sunnuntai 7. lokakuuta 2018

Lenkillä käynti kylillä ja juttelua ruokalassa päälikkö Pekan vaimon kanssa. Kaverinikin tuli liikenteestä kaupoilta.

Söin aamupäivällä perunoita mitkä keitin ja yhden kananmunan oikealla voilla täytti ne jonkun verran ei ihan nälkään kuole. Pieni pala oli vielä myös leipää minulla. Lähdin lenkille ruuan jälkeen kylille kävelylylle eipä täällä mitään ole muutamia taloja ja teollisuutta siinä kaikki. On tämä kaukana kaikesta ihan landea viimeksi kun olin täällä oli pankkikin kylillä.

No tulin ruokalamme ohi oli joku nainen siellä lakasemassa menin katsomaan mitä on meininki. esittelin itseni naiselle kuka olikin päälikkö Pekan vaimo lakasi vaimonsa lattioita ruokasalissamme. Oli tullut tekemään tänään ruokatilausta puhuttiin Leasta sanoi että taluttaa Lea jonkun koiraa kolmekertaa päivässä minä en Leaa ole nähnyt vielä.

Katsoin ikkunastani tuli kaverini duunista tutun kaverin kyydissä kämpän pihaamme oli sillä kauppakassi pykälässsä oli muutaman kaljankin ostanut ja ison kassin ruokaa. Menin ulos kun kuski lähti antoi kaverini minulle kahden kanapekoni pihvin paketin, ja yhden tölkin kaljaa. Istuttiin ja juotiin kaljaa sanoi kaveri että nyt se menee syömään ja sen jälkeen nukkumaan. Että on se hyvässä iskussa huomenna duuniin se on hienoa ja hyvä. Sanoin kaverille että kysyy Pekalta jos putsariksi voisin alkaa ruokapalkalla ruokasalissamme kun kaveri sanoi ettei hän ala putsariksi, lattioita luuttuamaan.

Minulta se homma kyllä käy kun olen ollut putsarina niin paljon monessakin eri talossa. Kellokoskella viimeksi työsalin keittiöllä hoidin kaikki tiskit ja muut lattioiden pesut. Nyt lähden vielä kävelylle katsomaan edesmenneen Leon ja Joonan ja äitinsä asuttaman talon ja hallin. Pieni lenkki tekee hyvää vielä pihvin jälkeen syön vielä paistinperunaa ja yhden munan ehkä tänään. Huomenna tuleekin A,S Venäjältä toivotaan että tulee semmoiseen aikaan että voisi päästä kaupoille. Vessapaperia ja ruokatavaraa tarvitsee ostaa täytyy nyt osata ynnäillä mitä ostan ja katsoa punasella lapulla olevia tuotteita että saisi halvalla.

Karin kanssa kun käytiin kaupoilla vei se minut niin isoon kauppaan etten meinannut löytää sieltä oikein mitään sai hakea ja kysyä tavaroita jättikokoisesta kaupasta. Nyt vaihtamaan farkut jalkaan ja kävelylle Joonan ja Äitinsä taloa katsomaan kun kehtaisi mennä ovelle jos pyytäisivät vaikka kahville olisihan mukava tutustua ihmisiin.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

On kohta ruoka meillä katsotaan mitä tulee meille. Lääkintä helikopteri tulee telkasta.

Tulisi hyvää ruokaa kun on nälkäkin minulla vähän. On vähän kipu hellittänyt kropastani polvi ja selkä kipuni helpottanut. Hyvä niin alkaa k...