Kyllä pitäisi päästä nollaamaan tilanne konjakille piti minun ottaa parin päivän loma kun voitin valituista paloista onnen arpa veikkauksen tuhat euroa oli voitto. Tulikin kumma vaan toista tonnia hoitomaksuja siihen meni sekin tonnin voitto.
En sitten päässyt konjakille olisin ottanut skannik hotellista huoneen ja pitänyt hauskaa siellä pari päivää. Yhden päivän juonut ja toisen lepäillyt, kirjoitellen tarinoitani kynällä ja koneella. Joudun vaan varmaan ostamaan uuden mokkulan, kun meni tossa vanhassa puoli vuotta täyteen ei se pelannut enään kun sitä yritin ladata.
Minä en nyt tätä konetta hyvin hallitse jos siinä olikin jotain muuta. Täällä sairaalassa olen talon verkossa on se minulle ilmainen, hyvä niin säästyy siinä iso raha kun kaksi vuottakin olen talon verkkoa käyttänyt.
Kohta pitääkin lähteä ulkoilemaan on siellä hieno ilma aurinkokin pilkistelee välillä. Oli ruoka meillä oli minulla oma ruoka vegaani ruokavalio, olen alkanut syömään terveellisesti. Huono vaan kun ei hammaslääkäri tehnyt pappilanpellon hammashoitolassa minulle kolmea nastaa tohon eteen. Että voisin syödä paremmin kun en pysty nyt syömään kun pehmeetä ruokaa.
Olisi se vaan pois vetänyt ne hampaan jämät, täällä kellokoskelle tehtiin viimeksi nastat eteen minulle kesti ne vuosia. Pappilanpellon hammaslääkri puhui hoitajalle jotain puolesta tunnista miksei saatana varannut aikaa riittävästi. Että olisi se tehnyt hampaat minulle eteen. Edellisillä hampaillani söin omenat ja kaikki kovat leivätkin.
On toi niin ikävää kun edessä ei ole hampaita. Minulla puuttuu siksikin hampaita paljon, kun Riihimäen keskuvankilassa ei ollut aikoinaan kun poisto annoin repiä huonot hampaani pois ja kundit teki samoin eihän mätiä kukaan suussa pitänyt.
Kundit otti mallia minusta kun sanoin että risat pois ja siviilissä uudet hampaat tilalle. Oli pojilla lyhyitä tuomioita, siksi sen aikainen vankeinhoito osasto ei maksanut lyhyt kakkusten hammashoitoa kaupungilla,näin muistelen sen olleen, minä laitoin pari hammasta kaupungilla.
Oma hammaslääkäri sanoi siviilissä miksi olet antanut repiä pois hampaitasi sanoin olevani köyhä. Sanoi hammaslääkärini että olisit isältäsi ottanut rahaa hammashoitoon. No tuleehan näillä jotenkin toimeen, jos tohon eteen saan joltain hammaslääkäriltä uudet kruunut. Kolme hammasta siinä pitäisi laittaa kaksi nysää ja yksi nasta hammas heiluu ja sattuu kun sillä puree.
Näytti pappilanpellon hammaslääkäri kuvaa minkä otti hampaistani, oli siinä yksi ruuvikin lyöty juureen. Olisi senkin hammaslääkäri ottanut pois vaikka siihenkin olisi saanut tehtyä hampaan ruuvin päälle. Kyllä minä vaadin hammaslääkäriäni tekemään nastoihin hampaat.
Jos olisi ollutkin pappilanpellon hammashoitolassa tuttu edellisiltä käynneiltä, espanjalainen hammaslääkäri nainen, teki hän minulle kaikki hampaani kuntoon kun hiidenpellossa asuin. Tämä hammaslääkäri puhui hoitajalle jotain puolesta tunnista siitäkö se oli kiinni.
Olisivat varanneet pari tuntia aikaa hammashoitooni, silloin olisi ollut aikaa hammaslääkärillä. Oli varmaan vaan niin laiska hammaslääkäri, ettei viitsinyt alkaa minun hullun hampaita laittamaan. En muuta siinä ymmärtänyt kun ajan puutteen miksi ei se alkanut työskentelemään kanssani.
Olisihan se rahan saanut minun hoitamisestani. Minulle ei proteesia saa kun on purentani semmoinen tulee alahampaat ylähampaiden etee. Siihen ei oikein tekarit käy kuulemma ja muutenkaan en proteeseja huoli jos vaan pystyn pitämään noi hampaat mitkä suussani ovat. Jos nyt tekee tohon eteen joku hammaslääkäri kolme nastaa tai päälle kruunut mitkä siinä olivatkin vuosia.
No nyt on vetämässä hammashoito johonkin uuteen hammaslääkäriin sossu sanoi että talo maksaa hammashoitoni. Hyvä niin saan varmaan eteen hampaat voi hymyillä ja ennen kaikkea syödä kunnolla.
Kyllä hampaat ovat tärkeät koko hyvinvoinnille ulkonäkö ja ennen kaikkea ruokailu on vaikeaa ilman kunnon hampaita. Minä nyt tulin pitkään toimeen etuhampaillani tosiaan meni omenat ja kaiki kovakin ruoka.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti