maanantai 10. helmikuuta 2020

Aamun turinaa ohkolan sairaalasta. Hatkassa ollessani pojan äidin kanssa mäyräkorvessa jalasmökissämme. Tuttu yliluuntnantti hakemaan minua armeijan sisulla viinakauppaan.Sanoin että on minulla haku päällä panin tenu Jussin sisulla viinakauppaan

 Heräsin kello 5,35 melko hyvin nukkuneena vielä pötkötellen kello 5,55 asti. Nyt heräten kello 5,55 ja kohta kahvin juontiin kello 6. Kävin juomassa nessikahvit äsken kello 6 aukesi silloin potilaskeittiö. Eipä ole hyvää toi kahvinkeittimen vesi nessille mutten viitsinyt pyytää  keittiön keittimen vettä. Joihan sitä kahvinkeittimelläkin kahvit vaikkei se hyvää ollutkaan.

Mikähän se Ranisen Jarmon " Luizin " juttu on onko se tapettu Pauli Raninenn   Jarmon Isä  siitä puhui Jalasmökissämme Mäyräkorven Keisarin  Kinnusen Matin mailla ollessamme hatkassa, kyttiä yhdestä yhteneenotosta. Faijani maksoi itseni ulos jutusta, törkeenä pahoinpitelynä juttu olisi mennyt varmaan kun tempasin kaljapullon kaverin turpaan. Vaikka se olikin vahinko kun läppäsin kaljapullon kädelläni kaverin naamaan. Hyvä ettei tullut siitä juttua kun tapahtui se  yksityisessä tilassa ja oli se vahinko. Kundi sai ihan vahingossa pullon naamaansa. Löin kädellä vaan pöydällä olevaa kaljapulloa ja lensi se pullo kaverin naamaan avaten kaverin nenän veimme kaverin tervariin hoitoon. Näin muistan tehneemme pojan äidin veljen ollessa kuskina. Pojan Äidin Reijan kanssa olimme hatkassa Mäyräkorven Keisarin tontilla. Kurpan Kari tuli jonkun klopin ajamalla  armeijan sisulla mökille hakise minua viinakauppaan. Panin muistaakseni  tenu Jussin viinakauppaan.

Puhuttiin siitä Jarmo Ranisen " Luizin " jutusta että olisi se lyönyt itseään puukolla rintaan. " Luizilta" ei sitä olisi uskonut enkä vieläkään sitä usko itse tehneensä.

Sama oli minunkin pullon heitto tai läppäsy pulloa oli sekin hupi juttu kun vahinko se oli. Tuli uhrini Mäntsälästä parin kaverinsa kanssa syyttäjän toimistoon sopimaan rahalla asia minä en saanut mennä paikalle. Isä  kävi maksamassa kaverille jonkun summan. Ja minä olin vapaa mies saimme taas liikkua pojan äidin kanssa vapaasti. Kun aikasimmin jouduimme  salaa liikkumaan.

Auki on minulla Jarmon Ranisen " Luizi " asia jos joku on sen tehnyt kyllä vamaan alkaa omatunto vielä kolkuttamaan. Sama on Keijo " Skeide "  Peiposen kuolema siitä minulla ei olekkaan aineistoa ja tietoa niin paljon. Lukekaa Pietarin kalansaaliista Pekka ja Keijo olivat silloin mukana .

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

Tuotatin kaverilla eilen juusto snacseja karkkeja suklaata energia juomaa. Oli taas herkkuja minulla.

 On vieläkin karkkeja minulla jäljellä, mässään niitä edelleen. Karkkeja riittää minulla vieläkin jonkun aikaa. Tuli hoitaja hakemaan meitä ...