Kysyn huomenna sitä uutta verenohennus lääkettä, mikä vaatii päihteettömyyden. Eivät vieneet ambulanssi minua Hyrylän asunnoltani pakolla hoitoon, vaikka kävivät monta kertaa siellä sydämeni takia. Puhuivat ne kyllä hoitoon lähdöstä sairaalaan monesti, muttei pakkohoito päätöstä laittaneet päälle.
Kypsyi ambulanssi käymään luonani, kun eivät muuta voineet kun mitata verenpaineet ja pulssin. Verenpaineet olivat lääkkeillä melko hyvät, mutta pulssi oli kova. Itse ihmettelin mistä johtui talossamme hengen ahdistus ja räkätauti.
Kaveri muutti taloomme asumaan sairasta Äitiään auttelemaan. Hänkin puhui samaa että hänellä tuli siinä talossa räkätauti. Kesällä kävi nosturi autolla kolme miestä tutkimassa jotain, kulkivat poraten seiniä ja hakaten niitä. Kysyin niiltä remontti miehiltä mitä ne etsii seinistä, ja onko talossamme joku sisäilma ongelma.
Kyllä se olisi huoltomiesten pitänyt vuokralaiselle sanoa ,mitä talossamme tekivät. Onhan vuokralaisella oltava oikeutensa, ja saatava tietää etsitäänkö kenties sisäilma ongelmaa talossamme. Olihan kämppäni hieno ja mukava, parveke ja pesutupa, sauna löytyi talostamme.
Ihmettelin vaan kun haukkuivat sairaat vanhenevat ihmiset toisiaan tullessani taloon. Minä en asioihin puuttunut, vaan sanoin etten ota kantaa kun olin juuri tullut taloon. Enkä tunne ihmisiä enkä asioita mistä puhuivat.
Yksi tuttu rullatuoli kaveri jo Nikinmäen pirun paikasta asui taloa. Joi kaveri jatkuvasti pyhät ja kaikki. Viisi kertaa olin joutunut sen nostamaan rullatuoliinsa, kun se oli siitä juovuksissa tippunut. Otin sitten brandyä kipuihin suruuni ja yksinäisyyteeni. Johan siitä nousi haloo, kytät paikalle kilpineen sun muine värkkeineen.
Rullatuoli kaveri luovi asunnollani salaa niin lähelle että pääsi saasta minua salaa lyömään naamaan aika kovan heijarin. On sillä käsissään kovat voimat kun tuolillaan kulkee. Seuraavana päivänä se vammainen juoppo, tuli kaupalla vastaan minua anteeksi pyynteli lyöntiään. Sanoin että saat anteeksi mutta ystävyytemme päättyi tähän. Juo viinojasi ja käytä mitä käytät mutta minulle riitti seurasi. Syötin sitä puoli vuotta ja juotinkin paljon.
Sainkin heti haastemiehen tuoman varoituksen taloomme. Kumma vaan kun toiset saa tehdä mitä vaan toiset ei. Tämänkin sairaan rouvan poika, kuka ei edes kirjoilla ole talossamme vaan muutti taloomme.
Hänkin juo rullatuoli kaverin kanssa aika usein, rullatuoli kaverikin alkoi rouvan pojan tultua, juomaan oikein urakalla. Rullatuoli kaveri menetti sähkörullatuolinsa, varmaan siksi kun olivat sille kylillä soittaneet lanssin. Kun se oli sammuneena istunut tuolissaan, olisiko myös siksi rullatuoli kaveri alkanut minulle vittumaiseksi. Olivat sen suomen Romanit vasikoineet vankilassa serkkuni pojalle M.K. kuka on vangin vartija.
Olivat suomen romanit sanoneet M.K. että rullatuoli kaveri tuo perseessään huumeita taloon. Onhan suomen romanien vaikea ollut muutenkin lusia suomessa, meni monetkin Konnunsuolle lusimaan. Ennen oli konnunsuo toiminnassa, en tiedä miten on nykyään. Yksi Kemin poika sanoi että suomen Romanit menee nykyään Sukevalle lusimaan. Rullattuoli kaverilta siis löytyikin köntti perseestään. En usko että se siihen aikaan oli rullatuolissa, en ainakaan koskaan ole linnoissa tavannut rullatuoli ihmisiä. Siksiköhän minuakin tuntuu rullatuoli kaveri vihaavan kun serkkuni poika on vangin vartija.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti