sunnuntai 12. heinäkuuta 2020

Tarinaani näin aamustta elämäni parhaasta ajasta vankiloissa ollessani. Ammattitöitä tehden monessa talossa ja leirillä.

Lähdin uralle keravalle ja huittisiin sieltä potkivat alaikäsyyden vuoksi pois. Homon Kolhon laitoin siellä kuriiin. Sieltä heittivät minut Keravalle  vanhalle puolelle. Siitä ura urkeni oli minulla lautamies  siskoni sen aikasen miehen isä Erkki Kyänder. Ja lautamies johtajaopettaja  Matti Oksanen

Minuthan laitettiin kasvamaan linnoihin, kun viihdyin linnoissa paremmin kun siviilissä. Kaikki kaverit oli linnoissa elinkautiset oli parhaita kavereita. Ammattitöitä tehtiin pajalla jyrsin koneella  ja Revolverisorvilla sorvasin ja pulttisorvilla. Monia hommia halkoklaanilla olin ja lämmittäjänä. Oma homma oli minulla vastaanottonarikalla. Sain olla omissa oloissa omassa konttorissa. Pidin kirjanpidot  parilla tuomiolla Riihimäen keskusvankilassa. Pamput tykkäsi minusta ja hoidin hommani hyvin vastaanottonarikalla. Tuinsivat minut pojat Riksussa  kenkä Keravana kun oli minulla talon ainoa fudis minkä aina vein selliini. Pojat tiesi että tuon aina pallon ulkoiluun.

Seutulassakin toimin urhiluvetäjänä pari tuomioa. Hoidin kaikki urheilut seutulassa. Olenhan kettäkoplan miehiä pelimies on pelimies. Linnoissa aina kovaa jumppaa vetäen. Harastinhan prätkäilyä jo junnusta ja vielä ikämiehenä Enduroa  Husgvarna 400 cc WR  ja Crossi pyörä Honda 250 cc CR. Ajoin näillä kisaa itseni kanssa aika pelejä ne oli menemään. Olihan se mukavaa ajaa enduroa ja  crossia kyllä oli huikka pois kun kisailin.

Riihimäen keskusvankilassa
En ollut vuosiin kun kerran sairaslomalla pelleilin että oli kurkkuni kipeä. Sitten olikin koppihoitoa koko päivä. Kuuntelin  kun pojat pelasi pingistä kongilla ja harmitti kun en päässyt pelaamaan kun olin sairaslomalla. Kyllä se oli viimenen kerta kun jäin sairaslomalle.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

Kello on 14,56 ruoka on kello 17. Nälkä ei ole yhtään mutta syödä täytyy.

 Parin tunnin päästä on ruoka katsotaan mitä ruokaa tulee meillä. Katsotaan nyt mitä syödään nälkä ei ole yhtään.. Tuleekin puuro keitolla i...