On ilta taas edessä menen taas aikasin nukkumaan illasta heti lääkkeiltä meinasin mennä sänkyyn kun olen aikasin viime yönä herännyt. Eklan kerran jo yhden aikaan yöllä heräsin. Sitten nukuin noin kello neljään. Jäin jo pystyyn kirjoittelemaan juttujani paperille. Siitä siirrän ne hiukan muunneltuna koneelle kansojen luottevaksi.
Tulee öisin monesti semmoista tekstiä etten meinaa aamulla niitä oikein ymmärtää, on sen verran vaikea selkoista tekstiä. Unianikin laitan monesti paperille yöllä. Sitten alan nukkumaan ja aamuun asti nukun hyvin. Alkaa minua väsyttämään öinen kirjoitteluni siksi monesti kirjoitan pari riviä. Saan unen paremmin on kirjoittelu kynällä hyvä unilääke kummasti alkaa silmissä lupsahtelemaan.
Olin töissä iltapäivästä ulkotöiden taukotuvassa missä olemma karussa kosteusvaurioa seinän takaa taukotuvasta. Oli papin ryhmä tänään keitin naispotilaan kahveista kahvit porukalle papin ryhmässä. Juttelimme niitä näitä oli neljä meitä ryhmässä, puhuin ettei ole muut uskossa kun tuttuni jo vaasan ajoilta molemmat M potilaat. Toinen M.H on samalla osastolla minun kanssani ja toinen M. K on osastolla 60.
Ylisti se minua pihalla sanoen KUNINGAS MESSIAS SIUNASIN SEN SIINÄ PAIKASSA. Menimme sheriffin ravintolaan sanoin sille että nyt otat konjakkia lasin sanoi M. ettei hän ota sanoin saman etten minäkään ota. Oli kaverilla niin kaunis kirkas katse kuppilassa. JUMALAN omia olette kunhan vaan ymmärrätte sen kaikki pyhitetyt sielut.
Kunnon poikia molemmat kaverit pitkän reissun miehiä ovat pojat olleet vuosia kiinni. Olimme mustassa saaressa vuosia. Minä olin hupituomion 8 vuotta pahoissa paikoissa ja vielä noin 5 vuotta paskoissa hoitomestoissa kun en asuntoa saanut millään.
Kumma on ettei nuoruuden tuttuni voi minulle järjestää asuntoa kun kiinteistö alalla on. Lupasi kaveri kerran jo minulle asuntoa, mutta mikä sille sitten tuli että unohti minut. Varmaan pelkää sekin kuolemaa kun aina kuolee tutut kun tulevat minua lähelle vissiin viimeistä voitelua tulevat hakemaan.
Meni keravallakin monta nuoruuden tuttuani vuoden aikana viimesen kerran tapasin moniakin. Kummallisia ovat herran tiet että saattelee minun lähelleni porukoita viimesen kerran. Haikealta se tuntuu kun aavistan tuttujenkin pois menon kuolemaa kohden. Tuonpuoleiseen vie tiemme pääsee monetkin rauhan tyyssijaan, taivaan temppeleihin vie tiemme. ISÄN POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN AAMEN.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti