sunnuntai 7. huhtikuuta 2019
Romanien Romaneista juttua kun edesmennyt Mässy niille huuteli. Että täältä tulee Kaitsu ja näyttää teille, aloinkin opettamaan niitä pelaamaan ja touhusimme heidän lapsien kanssa keskustan puistossa Keravalla.
Tulin Prisman aukiolle Mässyksi sanottu kaveri heilutti päätään siinä istuen keskellä aukiota, huusi se että hän on Hyrylän miehiä. Olihan se Hyrylästä lähtösin, sanoin sille että ole nyt hiljaa kun huusi se Romanien Romaneillle että nyt tulee semmoinen kaveri kun Kaitsu ja näyttää teille kun olivat he vissiin juopolle jotain sanoneet biknikkiä pitäessään Keskustan puistossa Keravalla.
Huusin etten ole Päämajan miehiä vaikka löysinkin koulumme vintiltä purusta Marskin kunniakirjan, oli päämaja mikkelissä. Aloinkin pelaamaan Romanien Romaneiden lasten kanssa pelasimme jalkapalloa ja jenkkifudista nuoret ihanat Romani tytöt toivat näytille sieniä löytämiään kielsin suuhun laittamasta. Suomalaiset katselivat kateellisena kun leikimme siinä puistossa. Romani vanhempansa pitivät ruokahetkeä siinä nurmikolla.
Heiluttivat kaikki Romanien romanit vielä kun lähtivät he siitä menemään. Lokit söivät heidän jättämänsä ruuantähteet puistosta.
No siitä meni aikaa oli Romanin romani kerjäämässä keskustassa heittelin sille kaksieurosia. Sanoi se vaimonsa olevan Prisman edessä menin siihen ja heittelin sillekkin kaksieurosia. Tuli vartija ajamaan nuorta kerjäläistä pois siitä menin sanomaana sille urpolle. Että anna sen tytön kerjätä kun ei se pahaa tee, ja katso siihen viereen kun nuorille hakevat röökiä kaljaa ja mitä muuta kauppaa siinä tekevät.
Vein Romanin Romani kerjäläisen sisään Prismaan juotiin limut muistaakseni siinä Prismassa.
No toinen kerta oli siinä kun meni suomen mustalainen potkimaan Romanin romani kerjäläistä siinä Prisman aukiolla. Ajoin tumman perässä ja katsoin mihin se menee. Olinkin tutun rakennusmestarin rakentaman elannon talon Turkkilaisessa pizeriassa tutkin yhtä asiaa koneelta ja join puoli siideripulloa.
Tulikin se sama tumma toisen tumman kanssa siihen selitti se jotain HARLEY PÖRLEY LUULI MINUA HARLEY MIEHEKSI VARMAAN PAKSUSTA 50 LUVUN NAHKAROTSISTANI. Kysyi tumma otanko kaljaa antoi muutaman tölkin minulle. Sanoin tummalle vaan että antaa olla viimenen kerta kun potkit niitä ROMANIEN ROMANEITA. Kun itsekkin olet romaneita samaa jengiä.
No Mässystä vielä kerroin sillle mitä Harri. K. yhtenä teki veti isäni perintörahoja ohi kehui sekin vaan muistaakseni Harri. K:ta kun samoissa pulloissa olivat kiinni Kumma vaan kun oli Mässy keskellä Prisman aukiota housut polvissa makasi maassa kusi valui munastaan.
Romanin Romanit vaan sille nauroivat niin kun minäkin. Ihmiset menivät vaan Mässyn ohi oliko sitten siihen tuupertunut. Lukekaa se Jammu juttuni miksen minäkään ketään auta. Kun Nikinmäen Attendossa auttelin Hirviö Jammu Siltavuoren pilaamaa Reijoa tyttärensä tehnyt itsemurhan ja oliko jollekkin pienelle pahaa Jammu Setä tehnyt.
Minä saunotin Reijoa kun ressukka juonut jalat itseltään. Tulin Keravalta Blomeruksen Veljesten Matin ja Roopen luota. En tiennyt silloin Matin syövästä, sanoi Roope että ota Kaitsu huone siitä vierestä hotellista Cosmopolista. Sanoin että menen Reijoa auttelemaan. Menin Nikinmäen Attendoon löivät minut ambulanssiin kyttien mukana ollessa ja kellariin lusimaan. Eli miettikää miksei oikein kukaan uskalla ketään autella.
Mässsystä vielä
No sitten kuulin että itki sen juoppokaverit kun oli se kuollutkin ihmeellisesti. Juttelin kyllä viimesen kerran Mässyn kanssa edellispäivänä asemalla kun odotti se bussia oli sillä marjoja pussissa, kotiin oli se menossa. Sääli vaan silloin oli kaveri ihan skarpissa kunnossa. Olisiko viina vienyt sitten miehen. Oli kyllä Päämajalle oikea mainos ukko. Onneksi hiljeni kun sille sanoin ettei huutele tuommoisia, Santtu ei hyvää tykkää sitten minua uskoi ja hiljeni.
No ei noilla väliä mitä joku entinen Hyryläläinen huutelee. Käskin kyllä muutaman kerran Mässyä olemaan hiljaa mistään päämajasta mutta oli se ihan sekasin pää heilui kun sekopäällä puolelta toiselle. Tuli se huuli pyöreänä katsomaan kun tulin puistosta Romanien Romaneitten luota pelaamasta kun en niille ollutkaan ärähtänyt. Rauhoittui Mässykin siitä, kun näki se että ovatkin Romanien Romanit kavereitani.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Alfa ja Omega
On kohta ruoka meillä katsotaan mitä tulee meille. Lääkintä helikopteri tulee telkasta.
Tulisi hyvää ruokaa kun on nälkäkin minulla vähän. On vähän kipu hellittänyt kropastani polvi ja selkä kipuni helpottanut. Hyvä niin alkaa k...
-
Hyvin meni nukkuen yö hiljasuutteen asti. Menin nessille mikä ei maistunut kun ei ollut edes maitoa. Olen puhunut porukalle että vaatisimme...
-
Menin nakkikioskille illalla myöhään puhutin myyjää Hilleviä kuka olisi sopinut minulle ikänsä puolesta äidiksi. Antoi Hillevi minulle pime...
-
Kaiken alku Ollakko vai eikö olla siinäpä kerrassaan kysymystä. Muna vai kana iäisyys kysymys. On vaikea aloittaa tarinaani tämän pitkän maa...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti