tiistai 12. huhtikuuta 2022

Heräsin kello 1.20 kun oli vasen käteni ihan puuduksissa. Ajattelin sen sydämestä johtuvaksi mutta sain sen hierottua normaaliksi. Nukuin vielä 2.30 asti ja juttua tulemaan.

Ei olekkaan puutunut käteni aikoihin ennen kun olin ryypännyt puutui monesti vasen käteni samalla lailla. Mietin aina että johtuiko puutuminen sydämestä johtuvaksi. Nukuin vielä hetken kello 2.30 asti ei enää väsyttänyt minua joten aloin kirjoittelemaan kynällä ja koneella tuntemuksiani ylös. Näin taas unia mitä nyt en muista Ukrainan sota sekoittaa untani pahoin kun se on mielessä kaiken aikaa. Onhan se yhtä helvettiä että sotivat ja vielä nykyaikana tommoista paskaa saa ottaa vastaan. Nyt vielä toitottavat suomea Natoon mitenhän Venäjä siihen reagoi voi iso karhu ärähtää suomellekkin niinhän se uhittelee. Sanoisi suomi että menkää yli tai ali me emme puutu jos silloin olisimme turvassa kaikilta tahoilta. Jännitteitä on kyllä ilmassa kaiken aikaa sen vaistoaa ihmisistä. Venäjähän on suomessa on niitä niin paljon täällä. Minä olen sotainfalidien oppipoika jo Renkajärven Renka majalta siellä saunotin jalattomia kädettömiä sotaveteraani infalideja kyllä siellä pikkupojasta asti ehdin miettiä maailman menoa soudellessani pitkin renkajärveä. Olen sitä ikäluokkaa että kyllä sotaa pidämme pahana. Isoisäni sai sodassa räjähtävän luodin käteen pahasti olisivat käden siltä rintamalla vieneet mutta sitkeenä kätensä piti. Vammautui se pahasti mutta tuli isoisäni Toivo Hyvönen vammasella kädellään vielä työkaluviilarina toimeen sodan jälkeen. Isoisäni alkoi juomaan sodan jälkeen tuli sille viikonloppu pullo kuvioihin eikä se helppo ihminen ollut, asuin mummon mökissämme isoisäni mummoni ja tätini kanssa kun isänikin joi. Tätini uhrasi elämänsä hoitaessaan isoisääni mökissämme Toivon hautaan menoon asti. Hoiti tätini Inkeri Hyvönen vielä mummon mökissä niin kauan kun se jaksoi. Teki Suli vessa suihkun pieneen mökin eteiseen ja putkimies Ana tuttuni teki siihen vesijohto viemäröinnit että sai Inkeri tätini mummoa pestä mökissä. Tädilläni oli mökki ja kerrostalo kiinteistö, jäi Inkeriltä minulle pieni perintö kun sukulaiset löivät kiinteistöt rahoiksi siskoni hoiti jo isänkin perunkirjoitukset mihin minä en päässyt, isäni ja tätini olisivat varmaan minulle jättäneet kiinteistöt kun minulla ei asuntoa ollut. Olisin pitänyt mökin muistona suvulla, olisin pankin kanssa tehnyt diilin kiinteistöistä ja maksanut muut ulos niistä. Kun minun elämäni on vaan asunnosta kiinni kun ei omaa ole koskaan minulla ollut. Kysynpä vaan miten helvetissä siskoni pääsi huseeraaman jo isäni perintö asioita vaikka minulle isäni läheisin oli. Olisi isäni minulle jättänyt pienen rivitalon pätkänsä kun asuntoa vailla olin. On minusta lakisääteinen asia että perinnön jaossa on kaikki perillliset paikalla. Isäni Martti Hyvönen teki vuosia ilmasta valvojan tointaan suojakoti yhdistykselle. Veivät isäni perinnöt rosvot ja edunvalvonta kaiken kusetettiin minulle Lassilan sossusta edunvalvonta kuukauden vuokra rästin takia kun nostimme naiseni kanssa juovuksissa yöllä vahingossa vuokrahat tililtä, ennen kun oli suora veloitus ne ottanut vuokraan. Suostuin sossun sopimukseen kun en tiennyt mikä oli edunvalvonta ja miten minua sossu kusetti. Oli minulla hyvin rahaa koko pitkän tuomioni ajan, mutta kun siviili häämöttti lypsi edunvalvonta kaikki rahani mihin sitten sitä en tiedä. Tutkinnan alainen juttu se on vieläkin koskaan en anteeksi anna sossunkaan touhuja. Kumma vaan kun olin kielokodossa pyysi minut hieno Keravalainen hoitaja J.S. kerran kyytiinsä menimme Maistraattiin Hyvinkäälle selvittämään edunvalvontaani. Kyllä alkoi muija selittämään siellä että nyt edunvalvonta puretaan kun hän näkee minut siinä paikalla, taisin sanoa muijalle että miksi sen nyt perut kun tilini on nollilla. Painoin muijan nimen ja naaman muistiin asia ei siihen jää. Että kyllä on minua kusetettu rankasti mutta niinhän sitä sanotaan että isiemme pahat teot kolmanteen polveen ja minä olen kolmas polvi sodasta. Isoisäni alkoi juomaan sodan sekoittaessa sen pään, isäni joi ja minäkin kolmas polvi join. Mutta kyllä vielä kuseen lyön elämäni pilaajat se on varma on minulla ollut aikaa odottaa isken kun viholliseni sitä vähiten odottavat. Nyt ovat viholliset vanhentuneet ja piipittävät minulle sairastuessaan ja kuoleman pelon lisääntyessään. Minä nautin vihollisten kärsiessä ja kärventyessään helvetin esikartanoissa. Minä en tee mitään JUMALA saa hoitaa viholliseni aika tekee tehtävänsä.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

Pia kehui minua mukavaksi kaveriksi, oliko sitten tosissaan en tiedä sitä. Kyllähän hoitajat kehuu potilaita.

 Mukavalta se kuulostaa kehuja saada. Mukava se on Pia hoitajakin se mitä olen sitä oppinut tuntemaan. Onhan tässä talossakin vaikea töissä ...