tiistai 21. lokakuuta 2025

Päivä mennyt mukavasti kun nukuin pitkästä aikaa paremmin. Tuvalla käyty kahvittelemassa ja seurustelemassa ihmisten kanssa. Tykkään siellä käydä kun se seurakunnan toimintaa on.

Alkaa ilta tulemaan, tänään taas yritän aikaisemmin nukkumaan. Että olisin taas huomenna virkeä, ja sydänvikaisena tarvitsee lepoa ja aivotkin vaatii unta. Söin tänään hyvin, olen taas keventänyt ruokavaliotani, olen ollut vegaani ja kasvisruokailijakin ja hyvässä iskussa silloin. Söin tänäänkin perunoita, kanaa, juureksia, piimää, tummaa leipää. Syön taas nykyään samaa kun Espoon hautausmaalla traktori kuskina ollessani, Masalassa asuen, seurakunta yhtymän taloa. Keitin kaurapuuroa ja panin paljon pakastemarjoja päälle. Se oli makoisaa ja terveellistä ravintoa, pidin siitä. Olin siihen aikaan todella hyvässä kunnossa, henkisesti ja fyysisesti. 

Hautausmaalla minua ei kiusattu eikä rääkätty, sain olla omissa oloissani. Menin aamusta jo neljän viiden aikaan tekemään lumitöitä koneellani. Sain Nurmijärven Valmetilta oman koneen, kun en jaksanut polkea tavallisen traktorin pedaaleita koko päivää. Polveni on mennyt riekaleiksi jalkapallossa se väsyi. Valmet oli linkkukone kahvasta suuntaa vaihtava. Vanha kuski kuka oli kymmeniä vuosia ajanut siellä omia traktoreitaan. Ei se saanut linkkukonetta oikein taipumaan, minä pyöritin sitä miten vaan. Tein pitkän päivän töitä ajoin töiden jälkeen Masalaan asunnolleni. Söin vähän, otin luistimet mailoineen hiaceeni, missä pidin myös isoa enduro moottoripyörääni. Ajoin Masalasta Järvenpäähän tekojäälle pelaamaan jääkiekkoa. Olin takaisin Masalassa aika myöhään, joku tunti unta ja taas traktorin puikkoihin aikaisin aamusta. 

Nuorempana sitä vaan jaksoi painaa pitkää päivää. Eiran sairaalassa oli kaikki testit minulla, kun eivät ketään kehäraakkia halunneet ottaa töihin. Olin niin huippukunnossa että piti hautausmaan työt olla minulle loppuelämäni hommat. Mutta perkule tuli hovin tuomio minulle alas, ja oli lusimaan lähtö edessä. Lähdin viikoksi stadeille rientoihin kuppia ottamaan, ja siitä lusimaan, lopputilin otin hautausmaalta. Jälkeenpäin sanoivat seurakunta yhtymästä että olisin tullut linnasta takaisin töihin heille. Kuulemma hyviä miehiä tarvittiin.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

Oli iltapala äsken herkkuja oli tarjolla. Täytyy olla rukouksessa väkevä

 Oli iltapalalla tonnikala salaattia leipää juustoa. Kaikkia herkkuja oli taas tarjolla. Otin myös lääkkeeni hullun lääkkeet debrakinen ym. ...