En jaksanut jäädä kuunetelemaan joulurauhan julistusta, sen niin usein kuunneltuani. Monena jouluna sen olen kuunnellut, Suomen Turusta. Nyt sen jätin väliin, söin vaan hyvän jouluruuan, söin samaa kun muutkin kinkkuakin meni. Vaikka on minulle kasvisruoka tehty vissiin.
Syön kevyempää ruokaa kun ennen, usein syön kevyttä kasvisruokaa sillä pääsen kuntoon. Sain jo aikoinaan kasvisruualla verenpaineeni ja kolestroolit kohdalleen. Kaipaa vaan joskus sitä lihaakin mutta harvemmin lihaa syön. Punaisen lihan olen vähentänyt minimiin syön punaista lihaa harvemmin nykyään.
En kaipaa punaista lihaa enää niin paljon kun ennen. Jauhelihakin alkaa maistumaan jo pahalta Tuusulan Hyrylän kämpillä teimme rullatuoli kaverin kanssa aika usein makaroni hömpötystä. Miksi sitä sanoimme makaronia, sipulia, pakaste juureksia, jauhelihaa ne sekaisin siitä tuli riittoisa ruoka. Söi siitä usean päivän kun pienissä rahoissa ja ruuissa olimme.
Broileria teimme silloin kun rahaa oli enemmän, se broileri oli kevyempää ja parempaa ruokaa. Toki ajatuksella kokaten ja rahaa enemmän uhraten, tekee sitä enemmän herkkuja. Löytyyhän netistä ja keittokirjoista ohjeita ruuan laittoon. Vaikka minkälaiseen herkkuruokaan saa sieltä ohjeet.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti