maanantai 1. joulukuuta 2025

Yö meni nukkuen samoin päivä pitkälle aamuun kello 11 asti. Kummasti on minua väsyttänyt varmaan lääke alkaa puremaan.

Onkin minulla ollut univelkaa aikaisemmista paikoista, oli niissä uneni todella huonot. Juopot ja kaman käyttäjät eivät kunnon unta antanut nukkua. Häiriköinti oli jatkuvaa, jos ei muuta juopot häiritsivät minua kaljapöhnissään. No toki töppäsin kun lähdin siihen leikkiin mukaan, ja konjakkia ja brändiä lähdin juomaan. Tuli siihen toinen kaveri hoitamaan äitiään kuka asui talossamme. Mutta tuntuu kyseiselle kaverille viina maistuvan. 

Alkoivat nämä kaksi juomaan yhdessä, toinen on rullatuolissa  ehdotti se minua avustajakseen saisi siitä rahallisen korvauksen. Sanoin etten kalja sieppoa ala kylille juomaan työntelemään. Kun menetti se sähkörullatuolinsa kun oli se kerrankin  sammunut  siihen. Oli joku lanssin kaverille soittanut kun hädissään olivat olleet. Ja muistakaa kirjoitan nimettömistä, jos joku itsensä tunnistaa ei voi mitään.

Vantaan paikka oli ihan hirveä sininauhan  talo vielä. Vietiin siellä ihan kaikki mitä nuoret narkomaanit irti saivat. Luin siellä itseni VERTOKSI ja hommasin HYGIENIA PASSIN. Halusin auttaa nuoria narkomaaneja niin paljon kun pystyin. Vertona toimin nuorille ja vanhemmille juopoille, on minulla juoppoudesta mutu tuntumaa. 

Koviin kamoihin en ole koskaan seonnut. Mutta kokkailin ja siivoisin porukalle, saivathan porukka joka aamu puuronsa ja kahvit. Yritin henkilökuntaa puhuttaa että olisin saanut nuorille tehdä aamupalaksi muutakin ruokaa kun puuroa. Joskus antoi henkilökunta tehdä voileipiä höysteillä aamuksi. Osallistuin aina ruokaryhmään, silloin se toteutui tiistaisin ja torstaisin oli ruokaryhmä. Kun siihen yksikin osallistui silloin se toteutui, yhden hoitajan kanssa se aina toteutettiin. Oli aamupala aina mukava kun jengi kokoontui ruokatilaan melko hyvässä kunnossa, aamupalalle syömään. No nyt tulee minulle uudet kujeet, kun sain häädön uudesta paikasta mihin muutin. Mutta näytti senkin talon porukka mitä olivat, takana päin puhujia paskan lässyttäjiä. Se oli Sininauhan talossa hyvä, ettei siellä pakotettu hullun lääkkeitä syömään. Sain siellä osallistua talomme töihin mistä maksettiin myös kannusterahaa.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

Oli iltapala äsken herkkuja oli tarjolla. Täytyy olla rukouksessa väkevä

 Oli iltapalalla tonnikala salaattia leipää juustoa. Kaikkia herkkuja oli taas tarjolla. Otin myös lääkkeeni hullun lääkkeet debrakinen ym. ...