perjantai 8. huhtikuuta 2022

Yhteisön hyväksi siivoustyöt tehty tältä päivältä. Uuden nuoren hoitajan kanssa tarinoitani puhuen. Fiksu tyttö jaksoi kuunnella vuodatustani. Kun näissä taloissa ei info mene perille vaikka eletään tietokone aikaa.

Sain siivous kohteeni tehtyä oli minulla ulkotyötkin ja jääkaappien lämpötilan mittaus sekä 3 ja 4 kerroksien ovien pyyhintä sekä kukkien kastelu. Heitin tarinaani uudelle hoitajalle ihmettelen miten ei tieto kulje toisesta paikasta toiseen, pitää minun kertoa aina koko elämäntarinani jokaiselle hoitajalle erikseen. Luulisi että tietokone aikaan menisi tieto perille. Sanoi kyllä uusi hoitaja että on heillä tietosuoja siksi eivät pääse toisen paikan tietoihin. Kyllä minulla menojalka vippaa siviiliin, pääsisi nyt omaan asuntoon vaikka mihin päin vaan. Pääsisi konjakkia lääkettäni maistelemaan hunaja vihreä tee kuuma vesi konjakki on se niin hyvä lääke minulle, ei tule siitä köyhäksi eikä kipäeäksi. Rentoudun ja nukun hyvin konjakilla ei mitään krapuloita siitä tule. Aamulla on pirteä ja valmis päivän rientoihin. Heitin pienen lenkin ulkona, tekee se niin hyvää kun kummasti on minulla molemmat sieraimet tukossa öisin pahiten. Vasemman sieraimeni mursivat rikki kovan nenäverenvuodon takia peijaksen sairaalassa. Ihmettelin kovasti miksi piti rikkoa rustoa nenästäni verenvuodon takia. Laittoivat jonkun putkiviritelmän nenääni peijaksessa, minkä ottivat pois seuraavana päivänä Ohkolan sairaalassa. Alkoi heti verenvuoto uudestaan ja siitä ambulanssilla meilahteen missä heti avun sainkin, kolmelta sisar hento valkoiselta. Jonkun tupon laittoivat nenääni muuta en muista kun istuin käytävällä sängyllä. Ja vuoto oli loppunut ja muutenkin jo kovasta verenvuodosta johtuva huono olo oli poissa. Kummasti on vaan toinenkin, oikea sierainkin ummessa öisin pahiten. Minä olen yliherkkä reagoimaan kaikkeen, joten epäilen tämänkin talon sisäilmaa ainakin voi olla täällä kuiva ilma ja se saa nenäni reagoimaan. Onko mennyt ilma ulkonakin niin huonoksi että minä yliherkkänä reagoin siihen. Kun on minulla ikkuna auki ja liikenne on kovaa tossa tiellä. On ikävä vaiva nenän tukkoisuus on ikävä yöllä kun joutuu hengittämään suun kautta. Herään muutenkin nefrogeeniseen diabetes insibidus vesitystautiin kusen yölläkin usein. Jäi vaiva venäläisen mieslääkärin määräämästä LITIUM lääkkeestä minkä pitoisuudet se nosti pilviin 1800 mg. Toki se sanoi määräänsä minulle LITIUM lääkkeen suomalaisten hoitajien puheilla. Miksi siis halusitte minut myrkyttää lääkkeillä sairaaksi. Kysyn sitä vaan kun olen aina ollut kaikesta huolimatta kellokoski Ohkolassakin, kun terveyden perikuva voittaen urheilukisojakin mennen tullen. Aina treenaten talossa kun talossa kovaa mutta nyt kumma vaan oli Ohkolassakin venäläisiä lääkäreitä. Minuakin lääkitsemässä toki oli venäläinen naislääkäri A. osastolla 50 mukava nainen ja oli vielä osastolla 50 omahoitajani J. hyvä ihminen heidän kanssaan minulla synkkasi hyvin. Jäi LITIUM 1800 mg myrkky minulta pois ja älkää ihmetelkö miksi sitä LITIUMIA 1800 mg myrkyksi sanon niin sairaaksi siitä tulin. Katsokaas nuijat kun meilläpäin lääkkeillä parannetaan ihmisiä ei sairastuteta somaattisiin sairauksiin. TSH kilpirauhas arvot olleet vuosia koholla lohjan osastonylilääkärin S.V. mukaan eikä kukaan Ohkolassa ottanut kantaa asiaan vuosiin. Sanoivat vaan suomalaiset hoitajat lääkkeiden jaossa, missä valitin sairasta oloani että otetaanhan minusta kusi ja verikoetta jatkuvasti, ei minulla kuulemma hätää ole. Olen paljon näistä asioista kirjoitellut muttei liikaa voi asioista puhua niin rankkaa oli kohteluni kellokoski Ohkolassa. Ja koko juttu alkoi sekopää selin samarian Pisaran juopon kokin takia kun joi se kokoajan vaikka piti talomme olla raitis kolme kertaa kuukauteen soitti sekopää itselleen poliisit mitkä sille vihaisia olivat, ambulanssi ei uskaltanut tulla ennen kun sain puukot sekopää kokilta pois. Kävi sekopää kokki nuorta poikaa kurkusta kiinni silloin sille sekopäälle isolle korstolle ärähdin. Ja siitä jorviin kidutettavaksi 12 vuorokaudeksi kolkkoon koppiin. Mistä alkoikin kolmen vuoden reissuni kellokoski Ohkolassa. Ja älkää vetäkö hernettä nenäänne lukekaa mitä minule tehtiin vuosia. En viitsinyt häipyä talosta vaikka en antanut pois passiani enkä lompakkoa papereineen. Vaikka lääkäri I.T. sitä vaati minulta, sanoin sille että tämä on luottamus tehtävä. Olisin ollut vapaa mies aikaa sitten jos olisin pitänyt mölyt mahassani enkä kirjoitellut mitään talosta. Mutta kun nämä talon asiat olivat kaikilla selvillä jengi puhui lomilla kotonaan asioista ja kylillä suusta suuhun meni asiat. Eikä pitäisi olla mitään niin salaista hoitomestoissa ettei voi asioista puhua, mitään uudistusta ei tapahdu muuten. Huumeväkeä siellä paapottiin mitä todella ihmettelin. Mikseivät panneet huumeväkeä omalle suljetulle osastolle vuosiksi, silloin olisi voinut joku niistä raitistua.Toki on huumeväki niin vaikea hoitoista ettei niille voi mitään, sekopäitä monetkin väkivaltasia ovat toiset mikä on kyllä hoitajillle lääkäreineen rankkaakin hoitaa niitä. Eli ymmärrän kyllä hoitajiakin ettei duuni ihan helpompia ole. Kiitos venäläisen naislääkärin A. ja ihanan omahoitajani J. Ohkolan osaston 50 että alkoi talossa tapahtumaan. Olivat he kunnon ihmisiä inhimillisiä fiksuja sympaattisen oloisia.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

On kohta ruoka meillä katsotaan mitä tulee meille. Lääkintä helikopteri tulee telkasta.

Tulisi hyvää ruokaa kun on nälkäkin minulla vähän. On vähän kipu hellittänyt kropastani polvi ja selkä kipuni helpottanut. Hyvä niin alkaa k...