Heti herätykseni jälkeen vedin sellijumppia varjonyrkkeilyä tehden. Äsken tein pari sarjaa etunojapunnerruksia sekä lankutuksia tein myös aitajuoksija venyttelyjä. Ja sormia varpaisiin istuen ja seisten. Monenlaista venyttelyä tehden kummasti vetristyy jumpatessa alkaa veri kiertämäänja herää kunnolla. Suosittelen muillekkin samaa jumppaa tai soveltaen itselle sopivaksi liikkeet. Venyttelyt sopii kaikille sopivasti tunnustellen pikkuhiljaa notkistellen paikkoja.
Suosittelen aloittamaan jumpat varjonyrkkeilyllä siinä lämpeää kroppa ja vetristyy paikat otatte varjonyrkkeilyyn jalatkin mukaan jalkatyöskentely tekee hyvää jaloille ja rytmittää se koko kehon liikkeeseen.
Koittakaa saada unihiekka karistettua silmistänne kun heräätte sellijumpilla miksi minä niitä sanon. Eihän nyt tarvitse alkaa amuyöstä tekemään jumppaa niin kun minä teen mutta kun nukun kun kissa olen hetkessä hereillä. Ja pystyn menemään heti takasin nukkumaan eläimen vaistot on minulla kunhan eivät saatanat myrkyttäisi minua lääkkeillään. Mistä menee kunto huonoksi ja silmät heikoiksi tulee silmiini mustia palloja sekä harsomaista peitettä. Mitkä häiritsee jokapäiväistä elämää.
Olin hetken sängyssäni pötkölläni yritin unta vielä saada kun väsyttää minua aikanen herätykseni. Nyt lähden teelle pitäisi tämä tumma tee olla piristävää sanoi niin kanttiinin pitäjä.
Toivotaan että ottaa neuvoistani vaarin lukijani tosta sellijumpastani, se menee veriin kunhan vaan alatte tekemään sitä. Minä olen tehnyt jumppia tässä kirjoittelun lomassa. Monta sarjaa etunojapunnerruksia sekä lankutuksia. Venyttelyjä ei voi koskaan tehdä liikaa vanhemmiten täytyy aina vaan enemmän venytellä minäkin olen 64 vuotias mutta nopea ja vahva olen edelleen ikäni jumpanneena. Käyn myös punttisalilla aina kun siihen on mahdollisuus. Olen harrastanut monia lajeja siitä varmaan hyvä kuntoni.
Täällä ohkolan sairaalassa myrkyttävät minua pahoilla lääkkeillä mistä on kuntoni huonontunut. Mutta en periksi anna lääkkeiden vaikutukselle, vaan jumpaan kahta kovemmin. Lensin tänne juopon kokin Ison Antin takia selkin samarian pisaran takia muka uskovaisia helvetti kaikkea muuta. Antti Rasinkangas oli juoppo vaikkei saanut talossa juoda soitteli kokki kuukauteen kolme kertaa poliisit kun pelkäsi se jotain tyyppejä vissiin. Kerran ambulanssin että hän sekoaa sanoi keskus että saanko kokilta puukot piiloon että uskaltaa lanssi tulla sanoin että vetää Antti itkuviinaa. Olin kirjoitellut paljonkin selkin touhuista lukekaa siitä tarinaa. Voihan se olla että olivat omalla tavalla uskossa mutteivät minun piiriini kuuluneet.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti