lauantai 3. heinäkuuta 2021

Myöhään nukkumaan eilen illasta kello 23.30 nenäni oli taas tukossa koko yön ,mikä häiritsi nukkumistani yöllä heräten muutaman kerran. Onkohan täälläkin huono sisäilma mitä kaverinikin sanoi yskiessään..

Olen huomannut heti tultuani osastolle että jotain outoa on sisäilmassa, kun nenäni on ollut tukossa koko ajan. Voihan olla että on vaan kuiva sisaäilma täällä. Kaverinikin sanoi eilen että hänellä on ollut kummaa yskää täällä osastolla. Toki mursivat nenästäni rustoa peijaksessa kovan nenäverenvuotoni vuoksi, siitä vasen sierain melko umpeen meni.En saanut selville edes osasto 20 naislääkäriltä mitä tekivät nenääni peijaksessa, miksi piti niiden rustoa rikkoa nenästäni. Laittoivat peijaksessa jonkun putkiviritelmän nenääni siellä, mikä ei kumminkaan auttanut vaan alkoikin seuraavana päivänä verenvuoto uudestaan ohkolan hoitajien ottaessa putkiviritelmää pois nenästäni. Kumma on ettei peijaksen kokoisessa sairaalassa saada yhtä nenäverenvuotoa loppumaan. Sattui niin saatanasti kun peijaksen lääkärit rikkoivat rustoa nenästäni jollain instrumentilla. Mentiinkin seuraavana päivänä ambulanssilla meilahteen. Luulin että tekee lääkäri lobotomiaa minulle sattui sen touhu niin paljon. Meilahdessa ihmettelivät miksi minut vietiin ekaksi peijakseen eikä suoraan heille. Tuli meilahdessa kolme ihanaa sisarhento valkoista ja ottivat minut huostaansa ja sainkin heti avun siellä. En muista yhtään mitä tekivät minulle meilahdessa mutta istuin sängyllä ja verenvuoto oli loppunut. Tulin taksilla takasin ohkolaan ja vointini oli hyvä. OLin ihan skarpissa kunnossa meilahden operaation jälkeen vointi parani hetkessä. Ja verenvuoto loppui siihen paikkaan. Kysyin osaston 20 naislääkäriltä E.E mitä ne teki nenääni ei sekään sanonut muuta kun että menivät peijaksessa rustosta läpi, jäi minulle auki miksi ja minkä ruston. Satuttivat minua pahasti peijaksessa ja turhaan kun ei niiden putkiviritelmä auttanutkaan vuotoon kun seuraavana päivänä tosiaan vuoto jatkui. Olen tästäkin asiasta puhunut ennenkin mutta jos tulee lukijoita myöhemmin pääsevät ne mukaan juttuun. Ja pysyvät kärryillä tarinassani. Menin nukkumaan eilen illasta vasta kello 23.30 yritin konettani saada pelaamaan kello 23 asti hiljasuuteen asti. En saanut konettani pelaamaan, en vaan ymmärrä miksi se vaan lataa, en oikein ymmärrä englantia millä kielellä oli koneeni ohjeet. Oli nenäni tukossa koko yön siihen heräsinkin pari kertaa yössä kuselle. Onneksi menin vielä aamusen herätykseni jälkeen uudestaan nukkumaan ja nukuinkin vielä tunnin. Tulihan siinä hyvät tunnit kumminkin unta yöstä. 23.30- 6.30 välisen ajan toki herätykseni yöllä vaikutti uneeni, mutta levännyt olen nyt kumminkin. On minulta teet ja kahvit sekä hunaja loppunut, join aamusta hopeateet kauramaidolla, mikä on vaan minulle tarkoitettu kun vegaani ruokailija olen on minulla ihan oma ruoka osastolla. Hyvässä kunnossa olen ollut muuten vegaani ruoallakin bodi on hyvä ja ehkä vähän on minulla kevyempi olo ollut. Kumminkin painoni on pysynyt noin sadassa kilossa. Kumma kun yksi hesperian hoitaja sanoi minulle aikoinaan että mikset sinä kaitsu liho sanoin miksi lihoisin sano se että joku oli lihonut 30 kiloa vuoteen olantsapiinista sanoin että syö sitä heitin sen vessanpyttyyn kielokodossa. Kumma vaan kun näin mielestäni saman kyseisen hoitajan kävelevän mäkeä ylös ohkolassa en meinannut sitä tuntea hyvä kuin pääsi lyllertämään se mäen ylös oli lihonut se niin paljon. Meinasin huutaa sillä että meneekö sillä olantsapiini lääkitys kun se niin lihava oli. KUMMIA ON JUMALAN TIET JA MITEN SE TIETÄNI OHJAA. TOI SE KYSEISEN HOITAJANKIN MINULLE NÄYTILLE JOS SE NYT OLI SAMA NAINEN EN SITÄ MEINANNUT TUNTEA OLI SILLÄ SEN KAUNIIT KASVOT MUITTA LIHONUT SE OLI KOVASTI. Oli sitten sama nainen tai ei ei sillä väliä. Joku tantta se oli kumminkin.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

Nyt laitan vielä Cetilar rasvan jalkoihini. Jos ne vielä auttaisivat särkyyni jaloissani.

Laitan vielä Cetilar rasvan jalkoihini se on särkyyn. olisiko  rasva auttanut hiukan särkyihini. Otin yhden pamol särkylääkkeen jos se autta...