maanantai 10. toukokuuta 2021

Salitreenit tehty tälle aamulle tein tiukat säkkitreenit kenkää ja nyrkkiä lyöden. On säkkkitreenit hyvää lämmittelyä puntille.

Menimme salille aamusta mikä ei paras aika ole nostelulle kun ei ole kroppa vielä lämmennyt . Aamulla ihmisen kehon lämpötila on alhaisimmillaan, joten energia ja verenkierto ovat vähissä. Minulla on paras aika treenata noin kello 13-16 välillä mutta sekin on yksilöllistä.

Tein tiukat säkkitreenit lämmittelyjä puntille vedin tiukkaa nyrkkiä ja monoa säkkiin.Hiukan lämpesin siitä säkki treenistä. Pitempäänkin olisi voinut vetää säkkiä, pitää nyt ottaa ohjelmaani säkkitreenit on se niin hyvää liikuntaa, kun lämpenee siinä hyvin on nuori kaveri meiltä innokas nostelija mutta tekee se väärin treeninsä. 

Ei se kuuntele muuta kun itseään vetää se heti tiukimmat painot vaikka olen sitä neuvonut nostelemaan kevyellä painolla alkuun lämmittelyt. Ei se tee edes loppuvenyttelyä,  surkeaa on kaverin touhut on se iso heppu ja kehityskelpoinen kunhan kuuntelisi se itseään viisaampia,  ainakin puntilla kun minäkin olen treenannut vuosia linnoissa ja työsiirtoloissa ollessani 12 kertaa.

Pikkasen uskon olevani viisaampi tekemään kaverille vaikka ohjelman,  minkä mukaan kaveri nostelisi. Menee siltä tehoja hukkaan kun nostelee se niin paljon samoja liikkeitä tehden. Penkkiäkin se tekee vissiin viisi kertaa viikossa. Ei hyvä semmoinen ollenkaan tekisi pyramidillä nousisi sillä silmissä tulokset.

Saa se vissiin noin 90 kiloa penkissä eli onhan siinä kehitystä tapahtunut. Minäkin vedän kyllä 100 kiloakin ja nousisi minulla äkkiä penkki noin 120 kiloon. Alan nyt panostamaan penkkipunnerrukseen enemmän. 

Kun se onkin minulla tippunut jonkun verran tekemättä sitä pitkään aikaan. Vedin kerran kylmiltään salilla täällä 95 kiloa kevyesti. Olen harrastanut muutakin kun penkkiä on minulle hävinneet yli 200 kilon penkkimiehetkin kuulassa, juoksussa sekä keihäässä. 

Ajoin vielä ikämiehenä endurot ja crossit mistä sain voimaa ja kuntoa. Pelasin lätkää vielä ikämiehenä omissa pippaloissamme. Treenasin seutulan työsiirtolassa kuuttakin kertaa viikossa toki siinä oli pelipäivät ja nyrkkeilyt kaverini kanssa ruokasalissa saimme nyrkkeillä. 

Toi isäni Martti Hyvönen minulle Merosen Ristolta saamansa hanskat ja piste hanskat sekä parit hammas suojat sekä yhden pään suojuksen. Mitä minä en koskaan pitänyt löin sen aina vastustajalle päähän. 

Penkki kyllä tippuu nopeasti jos sitä ei harrasta pitkään aikaan mutta nousee se äkkiä uudestaan huipulle. Kohta onkin ruokailu meillä olen vegaani ruokailija joten saan proteiinit kasvisproteiinina mitkä kyllä ovatkin hyviä proteiineja. Treenari tarvitsee proteiineja paljon.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

On kohta ruoka meillä katsotaan mitä tulee meille. Lääkintä helikopteri tulee telkasta.

Tulisi hyvää ruokaa kun on nälkäkin minulla vähän. On vähän kipu hellittänyt kropastani polvi ja selkä kipuni helpottanut. Hyvä niin alkaa k...