomi voittaa pelin kun on enää vajaa minuutti peliaikaa jäljellä. Hyvä suomi näytitte taas isänmaamme voiman. Pieni suomi nousee mistä vaan maailman kartalle.

Nukuin päivällä jonkun aikaa hyvien yöunieni jälkeen. Lätkää kuulemma tulee kohta iltapäivästä.

 En tiedä ketä vastaan pelaa suomi jatko matseja, menee voittajat jatkoon näin uskon peleistä. Voitolla pääsee varmaan jatkoon näin uskon muuten ei ole jatko mahdollisuuksia. Lupasi Markus katsoa minulle aikoja pankkiin jossain vaiheessa. Se olisi hyvä saisin asioitani vietyä eteenpäin, täytyyhän minun saada asioitani hoidettua. Junnaa kaikki muuten paikallaan otan johtajaan muuten yhteyttä.

Suomi johtaa USA vastaan 3-1 katsotaan nyt miten suomi pärjää jatkossa. Uskon ja toivon että suomi pelin voittaa. Suomi teki juuri ylivoima maalin 4-2 tuli perään taas maali on peli 5-1. Vaihto USA-maalivahdin 5- 1 tilanteessa.

Olen katsonut matsia suomi -usa aika  hyvä peli on ollut. Suomi vie peliä 5-1. Tässä vaiheessa tilannetta. Reilu tunti on iltapalaan aikaan, nälkä jo onkin kova. Saamme leipää ja leivän päälle juustoa makkara on lopussa. Tulisi kananmunia ja maksamakkaraa. On iltapala tärkeä minulle saan vatsani täyteen illasta..

sunnuntai 17. toukokuuta 2026

Heräsin äsken kello 6.40 luullen että on ilta. Kaveri sanoi että on aamu minulla meni vuorokausi sekaisin.

 Minä luulin vuorokauden menneen sekaisin ja olevan jo ilta. Nukuin vuorokauden ympäri enkä herännyt ollenkaan yöllä. Siksi meni vuorokausi sekaisin ja heräsin vasta aamulla. Hyväähän se teki unta sain kunnolla. Ei ollut kipujakaan yöllä ollenkaan pamol särkylääke auttoi minua sen verran.

Kysyin kaverilta monelta on iltapala sanoi se että on aamupala kohta. Kummasti menee vuorokausi  rytmi sekaisin kun lääkkeillä nukkuu kivuissaan. Olen ollut kovissa kivuissani pitkään ja lääkityksissä. Kyllä ne vievät unet  kokonaan. Mutta hyväähän se tekee uni kunnolla nukuin pitkään.

Kohta on aamupala puuroa ja leipää odotan sitä kovasti. Kun onkin minulla jo nälkä kova mikä kaipaa evästä. Onneksi onkin aamupala mikä tulee eikä iltapala. Oli aamupala äsken puuroa ja leipää maistui se hyvälle. Nyt menen vielä uudestaan nukkumaan.

Päivä mennyt kello on 20.32 oli iltapala juuri äsken. Leipää juustoa kananmunaa päälle. Oli riittoisa hyvä iltapala kahvilla ja mehulla.

Mukava kun on televisio huoneessani minulla saan katsella omia ohjelmia urheiluja ym. Katson mielelläni omia kanavia telkasta. Tuleekin juuri joku utopia ohjelma telkasta ihan mielikuvitusta elokuva on. Mutta mukavaa mielikuvitusta super ihmisistä tarinaa. Toki mielikuvitusta se on mutta erittäin hyvin tehtyä elokuvaa.

Kohta alan nukkumaan ajoissa että herään aikaisin aamusta. Loppuikin juuri  elokuva katsoin siitä lopun aika moista toimintaa. Kohta alan nukkumaan jos uni tulisi minulle. 

Oli minulla ruokatilan siivous tänään. Pöytien pyyhintä lattian lakaisu sekä pesu taas on siivottu ruokatila.

Tuli hoitaja hakemaan minua huoneestani siivoamaan keittiötä. Pyyhin pöydät lattiat moppasin on taas minun osaltani siivottu paikat. Siivosin ruokatilan lattian nyt on taas se on hoidettu. Kohta pääsen syömään iltapalan onkin jo nälkä minulla.

Leipää ,makkaraa, juustoa varmaan tulee, tulisi vielä maksamakkaraa ja kananmunaa. Saisi sillä vatsan täyteen. Nälkä onkin kova minulla toivotaan että pääsen kaupoille tiistaina viimeistään. On minulla pankki asioita viikolla täytyy saada aika tilattua pankkiin.

Pitää minun saada pankkiasioita hoidettua sekä hammaslääkärin aika. Paljon on minulla asioita mitä pitäisi hoitaa. Toivotaan nyt että saan ajat niihin kaikkeen. Huomenna yritän saada johtajilta tilattua aikoja asioille.

Luulisi että uskovaiset lukisivat tekstejäni. Onhan minulla sanomaa teksteissäni. Herran sanaa isän pojan ja pyhän hengen nimeen.

Usko Toivo ja Rakkaus suurin on rakkaus Isän Pojan  ja Pyhän Hengen Nimeen Aamen . Olen kirjoitellut kovaakin tekstiä matkallani mutta siunauksestakin on tarinaa. JUMALAN rakkaudesta ihmisiä kohtaan. Olen  elänyt kovaakin elämää mutta JUMALAN  rakkaus  antaa anteeksi syntiselle.

Aina on ollut JUMALA läsnä elämääni siksi vielä jaksan elää ja pärjään elämässäni . Lukekaa tarinoitani sieltä löydätte paljon jumalan johdatusta. 

Oli kahvi äsken kello 14.30 seuraavaksi on ruoka meillä kello 16 suunnilleen. Tulisi nyt hyvä ruoka meille on hiukan nälkäkin minulla.

Avasin vasta äsken tietokoneeni aamusta se oli minulla kiinni. Toivotaan nyt että saan koneellani jotain aikaiseksi. Rahaa pitäisi saada tehtyä ja paljon koneellani kunhan nyt keksisi jotain oivallusta mistä rahan tekisin. Kello on 14.55 ruokaan on vielä aikaa hetki, toivotaan nyt että saan ideoita tekstiini.

Katsotaan nyt koska tulee taas lätkämatsi eiköhän vielä niitä tule telkasta. Varmaan muutaman päivän päästä tule peli. Tulee telkasta joku mopo ohjelma ihan idiootti ohjelma tuntuu se olevan  punkaharjulta. 

Erikoinen ohjelma se on joku elokuvan teosta Punkaharjusta Surkeaa ohjelmaa tulee telkasta ihan paskaa. Tulisi nyt urheilua telkasta sitä voisi katsoa. Eipä tule mitään järkevää katseltavaa telkasta, ihan turhan päiväistä sieltä tulee.

lauantai 16. toukokuuta 2026

Huomenna soitan KAN- koteihin jos pääsen uskovaiseen yhteisöön. Minä en viihdy täällä kun ei ole täällä herran sana lähellä.

 Kyllä täällä asuu mutta jumala sana saisi olla lähempänä jumalan sanaa ei täällä anneta. Muutenkin kinataan ihmisten ja henkilökunnan välillä. Minä viihdyn uskovaisessa yhteisössä paremmin missä herran sanaa julistetaan enemmän. Onhan jumalan sanan levitys sydäntäni lähellä. Kaipaan jumalan sanaa ja armoa sillä saa anteeksi syntejään. Onhan tämä paikka jumalan selän takana ihan kaukana kaikesta ei kauppoja eikä muutakaan lähellä.

Siksi haluan ihmisten ilmoille täältä, en viihdy tämmöisessä paikassa. Tulee lätkä matsi telkasta juuri suomi johtaa unkaria vastaan 4-1. En osaa puhelintani käyttää millään on tämä niin vaikea.

Särkyni ovat kovat koko kropassani joka puolelta kolottaa.

 Täytyykin kohta ottaa särkylääkettä pamolia jos se vähän auttaisi kipuihini. Tuleekohan tänään lätkää telkasta euroviisut tulee kumminkin  Linda ja Pepe esiintyy. Voivat  he menestyä hyvinkin ennakko suosikeita he ovat. Otinkohan aamusta särkylääkkeen en nyt muista sitä, no tietää henkilökunta sen koneeltaan. Näkeehän ne sen koneeltaan ei pysty kahteen kertaan sitä ottamaan.

En kahteen kertaan halua ottaa särkylääkettä se ei ole terveellistä. Tulee huono olo liiasta särkylääkkeestä ja se ei ole terveellistä liikaa syötynä.. Otin äsken särkylääkkeen en ollut sitä vielä ottanutkaan hoitaja antoi sen minulle 1000 mg pamolin .

