tiistai 9. lokakuuta 2018

Tuli turvallinen tuntuma taloon kun Talonmies tuli äsken Venäjältä vaimonsa ja lapsensa luota. On mukava kun on Venäläinen Uskovainen talossamme.

Heti tuli rauha taloon kun Kaveri tuli takasin Venäjältä Vaimonsa ja lapsensa luota. Kummasti tommoinen uskovainen kaveri rauhottaa taloa. Toivotaan että huomenna päästään Kaverin kanssa Venäläisen kyydissä kauppaan kun ei minulla ole ollut ruokaa moneen päivään. Olen syönyt kyllä talon ruuan mutta nälkä on illasta. Pitäisi minun saada haettua myös hiidenpellosta lääkkeeni ja postini. Varmaan tulee taas vaan laskuja minulle näin uskon.

Olisi nyt Kaveri pyytänyt kylään tänään kahville vaikka ja telkkaa katsomaan. On täällä aika yksinäistä mitä nyt lueskelen ja kirjoittelen tarinoitani telkka olisi kiva olla jos sieltä jotain järkevää tulisi. Luontoa urheilua ajankohtaista joku leffakin olisi mukava katsoa.

Kyllä huikoo kun en ole syönyt kun aamupäivällä kyllä on hienoa jos huomenna pääsemme kaupoille saa illasta syödä herkkuja. Rahan kanssa vaan saan olla tarkkana ettei lopu rahani enenn seuraavaa eläkettä tulee onneksi takuueläke 22 päivänä 130 euroa. Tekee ison loven liikaa maksetun asumistuen maksu 75 euroa ja lainani lyhennys saman verran 75 euroa.

Toivotaan nyt että tulee minulle kelasta asumiseen rahaa huonekaluihin telkkaan radion ostin pienen kirppikseltämme vaatteita astioita kaikki tarvitsen kelasta ei näkynyt viimeksi kun kävin kelan sivulla että olisi mennyt hakemukseni läpi mitä ihmettelin. Kun pitäisi kelan käsitellä viikossa hakemukset ja minulla oli saletit tiedot siellä.

Joku puhui että oli saanut joku 200 euroakin mikä olisi hyvä raha en osta sillä mitään panen elämiseen. Oli minulla sänky kämpässäni ja ostin pöydän ja tuolin kirppikseltä. Otti Joona ison rahan pöydästä 40 euroa ja tuolistakin 10 euroa. Kaveri sanoi että olisi ollut kympin pöytä. Mikä minun mielestänikin olisi riittänyt luulisi kun pitäisi olla uskovaisia ihmisiä saisin ilmaseksi huonekalut kirpputorilta. Kun on siellä tavaraa niin paljon tarvitsisin sohvan ja papereilleni pöydän teevee tason ja ehkä ruokapöydän tuoleineen.

Kyllä huikoo kun aamupäivällä söin ja en syönyt kun perunaa ja eilistä makaroonilaatikkoa vihanneksia. Olisi ollut Pekan ulkona paistamia makkaroitakin en enään jaksanut niitä syödä.  Ennenkun tullessani kämpilleni aloin miettimään että olisi sittenkin kannattanut syödä pari makkaraa.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

Nukahdin hetkeksi äsken nousin kahvin keittoon kaverilleni ja itselleni. Kaveri tietää tietokoneeltani paljon ja puhelimestani.

 Olemme sen kanssa säätäneet konettani paljon. Nytkin se lähti säätämään konettaan. Tulee toisella silmällä MM- jalkapalloa telkasta toisell...