maanantai 22. maaliskuuta 2021

Aikasin nukkumaan illasta noin kello 21.50 ja aikanen herätykseni kello 2 siitä nukkuen kello 4.20 asti nukahtaen vielä hetkeksi kello 4.45 asti hyvin levänneenä. Tarinoitani elämästäni.

 Aloin kirjoittelemaan viimesen herätykseni jälkeen kynällä tarinaani. Heti aamusta tekstiä kynällä kun runosuoneni kukoistaa taas aamusta.   Elämäni Tarinat Alfa ja Omega Alku ja Loppu.  Söin aamusta pari pussukkaa hunajaa siedätän itseäni hunajalla allargioiltani uskon hunajan voimaan siinä, olen syönyt monet allergialääkkeet mitkään eivät niistä ole minua auttaneet. Olen syönyt keväisin yliannostuksia hunajaa ja saanut sillä pidettyä allergiani loitolla. Viime vuonna allergia vaivasi minua jonkun verran mutta aloitinkin silloin hunajan käytön myöhässä, oli kevät silloin jo pitkällä.

Lopetin myös astmapiippujen käytön Ventoline ja Pulmicortin ja mitä kaikkea olenkin joutunut käyttämään. Puhalsin PEF mittarinkin pohjaan lääkkeellä ja ilman. Joten totesin turhaksi astmapiippuni ahdisti henkeäni vaan enemmän piippujen käyttö.

Ihmettelen näissä hullujen paikoissa kun vetää nämä kun korsteenit röökiä ja sitten astmapiippua siihen päälle. Miksi ei hoitajat yritä näitä saada irti röökistä. Mutta eihän se onnistu kun polttaa henkilökuntakin röökiä toiset. Mitä todella ihmettelen kun toiset hullut yskii keuhkojaan pihalle tupakkakopissa ja sitten meni hoitjaa perään röökille. 

Nyt onneksi purettiin kaikilta osastoilta tupakkakopit murhappoltto yrityksen jälkeen jos se sitä oli. Tuli evakkoon palaneesta osasto 20 minun kämpääni joku sekopää heräsin siihen kun ropasi sekopää radioani kello 4.15 yöllä sekoittaen kanavia,  kellostani se sekopää oli patterin ottanut pois. Kehui se sytyttäneensä röökillä osasto 20 tupakkakopin. Seuraavana päivänä olin taas ulkona kun syttyikin meidän osasto 50 tupakkakoppi palamaan. Ihmettelin ekaa paloa kun eivät evakoineet porukkaa ulos talosta. Toisen tulipalon aikana evakoitiin kaikki ulkotöiden mestoihin. Yritin katsoa kyttiä että olisin päässyt puhumaan mitä evakko kämpikseni puhui minulle,  sytyttäneensä palot. Puhui kämppikseni kyllä että hän tunnusti sytyttäneensä palon hoitajille.

 Jatkoa edelliseen .Juoksin aikoinaan allergiasairaalan mäkitestin parhaan tuloksen ja puhalsin mittarit niin pohjaan että joutuivat listoja teipillä jatkamaan. Älyni todettiin hyväksi hyvinkään testeissä piti minun mennä haikon kartanoon hierojan oppiin. 

Mutta tyssäsi sekin hyvä yritykseni rauhankyyhky tatuointiini minkä pyttyläiset löivät ranteeseeni huittisten varavankilassa ollessani 17 vuotiaana siellä olin liian nuori sinne kun olisi siellä pitänyt olla 21 vuotta sain olla jonkun aikaa siellä. 

Lukekaa miten panin homon kämppäkaverini kuriin siellä. Oli se rikas ja kuuluisia Kolho niminen homo. Vein äijän kaikki pimeät rahat myin sille minulle riesaksi käyneen mankan. Millä kuuntelin Kirkaa varella virran kasettiani. Tein niin sanottuja pötköjä pattereista että sain virtaa mankkaani.

Homo yritti päästä sänkyyni järjesti se Sävy nimisen kaverin kämpästämme vissiin vankimielisairaalaan että pääsi äijä Kolho kaksisteen minun kanssani asumaan. Panin äijän niin pelkäämään johonkin äjän siirsivät pamput varmaan tiesivät mitä mieltä olin homoista. Pantiin äijä samaan vankivunuun kanssani. Kyllähän oli Kolho homo kusessa vaunussa. Oli siinä muitakin venkuloita kysyen mitä se äijä sinulle poika on tehnyt. Kerroin vanhemmille venkuloille miten se Kolho yritti minua. Haksahti vanha sika minussa en niin helppo poka ollutkaan vihaan niin paljon homoja.

Vedin tänä aamuna heti aamusta sellijumppia varjonyrkkeilyä sekä haarahyppelyä siitä etunojapunnerruksia sekä lankutuksia sekä jalkakyykkyjä. Vedin myös venyttelyjä aitajuoksija venyttelyjä eli lattialla istuen jalat aitajuoksija liikettä sekä sormia varpaisiin venytellen. 

Vedin kunnon venyttelyt ja jatkan jumppaa vieläkin olisi tänään kyllä salikin. Olisi se tehokkaampi kun sellijumpat. Kyllä kuntosali on tehokkaampi kun sellijumpat toki saan jumpilla pidettyä lihaskuntoakin koholla. 

Venytykset ovat tärkeät puhuin eilen nuorelle P. potilaalle miten tärkeä on alkulämmittelyt ja loppuvenyttely. Kaveri sanoi ettei hän niitä tee vaan suoraan nostelemaan. Sanoin että teet ihan väärin juttuja kun et lämmittele etkä loppuvenyttelyjä tee.  Kumma vaan ettei liikunnan ohjaajat kaverille tee selväksi niiden tärkeyttä.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

Tuotatin kaverilla eilen juusto snacseja karkkeja suklaata energia juomaa. Oli taas herkkuja minulla.

 On vieläkin karkkeja minulla jäljellä, mässään niitä edelleen. Karkkeja riittää minulla vieläkin jonkun aikaa. Tuli hoitaja hakemaan meitä ...