maanantai 29. joulukuuta 2025

Ikävää tässäkin talossa on kun porukka läväyttää ulko oven kovaa kiinni. Kyllä sitä säpsähtää kolahdukseen semmoista pauketta ovi pitää. Hoitaja sanoi että ovesta se johtuu, sanoin että olen sen kokeillut ja oven saa nätisti kahvasta kiinni.

Monissa muissakin paikoissa on ollut ovien kanssa ongelmaa. Kun ne kolahtelee niin kovaa kiinni että ihan säpsähtää siitä. Joissakin on lukon salpa ollut huonosti, toisissa on ollut huonot tiivisteet. Jotain vikaa ovissa on ollut, kuluvaa tavaraa ne on joten siitä johtuu oven pauke. Saranakin kuluu paikoiltaan pikku hiljaa ja vaatii sekin säätöä ja laittoa. 

Aina näissä paikoissa on ovien kanssa jotain ongelmaa ollut. Muuten ne pitää kovaa pauketta, kiinni laitettaessa. Mutta olen saanut yleensä huoltomiesten kanssa asian hoidettua. Ja homma on pelannut ja ovet toimineet hyvin, vähimmällä selviää rasvaamalla oven lukko ja saranat. Mutta monessa paikassa olen oikeassa ollut ovien kanssa, ja sillä vika saatu korjattua.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

Oli iltapala äsken herkkuja oli tarjolla. Täytyy olla rukouksessa väkevä

 Oli iltapalalla tonnikala salaattia leipää juustoa. Kaikkia herkkuja oli taas tarjolla. Otin myös lääkkeeni hullun lääkkeet debrakinen ym. ...