Olisihan tosiaan pitänyt osasto 20 naislääkärimme passittaa minut heti sairaalaan jos olisikin ollut laskimotukos jalassani mitä minäkin pelkäsin. Mutta ei ollut samanlainen vaiva kun kerran peijaksessa jouduttuani hoitamaan jalkojani, silloinkaan ei ollut ruusua mitä epäilivät oli silloin molemmat jalat kun tukit polvesta alaspäin. Punaset ja kipeät silloinkin povasivat jotain laskimotukosta.
Ostin instrusta putkisukkia monta paria ja pesin ja rasvasin jalkojani monta kertaa päivässä siitä ne lähtivät pelaamaan. Isäni haki minulle isot reino tossut mitkä meni jalkaani. Käskin isäni ajaa minut halpahalliin mistä olin ostanut halvat lenkkarit edellis päivänä kun jalkani menivät. Kysyin myyjältä onko kukaan muu valittanut tossuista jos niissä joku liimaaine aiheuttaa jaloillle hallaa. Tutkin yleensä asiat juurta jaksoin siksi halpahalliin olisin vaatinut kunnon korvaukset jos tossuista olisi syy löytynyt.
Jäi silloinkin asia mysteeriksi mikä jaloissani oli sama tämä nykyien vaivanikin. Ei täälläkään lääkärit sitä saaneet selville, mikä jalkojani vaivaa.Nyt vasta kuvaksiin tosiaan kun on vaivannut jo jalat jonkun aikaa. Ja turvotus ja kipu jatkuu samanlaisena pitemmän aikaa. Mutta parempi myöhään kun milloinkaan jos saan selvyyden jalka vaivaani ruusua tai laskimotukosta. Tänään se selviää kuulemma mennääm järvenpäähän tutkimuksiin kuviin ainakin.
Kyllä ne nyt ovat alkaneet minuakin hoitamaan ehkä siksi kun olen ääntä pitänyt kaikella tavalla. Ja kun tuli toi verenvuotoni nenästä mitä hoidettiin kahdessa sairaalassa tai peijaksen hoito oli täysin alaarvoista kun rikkoivat vaan jotain rustoa nenästäni. Sinnekin mentiin ambulanssillla kumma ettei noin isossa talossa saa yhtä verenvuotoa tyrehdytettyä.
Seuraavana päivänä sitten mentiinkin lanssilla meilahteen mistä avun heti sain. Jäi kiusallinen vaiva peijaksesta kun on nenäni ihan tukossa se sierain mitä runnoivat rustoa rikki. Sattui niin saatansti lääkärin jos se edes se oli kun runnoi se voimalla jotain instrumenttia nenääni. Ei puudutustakaan se laittanut nenääni. Lähdemmeköhän aamusta, kuulemma Järvenpäähän röntgeniin näin hoitsu saanoi eilen että olisi järvenpäässä röntgen. Minä luulin että käyttää tämä talo hyvinkään sairaalaa noissa hommissa. Minulle on ihan sama mihin mennään kunhan vaan tutkivat minut.
Silmäni ovat nyt ensisijalla kun meni ne minusta verenpainelääkkestä kun juuri silloin kun uuden lääkkeen minulle laittoivat meni samalla silmät huonoksi vaaleeta harsomaista häiriö näkyy vasemmassa silmässäni ja välillä mustia pallukoita menee silmissäni. Oikea silmäni on parempi mutta vasen häiritsee työskentelyä.
On ihmiselle silmät ja näkö tärkein ominaisuus. Ilman käsiä ja jalkojakin tulee toimeen mutta jos silmät menee on se mailmanloppu. Toki toiset tuleekin silmättömänä toimeenkin. Nyt on kohta aamupala ja lääkeet mitkä minun pitäisi saada itseltäni pois kun ei ole kenelläkään lääkärillä oikeutta pakottaa minua myrkkyjään syömään.
Ja myrkyttämään minua lääkkeillään niin pahasti sairastuin saatanoiden myrkkylääkkeistä ja vielä venäläisen minulle määräämissä. Mitä Kapo hoitajat pakottavat ottamaan. En voi puhua kun Mengeleistä ja Kapo hoitajistaan. Helvetti kun en saanut keravalta kämppää olisihan siinä elämäni muuttunut olisin tehnyt asunnostani rauhantyyssijan. Kirjoitellen tarinoitani yötä myöten en ketään olisi kämpilleni päästänyt. Nyt alkaakin aamupala ja lääkeet lähden hakemaan puurot sun muut tilpehöörit. Palataan asiaan myöhemmin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti