Aikasin nukkumaan illasta ja aikanen herätykseni aamusta, ei vaan enään väsyttänyt minua yhtään. Kun heräsin viimesen kerran kello 4.10 siitä tekemään sellijumppia etunojapunnerruksia 2x90 toistoilla meni taas hyvin etunojia lisäksi tein vielä 2x60 toistoilla. Lankutin myös 2x 1 min. teki nekin hyvää tein myös jalkakyykkyjä 2x 60 toistoja. Tein myös venyttelyjä monenlaisia liikkeitä. Ja varjonyrkkeilyjä tein myös muutaman minuutin sarjoja sekä jalan nostoja monottaen korkealle pääni korkeudelle.
Töissä nuoret pojat katsoivat pitkään kun monotin noin 1.90 m korkeudella olevaan palloon mikä roikkui taulusta. Kundit katselivat ihmeissään kun vielä 65 vuotias kaveri nostaa jalan noinkin korkealle. Ikäni treenatessa monoakin kyllä se nousee vielä minultakin, nostan kevyesti jalan palloon.
Pojat eivät kukaan alkaneet kokeilemaan nostoa siihen palloon. Tein etunojapunnerruksia kapealla ja leveällä liikkeellä. Ojentajia enemmänkin kapealla otteella ja leveällä rintaa enemmänkin toki käy etunojapunnerrukset myöskin koko hartioihin ja olkapäihinkin sekä käsivarsiin.
Tulee niin hyvä fiilis aina jumpilta vaikka ne heti aamusta teenkin lähtee siinä jäykkyys kropastani. Pääkin alkaa pelaamaan paremmin kun veri kiertää kohisten. Kokonaisvaltanen hyvä olo tulee jumpilta.
Teen vielä kirjoittelun lomassa jumppia useampaa liikettä tehden. Saan itseni iskuun heti herättyäni kroppa kiittää jumpista. Ja pää pelaa paremmin kun viitsiit tehdä jumpat aamusella. Minulle on ihan sama koska jumppaan, aamusta tai illasta yökin menee jumpaten aamusta aikasin.
Varjonyrkkeilytkin tekee niin pirun hyvää saan kunnolla lämmöt siitä ja irtoaa paikat hyvin hartian seutu. Ja toki jalatkin kun liikun kunnolla nyrkkeillen eteen ja taakse liikettä päkiöillä tehden tulee pohkeetkin hyvin mukaan siinä. Minulla oli aikoinaan niin isott pohkeet ettei mennyt 48 metsurin nokian saapas jalkaani. Mutta ajoin silloin crossit ja endurot prätkäillen ja harrastin luistelua.
Piti minun lähteä Merosen Riston talliin nyrrkeilemään. Kun Risto perusti keravan nyrkkeilijät. Ottelin seutulassa yhden kovanyrkin kanssa sain isäni tuomana nyrkkeilyhanskat Merosen Ristolta seutulaan saimme pamppujen siunauksella luvan nyrkkeillä ruokalassa. Lenkiltä hain kestävyyttä pitkiä lenkkejä tein. Kävin jokapäivä lenkillä noin 5-10 kilometrin lenkkejä tein.
Pisteitä hakkasimme paljonkin sparrasimmekin toisiamme. Kestävyyteni olisi kestänyt otella täydetkin erät vakka ammatilaiseksi olisin pyrkinyt. Onhan noita kaatoja ollut minulla muutamat lukekaa kuinka pudotin vartaloiskulla muutamia minulle pahaa yrittänyttä kaveria. Kun henki koskettaa minua silloin tapahtuu ja kaatuu äijääkin.
Kumma on vaan henki mikä koskettaa minua ja saan hurjat voimat silloin on kun pääsisi tyrananosaurus REX liikkeelle. Menee minulta aina muisti sillloin hetkeksi. Ja aina tapahtuu silloin jotain.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti