keskiviikko 17. maaliskuuta 2021

Kysyi kiva hoitsu puhelimella urheilu ohjaajalta pääsenkö minä tänään salille lupasi se minut sinne on vaan kuusi kerralla mahdollisuus salille virus pelon takia. ELÄMÄNI TARINOITA SATTUMIAKO VAI JUMALAN JOHDATUSTA VOITTE ITSE SEN PÄÄTTÄÄ.

 Kohta lähden salille vedän tiukan treenin kun on tullut taukoa minulle salilta sairasteluideni takia. 

Aloitin penkillä siitä pysty taljaa ja olkapäitä ja rintaa levityksillä, siipiä kulmasoudulla. Teen niin monia liikkeitä kun ehdin todella superina niin kun seutulassakin tein superina usein sarjat. Toki lepo tekee hyvääkin tai tauko nostojen välillä. Olen vaan ollut niin tiukassa kunnossa että pystyin superina  tekemään liikkeet aikoinaan.Tulikin hoitsu hakemaan minua salille palaan asiaan myöhemmin.

Tulin salilta äsken tein superina melkein liikkeet aloitin pystypunnerruksilla tangolla siinä aktivoituu koko kroppa. Siitä menin penkkiin tein siinäkin lämmittelyjä kevyellä painoilla. Tein ristiin myös kulmatangolla hauiksia. Siitä käsipainoilla olkapäitä sekä hauista samalla käsipainoilla. Pystytaljalla tein kanssa muutamat sarjat. Sekä ojentajia taljalla, tein myös vatsaa telineessä jalkojen nostoja.

Oli pitkästä aikaa hyvä treeni, tehoja löytyy hyvin vieläkin onhan minussa lihasmuisti eli tehot on tallessa. Toki pumppi on vähän hävinnyt ei ole sillälailla turpeessa kunnossa kun joka treeni kerroilla treenaten. Nyt alan käymään taas salilla ahkerammin vaikka kolme kertaa viikossa saan sillä taas lihakseni kasvamaan normaali kokoiseksi. Kunnon pumppia tehden kyllä ne turpoaa siitä taas kunnon mittoihin.

Kyllä tuli taas niin helkkarin hyvä olo treenistä kunnon treeni tekee niin pahuksen hyvää. Harmittaa toi oikea käteni mikä vahingoittu sipoossa Hanskille menossa ollen kun Pekka Tuira kaatui hankeen kusella ollessamme tien poskessa. Lähti minulta jalat alta kun Pekkaa kannoin autoon mitä kuskimme ajoi. Oli hiekkaa jään päällä ja minulla uudet nahkapohjaset bootsit jalassani. Pidin Pekan sylissäni olisin ehkä voinut Pekan tiputtaa jäälle mutta pidin sen sylissäni ja siitä ikuinen vamma jäi käteeni. 

Hyvin pystyin ajamaaan crossit ja endurot lätkää pelasin ei haitannut se siinäkään. Ja hyvinhän sillä on muutamat pahapäät pitänyt tiputtaa, hanskoilla lukekaa olen kirjoittanut niistäkin juttua kun kaksi ehkä tappajaa piti minun tiputtaa hanskoilla. Ja yksi iso mies típpui laakista haastaessaan minut saunassamme ollessaan  gorillansa kanssa. 

Lukekaa miten ottivat kolmikko Eitsun mukaansa soitti poliisit seuraavana aamuna minulle että löytyi Eitsu killasta rapusta ilman kenkiä. Hain Eitsun pois putkasta saatuani kaverilta naisten kengät. Sanoin Eitsulle että kerran haen en toista kertaa. Oli kolmikko kenen kyytiin Eitsu lähti murhamies Kotilaisen Mika kuka puukotti syyttä kaveriani Harria pahasti selkään puukotti se kanssa nuoren tytön keravalla. Muutti Mika nimensä Norovirta Miika. Sanoi tuttu poliisi että oli se kaveri kenet polttivat kaverin, tenulla vissiin bussipysäkillä. Oli se poltettu Miika. Oli Mika Kotilainen niin arka nuorena pyysi se minut opettamaan sitä nyrkkeilemään. Linna ei ole kaikkien paikka sekoaa siellä toiset. Minä lusin mielelläni monissa taloissa kierrellen.

Kuului kädestäni kova räsähdys kuuli kuski sen autoon asti. Siitä ajoimme keravan terveyskeskukseen lääkäri olisi minut pannut ambulassilla sairaalaan. Menimme omalla autollani otin vaan kossua kipuun pitkiä huikkia. Siitä kirraan laittoivat kuvien jälkeen kipsiin käteni ei ollut se poikki vaikka niin luulivat.

Löin kipsin rikki isäni liikkeen seinään, laittoi ne uuden kipsin käteeni. Ottivat sen kirrassa pois sanoin heti ettei ole käsi kunnossa kun se ei mennyt suoraksi.  Jäi käteni hiukan koukkuun harmitti kun kärsi lentopallo eniten mitä tykkäsin pelata bingis kärsi myös kun ei hiukan koukussa olevalla kädellä voinut nostaa lentiksessä palloa kun siinä nosto tapahtuu jaloillakin myöskin ja käsillä menee pallo minulta mihin sattuu kun käsi on koukussa. 

Lukekaa Pekka Pietarin kalansaaliista kun annoin Pekalle kalaa kunnolla pälkäneen mökillämme. Menimme aamuyöstä Pekan kanssa jonkun verkolle sanoin että ota vene täyteen. Otimme 50 litran saavin täyteen kalaa olisi sitä tullut vene täyteen,  nostimme saavin verannalle. Lähdimme viemään jotain hämeenlinnan horoa kotiinsa. Jälkeenpäin Jamppa Salonranta kuka oli meidän huoltomiehemme kysyi kun oli ne tulleet isäni kanssa mökille ja nähneet kalat verannalla saavissa. 

Jamppa sanoi  että mistä olette kalat saaneet kun isäni oli kalamies eikä sekään saanut oikein sieltä kalaa. Jamppa kysyi olimmeko ne torilta osataneet. SANOIN JARMOLLE ETTÄ PIETARIN KALANSAALIS. 

Pekka pelasti varmaan Keijo Peiposen ja minun hengenkin kun nukahdin rattiin aamuyöstä nallikarista oulusta tullessamme. Pekka heräsi apumiehen paikalta ja oli se ratissa kiinni huusi se minut hereille. Keijo nukkui takapenkillä siitä menimme heti nukkumaan jollekkin mestalle. 

Siitä nimesin Pekan Pietariksi kuolikin pekka nuorena yleiseen myrkytystilaan kaatui se Sivenin viinamyyjän rappusissa ja sai mustelman jalkaansa siitä tuli sille yleinen myrkytystila. Ja kuoli Pekka Pietari siihen sääli olisi minulla tarina hämeenlinnan reissustakin en nyt muista olenko senkin tarinan kertonut. Kävimme renkajärven sotaveteraanien infalidien  mökillä. Lukekaa on sekin hyvä tarina.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

On kohta ruoka meillä katsotaan mitä tulee meille. Lääkintä helikopteri tulee telkasta.

Tulisi hyvää ruokaa kun on nälkäkin minulla vähän. On vähän kipu hellittänyt kropastani polvi ja selkä kipuni helpottanut. Hyvä niin alkaa k...