On kello 14.30 lääkkeet ja kahvit saamme kahvit talon puolesta. Ei vaan oikein kahvit maistu minulle.

perjantai 15. toukokuuta 2026

Ilta joutaa säryt ovat kovat koko kropassa yritän nukkua särkylääke pamolilla.

 Menen ajoissa illasta nukkumaan kipujeni takia mitkä ovat kivuliaat. Otin äsken yhden särkylääke pamolin jos se auttaisi särkyyn. Kokonaisvaltainen särky on kropassa nivelet pahimmat. Ikävää on kivut kropassani kun en tiedä mistä ne johtuu.

Luulisin että tiedostaisin mistä kivut johtuu. On ollut säryt pitkään päällä ei helpota yhtään edes illasta tai yöstä kipuni. Illasta otan särkylääkkeen mikä hiukan helpottaa kipuihini.

Nyt tietokone kiinni ja unta kaaliin jos se sammuisi  edes hetkeksi. 

Uutiset on päällä taas on droonit iskeneet johonkin päin maailmaa. Ikävää mutta totta olisiko venäjälle.

 Oli ruoka äsken jotain laatikkoa ihan syötävää ruokaa se oli, ei niin hyvää mutta söihän sitäkin. Oli se kun pyttipannua sen oloista ainakin. Olen syönyt talomme ruokia koko ajan ja hyvin on maistunut. Pitäisi toi kaihi tai ikänäkö saada leikattua silmistäni pois. Se on ilkeä kun ei näe kunnolla silmilläni.

On kuulemma kaihi leikkaus helppo leikkaus yksikertainen ja riskitön. On olleet silmäni pitempään heikot häiriöitä tulee silmiini jatkuvasti. Laseilla tulen toimeen jotenkin mutta huonommaksi menee näkö jatkuvaksi.

Siksi täytyy laseja katsella jos menen silmälääkärille tutkituttamaan silmäni. Kyllä silmälääkäri tutkii silmäni ja määrää leikkauksen Muutenkin täytyy tutkituttaa koko kroppani kun on särkyjä nivelissä. Kokonaisvaltainen särky koko kropassa nivelet särkee pahoin koko kropassani. On niin outoja särkyjä kropassani.

Meni pankki asiani tältä päivältä vituilleen en siis päässyt asioimaan.

Olisi pitänyt tilata aika pankkiin ja käydä ajalla pankissa silloin se olisi toiminut ja homma pelannut. Mutta meni aika pieleen emme saaneet aikaa tilattua tällä päivälle. Siksi se ei toiminut tälle päivälle katsotaan nyt saanko uuden ajan ensi viikolle.

Toivotaan nyt että saan uuden ajan pankkiin ja pääsen sinne  uudestaan. Ja saan asiani hoidettua kunnolla raha asiani ja sijoituskohteeni. Ikävää on kun ei pyörällä pääse pankkiin eikä kaupalle. On minulle pyörä lenkki liian pitkä matka polkea, sydänvikaisena ei jaksa polkea.  Kerran poljin enkä takaisin jaksanut polkea piti tulla autolla. Sydänvikaisena ei jaksa polkea pyörällä. Ja kun talossa on autoja millä kuljetaan kaupoille ja asioille.

En päässyt tänäänkään hoitamaan pankki asioitani, vaikka oli se sovittu asia.

Kiertävät vaan asioita henkilökunta, taas meni pankissa käynti vituilleen. Mobiili sekä sijoitus kohteeni olisin nekin nostanut tililleni. Ikään kun minä keksisin ja valehtelin asiassani. On minulle luvattu pankissa käynti pitkän aikaa sitten. Se on vaan perjantaina auki määrätyn ajan, sinne pitää aika tilata mikseivät tilaa siis aikaa.

Pesin ruokalan pöydät vaikka vitutti enkä sitäkään meinannut tehdä. Otin pöydät rätillä kumminkin pieni homma se oli ja kuuluu meille. Koti työt kuuluu meille siivoukset ym. Puhuivat mies hoitaja että keksin päästäni jutut hoitajista kun sanoin että lupasi hoitaja kanssani lähteä pankkiin.  Kyllä hoitaja lupasi lähteä kanssani pankki asioille perjantaina kun se on kylillä auki silloin.

Toivotaan nyt että sopii pankki asiani silloin niille paremmin.

torstai 14. toukokuuta 2026

Katsoin alakerran varastosta tavaroitani, on tavarani ihan sekaisin siellä. Täytyy nyt joku päivä järjestellä tavarani järjestykseen siellä.

 Kyllä pitää saada tavarani järjestykseen varastossa. Että saan omat tavarani sieltä kerättyä kasaan.  Pitää saada omat tavarani kerättyä varastosta, ettei mene ne sekaisin muiden tavaroiden kanssa.

On minulle omat tavarani niin tärkeät huonekalut sun muut astiat ym. Pitää minun saada tavarani talteen kun niin vähän onkin minulla tavaraa. Pääsen asumisen makuun näillä tavaroillani mitä minulla on.

Onhan minulla pöytää ja tuoliakin nykyään, astioita on paljon saan asuntoni kuntoon kunhan saan oman asunnon jostain. Pitäisi minun saada raitis päihteetön asunto jostain. Missä itse pysyn raittiina ei minulle silloin viina maistu kun muutkin ovat raittiina.

Auttakaa hyvät ihmiset nyt minua ja antakaa minulle raitis paikka. Olen 70 vuotias JUMALAAN uskova kaveri. Olen käynyt verto koulutuksen ja hygienia passin hommannut viimeksi. Haluan auttaa ihmisiä antaa heille JUMALAN sanaa johdatusta. Olin vantaan sininauhan sahatien paikassa, kokkailin ja tein talomme töitä. Luin vertoksi ja hommasin hygienia passin. Siksi menee työni ihan hukkaan tämmöisissä paikoissa. Missä ei jumalan sanaa kuule ollenkaan, kaipaan herran siunausta ja uskovaisia ympärilleni.

Oli aamupala herätykseni jälkeen. Ruokana oli muussi ja kastike.

Vaihdettiin petivehkeet ja siivottiin huoneeni. Minäkin yritin siivota sen minkä kivuiltani jaksoin. On vaan nivel kipuni niin kovat ettei tule siivoamisesta mitään. Otan kohta yhden 1000 pamol särkylääkkeen jos se auttaisi asiaa. Eilen otin illasta tonnisen pamol särkylääkkeen mikä auttoi hiukan minua. Aika kevyitä särkylääkkeitä ne on kovempia pitäisi saada.

Pitäisi saada kunnon reumalääkkeitä mitkä todella auttaisivat kipuihini kunnolla. Kysyn muita särkylääkkeitä kun pamolia tehokkaampia. Tramaleita kun olisi ne toimisi varmaan paremmin. Pakko on saada parempia kovempia särkylääkkeitä.

Päivä menee painollaan oli ruokana silakkaa minulla oli kasvis pihvejä. Oli ne hyviä kasvis pihvejä maistuvaisia ja täyttäviä.

keskiviikko 13. toukokuuta 2026

Olikin iltapala kello 20,30 hyvä iltapala. Oli meillä sillileipää kananmunalla juustolla ja makkaralla. Lisäksi oli jugurttia ja teetä.

 Täytyy perjantaina yrittää päästä pankkiin asioimaan pankki asioissani. Nostan yli 100 euroa sijoituskohteitani se on hyvä raha minulle. On sijoitus kohteeni noussut sen verran. Ja se on hyvä raha tekee se hyvää tililleni. 

Tulee juuri urheiluruutu Tappara voitti suomen mestauuden lätkässä. Oli kuulemma hyvä matsi koo koo oli hyvä pelissä. Onkin tullut paljon matseja viime aikoina ja lisää tulee. Alkaa MM- kisat kohta on niitä mukava taas seurata pitkin päivää. Mukava on kun on oma telkka ostin oman telkan maksoin siitä vaan 139 euroa ja ihan hyvä telkka se on riittävä minulle. Sopivasti hienouksia siinä on ei mitään turhuuksia pakolliset vaan.

Kohta onkin uunipuuroa se on herkkua minulle. Syön sitä mielelläni kanelia ja sokeria siihen ja ehkä kiisseliä päälle.

 Nautin uunipuurosta se on herkkua minulle, päälle vielä herkkuja. Pääsisin nyt äkkiä hammaslääkäriin ja saisin vedätettyä pois risoja suustani. Saisin suuni kuntoon risat poistettua ja ehjäksi hampaani. Nautin kun saan risat pois suustani ehjäksi hampaani. Kyllä pitääkin saada ehjäksi hampaani on se jo aika saada hampaani kuntoon.

Onkin hampaani todella huonossa kunnossa lähes kaikki. Toivotaan nyt että saavat laitettua kaikki risat hampaani kuntoon. Iso operaatio se on hampaani laittaa on ne niin huonossa kunnossa.

Kaneli sokeria ja kiisseliä puuron päälle, se tekee hyvää puurolle. Uskon että saan hampaani kuntoon kunhan vaan pääsen hammaslääkäriin. Rohkeasti vaan hammaslääkäriin menen sillä se lähtee hoito etenemään.


Nukuin kello 13.45 asti heräilin kello 13.45 otin särkylääke 1000 mg pamolin. Jos se vähän auttaisi kipuihini.

Kipuni ovatkin taas kovat olleet heräten kipuihini. Uskon että kipuni hellittävät hiukan särkylääkkeellä. On kokonaisvaltainen kipu minulla nivelet pahimmat. Polveni mistä se heijastuu selkääni pahoin. Kipuni on todella pahat taas välillä.

Pitäisi saada jotain tehokkaampaa lääkettä reuma särkyihin Tramal olisi varmaan hyvää minulle.  Eiköhän se olisi reuma särkyihin tarkoitettu. Uskon että saan verton ja hygienia passin toimimaan minulla. Onhan se koulutukseni minulla. Kävin vantaan sininauhan sahatien talossa senkin koulutuksen. Tossa noi on pöydällä todistukseni niistäkin koulutuksistani. Onko niistä sitten mitään hyötyä minulle.

Pitää minun saada tehokkaampaa lääkettä särkyihini, mitkä ovatkin todella kovia koko kropassa.

tiistai 12. toukokuuta 2026

Usko toivo ja rakkaus tärkein on rakkaus. Isä ja poika ja pyhä henki.

Isän pojan ja pyhän hengen nimeen Aamen. Toivotaan nyt että pääsen uskovaiseen yhteisöön. Kunnon uskovaisten pariin, missä olisi henki läsnä. Olen ollut uskovaisten luona missä henki on ollut läsnä. Ja hyvä on ollut niissä olla hengessä väkevä.

Kaipaan kunnon uskovaisia ympärilleni oikea hengen heimolaisten luota. Kyllä se kummasti auttaisi elämääni kun rakkauteen pääsisi. Voisi elämääni vielä rakas löytää vaimoa vaille olen.

Olkaa rukouksessa väkeviä että naisen löytäisin. Uskovaiseen vaimon se olisi lotto voitto minulle. Ei miestä ole yksin luotu kulkemaan.

Laitoin vasempaan polveeni siteen mikä tukee polveani. Mikä on kanssa oikean polveni kanssa kipeä.

 Yritän saada siteellä vasemman polveni paremmaksi kivuilta helpottamaan. On molemmat polveni pahoin kipeät, vasen ja oikea polveni. Otin yhden 1000  pamol särkylääkkeen särkyihin, sekä siteen laitoin polveeni. Toivotaan nyt että auttaa vasempaan polveeni side, se tukee ainakin hyvin polveani.

Pitää nyt saada hampaani hoidettua kuntoon ne ovatkin tulehtuneet siksi ne pitää laittaa kuntoon. Aloitan hampaitteni remontit kesäkuussa. Panen hampaani kuntoon pikku hiljaa että saan kaikki hoidettua. Onhan hampaideni hoidossa iso homma.

Täytyy saada hampaani kuntoon kaikki pikkuhiljaa ylhäältä vedettyä risat pois. Ja alhaalle rakennettua uudet hampaat, on ylhäällä enää vaan juuret jäljellä. Siksi ne täytyy saada vedettyä pois ylhäältä.

Onhan hammaslääkärit tehneet isompiakin remontteja hampaisiin. Minulla on iso remontti kyllä suussani mutta mennään hoitoa vastaan siitä se lähtee. Lähtisi tulehdus hampaistani jos se heijastuu niveliini kun särkee niitäkin.

Särkee varmaan niveliä hampaideni takiakin jos ja kun tulehdus on päällä varmaan. Toivotaan nyt että saan tulehduksen pois päältä.

Tein huoneessani treenejä käsipainoilla ja kahvakuulalla. Tein tiukkoja treenejä niillä viimeiseen asti tiukkoja.

Tein viimeiseen asti tiukkoja treenejä kroppa kiitti treeneistäni. Jatkan vielä kohta levon jälkeen vetoja etunoja punnerruksia sekä hauiksia tehden. Käsipainoilla sekä kahvakuulalla teen liikkeitä. Avasin telkan tulee eduskunnasta juttua paskaa taas puhuvat poliitikot. Ihan skeidaa puhuvat ei mitään kehittävää tule heiltä. 

Kunhan nyt katson ja kuuntelen paskan puhettaan ei mitään järkevää sanottavaa tule heiltä. Nyt alan treenaamaan lisää käsipainoillani huoneessani. Teen tiukkoja treenejä vielä käsipainoilla ja kahvakuulalla. Tiukkoja treenejä teen käsipainoillani jatkan vielä treenejäni teen loppuun asti treenit.

Tulee niin hyvä olotila treeneistäni kun vetää ne loppuun asti. Olenkin alkanut löysäämään treeneistäni, nyt teen treenit loppuun asti. Tein salilla etunoja punnerruksia käsivarsia sekä huoneessani tein rintaa etunojia käsivarsia monenlaista liikettä. Tiukkoja hauiksia tein myöskin kovalla teholla. Alan käymään useammin salilla treenaamassa siellä saa tiukkoja treenejä tehtyä. On salilla hyvät treenaus mahdollisuudet telineitä monia.

Pitää saada hauikset ja ojentajat kasvamaan tiukkaan kuntoon turpoamaan taas kunnolla. Rintalihakset myös turvotettua äärimmilleen. Silloin lihakseni ovat omillaan turvoksissa niin kun niiden pitääkin olla. Olen ollut aikoinaan aika turvoksissa treenasin Seutulan työsiirtolassa 6 kertaakin viikossa toki oli pelipäivät siinä samassa. Tykkään olla turvoksissa kunnolla treeneistäni. Tulee siitä niin hyvä olotila silloin.

Haki hoitaja minua suihkuun tai saunaan, kävin suihkussa missä kävin eilenkin muistaakseni. Olen käynyt kolmena päivänä suihkussa peräkkäin. Eli puhtaana olen ollut suihkutellessani.

 Olen suihkussa käynyt kolmena päivänä peräkkäin eli puhdas olen kropaltani. Vaihdoin myös puhtaat vaatteet päälleni on taas hyvä puhdas olotila. Pesen myös vaatteeni kaikki että saan puhdasta ylleni.

Tuli taas hyvä puhdas olotila minulle hyvältä tuntuu suihkun jälkeen pesu tekee hyvää ja puhtaitten vaatteiden vaihto. Pesu ja  puhtaitten vaatteiden vaihto tekee todella hyvää minulle.

Näkyy porukka menevän jo päivätoimintaan alakertaan hoitaja työnsi jalka puoli naista rullatuolilla.  Tuli taas päivä toiminnasta hyvä olotila. Tein punttisalia sekä biljardia pelasin voitin biljardin kaveria vastaan. 

Tuli puntilla hyvä olotila tein levityksiä sekä tangolla hauista. Jatkoin käsipainoilla huoneessani hauista sekä olkapäitä. Tulee puntilla pahuksen hyvä olotila kunnolla rautaa vääntäen. Jatkan vielä huoneessani käsi painoilla ja kahvakuulalla. Tulee todella  hyvä olotila niillä vääntäen, tulee käsipainoilla ja kahvakuulaalla hyvät fiilikset nostellessa.

maanantai 11. toukokuuta 2026

Olen alkanut taas treenaamaan käsipainoilla ja kahvakuulalla. Teen tiukkoja treenejä niillä vedän loppuun asti treenit.

Treenaan käsipainoilla ja kahvakuulalla sekä omalla kropalla treenejä. Hyviä tehokkaita treenejä tulee tehtyä. Paikat ovat todella kipeät treeneistäni, nautin siitä kipuihin asti teen liikkeitä. Lisään treenejä pikku hiljaa ja kovennan treenejä. Alan  tekemään alakerran salilla treenejä useana päivänä viikossa.

On meillä talossamme hyvä sali biljardikin löytyy sekä nyrkkeily säkki. Puntti  salikin on hyvä telineitä löytyy monia. Kunhan vaan saisi kipuni hellittämään kropastani että pääsen nostelemaan.

Pitäisi  saada  runosuoni kukoistamaan kunnolla ei oikein runosuoni kukoista minulla. Rauta onneksi nousee kevyesti taas nykyään. Alan taas nostelemaan kunnolla jatkuvasti urakalla.

Pankki oli tänään kiinni joten kävimme kaupassa. Kävin myös pankki automaatilla nostin 140 euroa. Kaupasta ostin kanan rinta filettä fasu paloja sekä jäätelöä.

 Mässyjä ostin herkkuja monenlaista saan taas mässytellä. Kanan rinta fileet olivat herkullisia täyttäviä ja hyviä. Otin kanan kuuma kaapista siksi ne olivat kypsiä ja hyviä. Ostan kanaa uudestaan kun pääsen kaupoille, oli ne niin herkullisia.

Tiistaina pääsee kaupoille tai keskiviikkona silloin saan ostoksia taas ostella. Kana oli rintafileetä pehmeää ja maistuvaista. Ostan sitä lisää kaupasta oli se niin herkullista. On  kana parempaa kun jauheliha mikä on rasvaista ja paistettuna pahaa. Ei ole paistettu jauheliha niin terveellistäkään, kana on kevyttä ja terveellisempää.

Olisihan se mukavaa kun  saisimme kokkailla talolla omia ruokia. Muttei siihen ole täällä mahdollisuutta ei ole meillä omaa jääkaappia eikä hellaa.

Oloni on huono koko kroppa on kipeä ja nivelet kipeät. Kokonaisvaltainen kivulias olotila.

 Nivelet ovat kipeät polvista selkään asti otin juuri 1000 mg särkylääke pamolin. Juuri sain sen nieltyä kun se on niin iso tabletti ettei meinaa se mennä nielustani alas. Koko kroppaa särkee niveliä eniten on ne pahasti kipeät. On pamol niin iso tabletti ettei se meinaa mennä nielustani alas kunnolla.

Täytyy nyt vaan uskoa että lääke auttaa niveliin ja särkyihin. Olen syönyt särkylääkkeitä pitkään enkä huomaa niistä apua olevan olleen. Olen uskossa väkevä ja luulen että särkyni häviävät itsestään. Olen ennenkin päässyt säryistäni eroon.

Kävimme pankilla vaikka tiesin että se on auki vaan perjantaina. Mutta eihän täällä mene info perille hoitajille. Kävimme myös kaupassa ja automaatilla nostin rahaa.

 Nostin 140 euroa käteistä saahan käteistä minulla olla jos pääsee ulosotto iskemään kiinni tileihini. Eivät saa kaikkea vietyä tileiltäni, kun on käteisenä lompakossa rahani. Harmi kun ei ollut pankki auki olisin saanut mobiilin kortilleni. No menemme perjantaina pankille laittamaan mobiilin, sillä toimii pankin sivut kaikki.

Kumma pankki kun ei toimi se kun perjantaina ja muulloin toimii varauksella. No nyt on luvattu pankissa käynti ensi perjantaina. Kyllähän pankin mobiili on ehdoton kortilla saan nostettua rahojani ja maksettua laskujani. Näen rahani kaikella tavalla koko ajan saldoni on mobiilissa näkyvillä.

Toikin hoitaja minulle juuri apteekki ja vuokra laskuni sanoi se että ne pitää maksaa heti. Maksoin noin 650 euroa laskujani vuokran ja apteekin laskut. Taas on nekin tasapainossa maksettuna.

Vatsani on taas kovalla vaikka olen ottanut pegorion vatsan toiminta lääkettä.

 Lähdemme hoitajan kanssa pankkiin ja kaupoille kello 12 jälkeen. Hoidan pankki asioitani samalla mobiilin ja muut pankki asiani. On minulla pankki asioitani hoidettavana sijoitus kohteita ym. Kunhan saisin vatsani toimimaan kunnolla lupailee vatsani toimivan mutta jumissa se on.

Toimi äsken vatsani kovan työn kautta, kovalla se oli todella kovalla. Otin tänään pegorion ravinto kuituja niillä pitäisi vatsan toimia paremmin.

Sain vatsani toimimaan paremmin ennen  ruokailua. Mutta söin ihan vähän pienen annoksen makaronia ja jauheliha kastiketta. Otan avainluku listani mukaani jos joudun avaamaan sivuni listan. Toivotaan nyt että vatsani toimii paremmin.

sunnuntai 10. toukokuuta 2026

Alkaa kesäkuussa hammashoitoni poistetaan risat hampaat pois minulta.

 Ylhäältä lähtee kaikki varmaan pois on ne niin huonossa kunnossa. Katsotaan nyt mitä mieltä on hammaslääkäri hoidostani, sehän sen päättää. Toivotaan nyt että saan korjauttamalla pidettyä osan hampaistani. Olisi se mukava omiakin olla suussa antaisi se paremman tuntuman.

Oli iltapala äsken kello 20. Kananmunaa leipää ym. Nyt alan kohta nukkumaan uni tulee hyvin.

Tekstiä tulee minulta tiukasti hengen heimolaisista. Pitää minun päästä heidän pariinsa, olen pitkään yrittänyt tavoitella uskovaisia ihmisiä. Kaipaan hengen heimolaisia uskovaisia sielun veljiä ja siskoja. En kaipaa tekouskovaisia vaan todellisia hengen heimolaisia. Uskon heitä löytäväni jostain päin maailmaa.

Ottaisivat nyt yhteyttä uskovaiset minuun että pääsisin eteenpäin uskon tielläni. Pääsisin saarnaamaan ihmisille JUMALAN sanaa. Olen yrittänyt saada uskon tielle porukoita monissa paikoissa missä olen työskennellyt. Vantaan sininauhan sahatien paikassa opiskelin vertoksi ja hommasin hygienia passin.

Alkoivat sahatiellä varastamaan minultakin joten olin pakotettu muuttamaan sieltä pois. Mutta meninkin ojasta allikkoon. Seka käyttäjän taloon jouduin missä vanhemmat ihmiset valehtelivat päälleni hulluja. Saatanallista porukkaa oli vanhemmat ihmiset .Toivon vaan että kuolo korjaa heidät, miksi siis valehtelivat syyttä päälleni. Katsotaan nyt kievarintien porukan kohtaloa miten ne tuupertuu. Karma varmaan koskettaa heitä. Se on varma ettei päälleni viranomaisille valehdella. Miettikää siis vanhemmat ihmiset miksi  valehtelitte päälleni tuusulan kievarintiellä.

Herran siunausta tähänkin iltaan ihmisille hyvä tahto.

 Isän pojan ja pyhän hengen nimeen Aamen. Usko toivo ja rakkaus ja tärkein on rakkaus. Täytyy minun päästä johonkin seurakuntaan sisään. Että lähestyn uskon ihmisiä, sisäisesti  olen ikään kun kaukana uskovaisista ihmisistä .

Pitää päästä hengen heimolaisten pariin nopeasti uskovaisten ketkä ovat todellisessa uskossa. Olen ollut feikki uskovaisten parissa pitkään enkä heidän parissa viihdy yhtään. Kaipaan oikeaa uskovaista totuutta.

Olen ollut muutamissa paikoissa missä on ollut hengi läsnä tuntenut hengen läheisyyden. Vihdissä ja porvoossa olin uskon paikoissa muttei ne enää täytä paikkaansa. Kaikkea muuta oli niissä kun uskon henkeä. Petyin niihin molempiin nykyään surkeeta oli niissä

Kohta onkin ruoka saa nähdä tuleeko joku keitto varmaankin.

 Korista tulee telkasta mukavaa katseltavaa  jenkeistä varmaankin. Minäkin olin Riihimäen keskusvankilassa vankiohjaaja koriksessa. Yläkerran aulassa pelasimme 3 henkisin jengein tilan puutteen takia. Perustin A ja B ryhmät korikseen oli niin paljon pelaajia silloin. Että piti jakaa porukat useampaan ryhmään. Se oli hienoa  aikaa oli minulla kavereita niihin aikoihin paljon. Kenkä Keravana tunsivat minut niihin aikoihin.

Seutulan työsiirtolassa olin urheiluvetäjän tittelillä lusimassa. Hoidin kaikki vapaa ajan toiminnat, kisoja järjestin siellä. Urheilu on minua kiinnostanut aina ja olen sitä harrastanut aina lapsesta asti. Kouluissa olen edustanut koulujamme monissa kouluissa olleena. Ja pärjännytkin melko hyvin niissä kisoissa.

Uutta tekstiä tulee nainen sai taas valituksia käytävällä. Kiusaa ne sitä kaikella tavalla henkilökunta jaksaa vääntää sille kaikesta.

 En saisi antaa nuorelle naiselle edes karkkia vaikka kaikille muille saan antaa. Annoin meidän talolla nuorelle naiselle muutaman perunalastun johan tuli hoitaja sen hakemaan pois täältä. On perkele toimintaa huutaa ne nuorelle naiselle naama punaisena ja uhkailee sitä. Ihmettelen ettei naisen  kotoa oteta yhteyttä meidän talon toiminnasta naista kohtaan.

Luulisi että olisi joku toinen paikka naiselle parempi paikka kun tämmöinen. Toki on nainen vaikea hoitoinen ja siksi tällaisessa paikassa varmaankin.

Uhkailee henkilökunta joka päivä naista huone hoidolla. Muttei kumminkaan mitään tapahdu eivät sitä huone hoitoon laita. Miksi siis uhkailevat huone hoidolla, luulisi että se kiristää ilmapiiriä. Tekee henkilökunta siis todella väärin uhkailemalla ihmisiä.

Nyt kirjoitan Hallinto-Oikeuteen lääkityksestäni mikä pitää lopettaa heti sivuoireiden takia. Olen ollut vuosia ilman lääkkeitä eikä kukaan ole siihen puuttunut. Syönhän lääkkeitä pakosti kun en niitä tarvitse enkä vapaaehtoisesti syö. Toivotaan nyt että hallinto-oikeus puuttuu lääkkeisiini ja lopetetaan ne turhana.

Nukuin aamusta hetken nuori kaveri lainasi pyörääni kaupoille.

Kävi nuori kaveri pyörälläni kaupoilla ostin herkkuja itselleni ja  annoin sille hakupalkkaa jonkun verran. Ostin sipsejä, suklaata sekä energia juoman, paljon meni taas rahaa niihin. On ostokset kalliita hakupalkkoineen mutten jaksa sydän vikaisena polkea itse pyörälläni. 

On pyöräily niin rasittavaa sydämelleni varsinkin kun on minulla eteisvärinää sydämessäni se ei kestä polkea pyörällä. Kerran jo hyydyin matkalle pyörälläni apteekkiin. En saanut apua edes apteekista en taksia enkä ambulanssia.

Taloltakaan en saanut apua autokyydin merkeissä. Onneksi oli apteekissa joku ystävällinen vanhempi  herra kuka antoi autokyydin talolle. Muuten olisin ollut täysin kusessa kun sydämeni hakkasi miten sattui sydän kohtaus oli lähellä. Paineet laskivat todella alas en ymmärtänyt kun yleensä ne ovat koholla.

No nyt on ollut verenpaineet ja pulssi paremmat tuntuu ainakin paremmalta kehossani. Täytyy nyt mitata verenpaineet ja pulssi että tiedän niiden tilanteen. Koholla ne ovat olleet, nykyään menee vaan uusi veren ohennuslääke minkä pitäisi laskea paineita.

lauantai 9. toukokuuta 2026

Tunnin päästä on iltapala kello 20. Nälkä onkin jo vähän leipää tulee lisukkeilla.

Katson silmänurkastani peliä sveitsi ruotsi yksi erä jäljellä ruotsi johtaa peliä 2-0. Kohta pääsemme iltapalalle, leipää leikkeleitä ym. Ei ole runosuoni oikein kukoistanut pitkään aikaan. Mutta eiköhän se suoni vielä aukene siitä ja ala siitä juttua tulemaan.

Olenhan kirjoitellut koviakin juttuja elämäni tarinat alfa ja omega. Alku ja loppu siitä sitä juttua löytyy.

On jalkani ja selkäni todella kipeät. Nivelet särkee pahoin liikkuessa.

 Liikkuminen sattuu kaikella tavalla ei auta edes särkylääke särkyyn. Pamol ei auta pitäisi olla jotain kovempaa särkylääkettä. On käytävällä reikiä lyöty seiniin, kuulemma huume kätköjäkin ollut niissä sanoi  mies hoitaja niin minulle.

Onhan peliä oikein reikiä hakattu seiniin, luulin että raivo päissään joku hakannut seiniin reikiä. On monia reikiä niissä huoneissa ja käytävällä. 

Jalat ja selkäni on todella kipeä nivelet sattuu koko ajan. Laitoin Esalle veloistaan, se maksoi 50 euroa mutta 50 euroa puuttuu veloistaan. Ihmettelen miksei se maksanut velkojaan kokonaan. Surkeaa on kun lainasin noinkin paljon kun 100 euroa eikä kaveri maksellut kun 50 euroa. 

Kyllä sen pitäisi maksaa koko velka silloin kun se lupaa. Mikähän sille on tullut kun maksoi vaan osan veloistaan. Se on aina kun se Jannen kanssa on, silläkin pätkii kaikki. Dokaako ja vetääkö ne silloin kimpassa. Tulee vielä iltapalaa tänään se on hyvä kun nälkä on vieläkin vaikka puuroa saimme.

Jäi eilen hoitajan kanssa Mobiilin laitto puhelimestani. Nyt kävin äsken suihkussa mieshoitajan vaatimana. Taas olen puhdas ja puhtaat vaatteet.

Odotan päivä kahveja puhtaana, pesin itseni ja vaihdoin vaatteeni.  Yritän päästä perjantaina pankkiin hoitamaan pankkiasioitani siellä ne onnistuisi parhaiten, mobiili ja sijoitus kohteeni. On täältä talolta vaikea pankki asioita hoidella. Olisi melkein viikko pankki päivään perjantaihin, siihen on vielä aikaa.

Olisihan se mukava pankin mobiili puhelimessani olla pääsisin puhelimella pankin sivulle. En itse pääse pankin mobiilille ja sivulle. Voihan olla se käyttäjässä vika vaan kun yhteen puhelimeen sain mobiilin auki. En usko että se on näin vaikea laittaa mobiili puhelimeen näkymään.

perjantai 8. toukokuuta 2026

Piti yhden hoitajan tulla kanssani katsomaan Mobiilia puhelimeeni. Muttei sitä kuulu jääkö taas tältä päivältä sekin homma.

 Odotan vielä jonkun aikaa hoitajaa, sitten unohdan sen hommat, unohtaa se taas auttamiseni puhelimella. Olisi ollut mobiili tärkeä puhelimeeni jos sen saa siihen sanoi se että sen saa puhelimeen. 

Sain kerran sairaalassa laitettua itse mobiilin puhelimeen. En tiedä mitä tein puhelimeeni mutta mobiilin sain naputeltua.  Olin sairaalassa sydämen eteisvärinän takia ja yöllä laitoin mobiilin puhelimeen.

Silloin onnistuin mobiilin asentamaan helposti en tiedä miten sen naputin mutta oli se puhelimessani. Varkaat vaan vievät senkin puhelimen missä se mobiili oli. Vantaan sininauhan sahatien paikassa varastettiin kaikki mitä irti saivat. 

Tileilleni  eivät onnistuneet pääsemään siitä pidin huolen. Täysiä rottia siellä olivat porukka. Kaikki ne pölli mitä irti saivat minultakin hyväntekijältä lähti tavaraa ja rahaakin.

Heräsin aamulla luullen että on iltapalan aika. Vaikka olikin aamun aika niin tokkurassa olin.

 No siitä aamupalalle se oli hyvä että pääsin aamupalalle olin vaan niin sekaisin unesta. Täytyy tänään yhden hoitajan kanssa laittaa pankin mobiili puhelimeeni jos se vaan onnistuu puhelimellani. Oli bingo äsken meillä en saanut mitään. Harmi on kun radioni rutisee pahoin särkee se ääntä. En saa mitään selvää radioni äänestä särinä on niin paha.

Täytyisi panna radio kuulumaan netin kautta sieltä kuuluisi radiokanavat. Kävi hoitaja ovellani tulee se kohta laittamaan mobiilia puhelimeeni. Olisihan se hyvä että olisi puhelimessani mobiili saisin pankin sivun auki ilman avainlukuja.

Tulisi nyt hoitaja laittamaan mobiilin puhelimeeni  kestää aina kaikki niin kauan hoitajien kanssa toimiessamme. Onneksi sain avainluku listan eilen ettei se olisi mennyt vanhaksi, alkoivat ne loppumaan minulta.

torstai 7. toukokuuta 2026

Kyllä on perkelettä kun on palokunta käynyt varoittelemassa tupakasta lähteneestä vaara tilanteesta. Polttelee porukka missä sattuu ei pelkästään tupakka kopissa.

Saatanan aivokääpiöt palaa niillä rööki missä vaan, jämiä pummaa toisiltaan. Tautisia jämiään tosiltaan pummaa. Jämiä on joka puolella pihaa, pitkin poikin vaikka on palokunta käynyt puhumassa tupakoinnista. On ollut vaara tilanne talossa joskus, mikseivät ota tupakoita pois porukoilta se on ainoa konsti. 

Minä kieltäisin mielisairailta tupakoinnin tulee niin pahoja vaaratilanteita tupakoinnista. Ei siihen kuole jos lopetetaan tupakan poltto sairailta. No jos se on minun asiani ja vaatisin tupakoimattomuutta. Muttei se onnistu tällaisessa talossa missä jämiäkin poltetaan.

Tämä talo on niin täynnä sairaita mieleltään siksi ei tässä talossa mikään toimi. On joka talossa tupakan kanssa vaikeuksia pummataan röökiä sekä jämiä toinen toiseltaan. Ja se tuo vaikeuksia porukan kesken mikään ei riitä siksi polttelevat jämiäkin.


