maanantai 7. helmikuuta 2022

Hyvällä fiiliksellä kun olen vapaaehtoisessa hoidossa ainoa huono puoli on pakkolääkitys talossamme.

Onhan tämä hyvä kun olen vapaaehtoisessa hoidossa eli olen vapaa lähtemään vaikka heti talosta. Ainoa on huono puoli pakkolääkitys mitä en tarvitse en ole mielisairas olen alkoholisti. Olen ollut kymmeniä kertoja hoidossa kellokoskella masennuksen ja viinapirun takia. Mutta nykyään olen kunnossa, siksi ihmettelen lääkitystäni, mikä on nykyään pieni. Aamusta menee ABILIFY 20 MG ja illasta menee OLANTSAPIINI 20 MG. Muuta en niistä huomaa kun vatsani pilalle meno toimii vatsani miten sattuu. OLANTSAPIINI pilaa vatsani ainakin, sen ennenkin kokeneena. Vaikuttaa vaan psyykeeseeni noi pienetkin määrät lääkkeitä kun en tarvitse mitään lääkitystä. Ja joudun väkisin syömään lääkkeitä. Olen monessa paikassa sylkenyt lääkkeet vessanpyttyyn, ja henkilökunta pitänyt minua terveenä lääkkeillä. Vaikken olekkaan niitä syönyt vaan näytellyt kaikenaikaa. Voin esittää maniaa, skitsoa, masentunutta, psykoa, mikä vaan käy minulta. Mikä onkaan henkilökunnan ammattitaito kun menevät ne halpaan kanssani. Olen ollut 80 luvulta asti yli 40 kertaa hoidossa kellokoskella ja on ollut yksi ainoa fiksu minua ymmärtävä hoitaja talossa. Muisti naishoitaja J. minun laittaneen sen kotitaloon kolmosantennin aikoinaan. Oli se fiksu ja hyvä hoitaja, sille voi puhua arkojakin asioita eikä se heti luullut minunkaan skitsoilevan. Huumori pelasi sillä ja muutenkin oli se fiksu ja filmaattinen hoitaja. Lähti se vaan ohkolan osastolta 50 saattohoito hommiin. Sanoinkin sille ettei sen paikka ole mielisairaalassa kun siellä hulluus tarttuu. Onhan saattohoito hommatkin rankkoja duuneja mutta on J. hoitajalle empatiaa niin paljon että on se varmaan kutsumus saattohoito hommat sille. Tässä talossa on kyllä myös hyvät hoitajat sekä kielokodossa oli mukavat asialliset hoitajat olin siellä pitkään ilman lääkityksiä. Olin aina hyvällä mielellä kun oli hoitajani J. töissä oli sen kanssa niin hyvä toimia muut hoitajat olivat Ohkolan talossa mitä olivat. Ei ollut oikein kutsumus ammatti muille mielisairaan hoito. Kireyttä riitelyä potilaiden kanssa oli jatkuvaa toiset ja tupakoivat hoitajat olivat hermoheikkoja. Sen tutkintani osoitti, tein koko ajan omaa tutkintaani henkilökunnasta, olen kaikki kirjoittanut paperillle on minulla noin 3500 sivua tekstejä kynällä tullutta. En voi tähän blogiini kaikkea kirjoitella, nimiä en voi sanoa henkilökunnasta. No parhaansa varmaan tekivät kun on mennyt takapakkia mielisairaan hoito pahasti, varmaan huumeväen takia mitään eivät vaadi nisteiltä. Saa ne tarvittaviakin pyydettäessä toiset huusi jatkuvasti lisää lääkkeitä. Oli Ohkolassa huumeongelma sekä väkivaltaa oli talossa jonkun verran. Fyysistä ja psyykkistä väkivaltaa sai siellä kokea potilaiden osalta. Henkinen paine oli minulla kova kun pantiin minulle kämppäkaveriksi huume tyyppi sekä muitakin sekopäitä. Yksi sytytti tupakkakopit tuleen osastolla 20 ekaksi ja sitten minulle se lyötiin evakkoon huoneeseeni sytytti se meidän osaston 50 tupakkakopinkin tuleen tai ainakin sai se palokunnan molemmilla kerroilla liikkeelle savu vahingon takia. Pitkään joutuivat ne tuulettamaan 50 osastoa. Ja turha on minua syylistää puhumalla talossa tapahtuvasta ongelmasta. Onhan kaikki tiedossa ja pitäähän asioista puhua että parannusta tapahtuu. Ja kun asiat minua koski kun minua varmaan eniten ratsasivat, vaikka varmaan tiesivät minun huumevastaisuuteni talossa. Oli aina osastojen ilmapiiri sekasin huume väen takia. No tulihan rauhallista osastoilla hiljeni se touhu kun kaksi tyyppiäkin siirrettiin Niuvannemeen. Toinen on kuulemma siirretty takasin Ohkolan sairaalaan mitä todella ihmettelen oli kaveri niin hankala. On vaan noi nistit niin juonia manipuloivat ne porukkaa miten haluavat. Luulisi että olisi huumeväelle ihan omat osastot mitä todella ihmettelen ettei näin ole, kun siirrettiin osastolle 50 yksi nuori huumepoika oli heti osaston ilmapiiri sekasin. Kovaa duunia on hoitajien duunitkin kun eivät potilaat aina ole helpommasta päästä. Vaatii se hoitajiltakin kovaa pokkaa että jaksavat, no toiset kestää paremmin painetta kun toiset. J. hoitajaa on ikävä kun se tajusi meiksiäkin hyvin, synkkasi meillä sen kanssa niin hyvin. Enemmän vaan tommosia hyviä hoitajia taloon kenellä on sydän paikallaan ja pää pelaa kypällä. Kyllä tapahtuisi taloissa kun olisi hoitajat samanlaisia kun oli hoitajani J. Sillä oli aina aikaa potilaille kun muut hoitajat olivat tietokoneella pitkin päivää. Toki voihan olla että jotain työstivät koneella. Minulla vaan oli aina kammo että tekevät meistä raporttejaan. Mitä ei pitäisi tehdä kun tietää mitä kirjoittelevat vaikkeivät yhtään tienneet minunkaan ajatuksistani. Täytyykin tilata raporttinsa ohkolasta kun sanoi venäläinen mieslääkäri kolmen suomalaisen hoitajan palaverissa että määrää hän minulle LITIUM lääkityksen suomi hoitajien puheilla. Täytyy minun saada luettavaksi mitä paskaa ovat minusta kirjoittaneet.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

On kohta ruoka meillä katsotaan mitä tulee meille. Lääkintä helikopteri tulee telkasta.

Tulisi hyvää ruokaa kun on nälkäkin minulla vähän. On vähän kipu hellittänyt kropastani polvi ja selkä kipuni helpottanut. Hyvä niin alkaa k...