Oli päiväruoka linströmin pihvejä, oli pihvit naudanlihaa hyvä niin kun en saastasta sikaa syö. Oli yhteisökokous ruuan jälkeen kello 13, käsiteltiin paljon asioita. Kysymys oli heijastimet puolet suunnilleen sanoi niitä käyttävänsä. Minä sanoin etten käytä ja pitää olla tarkkana ja jos joku ajaa yli ei siinä mitään.
Kokouksen jälkeen olisin lähtenyt pyörällä kylille ja kaupoille. Ei ollut nelospyörän avain paikalla joten olisin lähtenyt kävellen, näin kumminkin rapun ikkunasta nelospyörän olevan paikalla pihalla.
Menin hoitajalle sanomaan siitä, että onko avain jäänyt palauttamatta ja että katsovat listasta kuka on viimeksi nelospyörän lainannut.
Oli listassa kaveri kuitannut pyörän muttei ollut sitä takasin kuitannut. Menimme T hoitajan kanssa kaverin huoneeseen kysyi hoitsu avainta kaverilta katsoi se housujensa taskut ja sanoi ettei sillä ole avainta.
Ymmärrän kyllä että voi avainkin hävitä kun minäkin kerran kohelsin housujen kanssa ja meni avain väärien housujen takataskuun. Mutta tiesin kyllä silloin avaimen olevan minulla jossain joten kävin taskuja läpi ja heti löysin avaimen.
Varmaan on venäläiselläkin pyörän avain jossain lähellä, kun on se pihaan tullut pyörällä. Käskisi nyt hoitajat sen tutkia kaikki taskut sun muut paikat mihin on se voinut avaimen laittaa.
Harmi kun se nelospyörä on ainoa käypä pyörä minulle. Uusi Nopsa pyörä kolmospyörä onkin hävinnyt heti uutena kaksi pyörää tuli osasto 30:le. Nyt täytyy vaan kävellä ei voi muuta.
Oli kokouksen jälkeen pullakahvit oli pöydässä osaston hoitaja hoitsu ja toimintaterabeutti. Kysyin oliko pyörän avain löytynyt.
Ei mennyt niille jakeluun puheeni vaikka puhuin varmaan selkokielellä, millä suomalaisille pitää puhua kun eivät mitään ymmärrä niin tyhmiä juntteja on Suomalaiset. Suutuin ja sanoin vaan että pitää teille vääntää rautalangasta, lähdin kävelemään keskustelusta.
Sanoin osastonhoitajalle kuka kerran sanoi aamukokouksessa jonkun polttaneen vessassa. Sanoin tänään että teen rikosilmoituksen jos vielä kerran vessassa poltetaan. Kerroin olleeni monta kertaa tulipalossa. Poliisi Kyytinen laittoi minut selvänä putkaan naiseni ja parin kaverin kanssa kaupoilta tullessamme.
Makasin putkan lattialla katsellen kattoon joku hakkasi varmaan pidätyssellin ovea pitkään. Alkoikin tulemaan ekaksi vaaleaa savua ilmanvaihtohormista mikä muuttui mustaksi. Mietin vaan köyliön paloja enhän nyt kuolemaa pelkää, tiesin vaan alamaailman koston olemaan julma kytille minut polttaen.
Oli putka melko täynnä mustaa savua kun poliisi Jussi Komokallio avasi oven ja päästi minut putkasta. Näin vuosien päästä alamaailmaa Hyrylässä sanoi pojat Kyytisen polttaneen Isänsäkin sanoin paniko senkin selvänä putkaan ja tuleen. Nauroi pojat että poltti Kyytinen Isänsä rattijuoppoudesta.
Anneksessa joku yritti polttaa sellinsä pani se vielä yleisen tilan verhot tuleen. Jengin kiltein poika heitti yöllä polttopullon asuntooni minkä ennätin sammuttaa ennenkun kunnolla se lehahti.