Olisi yksi nainen myynyt salmiakki karkkeja minulle. En lähde kauppoja tekemään kun niin kovaa hintaa se pitää. Ja muutenkin hoitajat ovat vastaan kaupantekoa.

 Jätin kaupan teon väliin nuoren naisen kanssa huutelee se aulassa siksi en viitsi kauppoihin sen kanssa lähteä. Se pyysi neljää euroa muutamista karkista, ei se kannata minulle. Jos nainen osaisi olla hiljaa kaupoistamme voisin ehkä kaupoille lähteä sen kanssa.

On karkkinsa kalliita, hyviä toki ne on vahvoja salmiakkeja. Tykkään salmiakeista on ne herkkujani olisi tehnyt mieli siltä niitä ostaa. Hinta sillä niistä oli vaan liian kova en ala makselemaan 50 senttiä kappale. Ne  on kuulemma kaupassa vaan 10 senttiä kappale.


Oli hienoa kun tuli eilen avainlukuni postissa. Ei niitä ollutkaan enää kun kaksi avainlukua. Eli vähiin nekin ehti mennä ennen kun ne tuli, mutta mieluummin myöhään kun ei milloinkaan.

 Puolen tunnin päästä tuleekin ruoka varmaan joku keitto taas tulee. Kuulin jonkun puhuvan siskon makkarakeitosta se olisi hyvää ruokaa. Tykkään siskonmakkara keitosta on se herkkuani saisi ison lautasellisen sitä. Kummia unia sitä taas näin yöllä ja aamusta.

Semmoisia valveunia  tuli uniini puoliksi totta ja todellisuutta. Kauniita morsiamia tuli uniini yöllä menneitä ja unissa tulleet morsiamet.  Oli  minulla nuorena paljon morsiamia tuli ja meni niitä. Otin kenet vaan nuorena olin aktiivinen panokaveri nuorena miehenä.

Ja tytöt tykkäsi minusta aktiivisesti  kuka vaan lähti mukaani nuorena miehenä. Nykyään onkin naismarkkinoilla ollut hiljaisempaa.

Oli ruokana siskonmakkara keitto mikä oli hyvä keitto täyttävä ja riittoisa. Tykkään siskonmakkarakeitosta se on lempi keittoani. Kevyttä syötävää se on makkara siinä on kevyttä.

Herätti hoitajat aamulla aamupalalle ja lääkkeille. Takaisin menin nukkumaan nukuin ruokailuun asti unia nähden ihanista nuoruuden tytöistä.

 Tuli nuoruuteni heilat mieleeni unissani niin sanottuja kympin unia näin. Hekumallisia unia näin minulle rakkaista nuorista naisistani. Ikävää on kun radioni särkee äänen ei saa radiosta mitään selvää. Rutisee radioni pahasti kaikilla kanavilla  mitään siitä ei saa selvää.

Täytyisi saada joku johdon pätkä radiooni jos se sillä paranisi ääneen laatu. Tekisin antennin johdon radiooni ula dipolin saisin tehtyä. Sillä se voisi parantua ääneen laatu uskon että osaisin tehdä antenni johdon pätkän. Kun olisi twin lidlin johtoa eli lapamato johtoa sillä saisin tehtyä johdon pätkästä antennin.

Näin ihanasta kummisetäni tytöstä Möttösen Helenasta unta on Helena ihana nainen oli se jo nuorena ihanan näköinen nainen. Oli Helena kaunis tumma nainen jo nuorena. Rakastuin Möttösen Helenaan tulisesti nuoruudestani jo mutten uskaltanut lähestyä häneen kun arka ujo olin.

Olihan minulla ihania naisia monia nuoresta asti toinen toistaan kauniimpia. Aina otin toinen toistaan kauniimpia nyt jäin vanhempana  ilman naista siinä oli lopputulos yksinäisyyteen tuomittiin.

keskiviikko 6. toukokuuta 2026

Odottelen ruokailua reilu tunnin päästä. Pyöräilemään tekisi mieli päästä kylille kaupoille.

 Tuli tänään onneksi avainluvut pankin sivuille, meni ne todella vähiin. Nyt on taas niitä käyttää täysi lista noin 300 lukua, pärjään listoillani hyvin. Nyt kun vielä saisin pankin mobiilin puhelimeeni, sillä pääsisin hyvin pankkiin.

Tulisi nyt  hyvä ruoka eli iltapala, leipää, juustoa makkaraa, tulisi maksamakkaraa se maistuisi hyvin. Yritän päästä viikon loppuna kauppaan vaikka taksilla tai kaverin uskon veljen autolla.

Mies hoitajan kanssa juteltiin talomme menneisyydestä. Pahoja asioita tuli vastaan tupakoinnista huume kätköistä ym. Kaikissa paikoissa on ollut häiriö tekijöitä juopottelua huumeiden kanssa pelaamista. Pääsisi kunnon uskovaiseen yhteisöön raittiiseen.

Herätykseni aamun touhut aamupala. Ruokailu vapaata toimintaa kellarissa pelejä kahvittelua ym.

 Olimme kaikki alakerrassa pelasimme biljardia, nostin puntteja joimme kahvia kaikki. Oli mukava vapaa ajan tilaisuus. On alakerrassa iso vapaa ajan tila biljardilla punttisali siellä on kahvit voi keitellä siellä. Söimme B-talon ruokalassa oli peruna ruoka meillä. Kello on 15.33 ruokaan on vielä aikaa puoltoista tuntia. Nälkäkin alkaa jo olemaan kova, tulisi nyt hyvä ruoka meille.

Ajoin hiukseni ja partani koneellani, se ajaa vielä hyvin katkoi se vaan kerran pahoin.  Virtalähde oli siitä irti kokonaan ja siksi se katkoi. Mutta pystyy koneellani ajamaan kun painan virta lähdettä kädellä. Ei se pääse silloin irtoamaan koneesta.

Tekisi mieli lähteä ajelemaan kaupungeille ulkomaan taksin kyydissä. Se on halpa kyyti ja minua niin rassaa jumittaa täällä landella olo. Kaipaan stadeille pääsyä ravintoloihin ja yökerhoihin toki raittiina ei tee viinaa minun yhtään mieli. Viinapiru on päästäni kuollut ei se piru minua yhtään riivaa.

On särkyni helpottanut hiukan kropastani. Ehkä särkylääke alkaa auttamaan hiukan minua kivuissani. Polvet ja selkä särkee pahiten heijastuu se joka puolelle kroppaa. On ikävää särkyä öisinkin kropassani ei saa kunnolla nukuttua säryiltäni.

Pääsisi nyt kivuistani eroon, että pääsisin nostelemaan rautaa salillemme. Kolme kertaa viikossa tunnin kerrallaan nostelen. Sillä saisin tehoja taas esiin kropastani ja bodia tulisi kroppaani.

tiistai 5. toukokuuta 2026

Kello on 17.19 oli ruoka äsken sitä ennen haettiin mieshoitajan kanssa tavaroitani kellarista huoneeseeni. Muilla oli kalakeittoa minulla oli makkarakeitto.

Kävimme kellarissa hakemassa tavaroitani löysin osan niistä. Sitten oli ruoka kello 17. Nyt on kello 17.25 tuli syötyä. Oli muilla kalakeittoa minulla oli makkarakeitto kyllä sitä söi nälkäänsä, hyvää se ei ollut pahuksen suolaista se oli.

No onhan taas vatsa täynnä keittoa pärjää sillä taas jonkun aikaa. En tänään kauppaan lähtenytkään mässyjä hakemaan. Vaikka olisi ollut kauppa päivä, talomme autolla olisi päässyt kauppaan. Puhuin mies pampulle perjantain pankki päivästä, pitää minun päästä silloin vaikka väkisin pankkiin. On minulla pankkiin tärkeitä asioita pakollisia siksi vaadin pankkiin pääsyä talomme autolla.

Nostan kovan metelin ellen pääse perjantaina pankkiin. Valitan johonkin instanssiin heti kohtelustani. Muutenkin on talomme käytös kiittämätöntä erikoista on henkilökunnan käytös potilaita kohtaan. Uhkaa ne potilaita huone eristyksellä mikä ei kumminkaan toteudu. 

Tunnin päästä on ruoka suunnilleen. Hoitajan kanssa pitäisi päästä kellariin tavaroitani hakemaan. Tarvitsen sieltä tavaroitani mitä muutossa sinne vietiin.

 On kellarissa melkein kaikki tavarani, mitkä pitäisi saada sieltä haettua huoneeseeni. Tarvitsen tavaroitani että saan huoneeni edustavaksi ja tavarani tasapainoon. On kellarissa tarpeellisia tavaroitani paljon, mitä tarvitsen huoneessani.

