tiistai 12. huhtikuuta 2022

Heräillen taas yöllä Ukrainan sota ja vesitystauti varmaan minua hereillä pitää. Nukuin onneksi vielä kello 6.50 asti mikä hyvää teki.

Melko levänneenä heräsin kello 6.50 ja siitä pystyyn vedin kevyttä sellijumppaa etunojapunnerruksia ja lankutuksia tehden sekä venyttelyjä tehden. Menen tänään kyllä talomme punttisalille tekemään kunnon treenit.Teen penkkiä ja apuliikkeitä teen tiukat treenit taas tänään, kun on tullut taukoa joku päivä oli selkäni kipeä jonkun aikaa. Oli minulla myös ikäänkun allergia oireita muutamana päivänä. Mietin ettei ollut flunssa minulle tulossa mutta meni se ohi hetkessä. Muuttui kelit sateiseksi ehkä siitepälyt väheni ja muutkin pölyt ilmasta ja heti helpotti oloni. Toki käytän hunajaa siedätykseeni reilusti keväisin oli minulta kuusi vuotta poissa allergiani ja söin hunajaa keväisin reilusti. Uskon hunajan tehoon määräsi kyllä lääkäri viime keväänä minulle myös Hictec allergialääkkeen minkä sitten otin, minulle on annettu monet allergia lääkkeet ja mitkään eivät ole minua auttaneet viime keväänä ei oireita ollut paljonkaan. Kai sitten lääke ja hunaja auttoivat siihen. Kohta alkaakin meillä siivousryhmämme palaveri missä määrätään työkohteet. Yritän ottaa tänään raput olisi se helppo homma minulle. Oli minulla eilen keittiötyötkin ja edellispäivänä oli kanssa hetki minulla keittiö hommia kahvi ja välipala, kun oli silloin hoitajilla palaveri. Minä kyllä luistaisin noi siivous duunit ja toki keittiövuoronkin on niissä aina kiinni hetken. Keittiö työssä on koko päivän kiinni aamusta iltaan siitä ei paljon kylille pääse lähtemään. On minulla harvoin noi työt tiistaisin on keittiö vuoro ja keskiviikkona ja perjantaina on siivous ryhmämme työt. Onhan se toki yhteisön hyväksi tehtyä duunia ja onhan hyvä muutakin tehdä kun henkistä duunia mitä toki kirjoittelukin on vaikka minä en joudu miettimään mitä kirjoitan tulee minulta tekstiä ihan itsestään. Runosuoneni niin sanotusti kukoistaa aina kun vaan kynään tartun. On vaan vähän vaikea kirjoitella kun ei voi kenenkään nimiä oikein laittaa teksteihini ainakaan hoitohenkilökunnan nimiä en voi laittaa tulee muuten minulle taas ongelmia. Mutta kynällä on minulla kaikki asiat nimilläkin ylhäällä on se päiväkirjaani. Kirjoitan kynällä täysin niin kun asiat ovat mitään lisäämättä ja mitään pois jättämättä. Siinä on painavaa tekstiä harmittaa kun jäi poikien piri kämppään missä jouduin olosuhteiden pakosta asumaan jäi sinne noin 13 vuoden työt noin 5500 sivua tekstejäni. Piti minun ne oikolukea ja kirja niistä vääntää. Olisi varmaan tullut aika rankka kirja fagta tietoa kyllä olisi niin sanotusti päitä alkanut tippumaan. Ei tiennyt talon omistaja mitään teksteistäni eikä minulle arvokaista tavaroistani. Kai ne kaatopaikalla ovat kun on pojat joutuneet muuttamaan siitä. Kuulin että olisi paljon auttamani Kemin poika joutunut pitkälle tuomiolle. Yritin sitä saada kaikella tavalla kuiville huumeista, mutta kaiki työ meni hukkaan. Olisin ottanut sen kaverin mukaani ulkomaille kun tiukka kundi se oli mutta ne huumeet kun veivät poikaa niin pahasti. Meni tätini kovalla työllä ansaitsemat perintö rahani siinä touhussa mutta annoin mennä kaiken, kun ei poikani minusta mitään välittänyt lähti se perheineen Espanjaan asumaan. Ja jättivät minut tähän kirottuun maahan kärsimään. Ja lukekaa miten paljon minulle on suomessa pahaa tehty siksi puhun kirotusta maasta. Isoisäni lunasti maan minullekkin kädellään sodassa sen räjähtävän luodin vammauttaessa. Mutta miksi olen joutunut suomessa niin paljon kärsimään. Linnoissa oli minun hyvä olla oli hyviä kavereitani pahimmat murhamiehet.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

Pia kehui minua mukavaksi kaveriksi, oliko sitten tosissaan en tiedä sitä. Kyllähän hoitajat kehuu potilaita.

 Mukavalta se kuulostaa kehuja saada. Mukava se on Pia hoitajakin se mitä olen sitä oppinut tuntemaan. Onhan tässä talossakin vaikea töissä ...