Nuorena olimme Uotisen Rillin kanssa hallin katolla kun alhaalla syttyi styroxit tuleen jäimme jumiin katolle. Mutta kun en pelästy tilanteen ollessa päällä selvisimme katolta kunnialla. Olen kertonut näistäkin asioista aikasemmin yksityiskohtaisemmin. Anteeksi toisto mutta kun on niin rankkoja asioita ei voi näitä liikaa kertoa
Kokouksen jälkeen olisin lähtenyt pyörällä kylille ja kaupoille. Ei ollut nelospyörän avain paikalla joten olisin lähtenyt kävellen, näin kumminkin rapun ikkunasta nelospyörän olevan paikalla pihalla.
Menin hoitajalle sanomaan siitä, että onko avain jäänyt palauttamatta ja että katsovat listasta kuka on viimeksi nelospyörän lainannut.
Oli listassa kaveri kuitannut pyörän muttei ollut sitä takasin kuitannut. Menimme T hoitajan kanssa kaverin huoneeseen kysyi hoitsu avainta kaverilta katsoi se housujensa taskut ja sanoi ettei sillä ole avainta.
Ymmärrän kyllä että voi avainkin hävitä kun minäkin kerran kohelsin housujen kanssa ja meni avain väärien housujen takataskuun. Mutta tiesin kyllä silloin avaimen olevan minulla jossain joten kävin taskuja läpi ja heti löysin avaimen.
Varmaan on venäläiselläkin pyörän avain jossain lähellä, kun on se pihaan tullut pyörällä. Käskisi nyt hoitajat sen tutkia kaikki taskut sun muut paikat mihin on se voinut avaimen laittaa.
Harmi kun se nelospyörä on ainoa käypä pyörä minulle. Uusi Nopsa pyörä kolmospyörä onkin hävinnyt heti uutena kaksi pyörää tuli osasto 30:le. Nyt täytyy vaan kävellä ei voi muuta.
Oli kokouksen jälkeen pullakahvit oli pöydässä osaston hoitaja hoitsu ja toimintaterabeutti. Kysyin oliko pyörän avain löytynyt.
Ei mennyt niille jakeluun puheeni vaikka puhuin varmaan selkokielellä, millä suomalaisille pitää puhua kun eivät mitään ymmärrä niin tyhmiä juntteja on Suomalaiset. Suutuin ja sanoin vaan että pitää teille vääntää rautalangasta, lähdin kävelemään keskustelusta.
Sanoin osastonhoitajalle kuka kerran sanoi aamukokouksessa jonkun polttaneen vessassa. Sanoin tänään että teen rikosilmoituksen jos vielä kerran vessassa poltetaan. Kerroin olleeni monta kertaa tulipalossa. Poliisi Kyytinen laittoi minut selvänä putkaan naiseni ja parin kaverin kanssa kaupoilta tullessamme.
Makasin putkan lattialla katsellen kattoon joku hakkasi varmaan pidätyssellin ovea pitkään. Alkoikin tulemaan ekaksi vaaleaa savua ilmanvaihtohormista mikä muuttui mustaksi. Mietin vaan köyliön paloja enhän nyt kuolemaa pelkää, tiesin vaan alamaailman koston olemaan julma kytille minut polttaen.
Oli putka melko täynnä mustaa savua kun poliisi Jussi Komokallio avasi oven ja päästi minut putkasta. Näin vuosien päästä alamaailmaa Hyrylässä sanoi pojat Kyytisen polttaneen Isänsäkin sanoin paniko senkin selvänä putkaan ja tuleen. Nauroi pojat että poltti Kyytinen Isänsä rattijuoppoudesta.
Anneksessa joku yritti polttaa sellinsä pani se vielä yleisen tilan verhot tuleen. Jengin kiltein poika heitti yöllä polttopullon asuntooni minkä ennätin sammuttaa ennenkun kunnolla se lehahti.
Nuorena olimme Uotisen Rillin kanssa hallin katolla kun alhaalla syttyi styroxit tuleen jäimme jumiin katolle. Mutta kun en pelästy tilanteen ollessa päällä selvisimme katolta kunnialla. Olen kertonut näistäkin asioista aikasemmin yksityiskohtaisemmin. Anteeksi toisto mutta kun on niin rankkoja asioita ei voi näitä liikaa kertoa
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti