tiistai 2. joulukuuta 2025

Päivä mennyt leväten, syöden, kanttiinissa käyden. Pitkäksi käy aika, mutta ei olisi kämpilläkään muuta tekemistä kun ryypätä. Toivotaan nyt että pääsen täältä suoraan johonkin Rauhan ja Rakkauden paikkaan.

Kun nyt löytyisi joku todella kunnon uskovien paikka, missä kokisin rauhan elämälleni. Olen ollut Selkin sen aikaisessa Uuden - Kasvun kodissa Pauli Rantasen paikassa ja siellä oli hyvä olla. Olin siellä alkuun sähköverstaalla hommissa, tein myös siellä öljyntorjunta mattoa. Pauli oli kehittänyt sen öljyntorjunta maton, pidin sitä hyvänä ideana. Oli minulla Selkissä Enduro Husgvarna moottoripyöräni ajoin siellä Nummelan montulla ja pitkin harjua. Ostin myös Nurmijärven autoliikkeestä ison uuden karhean Mazdan. 

Pauli Rantanen laittoi minut Leksan apumieheksi ruotsiin haalari kuormaa hakemaan. Isolla paketti Mersulla, piti minun toimia ikään kun turvamiehenä. Leksa kun meinasi nukahtaa rattiin pois päin Ruotsista tullessamme. Piti Leksa väkisin saada apumiehen paikalle nukkumaan, kun sen silmät alkoivat pilkkimään. 

Heitin pari kofeiini pilleriä suuhuni ja ajoin pitkän matkaa Tukholman satamaan. Harmi vaan kun laivan ravintolassa kohtasin nuoruudesta tutun kaverin. Innostuin laivan baarissa hiukan viinaksia ottamaan. Tultiin satamaan ja Leksa ajoi Selkiin. No juoppo kun olen lainasin Leksalta yhtä paketti autoaan että sain enduro moottoripyöräni autoon. Hain Tenu Uutun Juhan Keravalta mukaani ja lähdimme viinojen kanssa. Pastorin Steniuksen Juhan luokse kohti Villähdettä mökkiään. Joimme siellä soitin selkiin uskovaisille tulivat ne hakemaan meitä, autoineen sieltä mökiltä.

Pauli Rantanen taisi pienen hepulin ottaa kun se passitti minut Selkin hommista. Porvooseen Betlehem  kotiin missä pysyin raittiina keräsin roskia ja siivoilin pitkin Porvoota. Löytyisi vielä tommoisia rauhan ja rakkauden paikkoja. Mitkä olisivat täysin raittiita, sillä me juopot olemme niin herkkiä ihmisiä. Seurakin tekee kaltaisekseen, kaipaan täysin parannuksen tehneiden  seuraa.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

Oli iltapala äsken herkkuja oli tarjolla. Täytyy olla rukouksessa väkevä

 Oli iltapalalla tonnikala salaattia leipää juustoa. Kaikkia herkkuja oli taas tarjolla. Otin myös lääkkeeni hullun lääkkeet debrakinen ym. ...