Hautausmaalla minua ei kiusattu eikä rääkätty, sain olla omissa oloissani. Menin aamusta jo neljän viiden aikaan tekemään lumitöitä koneellani. Sain Nurmijärven Valmetilta oman koneen, kun en jaksanut polkea tavallisen traktorin pedaaleita koko päivää. Polveni on mennyt riekaleiksi jalkapallossa se väsyi. Valmet oli linkkukone kahvasta suuntaa vaihtava. Vanha kuski kuka oli kymmeniä vuosia ajanut siellä omia traktoreitaan. Ei se saanut linkkukonetta oikein taipumaan, minä pyöritin sitä miten vaan. Tein pitkän päivän töitä ajoin töiden jälkeen Masalaan asunnolleni. Söin vähän, otin luistimet mailoineen hiaceeni, missä pidin myös isoa enduro moottoripyörääni. Ajoin Masalasta Järvenpäähän tekojäälle pelaamaan jääkiekkoa. Olin takaisin Masalassa aika myöhään, joku tunti unta ja taas traktorin puikkoihin aikaisin aamusta.
Nuorempana sitä vaan jaksoi painaa pitkää päivää. Eiran sairaalassa oli kaikki testit minulla, kun eivät ketään kehäraakkia halunneet ottaa töihin. Olin niin huippukunnossa että piti hautausmaan työt olla minulle loppuelämäni hommat. Mutta perkule tuli hovin tuomio minulle alas, ja oli lusimaan lähtö edessä. Lähdin viikoksi stadeille rientoihin kuppia ottamaan, ja siitä lusimaan, lopputilin otin hautausmaalta. Jälkeenpäin sanoivat seurakunta yhtymästä että olisin tullut linnasta takaisin töihin heille. Kuulemma hyviä miehiä tarvittiin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti