Teki taas pirun hyvää heti aamusta sellijumpat tein varjonyrkkeilyä ja lämmittelyjä jumpilla siitä tein etunojapunnerruksia ja lankutuksia tein myös jalkoja kyykkien. Siitä hyvät venyttelyt päälle. Oli aamupala ja lääkkeet siitä lähdin salille.
Aloitin säkin hakkuulla ja monottaen sitä tein tangolla lämmittely nostoja. Siitä penkkiä kevyillä painoilla aloitin 50 kilolla sarjoja sillä siitä nostin 70 kiloon ja sarjoja sillä siitä vielä 80 kiloon. Sarjoja tehden olisin varmaan satasen kunnossa jos vaan haluttausi sillä vääntää. Satasessa minulla pysyy penkki hyvin. Nostan sen nyt treenillä 120 kiloon. Jos panisi siihen vaikka puoli vuotta aikaa.
Hassua kun minä olen voittanut yli 200 kilon penkkimiehiä kuulassa monta metriä ja juoksussa sekä keihäässäkin voitin yhdenkin riskin kaverin. Seutulassakin hävisi minulle riskit puntti miehet metrejä kuulassakin. Harrastinhan monia lajeja puntti oli osa sitä treeniä, kävin treenaamassa kuusi kertaa viikossa jotain lajia. En ole saanut penkissä kun 150 kiloa parhaimmillani. Nummelan salilla sen vedin muistaakseni. Olihan minulla treeni painokin parhaimmillani 116.8 kiloa. Minä en vaan ole penkkimiehiä ollut koskaan jo todella pitkät kätenikin ovat muihin lajeihin tehty.
Oli minulla kiekko hyvä laji mutta kun se ei kuulunut koulujen välisten kilppailujen lajeihin jäi se taka alalle minultakin.
Serkkuni poika vanginvartija Mikko Kyyrö kumma vaan, kiekossa sekin on nelinkertanen suomen mestari. Hassua että Mikkokin otti kiekon ykköslajikseen ja heittikin sitä suomen mittakaavan mukaan hyvin.
Oli Mikko tullut kakkoseksi ikämiehissä joskus puntilla MM- kisoissa. Olen ylpeä Mikon urasta ja saavutuksista.
Minulle oli pamput kavereita linnoissa olin vastaanottonarikallakin pamppujen kanssa hommissa parillla tuomiollani järjestivät ne minulle aina sen homman kun hyvä siinä olin ja tykkäsin yksin toimia.
Lukekaa meidän porukan rundiin joutuminen pajalta hatkaamis yrityksestä. Tosiasiassa menimme pulttisorvin takaa isosta ikkunasta lastauslaiturilla kokeilemaan voimiamme kuka eniten pitää työstämiämme ratakiskon jatkokappaleita sylissään.
No siitä rundiin jouduime sarkavaatteet päälle ja rinkikävelyä sisäpihalla viiden metrin välein. Ei saanut puhua kaverille mitään. Sain vartijat uskomaan ettemme olleet karkaamassa vaan kisailimme voimiamme.
Isäni tuli katsomaan matsiamme vartijoita vastaan muurin ulkopuolelle, kentän viereen parkkipaikalle. Helvetti olimme pelanneet vuosia pieneen maaliin pihalle nyt yhtä äkkiä isolle kentälle oli vaikea laukoakkin isoihin maaleihin. Emme saaneet edes parasta jengiä kentälle, kun pitkiä tuomioita oli kavereilla.
No siitä minä pikku johtokuntaan Vartiopäälikkö nahkapää Lyytikäinen vaati minua tilille kun oli minulla hakija kentän kulmalla, autosta kilvet rautalangalla kiinni. Sanoin sen aikaselle johtajalle Bertil Saarikankaalle että anna minulle elinkautinen ja tehdään nurtsi kenttä siihen perunapellolle mikä se kenttä oli häviätte meille 6-0 .
Harmitti minua kun hävisimme ekan matsin pamppuja vastaan 3-2 minä tein meidän maalit. Bertil nauroi ja niin jatkui kenttä lupani. Nahkapää Lyytikäinen oli kuumana.
Menin kumma vaan yhdelle kongille opiskelijan luokse, alkoi isokaveri studata sanoin sille että olisi se voinut tulla ekaksi minulta kysymään olinko hatkaamassa, vai mikä oli homman nimi. Kerroin etten ollut hatkaamassa, vaan isäni halusi nähdä poikansa pelin. Sain vaan ylhäältä tiedon kaverin vasikoinnista Lyytikäiselle. Ymmärsin kyllä jotenkin sitä kundiakin olisi mennyt kaikillta kenttälupa jos olisin hatkannut isäni tullessa minun autolla katsomaan peliä, oli minulla hieno Toyota Mark 2.
Lukekaa miten viilasimme mustalais Hemmin, Tenkulan Vesan ja yhden liinatukan melkein ulos riksusta. Jäi pojat yöllä maalaamon katolta kiinni. Luulin että oli pojilla selvät sävelet ulos pääsyyn. Jos minä olisin halunnut kotoota mihinkään lähteä olisimme meneet alaportista ulos.
Pamppu nippuun ja ulos alaportista pampun autolla hatkaan. Oli pojilla ennen tätä hatkayritystä matkasellissä 30 kiloa rautaa päällään aikasemmista hatkareissuistaan joistakin taloista. Tuli pamppu Simpanen aamusta vastaanottonarikalle duuniin, tuumasi se minulle että helvetti tiedän touhuja jäi kaverisi maalaamon katolta kiinni yöllä.
Tiesivät varmaan että olin mukana hommassa viilaamassa lukkoa aukeavaksi piuhalla veteän kun pyöreäksi viilasimme kulmat lukon sisältä. Reikä oven metallilevyyn ja siitä piuha kahdesta reiästä toisesta sisään toinen lukkoon kiinni. Ei lanka näkynyt ovesta kun toisesta tuli lukkoon ja toinen pää oven sisään.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti