tiistai 31. maaliskuuta 2026

Oli iltapala äsken kello 20. Nyt ajoissa menen nukkumaan jos unen saisin.

Toivotaan nyt että menee läpi hallinto- oikeuden kirjeeni. Panin sinne painavaa tekstiä elämäni varrelta. Kusetettiin minua pahoin edunvalvonnan kanssa ja pakko lääkityksillä. Huijasivat minuakin vieden tuhansia rahojani. Pakotettiin minua syömään lääkkeitä joten pääsivät iskemään rahoihini. 

Päivä mennyt painollaan, kipuni ovat hiukan hellittäneet särkylääkkeellä. Olen kirjoitellut hallinto-oikeuteen valittaen lääkityksistä ja edunvalvonnasta mitä en tule hyväksymään.

 Olen kirjoittanut miten olen vastaan edunvalvontaa sekä pakkolääkityksiä. Olen niin vastaan niitä molempia häivyn varmaan talosta jos ne laitetaan päälle. Pilaa ne elämäni täysin siksi en niitä hyväksy.

Ikävä kun ei radioni toimi kunnolla täällä rutisee se pahasti. Telkka onneksi toimii täysin mikä on hyvä. Minä vaan tykkään kuunnella radiota. Ottaa radioni häiriötä jostain seinän takaa, pitää saada radioni seinä rasiaan kiinni.

Helvetti kun tulin tähän perkeleen taloon, pakkolääkityksiin ja yrittävät vielä edunvalvontaa minulle mitä en kyllä hyväksy. Tyhjennän kyllä tilini etteivät pääse siihen kiinni. Näyttää tilini nollaa jos tulee maksuja maksan ne käteisellä. Menen pankkiin silloin kun se on auki ja maksan laskuni. Silloin eivät ne pääse kiinni tiliini. Minä en anna rahojani vieraille, ja hupia laita niitä menemään. Maksan ne mitä pystyn ajallaan muut siirrän myöhäisemmäksi.

Päivä mennyt painollaan aamun kivut hellittäneet hyvin. Otin aamusta yhden 1000 mg pamolin se varmaan auttoi kipuihini.

 Kohta otan toisen 1000 mg pamolin jos se auttaisi vielä. Parempi 1000 mg on kun 500 mg pamol auttaa se jonkun aikaa minua. Polviini ja selkäsärkyyni ihmettelen miksi nykyään on polvi ja selkä säryt niin kovat.

Ehkä ilmatkin vaikuttaa särkyyni kylmää kosteaa välillä huomaan sen vaikuttavan särkyihini. Oli ruoka äsken makkara laatikkoa muilla kala laatikkoa. Aika huono ruoka se oli ei se maistunut minulle, perunaa ja muutama nakin pala.

Köyhäksi on mennyt ruoka tänään ainakin makkaralaatikkoa . Nyt menen hakemaan pamol särkylääkkeen jos se auttaisi minua kivuissani.

Nukuin huonosti valvoen pitkin yötä. Aamusta menimme kaupoille ostoksille. Kivut olivat kovat pitkin yötä jaloissa ja selässä.

 Eilen joimme syntymäpäivä kakku kahvini oli mukavaa meillä. Tänään kävimme kaupassa päivällä, ostin herkkuja. Juomaa ja ruokaa kävimme myös hoitajan kanssa kellarissa, katsomassa tavaroitani. Pitäisi tuoda ylös tavaroitani astioita ym. Kahvinkeittimen voisi tuoda saisi kahvia keitellä.

Vaatteita kenkiä ja kaikkea muuta vaatetavaraa on siellä kaikenlaista tavaraa. Jari Honkkis soitteli juuri äsken, en jaksa senkään kanssa oikein keskustella. On minulla jutut loppuneet kavereiden kanssa, samaa juttua tulee niiltä. Mitä ei jaksa yhtään turinoita tulee vaan niiltä.

maanantai 30. maaliskuuta 2026

Oli iltapala kello 19. Saimme teetä ja leipää höysteillä. Huomenna katsomme sairaanhoitajan kanssa. Hallinto-oikeuden papereita.

 Sanoi hoitaja että katso sairaan hoitajan kanssa hallinto-oikeuden papereita. Tulee hoitaja huomenna töihin aamusta. Silloin käymme läpi hallinto-oikeuden tekstejä. Pitää niille saada tehtyä jotain en hyväksy missään nimessä edunvalvontaa itselleni. Sain isolla  työllä edunvalvonnan itseltäni pois enkö sitä ota mistään hinnasta. 

Oli ruokailu äsken kanakeitto meillä. Maito piimä leipä ym.

 Oli hyvä kanakeitto meillä piimällä ja maidolla leipääkin saatiin. Aurinko paistaa lämmittäen tehtiin pihatöitä haravoin pihaa. Huomenna katson pääsenkö kylille jos keli on lämmin. Pyöräily kelit vaatii lämmintä, ei kylmissään viitsi pyöräillä.

Yritän saada porukoille pyöriä taloomme vaikka poliisien huutokaupasta. Kyllä kai porukka täällä osaa pyörällä ajaa. Tulikin Lasselta puhelu mihin en osannut vastata juuri äsken.

Kohta on kahvi ja kakkua syntymäpäivieni kunniaksi. 70 tulee tasa vuodet täyteen.

 Kohta lähden kahville ja kakulle. On ne herkkuja saan mässätä on vissiin kahvi 14.30. Kakku samaan aikaan. Saisi nyt ison palan kakkua tekisi mieli sitä iso pala. Esakin lähetti hyvää syntymäpäivää minulle.

Pitää kohta lähteä toiselle talolle kahville ja kakulle, on siellä kakku kahvit. Mukavaa kun muistavat minua syntymäpäivänäni. Harvoin minun syntymäpäiviäni onkaan vietetty. Nyt lähden toiselle talolle synttäreille.

Oli kakku kahvit toisella talolla saatiin kakkua ja kahvia. Lahjaksi, sain kortin, limun, keksejä sekä pesuaineen. Olisivat laulaneet minulle onnittelu laulun mutten halunnut sitä laulettavan. 

Oli mukava että muistivat syntymäpäiviäni ei niitä ole juhlittu oikein koskaan 12 vuotis synttärit vietettiin Jarin kanssa isoisäni talolla. Topi isoisäni sota veteraani antoi 10 markkaa. Ostin sillä lehtikeksejä ja limua, mitä Jarin kanssa söimme ja joimme. En vaan jaksa ymmärtää miksemme vietä meidän perheessä syntymäpäiviä.

Äitiä ja isää on ikävä kun mökillä ehdimme käydä viime ajat. En äidistäni kuullut mitään noin 20 vuoteen en ymmärrä siskoani kun ei se kertonut äidistäni mitään.

Nousin hoitajan tullessaan huoneeseeni hakemaan minua pihalle pihatalkoisiin. Onkin minulla tänään syntymäpäivä täytän pyöreät vuodet 70 tulee vuosia täyteen. Varmaan tarjoavat kakkukahvit.

 Pikkasen haravoin pihaa tumpin jämiä otin sieltä pois. Ja niitä riittikin paljon sieltä, lopetin hommat kun kylmä tuli ulkona. Kohta onkin meillä ruoka, makaronia ja pastaa pitäisi olla hyvä ruoka meillä. Hyvää tekikin selälleni ja jaloilleni pieni liike pihalla haravoin hiukan siellä. Kyllä pienikin liike tekee hyvää kropalle saa siinä liikettä koko kroppa.

Niin ne vuodet vaan vierii 70 tulee vuosia täyteen. Kakkukahvit tarjotaan varmaan talosta kun pyöreät vuodet tulee täyteen. On niin kylmä etten viitsi pyörällä kylille lähteä. Katson nyt tulevia päiviä viitsinkö kylille lähteä, jos kelit lämpiää. Kyllä tekisi jo mieli päästä polkemaan kylille kaupoille. Tekisi pahuksen hyvää polkea pyörällä. Koko kropalle liikuntaa se tekisi.

sunnuntai 29. maaliskuuta 2026

Katson nyt pysyykö virta kauemmin koneessani. Tunti on vielä iltapalaan luulin että on se nyt.

 Kyllä tässä tunnin jaksaa odottaa iltapalaa, leipää juustolla ja makkaralla. Onkin jo nälkä minulla kova eli ruoka maistuu hyvin. Saisin nyt leipää reilusti ja leikkeleitä reilusti niin kova nälkä minulla on jo. Tunnin olin aikaisessa luulin että iltapala tulee tuntia  aikaisemmin.

On tekstini vähän köyhtynyt entisestään runosuoneni on köyhtynyt joku vaan katkoo teksteissäni. Saisi nyt kaverini pyörän jostain vaikka poliisien huutokaupasta. Pääsimme  pyörillä kylillä minä en edes lainaa pyörääni ettei se hajoa tai häviä. Vetäköön herneen nenäänsä kaverit mutta minulle on pyöräni niin tärkeä etten siitä luovu.

Jotain outoa on koneessani, lyö se virrat pois itsestään hetken päästä.

 Menee virrat pois itsestään aika äkkiä mikä on  outoa koneelle. Ei pitäisi semmoista koneeni tehdä miksi siis näin se tekee. Täytyy nyt yrittää säätää sitä asetuksista ei se ole normaalia semmoinen.

Kunhan nyt vaan osaisin säätää sen asetuksista ei kai siinä muuta ole. Yritän kysyä sitä joltain tai jostain firmasta. Jos osaisin sen säätää itse olisi se parasta. Nyt se tuntuu olevan pitempään päällä kun sitä säätelin hetken. Tuntuu nyt virta olevan pitempään päällä, hyvä niin luulin jo vikaa koneessa olevan. Onhan tästä jo takuu loppunut joku aika sitten . Ostan uuden koneen jos alkaa tämä nykyinen pätkimään.

Kai ne liikkeessä asentaa kaikki kohdalleen asentaen kaiken. Onhan minulla siihen uuteen koneeseen rahaa sen verran. Olenhan varannut siihen rahaa säästäen sen verran. Luulen että saan halvalla koneen jos vielä saisin tukilinjalta avustusta, vielä kerran koneeseen.

Kävi hoitaja mies minua hakemassa syömään. Menin syömään väsyneenä oli ruokana janssonin kiusaus minulle tuli oma kiusaus.

 Oli hyvä kiusaus minulle kalaton lihalla maistui se hyvin. Tykkään janssonin kiusauksesta on se herkkua minulle kalattomana. Kalaa en pysty syömään allergiani takia, söin ison annoksen kiusausta enemmänkin olisin syönyt. Mutta antaa vatsani nyt vetää mitä pystyy ettei tule taas ähky päälle.

En alla ahtamaan liikaa kiusausta sisääni ettei tule ähky itselleni. Sopivasti vaan syön etten kipeäksi tule, hyvää se oli pitkästä aikaa. Tulee vielä leipää makkaralla ja juustolla iltapalalla. Huomenna voisi mennä kylille pitsalle tai pihville, jos vaan kelit ovat pyöräilyyn hyvät. Kysyn kaveria mukaani syömään jos vaan sille pyörä saadaan sopivasti..

Kävi kaveri kaverinsa pyörällä eilen kaupalla nyt on siitä pyörästä ulkorengaskin rikki. Hyvä etten pyörääni lainannut sille. olisi sekin varmaan rikki.

 Rimpula pyörä onkin muutenkin sillä ei tommoinen kestä ajoa. Nukuin aamusta pitkään ohi aamun aamupalalla kävin sitten nukkumaan uudestaan. Kävi henkilökunta minua hakemassa pari kertaa aamulla syömään ja aamupalalle. Kävin aamupalalla ja syömässä nyt odotan ruokailua

Otin äsken pegorion ja pamol särkylääkkeen. Jos ne vähän auttaisi minua vaivoihini kivut ja kolotukset vaivaa minua. Lataan kohta puhelimeni täyteen että saan sen plussalle.

Oli kaverin pyörästä kumi puhki ja päälli rengaskin rikki. Laittoi ne uuden sisärenkaan mutteivat uutta ulkorengasta eli eihän se kestä mitään. Olivat ne laittaneet eristysnauhaa päälli renkaan päälle. Ennen vanhaan paikattiin sillä lailla muttei se kestä nykyään enään.

Toi kaveri pyörän rengas rikkinäisenä takaisin rengas on taas rikki. Ostaisivat nyt vaan uuden rankaan siihen, sillä se toimisi. Pyysin hoitajallta yhden särkylääke pamolin ja pegorion vatsan toiminta lääkkeen. On vatsani ollut ronkeli muutaman päivän toiminut miten sattuu.

lauantai 28. maaliskuuta 2026

Oli iltapala äsken kello 20 kahvia, leipää juustoa, makkaraa, banaania, kiisseliä.

 Oli taas hyvä iltapala riittoisa ravitseva, tuli siitä mahani täyteen. Huomenna onkin jo sunnuntai. 30 3.2026 onkin syntymäpäiväni. Siihen on pari päivää kakkua saamme varmaan taas. Timo V. ei ole vastannut Tuusulasta en tiedä miksei. Kai se vammainen veti herneen nenäänsä minulle. Ja eipä minulla kaipuuta ole tommoiseen sekakäyttäjään.

Vittumainen kaveri se oli missä kiitos kaikesta hyväntekemisestä sen  hyväksi. Syötin ja juotin kaveria joka päivä. Ostin vielä kaljat sille useasti ruokaa joka päivä ja itse olin sitten ilman.

Saatanan vammainen vielä pääsi salaa lyömään minua vammaisella vahvalla kädellään. Saatanan sekopää ei toista kertaa onnistunut minua lyödä. Selälleen meni vaivainen asunnollani niin että jouduin lanssin pyytämään kanssani nostamaan sen pystyyn. Kuusi kertaa jouduin sen vammaisen nostamaan yötä myöten pystyyn. Se oli aina nurin jurrissa kaatuili se usein.

Ehkä onkin hyvä ettei se yhteyksiä pitele enää. En tykännyt siitä kaverista yhtään kamankäyttäjä kun se oli.

Oli ruoka äsken puuroa mehukeitolla oli kevyttä ruokaa pitsaa tekisi mieli. Mutta taksi on kallis täältä ja puhelimeni ei yhdistä varmaan täältä.

 Pitsa olisi todella hyvä tänne tilata, ne ei vaan tuo sitä se pitäisi hakea kyliltä. Kaverille ja minulle tekisi pitsa mieli hakea. Katson kumminkin huomiseen jos menen kylille kaupoille. Reppu selkään ja kauppaan ostan herkkuja pitsan ym.

Toivotaan että kaverin  rengas kestää, on siitä rengas hajalla pinta rikki. Nuori kaveri lähti kumminkin sillä kaupalle. Olisi se minun pyörääni lainaillut mutten antanut lainaksi sitä. En ota riskiä että siitäkin rengas menee. Voihan olla  että kaveri veti herneen nenäänsä kun en sille pyörääni lainannut.

Minä en riskiä ota pyöräni kanssa että se hajoaa matkalla.. On siitä kokemusta että pyöräni on hajonnut ja se ei kivaa ole siinä on pyöräilyt tältä kesältä.

Kaverin pyörästä on päällis rengas rikki voi olla että menee koko kumi hajalle. Minä en tommoisella ajelisi yhtään kun voi rengas mennä riekaleiksi kokonaan.

Siksi en pyörääni lainaile kenellekkään vaikka miten kiukkuinen  kaveri olisi vastassa.

Nuori kaveri kävi kyselemässä lainaksi pyörääni kaupoille. En lainaile pyörääni kellekkään jos hajoaa kumi tai muuten.

 On periaatejuttu etten lainaile pyörääni kenellekkään jos hajoaa kumi tai muuten pyöräni. Olen silloin kesän ilman pyörää. Ja on pyöräni minulle todella tärkeä, että pääsen kylille kaupoille. En ala olemaan ilman pyörää kesää itse saan sen ehkä kuntoon jollain tavalla. Muutenkin on  pyöräni aika rimpula etupyörä klappaa. Jarrut ovat edessä pois pelistä.

Siksi pidän pyöräni itselläni tallessa ja ajan vaan itse sillä. Olen joutunut laittamaan pyörääni aika paljon, korjannut sitä paljon. On minulla huonoja kokemuksia pyörän lainailuista hajonneena saanut takaisin.. Ja pyöräni jäänyt seisomaan. Ei ole täällä varmaan varaosia enkä tiedä työkaluistakaan mitään.

Siksi pidän pyöräni vaan itselläni, saahan kyttien huutokaupoista pyöriä muutamilla kympeillä. Tori .fi jakaa pyöriä halvalla. Hakekaa sieltä pyöriä saatte omat pyörät itsellenne.

Minäkin katson netistä uutta pyörää, parempaa kun tämä rimpulani bilteman  rimpula pyörä minulla on. Oli tämä pyöräni surkea heti uudestaan vikaa löytyi uudesta pyörästäni heti.

perjantai 27. maaliskuuta 2026

Kello on jo 21.12 alan kohta nukkumaan. Uneni on parantuneet talossamme.

 Kävin kysymässä yököltä begorionia vatsanlääke toimintaan, mutten saanut sitä kun olen jo kaksi pussia sitä tänään saanut. Samoin Pamol särkylääkettä olen saanut kaksi 1000 mg niitäkin. Eli en saanut kumpaakaan niitä, toivotaan nyt että auttaa ne yön yli minua. Kyllä ne on laskettu toimivan yön yli. Nyt kirjoittelu seis ja unta silmiin.

Täytyy nyt alkaa nukkumaan ajoissa tulee varmaan uni hyvin taas kerran. Olen alkanut nukkumaan pitempään aamusta. En tiedä johtuuko lääkkeistä uneni vai mistä. Tuli kirjoitteluni vastaus hallinto-oikeudesta. Toivotaan nyt että lähtevät lopettamaan edunvalvonnan pyyntöäni sekä lopettavat pakkolääkitykseni.

En halua että hämmentelevät asioitani vaikka kieltävätkin sen. Pitää minun saada terveen paperit lääkäreiltä. Minua ei vaivaa mikään siksi perkeleet saavat terveenä pitää.

Loppuikin Pegorion vatsantoiminta kuitu minulta. Ja heti meni vatsani jumiin pahoin, tänään oli aamusta vatsani täysin jumissa.

Saan illasta kuulemma vatsantoiminta lääkkeen Pegorionin, yritän saada sen jo alku illasta että se auttaa aamulla. Tarvitsen Pegorionia jatkuvasti se pitää vatsani toiminnassa. Lupasivat hoitajat sen jo illasta minulle, missä lie se liikkuu. Saisin sen illasta ja aamusta silloin se alkaisi auttamaan.

Odotan nyt Pegorionia illasta pitäähän minun saada vatsani toimimaan. Haen jotain muutakin vatsan toiminta lääkettä apteekista. Jos nyt pääsisin pyörälläni kaupoille, tekisi se hyvää polkea jaloille ja koko kropalle.

Kyllä liikunta tekisi minulle todella hyvää kokonaisvaltainen liikunta saisin kroppani liikkeelle. Yritän nyt saada kahta pussia pegorion tuotetta että vatsani toimisi paremmin. Aamusta oli vatsani pahoin jumissa pitkään  tein työtä että sain sen toimimaan.

Otinkin pienet styypit pyörälläni pihallamme. Vähän huteraa oli pyöräilyni, talven jälkeen vapisevaa oli menoni. Mutta pystyssä kumminkin pysyin hyvin.

 Otan pihapiirissä pientä styypiä, että saan tuntumaa taas pyöräilyyn. Huteraa pyöräily oli taas alkuun, vapisevaa ja outoa. Mutta saan taas pian tuntuman pyörääni, pikku hiljaa sillä tottuu ajamaan.

Ajelen tuossa pihapiirissä alkuun että tuntuman taas saan pyöräilyyn. En uskalla lähteä isolle tielle heti alkuun ajelemaan. On siellä sen verran liikennettä että voi siellä olla vaarallista ajalla.

Kyllä sitä tekisi kaupalla mieli käydä, on se vaan niin kallista taksilla mennä. Makaroni kana hömpötystä taitaa vielä olla, ellei kaveri syönyt eilen kaikkea.  Suklaata ja karkkia tekisi mieli sekä muuta herkkua.

Katsotaan nyt huomenna jos keli on hyvä ja fiilis semmoinen että kaupalle jaksan mennä. Olisi nyt toinen pyörä jollain voisin tarjota pitsan jollekin .

Tulikin iso kaveri juuri äsken ovelleni hakemaan syömään. Kana hömpötystäni ettei se mene pahaksi on talossa kasvis ruoka. Voinhan syödä sitäkin kanaa maistuu sekin minulle ja miksei kasvis ruokakin.

Aikainen herätykseni aamupala ruokailu, kahvi hetki oli juuri 14.35. Katson nyt jos pienen pyörälenkin ajaisin pyörälläni. Voisi se tehdä hyvää polvelleni pientä liikuntaa saada.

Lähden varmaan pienelle pyörälenkille poljen lenkin isolla tiellä. Jos se vähän auttaisi minun kipuihini, otin yhden 1000 mg pamol särkylääkkeen kipuihini. Pitää saada polvikipuni loppumaan on se jatkuvaa ollut. On se ikävää särkyä selästä polviin heijastuvaa.

Join kahvit äsken pullalla jos se vähän oloani auttaisi. Kuuma kahvi pullalla voisi vähän auttaa oloani. Nyt lähden pyöräilemään lenkin, ruokailuun onkin vielä aikaa pari tuntia. Tulee varmaan joku keitto ruoka meille. Kana vokkia olisi vielä jäljellä teimme sitä kaverin kanssa niin paljon.

torstai 26. maaliskuuta 2026

En pyöräilemään tänään vielä lähtenyt. On polveni vielä niin pahuksen kipeät heijastuu ne selästä. On vaikea ihan nukkua kivuiltani mitkä ovat jatkuvia.

Toivotaan nyt että kipuni hellittää pikkuhiljaa särkylääkkeillä, otan 1000 mg pamol särkylääkkeen. Katsotaan huomenna  jaksanko lähteä kylille pyöräilemään, voisin käydä syömässä jossain ravintolassa tai pitseriassa.

Onhan kylillä ravintoloita ja pitserioita auki aamusta. En konjakkia viitsi ottaa ollenkaan vaikkei yksi kaksi tee mitään. Katsotaan nyt miten toimin kylillä pari konjakkia voisi vähän lämmittää minua. En leiki konjakilla ei se vaan kiinnosta minua kun on viinapiru kuollut taas päästäni.

Niin paljon olen viinalla pilannut elämääni monessa paikassa juomalla itseni siihen tilaan. Raha ja terveys mennyt monesti. Monia sairauksia  tullut viinasta, lieveilmiöitä sydänkin alkoi reistailemaan pahoin.

Jatkuva eteisvärinä tuli minulle päälle. Uusi lääke pitäisi siihen auttaa se ei kestä viinaa yhtään.

Puhelin toimii ja lusiminen jatkuu talossamme..

Tunnin päästä onkin ruoka nälkä jo onkin hiukan. Söin tänään kana viilokkia vielä jäi sitä puoli kattilallista. Söin päivällä sitä lautasellisen kaveri söi saman verran. Tulikin kaveri ovelleni kyselemään syödäänkö fokkia nyt. Minä syön mieluummin makkara keittoa. On vaan vatsani kipeä joten makkarakeitto on parempaa. Voinhan syödä kana fokkia myöhemmin tänään.

Onhan kana fokki hyvää sekin  riittoisaa ja täyttävää. Sanoin kaverille että syö hän kana fiilokkia. Voinhan syödä kana fiilokkia myöhemmin tänään. Minä tykkään makkarakeitosta välillä keitot ovat välillä hyviä. Teen kotonani välillä keittoruokia Tuusulan asunnolla tein useinkin keittoja. Makkara keitto oli minulle yleinen keitto. Kesäkeittokin maistui minulle usein oli se kevyt ja hyvä terveellinen se oli.

Toivotaan nyt että kaverillani olisi pyörä pääsisimme pyörillä kaupoille. Voisi sitä yhden lääke konjakin ottaa, ei yhtään enempää puhalluttaa henkilökunta meitä täällä. Muutenkin on viinapiru päästäni kuollut ei vaan tee viinaa mieli yhtään. Menee kunto pahuksen huonoksi viinasta ja muutenkin sydämeni ei  kestä viinan kanssa läträämistä.

Siksi on juomani juotu minulle riitti ryypyn otto, en enää viitsi sen kanssa läträtä. Pitää saada perhe yhteen vaikka millä konstilla. Olisihan se mukavaa saada poikaan yhteyksiä. Eipä ole poika mitään yhteyksiä pitänyt, miksi sitä ihmettelen.

En lähtenyt vielä pyöräilemään mutta kohta starttaan liikenteeseen.

 En vielä lähtenyt liikenteeseen pyörälläni, katson nyt lähdenkö pyöräilemään. Mukavaa se olisi pyöräillä kuivalla kelillä, kuivaa aurinkoista siellä on. Reppu selkään ja menoksi otan kohta vielä yhden glukosamin tyypin kaksi kollageenin. Harmi kun en saanut apteekista testo maxia tyypin kaksi kollageenia.

Ei ollut apteekissa testo maxia jostain apteekista sitä löytyy. Olisi se hyväksi kondikselle voimille panohaluille ym. Täytyy vissiin yrittää tilata sitä netin kautta jos vaan se onnistuu.

Pitäisi olla kollageeni hyväksi polvirikoille ja nivelille muutenkin auttaa nivel kipuihin. Tulisi nyt miespamppu meidän talolle että saisimme kaverin kanssa kanan pannulle. Toivotaan nyt ettei kana ole mennyt huonoksi onhan se ollut ikkunan välissä kylmässä yön yli. En usko että menee ikkunan välissä pahaksi kana yön aikana.

Kohta laitan kanan palat pannulle kypsymään saamme taas ruokaa meille. Teimme yhden kaverin ja naishoitajan kanssa ruokaa. Kana fokkia teimme oli se ihan syötävää ruokaa söin vähän sitä, kun oli päivä ruoka juuri ennen sitä. En tiedä jäikö meidän ruokaa vielä jäljelle saa sitä vielä syödäkseen vaikka huomenna. Jos sen vaan saa jääkaappiin B-talolle. Katson nyt poljenko kaupoille pyörälläni tekisi se hyvää minulle. Poljen mielelläni pitkiäkin matkoja pyörälläni.


Nukuin aamusta kello 11.10 asti särkylääke väsytti kovasti. Selkä särkyni on parempi ollut.

Heräsin aamusta siivosin huoneeni, vaihdoin petivehkeet ja moppasin huoneeni. Kohta on ruokailu katsotaan mitä syödään. Lähden kohta pyöräilemään jos jaksaisi kaupoille asti pyöräillä. Kaverin pyörästä on pääli kumi rikki on se teipillä sen paikannut. Minulla on onneksi pistosuojatut renkaat pyörässäni, kalliit ne olivat mutta kestävät.

Olen niillä ajanut useamman vuoden ja hyvin ovat kestäneet, olen tehnyt remonttia pyörääni. Renkaat, keskiö, pedaalit laitoin pyörääni. Katsotaan nyt miten on kanani kanssa kun pidin yön yli ikkunan välissä. Kaveri sanoi että kestää kana kylmässä ikkunani välissä. Kun yöllä on kylmä ikkunan välissä. Kana menee helposti huonoksi lämpöisessä mutta uskotaan ettei ole mennyt se pahaksi.

 

keskiviikko 25. maaliskuuta 2026

Kävin kaverin ovella kuka on lusinut paljon. Kysyn siltä jääkaapin käyttöä, jos huomenna tehdään makaroni hömpötys ruokana. Kyllä linnan kundit pitää toistensa puolta.

 Ei ole meidän talossa jääkaappia muuta kun porukalla omia kaappeja. Ostin tänään kanaa makaronia ja sipulia minulla onkin. Riittää ne ruokaan mitä sanomme makaroni hömpötykseksi. On se helppo yksinkertainen ruoka makaronia, kanaa, sipulia, mausteita. Ihan simppeli ruoka ja täyttävä.

En kaveria saanut kiinni jotta voisin kysyä siltä jääkaapin käyttöä. Kai sille se sopii kun tarjoan sille ruuat, kolmistaan syömme ruuan. On minua pyörryttänyt pitemmän aikaa, ja nivelet ovat olleet kipeät. Jokuhan minua vaivaa kipeä olen ollut pitkään.

Jääkaappi kaveri sanoi että hänen kaappinsa on täynnä. Antoi se kumminkin hyvän ohjeen käski se laittaa kanan  ikkunan väliin. Onhan ikkunan väli yöllä kylmä, tähän aikaan vuodesta. Avasin molemmat ikkunat ja laitoin kanat niiden väliin.

Helvetti parin naisen kanssa hyräilimme. Johan jouduin puhaltamaan mittariin. Helvetti mitä hoitajia on talossamme. Sanoin jos juon lähden liikenteeseen.

 On tämän talon hoitajat perseestä ihan paskaa saa ottaa vastaan. Riitelee ne jatkuvasti muutamien potilaiden kanssa en ymmärrä miksi. Luulisi että osaavat ne käyttäytyä potilaiden kanssa. Joka päivä on riitelyä mistä milloinkin.

Kävin kaupassa kysyin jauhelihaa jääkaappiin ei sekään käynyt. Olisi jääkaappi toisessa talossa mihin saisimme jauhelihan kylmään. Menee se pahaksi meidän keittiöllä ilman jääkaappia. Vatsani on taas kipeä ja kovalla en viitsi sinne työntää ylimääräistä ruokaa.

Olimme kahden naisen kanssa meidän aulassa. Jutellen heidän kanssaan sanoi yksi hoitaja että juttelen. Siitä mulkku pyysi minut puhaltamaan alkometriin. Helvetti mitä henkilökuntaa talossamme on ihan perseestä. Sanoin idiooteille etten varmaan taloomme jää jos ryyppyä otan talossamme.

Kyllä on perseestä ellen pääse pois tämmöisestä talosta. Mättää tässä talossa ihan kaikki ei ihme että yksi uskovainen kaveri hepulit ottikin. Vääntöä ja kääntöä on jatkuvasti sekosi kaveri kuulemma, ambulanssi  vissiin vei sen.

Kävin kaupassa taksilla aamusta, tein ostoksia apteekista en saanut testomaxia. Ostin nivelille glukosaminia tyypin kaksi kollageenia.

 Kävin myös kaupassa ostin jauhelihaa energia juomia ym. Pitäisi tyypin 2 kollageeni auttaa niveliin näin olen lukenut ja ennenkin sitä käyttänyt. 

Meni taas vatsani kovaksi ja kipeäksi onneksi sain sen toimimaan. Kovalla oli se pitkään ja  silloin se on hankala. Onneksi se retkahti auki isolla työllä lähti paska irtoamaan. Täytyy alkaa liikkumaan enemmän kävelyä ja pyöräilyä.

Olen ollut liian liikkumatta pitkään siksi vatsakaan ei toimi. Se on ilkeä tila kun vatsa on jumissa täysin. Täytyy nyt saada vatsani toimimaan paremmin, kuituja syömään. Ikävä kun en saa omenoita syötyä ne pitäisivät vatsani toiminnassa. Parhaiten auttaa omenat vatsani toimintaan. Puuttuu hampaita suustani siksi en omenoita saa syötyä.

Kohta pääsen sentään pyöräilemään silläkin vatsani toimii. Liikunta on tärkeää vatsalleni jokapäiväinen liikunta pari kilometriä kun jaksaa ja viitsii liikkua.

Kello on 1.53 heräsin juuri äsken kipuihin. Nivelet särkee kovasti täytyy hakea särkylääke 1000 mg pamol.

Auttaa tonninen pamol minua vähän. On polveni taas pahempi kun heräsin. Se vihoittelee silloin aina enemmän. Radioni rutisee taas hiljaista ääntä se pitää, häiritsee ääni minua jonkun verran. Ikävää on radioni ääni sen verran se ääntä pitää.

Oli ruoka äsken nakkipataa oli ruokana ja salaattia tuli maha täyteen. Harmi vaan kun koneeni temppuilee kaikella tavalla. Puhelimenikin on outo tekee se outoja toimintoja. Meni motorolan puhelimeni hupia kaverille kun en osannut sitä käyttää. Ja kukaan ei vaivautunut sitä minua opettaa käyttämään. Lupasi kaveri siitä antaa rahaa minulle jonkun verran.

Enhän sitä uutta motorolaa ihan ilmaiseksi antaisi varmaan vaan käyttäjissä vika kun emme saaneet sitä pelaamaan. Menihän Motorolaan noin 100 euroa rahaa hupia. No onhan kaveri neuvonut toisessa puhelimessani. 

tiistai 24. maaliskuuta 2026

Ei ole kaveria näkynyt tänään enää talossa. Kai se poistettiin talosta kun kaverini mukaan uskovainen oli väkivaltainen.

 Hyvä on että väkivaltaiset poistetaan talosta ajoissa. On talossamme vaan yksi hoitaja öisin siksi vaarallisia pitää varoa. Onhan henkilökunta aika avuttomia yksin talossamme. En ole öisin nähnyt kun toisiaan yhden hoitajan talossamme. Siksi on yöt vaarallisia henkilökunnalle jos vaan yksin ovat ne. Näin olen ajatellut kun en ole nähnyt illasta ja öistä kun yhden hoitajan.

Join kaverini tuomat kaksi energiajuomaa, antoi se vielä 10 euroa rahaa minulle. Mukava kaveri se on olisin  antanut sen pitää 10 euron mutta halusi se antaa sen minulle puhelimesta. Toki maksoi puhelin enemmän kun sain siltä.

On minulla nyt yksi toimiva puhelin luulen että osaan sen käytön. Täytyy nyt paneutua puhelimen käyttöön täysillä tehoilla. Onhan tämä minulle outoa sain juuri taskulampun sammumaan meni ikävästi vaan hihnakin irti avaimestani. Kaiken näköistä tulee puhelimeeni onneksi tietokoneeni toimii hyvin.

Mikähän oli tullut uskon kaverille kun kuulemma uhkailemaan alkoi henkilökuntaa. Yöllä ja aamusta se oli uhkaillut niitä. Kumma ettei kytät tulleet paikalle ja  vieneet sitä. Kaveri sanoi että ambulanssi oli sen vienyt aamusta.

Otin 1000 mg pamol lääkkeen auttoi se särkyyn jonkun verran. Nivel säryt ovat paremmat.

Ovat nivel säryt paremmat ei särje jatkuvasti.  Toivotaan että särkyni paranee lääkkeellä. Kyllä Pamol särkylääke auttaa särkyyn otan 1000 mg lääkkeen. Toivon että särkyni helpottaa pikkuhiljaa.

Odotan säryn helpottavan kipuihini ja nivel kipuni hellittävän. Toi iso poika minulle 10 euroa sekä kaksi energiajuomaa. Kertoi se yhden kaverin seonneen yöllä uhkaili se väkivallalla naishoitajaa. Vietiin kaveri kuulemma aamulla ambulanssilla mennessään. Annoin isolle pojalle turhan motorolan puhelimeni se oli uusi puhelin en vaan osannut sitä käyttää.

Kaveri on mukava siksi annoin sille puhelimeni sainhan siltä hiukan rahaa siitä. Ja auttaa se minua toisessa puhelimessani ja antoi rahaakin minulle.

Väkivaltainen kaveri vietiin aamulla kuulemma lanssilla se esittää uskovaista mutta mitenhän on uskonsa jos henkilökunnalle on väkivaltainen. Toivotaan että jää sille tielle ei väkivaltaisia tarvita tällaisissa taloissa. 

Väkivaltainen kaveri esittää rauhallista uskon miestä. Käy se kaverinsa kyydissä uskovaisten kokouksissa, mutta onkin sisältään muuta jos henkilökunnalle on väkivaltainen. Luulisi että poistaisivat sen talosta jos on se vaarallinen.

Ei tämmöisissä taloissa hyväksytä väkivaltaisia on ne niin vaarallisia muille. Minua pidetään väkivalta miehen maineessa, muttei koskaan ole minulla ollut taloissa väkivaltaa. En ole linnoissa enkä missään laitoksessa ollut väkivaltainen. Miksi siis pidetään minua väkivalta miehen maineessa. Kun en sitä ole rauhan lähettiläs olen ollut.

maanantai 23. maaliskuuta 2026

Oli ruokailu kaalikeitto maksoin myös pari laskua pois. Tein myös jumppia kahvakuulalla teen myös käsipainoilla.

Alkaa jumpat kulkemaan taas paremmin kipuni alkaa helpottamaan. Olen ottanut 1000 mg särkylääkkeitä mitkä tuntuvat tehoavan paremmin kun 500 mg. Muutenkin on fiilikseni paremmat kun sossukin soitteli ja puhuttiin edunvalvonnasta ettei sitä minulle väkisin laiteta. On se minulla ollut ja perseestä se oli, veivät  edunvalvonnan kautta rahojani paljon.

Alan nyt käymään punttisalilla ahkerammin että pääsen iskuun ja voimaa tulee. Haen huippu kuntoa tehoja kunnolla treenaten, lihakseni huippuiskuun. On talossa hyvä sali monipuolinen monia laitteita löytyy täältä salilta.

Henkilökunta on tyytyväisempi kun maksoin laskujani pariin otteeseen. Tänäänkin hoitajan läsnä ollessa maksoin pari laskua. Liikkuu laskuni kaiken aikaa kun niitä makselen jatkuvasti.

Nyt lepoa ja kahvakuulaa treenaten tiukkoja vetoja sillä. Teen monia liikkeitä kahva kuulalla.

Oli ruoka äsken kaalikeittoa oli se hyvää. Leipää ja maitoa sekä kaljaa.

 Oli hyvä ruoka meillä kypsää ja lihaisaa jauhelihaa siinä oli. Soitti sossuni minulle puhuttiin edunvalvonnasta mitä en varmaan ota itselleni eikä ne voi sitä pakottaa minulle.. Suostui sossu perumaan edunvalvonnan pyynnön. On edunvalvonta niin perseestä etten varmaan sitä anna minulle lyödä päälle.

En mistään hinnasta huoli edunvalvontaa minulle, se on niin perseestä minulla se oli enkä päässyt siitä eroon millään. Vuosia saa pyöritellä edunvalvontaa eikä sitä saa pois millään. 

Onneksi Katja sossu soitti minulle saimme edunvalvonnan asioita sumplittua. Tajusi se puheesta kun kieltäydyin edunvalvonnasta. Vääryydellä Lassilan sossu laittoi minulle edunvalvonnan, Ja se olikin väärä tikki en päässyt siitä millään eroon.

Olen nukkunut aamusta otin tonnisen pamol särkylääkkeen. Oli ruoka äsken meillä katsotaan jos särkylääke auttaa kipuihin.

On nivelet kipeät polvista selkään asti. En tiedä mistä kipu johtuu mutta ilkeä kipu on jatkuvaa vielä. Harmi kun ei edunvalvonnan sähköposti toiminut eilen yritin saada yhteyttä sinne. Herjaa se vaan numeroa en ymmärrä miksi.

Täytyy nyt Pauli. E. käyttää yhteistietojen antamiseen se osaa ne ottaa ylös minulle ne ovat hebreaa. Jos saan puhelimen numeron ja sitä kautta saan puhelin numeron. Ja saan sieltä yhteyden heihin.

Oli minulla potilasasiamiehen numero mistä pitäisi saada numero toimimaan. Ikävää kun en osaa tätä honorin puhelinta käyttää. Motorolankin puhelimen annoin kaverille kun sekin vieras oli minulle. Nämä on ihan paskoja minulle täysin vieraita toiminnassa. Mitä minä teen tämmöisillä puhelimilla kun en osaa näitä käyttää.

Soittikin juuri sossuni Katja oli väärinkäsitys sen edunvalvonnan pyyntö. En ole valvontaa pyytänyt enkä sitä suostu ottamaan. Meni sille jakeluun etten edunvalvontaa suostu ottamaan. Se on niin paska valvonta sitä ei saa purettua millään.

Sossuni tajusi puheestani etten edunvalvontaa suostu ottamaan. Maksan laskujani sen mukaan kun pystyn maksamaan. Yritän saada maksettua laskujani sen mukaan kun tulee niitä minulle.

sunnuntai 22. maaliskuuta 2026

Oli iltapala äsken teki hyvää se minulle. Nyt kirjoittelua hoitaja oli täysin kuutamolla, kun kysyin edunvalvonnasta ja potilasasiamiehen paperista.

Eivät tajunneet mitään edunvalvonnan paperin nimestä. Kysyin siitä hoitajalta muttei se tajunnut siitä mitään. Oli hoitaja täysin kuutamolla huonoa on näillä. Perkele kun rassaavat päätäni henkilökunta. Siksi haluan pois nopeasti tästä talosta. En viihdy tässä talossa missä ei JUMALAN HENKI OLE LÄSNÄ. 

Riitelee henkilökunta jatkuvasti asukkaiden kanssa hirveää huutoa on puolin ja toisin. Ei kivaa semmoinen ole ollenkaan. Mikä on hoitajien ammatti taito kun riitelee henkilökunta jatkuvasti.

Luulisi että osaisi henkilökunta käsitellä potilaita. Mutta ei mitään järkeä ole touhuissaan rähjää ne molemmin puolin. Ja minä en ole tottunut siihen riitelyyn. Kirjoitan mutten mainitse paikan nimeä, etten kusessa ole henkilökunnan kanssa. Löytäkööt toisensa jos näin on minä  kirjoittelen asiaa puolin ja toisin

Yritin laittaa potilasasiamiehelle viestiä muttei se vastannut.

 Olen kusessa edunvalvonnan haun kanssa, jos ne  eivät tule vastaan asioissani. Pitää minun saada kaatumaan tommoiset saakelin vaatimukset. Helvetti pitäisi tämmöisen hoivakodin olla meidän puolta asioissamme. Mutta edunvalvontaa yrittävät minulle väkisin mikä on perseestä. Samoin pakkolääkitys on perseestä minulle.

Pitää minun päästä helvettiin tästä talosta ja helvetin nopeasti, on tämä talo täysin perseestä. Lähden vaikka lintsille tästä talosta parempaa sekin on kun tässä talossa asua. Onhan täällä ruoka ja katto pään päällä muuten onkin perseestä kaikki.

Kun on pakko lääkitykset ja jos nyt tulee vielä edunvalvonta. Panen kyllä hanttiin edunvalvontaa olenhan maksanut laskujani sen minkä olen pystynyt. Laskuni eivät ole vielä rosikseen menneet ovat ne vaan menossa  ulosottoon.

Kusettamalla saivat minulle jo kerran edunvalvonnan mikä oli todella  vaikea minun saada purettua. Siksi ihmettelen miksi sitä minulle yrittävät . Tämä saatanallinen paikka mättää kaikella tavalla. Henkilökunta on täällä perseestä. Huutavat ja räyhäävät potilaille sen minkä ehtivät. Ja nyt minulle tämmöistä paskaa yrittävät tehdä. En sano paikan nimeä missä olen ettei tule siitä minulle ongelmia.

On vaan ryyppy otettu minulta viinapirun voittaneena. Jo uuden eteisvärinä lääkkeen vuoksi en ryyppyä viitsi ottaa.

 Lääkärit sanoivat ettei uusi eteisvärinä lääke siedä yhtään viinaa, ja se pitää uskoa en halua kuolla nuorena. Pitäähän se uskoa lääkäriä siinä lääkkeessä ja asiassa. Pauli lähetti viestiä edunvalvonnasta miten sen homman hoidan pois päiväjärjestyksestä.

Pitää tämä uusi osoite panna talteen uudeksi osoitteeksi että tulee posti tähän osoitteeseen. Postiin ainakin tieto uudesta tiedosta.

Oli ruokailu äsken strokanoff herkullista se oli lihaa tarpeeksi. Jäätelö oli jälkiruokana mikä maistui hyvin.

 Juuri oli ruoka äsken strokanoff lihaisa se oli, jälkiruokana oli jäätelöä. Maistui ruoka hyvin lisääkin olisin voinut hakea, mutten viitsinyt ettei tule sanomista muiden puolelta. Pitäisi saada tilinsiirto, käyttö tilille rahani. Väsyttää minua rankasti pitää yrittää kohta nukkua hetki.

Väsymykseni nukuttua pois pitkin aamua väsyttänyt. Olen väsynyt ollut koko aamun silmät menee ihan kiinni. Tekisi mieli kyllä lähteä pyöräilemäänkin, kaupoille polkisin sillä väsymys lähtisi. Kyllä tota pyöräilisi kylille kaupoille ostoksille. Tehtäisiin kavereiden kanssa ruokaa keittiöllä. Kävisin myös apteekissa glukosaminia kollagenia sekä testo maxia ostamassa. Kaipaa niitä kroppani nivelet ym.

Viina kauppaan en mene se viinapiru on päästäni kuollut. Ei vaan tee viinaa mieli yhtään vaikka pieni konjakki trinksu ei pahaa tekisi. Alkaa olemaan kuukausia viime ryypystäni, ja hyvää tekeekin raittius.

lauantai 21. maaliskuuta 2026

On tämän talon touhut perseestä kun yrittävät minulle edunvalvontaa ja lisälääkettä. Siksi täältä täytyy päästä pikimmiten pois. Kirjoitan vielä Euroopan ihmisoikeus tuomioistuimeen.

On tämän talon touhut perseestä edunvalvontaa ja pakkolääkityksiä. Pitää päästä tästä  talosta pikimmiten pois rasittaa tämä paikka minun elämääni liikaa. Kumma vaan kun alkoivat henkilökunta minulle puhumaan edunvalvontaa ja lääkkeitä lisäämään.

Toivotaan nyt että hallinto-oikeus alkaa ajamaan asiaani. Ja saan oikeutta mikä minulle kuuluu. Lääkärit ovat täysin perseestä hoitajien puheilla menevät. Ja lääkäri noudattaa hoitajien puheita. No nyt katson mitä tekee hallinto-oikeus. Kirjoitan vielä Euroopan ihmisoikeus- tuomioistuimeen. Jos sieltä saisin apua kiduttamiseeni. Olen tehnyt niin paljon hyvääkin että kaipaan jo itse apua.

Puolen tunnin päästä on iltapala nälkä jo onkin minulla. Huomenna jos jaksaisi lähteä pyörällä kaupalle.

 Aika kovaa tekstiä heitin hoitajalle mutta sanontoja ne vaan ovat. Olen kokenut niin paljon paskaa matkan varrella, että tulee minultakin takaisin samanlaista. Luulisi että henkilökunta on tottuneet siihen että saavat sanomista tekemisistään. Paskaa kun tekee samanlaista saa vastaansa.

Nyt alan lähtemään ruokalaan kohta onkin iltapala. Puoli tuntia vielä siihen  on aikaa, tulee teetä leipää leikkeleitä. Nälkä jo onkin minulla siksi odotan ruokaa. Toivotaan ettei hoitaja ottanut puheitani liian raskaasti.

Minua on kohdeltu niin rankasti siksi panen samalla lailla takaisin. Olen saanut ottaa niin paljon pahuutta vastaan. No nyt on iltapala ja lääkkeet otettu, iltapala kyllä menee mutta iltalääkkeet pitää saada lopetettavaksi.

Olen ottanut puheeksi lääkkeet ja edunvalvonnan pitää ne saada nurin ennen kun niitä saadaan päälle. Voihan ne yrittää saada edunvalvontaa minulle, minkä kyllä estän kaikella tavalla. On minulla ollut edunvalvonta huijaamalla laittoivat sen minulle. Oli iso työ saada se lopetettavaksi  peloissaan muija sen purki paskat housussa varmaankin sillä oli. Vapisi muija edunvalvonnan konttorilla ja purki valvonnan.

Klikkailen honorin puhelintani pitkin päivää. Mutten osaa sitä käyttää millään tavalla.

 Kyllä on perkelettä näiden puhelimieni kanssa kaksi puhelinta ostin honorin ja motorolan. Enkä osaa kumpaakaan käyttää täysin hebreaa ne ovat minulle rahani menivät ihan hukkaan. Olisi kotipuhelin seinään liitettävä se olisi paras minulle. Ovat älypuhelimet liian vaikeita käyttää, ovat  ne muillekkin vanhoille ihmisille liian vaikeita niin kun ovat myöskin tietokoneet.

Ei kukaan vanha ihminen tajua mitään tietokoneista eikä älypuhelimista. Siksi ihmettelen miksi niitä tarjotaan vanhuksille. Emme niistä tajua mitään siksi emme niitä kaipaa vaan tavallinen puhelin ajaa saman asian. Mitä helpompi käyttöinen on puhelin ja tietokone sen helpompi se meille on.

Osaan hetken kun kaveri vieressä siitä näyttää mutta unohtuu heti oppi minulle. Ikävää on etten osaa puhelinta käyttää millään. En ymmärrä miksi pätkii ajatukseni puhelimessani, ei mene jakeluun millään oppinsa.

En osaa honorin puhelintani käyttää on se ihan hepreaa minulle, en ymmärrä puhelimestani mitään.

En ymmärrä mitään honorin puhelimestani on se täysin vieras minulle. Olisi pitänyt ostaa ihan yksinkertainen puhelin, mitä osaisin käyttää. Olen muutenkin noissa tekniikka asioissa tumpelo ostimme eilen television mistä en kanssa ymmärrä mitään.

Pitää nyt yrittää opiskella puhelintani että oppisin sen käytön. Pitäähän uusi puhelimeni oppia kaikella tavalla käyttää. Minä vaan olen niin tumpelo puhelimen käytössä etten osaa sitä käyttää millään tasolla.  Kaveri on näyttänyt puhelimen käytön monta kertaa tänäänkin. Muttei mene sen käyttö jakeluun minulle millään.

Se on ikävää etten opi puhelintani käyttää en tiedä mikä mättää minulla että se on niin vaikeaa. Tekniikka on nykyään minulle vieras asia, ennen tajusin paremmin sitä.

Nukuin pitempään tämän aamun kello 8.50 ehdin puurolle juuri äsken.

Pitäisi saada asioitani hoidettua jos edunvalvontaa minulle yrittävät. En siihen suostu millään rassaa se saakelisti elämääni. En hyväksy edunvalvontaa enkä lääkitystäni millään muotoa, ne eivät sovi minulle rasittaa ne tervehtymistäni pahoin.

Oli jo eilinen Hyvinkäällä lääkärin käynti perseestä. Kun eivät puhuneet  minulle mitään miksi sinne mentiin, kuulin siellä edunvalvontaa yrittävät minulle hoitaa. Panen hanttiin kaikella tavalla siihen olen maksanut laskujani sen minkä olen pystynyt. Kaveri kävi neuvomassa minua Honorin puhelimeni laitossa.

Annoin sille velaksi turhan motorolan puhelimeni, se oli turha minulle kun ostin honorin puhelimen. Kaveri on minua auttanut paljon puhelimieni laitoissa. Kaveri näytti puhelimestani asioita muttei ne menneet jakeluun minulle. On puhelimeni niin vaikeatajuinen minulle etten osaa sitä käyttää.

Honoronin puhelimeni ei pitäisi olla niin vaikeatajuinen pitäisi se minulle aueta. Mutta aina tulee vaan uutta vastaan minulle siitä. En saa tekstareita siihen enkä sammutettua sitä niistä. Muutenkin pätkii Honorin puhelimeni pahoin on minulla vaikeuksia tämän Honorin kanssa.

En ymmärrä miksi nämä älypuhelimet ovat minulle niin pahuksen vaikeatajuisia. En millään osaa näitä käyttää millään tasolla. Täytyy vaan opiskella tätä puhelintani jos siitä jotain jäisi päähäni.

perjantai 20. maaliskuuta 2026

Kohta on iltapala katsotaan nyt helpottaako pyörrytykseni illasta. Puolen tunnin päästä on iltapala.

 Voi olla että tulee niskoistani huimausta, kun tein salilla koneella levityksiä, on niskani jumissa pahoin. Kohta lähden iltapalalle puolen tunnin päästä se on, kävin iltapalalla leipäviipaleen juustolla ja makkaralla, söin maitolasilla. Täytyy huomenna ajaa edunvalvontaa etteivät pääse sitä minulle lyömään päälle. 

Perkeleitä ovat henkilökunta jos edunvalvonnan saavat minulle aiheutettua. Otan ylempään tahoon yhteyttä, että saan purettua tämän talon henkilökunnan toiminnan. Paskaa yrittävät vaan minulle tehdä vaikka pitäisi talomme väen olla meidän puolta ja ajaa asioitamme. En millään ymmärrä talomme väkeä miksi ne meidän asioitamme hämmentelee. Ja pahus lääkäri lähti tänään samaan paskaan mukaan.

Kävimme hoitajan kanssa aamusta kaupungilla lääkärissä. Paska reissu oli puhuivat edunvalvonnasta sekä lääkkeistä. Myöhemmin menimme television ostoon minulle.

 Ostin 32 tuumaisen Sharpin telkan, oli se yksinkertainen perustelkka. Ei tarvitse telkassani olla mitään ylimääräistä, tulen toimeen mahdollisimman yksinkertaisella käyttö järjestelmällä. Ei tarvitse minun  vaivata päätäni turhalla tiedolla. Kyllä minäkin opin uuttakin muttei liika tieto ole hyväksi menee yli hilseen liika tieto.

Saimme kavereiden kanssa telkkani toimimaan hyvin, kanavat pelaa todella hyvin. Puhelinkin toimii honorissa motorolan puhelin on vaikeampi käyttää. Lupaavat keväistä keliä hyvä niin pääsen kylille. 

Katsotaan nyt jos huomenna pääsemme kylille pyörillä. On taas pyörryttänyt aamusta asti tuntuu taju menevän. En tiedä miksi pyörryttää niin pahasti. Toivotaan nyt että uudet lasit auttavat silmiini

Kävimme hoitajan kanssa taksilla Riihimäen sairaalan psykipolilla. Paska reissu puhuivat edunvalvonnasta ja lisä lääkityksestä.

 En varmaan suostu edunvalvontaan mistään hinnasta on edunvalvonta täysin perseestä. Samoin on psyykelääkitykseni perseestä en ole syönyt niitä ja kunnossa ollut. Vantaan sininauhan sahatien paikassa ollut ilman lääkkeitä.

Tekisi mieleni häipyä tästä talosta huisin vittuun, perseestä koko paikka on tämä talo. Alkoi saatanan lääkäri jo nikottelemaan pääsenkö kulkemaan täältä. Sanoin lääkärille että lähden vaikka tänään tästä talosta huisin vittuun. En ole täällä pakkohoidossa vaan vapaasti omasta tahdostani.

Siksi haluan jättää lääkkeet pois listoilta niistä tulee vaan huono olo  minulle. Tässä talossa pakotetaan syömään lääkkeitä mistä haluan luopua. Minulle ei sovi mikään lääke ollenkaan siksi haluan niistä luopua. Samoin yrittävät saada minulle taas edunvalvonnan syyttä. Se on täysin perseestä sitä ei saa peruttua millään se on jatkuva riesa. On iso duuni päästä eroon edunvalvonnasta ja pakkolääkityksistä vaatii se pitkän duunin minä lopetin lääkkeet ja edunvalvonnan kun seinään. Oloni parani heti lopetettuani ne olin sen jälkeen kun erimies.


torstai 19. maaliskuuta 2026

Oli iltapala ja lääkkeet juuri äsken kello 20.15. Minulla menee sydänlääkkeet ja pieni neurolepti. Lopetan hullun lääkkeet heti kun pääsen lääkärille juttelemaan.

 Minulle ei hullun lääkkeet sovi enkä sitä tarvitse enkä mielelläni syö. Tulee lääkkeistä vaan minulle huono olo vapinoita ja tutinoita.. Siksi en niitä syö mielelläni onhan minulla itsemääräämisoikeus jota pitää henkilökunnan noudattaa. Olen ollut ilman lääkkeitä vuosia enkä niitä vapaaehtoisesti syö, enkä tarvitse niitä. Olin vantaan sininauhan sahatien talossakin verto työntekijä. Enkä lääkkeitä siellä yhtään syönyt enkä tarvinnut psyykelääkkeitä.

Voin paremmin ilman lääkkeitä häviää minulta tutinat ja vapinat ja psyyke on parempi. Treenit kulkee ja mieli on parempi kokkailin sahatiellä. Pyöräilin kesät talvet treenasin jatkuvasti.

Olisi nyt huomenna lämmintä, pääsisi pyörällä kylille kaupoille. Voisi käydä ravintolassa syömässä tai pitseriassa.

 Tarvitsee seuraava arkipäivä panna hammashoito vetämään, ylhäältä kaikki pois alhaalta korjaukseen mitä voi. Alhaalta paikkaukseen menee muutamat hampaat. Saan pidettyä alhaalla omat hampaani on niitä jokunen vielä suussani paikkausta odottamassa.

Jos huomenna aamusta saisi hammashoitoni vetämään, tilattua ajan hammashoitoon. Voi kestää jonkun aikaa päästä hammashoitoon, ei sinne pääse varmaan heti. Onhan se hienoa kun saan hammashoitoni alkuun. Pääsen aloittamaan sen ajoissa ennen kun on myöhäistä. Tulehdukset ovat pahaksi sydänvikaiselle mitä minulla on, jatkuva eteisvärinä on minulla päällä mikä on vaarallista. Uusi verenohennuslääke tuli minulle mikä ohentaa verta sopivasti.

On muistaakseni lääkärin tapaaminen 23.2.2026. Pitää ottaa varmuudella lääkkeet puheeksi. On pakko lääkärin ottaa lääkkeet minulta pois, kun en tarvitse lääkkeitä. Ja on potilaalla itsemääräämis oikeus

 Olen ollut pitkään ilman lääkkeitä enkä tarvitse psyykelääkkeitä. On lääkkeet minulle täysin paskaa niin paljon niistä tulee sivuoireita ja muitakin pahoja vipoja. 

Olen maksellut laskuja sen minkä olen pystynyt makselemaan. On minulla kumminkin vielä rahaa tililläni ja massissani jonkun verran. Koirat eivät kintuille kuse niin sanotusti, pitää vielä saada osuuspankin verkkopankin mobiili puhelimeeni. Se helpottaisi kummasti verkkopankin käyttöä. Voihan se olla että vaatii se pankissa käyntiä avata pankin sivu nykyään.

 Menen pyörälläni pankille silloin kun se on auki. Onhan se varminta käydä pankilla saan silloin hoidettua pankissa asiani. On minulla pyöräni jo esillä kylmää on kyllä vielä polkea. Mutta pikkuhiljaa lähden liikenteeseen. Katsotaan nyt miten kelit sanoo viikonlopun jälkeen jos pääsisin pyöräilemään silloin.

Ajoin parran ja viikset panin myös pesukoneeseen pyykkini. Kohta on ruokailu tulisi nyt joku hyvä ruoka varmaan keittoruoka.

Sanoi hoitaja että olen edukseni parrattomana onhan se näinkin. Parta tekee vähän ryövärin näköiseksi, ei parta pahoille kasva turpajouhet joutaville.. Koska pääsen syömään, alkaakin olemaan jo hiukan nälkäkin  minulla. 

Tekisi mieli lähteä ulos syömään pitsalle tai pihville. Kyllä tässä ehtisi ulos mennä syömään maistuisi ulkoruoka minulle. Pitsa menisi kyllä minulle ikävä kun eivät tuo tänne asti pitsoja.

Ulkoruoka olisi erittäin hyvää välillä maistuvaista se olisi. Pyykkini laitettiin koneeseen juuri äsken tulee ne huomiseksi kuiviksi, saan ne huomiseksi päälleni. On minulla verkkarit päälleni muuten onkin minulla vähissä pyykkini. Ei ole minulla puhdasta pitkäksi aikaa yhdet housut päälleni verkkarit ovat pesun ajaksi.

Täytyy alkaa pääsemään pois tästä talosta ainakin siksi kun lääkkeitä määräävät lääkärit. En halua syödä lääkkeitä ollenkaan kun en tarvitse niitä. En viihdy lääkkeissä ollenkaan saan niistä vaan huonoja vipoja.

Illalla puhelimeni ei yhdistänyt mutta aamusta taas toimi luuri. En osannut painaa oikeasta näppäimestä.

 Nyt tuntuu puhelimeni taas toimivan täysin, hyvä niin ei ole vikaa luurissani. Ettei ole luurissani vikaa kun uusi luuri tämä on. Olin aina vaan uutta puhelimestani, vielä kun oppisin käyttämään Motoroalani  olisi se hyvä. Se olisi hyvä puhelin parempi kun tämä Honoroni. Pärjäähän kyllä tälläkin jotenkin muttei niin hyvä kun Motorolani..

Katson nyt saanko myytyä Motorolani jollekkin  ostin sen kaupasta siellä. Kellon ostin yhden kaupan yhteydessä. Annoin erektio lääkkeitä neljä askia ja sain kellon. Viagran tapaisia lääkkeitä hommasin pilleri muodossa mitkä pitäisi toimia. Kyrvän pitäisi toimia niillä seisokin olla vahva. Katsotaan nyt seisooko niillä kyrpä, toivotaan parasta että seisoo. Muuten saan paskan myyjän maineen. Olen itse kokeillut niitä ja ovat toimineet minulla jotenkuten.

Kohta lähden kahville ja pullalle tai keksille. Sitten on vielä ruokailu päivällinen toivotaan että on vielä hyvä ruoka.

keskiviikko 18. maaliskuuta 2026

Oli iltapala äsken kello 20. Teetä leipää leikkeleitä. Hyvää oli taas iltapala, jaksaa taas aamuun asti.

 Otin iltalääkkeet iltapalan jälkeen haluan päästä eroon iltalääkkeistä. En lääkkeitä halua syödä enkä niitä tarvitse ollenkaan. Sen olen kokenut ja näyttänyt että pärjään ilman lääkkeitä. Olen ollut  monesti ilman lääkkeitä ja hyvin mennyt siksi en lääkkeitä syö kun väkisin. Häivyn maailmalle ellei lääkkeet lähde elämästäni. Puhun siis psyykelääkkeistä, mitkä tuhoaa elämäni täysiin. On psyykelääkkeet täysin paskaa elämässäni.

Vuosiin en ole niitä syönyt sitten tulee joku elukka porukka hoitajia lääkäreineen. Ketkä määrää taas psyykelääkkeitä ja elämäni on taas pilalla. Miksi siis saa tämmöisiä elukoita olla uralla lääkäreineen ja hoitajineen. En syö lääkkeitä kun väkisin en tarvitse hullun lääkkeitä. 

Olen sen näyttänyt vuosien saatossa ilman lääkkeitä ollen. Olen pelleillyt syöväni mutta sylkenyt roskikseen lääkkeet. Ja henkilökunta pitänyt terveenä minua. Miten voivatkin olla ne noin sekaisin onhan se ristiriitainen asia. Kun ei syö pidetään terveenä ja kun syö onkin sairas.

Vetoavat moniin hoitokertoihini sairaaloissa. Mutta olen ollut viinakatkoilla useimmiten. Ovat saaneet etäisyyttä ryyppäämiseeni. Olen ollut melkein kymmenen vuotta katkolla eli olin  raittiina sen ajan

Sain käsipainot ja kahvakuulan kellarista. Tehot ovat vähän hävinneet minulta. Aloitan tiukan treenin salillamme kunhan pääsen kuntoon lähtee kivut ja kolotukset minulta.

 En ole vielä päässyt salille kun on minulla nivel kipuja polvista selkään vaikuttavia. Alan treenaamaan taas tiukasti salilla missä on meillä hyvät puntit. Pikkuhiljaa aloittelen treenit, teen huoneessani käsipainoilla. Odottelen vaan salitreenejä että pääsen salille kunnon treenejä tekemään.

On hyvä että on meillä parhaita saleja koskaan näissä taloissa. Kunhan vaan saan kipuni loppumaan kropassani. Alan heti taas treenaamaan, kovaa treeniä alan tekemään. Tekisi mieli tänään mennä salille tekemään tiukat treenit. On kipuni vähän helpottaneet minulla, särkylääke on auttanut vähän.

Toivotaan että JUMALAN siunauksella paranee kipuni. Uskottava se vaan on elämän pitää voittaa. Olenhan monesta kivustani parantunut astmat, allergiat, migreenit hävinneet eteisvärinä ollut parempi. Kovaa treeniä vaan sillä se paranee.

Menin käytävälle oli siellä kova liuottimien haju. Samoin vessassa haisi samalle, yksi kaveri kuulemma maalaa huoneessaan. Ja siitä käryä käytävälle ja vessaan tulee.

 Kysyin isolta kaverilta hajusta se sanoi ettei se haista mitään. Johan oli kumma siltä kun minä haistoin selvästi käryn. Joku liuottimien käry se selvästi oli, joku sanoi että pesee maalari pensseleitään vessassa. Ymmärrän kyllä maalaamisen taiteellisuuden mutta terveyden kustannuksella ei  saa mennä.

Minulla on astma ja allergia  sekä sydämen eteisvärinä. Sairauteni eivät kestä yhtään mitään ylimääräisiä käryjä. On maalin ja liuottimien käryt niin pahoja käy ne niin pahasti henkeen. Pyörryttää ihan käryt kumma, vaan ettei muut noteeraa käryihin mitenkään. Minua ainakin ahdistaa  käryt pahoin.

Voisihan kaveri maalata jo ulkona kun on jo semmoiset ilmat. Kuivaa ja lämmintä ei pakkanen enää häiritse ulkona keliä. Täytyy nyt kysyä talomme johtajalta tilannetta saako talon sisällä maalata ja liuottimia käsitellä. En usko terveyden kanssa ei saa leikkiä, ja terveys on tärkeintä.

Päivä menee omalla painollaan leväten puhelintani säätäessä.

Uutta puhelintani säätäen Honor on vähän helpompi kun Motorolani. Mutta on niissä omat propleemat molemmissa, yritän saada niitä pelaamaan molempia. Honor on helpompi käyttää kun Motorolani. Otan puhelimeni mukaani kauppaan kun menemme sinnepäin käymään.

Kysyn liikkeestä neuvoa sen käyttöön. Eiköhän sieltä löydy apua  neuvonnan parista. Tiesin Pekan harrastaneen budolajeja on se väkevä kaveri. Sanoi se tänään  harrastaneensa  budoja. Liljan Taisto vainaa olisi varmaan ollut kusessa Pekan kanssa. Jotain kränää niillä oli kuulemma.

tiistai 17. maaliskuuta 2026

Päivä mennyt ilta joutaa nukkumaan ajoissa puhelintani laitellen. Iltapalaa vielä kerran sitten nukkumaan ajoissa.

Kysyn vielä kaverilta mobiilin laittoa puhelimeeni. Olisihan se hyvä saada pankin sivu puhelimeeni. Saisi käyttää mobiilia  pankin sivua. Maksuissa ym. toimissani olisi pankin sivu erittäin tärkeä minulle. Pääsisin makselemaan laskuja ja muitakin tekemään pankin sivuilta.

Kaverini oli Keravalla  pari päivää kysyin yhdestä rotasta jos tulee sitä vastaan. Kyselee 8 tonniani minkä on kuulemma minulle velkaa. Maksaisi edes osan veloistaan, tunnustus olisi minulle tärkeämpi. 

On ruoka seuraavaksi varmaan keittoruoka tulee meille. Täytyy kaverin kanssa opiskella vielä puhelintani olen aika tumpelo sen kanssa.

 Täytyy yrittää saada mobiili toimimaan pankin sivu auki, se olisi tärkeä pankin asioissa. Täytyyhän se aueta pankin  sivulla. Katsotaan kaverin kanssa jos saamme sen toimimaan. Nyt syömään alkaa ruoka juuri olemaan kohta keittoa tulee. Oli joku juures keitto makoisa se oli muttei täyttävä. Söin lautasellisen sitä raejuustolla hyvää oli se sain proteiineja siitä.

Ison lautasellisen söin keittoa raejuustolla. Lähden huomenna ajelemaan kylille päin jos vaan on kelit sulat ja lämmintä. Lämpöä jos riittää silloin lähden polkemaan pyörällä kylille.. Ei täältä ole kun 5-7 kilometriä kylälle ei se ole pitkä matka.

Kenenhän toi toinen  pyörä on jos lähtisi sillä joku mukaani pyöräilemään. Voisi käydä vaikka pitsalla tai kunnon pihvillä pitserialla.

Päivä mennyt kaverit olivat Keravalla käymässä. Käskin etsiä yhtä rottaa kuka velkaa on minulle paljon. Muutakin paskaa se rotta on minulle tehnyt

 Pitäisi se rotta hukkua paskaiseen Keravan jokeen mihin makukin  joutui kuulemma. Siihen paska liejuun saisi rotat joutaa. Minä en niihin kavereihin käsiäni likaa se on muiden hommia. Kumma vaan että rotta H.K. vielä tolpillaan kulkee kylillä. Luulin että se olisi poistettu markkinoilta, niin paljon se on paskaa tehnyt.

No karman laki yleensä tommoisia koskettaa jossain vaiheessa. Saisi tätäkin tyyppiä karma koskettaa, miksihän ei  tapahdu sille jo jotain. Joku sanoo että pitää anteeksi antaa se ei pidä paikkaansa minä ehkä antaisin mutta JUMALA ei anna. Puhutaan että JUMALA on pitkämielinen ja anteeksi antava. Ehkä  näin on taivaanisän puolelta. Mutta minä en anna anteeksi minulle paskaa tehneille.

Paskainen loppu jatkossa on yleensä minulle paskaa tehneille. Kuka kuolee mitenkin, sairastuu pahoin ja poistuu maanpäältä vittumaisella  tavalla.

Nukuin kello 19.35 hoitaja herätti minut. Olen nukkunut koko päivän hyvät unen lahjat on ollut minulla.

 On hyvä kun olen saanut honorin puhelimen toimimaan, ei se ole vaikea tajuinen. Motorola on vaikea käyttää minun. Katsoo nyt alanko motorolaa opiskelemaan pitää sekin saada pelaamaan. Täytyyhän minun saada kaikki puhelimeni toimimaan. Enhän ala hupia makselemaan puhelimiani ellei ne toimi.

Esa kaverini on kuulemma Keravalla olisi se tullut tänne minua tapaamaan. Hankalaksi menisi tapaaminen, tänne asti taksilla pitäisi ajaa tänne. On tämä niin kaukana sieltä ulkomaan tuttuni taksikuski voisi ajaa halvemmalla tänne. Pitää soittaa sille ja kysyä kyytiä tänne korpeen.

maanantai 16. maaliskuuta 2026

Päivä menee pikkuhiljaa Elämäni Tarinat Alku ja Loppu.

 Tulee taas tätä tarinaa minulta Elämäni Tarinat keksin tarinaani tähän kirjoitellessani. Kyllä tätä tarinaa tuleekin. Tulee tätä tarinaani ihan solkenaan niin paljon työstän. Hyvä että uusi Honorin puhelimeni myös toimii Motorolani pätkii kummasti. Käyttäjissä varmaan vika meillä.

Seuraavaksi on ruoka meillä katsotaan nyt mitä tulee meille.. Varmaan joku keitto tulee meille ne ovat hyviä keitot.

Yö meni katkonaisesti nukuin aamuun asti lähdimme hoitajan kanssa kaupungille labraan aamusta.

 Oli labra aamusta kello 9.30 kaupungilla pitkä oli taas matka istua autossa. Olen kyllästynyt istumaan tunteja autossa. Perse puutuneena  saa istua autossa, ei hyvä ollenkaan. Tuli hoitaja tarkistamaan huoneeni oli  se tyytyväinen huoneeseeni. Etsin eilisen kaupan Honorin puhelimeni laskua ei löydy sitä mistään.

