torstai 11. heinäkuuta 2019

Kokemusasiantuntijoista tarinaa ketkä eivät tienneet mitään AA:sta eivätkä AL-anonista, tai NA:sta.

Pyysi minua hoitaja T täällä kellokosken osasto 30 kokemusasiantuntijan palaveriin. Sanoin  hoitajalle eiköhän minulla ole vähän enemmän kokemusta asioista niinkun AA viinapirun riivanneesta Kaitsusta ja vähän muustakin. Puhui hoitaja että pitää siihen käydä koulua. Minulla on koulua noin 60 kertaa hoidossa olleena kellokoskella 12 kertaa linnoissa kymmeniä kertoja holistiloissa ja katkoilla. Kyllä siinä on koulua hoitaja T:le. Kun minä en kirjanoppinut ole ja sieltä ei mitään mututuntumaa saa asioihin.

Kerroin sille kun oli täällä kelliksellä aikoinaan yksi nuori mies kanssani samaan aikaan. Olin Peijaksessa kiinni tuli sinne kaksi kokemusasiantuntijaa, oli toinen kyseinen nuori mies. Olin yhden nuoren naisen kanssa palaverissa sekä hoitajan kanssa.

Kysyin kavereilta tietääkö ne Alcoholics Anonymous eli AA nimettömät alkoholistit, eivät tieneet kaverit siitä mitään. Kysyin tiedättekä Al anonista ja nimettömistä narkomaaaneista eivät tienneet mitään niistä. Sanoi Peijaksen palaverissaa nuori nainen että avaa hoitaja ovi me lähdemme Kaitsun kanssa vetämään kun ei tiedä teidän kokemusasiantuntijat mistään mitään.

Kun eniten tulee mielenterveys ongelmia juuri viinasta ja huumeista. On sydäntäni lähellä päihdetyö mitä teinkin kun panin perintörahojani menemään yrittäen saada poikia kuiville. Toki itsekkin maistelin kämpillään konjakkia kun siitä ei tule köyhäksi eikä kipeäksi. Mutta kun rahani loppuivat alkoikin ongelmat. Kun rakkauttaa ei ole vaan raha ratkaisee ihan kaiken sen kongreettisesti kokeneena.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

On kohta ruoka meillä katsotaan mitä tulee meille. Lääkintä helikopteri tulee telkasta.

Tulisi hyvää ruokaa kun on nälkäkin minulla vähän. On vähän kipu hellittänyt kropastani polvi ja selkä kipuni helpottanut. Hyvä niin alkaa k...