Kumma etteivät laita minulle muuta kun riisiä, mikä oli kaikilla ei riisi mene nielustani alas vaan jää kurkkuun ja joudun laittamaan monesti sormet kurkkuni ja oksentamaan nieluni auki. Joku siinä riisissä on, muutenkin on nielussani jotain häikkää ollut vuosia. Jää välillä kaikki ruoka nieluuni ja joudun oksentamaan nieluni auki.
Menin aamuaskareiden jälkeen kaupoille pyörällä. Ostin kolme proteiini juomaa kolme dallas pullaa sekä teetä ja hunajaa. Meni rahaa taas paljon noin 16 euroa. Kyllä kumminkin pärjää kaupoilla paljon paremmin kun kanttiinissa, on se niin kallis paikka. Nostivat kanttiinissa hunajankin hinnan 20 sentistä 40 senttiin 10 g pussukan. Kummallista se vaan oli kun olen ainoa kuka hunajaa ostaa kuulemma, sanoi niin kantiinin hoitaja. Sanoo ne kyllä että tulee hinnat jostain korkeammlta taholta, mutta tiedä sitä sitten. En enään kanttiinissa käy, vaan käyn pyörällä kaupassa.
Kyllä kauppa tulee paljon halvemmaksi kun kanttiini, toki kanttiini on lähellä meitä kun on se samassa talossa. Mutta ei kauppakaan kaukana ole meistä, pyörällä pääsen hyvin kaupoille.
Säästän jo hunajassa kun kaupasta sen ostan ajatelkaa kantiinissa hunajan kilohinta on 40 euroa tuolla kaupassa maksaa sama suomalainen hunaja noin 4 euroa suunnilleen. On purkissa 350 g hunajaa. En nyt tuota kaupan hunajan hintaa katsonut mutta jotain neljän euron paikkeilla se on on vissiin unkarilainen hunaja alle 3 euroa,
Tuli taas mieleeni Leppäsen Pepe kuka yritti lyödä tappolyönnilla kämmenellään nenäni aivoihin. Tiputin senkin vielä hanskoilla ettei sitä sattunut saa niistä hyviä kavereita sen jälkeen. No antakaas olla pankki Pirkkoni kuka olikin ihan sekopää.
Löi se korvani pullolla halki ja oli iso ventti korvan takana en sitä itse huomannut mutta tervarissa tikkurillassa laittoivat ison siteen korvaan ja passittivat minut meilahteen olisivat minut ambulanssiin laittaneet mutta halusin taksin ettei pääse Pirkko huoraamaan.
No alkoikin verenvuoto siteen läpi taksissa joka veti U käännöksen isossa risteyksessä. Sitten mentiiinkin ambulanssilla kovaa meilahteen. Kova oli säpinä kun operoivat korvaani ja haavaa kaulassani. Otin hatkat sairaalasta kun piti niiden jatkaa operaatiota aamusta. Otin kossua hihassa olevasta pullostani.
No oli Pepe ja Pirkko kerran kämpille tullesani alasti sohvallani menin vessan ison veitseni kanssa ja vedin valtimot poikki kädestäni, putosin rappuun veressä koko uuden talon rappu. Sieltä veivöt tikattavaksi tervariin. Joku olisi tehnyt huoralle ja sen rakstajalle pahaa mutten mitä eihän se Pepen vika olut jos muijani huoraa.
Ja tulin taksilla isälleni kuka oli kauhuissaan Pirkon tempusta. Kovaa otimme yhteen kun kaksi hullua sai viina niin tapahtui aina. Olin niin pirun mustasukkanen Pirkosta. Oli se pettänyt miestäänkin kuka otti lapsensakin mitkä Pirkolla olivat rakkaat. Meni Pirkon elämä poskelleen kun huorasi se ja miehensä sen jätti.
Ehdin nähdä Pirkon silmät kun se löi kaljapullolla minua kulman takaa kämpässään. Tuli Pirkon katseeseen terve katse ikäänkun se olisikin siitä järkiintynyt. Pirkko ajoi minut tervariin heitimme juuri kuolleen Tenu Jussi Uutun tikkurilan asemalle. Ja siitä menimme tervariin missä eivät voineet tehdä mitään haavalleni muuta kun sitomaan sen.
Enhän Pirkolla pahaa halunnut oli vaan huono kun kimpassa joimme. Olihan Pirkko osuuspankissa hakaniemessä ulkomaan valuutoissakin. Ja varmaan hyväkin hommassaan. Olisi pitänyt tehdä vuosisadan puhallus, oli minulla kolmessa eri pankissa vaimokkeita. Lukekaa olen paljon niistäkin kirjoitellut. Piiakin tippui koneella tuusulassa 89 vuonna Samuli Lehtisen koneella ja selvisi se ainoana siitä 7 siinä kuoli. Lupasi Piia minua odottaa 9 vuotta, mikä minulle vaadittiin hupituomiota.
Olin 9 vuotta raittiina mutta sitten vedin mikkolan kämpillä puoltoista pulloa rommia ja putosin tuskissani patjalleni. Heräsin siitä ja kävin paskalla jätin huikan oton siihen ei tullut Piia taivaasta minua hakemaan. Kun löysin Piian hautakiven mihin oli sitten kuollutkaan. Olenhan näistä asioista kertonut jo aiemmin mutta tuleehan nyt tähänkin tarianaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti