lauantai 5. kesäkuuta 2021

Päivä mennyt mukavasti pyöräilin pari kertaa tänään. Kävin aamusta rento kahvilassa energiajuomalla ja sitten pyöräilin vielä toisen kerran teki hyvää se minulle pääsi pois täältä ympyröistä hetkeksi.

Oli mukava pyöräiillä aamupäivästä kävin kaupassa pyörällä ostin leipää rasvaa juustoa kolme proteiinijuomaa. Tulin syömään osastolle kello 11.30 oli minulla ihan oma ruoka vegaani oli se erittäin hyvä. Pystyin syömäänkin sen ei nieluni tökkinyt yhtään, kun välillä joudun lyömään sormet kurkkuun ja oksentamaan nieluni auki.

On minulla ollut vuosia toi nielemisvaikeus aina välillä. Ikäänkun olisi joku tulppa tuolla ruokatorvessa menee hitaasti ruoka alas,  nyt varsinkin on vaikea syödä kun ei vihdin pappilanpellon hammaslääkäri tehnyt mitään etuhampaisiini. On siitä kolme nastaa varmaankin pois pelistä kesti ne vuosia,  söin noilla etuhampaillani omenat ja kaikki kovatkin,  mutta yhtä äkkiä ne vaan lähtivät kaksi hammasta ja yksi on heiluva ja kipeä. Huono homma kun en pysty salaattejakaan syömään. 

On tossa etuhampaassa kipua kun sillä yritän purra ruokaani. Laittoi kellokosken sairaalan hammaslääkäri viimeksi minulle eteen hampaat ja hyvin laittoikin kun ne vuosia kestivät siinä.

Olisi vihdin pappilanpellon hammaslääkäri ottanut pois,  tosta edestä noi kolme nastan tapaista hammasta. Sanoin sille että unohda koko juttu ja minulta et vähiä hampaitani vie. Puhui hammaslääkäri hoitajalle jotain puolesta tunnista,  mikseivt olleet varanneet minulle pari kolme tuntia aikaa.  Olisihan siinä ajassa ehtinyt kruunut tehdä eteen minulle.

En olisi lähtenyt pappilanpeltoon jos olisin tiennyt ettei mukava espanjalainen hammaslääkäri nainen ollut paikalla. Se teki viimeksi minulle kaikki kuntoon mitä suussani oli reikiä. Pieniä reikiä oli tullutkin aika äkkiä suuhuni kun viimeksi laitatin kaikki kellokoskella kuntoon.

No nyt onkin sitten homma auki,  pitäisi meille tulla hammashoito kellokoskelle vissiin elokuussa. Harmi vaan kun en voi syödä edes tummaa leipää vedän nykyään melko pullamössöä pehmeetä ruokaa.

Syön kyllä pieniä annoksia muihin verrattuna sanon vaan ihmettelijöille ettei ihminen elä pelkästä leivästä. Syön sen minkä kulutan eihän täällä nyt kulu ihmeemmin muuta kun puntilla mikä onkin nykyään minulla kolme kertaa viikossa. 

Painoni on kumminkin siinä 100 kilon tuntumassa mitä varmaan ihmettelee henkilökuntakin miten se pysyy sadassa kilossa suunnilleen,  vaikka olen syönytkin vegaaniruokaa pitempään jo. Toki punttitreenit tarvitsee ravintoa että lihas saa proteiineja,  ostan kyllä välillä proteiini juomia missä on 0.33 dl purkissa 28 g proteiineja. 

Tulikin tähän väliin viesti reservin majurilta Junnulta entisen hienon opettajani Heikin pojalta. Olen niin onnellinen kun näin Heikin vaimoineen kaupoilla Heikki sanoi että askel alkaa hidastumaan mutta on heitä neljä sukupolvea. 

Junnu sanoi että ajelivat harlikalla pitkän reissun. Täytyykin lopetella ja mennä sen kanssa keskustelemaan Facebookiin. PALATAAN JUMALAN LAPSET MYÖHEMMIN ASIAAN  PYSYKÄÄ JUMALAN RAKKAUDESSA JA KURISSA JA HERRAN NUHTEESSA.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

Elämäni tarinat alfa ja omega alku ja loppu.

 Eipä ole oikein runosuoni kukoistanut pitkään aikaan. Täytyy nyt yrittää keksiä tarinaa minun. Käyn kyllä ajoissa tänään nukkumaan että saa...