maanantai 10. toukokuuta 2021

Tulikin eilen hatkari kaveri kämppäkaverikseni pariksi päiväksi. Ei ollut muualla tilaa kun minun kämppääni. Vaikka protestoinkin asiaa hoitaja J. en mielelläni ota ketään kämppääni.

Hyvinhän toi eka yö meni kaverin kanssa on sama kaveri kuka alkoi selittämään osastolla 20 etten missään linnoissa ole ollut. Haastoi kaveri kanssa pihalle jotain ykkösiä ottamaan mitä sitten tarkoittikin se niillä. Oli kaverilla varmaan osastolla 20 sairaus päällä siksi oli se outo kun alkuun oli kaveri mukava sielläkin. Olen ollut linnoissa ja siirtoloissa 12 kertaa että siitä voisi kaveri repiä huumoria.

Täytyyhän näitä sairaita ymmrtää,  vaikka itselläkin on välillä pinna tiukalla ja sanon siksi joskus pahastikkin. Mutta niin vastaan kun minulle huudetaan. Kyllähän täällä on kaiken näköistä kulkijaa saisi täällä olla nyrkit savessa jatkuvasti näiden sairaiden kanssa. Onneksi kaveri pääsee huomenna keskiviikkona nuoren naisen huoneeseen kun lähtee nainen pois talosta silloin, ei ole se kertonut mihin se lähtee.

Kävin suihkussa heti aamusta kello kuusi ja join pari kupillista nessikahvia. Harmi kun hunajani onkin loppunut, käyn tänään kaupassa hakemassa sitä lisää. Menikin äkkiä hunajani viimeksi minkä kaupasta ostin. Onhan kaupan hunaja paljon halvempaa kun kanttiinin hunaja,  mikä onkin todella kallista oli se ennen 20 senttiä 10 g pussukka mutta nostikin kanttiinin pitäjä hunajan hinnan 40 senttiin pussukka. 

Eli 40 euroa kilo on se turhan kallista minulle, kun kaupasta saan alle 4 euroa 350 g purkin hunajaa ja on vieläkin halvempaa unkarilainen hunaja. Kotimainen on vähän kalliimpaa kun ulkomainen,  mikä tuntuukin hassulta luulisi että olisi se  toisinpäin.

Kun vielä ei taida muut ostaa kanttiinista hunajaa kun minä siksi onkin hinnankorotus outoa. Siedätän hunajalla allergioitani mitkä pahoja ovatkin olleet olen syönyt monet lääkkeet allergiaani mikään ei ole auttanut. Uskon hunajan voimaan siinäkin kun on ollut allergiani monta vuotta pois minulta kun olen keväisin syönyt hunajaa hiukan yliannostuksiakin. Koputetaan puuta ettei tulisi allergiani tänäkään keväänä. Viime vuonna oli minulla allergiaoireita kun aloitin hunajan syönninkin niin myöhään.

Olen puhaltanut meilahden allergiasairaalan testeissä.  Puhalsin niin kovat lukemat mittareihin että joutuivat teipillä listoja jatkamaan kun ei riittänyt minulle listat. Juoksin myös allergiasairaalan mäkijuoksu testin parhaan tuloksen.  Älyni todettiin hyväksi hyvinkään testeissä. Olisi ollut hierojan oppi haikon kartanossa mihin minulla oli vetoa vuosia.

Tyssäsi vaan hierojan koulutus rauhankyyhky tatuointiini ranteessani kun olin linnoissa ollut. Oli minulla vetoa haikon omistajaan  kauppaneuvos Satu Tiivolaan ja tyttäreensä Katariina Vuoristoon. Meninkin espoon hautausmaalle traktori kuskiksi sinne kelpasin hyvillä tuloksilla rauhankyyhkyni kanssa.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

On kohta ruoka meillä katsotaan mitä tulee meille. Lääkintä helikopteri tulee telkasta.

Tulisi hyvää ruokaa kun on nälkäkin minulla vähän. On vähän kipu hellittänyt kropastani polvi ja selkä kipuni helpottanut. Hyvä niin alkaa k...