maanantai 15. helmikuuta 2021

Harmittaa vieläkin turha käynti pappilanpellon hammashoitolassa vihdissä kun ei ollut vissiin aikaa hammaslääkärillä tehdä nastojeni päälle uusia kruunuja.

Oli todella turha käynti Vihdin pappilanpellon hammashoitolassa kun puhui lääkäri hoitajalle jotain puolesta tunnista miksei ollut varannut kahta tuntia aikaa minulle. Lähti pala hampaastani ja sitten alkoi siitä vierestä toinenkin hammas heilumaan ja lähti kolmas nastahammas irti. 

Näytti vihdin hammaslääkäri kuvia mitkä otti etuhampaistani oli siinä yksikin ruuvilla kiinnitetty hammas mikä oli lähtenyt. Pyysin tekekemään hampaat nastoihin ja juurihoidettuihin hampaisiin. Uudet kruunut alkoi lääkäri tosiaan puhumaan hoitajalle puolesta tunnista jotain. 

Helvetti jos on ajasta kiinni hampaitteni hoito ei se hyvältä näytä. Kellokoskella aikoinaan tekivät hampaani ja kesti ne monta vuotta olisi nyt voinut vihdin hammaslääkäri tehdä samanlaiset hampaat minulle eteen. 

Nyt ei siinä ole kun yksi heiluva nastahammas. Ja takana ei ole oikein mitään hampaita kun riihimäen keskusvankilassa ei ollut aikoinaan siellä kun hampaitten poisto,  kaupungillekkin pääsi jos maksoi itse tai sai sen aikasesta vankeinhoito osastolta maksun sinne. Minä kävin pari hammasta kaupungilla laitattamassa. Oma lääkäri sanoi siviilissä miksi olet antanut pois ottaa, sanoin että olen köyhä. Sanoi hammaslääkärini että olisithan  isältäsi vaikka maksun saanut hampaisiisi kaupungille. 

Annoin ottaa kaikki huonot hampaat pois Vaasan mustassa saaressa poikien Mengeleksi ristimä hammalääkäri ei muuta suostunut tekemään kun pois ottamaan minulta hampaat. Pari hammasta olin pakotettu poistattamaan,  kävin vaasassa hammaslääkärissä sanoi se ettei minulle saa proteesia kun on purentani hassu alahampaat tulee ylähampaitten eteen. Pärjäsin hyvin noilla muutamilla takahampailla ja etuhampailla mitkä täällä kellokoskella laitettiin aikoinaan söin omenat ja kaikki.

Kai se laittoi täällä kellokoskella aikoinaan myös ton ruuvin juureen, mikä näkyi pappilanpellon kuvissa. Miksi se senkin olisi halunnut poistaa, olisihan varmaan kestänyt taas etuhampaani loppuelämäni. 

Nyt täytyy laittaa kelaan maksu uudelleen jollekkin yksityiselle hammaslääkärille kuka tekee niin kun asiakas haluaa ja mikä potilaan parhaaksi on. Pappilanpellon hammaslääkärissä ei muusta ollut kiinni kun ajasta, hampaitteni rakentaminen. En olisi lähtenyt koko pappilanpellon hammashoitolaan jos olisin tiennyt ettei siellä ollut Espanjalainen naishammaslääkäri,  kuka viimeksi laittoi kaikki hampaani kuntoon. 

Oli paljon reikiä minulla,  kaikki Espanjalainen naishammaslääkäri korjasi ja hyvin.  Kävin kellokoskella vanhassa paikassa viimeksi hammaaslääkärissä eikä ollut kun yhdessä juurihoidetussa hampaassa pieni reikä, minkä hammaslääkäri paikkasi. 

Helkari kun oli minulla rahaa miksen laittanut niitä hampaisiini olisin voinut laittaa eteen implantit. Olisi ne olleet ikuiset minulle. Olikohan niin kun pappilanpellon hammaslääkäri ei alkanut hampaita minulle tekemään,  kun hullujen huoneelta olin ja vanha kaveri jo. 

Kumma oli hammaslääkäri laittoi se jotkut väliaikaiset paikat noihin nysiin mitkä suussani olivat. Samalla vaivalla olisi se tehnyt kunnon hampaat minulle eteen. Kolme hammasta pitäisi väsätä yksi siinä vielä on mutta sekin heiluu pahasti. 

Ei kehtaa oikein nauraa kun edestä on hampaita pois suustani. Nyt valmistautumaan ruokailuun onneksi on vegaani ruokani pehmeää ja kevyttä ruokaa menee se helposti alas huonoillakin hampaillani tai sanotaan että vähillä hampaillani. Kunhan nyt saisin kelan tai sossun maksamaan hammashoitoni yksityiseen hammashoitoon. Pakkohan niiden on ne maksaa enhän voi tämmöisiä hampaita pitää suussani. Kun on syöminenkin hankalaa kun en voi oikein purra ruokaani.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

Nyt laitan vielä Cetilar rasvan jalkoihini. Jos ne vielä auttaisivat särkyyni jaloissani.

Laitan vielä Cetilar rasvan jalkoihini se on särkyyn. olisiko  rasva auttanut hiukan särkyihini. Otin yhden pamol särkylääkkeen jos se autta...