Tulisi nyt hyvä ruoka kun on nälkäkin jo minulla yleensä tulee päivällä keittoruoka tai joku kevyt ruoka. Harmi kun en lähtenyt kaupoille ostamaan jotain kunnon ruokaa. Vaikka kanaa paistanut pannulla ja makaronia keittänyt siihen. On vaan talossamme niin vaikeaa ruokaa tehdä, kun ei ole keittiö mahdollisuutta. Saan isolla työllä keittiöllä tehdä ruokaa ja hellaa käyttää.

Makaroni hömpötystä olisi voinut tehdä makaronia paistettua jauhelihaa sipulia mausteita. Olisi se ollut hyvää ruokaa mutten jaksanut tänään sitä alkaa tekemään.

Eteisvärinä sydämessä on helpottanut. Uusilla verenohennus lääkkeillä vaatii ne ihan päihteettömyyden. Olen sitoutunut päihteettömyyteen.

Olen nyt ollut noin puoli vuotta ryyppäämättä ja hyvältä näyttää. Ei tee viinaa yhtään minun mieleni, eli päihteettömyys jatkuu hyvällä mallilla. Olen ollut kerran yli 9 vuotta raittiina eikä tehnyt se heikkoakaan. Nyt luulen että ryyppääminen riittää loppuelämäkseni, ei vaan tee viinaa yhtään mieli.

Ei kestä kondis enää ryyppäämistä tulee niin kovia krapuloita minulle. Sydämeni ei kestä ryyppyä yhtään hakkaa se tuhatta ja sataa. Vatsa säryt ovat kovat maksa ja haima varoittelee. Siksi haluan lopettaa ryyppäämisen ihan kokonaan.

Nyt paneudun terveyden hoitoon, hammashoitoon paneudun seuraavaksi panen kaikki hampaat kuntoon mitä voidaan. Vedätän pois risat ja paikkautan muuta mitä pystyn. Alkaa kesäkuussa hammashoitoni perusteellisesti silloin. Saan hampaat kuntoon kaikki risat vedetään pois ja korjataan mitä pystytään. 

Nukuin hyvin aamuun asti aamupalan jälkeen takaisin nukkumaan.

 Väsyttää minua edelleen tuli hoitaja selittämään etten ole eilen käynyt suihkussa, sanoin että kävin eilen suihkussa varmuudella.  Kumma vänkääjä on kyseinen hoitaja joka asiassa se vänkää käyn aina suihkussa kun likainen olen ja vaihdan vaatteeni.

Kyllä käyn ainakin joka toinen päivä suihkussa pesen itseni hyvin ja vaihdan vaatteeni. En tykkää paskaisena olla siksi pesen itseni usein. Kyllä käyn suihkussa aina kun siltä tuntuu. eli aika usein käyn suihkussa.

Nyt menen vielä nukkumaan ruokailuun asti mikä on kello 11. Kello on nyt 9.57 eli ruokailuun on vielä aikaa jonkun verran. Kumma oli kun meni telkka pari kertaa mykäksi itsestään. Tietokoneenikin teki outoja toimintoja itsekseen.

Kumma oli niiden toimintaa vaihdoin pattereita niihin jos sillä parani toiminta niissä. Nyt odotan vaan koneeseen pankin avainluku listaa. Alkaa olemaan avainlukuni lopussa kohta, ne on lähetetty 23. päivä viime kuuta luulisi että olisi ne jo tulleet.

maanantai 4. toukokuuta 2026

Päivä menee omalla painollaan. Tietokonettani asensimme kaverin kanssa. Sain sieltä vääriä sivuja poistettua.

Muutenkin konetta tyhjensimme tyhjäksi turhista sivuista ja tarinoistani. Onkin tietokoneeni todella vaikea käyttöinen vaikea sivuja on poistaa. Onneksi kaverilla on aikaa ja haluja minua autella.

 Toivotaan että pääsin eroon ei toivotuista sivuista mitkä ovat jostain koneelleni tulleet. Ei kaikkia sivuja viitsi hyväksyä.

Lätkää katselen telkasta ja olen tietokoneella. Nuori kaveri kävi pyörälläni kaupassa annoin sille kunnon hakupalkan. 25 euroa ostatin itselleni perunalastuja, suklaata, pari pulloa energia juomaa

 Kai siitä jäi hakupalkkaa sopivasti, kävi  se minun pyörälläni kaupassa. Kauan se oli kaupassa toista tuntia luulin että oli sattunut jotain. Ostin itselleni perunalastuja, suklaata, kaksi energiajuomaa on taas herkkuja minulla. Kalliiksi tuli hakupalkkoineen muttei mitään kun harvoin herkkuja ostelen.

Tuli yksijalkainen nainen pummaamaan minulta herkkujani. En antanut kun se on minulle ollut ilkeä vittuillut suoraan. Suuttui tai ei ei mitään väliä sillä ostakoot omat herkkunsa. Kusi taas housuunsa kakkapöksy nainen. Vaippa sillä oli ruokailussa muttei sekään auttanut, vaan kuset valuivat pitkin kinttujaan lattialle.

Että kyllä tässä talossa on porukkaa kuset ja paskat pitkin kinttuja näille menee. En puhu missä olen tällä hetkellä ettei kukaan vedä hernettä nenäänsä. Puhun anonyymeistä en kenestäkään nimillä enkä paikasta mitään. Ei ole kenelläkään mitään sanomista kun eivät tiedä kuka olen ja missä olen. En ole kenellekkään sanonut missä olen enkä kenestäkään puhunut kun nimettömistä.

Pyöräni on aika rimpula mutta nuori kaveri pääsee sillä liikkumaan. Ei pääse nussi iskemään pyörääni on se niin halvan näköinen, ettei se kelpaa kenellekkään.

sunnuntai 3. toukokuuta 2026

Heräsin kello 22.45 eilen illasta kovaan jytinään. Joku hakkasi käytävän ovea kiinni en ehtinyt nähdä käytävällä kuka se oli. Olisin kyllä ärähtänyt kunnolla kolaajalle, ovi menee painamalla kiinni jos se menee.

 Kovaa joku perkele hakkasi yöllä oveaan kiinni vai oliko käytävän ovi. Menee ovi kahvasta painamalla kiinni jos se menee. Ei ovea  auta hakata kiinni ei se sillä lailla  mene kiinni. Tässä talossa hakataan ovia jatkuvasti yötä myöten, en tiedä miksi kolaavat oviaan. Luulisi että henkilökunta puuttuisi asiaan ja lopettaisi kolaamisen.

Ei ole mukavaa juuri saan unen ja joku pölvästi hakkaa oviaan että varmaan herään siihen. Kumma on kun ei muut puutu kolinaan käytävällä luulisi että häiritsee se muitakin. Se on kovaa hakkaamista kun siihen herään ja häiritsee se minua.

Onhan talomme ovet olleet hankalat menemään kiinni kelien mukaan ne menee. Elääkö sokkeli talossamme ja ovet liikkuu sen mukana.

Oli elokuva päivä ruokatilassa herkkuja tarjosi henkilökunta meille. Kuuntelen oopperaa uudesta telkastani kaunista on kuka sitä ymmärtää.

 Eiffel tornin kupeessa esittävät laulajat ILO ON JUMALAN KIPINÄ. Nyt tulee HYMNI RAKKAUDELLE isolla viululla esitettävänä. Alttoko toi viulu on vai mikä en tiedä sitä. Minulle ovat  vieraita soittimia. Nyt tulee MARSELLEI hienoja kappaleita tarjoaa televisio.

Varmaan joku vappu rieha musiikkia vappuna. Tuttuja kappaleita tulee telkasta. On kohta ruokailu kello on nyt 15.46 ruoka on kello 17. Tulisi nyt hyvä ruoka maistuvainen vappu ateria. Tulee telkasta vanhoja elokuvia, maahan muuttajista paljon tarinaa.

Olisi se mukava  päästä uskovaisten pariin. Missä olisi herran sana läsnä toivon että KAN - koti vetäisi minua puoleensa minua. Kovasti sitä kehuttiin netissä eikä tarvitse kuulemma sinne maksusitoumusta.

lauantai 2. toukokuuta 2026

Alkoi hoitajat ruokajonossa selittämään että pidetään ruokailussa omat paikat. Sanoin hoitajille miksette pidä kuria jonossa.

 Menee ruokajono ihan vituilleen, menee jengi mihin sattuu. Mikseivät saa pidettyä ruokajonoa kurissa, silloin jono menisi kurissa ja herran nuhteessa. Kävikin hoitaja äsken huoneeni ovella kyseli kuulumisia. Sanoin ettei ole mitään uutta taivaan kannen alla.,

 Kerroin että samaa paskaa vaan en saanut tavaroitani varastosta tänäänkään. Vaikka piti saada tavarani varastosta tänään, se oli sovittu juttu.

