lauantai 4. joulukuuta 2021

JUMALASTA tai ei on migreenikin ja allergiat sekä astma minulta hävinnyt. Oli ne pahana minulla kannattaa uskoa JUMALAAN. Niin kun sen jokainen kokee.

Olin niin allerginen jo lapsena muistan hyvin, kun olin ihan pieni olin pinna sängyssäni Haakassa. Lääkäri isäni ja äiti vieressä, suunnitteli lääkäri minun sitomistani sänkyyn kun raavin maitoruvessa käteni ihan verille. Sitten keksivät ne kokeilla semmoisia keltasia puuvilla hanskoja minulle Olin ihan pieni mutta piirsin tussilla luurankokuviot sormiin hanskoihin. Sitten nukuin hyvin yöni en raapinut luuranko hanskoilla enään itseäni. Aloin käyttämään keväisin hunajaa reilusti uskon sen tehoon moniin vaivoihin. Paloi selkäni Hyrylässä auringossa pahasti sanoi Lottakodin venäläinen hoitaja että on sinulla aamulla selkäsi ihan kesinyt. Tein hunajasta ja porkkana öljystä lääkkeen selkääni. Käskin venäläisen hoitajan vetää se selkääni. Olikin kumma vaan selkäni aamulla kuparin ruskea kun intiaanilla. Kyllä hoitajat vähän sitä ihmettelivät. Olin niin pahasti keväällä allerginen etten pystynyt kävelemään äidin kanssa kun tolpan välin kun piti puuskuttaa ja levätä. Keravalle kun tulimme mummolaan olin hieronut silmäni niin umpeen että piti minun olla autossa koko mummola reissumme. Kumminkin sain aina kympin todistukseen urheilusta piti minun vaan antaa toisille kuukausi etua että meni minulta allergia aika ohi. Sitten pääsin kentille ja pelaamaan kaikkea. Oli minulla eka pallo koripallo ei vaan ollut missään oikein koriskenttiä siihen aikaan. Heitin tarkkuutta autotallin oveen saranoihin ja mihin vaan. Tuli siinä melko tarkka käsi vedin pojilleni Riihimäen keskusvankilassakin A ja B ryhmän koriksetkin olin vankiohjaajan tittelillä siellä lusimassa. Piti minun perustaa kaksi ryhmää että pääsi mahdollisimman paljon jengiä pelaamaan, oli korikseni niin suosittu ryhmä. Pamputkaan eivät jääneet vahtimaan meitä vaikka tuli kundeja koko talosta pelaamaan. Ei ollut minun aikanani riitoja taloissa. Kun ei ollut huumeet vielä taloja pilannut riksussa en koskaan edes kuullut kovista huumeista. Joku pilleri jollain joskus oli mutta ei häiriöksi asti. Oli minun aikanani viinan takia melko kaikki lusimassa isämme ja isoisämme samoilssa sodissa olleena puhutaan isiemme pahat teot kolmanteen polveen. Tuli monelle veteraanille viina mukaan kuvioihin. Minunkin isoisälleni se tuli viikonloppu pullo ja se ei helpoin ollut juovuksissa asuin mummolassa nuorena kun isänikin joi. Minullekkin tuli viina kuvioihin ja sen aiheuttamana linnatkin tutuiksi. Lusin 12 kertaa minä viihdyin linnoissa hurjapäiden parissa. Oli meillä siihen aikaan iso jengi kaikki seilasimme VAHON paatissa. Oli se sen aikainen vankeinhoitolaitos.Seutulassakin olin urheuluvetäjän tittelillä lusimassa vedin siellä pojille urheiluita. On minulla ikävä sitä aikaa ja niitä hyviä kavereitani niiltä ajoilta. Jäin vaan väärään kylään kun Keravalle jäin kun ei ollut meitä montaa kaveria Keravalta Rio De Riksussa lusimassa. Oli Riksu paras talo lusia toki olin monesti työsiirtoloissa Seutulassa, Siuntiossa Mäntsälässä. Mutta kivitaloista oli Riksu paras talo oli siellä kuri ja herran nuhde pidimme kundit siellä kurin. Koskaan ei ollut oikeastaan kenelläkään mitään riitaa kenenkään kanssa, olisi ne puhumalla selvitetty. Lukekaa hatkausyritys ja muitakin jänniä tarinoita Riksun aikasia. Oli meillä bingo tässä välissä voitin keksi paketin mikä oli hyvä kun nälkä on minulla vähän saa rousksutella keksejä.

Ei kommentteja:

Alfa ja Omega

Elämäni tarinat alfa ja omega alku ja loppu.

 Eipä ole oikein runosuoni kukoistanut pitkään aikaan. Täytyy nyt yrittää keksiä tarinaa minun. Käyn kyllä ajoissa tänään nukkumaan että saa...