Olisihan se hyvä lasku olla, se toimisi takuuna uudelle puhelimelleni. Tein puhelin kaupan 15.3.2026 siitä lasken takuun alkaneen. Kävimme tänään labrassa Hyvinkäällä, pitkä on istua autossa tunteja. Kohta onkin sitten ruoka tunnin  päästä pitäisi sen olla.

Olisi nyt vapaata töistä saisi vaan levätä laakereillaan. Kyllä minulla aika kuluu levätenkin, kun nyt vielä saan paikat kuntoon. Aloitan tehokkaan kunnon treenit alakerran salillamme. On meillä hyvä sali alakerrassa puntteja telineitä biljardi. Pyöräily vielä siihen tehoja antamaan, poljen kesät talvet happea riittää.

On vaan paikat olleet pahasti kipeät polvista leviää selkään kipuni. On ne ennenkin olleet kipeät mutta paranee ne itsestään ajan kanssa.

sunnuntai 15. maaliskuuta 2026

Meni uneni ohi heräsin kello 23. Innostuin säätelemään uutta älypuhelintani.

 Sainkin melko hyvin säädettyä luurini, alan pääsemään kärryille puhelimestani. Rahaakin on vielä lompakossani ja tilillä jonkun verran. Hyvä niin ei koirat kuse kintuille, pääsee liikenteeseen. Olisi kaverini tullut tänään kaupungille minua tapaamaan. 

Mutta on se vaikea tapaaminen järjestää. Talollamme ei voi yöpyä ja hotelli on kallis kaupungilla, enkä viinaa viitsi ottaa. Silloin on sama missä sitä aikaansa kuluttaa.

Hyvä että sain luurini näkymään hyvin tämä uusi luuri toimii. Rahaa näihin puhelimiin menee muttei voi mitään. Älypuhelinta tarvitsen päivittäisiin toimintoihin. 

Hyvä että lähti uusi Honorin puhelimeni toimimaan. Olisi pitänyt saada vielä Motorolani toimimaan. Nyt meni siihen raha ihan hukkaan. Täytyy se antaa jollekkin kuka sitä osaa käyttää

Nukuin illasta kello 23 asti heräten juuri äsken. Puhelintani opiskelin alan pääsemään sen käytöstä kärryille.

 Heräten kello 23 hyvin levänneenä aloin kirjoittelemaan tarinaani. Aloin puhelintani opiskelemaan alan pääsemään sen käytöstä kärrylle. Sain Esalle viestiä menemään ei ole  se vielä vastannut. Pahus kun lääkkeistä johtuvaa vapinaa on käsissäni. On vapinani ikävää vasemmassa kädessäni pahempaa.

Pitää nyt saada lääkäri puolelleen, lääkkeen lopetukseen. Uhkaan  karkaamisella talosta ellei lääkettä poisteta. Vetoan etten ole syönyt muutenkaan kun väkisin lääkkeitä. Minulle ei lääkkeet sovi mitkään, sivuoireet ovat minulla niin pahat.

Kävimme yhden uskovaisen kaverin autolla seurakunnassa ja kaupoilla. Ostin uuden älypuhelimen vanhan motorolan ostin turhaan. Nyt on minulla kaksi puhelinta turhaan

Kävimme kaverin kanssa seurakunnassa herran sanaa kuunneltiin ja laulettiin. Siitä menimme kaupoille elisaan yritin vaihtaa motorolan luurin uuteen helppokäyttöiseen luuriin. Osaan nyt käyttää tätä honorin luuria tämä on helppo käyttöinen. Kävimme kaupassa vielä tullessamme ostin ruokaa ja energia juomia. 

Mukava uskon veli on kaverimme otti vaan 30 euroa minulta palvelustaan. Menimme kahdestaan seuroihin yksi kaveri taloltamme ei lähtenyt mukaan. En tiedä miksei se lähtenyt seurakuntaan. Ostin uuden Honorin puhelimen, saimme sen pelaamaan paremmin. Olisi Motorolani ollut hienompi luuri ja enemmän ohjelmia siinä oli kun tässä Honorin luurissa.

Oli iltapala äsken kello 20 kahvia, leipää leikkeleitä. Ajoissa menen nukkumaan pääsen kaupoille huomenna.

Pääsen huomenna kaupoille puhelimen ostoon, katson ostanko myös television silloin. Tarvitsen molemmat telkan ja luurin, katson mitä ne maksaa yhteensä.  Laitan kelaan ja sossuun laskut niistä.  Kuuluu ne niiden maksaa telkan ja puhelimen, on väärin jos eivät lähde ne makselemaan niitä.

Toivotaan nyt että saan puhelimen mikä toimii hyvin minulla, ja on helppo toiminen minun käyttää. Nyt soitan Esalle testi puhelun vanhalla luurilla testaan toimiiko tämä. Hiljainen on tämäkin luuri mutta hälyttää tämä puhelin eli ei vikaa ole varmaankaan.

Kaverin  kaveri hakee kaveriaan ja minua seurakuntaan. Samalla pääsen kauppaan pientä maksua vastaan.

lauantai 14. maaliskuuta 2026

Oli kanakeitto kello 17 ihan syötävä oli keitto. Lasi maitoa leipä siihen maistui hyvin.

 Kyllä kanakeitto maistuu hyvin kevyttä ja hyvää. Toivotaan että takuu kattaa 24 kuukaudella puhelimen käytön. Jotain tässä puhelimessani on kun ei tämä toimi kunnolla. Pätkii tämä kaikella tavalla outoa tulee puhelimestani. Täytyy saada puhelimeni toimimaan 24 kuukautta on takuuaikaa puhelimessani.

Lyön puhelimeni muovikassiin ja vien liikkeeseen katsotaan saammeko toimimaan täydellisesti puhelimen. Kunhan vaan pääsen huomenna kaupoille ostoksille hoitamaan asioita. Jos hommaan uuden sim- kortin niin kun on minulle ehdotettu. Tulee  siihen vaan uusi puhelin numero mikä sekoittaa tilastojani ja numeroitani.


Tulee ruoka seuraavaksi varmaan joku keitto tulee illasta. Pitää nyt päästä kyydissä kaupoille ostoksille. Jos toi yksi kaveri soittaisi taksin meille sillä pääsisimme kaupoille.

 Tulikin uskon veli ovelleni hakemaan juttuseuraa, kysyin siltä heittäisikö sen autokuski minut kaupoille. Menisimme seuroihin sunnuntaina samalla voisimme mennä seurakuntaan. Pitää minun päästä kauppaan  vaihtamaan puhelimeni tämä ei toimi tämä motorolani. Syö tämä saldoni äkkiä ja muutenkin tämä pätkii kummasti. 

Voihan se olla että on käyttäjissä vain vika emme hallitse puhelimen käyttöä. Pahus kun rutisee radioni pahoin pöydälläni. Samoin puhelimeni pätkii kaikella tavalla, toivotaan että uskon veli huomenna ajaa kaupoille bensarahalla. Jos annan 10 litraan bensarahaa olisihan se hyvä raha kymmeneen litraan.

Samalla pääsisimme seurakuntaan kyydillä tekisi se hyvää kuunnella JUMALAN SANAA. Ostan yksinkertaisen puhelimen mitä osaan hyvin käyttää. En tämmöisiä vaikeatajuisia puhelimia, en ymmärrä näistä  mitään. Olisi nyt kaveri tarjonnut tänään taksikyytiä kaupoille. olisimme päässeet jo tänään laittamaan puhelimeni kuntoon.

Huomenna on kauppa auki 11-18 välisen ajan pääsisi kaupoille. Ostan puhelimen ja telkan jos ne halvalla saan, täytyy olla  telkka mikä näkyy kaapeli signaalilla.

Tuli hoitaja hakemaan minua kahville ja kakulle Arjan syntymäpäivä kakku oli.

 Kävin kakku kahvilla teki se hyvää piristi kakku kahvit hyvin. Otan vielä yhden särkylääkkeen pamolin nivel ja lihas kipuihin. Tarvitsen kipuihin särkylääkkeitä nivel, ja lihas kipuja on minulla. On ollut pitkään särkyä minulla en saa oikein selvää mistä särkee, polvista heijastuu selkään asti.

Ikävää on kun en saanut uutta motorolan puhelintani toimimaan, olisi siinä ollut uusi akkukin. Tämä vanha lumian puhelimeni on jo rimpula ei toimi enää tämä kunnolla. Paska mikä paska siksi ostin uuden  Motorolan luurin mitä ei saatu toimimaan.

Aamu lähti menemään oli aamupala ja ruoka aamusta. Käry oli hävinnyt käytävästä oli kaveri lopettanut maalaamisen.

Hyvä on jos maalari on tajunnut käryttämisen, liottimet haisee pahasti käytävällä ja vessassa. Minä kyllä puutun käryttämiseen on haju niin hirveä. Jos ei itse kaveri sitä huomaa tai henkilökunta puutu asiaan. Laitan noottia ylemmälle taholle siitä pitää loppu tehdä. Käryistä ei saa asukkaat kärsiä, hengen ahdistusta tulee siitä.

Hirveä liottimien haju tulee sen touhuista joku sanoi että se pesee vessassa pensseleitään. Eilen oli käytävällä ja vessassa hirveä haju henki ei meinannut kulkea. Panisivat kaverin ulos maalaamaan siellä alkaa tarkenemaan pikku hiljaa. Kyllä sinne käryä mahtuu tuuli vie käryt mennessään. Onhan alhaalla iso halli voisiko siellä  maalata vaikka ovet auki.

On se perkelettä että aina jotain vittumaista tulee vastaan. Minä en vaan ala sairaana ala hengittämään myrkky käryjä. Pitää saada otettua lääkäriin yhteyttä ja sen kieltää maalaaminen. Kyllä me sairaat olemme etusijalla ei joku maalari. Ovat siihen muitakin puuttunut sen maalaamiseen sanoivat siitä tullessani taloon. Joku sanoi että maalari pesee vessassa pensseleitään.

perjantai 13. maaliskuuta 2026

Menin huoneestani käytävälle haistoin heti yhden kaverin maalanneen varmaan huoneessaan. Vessassa haisi liuottimet kovasti tärpätti tai mikä lie tinneri.

Valitin hoitajille asiasta etten kestä, allergikkona, astmaatikkona, sydänvikaisena käryjä. Käy hajut pahasti henkeeni tuntuu tukehtuvansa käryihin. Nyt haisi käytävällä kovasti ja vessassa oli hirveä liottimen haju. 

Perkele jos ei kaveri itse tajua lopettaa maalaamista ja henkilökunta ei siitä tee loppua. Olen pakotettu siitä ottamaan puheen korkeammalle taholle, loppu siitä pitää tehdä. En valittaisi muuten siitä mutta kun yliherkkä olen tukehdun käryihin.

Luulisi että ottaisi muitakin asian puheeksi, alkuun sanoi joku että maalaa joku talossamme. Käyttääkö maalarit tinneriä vai tärpättiä sekoittaessaan maalejaan ja pesemällä pensseleitä. Onneksi hoitajatkin nyt haistoivat maalin käryn. Oli äsken todella kova käry vessassa ainakin, käytäväkin haisi käryille.

Ihmettelen tosiaan henkilökuntaa että ovat hyväksyneet maalaamisen tähän asti. Kyllä siitä puhui joku kun taloomme tulin eli ei se kaikille sovi, on se niin kova käry. Haluaa porukka olla puhtaassa raittiissa ilmassa ei maalin ja liottimien käryissä. Lukisi kaveri tekstejäni ja tekisi parannuksen ja lopettaisi maalaamisen sisällä. Kohta pääsee ulos maalaamaan onhan se mukavampaa touhua.

On vissiin tämä maalari kaveri lusinut kaveri, joten uskon että pääsemme juttuun sen kanssa. En vittuilla halua mutta järkeä asiaan. Kyllä pitää selvä puhe mennä jakeluun ja minä puhun järkeä. Lääkärin suulla allergikkona astmaatikkona sydänvikaisena. Sairauteni eivät tee hyvää maalin ja liottimien hajuille.

Kävimme porukalla alakerrassa meditaatio hetkellä, sekä biljardilla ja puntilla minä väänsin rautaa. Teki taas hyvää raudan nosto kevyttä oli taas rauta.

Tein tangolla hauista sekä koneella levityksiä useita sarjoja. Tekihän taas hyvää kun tein useita sarjoja, olen treenannut niin paljon etten tarvitse varmistajaa. Meni taas kevyesti monta sarjaa, rauta ei paina minulla, pari kaveria pelasi biljardia. Teimme myös hoitajan vetämää meditaation tapaista mietiskelyä. Tuli siitä rento olo ja rentona olimme. Tein useita sarjoja tangolla hauista sekä isoilla painoilla koneella levityksiä ja rintoja.

Tuli taas hyvä olotila rintojen vedoilla tuli siinä samalla käsiä olkapäitä vedettyä. Hauista tein tangolla jatkan niitä vielä huoneessani käsipainoilla ja kahvakuulalla. Täytyy nyt saada rauta nousemaan kunnolla että alkaa jumit häipymään. Odotan vaan pyöräily kelejä että pääsen pyöräilemään kaupoille. Tykkään pyöräillä pitkiäkin matkoja kesät talvet.

Pääsin eilen kaupassa ja pankkiautomaatilla käymään. Kumma vaan kun ei tule vitaepro minulle enkö sen tilannut suoraan netissä. Silloinhan sen pitäisi kyllä tulla suoraan.

Kyllä tekee hyvää treenit taas pikkuhiljaa pääsen alkuun. Aloitan treenit hitaasti joka päivä käyn salilla, treenaan kohta taas kovaa. Olen ollut kova treenari aikoinaan Seutulan työsiirtolassa treenasin todella kovaa useita kertoja viikossa. Oli prätkä tallillani nyrkkeilysäkki ajoin enduroa ja crossia niihin aikoihin. Treenit olivat niihin aikoihin rautaa monta kertaa viikossa treeniä tein.

Heräten ajoissa aamupalan jälkeen vielä nukkumaan. Kämpän siivousta lakaisu ja moppaus.

 Sain eilen vanhan puhelimeni pelaamaan panimme sim kortin vanhaan puhelimeeni ja nyt se toimii. Pauli sanoi lukeneensa tämän paikan historiaan ja tänne ei kuulemma taksitkaan ole mielellään ajaneet. Eli huono on paikan maine, ei minulle tullut kerran taksi vaikka illasta tilasin sen. Huono on siis talomme maine jos ei taksitkaan  tänne mielellään ajele. Olisin käynyt puhelimen vaihtamassa uuteen kun en osaa tätä uutta motorolaa käyttää.

Täytyy minun saada uusi luuri mitä osaan käyttää joku helppo käyttöinen puhelin. Mitä on helppo käyttää ja varma toiminen. Oli minulla Opon ja Honorin puhelimet ja ne olivat helppotoimiset minulle. Semmoiset hommaan nytkin kunhan pääsen liikenteeseen ja kaupoille. Hommaan tommoisen kuoren mikä on tässäkin Motorolan luurissaa suojana.

torstai 12. maaliskuuta 2026

Päivä on mennyt ilta joutaa sain vanhan puhelimen toimimaan. Hyvä niin pääsen soittelemaan sillä.

Pääsen kommunikoimaan vanhalla luurilla joten kuten soitan nyt taksille jos saisin taksin tulemaan talollemme. P. E sanoi kyllä lukeneensa ettei talomme maine oikein vedä takseja. Voihan se olla ettei  talollemme taksit tule jos on niin huono maine talollamme.

Tarvitsen uuden luurin ostettua tämä vanha ei toimi kunnolla  minulla. Ostan helppo käyttöisen luurin itselleni mitä osaan käyttää hyvin. Minulla on ollut Oppo ja Honor puhelimet ja hyvin pelasivat molemmat minulla. 

Saimme kokata makaroni hömpötystä isolla vaivalla.

 Väänsi ja käänsi henkilökunta kaikella tavalla. On kyllä kummaa käytöstä henkilökunnalta väkisin saimme kokattua. On kyllä perkelettä niiden kautta vääntävät ja kääntävät ne kaikella tavalla. Mutta syntyi siitä makaroni hömpötystä. Söimme kaverin kanssa kahdestaan ruuan.

Henkilökunta väänsi ja käänsi taas kaikella tavalla. Puhuin myös muista asioista mitkä tökkii talossamme. Perseellään on talossamme monet asiat. Potilaita itketetään välillä syyttä, kummaa on käytös henkilökunnalla. Pitäisi henkilökunnan ymmärtää että on kyse hoitopaikasta ja sen mukaan toimia. Mutta vitut kaikella tavalla lyövät kapuloita rattaisiin. Luulisi että tajuaisivat että ovat porukka hoidossa talossamme. Ja sen mukaan kohtelisivat porukkaa mutta ei hirveää huutoa puolin ja toisin. Kirjoittelen anonyymeistä kukaan ei osaa yhdistää itseään kirjoitteluuni. Ettei kukaan vedä itseään mukaan teksteihini.


keskiviikko 11. maaliskuuta 2026

Sain vanhan puhelimeni toimimaan jos vaan numero täsmää. Toivotaan nyt että pelaa luurini niin kauan että saan uuden luurin toimimaan kunnolla.

 Löysin vanhan kortin kehyksen saimme sen kautta luurin toimimaan vanha kortti toimi sillä. Puolen tunnin päästä on iltapala meillä. On puhelimeni syönyt saldot hetkessä minulta, en tiedä miksi saldo menee. Ei toimi vanha puhelin vanhalla kortilla, en tiedä miksei se toimi. On se mykkänä koko puhelin. Ei toimi vanha eikä uusi puhelimeni.

Täytyy nyt päästä autokyydillä kaupoille tutkimaan puhelintani, pitäähän  se päästä tutkimaan puhelintani mikä sitä riivaa. Vituilleen ovat molemmat puhelimeni ei toimi kumpikaan puhelimeni.

Oli tänään psykkan kanssa palaveri videon välityksellä. Paskaa sain ottaa vastaan henkilökunnalta.

 Perseestä oli psykkan ja hoitajan palaveri, lääkkeistä ja edunvalvonnasta puhuivat. Ehdottivat edunvalvontaa ja lääkkeiden jatkamista kumpaakin olin vastaan ja rassaavat ne hoitoani. 

