keskiviikko 9. kesäkuuta 2021

Sellijumppia tehden heti aamusta. Tein varjonyrkkeilyitä ja haarahyppelyä siitä etunojapunnerruksia sekä lankutuksia, venyttelyt siihen päälle.

 Tein juuri äsken tiukat sellijumpat,  varjonyrkkeilyitä haarahyppelyä sekä etunojapunnerruksia ja lankutuksia. Vaikka onkin selkäni välillä kipeytynyt teen silti selkää ja vatsaa vahvistavaa lankutusta. Tein monta sarjaa joka liikettä, venyttelyjä tein monta sarjaa on venyttely niin tärkeä kun ikääkin alkaa minulla olemaan. Kaipaa vanhan keho jokapäiväistä jumppaa ja venyttelyjä. 

Nuoret kundit ulkotöiden taukotuvallakin ihmettelivät kun nostin jalkani semmoisen heijastin kankaan naruun noin 1.90 m korkeudelle. 

Olen joskus hypännyt ison fudismaalin ylähirteen parin askeleen vauhdilla saksipotkun. Hypin aina ja pompin aamusta iltaan harrastin monia lajeja. Pysy sitä hyvässä kunnossa urheilemalla monia lajeja. En vaan junnusta ottanut niin tosissani urheiluja. 

Onhan meillä suvussa hyviä urheilijoita, kun on  suomen ehkä riskein vangin vartijakin serkun poika nelinkertanen suomen mestari kiekossa Mikko Kyyrö. Oli minunkin lajini junnusta kiekko se vaan ei kuulunut koulujen kilpailuihin ei edes kolmiotteluun.Olisin ollut ykkönen kiekossa siihen aikaan. Heitin sitä niin pitkälle en toki isoa kiekkoa niin kun serkkuni poika Mikko. 

Olen ylpeä Mikon saavutuksista kiekossa ja urheilussa sekä uran valinnasta vartijana. Meille oli vartijat kavereita isämme ja isosisämme samoissa sodissa olleet olimme sitä ikäluokkaa. Nykyään vääntävät ja tappelevat pampujen kanssa kaverit. Mihin helvettiin on linnoissa menty. 

Olimme suurin osa vangeista siihen aikaan kun lusin viinan takia kiinni,  se oli se viinapiru minun ikäluokassani. Toki pidimme hajurakoa vartijoihin mutta emme tapelleet niiden kanssa pahemmin ainakaan minun aikoinani. Ei ollut huumeita minun aikanani riihimäen keskusvankilassakaan paljonkaan. Jonkun pillerin joku joskus otti muttei kamoista mitään harmia ollut silloin.

Parasta aikaa oli elämästäni linnoissa olot oli minulla paljon hyviä vankitovereita. Pyttyläisten opissa olin jo 17 vuotiaana kun heittivät minut huittisten varavankilaan liian nuorena sain olla siellä jonkun aikaa. Olisi pitänyt siellä olla 21 vuotta ja minä vasta 17 vuotias. 12 kertaa lusin monessa talossa leireillekkin pääsin vaikka ekalla tuomiollani lensinkin seutulasta karhun koppiin nokalle kun vähän maistelin lukekaa on siitä hauskaakin juttua miksi nokalle jouduin missä toki olin monta kertaa.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

On kohta ruoka meillä katsotaan mitä tulee meille. Lääkintä helikopteri tulee telkasta.

Tulisi hyvää ruokaa kun on nälkäkin minulla vähän. On vähän kipu hellittänyt kropastani polvi ja selkä kipuni helpottanut. Hyvä niin alkaa k...