lauantai 5. helmikuuta 2022

Aamujumpat tehty ja lumitöillä lämmöt ottaen pihatöitä tehden. En salille tänään mennytkään vaan otin happihyppelyt lumitöillä.

Hyvällä fiiliksellä menemme uudessa paikassa on rento mukavan rauhallinen mesta tämä. Henkilökunta on mukavaa en vaan saa ääntäni oikein kuulumaan ruokatilassa vaikka yritän viisaita puhua. Aina on muilla asiaa hoitajille sössöttää ne päälle niitä näitä. Tuli hyvä fiilis lumitöistä, tein jonkun verran niitä jakelu autolle tein lumityöt että pääsee se mestoilleen. Oli ehjä lumikola jostain ilmestynyt talolle, voi olle että meni se vanha kola minulta rikki, en vaan sitä huomannut muuta kun sitten kun lopetin eilen lumityöt. Oli yhdellä kaverille lapiokin meni se sen kanssa parvekkeelle kysyin siltä lapiota sanoi se että se on toisen osaston lapio. Lapiolla olisin saanut meidän firman autojen välistä tehtyä luomityöt. Kolalla ei sinne mahtunut autojen väliin joten jätin lumet sinne. Oli lunta tullut kunnolla piha oli lumenpeitossa reilusti. Katsotaan nyt jos huomenna menen aamusta heti lumitöihin pihallemme, teen kunnolla lumityöt otan lapion jostain osastolta saan sille tehtyä ahtaat välit. Kun on neljä talon autoa ja henkilökunnan autot pihalla on siellä ahdasta tehdä lumitöitä. Lapiolla onnistuu lumityöt pihassa kolalla isot väylät ottaen. Olen tehnyt nyt pari kertaa pihamme lumitöitä. Huomenna yritän ottaa koko pihan puhtaaksi lumista on siinä hommaa jos tulee sama määrä lunta kun oli tänään pihallamme. Onhan siinä lääniä aika hyvin mutta kun ajalle tekee lumityöt ei siinä kova duuni ole. Tykkään tehdä lumitöitä olen niitä tehnyt nuoresta asti, poikien kanssa menimme kysymään yleensä vanhoilta ihmisiltä mökeistään että tarviiko ne lumen tiputtajia katoilta sekä lumitöiden tekijöitä. Saimme joskus jopa vähän palkkaakin töistämme mutta teimme työt monesti kahvilla ja ehkä voileivillä eli ruoka palkalla. Olihan se mukava autella vanhuksia kun eivät ne jaksaneet itse tehdä lumihommia. Olimme kilttejä poikia siihen aikaan en vaan tiedä miksi linna minunkin pään sekoitti. Lähdin ekalle linna reissulle jo 17 vuotiaana siitä urani alkoikin mikä kesti 12 reissua linnoja sekä yli 40 kertaa hullujen huoneita. Kymmeniä vuosia kiertelin taloja viinapirun minua riivatessa. Kumma vaan nykyään kun olen päässyt masentuneisuudesta eroon, minkä pojan äidin temput minut masensi pahasti jätti muija minut ja poikani. Oli poikani ihan pieni kun otin sen äidiltään kuka oli sitä kykenemätön hoitamaan. Olimme kolmisteen poika isäni ja minä isäni pilasi poikaa kaikella tavalla lukekaa siitäkin olen paljon kirjoitellut miten kärsin isäni hoitaessa poikaani. Yritin parhaani mukaan tehdä pojasta kunnon ihmistä. Nyt on poika minut täysin hyljännyt lähti se perheineen Espanjaan asumaan ja jätti se minut tähän sadistiseen maahan missä olen kärsinyt niin paljon. Olisi minulla ollut perintö rahaakin hyvin ja viina ei maistunut minulle. Kun on rahaa ei tee mieli minun viinaa kun voi tehdä kaikkea muuta kivaa kaunetta teatteria matseja ihan mitä vaan, rahalla saa rakkauttakin niin paljon kun haluaa.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

Pia kehui minua mukavaksi kaveriksi, oliko sitten tosissaan en tiedä sitä. Kyllähän hoitajat kehuu potilaita.

 Mukavalta se kuulostaa kehuja saada. Mukava se on Pia hoitajakin se mitä olen sitä oppinut tuntemaan. Onhan tässä talossakin vaikea töissä ...