Haluan hoitaa itse laskuni ja lääkkeettömänä haluan olla, ne molemmat rassaa päätäni pahoin. Uusi puhelimeni pätkii taas pahoin ei sillä pääse soittelemaan ollenkaan.

Kävimme kaupoilla olihan taas vaikea reissu, kun yksi nuori nainen ei millään päässyt punnertamaan autoon itseään. Alkoi yksi iso kaveri minulle vittuilemaan kun en saanut turvavyötä heti kiinni. Turha siitä on kaverin turpaansa alkaa aukoa.  

Antaa nyt ison kaverin pullistella kunhan ei ala liikaa minulle porskuttelemaan. Minä en ala vastaanottamaan turvan soittoa yhdelle kaverille lupasin 20 euroa  eilisestä puhelimeni auttamisesta. Sekin otti vähän liikaa no ei se mitään onhan minulla tuota rahaa joku satanen.

Täytyy pyytää taas  varmaan kaveri puhelintani laittelemaan. Pitää se saada pelaamaan täysillä  pätkii puhelimeni niin pahoin. Haluan helppokäyttöisemmän puhelimen mitä osaan käyttää täydellisesti. Niitä on semmoisia helppoja luureja.

Helvetti jos luulevat että helpolla minulle lääkkeet ja edunvalvonnan saavat siinä erehtyvät. Häivyn vaikka huisin vittuun tämmöisestä talosta. Muutenkin talossamme on hakattu tai potkittu reikiä seiniin. Monessa huoneessa on reikiä seinissä minunkin yhtenä. Edelliset asukkaat potkineet  reikiä löytyy seinistä.

tiistai 10. maaliskuuta 2026

Kaveri sai puhelimeni pelaamaan hetkeksi muttei se toimi minulla niin kun pitäisi. Pakko saada uusi puhelin käyttööni rahaa menee liikaa tätä ladattaessa.

 On tämä huono luuri kaveri osaa kun sillä on pari Motorolaa ollutkin. Minä ostan helppotoimisen puhelimen. Mikä on mahdollisimman yksinkertainen käyttää. Nyt alan lähtemään iltapalalle alkaa se kohta. Pääsemme leipää ja teetä ottamaan tulee myös makkaraa ja juustoa. Pääsisi nyt kaupungille puhelinkaupoille uusi puhelin täytyy ostaa. Saisi nyt tästä uudesta rahansa pois meni tähän noin 75 euroa.

Ostan mahdollisimman yksinkertaisen puhelimen mitä hallitsen käyttää. Onhan puhelin osattava hallita. On niitä helppo käyttöisiäkin puhelimia myynnissä. Kunhan vaan pääsisin kaupungille, kallista se on taksilla mennä.

Tulee seuraavaksi ruoka varmaan joku keitto. Harmittaa kun en saa puhelintani toimimaan. Kunhan nyt saan vaan taksin tilattua jonkun puhelimella. Pääsen liikkeeseen mistä luurin ostin vaihdan siellä puhelimeni.

 Menen samaan liikkeeseen mistä luurin ostin ja vaihdan luurin helpompaan luuriin. Minulla oli kaksi puhelinta vantaan sininauhan sahatien talossa. Niitä osasin käyttää mutta ne molemmat varastettiin siellä ollessani. Se harmitti kun juuri opin puhelimieni käytön. Vie narkomaanit ihan kaiken niin kun sielläkin varastettiin kaikki mitä irti saivat.

Harmittaa  kun kävin sairaalan hoitajan kanssa puhelin kaupoilla en saanut rauhassa tehdä ostoksia. Otin hätäpäissäni puhelimen, piti minun ottaa helppokäyttöinen luuri. Kyllä  varmaan löydän luurin mitä osaan käyttää hyvin. Semmoisen etsin yksinkertaisen puhelimen, puhelimeni on ihan sekaisin tulee  sieltä täysin sekopäistä juttua. Kenellähän olisi puheaikaa ja puhelin toimisi, pääsisi semmoisen kanssa kaupoille.

Huomenna pitäisi kyllä päästä minun kaupoille. Muuten meni puhelinkauppani ihan vituilleen. Ostin paskan puhelimen millä en tee mitään. Käyttäjässä se varmaan vika on uskon niin mutten saa mitään ulos puhelimestani.

On toi täysin paska uusi älypuhelimeni. On se niin vaikea käyttöinen etten osaa sitä käyttää ollenkaan. Eikä kukaan osaa sitä neuvoa käyttämisessä.

Ei ole mitään tekoa puhelimellani täysin paska peli se on minulle.. Täysin turhaan sen ostin motorola vielä mikä pitäisi olla hyvä luuri. No onhan minulla tietokoneeni sillä tulen toimeen. Harmittaa vaan kun en pääse kaupungille liikkeeseen vaihtamaan luurin.

Pitäisi se saada toimimaan uusi puhelin kun sen uutena ostin. Pääsisin nyt liikkeeseen ja saisin uuden puhelimen. Nyt odotan kahvia vartin päästä enköhän luurini vielä saa toimimaan. Kun nyt kaveri saa taksin liikkeeseen. Ostan yksinkertaisen puhelimen mitä on helppo käyttää.

Nukuin aamusta tuli ruoka broileri kastike. Emme kaverin kanssa taksia saaneet tälle päivälle.

Olisimme menneet kaverin kanssa Riihimäelle kaupoille tai Hyvinkäälle samaan liikkeeseen mistä ostin paskan puhelimen mikä ei toimi. Lupasin kaverilleni ruuat tarjota minäkin olisin pihvin syönyt. Olisi se maistunut kunnon pihvit.

Katsotaan nyt otammeko pari konjakkia ravintolassa ruuan kanssa. Voisi se rentouttaa mieltä ja oloani mutta vain kaksi konjakkia. Ei jurria yhtään vaan raittiutta, jos menisin hammaslääkäriin samalla vedättämään pari ylähampaan juurta pois.

Onkin hampaani pahasti rikki ja vaatii ne hoitoa kokonaan. On ylähampaani rikki kaikki ja alhaaltakin osa rikki. Täytyy nyt alkaa laittamaan hampaitakin kuntoon risat pois ja paikattavaksi ne mitä pystyy.

maanantai 9. maaliskuuta 2026

Kaveri nollasi puhelimeni muttei puhelimellani tee silti mitään. Jos vaan huomenna pääsen kaupungille kaupoille ostan uuden puhelimen. Mikä on helppokäyttöinen käymme samalla syömässä.

 On tämä luuri täysin paska ei pelaa tässä mikään, ostan helppokäyttöisen luurin. Maksoi  mitä maksoi kunhan toimii hyvin eli on helppokäyttöinen. Saa noita halpoja helppotoimisia luureja muutamilla kympeillä.

Voisi ostaa myös tietokoneen itselleni alkaa koneeni olemaan jo vanhoja ja raihnasia. Rutisee ja paukkuu nämä pelit. Jotain tässä puhelimessani on häikkää kun syö saldon hetkessä. No huomenna saan uuden luurin ostan helppotoimisen luurin, mitä on helppo käyttää. Kunhan vaan jaksan lähteä kaupungille kaupoille. Menemme samaan kauppaan mistä ostin edellisen luurin. Vaadin luurista rahani takaisin kun en ole tätä päässyt käyttämään ollenkaan. Vantaan sininauhan sahatien talossa ostin kaksi luuria ja ne pelasi hyvin. Varastettiin molemmat luurit siellä minulta. 

Vituttaa kun pääsee liikkeet kusettamaan meikäläisiä  mennen tullen. Varmaan myyjä tiesi ja tajusi ettei puhelimensa toimi. Tahallaan myi paskan luurin siksi ei se opastanut sen käytössä ollenkaan. Kun olisi varaa ostaa kunnon luuri saisi rahalle vastinetta.

Oli kahvi ja keksi tarjoilu kello 14 talollamme. Maistui keksi kahvilla piristää kahvi hyvin.

Piristi kahvi hyvin unen päälle, nukuin äsken uneni herätti kahvin päälle. Oli myös keksi kahvin kanssa teki ne hyvää, piristäen kummasti minua. Join vaan kupillisen kahvia sillä pärjään. Nukuin ennen kahvia hetken hyvät unet väsytti minua kovasti. Illasta ei kahvi minua piristä yhtään.

Kyllä täytyy minun saada apua talossamme kulkemiseen ym. Olen talossamme ihan kusessa yksinään ei  ole sielunveljiä montaakaan. On kyllä lusineita kavereita muutamia ainakin, se on hyvä saan yhteyksiä heidän kauttaan. Pahus kun olen puhelimessani ihan jumissa se ei täällä pelaa kunnolla. Lataan puhepaketin tai saldoa aina se vaan pätkii. En tiedä miksei lataukseni toimi.

Katson nyt jos lataan uuden paketin tänään puhelimeeni, olen kyllä ladannut paketteja useampiakin. Sekä saldoa olen ladannut useita, katsotaan nyt.

Oli ruoka äsken perunaa ja jauheliha kastike sekä salaattia. Oli hyvä ruoka täyttävä ja herkullinen.

Oli minulla videolla kahden sossun kanssa palaveri keskusteltiin raha asioistani. Talon sossu vähän vääntää asioita. Pitäisi sossujen olla minun puoltani asioissa. Mutta vääntää ne päälleni asioitani, panisivat rahaa likoon minun hyväkseni. Eihän se heiltä ole pois vaan yhteiskunnalta.

 Sossu väänsi minun maksujani etten hoida asioitani. Kysyi ulkopuoliset sossut miten oli tuusulassa kämppäni kunto. Sanoin että kämppäni on aina viimeisin päälle kunnossa. Ja näin on pidän kämppäni kunnossa aina hyvin. Ja pakolliset laskuni maksan aina heti pois ajallaan. 

En jätä laskuja roikkumaan ollenkaan silloin hermo lepää, kun saan laskuni maksettua ajallaan. On vaan vaikea maksaa laskuja jos ei riitä raha laskuihin. Aina yritän saada maksettua laskut ajallaan.

Kaveri nollasi puhelimeni mutta puhelimeni meni täysin vituilleen ja sekosi se pahoin. Täytyy huomenna yrittää saada kyyti aamusta kaupungille kaupoille. Ja syömään kaverin kanssa tarjoan sille pihvin. Voisimme ottaa pari konjakkia ravintolassa pihvi maistuu hyvin.

sunnuntai 8. maaliskuuta 2026

Oli iltapala äsken kello 20. Oli taas hyvä tarjoilu täytti se hyvin. Kohta menen nukkumaan ajoissa huomenna laitan itseni hammashoito listoille.

Täytyy nyt panostaa hammashoitoon, listoille laittaa itseni. Ylähampaat vedätän pois, alas jätän mitä voin jos saisi alakertaan jätettyä hampaita. Olisihan se hyvä jos saisin jätettyä osan omia hampaita suuhuni. Täytyy nyt panostaa hammashoitoon kunnolla, että  saan kuntoon hampaani. Proteesi ylös alakertaan saan varmaan omat pidettyä. On minulla alahampaani tallessa osaksi. Ne  saisi varmaan rakennettua kuntoon.

Helvetti kun Epe on sanonut A. K että muutan A.K lähelle, mikä ei paikkaansa pidä. Se kyrpä kamankäyttäjä saa olla omillaan. Olen saanut tarpeeksi narkomaaneista. On ne niin paska sakkia varastavat kaiken mitä irti saavat. Menkööt helvettiin kamankäyttäjät niin tarpeeksi niistä olen saanut.

Hain yhden pamol särkylääkkeen. Ja pyyhin pöydät rätillä ja pesuaineella. Seuraavaksi on puolentunnin päästä iltapala.

 On iltapala puolentunnin päästä leipää leikkeleitä ym. Onkin hiukan nälkä minulla maistuu ruoka minulle. Olisi huomenna hyvä ilma pyöräillä kylille, poljen kylille aamusta tekee se hyvää. Ostoksille menen ruokaa ja mässyjä ostelen.

Jos vaan on ilma semmoinen että tarkenen polkea uskon että on, tänään oli kevättä ilmassa hyvin aurinko lämmitti tänään hyvin pitkin päivää. Tuusulan hyrylän Henkka kusetti minulta 10 euroa piti sen ostaa ruokaa mutta osti se kaljaa tai viinaa. Kehui sekopää muijaansa miljoona muijaksi.

Rullatuoli Timokin alkoi Hyrylässä täysin kyrväksi. Saatanan rotta kusetti minulta kaljaa ja viinaa. Ruokaa tein rotalle monet kerrat. Täysin kusettaja sekin oli hyvä että veivät sähkörullatuolin siltä.

Sain hoitsulta pyykit koneesta. Kävin pihalla kävelyllä aurinko paistaa ja lämmintä oli. Huomenna lähden pyörällä liikenteeseen jos vaan keli on yhtä hieno.

 Lämmittää hyvin aurinko jo ilmaa täydeltä terältä se paistaa. Panen villapaidan päälle ja kahdet kalsarit päällekkäin, kyllä sillä lämpöisenä pärjää. Katson nyt jos viitsin kaupoille asti polkea pyörälläni. Huomenna poljen pyörälläni kaupoille.

Pitää panna reppu selkään jos kaupoille menen saan tuotua repussani ruokaa kaupasta. Ostan ruokaa ja mässyjä kaupasta. Herkkuja ostan karkkia limua suklaata. Makeaa ja suolasta karkkien muodossa,

Oli välipala kahvia ja jäätelöä, maksoimme mieshoitajan kanssa myös pari pientä laskua pois.

Tuli ulosottotoimistosta iso pino laskuja muttei laskuja ollut maksussa kun muutamat. Oli vaan turhaa tekstiä ulosotosta. Maksoimme pari maksussa olevaa laskua pois, taas on sinne laskut tasapainossa. Oli laskut ulosottoon noin 70 euroa ,hyvä niin että sain ne maksettua pois.

Nyt pitää soitella KAN -kotiin jos sieltä paikan löytäisi. Helpottaisi paljon jos ja kun pääsisi uskovaiseen paikkaan. Samanhenkiseen paikkaan,  kun pääsisin parannuksen tehneiden veriveljien pariin. Hengen heimolaisten pariin.

Kunhan alan pääsemään pyörällä kaupoille ostoksille kyllä se helpottaa kun pääsee liikenteeseen. Tekee mieli kokkailla ruokaa keittiöllä jos se vaan onnistuu keittiöllä henkilökunnan puolelta. Kun ne nipottaa vähän kaikesta talossamme.

Harmi tänään kun en mennyt kahden kaverin kanssa seuroihin. Olisi päässyt samalla kaupoille ostoksille. No tiistaina tai keskiviikkona pääsen kaupoille se on varma kun en viikolla päässyt ollenkaan.

Kaverin kaveri tuli talollemme kysyivät lähdenkö seuroihin. Oli ruoka äsken palapaistia oli ruokana meillä. En seuroihin lähtenyt joten en kauppaan päässyt.

 Olisihan sitä voinut taas samalla päästä kaupoille vaikka pienellä korvauksella. Nyt jäi kauppareissu minulta odotan tiistaita tai keskiviikkoa kaupoille kyytiä. On pakko päästä silloin kapoille kun viimeksi se jäi minulta väliin.

Pyydän myös hammashoitoon pääsyä, poisvetoa hampaita pitää saada poistettua hampaan juuria muutamia. On muutamia juuria suussani mitkä pitää poistaa suustani. Alkaa juuret jo häiritsemään suussani. Siksi ne pitää vedättää pois suustani kun nyt vielä ne saa poistettua.

Onhan juuret häiritseviä suussani ikävän  tuntuisia kun ei ole hampaita ollenkaan. Lähti pari nastaa siitä lähti hajoamaan viereiset hampaat. Nastat eivät kestä vaan hajoaa siitä ruuvitkin.

Nukuin aamusta myöhään aamupalaan asti ja siitä vielä kello 10 asti. Tuli kaveri hakemaan minua seuroihin en jaksanut lähteä.

Olisihan sitä päässyt samalla kauppaan ostoksille. Viimeksi kuski käytti kaupassa samalla kyydillä. Mutta yritän päästä tiistaina tai keskiviikkona kaupoille. Kyllä minulle kauppa kuuluu saatettuna niin kun muille viime viikolla en päässyt kaupoille.

En tiedä miksen päässyt kaupoille viime tiistaina  tai keskiviikkona. Pitäähän sitä saada ruokaa suolasta ja makeaa. Kummaa toimintaa etten päässyt kauppaan. Ovathan  nämä vastaan kokkailua en tiedä miksi, liikaa työtä kuulemma siitä henkilökunnalle.

Kun ei ole A- talolla edes jääkaappia pitäisi saada toisen talon jääkaappiin ruuat. Jos tekisi makaroni hömpötyksen se olisi helppo ja nopea tehdä. Makaronia jauhelihaa sipulia mausteita. Makaronin keittäisi jauhelihan paistaisi. Sipulin kuulottaisi ja ne sekoittaisi keskenään. Tulisi siitä hyvä ruoka maistuvainen . 

lauantai 7. maaliskuuta 2026

Oli iltapala kello 20, leipää, makkaraa, juustoa, kurkkua, jugurttia. Hyvä oli iltapala riittoisa ja täyttävä.

 On kipuni vähän hellittänyt olisiko särkylääke pamol helpottanut sen verran. Polveni ja selkäni ovat paremmat ei särje joka askeleella niin paljon. On polveni ollut kipeät mitkä ovat heijastuneet selkääni asti. Kunhan nyt vaan saisin nukuttua  kunnolla eikä kivut olisi niin pahat yöllä polvissani.

Ikävä kun en saa taksia soitettua tänne mestoille. Ei riitä saldo puhelimessani saldoon. Ja paketilla ei saa taksin numeroon yhteyttä. No huomenna pääsemme Harrin kanssa seuroihin sen kaverin kyydillä. Toivotaan nyt että pääsemme myös kaupoille samalla. Ostan suolaista sekä karkkia suklaata ym. herkkuja.

Toivotaan nyt ettei ala hoitajat piipittämään kokkailustani, kokkailen talossamme vaikka mitä on. Makaronia kanaa ym. teen Kyllä se pitää saada kokata eivät voi sitä kieltää. Muutenkin olen ihan jumissa talossamme en meinaa  päästä täältä mihinkään.

