On pikkasen olo ollut huono koko päivän tosiaan huonosti nukuttaja öitä ollut talossa ollesani, myöhään nukkumaan ja aikasin herättyjä unia. On toi liika kahvikin minulle pahasta kun yleensä juon teetä. Huomenna ei talon ruokaa kuulemma olekkaan mikä on huono homma on kuulemma firmassa vähän duunareita huomenna. Eiköhän kirppis vaan ole auki kauppa käy jotenkuten siellä, on pirun laatutavaraa siellä. Oli nuori mies Joona edesmenneen Leksan poika kuulin sen pojilta on Leksa menehtynyt joku vuosi sitten. Sääli olisihan ollut hieno nähdä aikasemmalta kerralta talossa olleena porukkaa.
Näin tänään tutun miehen kirppiksellä Jorkin nuoruudesta tutun oli hurja kaveri ollut kuulemma sanoivat jotkut että oli se treenannut itsensä tiukkaan kuntoon linnoissa nyt oli vanhentunut ja pienempi minua. Minäkin olin hyvässä kunnossa vielä joku vuosi sitten kun pääsin Keravallakin salilla käymään. Piti minun alkaa kunolla treenaamaan City salilla tai jollain muulla kunnon salilla kun City sali oli ihan punttia vaan ei mitään koneita siellä ollut.
Kävihän siellä serkkuni Poika riski vartija nelinkertanen Suomen mestari kiekossa mikä oli junnuna minunkin lajini, Mikko Kyyrö oli Mikko tullut olympia kävijä kenttäkoplan miehen Keijo Tahvanaisen mukaan ikämiehissä puntilla MM kisoissa kakkoseksi. Tiukka on pamppu tommoinen sukulainen ja minä joudun kusipäitä varomaan. Nyysky vissiin löi pääni auki mustalaiskaverinsa kanssa Hyrylän pääliköiden kellari mörskässä.
Tulin yökerhosta ja pääsivät vissiin kopauttamaan salaa minua ihmettelin kun tuli ambulanssi ja poliisit paikalle hetkessä niin kun olisi ollut tilattu juttu. Meinasivat minua lähteä viemään sairaalaan muistaakseni istuinko tsirrassa hetken painoin pipollani haavan umpeen. Jäin odottamaan ison vaeltaja puukkoni kanssa pölkkypäitä takasin yöllä kämpille eivät tulleet. No kuulin siskoni tytöltäkin että olisivat skitsoilleet että olisi ehkä oltu kuvaamassa heidän sekoiluaan puhui joku Keravan koplasta että olisi ollut kaverini iso Niklas kuvaamassa.
No etsinkö pölkkypäitä pitkin hyrylää oli minulla pojiltani saama haulikonpatruuna veitsi ja lietherman ja vaeltaja puukkoni kun kytät olivat minut koukanneet pykäläänsä. Siitä aamulla sakkoa vehkeistäni sanoin että olen kirjailija ja hieno haulikonpatruuna veitseni on paperiveitseni ja lietherman on kaupasta ostettu rehellinen työkalu minulle ja vaeltaja puukkoani käytän töissäni. Nuori kyttä vaan selitti että jos en hyväksy sakkoa menee se käräjille. Sanoin nuorelle pölkkypää kytälle että täytyy minun alkaa kulkemaan pesäpallomailan kanssa sanoi kloppi että pitää olla minulla räpyläkin. Näytin nyrkkiäni ja sanoin että tiedätkö mitä jälkeä tällä tulee
Näin tänään tutun miehen kirppiksellä Jorkin nuoruudesta tutun oli hurja kaveri ollut kuulemma sanoivat jotkut että oli se treenannut itsensä tiukkaan kuntoon linnoissa nyt oli vanhentunut ja pienempi minua. Minäkin olin hyvässä kunnossa vielä joku vuosi sitten kun pääsin Keravallakin salilla käymään. Piti minun alkaa kunolla treenaamaan City salilla tai jollain muulla kunnon salilla kun City sali oli ihan punttia vaan ei mitään koneita siellä ollut.
Kävihän siellä serkkuni Poika riski vartija nelinkertanen Suomen mestari kiekossa mikä oli junnuna minunkin lajini, Mikko Kyyrö oli Mikko tullut olympia kävijä kenttäkoplan miehen Keijo Tahvanaisen mukaan ikämiehissä puntilla MM kisoissa kakkoseksi. Tiukka on pamppu tommoinen sukulainen ja minä joudun kusipäitä varomaan. Nyysky vissiin löi pääni auki mustalaiskaverinsa kanssa Hyrylän pääliköiden kellari mörskässä.
Tulin yökerhosta ja pääsivät vissiin kopauttamaan salaa minua ihmettelin kun tuli ambulanssi ja poliisit paikalle hetkessä niin kun olisi ollut tilattu juttu. Meinasivat minua lähteä viemään sairaalaan muistaakseni istuinko tsirrassa hetken painoin pipollani haavan umpeen. Jäin odottamaan ison vaeltaja puukkoni kanssa pölkkypäitä takasin yöllä kämpille eivät tulleet. No kuulin siskoni tytöltäkin että olisivat skitsoilleet että olisi ehkä oltu kuvaamassa heidän sekoiluaan puhui joku Keravan koplasta että olisi ollut kaverini iso Niklas kuvaamassa.
No etsinkö pölkkypäitä pitkin hyrylää oli minulla pojiltani saama haulikonpatruuna veitsi ja lietherman ja vaeltaja puukkoni kun kytät olivat minut koukanneet pykäläänsä. Siitä aamulla sakkoa vehkeistäni sanoin että olen kirjailija ja hieno haulikonpatruuna veitseni on paperiveitseni ja lietherman on kaupasta ostettu rehellinen työkalu minulle ja vaeltaja puukkoani käytän töissäni. Nuori kyttä vaan selitti että jos en hyväksy sakkoa menee se käräjille. Sanoin nuorelle pölkkypää kytälle että täytyy minun alkaa kulkemaan pesäpallomailan kanssa sanoi kloppi että pitää olla minulla räpyläkin. Näytin nyrkkiäni ja sanoin että tiedätkö mitä jälkeä tällä tulee
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti