keskiviikko 10. huhtikuuta 2019

Mummon mökissä olisin asunut tai tätini Inkerin kerrostalohuoneistossa vähän matkan päässä. Kumma kun tuttu ulosottomies Hannu Nyberi sanoi soitelessamme että rakennetaan mökkiä. Oli hän käynyt sen katsomassa ja kantavat rakenteet kuulemma paikallaan. Ketähän tässä kusetetaan kun oli mökki kun sodan jäljiltä piippu pystyssä enään.

Kyllä tuli kyynel silmiini kun kävin mummon mökin katsomassa, oli tosiaan kun sodan jäljiltä piippu pystyssä raunioilla. Kuulin tosiaan tutulta ulosottomieheltä Hannu Nyberiltä että mökkiä joku remonteeraa. Oli hän tosiaan sen katsastanut ja oli kuulemma kantavat rakenteet siellä paikallaan. Ja uutta lasia pihalla, kysyin siskoltani Railalta monta kertaa että Ulla serkkuniko mökkiä rakentaa.

Kun tätini Inkeri vielä mökkiä asuessaan soitteli minulle kerran hädissään että tule äkkiä mökille on Ulla mittailemassa mökkiä. Siskoni vaan selitti jatkuvasti ettei kukaa mitään rakenna. Mutta annas olla kun sille sanoin että tapasin fiksun Hok Elannon lakinaisen kuka tuli Attendon pirun paikkaan minua tapaamaan Inkerin perintöasioissa.

Kyllähän alkoikin Siskoni kovasti selittämään että juu kyllä Ulla huseeraa mökkiä. Käsitin että Ulla meinasi että hänelle jää kaikki Inkerin omaisuus.

Sama oli Isäni perintöasiat ei silloinkaan kokoontunut kaikki perilliset, mikä olisi vissiin lakisääteinen asia. Minulla ei asuntoa,  rälläkässäkin jouduin asumaan kun panivat huijaten minulle edunvalvonnan. Olisin tehnyt jonkun diilin omaisten ja pankin kanssa että olisin saanut pitää vaikka Isäni pienen rivitalon pätkän. Kun olisinkin ajallaan tajunnut tekemään Isäni ja Tätini Inkerin kanssa testamentin heidän omaisuudesta. Kun varmaan läheisin heille olin, ja elämäni oli vaan rahasta kiinni.

Mihin Isä ja Inkerikin rahojaan säästi, minulta ainakin vietiin ja meni ihan kaikki. Isän perinnöt minulta huijattiin ja Inkeri Tätini pienet perinnöt panin haisemaan. Autellen köyhiä ja rikkaita keiltä en ole koskaan saanut mitään.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

On kohta ruoka meillä katsotaan mitä tulee meille. Lääkintä helikopteri tulee telkasta.

Tulisi hyvää ruokaa kun on nälkäkin minulla vähän. On vähän kipu hellittänyt kropastani polvi ja selkä kipuni helpottanut. Hyvä niin alkaa k...