Pääsisin nyt televisio kaupoille että saisin oman  telkan huoneeseeni. Olisi se mukava olla telkka huoneessani.

Bataatti keitto syöty ei hyvää mutta tervettä. Tunnin päästä tulee iltapala leipää leikkeleitä.

Huomenna katson mikä on keli jos pyöräni otan ajoon, voisi käydä pitemmän lenkin tiellä. Ilmaa sain pyöräni kumeihin se oli hyvä. Vähän oli  huteraa ajaminen tänään, mutta eiköhän pyörä ala siitä kulkemaan. Kunhan vaan otan pyöräilystä tuntumaa alku aina vaikeaa.

Skootteri olisi mukava peli minulle täällä, pääsisi sillä mukavasti liikkumaan. Mutta nyt mennään pyörällä, olen polkenut kesät talvet aikaisemmin. Talvellakin olen polkenut eikä ole heikkoakaan tehnyt.

No katson huomenna mikä on keli pääsenkö ajelemaan pyörällä. Toivotaan nyt että keli on hyvä ja sula ettei pakkanen jäädytä yön aikana tietä. Näen sen huomenna pihasta ja teistä

Otin pyöräni pihaan valmiina reissuun. Oli äsken ruoka meillä kevyt bataatti keitto, aika kevyttä ruokaa se oli. Vielä on iltapala meillä hyvä niin saa leipää vielä.

Harmi kun emme pääse täältä oikein millään kaupoille, tiistaina ja keskiviikkona pitäisi olla kauppa päivät. Mutta huonosti olen päässyt kaupoille nivelet kipeänä, olen vaikeasti päässyt autoomme. Taksia en saa millään, en saa soitettua taksia ei  riitä saldo puhelimessani. Eikä talossamme saa kokata millään panee henkilökunta siitä hanttiin.

Oli äsken taas bataatti keittoa se on aika hupaa turhaa ruokaa. Olisi se  mukavaa päästä useammin kaupoille ostoksille. Ja kokkaaminen on opettavaista hommaa, omaan asuntoon pyrkiessä. Kyllä täytyy tämänkin porukan osata keittiötyöt omilleen lähtiessään.

Minäkin tekisin mieluummin kana ruokaa, keitetyt perunat siihen olisi se hyvää ruokaa. Ei aina viitsi ja jaksa jauheliha ruokaa tehdä, se on rasvaista ja huono ostos. Huomenna pääsemme seurakuntaan ja Harrin kaverin kyydillä varmaan kauppaan. Uskon että kaverilta kyyti kaupoille löytyy. Ostan kahvia jos vaan löydän alakerrasta kahvinkeittimeni.

Kävimme alakerrassa nosteltiin painoja, kaveri teki ylivetoja. Minä tein koneella levityksiä pientä treeniä, minkä kivuiltani pystyin. Otin pyöräni kellarista pumppasin ilmaa siihen.

 Pumppu löytyi kaverilta, sain ilmaa renkaaseen. Otin pyörälläni pienet styypit kyllä pyörä kulkee, vähän vapisevaa oli talven jälkeen ajo. Mutta siitä se lähtee taas rullaamaan ajoni, pikku hiljaa se lähtee. Eipä se häviä hevillä pyörällä ajotaito kun sen on kerran oppinut.

Täytyy nyt vaan harjoitella tuolla talon takana pikkutiellä. Ettei tule ongelmia ja nurin mene, uskon että löydän rytmin pyöräilyyn. Kaverini P.E. taas mollaa minua kaikella tavalla. Miksi näin on itse se on täysin onneton kaveri. Sillä ei ole mitään ei perhettä ei lapsia ei asuntoa omaa eli täysin nolla se on. Toki ei minullakaan ole mitään. Mutta minä olenkin linnoissa vaikuttanut niin paljon. Lusin mielelläni monissa linnoissa ja työsiirtoloissa, oli minulla paljon kavereita linnoissa työt maistui.

Haimme pyöräni varastosta ja nostelimme hiukan tein etutaljaa. Tekee talja erittäin hyvää pitkästä aikaa. Väänsin useita sarjoja ja otin pyöräni ulos, pääsen polkemaan pyörälläni.

 Pysyisi vaan kelit sulana että pääsen pyöräilemään. Poljen pyörälläni kylille on sinne kuulemma noin 8 kilometriä. Yksi sivu ei molempiin suuntiin yhteensä noin 16 kilometriä. Eipä toi nyt ole kova matka poljen sen kevyesti. Kunhan nyt vaan pyöräni toimii hyvin uskotaan ja toivotaan että toimii pyöräni hyvin.

Katson nyt poljenko tähän lähtöön jos pysyy kelit sulana, nyt ainakin on sulat kelit. Reppuni on vaan hiukan rikki muttei varmaan haittaa se kantamista. Pystyn repussani tavarani tuomaan, pyöräily on muutenkin pahuksen mukavaa. Matka maistuu mukavasti ja reippaasti.

Katson nyt jos löydän uuden repun kaupungilta jos sinne mennään ostoksille vaatteita televisio ym. Täytyy ostaa ruokaa herkkuja ym.

Aamu mennyt leväten huilaten kohta onkin meillä ruoka vartin päästä. Nälkä alkaa olemaankin jo katsotaan mitä syömme.

 Olisi nyt hyvä ruoka, kun onkin jo nälkä minulla kova. Tulisi hyvä ruoka meille, maistuu minulle hyvin. Nyt lähden keittiölle odottamaan ruokaa odotan sitä kovasti kello on 11.20.

Tuli muussi ja uunimakkara oli se erittäin hyvä ruoka sain kaksi uunimakkaraa,  täytti se hyvin muussilla salaattia en ottanut kun on sitä vähillä hampaillani vaikea syödä. Alan nyt panostamaan hampaiden laittoon poistoon ja paikkaukseen. Alahampaat täytyy laittaa kuntoon ja ylhäältä vetää pois kun sinne ei proteeseita saa. Äkkiä saan hampaat suuhuni kun sydänvikainen olen, täytyy sydänvikaisella olla hampaatkin kunnossa.

Muuten voi käydä sydämen päälle tulla tulehduksia hampaistani. Täytyy nyt seuraavana arkena pyytää hammashoitoon itseni. Heti hammashoitoon pitää päästä ettei tulehdu hampaani. Pitää saada nopeasti hampaani kuntoon etteivät ne tulehdu pahoin. On hampaani huonossa kunnossa olleet pitkään mutta nyt alan panostamaan hampaideni laittoon. Enköhän pääse hammashoitoon nopeassa tahdissa kun ne niin rikki ovat. Ylähampaani ovat täysin rikki ja alakertakin hajoaa käsiin.

perjantai 6. maaliskuuta 2026

On päivä mennyt hyvin omalla painollaan. Leväten treenaten syöden kirjoitellen.

Onneksi pääsen iltaan ja kipuni ovat hellittäneet selkä kipuni ovat paremmat polvikipuni ovat pahat. Otin pamol särkylääkkeen toisen tänään. Jos se auttaisi minua nukkumaan säryiltäni. Polvista heijastuu selkään asti kipuni ja kipuni on kovat.

Kunhan nyt alkaisi paranemaan kivut pikkuhiljaa  heijastuu kivut polvista selkään asti. Saisi nyt itseni iskuun ja kuntoon. Pääsisi sitä pyöräilemään kylille asti hoitaja sanoi että matkaa on yksi sivu noin 8 kilometriä.

Eipä toi ole pitkä matka saisi haettua evästä kaupasta. Ruokaa saisi haettua joka päivä ja herkkuja. Kyllä pitsallakin voisi kaverin kanssa käydä jos löytyisi enemmän pyöriä talosta. Puhuivat neljästä pyörästä talossa.

Kysyn huomenna jos lähtisi joku kaveriksi pitsalle lupaan tarjota pitsan. Paistaisi nyt aurinko huomenna täydeltä terältä, silloin olisi lämmintä. P, E, taas kehui itseään netissä. Minä en ole mitään hän on kingi.

On seuraavaksi meillä iltapala leipää makkaraa juustoa juureksia. Katson jos huomenna pääsisin kaupoille pyörällä tai taksilla.

 Tekeehän se hyvää kunnon ruoka, herkkujakin tekee  mieli. Karkkia, suklaata  ja muita herkkuja suolastakin tekee mieli. Lataan puhelimeeni saldoa ja siitä puheaikaa millä saan aikaa puhelimeeni. Se ei paljon puheaikaa anna kympillä. On minulla puhepaketteja puhelimessani muttei se anna sillä soittaa taksiin. Seuraavaksi on iltapala kello 19.30 kello on nyt 18.33. Ilta joutaa pikkuhiljaa.

Huomenna otan pyöräni varastosta käyttööni jos alkaisi jo polkemaan kaupoille, tulee siitä noin 8-10 kilometriä sivu. Kyllä sen jaksaa polkea siihen mallia olen polkenut pitempiä matkojakin. Kevyesti poljen tommoiset matkat pääsee kaupoille silloin kun haluaa. Tarvitsen glukosaminia tyypin 2 kollagenia sekä testo maxia. On ne tuotteet hyväksi terveydelleni.

Tuli hoitaja kahden laskun kanssa vaatimaan minua maksaman laskut. Ei todella hänelle kuulu yhtään laskuni vaan maksan ne järjestyksessä.

Ei todella kuulu hoitajalle laskuni. Tuli hoitaja kahden laskun kanssa huoneeseeni. Käskin sitä jättää laskut huoneeseeni. Katson sitten missä järjestyksessä maksan laskuni. Voihan olla etten pysty maksamaan laskuja ollenkaan. Ei perkele ole oikeutta jonkun hoitajan puuttua laskujeni maksuihin. Kyllä on perkele näiden kanssa ja vielä hoitaja vetää tommoista roolia.

Täytyy Pate saada ottamaan yhteyksiä ja  hoitamaan asioitani. Olenhan hoitanut maksuja sen minkä olen pystynyt. Olen maksanut pakolliset laskuni järjestyksessä. On luottotietoni perseellään joten niillä ei ole vaikutusta enää velkoihini. Vuokrani ja sähkölaskuni olen maksanut järjestyksessä.

Otin yhden pamolin nivel särkyihin polvet ja selkä särkee. Päivä menee oli ruoka laatikkoa ja nyt odotan päivällistä.

 Tulisi nyt hyvä ruoka kun nälkäkin on minulla kova nyt jo. Sain lyhyen soiton soitettua tänään, mutten saanut taksia tilattua. Syö saldon puhelimeni niin äkkiä. Ikävää kun ei riitä saldo puhelimeen olisin soittanut kauppaan taksin. Harmi kun en päässyt tiistaina enkä keskiviikkona kauppaan.

Olisi täytynyt olla tiistaina tai keskiviikkona kauppa reissu mutten minä päässyt kumpanakaan päivänä kauppaan. Olisin tehnyt ruokaa silloin makaronia ja jauhelihaa sipulia siihen mausteineen.

Ikävää on kun ei tule taksi talollemme en tiedä miksi. Loppuuko saldo siihen niin vissiin siksi ei taksia tule. Tulee ruoka tunnin päästä suunnilleen hyvä niin saa ruokaa taas kun nälkä jo on.

Haki hoitaja minua aamupalalle kohta onkin ruoka. Menen syömään oli äsken sossumme palaveri kyseli sossumme kaiken näköistä.

 Parin viikon päästä onkin lääkärin kanssa Videolla palaveri. Toivotaan nyt  että menee palaveri lääkärin kanssa hyvin. Vaadin lääkkeet lopetettavaksi itseltäni en niitä tarvitse enkä halua niitä syödä. Olen ollut ilman lääkkeitä pitkään ja hyvin voinut siksi en niitä syö enää. Niistä tulee niin outo olo minulle ja sivuoireet.. Olen ollut monessa paikassa ilman lääkkeitä enkä lääkkeitä ole tarvinnut.

Siksi en lääkkeitä ala syömään tässäkään talossa. Olen verto toimija sen mukaan toimin ilman lääkkeitä. On potilaalla itsemääräämis oikeus suomessa joten eivät voi väkisin lääkärit määrätä lääkkeitä ihmisille. Ja kun tulee niin huono olo lääkkeistäni sivuoireet  pahat tulee niistä. Lopetan lääkkeet hyvällä tai pahalla talossamme.

Paranee oloni heti ilman lääkkeitä tiedän sen ennestään kokeneena. Tekee lääkkeeni minut huonovointiseksi sivuoireet tulee pahoiksi minulle. Alan panostamaan myös hammashoitoon kunnolla panen kaikki risat suussani kuntoon. Vedätän risat suustani pois ja korjaan loput, mitä on korjattavissa.

torstai 5. maaliskuuta 2026

Saldo loppui puhelimestani taksia tilatessani. Eli en saanut taksia tilattua itselleni.

 Yritin soittaa taksia itselleni sajatielle, loppui varmaan saldo puhelimestani. Olisin kaupalle mennyt taksilla ostoksilla. Katsotaan nyt pääsenkö telkan ostoon kaupungille, olen yrittänyt päästä kaupungille ostoksille.

Ruokaa tarvitsen kaappiin täällä ei vaan kokkailu onnistu. Kun ei ole minulla jääkaappia itselläni siksi se on huono homma ilman jääkaappia toimia.

Täytyy nyt yrittää saada ladattua saldoa puhelimeeni että se kestää puhelun verran. Syö se vaan pahuksen äkkiä saldon puhelimestani. Ja sen ymmärtää kun on minulla prebaid liittymä.

Puolen tunnin päästä on ruoka otin yhden pamol särkylääkkeen. Katsotaan pääsenkö huomenna kaupungille ostoksille.

Television vaatetavaraa ym. tarvitsen kaupoilta sekä ruokavaraa  monenlaista tuotetta tarvitsen kaupoilta. Tonnilla saisin kunnolla tavaraa telkkaan menisi eniten muutama satanen menisi telkkaan.

Toivotaan nyt että nuori kaveri osaisi tukilinjaan ottaa yhteyttä ja saisi sieltä koneen.  Vai mikä siltä puuttui soitin vissiin, minä sain tukilinjalta tietokoneen.

Soitan tänään taksiin ja tilaan huomiseksi sen talollemme silloin se on varma tulemaan. Se on melko varma se tukilinja tuntuu sieltä kaikki saavan ketkä tajuaa hakea. Pitää minun hakea myös optikon lasit mitkä kestää paremmin kun tavalliset niin sanonut tiimarin lasit. Kohta soitan myös taksin selitti äsken hoitaja kyllä ettei taksi tule mielellään meidän talolle kun sairaita on niin paljon. Tilaan huomiseksi taksin talollemme pidän maskia se kyllä suojaa pöpöiltä. Kummaa jupinaa aina minun kohdallani kun kaipaan kyytiä tai ostoksille pääsyä.

Tarvitsen klugosaminia tyypin 2 kollageenia sekä testo maxia testosteronia. Polvirikkooni ja muihin testosteronin puutteeseen.

 Eivät hoitajat antaneet testoja ja kollageeneja minulle vaikka pyysin. Ja itse niitä on vaikea taloomme salakuljettaa kun talomme ratsaa minut kun tulen kaupungilta. Pyydän niitä nyt lääkäriltämme kun sen tapaan seuraavaksi. Pakkohan niitä on minun saada sillä tarvitsen niitä häneltä.

On talomme touhut ihan perseestä kun ei mikään  mene läpi talossamme. Jos huomenna menisin kylälle osuuspankkiin laittamaan mobiilin puhelimeeni siellä se onnistuisi. Sain sen aikanaan itse laitettua kun sydämeni  takia olin sairaalassa.

Tekisi mieli jo tänään mennä kaupoille, makaroni hömpötys olisi helppo ruoka ja nopea. Toki olisi kananfileet parempi ruoka ja maistuvaisempi.

Jos tilaisin taksin ja sillä liikenteeseen, miksihän en päässyt tiistaina enkä keskiviikkona kaupoille  vaikka oli meillä kauppapäivä. Minulla oli listoilla keskiviikkona nimi kaupoille. Jotenkin ne jättivät nimeni pois listoilta. Että hyvin pyyhkii tässäkin talossa olisin saanut evästä kaupoilta.

Olisin ostanut ainakin jauheliha makaroni mössöä ellen sitten kana makaroni mössöä. Kanan kanssa se olisi parempaa ja kevyempää. Sipulia paljon ja mausteita sillä siitä tulisi hyvää.

keskiviikko 4. maaliskuuta 2026

Jumalan rakkauden läsnäolo koskettaa minua aamuin illoin. Mutta enemmänkin saisi herran siunaus koskettaa.

Kyllä herran siunausta kaipaa enemmänkin aamuin illoin. Kyllä sitä täytyy löytää uskon paikka missä usko on lähempänä ihmistä. Olen ollut uskossa aina ja siksi kaipaan herran sanaa elämääni.

Ikävää kun radioni pätkii pahasti rutisee se eikä kuulu se kunnolla. Täytyy vaan youtubea kuunnella että saan musiikkia kuunnella kun radioni pätkii. Puhelimessani on virtaa 38 % kakkoslasini menivät rikki sanka katkesi. Onneksi ostin kahdet lasit Nurmijärven sairaalassa ollessani.

Oli Nurmijärven sairaalan lääkäri ihan sadisti paskaa vaan työnsi päälleni. Saatana kun saisi tilille tommoiset lääkärit.. Kusettivat minua pahasti kun piti minun päästä tuusulan hyrylän tervarin osastolle  katkolle. Uuden verenohennuslääkkeen takia vaati se lääke päihteettömyyden. Mihin olin sitoutunut ja noudatin sitä lääkärin ohjetta.

Samoin kusettivat minua Nurmijärven tervarin talossa, ja vielä Hyvinkään sairaalassa. Hirveitä ihmisiä tulee minua vastaan seniori ohjaajakin kusetti varmaan minua, kun se lähti pois hommistani. Auttoi seniori ohjaaja minua paljon töissään. Mutta yhtä äkkiä se vaan lopetti hommat kanssani. Miksihän se näin teki alkuun auttoi minua paljon ja sitten lopettaa hommat. 

