sunnuntai 21. maaliskuuta 2021

Eilen ajoissa nukkumaan ja ajoissa ylös tänä aamuna, näin unia missä muistan vaan isäni olleen. Melko levänneenä heräsin aamusta kusin muistaakseni sorsaan yöllä.

 En kussut niin paljon yöllä kun monesti,  on sorsani täynnä aamusta kun juon paljon vielä illalla,  kun minua janottaa siksi juon. En huvikseni juo vaan janooni juon. Heräsin tänä aamuna kello 5 aikamerkkiin siitä aloin kirjoittelemaan kynällä. Kello kuusi kävin nessikahvilla,  oli maitoakin muttei minun soija maitoa ollut.

Juon aina soija maitoa kun siihen on mahdollisuus,  on se minulle parempaa jo laktoosi vaivaselle ja muutenkin on vegaanille soija maito parempaa. Kyllä on vegaani ruoka hyvää ja terveellistä,  olen ollut jo hautausmaalla töissä traktori kuskina vegaaani. Söin masalassa kämpilläni puuroa ison lautasellisen,  siihen pakaste marjoja päälle suli ne siihen syötäväksi. Sillä pärjäsin melkein päivän,  joskus hain kaupasta ruokatunnilla jotain kevyttä mikroon.

Menin töihin talvellakin jo 4-5 maissa ajamaan traktoria hautausmaalle,  sitten ajoin töiden jälkeen Masalaan,  söin taas puuro marja ruokani ja ajoin järvenpäähän tekojäälle pelaamaan lätkää. Siitä illalla myöhään olin masalassa asunnollani.

Sain oman traktorin nurmijärven valmetilta kun oli minulla ekaksi hautausmaalla fiat  mitä en voinut oikein ajaa kun oli minulla mennyt jalastani polvi rikki fudiskessa aikoinaan. Väsyi jalkani painellessa kytkintä ja jarrua. 

Otin valmetilta nurmijärveltä valmetin,  linkkukoneen mikä kahvasta vaihtoi suuntaa. Otin ekaksi linkkukoneen viikoksi koeajolle hautausmaalle,  vanha ison valmetin kuski ei saanut linkkukonetta taipumaan hautausmaalla. Minä pyöritin linkkukonetta kun vanha tekijä.

Harmi kun tekivät minulle täydellisen terveystarkastuksen Eiran sairaalassa kun piti olla minulla lopuelämäni työ hautausmaalla kuskina olo. Olin pidetty kaveri hautausmaalla kun hoidin hommani hyvin, traktori kuskina ja masalassa kaadoin kulttuuri maisemista tilurin kanssa merkkaamiani puita. Otin riskin kaverini hautasmaalta kaverikseni puiden kaatoon ajoi se traktoria masalassa millä kuskasimme puita sieltä.

Harmi kun tuli minulle hovintuomio eli linnaan oli lähtö,  siitä lähdinkin rientoihin stadiin viikoksi. Dokasin ja olin missä milloinkin,  nuoren parin kämpillä espoossa.  Sitten leppävaarassa tutun luona yötä,  kenet tapasin hyvinkään huoltolassa. Sitten olin yötä,  jonkun junassa tapaamani kaverin sohvalla nukkuen oulunkylässä. Viikko siinä meni riennoissa, otin lopputilin hautausmaalta taisin saada sen myös. Olisi pitänyt sopia että käyn pienen kakkuni heittämässä talossa ja tulen takasin hautausmaalle hommiin. Pelkäsin vaan tunnustaa että olin linnan miehiä. Nyt nessi kahville pummasi nuori kaverikin kahvit minulta ärähdin sille ettei pummaa mutta lepyin ja tarjoan sille nyt kahvit.



Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

Kello on 14,56 ruoka on kello 17. Nälkä ei ole yhtään mutta syödä täytyy.

 Parin tunnin päästä on ruoka katsotaan mitä ruokaa tulee meillä. Katsotaan nyt mitä syödään nälkä ei ole yhtään.. Tuleekin puuro keitolla i...