Onneksi toimii tietokoneeni hyvin nyt säätöjen jälkeen ei himmene näyttö itsestään. Radioni vaan pätkii pahoin, rutisee radioni. Täytyy nyt saada radio kuulumaan paremmin, on ikävä kun radio rutisee. Pitäisi myös saada pankista mobiili auki. Sekä sijoituskohteeni auki olisi sielläkin yli satanen rahaa

Pitäisi saada kaikki rahani tälle tililleni että pääsen käyttämään tätä käyttötiliäni. Pitäisi henkilökunnan ottaa ohjat paremmin käsiinsä.

Suomi voitti 5-2 ja jatkoon se menee varmaan. Kohta onkin sitten ruoka meillä, onkin nälkä jo minulla.

 En tiedä mitä ruokaa saamme illasta päivällisellä. Tulisi joku hyvä ruoka nälkäkin on minulla. Tunnin päästä onkin sitten ruoka meillä. Pääsisin nyt KAN- kotiin asumaan olisi siellä hengen heimolaisia varmaan enemmän kun tässä talossa. Täällä ei ole mitään minulle pappi käy harvoin keskustelemassa

Hyvä kun saimme kaverin kanssa laitettua tietokoneeni normaaliksi kuvaruudun, ei enää häviä kuvaruutu. Pysyy näyttö normaalina ei tummu eikä vaalene itsestään ruutu. Nyt täytyy saada pankissa asiani kuntoon mobiili sekä sijoituskohteeni toiselle tilille.

Ovat luvanneet viedä minut pankkiin hoitamaan asioitani.  On ne tärkeitä asioita minulle mutta tuntuu ne olevan vaan puheita. Paskaa lässyttävät meille mihinkään ei pääse kaupoille juuri ja juuri kerta viikkoon pääsee. Isoille kaupoille isolle kylälle ei pääse millään vaate ostot jää väliin.

Katson pariisin sinfoniaa on kaunista  operettia ym.  Monenlaista musiikkia monelta tasolta kaunista on tulee juuri sapeli tanssi, Alkaakin avainlukuni menemään vähiin toivotaan että huomenna lista tulee niitä. Kaunista viulun soittoa  tulee juuri orkesterin kanssa soittaa.

Kello on 11.16 tulee ruoka kohta otin yhden särkylääke 1000 mg pamolin. Jos ne vähän auttaisivat.

 Täytyy uskoa että 1000 mg. Pamol auttaa kipuihini otin sen juuri äsken. Täytyisi vielä tutkia tavaroitani kellarista plarata parhaat tavarat. Kaikki käyttö tavarani ottaa käyttöön loput heittää roskikseen. Luulisi että 1000 mg. pamol auttaisi kipuihini ja pyörrytykseeni. Täytyy mittauttaa verenpaineeni ja pulssi ottaa, miltä se näyttää.

 Vappu on taas tänään marssii ylioppilaat tänään paljon niitä on liikkeellä. Saavat olla ylpeitä saavutuksistaan. Avasin telkkani katson ylioppilaista ohjelmaa. Eiköhän siellä niistä tule kaikenlaista. Kyllähän ylioppilaat saavat olla ylpeitä suorituksistaan, että jaksaa ja viitsivät opiskella niin paljon ja kauan.

Ikävää kun  en ole opiskellut ylioppilaaksi vaikka olisin siihen kyllä pystynyt.  Netti näytti että olisin saanut ylioppilas todistuksen. Tekisi mieli lähteä pyöräilemään on vaan satula pyörästäni riki. Täytyy etsiä ilmastointi teippini kellarista ja sillä korjata satulaa siksi aikaa että saan uuden satulan pyörääni.

Kyllä pystyn pyöräilemään mutta hankalaa se risalla satulalla on. Täytyy ostaa uusi satula  kaupasta eiköhän kaupasta uusi satula löydy jostain.

perjantai 1. toukokuuta 2026

Sain hoitajan kiinni yökön puhelimellani vaikka puhelimeni pätkii kaikella tavalla. Kysyin selkääni rasvaa ja polviini on kipuni niin kovat niissä.

 Polvet ja  selkäni on todella kipeät pahasti, kevilar olisi hyvä uusi rasva kropalle. Vaikuttaa uusi rasva soluille tehokkaasti. Se on ihan uusi rasva nivelille ja lihaksille. Ostan sitä ja kokeilen sitä miten se toimii, selkääni se on varmaan hyväksi.

Olen ollut pitkään kipeä joka puolelta särkee minua, nivelet todella kipeät. En ymmärrä mikä tekee niin kovat säryt minulle. Jokuhan tässä talossa on kun olen tällä reissulla ollut jatkuvasti kipeä. On ollut jonkun verran niveleni kipeät silloin tällöin, mutta ei näin pahasti.

Olen pystynyt treenaamaan tiukasti pitkään vuosia, treenannut eikä mitään särkyjä ole ollut. Saisi nyt kipugeelejä talossamme kevilaar olisi varmaan parasta.  Olen käyttänyt myös voltaren ja mobilan kipugeelejä.  Auttaisi ne kaikki kipuihin tehokkaasti

Lätkää mene joka tuutista monia matseja. Onhan se mukava urheilua katsoa useita matseja.

On parempi olotila ei särje niin paljon niveliä polvia eikä lonkkia. On mukavampi kun säryt hellittää kai se särkylääke alkaa auttamaan. Pamol 1000 mg. alkaa helpottamaan Onkin niin ikävää säryissään olla illasta aamuun särkee paikkoja. Yötkin särkee kaikella tavalla ei pysty ilman särkyjä olemaan.

On ikävä kaiken aikaa säryissään olemaan, ei helpota yhtään säryt aamuin illoin kipuja on päällä. Nyt on hiukan paremmat säryt otin 1000 mg särkylääkkeen ja jaloittelin hiukan sekin hiukan auttaa niveliin.

Slovakia voitti Latvian ja meni jatkoon. Oli alle 18 vuotiaiden turnaus, Hyvää peliä pelaa nuoret jännittäviä tilanteita oli paljon. 

Tuleekin keitto varmaan päivällä tulisi hyvä keitto täyttävä riittoisa. Tulee alle 18 vuotiaitten peli. SVK- Latvia.

 Onkin nälkä minulla kova maistuu ruoka minulle. Kunnon ruoka saisi tulla maistuvainen keitto. Kaalikeitto olisi hyvä lihaa ja kaalia reilusti tai lihakeitto ne täyttäisi hyvin.

Saisiko sitä taksin liikkeelle ja kauppaan sen kanssa pääsisi. Makaroni hömpötys maistuisi hyvin ,sipulia ja makaronia minulla taitaa olla. Leipää makkaraa juustoa ym. voisi ostaa. Piimää maitoa salaatti ainekset.

Tuleekin lätkämatsi varmaan kohta olisiko Svk- Latvia. Niistä puhutaan juuri telkassa. Tulisi nyt lätkää kun uuden telkan sain huoneeseeni. Onhan mukava seurata huoneessani lätkää. On nyt minulla oma toimiva televisio huoneessani. On se mukava oma telkka olla.

Tykkään omasta telkasta huoneessani antaa se paljon seuraa minulle. Tuntuu että se on toinen henkilö huoneessani. Kohta alkaa Svk-   Latvia. Onkin se nuorien matsi alle 18 vuotiaitten.

Oli aamupala kevyttä oli päivällä ruokana palapaisti. Nyt tulee ruoka kohta.

 Koneeni pelaa paremmin kaveri sai tämän asennettua sopivan väriseksi. Ei pätki kirkkaus ja himmennys kilpaa. Pysyy nyt kirkkaus ja hämäryys automaattisesti. Se on hyvä ettei tarvitse sitä jatkuvasti säädellä. Onhan kirkkaus ja hämäryys automaattinen säätö.

Pysyisi vaan kirkkaus ja hämäryys automaattisesti normaalina. Silloin se olisi hyvä säätö automaattisesti. On ikävä kun menee hitaasti himmeäksi näyttö. Samoin on telkassani sammuu se ajastimella itsestään ajan päästä. En tiedä miksi näin on se ei saisi sitä tehdä itsestään. Vaihdoin kaukosäätimeen patterit jos se auttaisi siihen asiaan. Uskon nyt että toimii se paremmin.

Alfa ja Omega

Oli iltapala äsken herkkuja oli tarjolla. Täytyy olla rukouksessa väkevä

 Oli iltapalalla tonnikala salaattia leipää juustoa. Kaikkia herkkuja oli taas tarjolla. Otin myös lääkkeeni hullun lääkkeet debrakinen ym. ...