Olenhan tyytyväinen talomme touhuihin kun ei ole pakko töitä täällä. Muutenkin aika leppoisaa on meininki talossamme.

 On leppoisaa toiminta talossamme työt eivät rasita ihmeemmin, tässä vaiheessa ainakaan. Kyllä kaupoille olen kerran viikkoon päässyt ja kokata hiukan . Onhan henkilökunnalla töitä talossamme kovasti, eivät he ehdi joka paikkaan kiirehtiä. 

Katson nyt jos pääsen uskovaiseen yhteisöön lähtemään täältä. Kiinnostaisi minua enemmin uskon paikka missä olisi usko lähempänä ihmistä. Herran sanaa pitää saada enemmän kun ruumiin kulttuuria. Siksi sitä etsin jumalan omaa paikkaa herraan sanomaa pitää saada minun. En kaipaa ruumiin kulttuuria se ei minua kiinnosta enkä halua sitä vaan herran sanaa kaipaan.

Jäi kauppa minulta tältä päivältä samoin osuuspankin mobiilin ja telkan hommaaminen. Kaikki vituillaan luvataan muttei mikään onnistu. Kokkaileminen ei kuulemma onnistu meidän osastolla.

 Eipä talossa vedä mikään pitäisi minun saada myös glugosamini kollageeni ja testo max ravintokuitu. Olisi ne minulle tarpeellisia, voinnilleni nivelille ym. Telkka mobiiliavain kaikki pitäisi minun saada kaupungilta.

Miksen saa siis niitä en päässyt edes kaupoille tänään, listan mukaan olisi minulla ollut tänään kauppa päivä. Mikseivät hoida hoitajat hommiaan eivät järjestä kyytejä ei vedä mikään talossamme. Kinaa ja kränäävät vaan onneksi lähti yksi kränääjä talosta pois.

Kummaa vaan kun ei mikään toimi talossamme täytyy alkaa ottamaan yhteyksiä eteenpäin. Suurempiin instansseihin että saan toimintaa asioihimme.

Nukuin pienet päiväunet äsken. Heräten juuri kello 14. 30 Kohta on kahvi hetki.

 On lämpöä ulkona hyvin,  suojakeli ulkona lähtisi vaan lämpenemään kelit ja sulaisi ilma. Pääsisi pyöräilemään sulalla  ilmalla. Pikku hiljaa sulaa ilma nyt oli sulakeli. Muuttuu se pikkuhiljaa taas pakkaselle, yöksi pakastaa varmaan taas. Toivon että alkaisi sulamaan ilmat pääsisi pyöräilemään yötä päivää.

Onhan se sulalle muuttumassa pikkuhiljaa toivotaan nyt että sulaksi muuttuu kelit.

Uusi päivä hoitaja vaihtoi lakanani, taas on puhdasta sängyssä. Eilen kävin illasta vielä suihkussa on taas kaikki puhdasta.

 Nyt on kaveri ja sänky puhdas hyvältä tuntuu taas, nyt lähden syömään ruokalaan tulisi hyvä ruoka. Muilla oli kalaa minulla oli liharuoka oli se hyvää jauhelihaa. Söin hyvän ruuan muilla oli kalaa minulla oli jauhelihaa, Oli hyvä ruoka muussia, jauhelihaa salaattia maistuvaista se oli.

Kohta lähdetään kaupoille ostan mässyjä sieltä juomia ruokaa herkkuja. Karkkia limua energiajuomia ym. Karkkia tekee mieli, karkkia, suklaata ja muita mässyjä kahviakin tekisi mieli ostaa.

Kävin suihkussa ja vaihdoin petivehkeet ja alusvaatteet taas on puhdas olo päällä. Pesin myös ruokapöydät tuli puhdasta niistä.. Ruokapöydät ovat tärkeät pyyhkiä muuten ne jää likaiseksi ja leviää ruoka pitkin pöytiä. Pyyhin pöydät ja lattiat kuurasin puhdasta tuli keittiöstä.

tiistai 3. maaliskuuta 2026

Vartin päästä on iltapala, olen Verto toimija olisihan se mukava toimia sen mukaan. On minulla myös hygienia passi eli voin osallistua sen mukaankin.

 Pääsisin töihin taloomme olisin valmis töihin, pientä palkkaakin jos saisin. Vertona hygieniapassin omaamana. Kun nyt pääsisin johonkin taloon missä näitä taitoja voisin käyttää hyväkseni. Nyt lähden B-talolle iltapalalle alkaa se kohta vartin päästä.

Haluan semmoiseen duuniin missä vertona voisin toimia ja hygienia passista olisi hyötyä. Hommasin ne vantaan sininauhan sahatien talossamme. Ehkä niistä on hyötyäkin hommissani monissa paikoissa. Olisin jäänyt varmaan sininauhan sahatien taloomme mutta kun alkoivat varastamaan minultakin kaikkea, ei kiinnostanut enää se talo ja talon touhut. Tykkään äksönistä siksi sahatiellä viihdyin lanssia karhuryhmää kävi talossamme jatkuvasti. Sairastuin vaan pahoin siellä sydäntä myöten.


Kummallista huippaamista on välillä minulla. Johtuuko nivel lihaskivuistani vaikea kysymys, jostain kivut tulee.

 On ollut pitkään lihas nivel kivet minulla ja nykyään huippaakin minua välillä. Olen kyllä alkanut tekemään hauiskääntöjä käsipainoilla ne ovat helpottaneet oloani. 4-6 sarjaa päivässä teen niin pitkiä sarjoja kun pystyn tekemään. Tekee jumpat pahuksen hyvää minulle, kun nyt pystyisin tekemään etunojapunnerruksia ja lankutuksia nekin tekisi hyvää.

Kohta tuleekin taas ruokaa iltapalan muodossa, onkin usein ruoka meillä ei pääse nälkä täällä tulemaan. Nyt vedän hauiskääntöjä ja kahvakuulaa parit sarjat, etunojapunnerruksia en saa tehtyä jätän ne huomiseen. Lihas nivel kipuni ovat niin pahuksen kipeät. Otin iltapäivästä yhden Pamoli särkylääkkeen, jos ne auttaisivat kipuihin.

Olen alkanut viihtymään tässä talossa hyvin, työt eivät rasita eivätkä muukaan toiminta. Aika leppoisaa toimintaa täällä on ikäni puolesta helppoa elämää. Huomenna pääsen taas  kaupoille ostoksille herkkuja ostelemaan. Kauppapäivä on tiistai ja keskiviikko minulla on yleensä keskiviikko. Ostan makaroni hömpötystä, makaronia jauhelihaa sipulia mausteita. On makaroni hömpötys helppo ruoka yksinkertainen tehdä ja ihan maistuvainen.

Uusi blogi elämästäni elämäni tarinat.

 Oli juuri ruoka äsken sosekeittoa ihan hyvää sekin oli, vähän persoonallinen maku siinä oli. Oli erikoinen maku keitossa, juureksia siinä oli. En saanut selvää mitä kaikkea siinä oli Otin myös leipää sitä sai keiton kanssa jos oli huonot hampaat. 

Minun pitää nyt paneutua hampaisiini poistaa risat ja korjata osa hampaistani. Kyllä täytyy nyt paneutua hammashoitoon, kyllä täällä hoidetaan hampaat kuntoon. On minulla sydänvika joten täytyy saada risat pois suustani 

On vaarallista pitää risoja hampaita suussani, voi lähteä joku tulehdus suustani liikkeelle. Kerran jo oli sydämessäni asti tulehdus ja se oli vaarallista. Kyllä sydänvikaisen täytyy hoitaa hampaansa kuntoon. Menikin tämä päivä huilatessa nukuin koko päivän, väsytti minua koko päivä. Iltapala tulee vielä illasta tänään. Saamme leipää ja teetä leikkeleitä tulee myös.

maanantai 2. maaliskuuta 2026

Suihkussa käyty huomenna saan puhtaat vaatteet kun pesusta ne saan. Vartin päästä on iltapala huomenna on kauppa reissu talomme autolla.

 Panin tänään vaatteeni pesuun saan ne yöksi kuivamaan. Huomenna onkin sitten kauppa  reissu ostan ruokaa ja herkkuja. Katson nyt menenkö taksilla kauppaan, pääsisi silloin omille menoille. Vaikka halvemmaksi tulee talomme autolla. Voi olla että on minulle kyyti vasta keskiviikkona. Ostan varmaan makaroni hömpötykseen aineet makaronia minulla onkin jauhelihaa tarvitsen sipulia sekä  mausteita.

Olisihan kana parempaa kun jauheliha mutta ehkä helpompi työstää jauhelihaa ja säilyy se paremmin. Ostan myös herkkuja vanukkaita ostan sekä energiajuomia ja karkkia. Täytyy kysyä heti aamusta ruuan tekoa päivällä. Ei kai ne voi sitä kieltää onhan ruuan laitto sosiaalista toimintaa. 

Onhan huono homma ettei oikein onnistu meidän B-talossa ruuan laitto. En ymmärrä miksi sekin on tehty niin vaikeaksi. Vaikka ruuan laitto onkin kotitöitä, ja kaipaa kotityöt myös ruuan laittoa. Kyllä oma asuminen kaipaa myös ruuan laittoa.

On alkanut hermo lepäämään tässäkin talossa. Kun työt on seis saa todella levätä, mikä hyvää tekikin minulle. Yritän päästä putsarin hommiin jatkossa ne olisi mielekkäämpiä minulle paras olisi eläkkeelle pääsy.

Onhan tuota ikääkin minulla ensi kuussa 30,3,2026 tulee 70 vuotta. Pitäisi jo päästä minun eläkkeelle kysyn sitä johtajalta haluan päästä eläkkeelle. Kyllä se aika kuluu pyöräillen salilla käyden puntilla ja pelaillen.

On talossamme pahuksen hyvä punttisali ja biljardi sekä säkin hakkaus mahdollisuus. Tilaakin on salillamme riittävästi. Odotan vaan että jalkani ja kroppani kiputila helpottaa se on ollutkin ikävää särkyä. En ole näin hyvää salia missään hoitopaikassa nähnytkään. Toivon ja uskon että paha särky helpottaa minua, onkin särky kestänyt useita kuukausia. Polvista se alkaa ja leviää niistä selkääni, kunhan ei ole reumaa. Huolto miehellämme oli selkä reuma ja se oli ikävä vaiva sillä. Ei ole huoltomiehestämme Jarmosta kuullut mitään. Olisiko se jo poistunut maan päältä autuaammille metsästysmaille.

Ikävä on minulla Jarmoa oli se niin mukava rento kaveri. Telkka huoltoa teimme kävimme kalassa välillä rentoa yhdessä oloa vietimme. Jarmolla oli aseita monta ne olivat mukavia pelejä. Isälläni oli haulikko mitä välillä käytimme.

Hoitaja tuli ruuan jälkeen sanomaan että on minulla tänään suihku päivä. Kävin suihkussa ja vaihtelin vaatteita. Osa vaatteista pitää pestä ja vaihtaa huomenna.

En saanut kaikkia puhtaita päälleni on osa jäänyt pesemättä eilen. Pesen huomenna osan pyykeistäni minulla ei ole kun yhdet päälihousut.  Ja muutamat kalsarit mitä vaihtelen likaisten ja puhtaiden välillä.  Kunhan saan huomenna pesuun pyykkini, saan taas puhdasta päälleni.

Täytyy mennä saunaan jos se vähän helpottaisi nivel kipuihini. Monesti sauna auttaa nivel kipuihin ainakin ennen on sauna auttanut niveliin. Olenhan ennen ollut kivuttomana sahatiellä ei ollut kipuja.

Kysyin Markulta myykö se telkkansa minulle hoitajat kielsi kaupan tekemisen. En tiedä miksei telkka kauppaa saanut tehdä jos Markku siinä voittaisi. On se surkeaa etten pääse telkka kaupoille kun kaupungilta löytyisi telkka liike.

Kyllä oma telkka pitäisi minulla olla etten ihan paitsiossa ole maailman menosta. Ikävää ettei toi sahatieltä ostamani telkka näy täälläkään landella. Tuusulassakaan se ei näkynyt siinä ei ole HD valmiutta. Eli on niissä ollut kaapeli valmius, mikä puuttui minun televisiostani.

Oli hyvä lihakastike meillä maistuvaista se oli.

 Oli ruoka meillä 10.45 suunnilleen lihakastike se oli erittäin hyvä ruoka. Söin kolme perunaa ja vähän lihaa ja salaattia. Herkullista se oli lihaakin oli kastikkeessa. Taidan mennä kylille kauppaan ja apteekkiin, on vaan paha kun kuulemma ne ratsaa meidät kun tullaan kaupoilta. Ostan glukosaminia tyypin 2 kollageenia  sekä testomaxia. Tarvitsen näitä tuotteita särkyihin ja kipuihin. Särkylääkkeitä saan talostamme en niitä tarvitse apteekista.

Pitäisi soittaa taksi millä menen kaupoille. Menen omilla konsteilla en ala muiden kanssa jakamaan autoa. Ikävä vaan jos ratsaa minutkin enhän mitään kuljeta mukanani. Mutta voivat valittaa jotain jos ravintolisiä tuon mukanani.

Pitäähän minun saada tuotua ravintolisäni taloon. Tarvitsen niitä moneen asiaan nivel särkyihini ym. Testo max on moneen hyväksi. Ja gollageeni auttaa niveliini.

sunnuntai 1. maaliskuuta 2026

Ei toimi tässä talossa asiani millään kaupungille meno osuuspankkiin televisio kaupoille.

 Televisiota en saanut enkä pankin mobiilia saanut auki. Taksia eivät soittaneet kun puhelimeni ei toiminut taksin tilaukseen. Tuntuu ettei info mene perille millään tasolla. Piti minun saada televisio sekä pankissa  mobiili auki puhelimeeni. Lääkkeistä en  tiedä mitään, piti ne lopettaa listoilta en halua syödä lääkkeitä. Kun niistä en tule kun sairaaksi pahoja sivuoireita niistä tulee.

Muutenkin tämä paikka rassaa kun riitelee ja kinaa henkilökunta asukkaiden kanssa jatkuvasti. Kovaa huutelua talossa on puolin ja toisin. Luulisi että olisi henkilökunta tottunut asukkaisiin. Ei ole mukava kuunnella ainaista rähinää niiden kesken.

Minä en puhu missä olen ettei taas tule minulle ongelmia henkilökunnan puolelta. Luulisi että olisi henkilökunta tottunut asukkaisiin, ja niiden käytökseen. No huomenna lähtee toiseen taloon yksi häirikkö eiköhän siitä rauhoitu talossa.

On polvi ja nivel kipuni vähän alkanut helpottamaan. Otin yhden pamol särkylääkkeen kai ne auttaa pikkuhiljaa, hyvä niin jos alkaa helpottamaan kipuni.

On kelit lauhtuneet huomattavasti jos se auttaa kolotuksiini, onkin ollut pitkään pakkasia. Jos siitä johtuu kolotukset, polvista  selkään heijastuu kipuni. Kohti kevättä mennään alkaa kevät kohta tulemaan ja kelit muuttuu lauhemmiksi.

Saisi jo pyörän tallista ulos pääsisi pyöräilemään, on pyöräily minusta niin mukavaa kymmenen kilometriä menee kevyesti pyörällä. Olen polkenut kesät talvet pyörällä ja kevyttä on ollut se minulle. Pitää vaan nyt saada pumppu jostain että saan ilmaa pyöräni kumeihin.

Huomenna täytyykin kysyä talosta pumppua henkilökunnalta. Ikävää kun olen autellut niin paljon asukkaita monissa paikoissa. Mutta on porukka niin huonokuntoista etteivät ne tajua hyväksi tekemistään. Olen lyönyt itseni likoon porukan takia mutta paskaa olen saanut vaan ottaa vastaan.

En puuttuisi huoneessa maalaamiseen muuten, mutten kestä yhtään liuottimien käryjä. Allergiat, astmat, eteisvärinä on minulla ne eivät siedä yhtään ylimääräisiä käryjä. Valitan ylemmille tahoille ellei talomme toimi.

 Olen puhunut maalaamisen käryistä, kun on hoitajat ja asukkaat sanoneet että yksi kaveri maalaa talossamme huoneessaan. Ja minusta se ei saisi olla sallittua sairauksien takia. Minä ei kyllä hyväksy sisällä huoneessaan maalaamista. Pitäisi kaverin odotella kevättä että pääsee se ulos maalaamaan.

Onhan se mukavampi maalata ulkona ei haise tinneri eikä muutkaan liuottimet. Ei käry ole kovin väkevä mutta minä herkkänä sen reagoin. Monessa paikassa on deodorantitkin kielletty kun niissäkin on paha käry. Ponneaineet eivät sovi herkille mitä deodoranteissa on. Eihän toi käry paljon vaivaa mutta tiedostomattomana se vaivaa. 

Allergiani muuttuu astmaksi ja se vaikuttaa eteisvärinääni ja sydämeni toimintaan. Sydämeni ei kestä käryjä. Katsotaan nyt jatkossa on maalari mukavan tuntuinen hiljainen kaveri. Katsotaan nyt ymmärtääkö se puhetta muuten pitää minun  valittaa maalaamisestaan korkeammalle taholle. Minä en ala sairastelemaan maalaamisesta. Se on vaan ikävää jos ei muita käryt vaivaa kun minua, siksi on siihen vaikea puuttua. Mutta kyllä henkilökunnan pitää asiaan puuttua vaikka talomme lääkärin kautta. Minä se olen oikeassa maalaaminen ei saa aiheuttaa sairasteluita kenellekkään. Maalaaminen aiheuttaa ahdistusta ja siitä sydämeen oireita. Rytmihäiriöitä hengen ahdistustaa

Alfa ja Omega

Oli iltapala äsken herkkuja oli tarjolla. Täytyy olla rukouksessa väkevä

 Oli iltapalalla tonnikala salaattia leipää juustoa. Kaikkia herkkuja oli taas tarjolla. Otin myös lääkkeeni hullun lääkkeet debrakinen ym. ...