Kumma on tosiaan siskoni tai molemmat nuorempi ja vanhempi kun eivät mitään kerro minulle suvun asioista. En ole tosiaan Äidistäni kuullut mitään varmaan 15 vuoteen. Joulupaketti siltä tuli mustaan saareen vaasaan monena jouluna. Siskoni kerran soitti minulle ja kysyi mitä hän tekee äidin kanssa, kun ei se jaksa käydä äitiäni enään hoitamassa. On Äitini kuulemma ilkeä, varmaan kova elämämme on jättänyt Äitiinkin jälkensä.
Pelkään kyllä ettei Äitini ole enään hengissä ja eivät uskalla vaan siskoni siitä puhua, toivotaan nyt ettei ole Äidillä hätää. Kumma vaan kun Äidilläni on oma asunto järvenpäässä mikseivät siskoni päästä minua siihen asumaan jos Äitini onkin jossain laitoksessa.
Minä olen ilman asuntoa ihmettelen vaan millä oikeudella iso siskoni Raila hoiteli isäni perintöasiat kun eivät missään tekemisissä olleet isäni ja minun kanssani. Minähän isälleni Martti Hyvöselle läheisin olin kun vanhoilla päivillänikin yhdessä asuimme. Kimppa firma meillä oli isäni teki televisio myyntiä ja huoltoa minä tein siinä antenni asennuksia.
Aloitin varmaan kolmos antenni huollon suomessa ensimmäisinä. Kun viisas huoltomiehemme Jarmo Salonranta sitä minulle ehdotti se ei näkynyt alkuun kun harvoissa paikoissa oli minulla kartta mistä näin näkyvyys alueet.
Siskoni hoiti isäni perintöasiat ilman minun läsnäoloa perunkirjoituksissa, eiköhän se ole lakisääteinen asia että on kaikki perilliset paikalla perunkirjoituksissa. Harmi kun en tehnyt isäni kanssa testamenttia rahoistaan ja pienestä rivitalon pätkästä.
Kun minulla ei asuntoa ollut lintsillä jouduin olemaan missä millloinkin. Sama oli tätini Inkerin perintöasiat en ollut niissäkään läsnä miksihän minut hoidettiin ulos etten päässyt puoliani pitämään. Inkeri tädilläni oli varmaan tarkoitus minulle jättää ainakin mummon mökki.
Jos ei muuta ollut niin olisin pankin kanssa tehnyt diilin että jätän pankille mummon mökin ja maksaa pankki siskoni ja serkkuni ulos siitä mökistä. Minulle vaan asumisoikeus mökkiin elinajakseni. Kumma kun tuttu ulosottomies sanoi minulle puhelimessa että mökkiä rakennetaan, uutta lasiakin pihalla kuulemma sanoi se vielä että hän kävi mökin katsomassa ja oli siellä kantavat rakenteet paikallaan.
Kukahan minua kusettaa kun siskoni Raila väitti ettei serkkuni Ulla mökkiä huseeraa. Mutta kun sanoin siskolleni että olen asianajajan kanssa jutellut perintö asioista.
Kummasti alkoikin siskoni selittämään että kyllä Ulla serkkuni mökkiä havittelee. Kysynpä vaan millä saatana oikeudella siskoni hoiteli minun asioitani perintöasioissani.
Miksei minua järjestetty perunkirjoituksiin, syväpuro yhteisön päälikkö Sannna järjestikin minut kummasti kellokoskelle syyttä juuri kun olisi siskoni Raila tullut lakimiehen kanssa syväpuroon kuulemma tekemään perintöasioita.
Saatana piti minun mennä tommoiseen mestaan kun syväpuro oli Sanna oli ihan outo tyyppi. Määräsi minut Sannan lääkäri ottamaan lääkkeitä siellä, sanoin etten tullut sinne lääkkeitä syömään vaan raitistuttamaan porukkaa, minkä teinkin ainakin hetkeksi kun pojat yrittivät raitistua, mutta talossa olivat talon lääkärin lääkkeissä ja siitä taas kadulle vetämään huumeita ja juopot juomaan haettiin niitä stadia myöten takasin. Ihan kusetusta oli siellä kaikki.
Luin kaksi kuukautta paikasta puolet oli vastaan perustajan Maukka Poikeljärven touhua toinen puoli oli tyytyväisiä. Sanoi muistaakseni Maukan veli Mara kuka oli syväpurossa duunissa ettei sieltä ole selvinnyt 35 vuoteen kun 10 tyyppiä näin Mara muistaakseni sanoi.
Tai joku kumminkin sanoi siitä minulle muistan että oli se Mara kuka niin sanoi.Minut lypsi syväpuro yhteisöön tuttuni Eero kaksi kuukautta mietin sen paikan touhuja ja lähdin sitten sinne, kun luulin pääseväni omieni pariin.
Tein eniten duunia siellä, aitaa teimme ja pesin monta päivää pihalla mattoja. Helvetti haksahdinkin paskaan sinne menolla, oli minulla kielokodossa asiat kunnossa oli minulla tyttökaverikin kielokodossa kun sain tytön rakkaudellani pois sähköhoidostakin.
Ilman lääkityksiä siellä olin ja vapaaehtoisesti siellä olin. Perkele tommoiseen saatanan syväpuroon piti minun lähteä Sanna saatanan valtakuntaan. Oli minulla siellä yläkerrasa poliisin poika kämpiksenä kysyin siltä onko se peitetehtävissä siellä kun oli niin kumma syväpuron touhu.
Lääkkeitä väkisin Sanna työnsi minullekkin, kehui vielä sen lääkäri että on se hyvä lääke minkä minulle määräsi ja sanoi vielä että saan sitä lisääkin.
Jouduin sielläkin pelleilemään ottavani lääkkeet, Sanna kyllä oikein kyttäsi että ottaisin mutta huijasin sitäkin saatanaa ja syljin pois lääkkeet. Helvetti että harmitti kun lähdin kielokodosta hiekkaharjusta.
Harmi vaan kun ei kukaan ilmoittanut Inkeri tätini sairastuneen tai menikö sitten äkkiä sairauskohtaukseen en tiedä sitä vieläkään. Mökki meni ohi suun minulta ja isäni asunto, siskoni löi kaiken rahoiksi. Millähän helvetin oikeudella kun olisin maksanut ne ulos mökistä ja Inkerin kerrostalo huoneistosta ja isäni rivitalon pätkästä.KYSYNPÄ VAAN MILLÄ HELVETIN OIKEUDELLA SISKONI NÄIN TEIT.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti