tiistai 16. helmikuuta 2021

Päivä taas mennyt ohkolassa töissä kävin olivatkin ne laskiaisriehassa sisäpihalla. Puhuin turkin hullujen huoneesta missä oli ovat auki ja mistä hatkasin vekslaamalla jalat irti nahkasiteistä.

 Kyllä on touhua kun aidattu sisäpiha täällä ohkolassa on luulisi sen kammoa luovan herkkiin potilaisiin. Mihin onkaan menty kun kaikki osastot kulkevat suljetuin ovin kantiiniin ja sisäpihalle. Menee kaikki ovet lukkoon punanen valo palaa ovien päällä. Lukekaa minun turkin matkastani en ala sitä tähän toistamaan sen kummemmin. 

Sopimuskodin johtaja P.M järjesti minut turkissa hullujen huoneella tapellessani suomalaisien kanssa kuka silmäni löi hiukan mustaksi. Pani ne minut sänkyyn tiukoilla nahkahihnoilla kiinni kusetti minua yritin saada käsiä irti mutta meni vaan tiukemmalle siteet. No kumma vaan lähti jalat irti hihnoista kun itsestään. Hurjan näköiset turkkilaiset katselivat kun vekslasin jalat irti siteistä ja housuni munieni päältä kusin seinän ja patjan väliin. Kyllähän tuli henkilökunta ja ottivat siteet käsistäkin irti. 

Pyörin siellä sairaalassa ja kadulla mihin pääsivät potilaat liikkumaan. Hyppäsin taksiin ja painuin hotellille sain vielä 600 markkaa takasin turkin pojilta kun olin alkanut makselemaan satasta paukuista kun kytät olivat saaneet minut huoneeseeni mistä tulin heti takasin baariin. 

Olisivat vieneet minut putkaan mutta sanoivat tytöille että joutuvat pitämään putkassa 14 vuorokautta jos minut vievät sinne olin mennyt huoneeseeni kaljan ja rommilasin kanssa,  mutta tulin heti takasin baariin ja tosiaan satasta paukuista maksoin.

 No otin lentokoneessa ohjat käsiini kun huomasin vanhemman kaverin olevan mennessä jo huonossa hapessa nyt se oli oksentanut päälleen otin ainoat matkatavarani käsimatkatavaroista siellä oli minun ainoa tuliainen siisti T-paita otin juopolta oksennuksessa olevan paidan pois päältä ja laitoin tuliaispaitani  sen päälle. Sopimuskodin hoitajat sanoivat koneessa ettei minulle saa viinaa myydä huusin niille että nyt turpa tukkoon tai vedän isiksen liinan päälleni. Heitin vaan ihan herjaa sain tytöt hiljaseksi. 

Menin VIP osastolle koneessa istumaan nuoren naisen viereen puhui tyttö seikkailustani turkin hullujen huoneella oli tyttö hotellin turkkilaisen pikkupomon suomalainen tyttöystävä. Oli meillä haska matka kai vänän dokasimmekin koneessa. 

Lukekaa kun menin kentältä järvenpäähän hotellin kapakkaan kun oli kaksi portsaria ketkä sanoivat ettei verkkareissa heille pääse. Tuli ovella joku pieni heppu ulos sanoin ovella sille että myy housusi minulle 600 markalla vaihdoimme housuja siinä portsareiden katsellessa. Jäi housut minulle kymmenen senttiä auki ja lyhyet ne olivat minulle. Kysyin urpoilta portsareilta että kelpaako nyt sanoivat ne että tarvitsen toiset kengätkin kysyin maksaako nekin 600 mk antoi portasarit jotkut kengät tiskin takaa. No ehdin tilata yhdet paukut kun tuli baariin valomerkki. Siitä taksilla kotiini keravalle. 

Kumma että oli ottanut minut järjestäneen P.M lopputilin sopimuskodista kun tulinkin suomeen.Isäni oli sanonut P.M että kaitsu on kahden päivän päästä ovellasi. Selvitin missä P.M asui sipoossa ja kävin sen ovella pari kertaa. En muijasta kuullut enään sen jälkeen mitään.

Onhan siitäkin reissusta tarinaa kun vedimme turkkilaisten sotilaiden kanssa kättä lippaan Atatyrkin muistomerkillä. Kielsi sotilaat kuvaamisen turisteilta,  kun ne kuvia aikoivat ottaa minustakin. No nyt lepoa kun väsyttää minua niin paljon olen taas herännyt aikasin yöllä. 

Tänään nukuin kyllä aamusta ja töiden jälkeen nukuin jonkun aikaa. Teki pienetkin tirsat hyvää väsyneelle, kauemminkin olisin nukkunut. Mutta joku herätti paha juttu kun nenäoperaatioiden jälkeen on ollut nenäni ihan tukossa. 

Peijaksen ruston rikkomisen jälkeen vasen sierain täysin tukossa.En kyllä vieläkään voi ymmärtää mitä helvettiä ne tekivät peijaksessa murtaen rustoa nenästäni jonkun putken vetivät poskelle teipillä kiinni mikä yritettiin ottaan putken kautta paineita pois nenässäni olevasta pallosta mutta alkoikin verenvuoto heti uudestaan nenästäni. No sitten mentiinkin ambulanssilla meilahteen siellä sain heti kolmelta ihanalta naislääkäreiltä avun vuotooni. 

En muista yhtään mitään mitä ne tekivät minulle. Tajusin vaan istuvani käytävällä sängyllä vuoto lopppunut ei edes tuppoa ollut nenässäni. Odotin taksia millä tulin ohkolaan. Vointi oli ihan hyvä ei yhtään huono mikä se oli pari päivää vuotoni kanssa. Painoni tippui monta kiloa varmaan syömättömyyteni teki sen. Hoitajat olivat kaikki kilttejä ohkolassa  tuomalla vitamiini juomia ja banaaneja huoneeseeni. Missä podin nenäverenvuotoani, tuli suuhuni verta paljon mikä teki vatsani kovaksi varmaan jouduin pyytämään hoitajalta laxsoberonia millä sainkin vatsani toimimaan.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

Kaveri tuli kaupasta annoin sille 50 euroa rahaa mukaan. 5 euroa se toi takaisin ison kassillisen se toi karkkia ym.

Rahaa menee vähän liikaakin kaupoille. Tuli eilen taas noin 190 euroa takuu eläke tuli eilen. Se on hyvä raha tuntuu se ihan hyvältä. Rahaa ...