Joo kokillemme juuri puhuin kun oltiin sen kanssa Seutulan työsiirtolassa samassa kopissa, kun tumma mustalaiskaveri laittoi salaa mukamas, hienon karvakauluksella olevan farkkutakkini taskuun jämän. Mietin mitä tekisin sille jos takkini palaa no ottikin äkkiä jämän pois taskustani ennen kun ehti tasku palaa. No oli vissiin sama tumma töissä täällä käy kuulemma pari kertaa viikossa Porvoosta kulkee ei ollut tämä tumma kuulemma luulin väärin kysyin sitä siltä. Isäni puhui että olisi Heino sen aikaisen Vankeinhoitosaston pääliköitä eli Vahon sukua meille en tiedä pitikö paikkanssa. Tämmöistä muistelen isäni puhuneen, en koskaan käyttänyt hyväkseni Heinoa mutta ehkä sen takia oli minun hyvä lusia. Olihan lautamiehenäkin sukulainen siskoni sen aikaisen miehen isä Erkki Kyander ja koulumme johtajaopettaja Matti Oksanen.
No oli tämä kyseinen tumma saanut tuomion eikä halunnut sörkkään mennä sitä lusimaan soitteli se kuulemma Heinolla ja sai puhuttua itsensä leirille. ETTÄ NÄIN SE JUMALA JOHDATTAA ASIOITAMME VAI MITÄ SANOTTE JOHDATUKSESTA.
Oli Seutulassa myös Mustalaisten kuninkaaksi sanottu Allan Hagert. Oli Allan kun veli tai isä minulle niin hyvin tultiin toimeen shakkia pelattiin tupakoimattomien tuvassa, mutta annoin Allanin poltella ison ikkunan edessä pelatessamme. Kysyi Allan pitkään mistä hän ostaa talon no meni aikaa pyydettiin minut antennihommiin Tuusulan Rantatien kulttuuri maisemiin oli helkkarin hieno palatsi taisi muuri kiertää taloa oli se Allanin talo heitimme antennin katolla mutten Allania enää hengissä tavannutkaan. Sääli ja ikävä tuli hienoa miestä olin minäkin aika päälikköä Seutulassa sanaani uskottiin.
No nyt mennään näillä nykyään en ole enään mitään kun rahani loppuivat loppui kunnioitukseni porukoilta. Jos nyt jostain siunaantuisi minulle rahaa luulin että kirjoittelullani tienaisin viinapirusta ja elämästäni muutenkin. MITEN ON JUMALA JOHDATELLUT ELÄMÄÄNI.
Kohta lähden vielä katsomaan kirpputorille kahville ja pullalle jos syön paakelssia kun ei ole minulla kun yhteen leipäviipaleeseen makkaraa. Huomenna kuulemma voisi päästä Pekan kyydissä kaupungille kun vie se vissiin porukoita himaansa.
No oli tämä kyseinen tumma saanut tuomion eikä halunnut sörkkään mennä sitä lusimaan soitteli se kuulemma Heinolla ja sai puhuttua itsensä leirille. ETTÄ NÄIN SE JUMALA JOHDATTAA ASIOITAMME VAI MITÄ SANOTTE JOHDATUKSESTA.
Oli Seutulassa myös Mustalaisten kuninkaaksi sanottu Allan Hagert. Oli Allan kun veli tai isä minulle niin hyvin tultiin toimeen shakkia pelattiin tupakoimattomien tuvassa, mutta annoin Allanin poltella ison ikkunan edessä pelatessamme. Kysyi Allan pitkään mistä hän ostaa talon no meni aikaa pyydettiin minut antennihommiin Tuusulan Rantatien kulttuuri maisemiin oli helkkarin hieno palatsi taisi muuri kiertää taloa oli se Allanin talo heitimme antennin katolla mutten Allania enää hengissä tavannutkaan. Sääli ja ikävä tuli hienoa miestä olin minäkin aika päälikköä Seutulassa sanaani uskottiin.
No nyt mennään näillä nykyään en ole enään mitään kun rahani loppuivat loppui kunnioitukseni porukoilta. Jos nyt jostain siunaantuisi minulle rahaa luulin että kirjoittelullani tienaisin viinapirusta ja elämästäni muutenkin. MITEN ON JUMALA JOHDATELLUT ELÄMÄÄNI.
Kohta lähden vielä katsomaan kirpputorille kahville ja pullalle jos syön paakelssia kun ei ole minulla kun yhteen leipäviipaleeseen makkaraa. Huomenna kuulemma voisi päästä Pekan kyydissä kaupungille kun vie se vissiin porukoita himaansa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti