keskiviikko 10. lokakuuta 2018

Kello 12 nukkumaan ja herätykseni kello 2.50 unia nähden. Tarinoita yöstä ja unistani. Tarinaa 11.10 vaikka kone näyttää edellispävää.

Heräsin tosiaan jo yöstä kello 2.50 ihan virkeänä näin unia jostain kundeista ketkä jotain venkulaa tekivät siinä, siihen heräsin virkeänä. Söin nälkääni voileipäviipaleen voilla maksamakkaralla ja makkaralla ai että maistui se minulle. Kummia unia sitä näkeekin menen vielä uudesta nukkumaan tekstini jälkeen en nyt muista mitä kaikkea unessani näin jotain jännää siinä oli venkuloita.

Toivotaan että sain ton kavinkeittimen pelaamaan kun tuttunikin sanoi että katso että on kuumavesi putki paikallaan ja sain sen painettua paikalleen ja tuntui keitin illasta pelaavan.

Kumma että herään näin aikasin ja nukun vähän aikaa keskellä yötä heräten ja ihan virkeänä herään vaikka vain muutaman tunnin olen nukkunut. Menin nukkumaan ennen kahtatoista muistaakseni. Uni ei heti tullut mutta pyörin hetken ja nukahdin siihen. Tekisi mieli keittää kahvit ja jatkaa kirjoitteluani.


Kyllä tekee hyvää vielä nukkua kunhan uni vaan tulee minkä luulen saavani kyllä malttaessani mennä vaan nukkumaan. Aamusta onkin Antilla vielä ruoka tälle viikolle lupasi tehdä hernekeittoa sitten ei ruokaa olekkaan ennen kun maanantaina on siinä monta päivää oltava omilla ruuilla. Onneksi pääsin eilen kauppaan ja sain evästä. Teen maksalaatikkoa monena päivänä kun ostin sitä neljä laatikkoa kyllä siinä on syömistä, terveellistä.

Perunoitakin ostin kaksi kiloa saa siitäkin tehtyä evästä harmi kun luulen että jäi kaupan kassalle makkaralnekkini mikä olisi ollut mukava syödä perunan kanssa en nyt sata varma ole siitä että jäi lenkkini mutta kun otti Anttikin lenkin olin kanssa ottavani sen. Sähläsi tyttö kaupan kassalla kun löi tavaroitaniAntin tavaroiden sekaan ja jonkun naisen siinä voi olla että unohtu lenkkini kassalle. Jos sen nyt otin hyllystä toivotaan etten turhaan sitä maksanut enkä sitä ottanut kun en tosiaankaan muista sitä sata varma ottaneeni.

Nyt käyn vielä nukkumaan kohta vaikka virkeä olenkin kyllä uni vielä tulee. Mukava kirjoitella yöllä tarinoitani ja uniani mitä niistäkään muistan jänniä oli taas yöllä uneni venkuloista. Kunhan nyt muistaisin kunnolla uneni mutta kummasti ne unohtuu ellei sitten heti niitä nouse kirjoittelemaan.

Menen taas aamusta keittiölle jos vaan herään Anttia moikkaamaan ja kahville kun on Antti keittänyt sen aikasin yleensä. Viime aamunakin meni Antti jo viideltä keittiölle hommiin teki makkarakstikkeen. Tuli joku auto illasta pihaamme haki jonkun mustan laatikon varmaan Andreilta hyvä kun sai kaveri sen mahtumaan autoonsa. Ihan vaikutti joltain musalaatikolta.

Kari onkin taas talossamme viikon loppuun asti ei kulje se Porvooseen himaansa vaan yöpyy talossamme tai tuolle toimiston talossa. Mukava uskovainen kaveri on Kari tunsi Uutun Jussinkin kaverini Keravan ajoilta kuka on ollut vuosia Samariassa Porvoossa. Puhui Andreikin että menee talomme myyntiin mihinhän tästä pitää sitten suunistaa jos tulee uudelle omistajlle uudet vuokralaiset taloon. Kumma kun minulle vuokrasivat asunnon jos myymässä ovat taloa.

On todella epämääräistä tommoinen Samarialta ihan huijausta tuntuisi olevan jos nyt täytyy muuttaa uuden omistajan tullessa. Toki voivathan tehdä uusi omistaja entisten asukkaiden kanssa uuden vuokrasopimuksen saavat valmiit vuokralaiset. No saa Samaria järjestää uuden asunnon minulle onhan niillä tukiasuntoja pitkin Porvootakin kuulemma. Tai sitten Porvoon Samaria kotiin mihin olin yrittämässä 2017 maailiskuussa pyrälläni talvella pyöräillen Helsingistä Porvooseen piti minun päästä Porvoon Samariaan mutta tyssäsi homma oli ihan huijareita Porvoon sossuissa kun edellispäivänä kävin sossussa Porvoossa oli mukava mies tiskillä sanoi että mene koivulan pulipaikkaan ja tule seuraavana aamuna sossuun eiköhän Keravan sossujen kanssa saada sovittua paikka Samariaan.

No mentiin seuraavana päivänä oli Sossun päälikkö Äyräväinen tiskillä alkoi selittämään etten ollut edes käynyt siellä edellispäivänä helvetti mikä huijari oli muija miten voi olla tolla alalla tommoinen hirviö. Sanoi vielä minulla että jäinkö velkaa Keravalaisille sanoin että minulle jäivät niin monet velkaa ja paljon. Antoi litteran vantaalle siitä otin muutaman pamin ja tramalin ja eksyin stadiin ja hukkasin hienon feltin pyöränikin sillä reissulla.

En muista oikein mitään seikkailustani olin niin hengessä väkevä koko reissun ja toki muutamissa pameissa ja tramaleissa. Mitkä tilasin Porvooseen lääkäriltäni Keravalta. Sain onneksi Mustalais Blomeruksen Matin panemaan veljensä Roopen maksamaan velkansa minulle pankkiin tililleni että sain yöpyä jossain matkustajakodissa oli se mukava paikka. Hain ruokajonosta ruokakassin ja pärjäsin sen päivän ja yön kodissa nukkuen lakanoiden välissä. En vaan muista koko aikaa kun mömmöjä rouskuttelin. Taidan keittää kahvit nyt yöstä kun ei väsytä yhtään jos kirjoittelisin tarinoitani kun tuntuu taas runosuoneni kukoistavan ja tarinaa tulevan. Mikäli on nyt luettavaa jonkun mielestä. ONHAN NÄISSÄ JUMALAN JOHDATUS MUKANA JUTUISSANI MITEN SE ON TIETÄNI OHJANNUT JA OPASTANUT HENGESSÄ OLEN KULKENUT



Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

Nukahdin hetkeksi äsken nousin kahvin keittoon kaverilleni ja itselleni. Kaveri tietää tietokoneeltani paljon ja puhelimestani.

 Olemme sen kanssa säätäneet konettani paljon. Nytkin se lähti säätämään konettaan. Tulee toisella silmällä MM- jalkapalloa telkasta toisell...